Nomad [jatekrahivlak.blog]

Nomad [jatekrahivlak.blog]

A Nomad a covid időszak terméke. Ez persze nem hiszem, hogy meglátszik rajta, azonban tény, hogy nehezebb pályán indult, mint néhány testvére.


Imperial Steam [jatekrahivlak.blog]

Imperial Steam [jatekrahivlak.blog]

„Akit a mozdony füstje megcsapott, az már kitart a vasút mellett.” – olvashatjuk egy vasúti munkás szavait Moldova György 1977-es, a Magyar Államvasutak történetéről és az akkori állapotáról, dolgozóiról írt híres riportkönyvében.


Iron Rail sorozat [jatekrahivlak.blog]

Iron Rail sorozat [jatekrahivlak.blog]

Akármilyen hihetetlennek tűnik, de régen is játszottak az emberek. A társasjátékok jó ötezer évesek, és ezeket az ősöket ma már ugyan absztrakt stratégiai játéknak hívjuk, a hőskorban mindegyik nagyon is tematizáltnak számított.


Beer & Bread [jatekrahivlak.blog]

Beer & Bread [jatekrahivlak.blog]

Az idei esseni játékvásár (Spiel ’22) döbbentett rá arra, hogy tényleg nem elég az a 88 billentyű a zongorán...


Monopolis [jatekrahivlak.blog]

Monopolis [jatekrahivlak.blog]

Egész pontosan nem emlékszem, mi adta az első szikrát, de arra igen, hogy egyszer csak közöltem a feleségemmel, hogy én szeretnék csinálni egy városépítő játékot. Pedig nem játszottunk addig sok ilyennel!


Resist! [jatekrahivlak.blog]

Resist! [jatekrahivlak.blog]

Gamer társaságban, ahol időnként előkerülnek olyan témák is, amelyek megkövetelnek bizonyos rálátást a játékok piacára, (...) viszonylag gyakori a vita arról, hogy van-e okunk ugyanúgy társasjátékokként kezelni a szoliter játékokat.


Rumini: Hajónapló [jatekrahivlak.blog]

Rumini: Hajónapló [jatekrahivlak.blog]

Minden ott kezdődött, amikor az én négyéves kisfiam kapott két Playmobil kalózfigurát. Az egyiket Tobair-nek, a másikat Pat Inch-nek nevezte el. Nagyon kedvelte őket, de tovább nem tudott játszani vele, mert nem tudta, milyenek a kalózok.


Kereszt és Félhold [jatekrahivlak.blog]

Kereszt és Félhold [jatekrahivlak.blog]

Amíg a történelmi témákat nagyon szeretem, egyáltalán nem vagyok oda a konfrontatív játékokért. Az erősen szerencsefüggő wargame-ek végképp nem a lieblingjeim, mert néha úgy érzem, hogy egyetlen rossz dobással könnyen összeomolhat minden.


Antarctica [jatekrahivlak.blog]

Antarctica [jatekrahivlak.blog]

Az Antarctica annak a Charles Chevallier-nek a munkája, aki rendre sikeresebb Bruno Cathala szerzőtársaként (az Abyss, a Kanagawa, a Micropolis közös érdemük), mint önállóan (Wakanda, Shadows of Macao, Continental Express, Sultaniya stb.).


Pangea [jatekrahivlak.blog]

Pangea [jatekrahivlak.blog]

Ugyan nagyon szeretném, de mégsem hiszem el, hogy a Pangea lengyel szerzője, Aleksander Jagodziński a téma alapján öltötte egymásba játékának mechanikai láncszemeit.


Lockup [jatekrahivlak.blog]

Lockup [jatekrahivlak.blog]

Ahogy az ember játékgyűjteménye ötszáz példány fölé kúszik, és az általa közelről megismert játékok száma pedig eléri ennek a számnak a dupláját is, joggal gondolhatja, hogy nemigen éri már meglepetés.


Golem [jatekrahivlak.blog]

Golem [jatekrahivlak.blog]

Vajon mikor ragad a téma egy eurojátékra? Milyen fázisban és ki dönti el, hogy miféle arcot kapjon egy-egy mechanizmus, és mi az az átfogó tematika, ami mindezt lehetővé teszi?

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Sör és kenyér
  • Nomad
  • Ellenállás!
  • Golem
  • Kereszt és Félhold
  • Imperial Steam
  • Monopolis
  • Rumini: Hajónapló
  • Pangea