Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Bűnügyi krónikák 2400 - Nyomozás a metaverzumban

1000 év alatt a nyomozási módszerek sokat változtak, de egyvalami változatlan: a Lavel családnak mindig is köze volt a bűnüldözéshez valamilyen formában. Kalia, az ex-kiberügynök szabadúszó nyomozóként igyekszik megoldani a bűntényeket, hogy ezzel segítse a hétköznapi embereket.

A Bűnügyi krónikák: 2400 az Évezred rejtélyei sorozat harmadik, és egyben utolsó, önállóan játszható része (az 1400-ról írt bemutatót itt, az 1900-ról írtat pedig itt tudod elolvasni). Kalia Lavel bőrébe bújva próbálhatjuk meg megoldani a bonyolultabbnál bonyolultabb párizsi bűntényeket, hogy - akár a nagyvállalatokkal is szembeszállva - igazságot szolgáltathassunk az egyszerű, hétköznapi emberek számára. Az egészet az teszi igazán izgalmassá, hogy a fizikai valóság mellett immár a virtuális valóságban is gyűjthetjük a kulcsinformációkat, valamint az embereken kívül egyéb szereplőkkel is találkozhatunk - valamint az emberek sem mindig száz százalékig emberek.

Talán említenem sem kell, de azért inkább megteszem: a bemutató teljes mértékben spoilermentes - a képekhez is csak véletlenszerűen lettek elhelyezve az alkatrészek.

Holló, a szárny(as)segéd

A nyomozás előtt némi előkészületre van szükség: először is telepítenünk kell a Chronicles of Crime applikációt egy telefonra vagy tabletre (a virtuális valóság, ugyebár), majd a fizikai vonalon továbbmenve az asztal közepére helyezzük a bizonyítéktáblát, végül elérhető távolságba rakjuk az implantátumtáblát, a menedéket és a többi helyszíntáblát, a szereplőkártyákat, a különleges tárgykártyákat, a bizonyítékkategória-kártyákat, a kiberimplantátum-kártyákat és a hollókártyát. Ez így elég sok információnak tűnhet, de hamarosan minden tisztázódni fog.

A játék működése nagyvonalakban megegyezik minden eddig megjelent Bűnügyi krónikák résszel. A kártyák el vannak látva QR-kódokkal, ezeket beolvasva tudjuk előre mozdítani az eseményeket. A helyszíneket beolvasva utazhatunk, a helyszínen lévő személyeket beolvasva kihallgathatjuk őket (ezután más kódokat beolvasva tehetjük fel a kérdéseinket), körbenézhetünk bizonyos helyszíneken és beolvashatunk bizonyítékkategóriákat, hogy nyomokat találjunk. Természetesen mindenhez időre van szükségünk, ehhez pedig van is egy óra az applikációban, ami mutatja, hogy mennyi az idő - bizony, egy óra, ami mutatja az időt.

És akkor nézzük az új lehetőségeket az eddigiekhez képest. Talán az egyik legfontosabb, hogy az idő múlása mellett az energiaszintünket is figyelnünk kell, hiszen azt fogjuk sok futurisztikus tevékenységhez igénybe venni. Ha lenulláznánk, akkor otthon feltölthetjük 100%-ra - mondjuk ez egy órát elvesz az életünkből, szóval érdemes energiatakarékosnak lenni.

Lévén, hogy 2400-at írunk, az emberek nem teljesen emberek. Ez ránk is igaz, ugyanis általában a rendelkezésünkre állnak különféle implantátumok, melyek extra segítséget nyújtanak a nyomozásban. Némelyikkel könnyebben szófogadóvá tehetünk robotokat és egyéb nem ember karaktereket, másokkal extra információhoz juthatunk.

A hollót kérdezhetjük mindenféle dologról, személyekről, és remélhetőleg hasznos információkkal fog szolgálni. Ő tulajdonképpen a segítő, aki a kiberteret kivéve mindig a rendelkezésünkre áll.

Apropó kibertér: az eddigiektől eltérően a fizikai helyszínek mellett van egy virtuális tér is, ahol avatárokkal találkozunk. Azt természetesen csak sejthetjük (jó esetben), hogy ezek mögött kik a valós személyek, és ha túlságosan rámenősek vagyunk, az is előfordulhat, hogy némelyikük kilép a kibertérből, így faképnél hagyva minket. A fizikai valósághoz képest az a különbség, hogy a kibertér különböző helyszínei között időpocsékolás nélkül utazgathatunk. Ezen kívül figyelnünk kell arra, hogy hol lépünk be a metaverzumba, ugyanis amíg mi babrálunk a világhálón, a testünk magatehetetlen állapotban marad ott, ahol elhagytuk a fizikai valóságot - tehát valószínűleg nem egy sötét sikátor a legalkalmasabb hely a belépésre.

Végső soron a célunk ugyanaz: kibogozni a szálakat, és lehetőleg minél hamarabb megoldani az ügyet. A játék végén az alkalmazás feltesz nekünk pár kérdést, melyekre QR-kódok beolvasásával válaszolhatunk, és a válaszok helyességétől függően kapunk egy összpontszámot.

Virtuális valótlanság

Szerintem a Bűnügyi krónikák: 2400 az egyik legjobban sikerült Bűnügyi krónikák rész. A nyomozási módszerek jelentős része elég realisztikus, és az utóbbi idők technológiai fejlődését figyelembe véve szinte életszerűbb, mint az alapjáték. Természetesen sok eleme elég futurisztikus (2400-at írunk, szóval nem akartam senkit meglepni ezzel a kijelentéssel), de a virtuális világ, illetve annak a játékbeli megvalósítása nagyon is közeli élményt nyújt. A szárnyas Wikipédia is egész valós lehetőség.

Kifejezetten izgalmas, hogy a kibertérben nem tudjuk, kikkel van dolgunk, és ez is egy extra adalék a nyomozásban, hogy az ezzel kapcsolatos szálakat kibogozzuk - ugyanis a megbízhatóságuk és a szavahihetőségük is függ attól, hogy ki áll valójában az avatárok mögött.

Az energiaszint, illetve az energiagazdálkodás is megfontoltságot igényel. Ha túl hamar használjuk el az energiát, akkor bajban leszünk az idővel a sok töltés miatt, de ha túlságosan spúrkodunk, akkor meg semmire se megyünk a rendelkezésre álló eszközeinkkel.

A játék alkatrészeire, illetve az applikációra továbbra sem lehet panasz - az utóbbira folyamatosan jönnek az apróbb frissítések, hibajavítások. A magyar fordításban azért elő-előfordultak hibák, elírások a tesztelés során, valamint viszonylag sokszor volt olyan is, hogy a hivatkozott személyek, tárgyak nem voltak megfelelőek - ez talán már nem is annyira lokalizáció-függő probléma. A kettéhajtható vékony bizonyítéktáblával továbbra sem vagyok kibékülve, de ebben nincs semmi újdonság az Egy évezred rejtélyei sorozat többi tagjához képest.

Kiberminden

Aki egy jelentős részben valósághű, de mégis több futurisztikus elemmel ellátott, cyberpunk világban játszódó nyomozós játékot keres, annak a Bűnügyi krónikák: 2400 telitalálat lesz. Páratlan élményt fog nyújtani, és az alkalmazás segítségével igazán bele tudjuk majd élni magunkat a világba, mivel a narrátor feladatát igencsak megkönnyíti. Merem ajánlani, ahogy a sorozat eddigi tagjait is.

A(z) Bűnügyi Krónikák: 2400 társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- gyd

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

31Okt

Az X bolygó nyomában - Űrcluedo

Ismertető | 2024.10.31. 15:00:00

Bizonyos kutatók szerint néhány égitest szokatlan pályáját megmagyarázná egy még fel nem fedezett bolygó. Vajon ez csak egy elmélet marad, vagy képesek leszünk felfedezni az X bolygót?

19Dec

Similo – A néma barkohba

Ismertető | 2024.12.19. 14:00:00

Hasonlít, vagy nem hasonlít? Ez itt a kérdés! Na de miben hasonlít? Mindegyiknek nagy a feje? Vagy van kalapja? Esetleg nemzetiség, kor, foglalkozás? Ja, hogy mindkettőnek arany gallérgombja van. Naná, hogy egyértelmű…


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Bűnügyi Krónikák: 2400