Kép forrása: jatekrahivlak.blog

Nomad [jatekrahivlak.blog]

A Nomad a covid időszak terméke. Ez persze nem hiszem, hogy meglátszik rajta, azonban tény, hogy nehezebb pályán indult, mint néhány testvére.

A Nomad az a játékom, amelyről igazán rengeteget írtam. Talán egy kisebb regényt is. Párhuzamosan készült a fejlesztési napló a Facebook Társasjáték csoportja és ezen blog számára. Nem volt teljesen valósidejű, de azért hitelesnek mondható beszámoló arról, hogyan is született meg az ötlet, majd végül abból a termék – jó másfél év csúszással. Amikor ezeket a sorokat írom, a játék még alig néhány napos, és a megjelenése egybe esett az első magyarországi játékbemutató roadshow indulásával. A Board Game Caféban tartott nyitóeseményen próbálhatta ki a közönség először a végleges változatot. Ígéretesen indul!

2020-ban a játéktesztek nem voltak gyakoriak, mert a találkozásokat igencsak megritkítottuk. Itthon persze sokat játszottunk vele, de a 3-4 fős partikra sokat kellett várni. Ezért az első, és ez idáig egyetlen játékom, amely elkészült online változatban, a Tabletopia számára is. Az internetes játékasztal egy kínszenvedés, messze nem adja azt az élményt, amit megszokhattunk, de szükséges volt. És még hálás is vagyok érte. Egyrészt így jött össze a szükséges mennyiségű játékteszt (pl. a Kicktester társasággal is), valamint a Tabletopia verzió segítségével sikerült bevonzanom a Piatnik kiadót.

Aztán a gyors start után meglehetős lassulás következett be – jórészt szintén a pandémia és a járulékos változásoknak köszönhetően. Azonban a játék ma, hosszú idő után újrajátszva mit sem változott. Sőt: az én szempontomból jót tett ez a kis kihagyás, most úgy érzem, összeért a mű. Már nem emlékszem olyan fejlesztési részletekre, amelyek megzavarják a játékélményt, szóval majdhogynem képes vagyok kívülről tekinteni rá. És bevallom: egész jó!

Az eredeti elképzelés szerint egy olyan lapkalehelyezős játék készült, amelynek csak az egyik rétegét képezi a tér szabályok szerinti felépítése, a “felfedezés”.

A másik fontos réteg a törzs vándorlása és a felderítő vadászok közlekedése a tájon, no meg az állatok: a ragadozók és prédaállatok feltűnése, azok vadászata központi szerepet játszik, lényegében ezek a nyolcszögletű lapkák kötik össze a két réteget.

A pontszerzés is nagyjából fele-fele arányban oszlik meg: az elejtett állatok és a tábor végső pozíciója hasonló súllyal esik a latba, mint az összefüggő területek differenciált pontozása. Bőven ad okot a gondolkodásra, de közben nem muszáj rettenetesen komolyan venni: a szerencse befolyásolja a lapkakínálatot, de részben elég nagy választékot nyújt, másrészt pedig “push your luck” alapon, tehát választható bónuszakcióként jön elő, amikor a döntés előbb születik, hogy a véletlenre bízzuk a ráadásul kapott lehetőséget.

[Cikk folytatása]

Nomad

A Nomad az a játékom, amelyről igazán rengeteget írtam. Talán egy kisebb regényt is. Párhuzamosan készült a fejlesztési napló a Facebook Társasjáték csoportja és ezen blog számára. Nem volt teljesen valósidejű, de azért hitelesnek mondható beszámoló arról, hogyan is született meg az ötlet, majd végül abból a termék - jó másfél év csúszással.

Hol vásárolhatom meg?

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

21Nov

Ebben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]

Kedvcsináló | 2024.11.21. 14:00:00

A Hajdanvölgy mítosza hosszú idő óta a legjobb társasjáték, ami nálunk járt.

03Nov

A legcukibb dolog a világon a róka [telex.hu]

Kedvcsináló | 2024.11.03. 15:00:00

A rókák tudományában, amit egy társszerzővel, Jeff Fraserrel együtt készített, a cél a minél szelídebb rókák kitenyésztése és a megadott kísérletek elvégzése...


Kommentek

  • kvarclovag

    2023-04-02 21:38:55

    Hát valóban, el is felejtettem, hogy ez a Nomad topikja. De azért elfér ez itt, főleg, hogy cikk, és nem a játék oldala.

    Én bizony túlgondolom 😃 Pontosabban, most le vannak kötve a játékkapacitásaim, 2-3 játéknál nem tudok többre figyelni. Mármint a BGA-n. Családi játéknak meg bonyolult nekünk a Photosynthesis, maradunk az egyszerűbbeknél. Ez is nagyon egyszerű persze, de vannak még egyszerűbbek. És ebbe azért picit bele kell jönni, kell neki több játszma, mert bár a szabály tényleg egyszerű, de kell tapasztalat is, ahhoz meg több alkalom, ami nem jönne össze.

  • lrekasi

    2023-04-02 20:58:03

    Szerintem kezd el játszani 🙂, és ne gondold túl.

    Ha csak 2 személy játsza, talán lehet, de én nem néztem utána. Ha több, úgy már többtényezős a történet, nehezebb a számítás. Magam részéről úgy vélem, nem mindig az a nyerő stratégia, ha az ember egyből a pálya közepére hajt. A közepső régióba persze el kell jutni leginkább azért, hogy elfoglald a területet, és így egyrészt az ellenfeleid nehezebben jutnak ponthoz, másrészről kevésbé tudnak kiárnyékolni. Természetesen ehhez elengedhetetlen, hogy a minél több fádat növeszd befelé terjeszkedve legalább 2-es szintre, és szórj be velük az adott helyzetben több kulcspontot is maggal . Magad ne árnyékold ki, de minél több irányból jelentsenek a fáid árnyékot, így szorítva ki az ellenfeleid a pálya szélére, ahol önmagukat fogják kiárnyékolni. Az a baj a középső pozícióval, hogy bár azért kapod a legtöbb pontot, ha ott kivágsz fát, túl sok energiába kerül azt elfoglalni, és addigra a környezetét le tudják a többiek uralni. A pálya szélén a hatszögek csúcsainál több köröd is lehet, ahol nem tudnak kiárnyékolni.

    ...

    Most ránéztem a BGG-re, és lám, más is erre a következtetésre jutott 🙂

    Itt meg alternatívákat hozott fel az egyik felhasználó (Tom Ragaert), amivel randomitást csempészett a játéba. Egy picit túltematizálta, de az ötlet jó! Egy ilyen kieggel családi játékká lehetne formálni. Ha pedig valaki hasonlóra vágyik: Forest of Pangaia.

    Ár-érték arányban szerintem remek játék, de mert absztrakt, és mert a tapasztaltabb játékos mindig győz a szerencse hiánya miatt, így kevesen ülnek le vele egynél többször játszani sajnos. Kár, mert kiváló játék egyszerű szabályokkal, kellemes mélységgel.

    PS: úgy látom, egy ideje elbarangoltunk az eredeti ösvénytől. 🙃

  • kvarclovag

    2023-04-02 20:19:06

    Photosynthesisben nincs egy fix kezdő lépéssor, ami a legeredményesebb? Netán még a többiek lépésétől is függetlenül? Ez tipikusan az a játék, aminél szeretnék olvasni a kezdési stratégiákról mielőtt játszani kezdeném, mert kell hogy legyen neki, lévén nincs semmilyen véletlen elem. (Persze ha van véletlen elem, stratégia akkor is van, csak sokkal változékonyabb, és akkor fel is kell ismerni, mikor melyik a célravezető.)

  • robsteady

    2023-04-02 11:32:10

    Felesleges a Huang szerintem. A BGG-n van fent a Y&Y hoz játékossegédlet (én követtem el), abból megérted a 10 mondatos szabályát. Én letöltöttem Androidra, mert nagyon jól megvalósították digitálisan.

    Érdekes lehet még a Samurai / Babylonia is szerintem, de ezek nem olcsó játékok sajnos már, és nem is könnyű őket beszerezni. Viszont előbbinek egy elég jó változata elérhető a triqqy.com -on. Ahogy amúgy az Át a sivatagon is ott a kínálatban.

  • lrekasi

    2023-04-02 10:28:42

    Lehet, fel kellene adni egy hirdetést, amiben "Barátokat keresek! Csak olyanok jelentkezését várom, akik szeretik, ha hátbaszúrják őket!" Kíváncsi lennék, milyen lenne a felhozatal. Ez azért elég bizarr 😆

    A Photosynthesis nekem telitalálat - a többieknek sajnos nem volt az. Cuki erdészkedésnek tűnik, miközben egy passzív sakkot kapsz, amiben a másikkal úgy szúrsz ki, hogy zéró szerencse mellett pár lépést előregondolkodva kitakarod előle a napot. És amikor végül rájönnek, hogy mit tettél, kereshetsz másik barátot 🤔

    Az ajánlót köszi! A Y&Y-nek jön remake-je: Huang. Próbáltam megérteni az egyik videón a gyorsnyelvű, angol, kipás Alexet (BoardGameCo), de ez most nem a legjobb videója. Elsőre csak annyi jött át, hogy Mr. Knizia matekolós pontszámítási rendszere van az asztalon.

  • robsteady

    2023-04-02 09:57:10

    A Photosynthesis akkor nálad tényleg telitalálat. Ajánlom még a klasszikus Át a sivatagont. Ötezer forintos játék, de nagyon jó szerintem. Amennyiben sikerülne rávenni a társaságot azonban a Tigris és Eufrátesz vagy tán még inkább a Yellow and Yangtze játékokra, akkor lehet, nem is kellene mást keresni (hacsak barátokat nem, mert ezek nem finom játékok 😅)

  • lrekasi

    2023-04-02 09:24:46

    Értelek. 7-8 éve társasozok, főleg a gyerekeimmel. Nagyon sokáig emellett ritkán euro játékosokkal játszottam. De rá kellett jönnöm, az euro nem az én világom, nem tudok rájuk hangolódni. De a magas szerencsefaktorú, rengeteg narratívval operáló ameri se nekem való. Sakkon nőttem fel, ez az etalon. Ha erre az alapra fel tud egy játék építeni témát, design-t, némi szerencsét, váratlant, jól működik 2-4 fővel, és lehetőleg (a mostani társaságom miatt) angolul értelmes áron elérhető, +/- 3-as BGG nehézsége van, 2 órába belefér a nettó játékidő, nyitott vagyok rá. Most csak 1 ilyenem van: Cry Havoc. Persze imádom még a Sniper Elitet, az Unmatched-et, Pandemic-et, Photosynthesis-t, Air, Land & Sea-t, stb. Én ezek közül mindben fel tudok fedezni sakk-szerű gyökereket. Nekem kell a másikra hatás, a játékába történő belenyúlás, az adok-kapok, a szövetségek és "árulások", és egy pici szerencse is.

    Emiatt vegytiszta euro-t nem is keresek. Mivel a gyerekeim úgy tűnik egyelőre elfordulnak ettől a hobbitól a játékok jelentős részétől meg fogok válni, ha túl tudom tenni magam a nosztalgián. Azt hiszem, le tudnám vinni 20 körülire - ha az Unmatched-eket 1-nek veszem. Pár dolgot így is csak a móka kedvéért hagynék meg, köztük talán a NyKÉ-t is. Viszont távozni fog a The Pillars of The Earth. Hogy ez jobb-e, mint a NyKÉ? Nekem igen, mert a PoE-ben vannak olyan mechanikai elemek, amelyek zavarnak. Hogy jobb lenne-e bármelyik játék azok helyett, amit majd végül megtartok a Belfort, vagy a többi, amit javasoltál? Minden bizonnyal igen. De most időt és energiát inkább arra fordítanék, amiért tudok lelkesedni. Nekem jó így 😉 Nem vagyunk egyformák, és nekem tök rendben van, ha a szubjektív véleményemmel nem értenek egyet. Hiszen ami nekem jó, miért is várnám el, hogy másnak is pont ugyanaz legyen jó?

  • robsteady

    2023-04-02 02:14:10

    Megértelek, és elfogadom az érveid, de ha játszottál Caylust, Keyflowert akkor a NyKÉ semmi újat nem ad, ha csak azt nem, hogy kiöli az interakciót a játékból. A Belfortban meg az egész pontozás olyan, mint a NyKÉ -ben a katedrális, tehát area majority. Pozitív interakció van benne, nem pedig ez melegvíz feltalálása tömlöcbe zárás. Nem leszólom a játékot, de nekem nem ad újat. A Stone Age -hez képest sem.

    Nem igazán tudom elfogadni ezt, hogy nem hallottál róla, hisz ott a BGG, én is onnan ismerem meg a játékokat. A Belforthoz, Caylus/1303-hoz is van magyar szabály a neten, és itthon is hirdetik őket használtan. Én 20 euróért vettem mindkettőt, tehát NyKÉ árban. Az pedig szomorú, hogy egy Caylus nak nincs itthon még csak említése sem, hiszen az volt az első olyan munkáslehelyező játék, amely bekerült a köztudatba. Vannak-e nála jobbak? Igen, vannak már, például egy Gugong, de azt a vegytiszta munkáslehelyezést mint NyKÉ és Stone Age a Caylus jobban elvégzi, mert programozott a lehelyezés, mert az elöljáró blokkolja a többi játékost, és mert sokkal több fontos döntést kell hozni benne. De ez az én véleményem.

  • kvarclovag

    2023-04-01 20:00:06

    Igen, a Tabletopiat olvastam, de nem találtam meg rajta, mert "nomad" keresésre nem ad semmit. Amúgy ott a játékok népszerűsége se látszik, vagy nem tudom, hol kell nézni.

    Az én esetemben az mondható el, hogy én csak a nagyon egyszerű játékokat szeretem, a többi esetében nem releváns a véleményem. Szóval nem tudom középszerű-e a játék. Csak azt, hogy a képek alapján nagyon határeset, valszeg már bonyolultabb, mint szeretem.

    Amúgy a A Nyugati Királyság Építőmesterei is ott van bétában a BGA-n, 1200 körüli egyidejű játékkal, kicsit a Caverna, Gaia Project, Viticulture, 7 Csoda előtt, és kb. 300-zal elmaradva a Terra Mystica és A nagy western utazás mögött.

  • lrekasi

    2023-04-01 18:19:15

    Valahogy te folyamatosan belopod magad egy-egy felhasználó szívébe 🙂

    " minden mechanika poros és agyonhasznált benne, semmi újítás nincs, max a jópofa grafika. Mégis bekajálták. Én meg ott ülök és gondolkodok, miért is játszanék ezzel Belfort helyett...?"

    Erre nekem lenne több válaszom:

    1. mert én pl. korábban sosem hallottam a Belfortról,
    2. mert a NyKÉ kedvező áron elérhető
    3. mert azon munkáslehelyezős játékokban, amelyekkel korábban játszottam nem volt pl. bebörtönzés,
    4. sem az, hogy körről körre további munkások adott helyre helyezésével egyre több nyersanyagot kapsz
    5. illetve összességében több egyéb mechanika is bele van gyúrva, egész kellemes módon

    Szerintem kellemes játék, családi körben, vagy kezdő csapatban is remekül elmegy, de akár lazításnak is. Persze a kollekcióm sem fogom valószínű munkáslehelyezős játékokkal tovább bővíteni - jó mechanizmus, de nem főmechanizmusként - ugyanakkor a meglévők közül (nincs sok: Stone Age, Pillars of the Earth, meg ez) inkább ezt venném elő, mint a többit. Na jó, hazudok, van egy kivétel: Champions of Midgard... fura, hogy nem tudok munkáslehelyezős játékként gondolni rá, pedig valahol az. Ja és még egy faktor: kiadták magyarul 🙂, ami valljuk be, megint csak sok helyen elvárás ahhoz, hogy polcra, majd asztalra kerüljön.

  • robsteady

    2023-04-01 16:08:33

    A Nomád a Tabletopia -n kipróbálható.

    A szombathelyi beszélgetést vele én vezetem, szóval, várom a kérdéseiteket. De egyébként ezt bárki megteheti, ha elmegy egy nyilvános rendezvényére most a Nomád kapcsán.

  • robsteady

    2023-04-01 15:50:01

    Szerintem egy Nyugati királyság építőmesterei pont így lett tervezve. Középszerűnek. Miért? Mert minden mechanika poros és agyonhasznált benne, semmi újítás nincs, max a jópofa grafika. Mégis bekajálták. Én meg ott ülök és gondolkodok, miért is játszanék ezzel Belfort helyett...?

    Ne menj el amellett, hogy mikor felhívták az Obsession hibáira a kiadók a fejlesztő figyelmét, inkább megsértődött, és elvitte máshova. Tamás többször leírta, milyen rosszul esett neki a kritika a játékai kapcsán a tesztelők, kiadók részéről, de aztán objektiven átgondolta jó részét, és megfogadva javította őket. Ez az alázat szerintem.

  • mr.zehy

    2023-04-01 14:58:59

    A játékai viszont nem érdekelnek, de ha valahol egyszerűen (értsd online) kipróbálható lenne valamelyik, akkor talán kipróbálnám.

    Akkor a te esetedben elmondhatjuk, hogy a tervező a "középszerűség nem túl nemes célját tűzte csak ki maga elé"? :D

  • kvarclovag

    2023-04-01 10:43:03

    A játék címválasztása nem túl szerencsés, Nomad néven nagyon sok játék és kieg található, ezt a játékot nagyon nehéz megtalálni a BGG-n, és hát nincs is értelmezhető számú értékelése. Ahogy a többi játékának sem. Ettől még lehet jó a játék, de, ha tényleg szeretné megméretni, mennyire sikeres, akkor pl. egy BGA alkalmazás erre kiválóan alkalmas lehet, kár, hogy mereven elzárkózik az online tértől. A "leszólt" Obsession ott van ~550 futó játékkal, és ennek alapján a Macskák szigete és a Medvepark környékén van népszerűségben, ami nem rossz. A Res Arcana és az Anachrony ennek kb. a másfélszerese, a csúcs pedig a tízszerese.

    A blogját szoktam olvasni, érdekesen ír. A játékai viszont nem érdekelnek, de ha valahol egyszerűen (értsd online) kipróbálható lenne valamelyik, akkor talán kipróbálnám.

  • porcine

    2023-04-01 09:59:57

    Nos, igen. Ezekért a válaszokért járok ide, és kezdeményezek beszélgetést, vagy ha jobban tetszik, akkor vitát. Ugyanis értékes, elgondolkodtató, és komplex válaszokat kapok, amiben hajlandó az írója elvégezni a legfontosabbat: az önreflexiót. (Ezek hiánya, a primitívség tombolása, és még számos egyéb ok miatt nem lettem facebook tag.) Így megismerem a társasjátékokon keresztül, ki hogyan gondolkozik a világról, ami nekem is rengeteget ad. Köszönöm!

    Szerintem nyugodtan alkothatsz véleményt szerzőről is, hiszen világnézete megjelenhet a játékaiban is. Erre legjobb példa Phil Eklund, akinek szabálykönyveibe írt jegyzetei hatalmas viharokat kavartak a jóemberkedő szabadelvű cenzorok között. (Természetesen jómagam nagy tisztelője vagyok munkásságának.;) Engem kifejezetten érdekel, ha egy tervező világról alkotott képe a játékban is megjelenik. De visszatérve Pierrot-hoz, megértem ha az ő nyilatkozatai valakit eltántorítanak a játékai megvételétől, bár itt inkább az önmaga és játékai felértékeléséről van szó, semmint a világnézete megjelenéséről. Azonban szerintem elég alázattal áll ehhez a csodálatos hobbihoz, legalabábbis nekem ez érződött a játékkritikáit olvasva.

  • lrekasi

    2023-04-01 09:27:32

    Tulajdonképpen igazad van. Ezek szubjektív megítélések, és jómagam erről úgy vélekedek, hogy "az öndícséret...." Tudom, hogy kell az önmarketing. A határ a szélsőségek között elmosódik, és mindenkinek máshol van. Ráadásul nem is önmagában létezik, hanem valami(k)hez viszonyítva. (Ez most túl filózófikus volt, tudom). Szóval az állítás, a tartalom, és a megfigyelő saját értékrendje szerinti megítélése ezek viszonyáról alkotja azt a hármast, amit végül majd a nagyérdemű kiátlagol pl. egy BGG pontszámban - legalább is szerintem.

    Talán meg kellene követnem magam, mert nem a játékról, hanem a szerzőről alkottam véleményt pár mondata alapján - előítéletesség, személyeskedés... gyarló vagyok én is - viszont nekem az olvasható megnyilvánulás már egy vonal túloldalán van. Ez ennyiben az én személyiségem megnyilvánulása, az én önzésem, az én értékrendem. Szerencsére anem a szerzővel, hanem a játékkal játszunk - ha majd játszunk, és nem emiatt tekintünk éppen másfelé. Így ebből a szempontból nekem "lényegtelen", hogy ki és mi a szerző - ami természetesen nem jelenti azt, hogy figyelmen kívül kell hagyni, mint személy ignorálandó, vagy épp nem kell tisztelni a munkásságot -, hanem úgy értem, a játékélményen a szerző személyisége nem fog sem emelni, sem csökkenteni, nics benne az "egyenletben". Sarkított analógia: Bachot sem a személyisége miatt hallgatjuk/szeretjük - vagy éppen nem - hanem a zenéjét hallgatjuk a zene miatt.

  • kok_o

    2023-03-31 23:37:39

    Nem próbáltam még ki egyik játékát sem, és szeritem a Nomad a széptől is igen messze, de az, hogy egy játék kinézete kinek mennyire tetszik, az aztán tényleg erősen szubjektív. Ha lesz rá alkalmam biztos ki fogom próbálni a játékait, azt akkor rögtön kiderül, hogy csak a füstje nagy-e. A famos játék borítoján azért mosolyogtam amikor TJÜ-n megláttam, mert tiszta Farming simulator....

    A Társasjáték FB csoportban bele szoktam olvasni 1-1 írásába, illetve kommentjébe és vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban, viszont a honalpján szerintem vannak érdekes írások játékokról. Például amit írt, hogy kipróbálták a Century 3 kiadását, együtt, illetve több féle kombinációban is. Egyébként őt azért inkább tartom társasjáték szerzőznek, mint Győri Zoltánt... Elismerem Zoli tevékenységét, hogy sok ember felé tudja népszerűsíteni a társasjátékozást, én is sok videójukat nézetem meg, de azért mint társasjáték tervező....)

  • porcine

    2023-03-31 23:10:05

    Nem tisztem megvédeni őt, és veled sem vitatkozni szeretnék, csak beszélgetni, de a saját blogján miért ne írhatna akár nagyregényt is a saját játékáról?

  • porcine

    2023-03-31 23:02:36

    Elismerem, nem olvastam az említett cikkeit, mert nem nekem készít játékokat (ellenben a Splotter-el:). Ezt elolvastam, mert láttam kipakolva a játékot és tetszett, kipróbálnám. Elfogadom, ha nektek ez az egy mondat sok volt, de szerintem bőven belefér a promóciós csomagolásba. Lacerda-tól is hallottam már, hogy a saját játékait csodálatosnak nevezte, ami szintén lehet sok, bár én mellesleg egyetértek vele.:)

    Szerintem egy kritikába bőven belefér az, hogy a középszerűség célkitűzésével illesse az alkotót. Az már gond lenne, ha minden más játékot is lehúzna, de szerencsére erről szó sincs. A Mars Terraformálásának kinézetével például az alkotók még a középszert sem célozták meg. Az Ohh...Igen!?-el pedig sikerült a társasjáték-a-cél alá lőni. Nem hiszem, hogy egy ilyen mondat miatt érdemes lenne valakit leírni, de elfogadom, ha te elengeded őt.

  • Nagyika87

    2023-03-31 18:59:03

    Sajnos pont ott hagytam abba az olvasást, ahol kiderülne, mit tud a játék. Elfogyott a türelmem, elnézést kérek. Szerintem célszerűbb lett volna kicsit rövidebbre fogni az elejét.

  • lrekasi

    2023-03-31 17:41:01

    Szerintem itt van a kutya elesve: "A Nomad az a játékom, amelyről igazán rengeteget írtam. Talán egy kisebb regényt is."

    Az, hogy valaki büszke a munkájára - tök rendben van. De valamiért él az a közhely, hogy az öndícséretnek kellemetlen a szaga. Jobban örülnék, ha más írna - lehetőleg nem fizetett promó formájában, vagy ha már igen, akkor álcázza magát interjúnak. Az úgy hiteles(ebb) lenne. Nem tudom, nekem már épp túl van ez az öndícséret azon, hogy értékelni tudjam a belefektetett energiát, minth a játék róla szólna, és nem azokról, akiknek elvileg készült.

  • Kisde

    2023-03-31 16:21:20

    Ha olvastad a blogjának azon részeit, ahol a saját játékairól cikkezik, akkor láthattad, hogy szerinte szinte minden játéka kiváló, de legalábbis nagyon jó, csak valami külső ok miatt nem lett sikeres (legtöbbször a kiadó miatt). Nekem ez ilyen magyarázom a bizonyítványom kihallású, ami mindig visszás érzést kelt bennem.

    Amit pedig kiemeltem az Obssesion-ös bejegyzéséből, az konkrétan nettó hülyeség. Miért célozna meg valaki - különösen egy első játékos tervező - középszerűséget? Én úgy gondolom, hogy a designer mindig arra törekszik, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a játékából, hogy minél több emberhez eljusson és minél sikeresebb is legyen és nem úgy áll neki, hogy "hát jó lesz ez tanyára".

    Anno valaki említette a Rossznyavaja Podcastet, amit akkor meg is hallgattam és nekem egyszerűen az jött le, hogy nekik nem tetszett a játék. Ez viszont közel sem jelenti azt, hogy középszerű. Én se valószínű, hogy játszanék egy Splotter játékkal, mert nem az én zsánerem, de ettől még elvitathatatlan a népszerűségük és hogy kiemelkedő odafigyelés, tematika és design van mögöttük.

  • Dzsuzsi

    2023-03-31 15:08:41

    Puding próbája... 🙂

    Lehetőségem lesz hamarosan kipróbálni a játékot klubnap keretein belül, kíváncsian várom. Szívesen olvasnám a nálamnál tapasztaltabb játékos "kollégák" véleményét, írjon ha valaki már próbálta.

  • porcine

    2023-03-31 13:27:06

    De hát mit tehetne, ha egyszer objektíven elképesztően jó játékokat készít?;)

    Jó, ezen egy picit én is csodálkozom, bár Lacerda is ezt teszi. Művészlelkek.

  • mr.zehy

    2023-03-31 12:51:30

    A saját játékait 8-10-re értékelő arc (oké, ezt is meg lehet védeni, de azért nem a legelegánsabb megoldás, valljuk be), akinek mellesleg nem ez az első ilyen megnyilvánulása... Hidd el, több ez, mint bizakodás. :)

  • porcine

    2023-03-31 10:34:01

    Lehet velem van a baj, de én ebben a mondatban nem éreztem nagyképűséget, vagy túlzott önbizalmat. Inkább azt, hogy nagyon bizakodó.

  • Pcs

    2023-03-31 10:09:06

    Szerintem semmi gond azzal, ha "úgy gondolja, sokat dolgozott vele és jól sikerült", legyen büszke a munkájára. Inkább a megfogalmazással van a gond, de szerintem mr.zehy is az alázatot és a szerénységet hiányolta.

  • porcine

    2023-03-31 09:14:49

    Az Obsession-ról nem csak ő mondta, hogy középszerű. (Érdemes meghallgatni a Rossznyavaja Ostroma podcast ide vonatkozó részét.) De dícsért már ő olyan alkotót, akinek a játéka igen messze áll az ízlésétől és még a körülötte lévő felhajtást sem szereti. (Lacerda - Lisboa) Nem hiszem, hogy jobb lenne a világ bájolgó-safespace-jóemberkedő kritikákkal.

    Hogy büszke az alkotására, és úgy érzi sikeres lehet? Ezt sem értem miért baj? (Győri Zoli egy felturbózott svindlivel tarolt.) Úgy gondolja sokat dolgozott vele és jól sikerült. Legyen igaza!

  • Kisde

    2023-03-30 21:24:14

    Csak nem egy kis szarkazmust hallok ki a kommentedből? 😀

    Én is jókat mosolyogtam amikor a blogbejegyzéseit olvasgattam régebben, sőt anno fel is röhögtem párszor, mint pl. amikor az Obsession designeréről azt írta, hogy "középszerűség nem túl nemes célját tűzte csak ki maga elé". Szerintem szeretne ő ilyen "középszerű" művet alkotni, mint amilyet Dan Hallagan-nek elsőre sikerült...

  • mr.zehy

    2023-03-30 19:39:14

    Imádom ezt a faszit, olyan alázatos és szerény. :D

    "A játék egyébiránt nyelvfüggetlen. Úgy érzem, hogy minden tulajdonsága arra predesztinálja, hogy sikeressé váljon"

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Nomad