Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Sushi Roll: Running Sushi újratöltve

A 2013-ban megjelent Sushi Go! újabb családtaggal bővült, ami nem más, mint a Sushi Roll. Természetesen ismét minden a running sushi éttermek körül forog, ahol a jól megszokott cukibbnál cukibb maki tekercsek, tempurák, sashimik, nigirik, wasabik és pudingok várják, hogy minél több pontért behabzsoljuk őket.

A Sushi Roll csavar egyet a jól bevált recepten: a kártyákat kidobja az ablakon, és a jól megszokott formulát most kockákra cseréli. Tehát a játék során kockákat kell draftolni a játékosoknak, méghozzá nem is akárhogyan.

Mi van a dobozban?

A Sushi go! és Sushi Go Party! jól megszokott fém dobozait ezúttal egy termetes papír dobozra cserélődtek, amely szállítás szempontjából nem biztos, hogy a legpraktikusabb, valamint a játék alapárát is jelentősen megdobta testvéreihez képest. A dobozban kockaáradat és pár papír alkatrész foglal helyet egy nagy zsák társaságában. A játék igazi sztárjai a kockák, melyek fantasztikus színekben pompáznak, jó minőségű, igazi, kézbeillő (chunky) darabok. A zsák, melyet ennek tárolására kaptunk, kellemes anyagú, tetszetős, és nem szorulnak bele a sarkokba a kockáink, amiért jár a pirospont. A papír alkatrészek szintén megfelelőek, hozzák a termékcsaládtól megszokott minőséget. Ezek közt találjuk a játékostáblákat és a dobótereket, a pontozókorongokat, az evőpálcika-, az étlapok- és a puding tokenkéket. A játékostábláért ismét jár a dicséret, mert jól áttekinthető, és nagyon jól informálja a játékosokat az esélyekről és a megszerezhető pontokról egyaránt.

Hogyan játsszuk?

Egy játék összesen három fordulóból áll, melyeket körökre osztunk- ezek közt pontozunk és újra kreáljuk a running sushi étterem kínálatát, azaz kockáit. Az a játékos, aki a harmadik forduló után a legtöbb pontot gyűjtötte, megnyeri a játékot. De nézzük, hogyan épül fel az evőversenyünk.

Meal prep

Osszunk mindenkinek egy játékostáblát, kettő evőpálcika- és három étlapjelölőt, valamint véletlenszerűen egy-egy futószalagot. (Arra figyeljünk, hogy bármennyien is vagyunk, a piros szegélyű futószalag legyen ott a kirakott példányok között, ugyanis ez determinálja a kezdőjátékost.) A játékosszámnak megfelelőlen (ketten - 8 db, hárman - 7 db, négyen - 6 db, öten - 5 db) mindenki vegyen ki magának kockákat a húzózsákból. 

Csapjunk a lecsóba

A kör elején mindenki dob egyet az általa kihúzott kockákkal és a futószalagra helyezi azt. Fontos, hogy innentől kezdve már csak étlapjelölő segítségével dobhatjuk újra az előttünk lévő kockákat! A piros kerettel rendelkező játékos kezd és sorba hajtjuk végre az akcióinkat, amiből egy körben minden játékosnak kettő lehet.

  1. Választható akcióként aktiválhatjuk az étlap- és/vagy evőpálcikajelölőnket. (A sorrend teljesen mindegy, és akárhányszor végrehajthatjuk, amíg van tokenünk.)
    • Étlap: aktiválásakor a token visszakerül a közös készletbe. A saját futószalagunkon lévő bármennyi kockát újra dobhatjuk.
    • Evőpálcika: aktiválásakor a token itt is visszakerül a közös készletbe. Egy másik játékos futószalagján lévő egyik kockát kicserélhetjük a sajátunkra, anélkül, hogy a dobott értékek bármelyikén is változtatnánk.
  2. Elveszünk egy dobókockát, melyet áthelyezünk a játékostáblánkra, anélkül, hogy megváltoztatnánk annak értékét.
    • Rózsaszín kocka: 1-2-3 pudingot tartalmaz, ha ilyen kockát választunk, akkor vegyünk is magunkhoz annyit, amennyi a kockán szerepel. Ez csak a játék végén ad nekünk pontot.
    • Türkiz kocka: wasabit (nigirinket fűszerezhetjük vele, hogy még értékesebb falatokat kaphassunk), étlapot vagy evőpálcikát tartalmaz. Étlap és evőpálcika esetén vegyük magunkhoz a megfelelő mennyiségű jelölőt, wasabit pedig helyezzük külön a játékostáblánkra.
    • Fehér kocka: 1-2-3 pontot érő nigiri, amennyiben vettünk már ki wasabit, helyezzük rá, így az eredeti pont háromszorosát éri majd a nigirink.
    • Piros kocka: 1-2-3 makitekercs, ez csak a forduló végén fog pontot érni.
    • Lila kocka: a set collection csimborasszója- gőzgombóc, tempura és sashimi. A pontos pontozásuk a mennyiségüktől függ, amit a játékostáblán is megtalálhatunk.

Ha mindenki sorra került, akkor csúsztassuk a futószalagunkat a tőlünk balra ülő játékosnak, majd dobjunk újra az újonnan érkezett kockáinkkal. Egy forduló annyi körből áll, míg el nem fogy az összes kocka a futószalagról.

Fordulóvégi pontozás

Ha véget ért a forduló, osszuk ki a pontokat a következőképpen:

  • Maki tekercsek: a legtöbb tekercset összeszedő játékos 6 pontot kap, a második legtöbbet pedig hármat.
  • Nigirik: a tojás egyet, a lazac kettőt a tintahal pedig három pontot ér. Kivéve, ha wasabin van, ilyenkor 3-6-9 pontot vehetünk magunkhoz.
  • Gőzgombóc: 2-4-8 pontot érhet, attól függően, mennyi van nálunk.
  • Tempurák: darabjától függően 1-5-10 pontot érhet.
  • Sashimik: 0-6-13 pontot érhet, szintén mennyiségtől függően.
  • Puding, étlap, evőpálcika: csak a játék végén érnek pontot.

A pontozás után gyűjtsük be az összes kockát a húzózsákba, majd húzzunk újakat, és folytassuk a játékot ugyanígy egészen a harmadik forduló végéig.

Játékvégi pontozás

Miután a harmadik fordulót is lepontoztuk nézzük meg kinek mennyi puding tokenje van. A legtöbbet összegyűjtő játékos 6 pontot kap, míg a legkevesebbet 6 pontot veszít. A megmaradt étlap- és evőpálcikajelölők két darabonként egy-egy pontot érnek.

Végső gondolatok

A Sushi Roll szépen hozza az elődtől elvártakat, nagyon jól működik a kártyadraft helyetti kockadraft. Kifejezetten tetszett, hogy egy kis csavarral jelentősen megnövekedett a játékosok közötti interakció az evőpálcikák átformálásával. Mindehhez azonban némi áldozatot is kellett hozni: a szimultán draft helyett, itt sorban következnek a játékosok, így a játék hossza a játékosszámtól függően jelentősen megnövekedhet. Összességében nekünk a kétszemélyes mód annyira nem tetszett (az internet ezzel azonban nem ért egyet!), legjobban pedig a négyszemélyes variáns működött.

Külön ki kell emelnem, hogy a nyílt lapok, azaz kockák használatával még egyszerűbb lehet új játékosokat bevonni a társasjátékozás világába. Kimondottan ajánlom bárkinek, aki a draftolás folyamatával kíván megismerkedni, legyen az akár kezdő, kisgyerek vagy nagyszülő. A sushi- és kockaimádó szemében egy kötelező darab, de akkor is érdemes egy próbát tennünk vele, ha szeretjük a könnyed és igényes kivitelezésű társasjátékokat.

Sushi Go Party - Itadakimasu!

Ismertető, 2019.08.28. 16:52:00

Egymást érik a futószalagon a távol-keleti finomságok, de nem a tiéd az egyetlen éhes száj az asztal körül. Gyűjts össze annyi szusit, amennyi csak beléd fér és állítsd össze a kedvenc menüdet – ahogy csak neked jól esik!

A(z) Sushi Roll társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a teljes kínálatot!


BOLT FELKERESÉSE

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

22Nov

1% - A csekély esélyek játéka

Ismertető | 2024.11.22. 14:00:00

Tudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.

02Nov

Kalóz mesék - Kalandozás a fényűző kincsek tengerén

Ismertető | 2024.11.02. 16:00:00

A Kalóz mesékben a hét tengert átszelve, viharos hullámokat és óriáspolipokat legyűrve kincses szigeteket fedezünk fel, és ha a szerencse is mellénk áll, busás vagyonra tehetünk szert.


Kommentek

  • Styrnix

    2020-10-05 08:33:12

    Köszönjük a cikket. Szépen leír mindent, amit tudni kell a játékról. Még nem tudtam kipróbálni milyen ez a kockadraftolos változata a SushiGo családnak. A Party változat annyira sokrétű és élvezetes, hogy nem feltétlenül támad igény, hogy ezt is beszerezzem, de ha adódik rá lehetőség kipróbálom. Pont emaitt nekem fura, mert olyan mintha egymással versenyezne a SushiRoll meg a SushiGoParty. Általában ha az egyik meg van nem valószínű h beszerzel még egy hasonló játékot. (Persze lehet mondani, hogy az egyik kockás a másik kártyás) De úgy gondolom elég sok átlapolás van köztük, ami miatt versenyzés alakulhat ki a két termék között. De ez persze a Gamewright dolga 😎

  • Barnil

    2020-10-01 20:19:50

    Remek és hasznos cikk lett. Nagyon kacsingat rám ez a játék, de már a testvérei is azok voltak. Nagyon aranyos grafika, zabálni valóak azok a kis sushi, még ha az életben nem is vagyok sushi rajongó.

    Szerintem nagyon egyedi játékmechanikával rendelkezik mind a három játék. Ebben a színes dobókockák a (számomra) legizgalmasabbak. Én szeretem a szerencsefaktorral dolgozó játékokat, de még inkább ahol a dobókocka ellenére nem kell minden egyes kockáért egy Miatyánkot elmondani... (Itt jelezném, hogy még nem próbáltam egyik játékot sem, ezek csupán az olvasás utáni következtetéseim)

    Sajnálom, hogy a kártyák teljesen eltűntek. Így sajnos a Sushi Go Party! jobbnak tűnik. Az ötvözi a kártyát és a kockát, ha jól tudom. /utólag: nem, nem jól tudom :) /Valaki, aki jártas a témában vagy próbálta már mind a hármat, melyik a "legjobb"?

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Sushi Roll