- Ismertető
- 2021.05.23. 13:15:00
Ti írtátok! - Trónok Harca (2. kiadás) ismertető: „Vagy győzöl vagy veszítesz”
Kevés ember van, aki nem hallott volna a Trónok harcáról akár a könyvek, akár a sorozat miatt, vagy mert szinte minden baráti társaságban van egy valaki, aki bármikor fel tudja hozni témának. 2019-től kezdve magyarul is kiadott Trónok harca (2. kiadás) társasjáték nem a történet elmesélésére és a karakterek bemutatására fektet nagyobb hangsúlyt, helyette mi irányíthatjuk a nagyobb westerosi házakat, így lehetőségünk nyílik más szemszögből megismerni, mit is jelent az oly sokszor említett "hatalmasok játszmája".
Mit rejt a doboz?
A szabálykönyv nagyon szépen megszerkesztett, a fantasy/középkori témára utaló megjelenése beleillik a Trónok harca világába is. Könnyen érthető, nem szájbarágós, logikusan felépített és sok példával ellátott. (Az előkészület két oldalából az egyiken a példa illusztráció foglal helyet, az összefoglalókat pedig az utolsó két oldalon és a játékos paravánokon találjuk meg.)
A gyönyörűen kidolgozott játéktábla Westeros 7 királyságának területeit és az őket ölelő tengereket jeleníti meg. A szárazföldi területekre a várak (1 szint, barnás), erődök (2 szint, szürke), kikötők (horgony), folyók és hidak, hatalom (korona) és utánpótlás ikonok (hordó) lettek rányomtatva, illetve a házak kezdő területein az adott ház címere. Az ikonok jól elkülönülnek, a mezők nevei és szegélyei jól láthatóak. A tartományok elég nagyok ahhoz, hogy akár egy nagyobb bábu-sereg is könnyen elférjen rajtuk. A térkép mellett helyet kapott még a három befolyási terület - Vastrón, hűbéresek és királyi udvar -, az utánpótlás, a vadak ereje, a forduló és a győzelmi pontok sávja. A vadak pakliját is letehetjük a kijelölt helyre. 3 és 4 fős játék esetén a királyi udvar befolyási terület sávját le kell takarnunk egy királyi udvar sablonnal, hogy módosuljon, ki mennyi különleges parancsot használhat egy körben.
A dobozban összesen 6 ház tartozékait találjuk meg. A játékos paraván felállítható, vastagabb lap, amely mögé titokban elrejthetjük készletünket ellenfeleink elől. Hátoldaláról olvashatjuk le házunk előkészületeit és a parancsok rövid összefoglalóját is. A másik oldalán az adott házra utaló festmény és címer foglal helyet. Minden ház megkapja saját egységeit - házanként 10 gyalogos, 5 lovag, 6 hajó és 2 ostromgép -, melyek műanyag, márványmintás, jól elkülöníthető színeket használó bábuk. A csaták során felhasználható házkártyák - 7 darab van mindenkinek - az adott házat szolgáló karaktert nevezik meg és mutatják be illusztrációval, illetve a harci erejük és egyedi képességük is leolvasható róluk. A házak kapnak még különböző jelzőket is. A parancsjelzőkön - 3-3 darab az egyes típusokból - az adott parancs jele (portyázás - fáklya, menetelés - szekerce, védekezés - sisak, támogatás - vaskesztyű és hatalomszerzés - korona), egyes típusoknál a harcnál felhasználandó erő található meg rajtuk. Egy-egy különleges parancson csillag jelöli, hogy picit módosított szabály tartozik hozzájuk. Mindenki kap még a házuk címerét tartalmazó további jelzőket: 20 darab hatalomjelzőt, 3 befolyásjelzőt a befolyás területeken elfoglalt pozíciók jelöléséhez, 1 helyőrségjelzőt, ami házak kezdő tartományát védi, 1 utánpótlásjelzőt és 1 győzelemjelzőt is.
Ezeken felül további jelölők is lapulnak a dobozban: a vadak erejének jelzője egy mamut koponya, a fordulójelző egy homokóra, a 14 kétoldalas semlegeserő-jelzőn pedig az adott terület neve és illusztrációja, hogy játékos számtól függően melyik oldalt kell figyelembe venni, illetve a harci ereje is szerepel. Kapunk még 9 vadkártyát, 30 Westeroskártyát – ezek hátoldalukra nyomtatott római számok segítségével könnyen szétválogathatóak –, és a harcok megvariálásához opcionálisan válaszható 24 csatakártyát is. A 3 befolyási területhez különböző kétoldalas, nagy jelzők tartoznak: a Vastrón, valyriai acélkard és hírvivő holló jelző.
Előkészületek
- A Westeroskártyákat hátoldalukra nyomtatott római számok szerint előbb válogassátok szét 3 paklira, majd keverés után tegyétek ezeket a tábla mellé.
- A vadkártyákat keverjétek meg és helyezzétek a táblára a vadak erejének sávja mellé, a sávra pedig helyezzétek le a vadak erejének jelzőjét a 2-es pozícióra.
- A semlegeserő-jelzőket válogassátok ki és használjátok azt az oldalát, melyen szerepel az aktuális játékkosszám. Ezután helyezzétek őket a megfelelő tartományra. Például 3 játékos esetén az összes jelzőt, míg 6 játékos esetén csak kettőt kell felhelyezni a táblára. A felesleges jelzők visszakerülnek a dobozba. Fontos, hogy ha a jelző harci ereje szám helyett hullámvonal, akkor az adott terület nem támadható a játék során.
- Válasszátok ki a játékosszámtól függően, hogy melyik házat szeretnétek irányítani: Stark, Lannister, Baratheon, Greyjoy (4 vagy több játékos), Tyrell (5 vagy több játékos) és Martell (6 játékos esetén) házak választhatóak. Ezután vegyétek el a házak tartozékait: a paravánotok mögé helyezzétek a titokban tartandó tartozékokat, a többit mellé, illetve a hatalomjelzőkből alkossatok közös kupacot, majd saját hatalomjelzőitek közül húzzatok 5-öt (ezek is paraván takarásába kerülnek). A többi ház tartozéka visszakerül a dobozba.
- A paravánok hátoldalán írt előkészületek szerint tegyétek fel egységeiteket és helyőrség-, utánpótlás- és győzelempontjelzőtöket. Ha 3 vagy 4 játékos játszik, a királyi udvar befolyási sávot takarjátok le a királyi udvar sablonnal. Ezután a paravánok alapján helyezzétek fel a házak befolyásjelzőit is, majd az üres pozíciókra csúsztassátok feljebb a kisebb pozíción lévő jelzőket. Az első pozíción lévő házak megkapják az adott befolyási terület jelzőjét.
- Helyezzétek a fordulójelzőt a fordulósáv 1. pozíciójára, ezzel kezdetét veszi a játszma.
A képeken a játékszabályban is szereplő 4 játékos előkészülete látható.
A hatalmasok játszmája - de csak röviden
Nem szeretném nagyon részletezni a szabályokat, mert a szabálykönyvet elolvasva könnyen megtanulhatjuk a játékot. A vizuális szabályok kedvelőinek pedig ajánlom a Fantasy Flight Games angol nyelvű szabálymagyarázó videóját, ami a lényeget kiragadva jól összefoglalja a játékot.
A játék során mi irányíthatunk egyet Westeros 6 nagy háza közül: a Stark, Lannister, Baratheon, Greyjoy, Tyrell és Martell-ház egymás ellen küzd, hogy minél több várat és/vagy erődöt foglaljon el, azaz minél több győzelmi pontot szerezzen. A 10. kör végeztével a legtöbb győzelmi ponttal rendelkező játékos nyeri meg a játszmát (döntetlen esetén is meg lehet határozni a győztest, lásd a szabálykönyvben), vagy aki a játék során 7 győzelmi pontot szerez.
Minden kör 3 szakaszra bontható. Az esemény szakasz az 1. körben kimarad, a többi kör során a három Westeroskártya pakliból sorban húzunk egy-egy lapot, majd végre hajtjuk a rajta szereplő utasításokat. Ekkor toborozhatunk új egységeket, növeljük vagy csökkentjük utánpótlásunkat vagy módosíthatjuk a befolyási területeken elfoglalt sorrendeket licitálással. Egyes eseményeknél a befolyás jelzők birtokosai dönthetnek, hogy mi fog történni, illetve néhány kártya meghatározza, hogy az adott körben mely parancsokat adhatjuk ki, ezért nem biztos, hogy az eleinte eltervezett stratégiát végig tudjuk vinni módosítás nélkül. A kártyákon szereplő vadak ikon eggyel növeli a vadak erejét, ezt a táblán lévő vadak ereje sávján kell jelölnünk. Ha 12 lesz a vadak ereje vagy Támadnak a vadak eseményt húzunk, a vadak lerohanják Westerost, a házaknak pedig el kell döntenie, mennyi segítséget nyújtanak az Éjjeli Őrségnek. Az Őrség győzelme után a legbőkezűbb ház jutalmat kap, egyébként a vadak fosztogatásai miatt mindenki veszteségeket szenved el – a legfukarabb ház a legtöbbet. A játék során kialakuló döntetleneket – kivéve a harcok és a játék győzelmét – mindig a Vastrón jelző birtokosa oldja fel.
Következik a tervezés szakasz, mely során minden ház az összes seregének titokban kiadja a parancsokat, majd miután mindenki elkészült, egyszerre felfedjük ezeket. Ezután a hírvivő holló birtokosa vagy kicserélheti egy lehelyezett parancsát az egyik fel nem használt (paraván mögötti) parancsára, vagy megnézheti a vadak paklijának legfelső lapját. A portyázás paranccsal levehetünk egy ellenséges, szomszédos parancsot, a meneteléssel mozgathatjuk seregeinket és csatákat kezdeményezhetünk, védekezéssel könnyebben védhetjük meg kulcsfontosságú területeinket, támogatással segíthetjük saját, de akár ellenséges egységeket is – ezzel átmeneti egyezségek születhetnek –, a hatalomszerzéssel pedig további hatalomjelzőkhöz juthatunk. Csak annyi különleges (csillagos) parancsot adhatunk ki körönként, ahány csillag található a királyi udvar befolyási területen elfoglalt pozíciónknál, azaz lehet semmit se használhatunk vagy a maximális 3-at.
Az akció szakasz végrehajtásakor a Vastrón befolyássor által meghatározott sorrend szerint mindenki végrehajt egy-egy parancsot: először az összes portyázást, majd a meneteléseket (harcok során védekezéseket és támogatásokat figyelembe vesszük), végül a hatalomszerzéseket. Ha valakinek nincs több parancsa az adott típusból, a következő játékos jön. Harcok során a csata mezőjével határos tartományokon állomásozó támogató, bármelyik ház által irányított egységek növelhetik a támadó vagy a védekező fél erejét (esetleg passzolhatnak). Miután az egységek és a parancsok erejét összeadták, a két küzdő ház kiválaszt a rendelkezésre álló házkártyájuk közül egyet-egyet, majd egyszerre felfedik ezeket, hogy tovább növeljék erejüket. A kártyákon szereplő képességeket a leírtak szerint kell végrehajtani. Ezután még a valyriai acélkard birtokosa növelheti összesített harci erejét eggyel, de körönként csak egyszer teheti ezt meg. Az összesített harci erőket összevetve az erősebb ház nyer, döntetlen esetén a hűbéresek befolyássora által meghatározott sorrend szerint kell eldönteni a győztest. Csaták után a megszerzett vagy elvesztett várak és erődök száma szerint egyből módosítani kell a győzelmi pontokat, ezzel akár azonnal véget is érhet a játék. Ha nincs vége a játéknak, akkor a győztes játékos egységeivel bevonul az elfoglalt területre, a vesztes pedig kivonul onnan, majd a kijátszott házkártyákat félre kell tenniük (később visszakerülnek ezek a kezünkbe).
Harc bemutatása példával
A csaták fontos elemei ennek a társasnak, ezért szeretném egy példán keresztül bemutatni részletesebben, hogy zajlik le egy harc (lentebb látható képen is):
- Cailin-árok várát védő Starkokat (1 lovag, 1 gyalogos, +2 védekezés = 5 harci erő) megtámadták Zavarosrévből a Greyjoyok (2 gyalogos, +0 menetelés = 2 harci erő).
- Tengerszemből támogatja saját magát a Greyjoy-ház (1 lovag, normál támogatás = 2 harci erő), illetve a Lannister-ház szintén támogatja a csatát kezdeményező játékost (1 lovag, 1 gyalogos, normál támogatás = 3 harci erő). Eddig 5 és 7 a két ház harci ereje a Greyjoyok javára.
- Mindkét fél kiválaszt egyet felhasználható házkártyái közül. Stark-ház a legnagyobb erejű hősét, Eddard Starkot hívja csatában, aki 4-gyel növeli az összesített harci erőt. Greyjoy viszont csak egy gyengébb hőst mutat fel, Hasítottajkú Dagmert, aki 1 harci erőt ad. Így 9 és 8 lett a két ház összesített ereje a Starkok javára.
- Úgy néz ki, hogy a kraken elvesztette a csatát, ám úgy dönt, felhasználja az általa birtokolt valyriai acélkard befolyásjelzőt, ezzel +1 harci erőt nyer.
- Végül mindkét háznak a harci ereje 9 lett, döntetlen, ezért a hűbéresek befolyássorán nagyobb pozíción lévő játékos nyer, azaz Greyjoy-ház, aki az 1. pozíción foglal helyet (ezért van nála az acélkard).
- Dagmer házkártyáján lévő 1 kardikon miatt a Greyjoy játékos leveheti ellenfele egyik egységét, a másik egység pedig megfutamodik, át kell mozgatni egy ellenség nélküli szomszédos területre. A támadó sereg bevonul Cailin-árokra és egyből megkapja a várért járó 1 győzelempontot, a Stark pedig veszít 1 pontot a csata elvesztése miatt.
Ha a Lannister-ház inkább a Starkokat támogatta volna harci erővel, akkor sikeresen kivédik a támadást. Eddard kártyáján 2 kardikon szerepel, amiből egyet kivéd Dagmar erődítésikonja, a másik miatt viszont leveheti a szürke játékos az egyik támadó gyalogost, a másik megfutamodik, azaz visszalép Zavarosrévbe. Megjegyzendő, hogy vannak olyan házkártyák is, melyeknek szöveges képessége van.
Összegzés és vélemény
A Trónok harca (2. kiadás) egy gyönyörűen kidolgozott, stratégiai játék. Sajnos legalább 3 főt igényel, és talán inkább 5-6 játékos esetén a legjobb vele játszani. Elég nehéz megoldani, hogy ennyi ember tudjon szabadidejéből legalább 3-5 órát a játékra szánni, de ha meg tudjátok oldani, akkor egy hosszú, taktikus és eléggé cselszövős játékban fogtok részesülni. Szükség lesz még egy nagyobb asztalra is, hogy kényelmesen elférjetek. A képeken egy 80x120 cm nagyságú asztallap látható, ekkora méretűn éppen elfér még 4 játékos. Akik nem ódzkodnak tőle, azoknak ajánlom a nemrég megjelent és jelenlegi is fejlesztett online verziót, amit használva könnyen összejöhet a maximális játékosszám. Ha Westeros világa magával ragadott, de még nem játszottál vagy nem kedveled a hosszabb stratégiai társasjátékokat, akkor inkább gondold át, biztosan beszereznéd-e ezt a játékot. Vannak más típusú, ebben a világban játszódó társasok, talán azok között találsz hozzád közelebb állót.
Én a Trónok harca könyvek által ismertem meg és azóta is rajongója vagyok ennek a világnak. A társassal már régóta szemeztem, többször játszottam már vele a Thronemaster oldalon, és miután megjelent magyarul, egyből felkerült a listám elejére. Bár eddig nem sokszor került le a polcról a mostani helyzet miatt – 2020-ban kaptam meg, szerintem mindenki érti –, így is a kedvelt társasaim között szerepel. Számomra új és maradandó élményt tudott adni a Trónok harca. A megjelenését egy szóval le lehet írni: profi. A játék dobozában nem találsz a sorozatból kivágott és megszerkesztett képkockákat, ezek használatát én fantáziátlannak és lehangolónak tartom. Minden megjelenő rajz és festmény egyedi, nagyon hasonló stílussal és a könyvek leírásai alapján készültek el. A színhasználat komor, kopottas, háborús-esős időt sugall. A használt bőr, fém és papír mintázatok élethűek, használatukkal nagyon összetett keretet tudtak adni a játéknak. A kinézeten kívül a játékmenet is majdnem tökéletes. Nálam plusz pont, hogy nem kell dobálnunk a kockát, csak akkor van szerencséd, ha jól tippeled meg, hogy ellenfeled milyen parancsot és mely házkártyát választja. Ha valaki mégis szereti a szerencsefaktort, vagy a nyerő stratégiákat szeretné elkerülni, akkor ajánlott csatakártyákat is használni a harcok során. A legtöbb házkártya képességénél ügyeltek rá, hogy az adott karakterhez igazodjon. Hátrány, hogy nem minden játékkosszámnál lehet választani egy-egy házat (a neten megtalálható házszabályok és a Sárkányok anyja kiegészítő is megoldja ezt a problémát), és egy rossz döntést akár több körön keresztül lehet csak javítani. Rövidebb holtidő a harcok során, hosszabb a tervezési szakasz során alakulhat ki, de utóbbit időlimittel le lehet rövidíteni. Nem tökéletes játék, de legtöbb hibáját ki lehet küszöbölni.
Egy tanácsot még szeretnék adni a játékhoz: ne próbáljunk Eddard Starkot követve becsületesen részt venni ebben a játszmában, különben már az 1. körben eldől, hogy veszítünk.
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
Ismertető | 2024.11.17. 13:25:00A Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.
1% - A csekély esélyek játéka
Ismertető | 2024.11.22. 14:00:00Tudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.
Népszerű
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
2024.11.17. 13:25:00 / Ismertető, BemutatóMűgyűjtők társasága
2024.11.13. 15:59:00 / Ismertető, BemutatóA Mars terraformálása: Kockajáték - Zsebterraformálás
2024.11.10. 13:00:00 / Ismertető, BemutatóEbben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]
2024.11.21. 14:00:00 / Kedvcsináló, novemberHallatlan - Bujkáló surströmming
2024.10.25. 20:10:00 / Ismertető, Bemutató
Friss
1% - A csekély esélyek játéka
2024.11.22. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóTudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.
Ebben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]
2024.11.21. 14:00:00 / Kedvcsináló, novemberA Hajdanvölgy mítosza hosszú idő óta a legjobb társasjáték, ami nálunk járt.
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
2024.11.17. 13:25:00 / Ismertető, BemutatóA Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.
Műgyűjtők társasága
2024.11.13. 15:59:00 / Ismertető, BemutatóA Műgyűjtők társaságában egy-egy festménykedvelő arisztokratát alakítunk, akik az irdatlan sok pénzüket festményekre költik.
Kommentek
godzsakattila
2021-05-29 11:22:47
Igen kicsit vontatott lehet egyeseknek a sok leírás, de én néha megállok és hátradőlök olyankor és elképzelem a tájat akár részletesebben, mint egy filmes vizuális megjelenítés. Tervbe van több olvasás Tolkientől és Martintól is, aztán meglátjuk mi valósul meg belőle. Igen a Trónok harcából sok cselekmény, sőt visszatérő szereplők, mellékszálak, amik teljesen ki vannak hagyva, hogycsak azt említsem (remélhetőleg spoilermentesen), hogy a Red Weddingnek azért minimum kettővel több túlélője volt a könyvben, mint a vásznon...
Adney
2021-05-29 10:59:10
Én a Gyűrűk urával voltam úgy, hogy előbb a filmet láttam, utána olvastam a könyveket. Mivel olyan jóra sikerült az adaptáció, meg mégis csak régen írt Tolkien, a könyvek nem jöttek be. A történet tetszik, és ahogy összehozta a mesékből kivett elemeket az elképesztő, csak nekem nagyon sok a leírás a könyvekben, a filmekben pedig ezt meg tudják vizuálisan jeleníteni. A Trónok harcában ezzel szemben a könyvekben temérdek cselekmény van, amit nem tudtak bevinni a sorozatba, mert kevés évadot szántak rá, ezért nem jön be a sorozat. Az előzmény könyvet, a Tűz és vért kezdtem el olvasni nem rég. Ajánlom azt is, hogyha szeretsz fantasy történelmet olvasni.
A nagyapád elég jól megérezte, hogy az alapja valóban történelmi, mivel a Rózsák háborújából ichletődött az író. 😄 Nagymamám nem nézte meg, bár lehet vevő lenne rá, ki tudja? 😄
godzsakattila
2021-05-29 10:41:24
Köszönöm. Néztem azt az írásod is, de azt csak átfutottam, mert úgyvagyok vele, ha meg lesz a játék úgyis újra elolvasom az "alapírásod" is és majd az egyéb módokhoz, kiegészítésekhez eljutni ismét egy újabb lépcső fok, akkor elég értelmeznem a második írásod, a lényeget úgy is elfelejteném addigra. 😂
És, hogy ne kettő kommentben írjak: Nyílván a könyvek szerintem is jobbak, mint kb. minden esetében, pedig vannak jó feldolgozások Harry Potter, Gyűrűk Ura, Witcher, hogy csak három nagyon kommerszet emeljek ki, ami filmben is jól sikerült, de nem egy regény azért na. És mikor azt írtam, hogy berántott a sorozat is egyből, akkor véletlenül sem a végére gondoltam, hanem az elejére, inkább ne is beszéljünk az utolsó kb. 2 évadról úgy vagyok vele. 😂 Meg azon ritka esetek egyike volt a Trónok Harca, ahol az első évadot előbb láttam és utána fedeztem fel a könyveket így az volt az első viszonyítási alap, míg pl. a fentebbiek közül mindnél előbb a könyvek jöttek, legalábbis egy részük, a Vajákokat még nem olvastam az összeset, de ott is előbb a könyvek jöttek. Mert kedvelem a Fantasyt, de mostanában a kevés szépirodalomra fordított időm (mert sokat olvasok én manapság is, csak többnyire szakirodalmat...) inkább sci-fire használom fel 😋
ui.: Pár éve az anyai nagyapám a szüleimnél volt egy hétvégére és pont kódolatlan HBO hétvége volt. Este valamikor Trónok Harca első évad maraton kezdődött. Megnézte az első részt, majd "na jó csak még egyet" elven végigtolta hajnal nemtudom hány óráig az egész évadot, mert nagyon bejött neki "ez az izgalmas történelmi sorozat" és a részek végi események feloldásának csábításával bizony az alvásnál is fontosabb volt nézni a soronkövetkezőt a 70 árnyékában is 😁
Adney
2021-05-29 10:18:15
Szerintem is a könyv sokkal jobb, mint a sorozat, amiből csak első részeket láttam, meg ismerősök mondták, mi történik benne, de többet nem bírtam megnézni. Bátyám nézte az utolsó évadot, elmondta a sztorit... Hát, eléggé összedobták, rossz a felépítése. Szerencsére a könyvek hagynak időt a történések kibontakozására, csak be tudja fejezni az író. 😅
Adney
2021-05-29 10:10:37
A játék hosszúra tud sikerülni, főleg ha többen is szeretik átgondolni a lépéseiket. Esetleg a gondolkodási időre tehettek limitet, vagy ha valaki letett egy parancsjelzőt, már nem módosíthatja. Nálam az online játék során jött elő, hogy valaki nagyon sokáig gondolkodott, ott azért macerás valakit kidobni és új játékost keresni helyette.
Ha lenne rá lehetőséged, a könyvekbe is olvass bele, mert a sorozathoz képest sokkal jobb kb. a 3. évadtól kezdve.
Adney
2021-05-29 10:03:01
Köszönöm, hogy elolvastad! Ha érdekel, olvasd el a kiegészítőkről szóló cikkemet, abban írtam egy működő 2 játékos módról is. :)
Adney
2021-05-24 17:58:38
Ha jól taktikázol, akkor sarokba lehet szorítani akár egy 4 egységnyi sereget is. Ha nincs hová futamodniuk, mert szomszédos területeket ellenségek birtokolják, vagy már futamodtak egyszer, megsemmisülnek mind. Egyébként ha még nem játszottatok csatakártyákkal, próbáljátok ki, mert azokon van "instant megsemmisülés". Esetleg nem próbáltátok úgy, hogy futamodás helyett le kell venni a bábukat?
Több játékom során a Toborzás lapok a végén lettek felhúzva, a vadak támadásait meg elveszítettük, úgyhogy alig maradt egységem a táblán.
ubazsi
2021-05-24 11:12:51
Nekem valahogy nem jött be, pedig imádom a Trónok harca világát. Különösen az nem tetszik, hogy az istenért nem lehet megölni bennük az ellenfél egységeit. Ez a non stop megfutamodás számomra idegőrlö és nem is látom értelmét (harcolok, nyerek, és mi lesz az ellnféllel? pár kör és vígan jön újra a legyőzött egységekkel). Ebben a tematikában pláne meg kéne haljanak, nincs megfutamodás. :)
Eyesis
2021-05-24 09:00:47
Volt szerencsém háromszor is játszani vele már. Itt nem a játékosok száma, hanem a rendelkezésre álló idő a szűk keresztmetszet. Nálunk átlag 7 óra volt egy játék. Nagyon hozza azt az érzést, hogy egy szivar és whiskey mellett a nagy vezérek tervezgetik a háborút. Külön megjegyezném, hogy én nem vagyok oda a Trónok harcáért, csak a sorozat első évadát szenvedtem végig, nem az én világom, de a játék ennek ellenére tetszett.
Csiracsirke
2021-05-23 16:41:52
Én is inkább a könyvet favorizálom a sorozat nekem az 5.évadtól kezdett már nagyon erőltetett lenni mellette untam is na de nem is ez a lényeg ahogy olvasom itt tényleg lehet ármánykodni szövetségbe lépni hátba szúrni a játék is igen igényesnek tűnik a képek alapján, mostani helyzetben valóban kérdés pláne egy ilyen játéknál hogy megéri-e megvenni mivel elég nehéz társaságot találni hozzá pedig a téma miatt eléggé csalogató így nálam csak akkor lesz kipróbálva ha kinyitnak a társasos vendéglátóhelyek
godzsakattila
2021-05-23 13:43:42
Számomra a GoT szeretete a sorozattal indult, a regényeket csak az első évad után kezdtem el olvasni, de mindkettő magával ragadott. A játékkal is szemeztem és ez a cikk mégjobban meggyőzött róla, hogy a látvány az árához mérten kimagasló. Eddig nem sok negatívat hallottam a játékmenetről sem a sokjátékosos partik esetében, így érdekel továbbra is, csak sajnos ennél a játéknál nem tudom hányszor tudnék megfelő számú játékost összeszedni hozzá, ezért nincs még beszerezve. Köszönöm a kiváló és részletes bemutatást.