Azul
Azul
Azul
Azul
Videó beküldése

Azul társasjáték

társasjáték, 2023
Értékelem!

Az Azul egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 45 perc. A játékot az Év Játékának választották 2018-ban (Spiel des Jahres) és jelölték is 2019-ben (Magyar Társasjátékdíj), 2017-ben (BGG), illetve 2017-ben és 2018-ban több, összesen 5 másik elismerést és jelölést is kapott. A társast, a könnyebb...

Az Azul egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 45 perc. A játékot az Év Játékának választották 2018-ban (Spiel des Jahres) és jelölték is 2019-ben (Magyar Társasjátékdíj), 2017-ben (BGG), illetve 2017-ben és 2018-ban több, összesen 5 másik elismerést és jelölést is kapott. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a kollekció gyűjtés, a kártya húzás, a minták és a turn order: claim action mechanizmusokra.

A Szellemlovas leírása:

I. Mánuelt, Portugália királyát rabul ejtették az Alhambrában látott gyönyörű, színes csempék. Felszólította országának mestereit, hogy királyi palotáját, mely Evorában áll, ilyen szép díszítéssel lássák el. De ki lesz vajon az, aki legügyesebben választ a mozaikgyárak készletéből, gyakran vetélytársai orra elől halászva el az azok által kinézett darabokat? Ki tudja a vetélkedésben a legszebb, legértékesebb falat összeállítani, amellyel elnyeri a király bizalmát és ezzel a megbízást, hogy a királyi palotát ő díszítse?

Az Azul-ban nincs más dolgotok, mint okosan és időben kiválasztani azokat a csempéket a gyárak kínálatából, amelyekből a legértékesebb helyekre tudsz tartalékolni készletet, majd azokból feltölteni a készülő díszes csempefal sorait és oszlopait. Ehhez nem csak a saját készülő munkátokat, de a többiekét is figyelned kell! Egy rossz választásnak akár az is lehet a vége, hogy egy akkora csempekészlet jut neked, amelyet nem tudsz beépíteni, így a nyakadon maradó darabok miatt komoly veszteségek érhetnek...

A játék menete
Játékosszám alapján meghatározott számban helyezünk manufaktúrákat az asztalra (korongok), ezekre minden forduló elején felrakunk 4-4 csempét, amit egy zsákból húzunk ki. Csempét. Így van, na azért nem 1:1-es csempékben kell gondolkodni, kompakt kis játék ez, de a játékelemek az azulejo csempéket idézik, ami egyfajta tradicionális portugál királyi belsőépítészeti remek. És jellemzően kék (erre utal az elnevezés is, az "Azul" ugyanis kéket jelent). A készítők ennél tovább merészkedtek, piros és sárga csempéink is lesznek - mindegyiken más-más minta, illetve egy-egy csupasz fajta a pirosból és a kékből.

Innen kezdődik a csempebeszerzés. A játékosok a saját körükben egy gyárról leveszik egy adott színből az összes csempét, majd felrakják azokat a saját táblájuk soraiba.

Töltsd fel a készletet, építsd a falat és szerezd meg a legtöbb pontot!
A forduló végén pontozunk. Ilyenkor a teljesen feltöltött sorok kiürülnek, és róluk egy csempe felkerül a játékos tábláján lévő mátrixba, a megfelelő helyre, ezeket pontozzuk. Ha önmagukban állnak, akkor egy pontot érnek, ha viszont felkerülésükkor vízszintesen vagy függőlegesen szomszédosak más csempékkel, akkor az egybefüggő sor vagy oszlop minden egyes eleme után kapunk egy-egy pontot.

Az Azul-ban tehát nincs más dolgunk, mint okosan és időben kiválasztani azokat a csempéket a gyárak kínálatából, amelyekből a legértékesebb helyekre tudunk tartalékolni készletet, majd azokból feltölteni a készülő díszes csempefal sorait és oszlopait.

Ehhez nem csak a saját készülő munkánkat, de a többiekét is figyelni kell! Egy rossz választásnak akár az is lehet a vége, hogy egy akkora csempekészlet jut nekünk, amelyet nem tudunk beépíteni, így a nyakunkon maradó darabok miatt komoly veszteségek érhetnek.

Összegzés, ajánlás
Akinek fontos egy jó játék során a stratégia, a taktika, az előre gondolkodás és az esztétikai élmény is, azt biztosan elvarázsolja az Azul társasjáték a gyönyörű színes Portugál csempéivel. Absztrakt családi társasjáték.

Újrajátszhatósága nagyon jó, mert a pontszerzés során sok dologra kell figyelni, ezért minden egyes játék után eltervezi az ember, hogy mit fog másképp csinálni a következő játékban / körben. Ezt a szándékot azonban megmásíthatja az éppen a manufaktúrákba véletlenszerűen kerülő 4 csempe kombinációja.

Iskolás korú gyerekekkel is érdemes kipróbálni, mert a játék során észrevétlenül gyakorolhatjuk velük az alapvető matematikai műveleteket, nem utolsó sorban a taktikai – stratégiai érzéküket is fejlesztjük. Ehhez mi sem jobb, mint ez a gyönyörű tartozékokból összeállított játék. Viszonylag rövid idő alatt lejátszható, kb. 40 perc. Élvezetes, előre gondolkodást igénylő társasjáték.

Letöltés
Magyar nyelvű játékszabály

Angol nyelvű játékszabály

Magyar nyelvű ismertető

Forrás: Szellemlovas
Az üzletekben most 21% kedvezménnyel kaphatod meg ezt a játékot!
  • 8 000 Ft-tól
  • 80 ajánlat

Kategória: Stratégia, Rejtvény / Kirakós, Reneszánsz
Mechanizmus: Lapka-elhelyezés, Kollekció gyűjtés, Kártya húzás, Minták, Turn Order: Claim Action, Játék végi bónuszok

Szabálykönyv

Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!

Videók

A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

Azul társasjáték vásárlása, árak és üzletek

Partnerek ajánlatai

Azul (angol) (Angol kiadás)angol2017

raktáron   új
19 089 Ft

Azul társasjátékmagyar

raktáron   új
17 989 Ft

Azul társasjáték - magyar kiadásmagyar

raktáron   új
14 240 Ft

Azul társasjáték - magyar kiadásmagyar

raktáron   új
14 240 Ft

Azul társasjáték - magyar kiadásmagyar

raktáron   új
14 240 Ft

Azul társasjáték - magyar kiadásmagyar

raktáron   új
14 250 Ft

Azul társasjáték - magyar kiadásmagyar

raktáron   új
14 250 Ft

Azulmagyar

raktáron   új
15 990 Ft

Azul társasjátékmagyar

raktáron   új
16 190 Ft

Azul társasjátékmagyar

raktáron   új
16 890 Ft

Azul társasjáték - magyar kiadásmagyar

raktáron   új
17 270 Ft

Azul társasjátékmagyar

raktáron   új
17 890 Ft

Azul társasjátékmagyar

raktáron   új
17 990 Ft

Azul (magyar)magyar

raktáron   új
17 990 Ft

Azul társasjátékmagyar

raktáron   új
17 990 Ft

Azul társasjátékmagyar

raktáron   új
18 990 Ft

Azul - DEnémet

raktáron   új
19 790 Ft

Azul társasjátékmagyar

rendelhető   új
17 990 Ft

Azul

rendelhető   új
18 990 Ft

Azul Mini társasjátékmagyar

értesítés kérhető   új
7 990 Ft

Azul társasjáték, angol nyelvűangol

értesítés kérhető   új
16 990 Ft

Azul Minimagyar

raktáron   új
8 990 Ft

Azul Mini (Magyar kiadás)magyar2023

raktáron   új
8 290 Ft

Azul Minimagyar

raktáron   új
11 800 Ft

Azul Mini társasjátékmagyar

raktáron   új
9 999 Ft

Azul Minimagyar

raktáron   új
7 990 Ft

Azul Mini társasjátékmagyar

raktáron   új
8 990 Ft

Azul mini társasjátékmagyar

raktáron   új
8 990 Ft

Azul Mini társasjátékmagyar

raktáron   új
10 450 Ft

Azul minimagyar

rendelhető   új
9 490 Ft

Azul Minimagyar

értesítés kérhető   új
8 090 Ft

Azul Mini társasjátékmagyar

értesítés kérhető   új
8 630 Ft

A felhasználók ajánlatai

Azulchavasi, Budapest, (elsősorban XV. ker, de mozgásképes vagyok)

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest, (elsősorban XV. ker, de mozgásképes vagyok)! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Azul - magyar kiadás - normál méret, hibátlan és hiánytalan állapotban, a csempék még nem kopottak, mert párszor játszottunk csak vele.

3 érdeklődő


Azul MiniErbet, Kispest, KÖKI

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Kispest, KÖKI! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Azul MINI új, bontatlan, magyar nyelvű.

2 érdeklődő


Azulsanyi150, Budapest - XXI. kerület

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest - XXI. kerület! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Bontatlan, fóliás angol kiadás. Budapesten, elsősorban Csepelen személyesen átvehető.

0 érdeklődő


Azulelado, Budapest IX. Nagyvárad tér közelében

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest IX. Nagyvárad tér közelében! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Teljesen új, bontatlan...

0 érdeklődő


Azulkrisztina.horvath.91, Hódmezővásárhely

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Hódmezővásárhely! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Kihasználatlanság miatt eladó. AZUL + AZUL KRISTÁLYMOZAIK KIEGÉSZÍTŐ társasjáték Állapot: újszerű, hiánytalan állapotú, párszor játszott. Megjegyzés: csak egyben eladó. Csomagküldés megoldható a vevő terhére: Foxpost, Packeta, MPL (megbeszélés szerint)

0 érdeklődő


Azulmbtrener, Pécs

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Pécs! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Párszor játszott, hibátlan állapotban eladó.

2 érdeklődő


AzulLacifer7, Szentendre

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Szentendre! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Sziasztok eladásra kínálom magyar nyelvű Azul társast. Csak kiprobálva lett .

0 érdeklődő




Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

Szabálykönyvek (3)

Azul társasjáték videók (17)

Kapcsolódó cikkek

Díjak és jelölések

Kommentek

Kommentek

  • Faresz

    2024-03-08 22:03:39

    Amilyen egyszerű a játék felépítése, olyan újrajátszathatóság van benne, ezt a társast vesszük elő a leggyakrabban. Optimális játékidő és könnyű tanulhatóság is jellemzi, a játéktábla mindkét oldala használható, ami szintén óriási pozitívum.

  • kvarclovag

    2024-02-06 22:41:38

    A BGA-n kétféle játékmód van. A valós idejű és a levelező, ahogy amúgy a sakkban is van levelező. A valós idejűnél az ellenfél lépése után azonnal kell válaszolnod, tehát egyszerre kell gép előtt lennetek. Itt állítható az is, mennyi legyen a válaszolási idő. 3, 2 vagy 1 perc. Sajnos minden lépés után ennyi, nem úgy mint a sakknál, ami sokkal értelmesebb, mert egyszer hosszasan kigondolsz egy stratégiát, akkor a következő lépések gyorsan mennek. A versenyek szinte mind levelezők, mert többszáz versenyzőnél azt elérni, hogy egyszerre legyenek gép előtt, lehetetlen. Én valós időben kezdtem játszani, de a versenyek miatt meg kellett szoknom a levelezőt. Ennek az lett a hatása, hogy a valós idejű már nem megy, mert megszoktam, hogy van időm átgondolni a lépéseimet. Persze nem több óra, de néha akár 10-15 perc is lehet, de egy partira összesen azért nem megy el sokkal több idő, mintha valós időben játszanánk. Amikor befejeztem a valós időben való játszást úgy kb. 450 ELO-pontom volt. Most 200-zal több. Persze nyilván tanultam is, de a több gondolkodási idő is segített. Sok játékos viszont mindkettőt játsza, és valós időben is ugyanolyan erősek.

    Az erős játékosokkal való játékból nagyon sokat lehet tanulni. A BGA-n vissza is nézheted a játszmáikat, egy-egy lépés előtt kigondolhatod te mit lépnél, aztán megnézed mit lépett a mesterjátékos. Sokkal hasznosabb, mint a bemutató végigjátszásokat nézni, mert ott elég gyengén játszanak. A másik, amit nagyon szeretek a BGA-ban, hogy nagyon sok játékossal játszhatsz, és nagyon sok játszmát, ami asztalnál nem tudna összejönni. Esetemben ez most épp 999 játszma és 845 ellenfél. De az is igaz, hogy ez nagyon más, mint egy családi vagy baráti társasozás. Mást is keresek benne. Bár itt is vannak azért haverok, akikkel már többször összefutottunk a versenyeken, vagy a magyar játékosokkal külön is üdvözöljük egymást, ha összeakadunk.

  • chavasi

    2024-02-06 19:07:33

    Hát ez már kőkemény verseny, mivel ilyen körökben nem volt alkalmam még játszani, így ez a világ nem nyílt még ki előttem, de lehet egyszer megmérettetem magam, nem vagyok az a sértődős fajta. :)

    De ehhez a szinthez még nem hiszem, hogy készen állok azzal az 50-60 partival, amit beletettem, persze profitól tanulni vereség által nem szégyen. Mindenesetre köszönöm a betekintőt ebbe a világba, majd meglátjuk, hátha összefutunk akár Veled, akár porcine-al.

    Ami a táblázatban megdöbbentett, hogy itt több órányi döntési idő van, ami azt jelenti, hogy ezt 2 napig is játszották, gondolom, mert lép vki, aztán a másik lehet 2 óra múlva reagál, aztán a másik is. Tehát, míg egy offline játékban azért illik reagálnod két-három percen belül, itt azért van bőven időd arra, hogy kiszámolj, esélyeket latolgass, különféle forgatókönyvekre, kvázi előre számolj körökre, ahogy egyik előző kommentetben írtad.

    Persze ettől még biztos vagyok benne, hogy egy online rangsorban elől lévővel leülnék, valószínűleg kikapnék, de így azért egészen más, mint élőben, akár ketten. Azt hittem, mint a sakkban, akkor már időre játszák úgymond a versenyt, vagy van olyan verzió is. Ott is kíváncsi lenék a pontokra.

  • kvarclovag

    2024-02-06 17:16:13

    Nekem nagyon tetszik, hogy ilyen extrém esetek is elő bírnak jönni. Ha nincs kedved a táblázatot böngészni, röviden összefoglalom: 6 forduló volt, az egyik játékosnak volt sora, oszlopa és teljes színe, a másiknak semmije se, se sora, se oszlopa, se teljes színe. Mégis ő nyert mert a 50 pontot dobatott a padlóra az ellenfelével, míg neki csak 13-at kellett.

    A játékot egy szakértő és egy mester játszotta (a mester vesztett), szóval nem arról van szó, hogy az egyik játékosnak fogalma sem volt a játékról, a másik meg gonoszul kihasználta és folyton padlóra dobatott vele.

  • porcine

    2024-02-06 09:05:37

    Örülök, hogy nem is állunk olyan messzire egymástól.

    Azért érdemes ide járni, mert olyan klassz gondolatokat és tapasztalatokat olvashatsz, mint az előzőekben kvarclovagé. Tudás, gyakorlat, tapasztalat. És nekem az ő szavaiból is az jön le, hogy az Azult nem érdemes a hagyományos pc módon játszani. Lehet természetesen úgy is, csak az igazi szépségét, azt a gyönyörű kincset, amit rejt akkor kapod meg, ha "gonoszkodva" játszod. Ami persze messze nem gonoszkodás, hanem verseny. Számtalan más játék van, amit lehet és érdemes is családi módban tolni. Egy Parks nehezen mondható versenyjátéknak, de rengeteg más példát is felsorolhatnék, hiszen a mai világ ezeknek a "konfliktusmentesen érezzük jól magunkat a kis saját világunkban" játékoknak áll (multiplayer solitaire).

    De persze úgy játszod, ahogy neked és az asztaltársaságodnak jólesik. A lényeg, hogy játszátok. (A profikat meg ne ítéld el, ha leülnek veled és elkenik a szádat. Az Azul ilyen.:)

  • kvarclovag

    2024-02-05 23:50:46

    Mivel van véletlen a játékban, ezért szerintem senki sem hiheti azt, hogy nem jut valamekkora szerep a szerencsének. De az is téved, aki azt hiszi, azért vesztett, mert nem volt szerencséje. Azonos tudásszintű játékosoknál valóban dönthet a szerencse. De a partik nagy részében a jobban játszó, nagyobb tudású játékos fog nyerni. Az Azul esetében a BGA-n a három legjobb játékos a meccsei 92-88-87 százalékát nyerte eddig. És ők a legtöbb meccsüket szakértő vagy mester (500 ill. 700 ELO-pont) szintű játékos ellen játszák. Egy átlagos játékosnak, aki néha játszik a barátaival, lényegében semmi esélye nincs ellenük.

    És ezt a hosszú mesét azért mondtam, mert nekem más jelenti a játék szépségét, mint neked. Engem az nem érdekel, hogy szépen tele legyen rakva a fölső 3 sor, vagy legyen 2 szín teljesen felrakva. És az sem, hogy senkinek ne kelljen padlóra dobnia. Nekem az a szép, ha egy kiosztásból valaki a számára legjobb pontot tudja kihozni. Ha ez azt jelenti, hogy az ellenfel ér el mínusz pontokat, akkor az a szép.

    Még egy érdekesség. A jelenlegi legerősebb játékos meccsenkénti pontátlaga 51 pont. Ennél egy átlagos játékosnak jóval több. Nekem pl. 56, és nekem se túl sok, mert én is a "gonosz" játékosok közé tartozom. Ez azt mutatja, hogy az eredményes játék az, ami kevés pontos enged az ellenfélnek. És pont az a szép, hogy egy erős játékos ellen nagyon meg kell dolgoznod a pontjaidért, nem fognak csak úgy potyogni rád a lerakások után.

  • chavasi

    2024-02-05 21:45:22

    A tervező és a kiadó együtt, egymás véleményét és tapasztalatát jóváhagyva közösen döntik el általában, hogy mi kerül a dobozra, legalábbis ezt gondolom, bár nem vagyok játéktervező és kiadó sem, de feltételezem, hogy a tervezőt is meghallgatja a kiadó és a tervező is hallgat a kiadóra, hogy eladhatóbb a termék. Mindenesetre nem csak ketten játszható játéknak adták ki. Persze, mint ebben mind egyetértünk, egészen más arcát mutatja ketten.

    Én hasonlítottam a sakkhoz, de csak a korábbi kommentek alapján, amit kvarc-al folytattam, amire többek között te is reagáltál, figyelve az itteni fórumokat, mert ti gondolom ismeritek egymást, ha más nem innen és megnézitek miről ír a másik.

    Örülök, hogy te is a játékélményért ülsz le játszani, nem csak a győzelemért.

    Abból gondoltam, hogy azért véded ennyire a játékot, mert úgy érzed én nem szeretem, bár egész más a viszonyom vele, de tényleg nagyon jó játéknak tartom. A fenti sakk kérdés miatt gondoltam, hogy akkor nem olvastad el a korábbi kommenteket, de akkor csak vmi félrement.

    Szóval nem is állunk olyan messze egymástól. :)

  • chavasi

    2024-02-05 21:23:51

    Igazad van, hogy könnyen megismerhető és megjegyezhető eleme és szabálya van. Viszont nekem azon játékok hosszú sorát bővíti, ami elhiteti veled, hogy kizárólag a te döntésed és ráhatásod határozza meg a végkimenetelt, pedig nem.

    Én szerintem annak, hogy a forduló elején mivel töltjük fel a manufaktúra korongokat, igenis döntő szerepe lehet a győzelemre. Ha más színösszeállítást kezdtél el gyűjteni vagy egy olyan sorba kell olyan színt gyűjteni, ami messze nem szomszédos az eddigiekkel, az szerintem jelentősen elbillentheti a mérleget azzal szemben, akinek pont kapóra jön az adott kiosztás. Egy kicsit olyan, mint a Metro X-ben, ha nem egyformán töltitek a táblátokat, akkor az egyiknek lehet, hogy jó a 4-3-5-2 ugrás lap egymás után, neked, meg pont fordított sorrendben kellett volna, mert másképp töltötted. Valahol a kettő ugyanaz, csak itt egy kicsit több lehetőséged van belenyúlni, például, hogy ha már nekem nem lehet jó, akkor nyúljunk bele a másikéba, hogy mentsük a menthetőt és így lehet nekem 5 mínusz, de a másiknak 8 mínusz, így már nem is rossz a rossz leosztás - idézőjelben -, már ha sikerülhet ilyesmi, ha a másiknak jó a leosztás. Szóval továbbra is tartom, hogy míg itt van lehetőség "gonosznak" lenni, bármennyire is megengedő a szabály, addig vannak játékok, ahol nincs lehetőség, lásd az iménti példát. Persze csak hasonlat volt, szóval nem szeretném mérlegre tenni a két játékot még véletlenül sem. Mindnkettő jó a maga nemében. De szerintem minden játékra igaz, hogy jobb szeretem, ha elegánsan játszák, nem erőből, és igyekszem én is így játszani. Mint a fociban, nem mindegy, hogy a technikával nyernek, vagy úgy, hogy széttörik a játékot, és nem hagyják játszani a másikat. Természetesen, mint azt a világ is mutatja, a fociban is a utóbbi a célravezetőbb, ezért tart ott, ahol tart. De míg ott egy ipart hajt, és csak nézhetjük, itt dönthetünk, hogy milyen irányba tereljük a saját játékunkat.

  • kvarclovag

    2024-02-04 23:48:28

    "messze nem jelenthető ki, hogy ez egy ízig vérig absztrakt játék" Valóban, vannak a teljesen nyílt információs játékok, de a BGG szerint is, és elég logikusan is, azokat is az absztrakt játékok közé soroljuk, amelyekben van véletlen elem, de nem döntő hatású a győzelemre nézve. Ebbe belefér az Azul nagyon is. Nekem egyébként a személyes definícióm része az absztrakt játékokra az is, hogy a játék minden eleme könnyen megismerhető és megjegyezhető legyen. Ez is áll az Azulra, de nem áll pl. a Cascadiára és a Patchworkre. De elég jól áll a Kingdominóra.

    "nem sakk vagy go, még távolról sem" Ebben is igazad van. Lényegesen kevésbé mély játék az Azul ezeknél. A BGA szerint kb. 5 tudásszintje (mélysége) van. A sakknak úgy 14, a gónak 20. De ezzel az 5 szinttel pariban van a stratégiai eurókkal.

    "nem minden esetben (játékostárs függő) fair mindent kifacsarni egy játékból" Na ezzel viszont gondom van. Ha valaki élesen, mindent kifacsarva játszik, azt értem, követhető mit, miért tesz. Ha hibázik, ő jár rosszul Viszont mi lenne a fair játék? Hogy lehet eldönteni? Soha nem vehetek el csempét amit padlóra dobok, ha ezzel a másik játékos sorának befejezését akadályozom meg? Vagy nem lökhetek úgy középre csempéket, hogy a másik játékosnak majd padlóra kelljen dobnia? Az a gond ezzel, hogy akik nem ismerik elég jól a játékot, el sem tudják dönteni, hogy egy lépés gonosz-e vagy sem. Persze ami azonnal rossz, azt látják, de ami csak a következő körben lesz rossz, azt már nem biztos. Mint a sakkban. Van aki csak 1-2 lépést lát előre, van aki meg 5-6-ra, vagy van aki meg Magnus Carlsen. Aki csak pár lépést lát, annak egy 5 lépés múlva vesztő helyzet nem gonosz, aki meg látja, annak nagyon is az.

  • porcine

    2024-02-02 20:46:46

    Nem olvastam interjút a tervezővel, hogy minek szánta a játékát, de ha te igen (mivel írod, hogy 2-4 fős családi játéknak), akkor légyszi írd le az elérhetőségét, mert örömmel elolvasnám.

    Nem hasonlítottam a sakkhoz, mert annyi csak a közös bennük, hogy szuper versenyjátékok. Akik versenyszerűen tolják az Azult nem kifacsarják, hanem élnek azzal a lehetőséggel, amit nagyon kevés játék nyújt.

    Sok játékra ráírják, hogy 2-4 fő, de nem minden játéknak áll jól a 4 fő. Igaz ez mondjuk a Food Chain Magnate-re, hiszen az igazi szépségét, a versenyszerűségét 2 játékossal mutatja meg. Persze jó 3-4 fővel is, csak nem annyira. Szerintem az Azul is ilyen.

    Én a játékélmény miatt ülök asztalhoz. Ami motivál játék közben, az a győzelem, de a végső cél a játékélmény. Az Azul azon ritka játékok egyike, ahol a győzelemhez vezető út a versenyen keresztül vezet. Ez kevés játék sajátja, ezért is értékelem nagyra ezt az alkotást. Nem hiszem, hogy attól, mert így játszom az Azult, bármit is elvennék egy játékostól, maximum a győzelem lehetőségét.

    Egy szóval sem írtam, hogy szerinted nem jó játék az Azul, és figyelmesen végigolvastam az összes kommentet, nem tudom mi utalt arra, hogy ezt nem tettem meg.

    A Forma1-es versenyautó valóban lehet, hogy nem jó hasonlat. Csak annyit szerettem volna elmondani, hogy egy Porshe 911-be ülve érzed a különbséget és érdemes arra használni, amire való. De nyilván ha te vezeted, akkor úgy suhansz vele, ahogy szeretnél. ;)

  • chavasi

    2024-02-02 17:28:01

    folyt.

    Egyébként egyáltalán nem mondtam, hogy nem jó játék az Azul, ha figyelmesen végigolvasod az utolsó pár kommentemet - bár az Azul kapcsán indult a beszélgetés, de már nem konkrétan az Azul játékról van szó, hanem a játékosról az Azul játék vonatkozásában, ezért nem is értem teljesen a reakciódat. Nincs bajom a konfrontációval és az interakcióval sem, én csak arról írtam, hogy nem minden esetben (játékostárs függő) fair mindent kifacsarni egy játékból, nyílván ha két versenyző ül egymással szemben, akkor ez nem gond, és kell is a győzelemhez, de ezt nem csak ezek a típusú emberek játszák, ezért félrevezetőnek gondolom, hogy egy játékot úgy állítsunk be, hogy egy versenyautó, hogy a hasonlatoddal éljek, bár szerintem nem jó hasonlat, mert inkább túraautónak nevezném, amivel lehet rallyzni is, de elviheted a családot is kirándulni. A versenyautó egyszemélyes, ezért csak a győztesről szól. Amiről én beszélek, az pedig a közösségről.

  • chavasi

    2024-02-02 17:27:28

    Szerintem a tervező tudná megmondani, hogy az általa készített játék mire való. Tény, hogy két fővel versengőbb (bár ez sok játékra igaz), de ezt eredetileg 2-4 fős családi játéknak tervezték. Mivel két fővel nem kell annyi felé figyelni és kevesebb csempe fogy el, mire újra sorra kerülsz, így "számolhatóbb", de messze nem jelenthető ki, hogy ez egy ízig vérig absztrakt játék, mert nem minden nyílt, abszolút szerencse kérdése, hogy milyen csempék jönnek fel az adott forduló elején, onnantól persze nyílt a forduló végéig (de ez az állítás igaz a Five Tribes-ra is, csak ott nem egy komponenst kell a forduló elején feltölteni és összetettebb hatások is vannak).Tény, hogy akik túl komolyan veszik, képesek ebből is kifacsarni mindent, így egészen más arcát mutathatja, de attól még nem sakk vagy go, még távolról sem.

    Természetesen minden ember azért játszik/sportol/vagy egyéb tevékenységet végez, mert eredményt szeretne elérni/felmutatni, sikeres szeretne lenni vagy pozitív visszacsatolásra vágyik, de pont erről kezdtünk beszélni, hogy ha a győzelem igénye előtérbe kerül a játék igényével szemben, akkor másért ültünk le, a játékos élményért (ez nem zárja ki a győzelem iránti vágyát), a versengő a győzelemért, csak míg a versengő elveheti az élményt a játékostól, addig a játékos nem valószínű, hogy elveszi a versengőtől, amiért játszik, is itt tettem választó vonalat a két hozzáállás között.

  • porcine

    2024-02-01 05:39:13

    Az egészben igazad is lenne, ha egy másik játékhoz írtad volna. Azonban az Azul nem egy olyan játék, ahol csendben elépítgetünk egymás mellett. Nem arra való. Ez egy versenyjáték, a győzelem az elsődleges cél, ennek következményeként pedig szenzációs játékélményt ad. Egy Forma1-es versenyautót sem azért veszel meg, hogy a családdal kirándulni menjél. Feleségemnek 5 játék kellett, mire megértette ezt és elkezdte figyelni az én táblámat is. Addig gond nélkül nyertem, neki pedig nem volt nagy élmény a játék. Onnantól viszont nekem nem volt nagy élmény...:))))

    Ha építgetős játékra vágysz minimális interakcióval, akkor neked áll a világ a rengeteg új newro-val (Ark Nova, Víz Alatti Városok, etc.). Az Azul nem ilyen és pont ezért gyönyörű.

  • chavasi

    2024-01-31 21:14:17

    folyt.

    Például ahogy kvarclovag írja, szerintem gyönyörűen példázza a statisztika, hogy a "gyengébb" játékosok 6 fordulót is játszanak, az "erősebbek" pedig csak 5 fordulót "engednek" és kifuttatják a győzelmi feltétel elérésével a játékot inkább kevesebb ponttal, de több legyen, mint a másiké, mert itt a győzelem a lényeg.

    A gyengébb játékosok még játszanak, ... az erősebbek meg versenyeznek. Szerintem jól megfér egymás mellett a kettő, ki-ki melyiket szereti jobban, én részemről maradok a játéknál, és próbálom nem túl komolyan venni, az élet épp elég komoly, játszani pedig szórakozásból ülök le, a barátokkal, a családdal, hogy egy felejthetetlen élmény legyen belőle, minnél többször, amit minden fél élvez, és meg szeretne ismételni.

    Nagyon jól éreztem magam ebben a "vitában". Köszönöm. Nincs bajom a ti álláspontotokkal, és minnél nagyobb győzelmi indexet kívánok nektek. Őszintén. Mindenkinek jó játékot és sok felejthetetlen élményt. Remélem mindeki kapott valamit a másiktól, ha mást nem, egy másik szemléletmódot, mert a változatosság gyönyörködtet. 😉

  • chavasi

    2024-01-31 21:14:02

    Egyszerre válaszolok a két kommentre, mert nincs értelme több szálat futtatni ugyanarról, előre is elnézést, remélem nem bántódik meg egyikőtök sem ... szóval, úgy érzem, hogy a ti hozzáállásotok az, hogyha a szabálykönyv nem tiltja, akkor megtehető. Ez alapvetően igaz is. A határ, amiről én beszélek nem a szabálykönyvben van megírva, hanem az emberre van bízva, hogy mit képes megtenni, hogy nyerjen. Ahogy gazsif írja, igen valószínű, hogy aki nem tudja elkönyvelni egy ellene "elkövetett" szabályos lépés következményét egy játékban, az a játék nem való neki, de az is lehet, hogy olyannyira nyerni akar, hogy túl komolyan veszi a játékot és a versengést, és valós támadásnak éli meg a személye ellen, pedig ez nem egy merénylet, csak játék.

    Úgy érzem egész másról beszélünk, mert úgy értelmezem, hogy a ti számotokra maga a játék is egy verseny, egy elérendő cél, hogy kitehessétek a "dicsőség falatokra" az elért eredményeiteket. Ez tök jó versenyszellemet eredményez, és valószínűleg szép eredményeket is értek el az adott játékban (mármint ranglistában, mert ezek szerint a kevesebb pont néha több, legalábbis az ellenfél pontjánál 😃), amire megfelelő mennyiségű időt szántok és kellő energiát pakoltok bele, és tanuljátok, ez talán a versenyszerű sporthoz hasonlítható.

    Én sokkal inkább a játék élményéért játszom - amit most itt nem részletezek, mert korábban kifejtettem -, ami természetesen nem jelenti azt, hogy nincs igényem a győzelem megízlelésére, vagy hogy nem törekszem játék közben a lehető legjobb döntést hozni, és végül minnél több pontot összeszedni, ami általánosságban hozzásegíthet a győzelemhez. Nyílván játéka válogatja, de alapvetően nem gondolom fair-play -nek, ha a játék vagy szabály olyan részével él az egyik játékos, ami inkább romboló hatású, mint építő jellegű.

  • kvarclovag

    2024-01-30 22:29:37

    "hogy átjöjjön az élmény, a játék sodrása, a döntések, a meglepő vagy váratlan helyzetek, az izgalom, hogy vajon mit reagál a másik" Na de ha nem akarsz nyerni, ha nem törekszel a másiknál jobb játékra, akkor mitől lenne izgalmas, hogy mit reagál? Ha nem jól, hanem csak úgy relaxálósan, akkor milyen döntésekről beszélsz?

    Lehet pihentető módban is játszani, ezt nem vitatom, de ott nem nagyon lesznek érdekes döntések, nem nagyon lesz min bosszankodni, mert úgyis mindegy. Illetve, hát érdekes lehet, hogy mondjuk egy színből 0 jött föl, a másikból meg 10, deigazán ez is akkor érdekes, ha van tétje.

    Amúgy a 7 csoda építészek pont ilyen játék. Majdnem mindegy melyik kártyát választom, de nagyon mókás lehet, ahogy alakul a parti, mekkora előnyből lehet veszteni, és mekkora hátrányból nyerni. Szórakoztató, és akár örülni, meg bosszankodni is lehet.

  • gazsif

    2024-01-30 22:02:03

    A határ, amit említettél nem más mint a szabályok. Ezen belül nincs olyan, amit ne lehetne sőt ne kellene alkalmazni a győzelem érdekében. Ezzel biztosítható az egymástól való tanulás és a legnagyobb mértékű fejlődés, ráadásul csak ekkor lehet reálisan értékelni a saját tudásunkat a játékkal kapcsolatban. Kivétel, amikor jelentős tudásszintbeli különbség van a játékosok között, amikor a győzelemre törekvés helyett a tudás átadásának kell előtérbe lépnie.
    Egyenrangú felek között, ha valaki egy ellenfele szabályos lépését nehezményezi, akkor az a legvalószínűbb, hogy az adott játék nem igazán neki való. Szerencsére bőven van választék, így mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelőt.

  • chavasi

    2024-01-30 19:39:07

    Mi marad a játékból? Pont az, amit az imént megosztottál, persze amiről én beszélek, ahhoz valódi együttlét kell, hogy átjöjjön az élmény, a játék sodrása, a döntések, a meglepő vagy váratlan helyzetek, az izgalom, hogy vajon mit reagál a másik, vagy a két fél közötti kapcsolat dinamikájából adódó fűszer - attól függően, hogy milyen viszonyban vannak a játékosok egymással, mit engedhetnek meg egymással szmeben -, stb. és ezeket meg tudd osztani valós időben a partnerrel/versenytárssal és együtt örültök vagy bosszankodtok a lehetetlen helyzeteken, a vak szerencsén vagy amit a játék hoz. Érthető, hogy az online játékban, amit te is megosztottál az imént, ez nehezen valósulhat meg, ha egyáltalán megvalósul, ott tényleg marad a puszta küzdelem gondolom, de szerintem ezzel sincs gond - bár erről nem tudok hitelesen nyilatkozni, mert én nem játszom online. Egyébként gratulálok az elért eredményekhez, amit korábbi kommentekben olvastam.

  • kvarclovag

    2024-01-30 19:15:05

    Ilyen szép szimmetrikus állások bírnak létrejönni ebben a zseniális játékban.

  • kvarclovag

    2024-01-30 01:30:04

    Érdekes amit mondasz. Kérdés, ha nem akarunk győzni, akkor mi marad a játékból? Mit lehet benne élvezni? Nyilván játékonként ez más és más lehet. Sakkban, góban semmi nem marad a játékból, ha nem akarsz nyerni. Azulban már inkább lehet békésen rakosgatni, de azért sokat elvesz a játékból. A bonyolultabb pontsaláták, ahol menet közben nem is tudod hol tartasz, talán pont az ilyen igények miatt születtek. Építsd csak a magad játékát, örülj, hogy haladsz, és aztán a végén majd lesz pontod is.

    És most értettem meg, mért mondják az ismertetőkben sokszor, hogy jutalmazó egy játék. Eddig nem értettem mitől jutalmazó az, ha én egy akcióval 5 pontot szerzek, a többiek meg tizet. Akkor az 5 pont veszteség. De valóban, ha egymásra nem figyelünk, csak a saját pontjainknak örülünk, akkor kaptunk valamit.

  • chavasi

    2024-01-29 22:17:13

    Olvasgattam a kommenteket és az a véleményem erről az érdekes dilemmáról, hogy szerintem ott válik el a célratörő/versengő/kegyetlen vagy kíméletlen? és a gonosz - ahogy ti fogalmaztatok, amikor a játék igénye elé kerül a győzelem igénye. Mert ha két játékos azért ül le, hogy győzzön, akkor nem a játék a lényeg, szinte mindegy mivel játsszák / miben mérik össze a tudásukat, mert a győzelem a lényeg, és ebben az esetben megengedett a célratörő/versengő/kíméletlen játék. Ha a játék a lényeg, akkor van egy határ, amit nem lép át az ember, mert azzal elronthatja a másik játékos játék iránti vágyát. Ebben az esetben a célratörő/kegyetlen inkább gonosz szerintem, mert nem a játék élvezete a cél, hanem a másik játékának az összetörése az élvezet. Mint ahogy kvarclovag a családdal és gyerekekkel példálózik, volna győztes lépés / döntés, de nem alkalmazza, mert összetörné a játék élményét, ami nem más, mint az egymásra szánt értékes, tartalmas együtt töltött idő érzése. A közös kapcsolódási pont élvezete és szeretete. Egymás tisztelete és megbecsülése, hogy velem tölti / rám szánja az idejét. A győzelem igénye esetén fel sem merülnek ezek a gondolatok, még távolról sem, ami nem jelenti azt, hogy két versenyző fél ne tisztelhetné egymást vagy ismerhetné el egymás tudását és rátermettségét illetve az aratott győzelmét.

  • fodihun1

    2023-11-24 06:32:43

    Nekem az egyik kedvenc absztrakt játékom. Szinte minden családi alkalommal előkerül.

  • Gawain

    2023-11-17 13:57:16

    Kontextustól függően van, hogy én is egyenlőségjelet teszek a két fogalom közé, de a társasjátékok esetében pont nem. Mindenesere érdekes téma és örülök, hogy van, akivel normálisan lehet itt a véleménykülönbségeket megbeszélni, nem csak kuncogva rányomja a pirost. Az pedig menő, hogy ilyen, hozzánk hasonló ízlésed vana játékok terén. Majd egyszer sort keríthetünk közös játékra.

  • Tozsi

    2023-11-17 13:38:06

    Akkor már meg is van a közös nevező! ;) Nálam a kegyetlen=gonosz😉💁‍♂️ Ebben kiegyezhetünk! ✌🏼

  • Gawain

    2023-11-17 09:37:17

    Én a magam részéről továbbra sem fogom egy kompetitív játékban az olyan lépéseket, amik engem a győzelemhez közelebb visznek az ellenfelmet pedig távolabb, gonosznak nevezni. Azt sohasem tagadtam le, hogy az Azul egy kegyetlen játék , de azt most is és mindig is vissza fogom utasítani, hogy gonosz lenne, Kvarclovag a posztjában jól összefoglalta, hogy miért.

  • kvarclovag

    2023-11-17 00:18:09

    Végül is egyetértünk, csak a célratörő játékot nevezzük máshogy 😃 De én akkár a gonoszságot is vállalom, sose voltam egy finomkodó, kíméletes játékos, ahogy a barátaim se. Családdal, gyerekkel más a helyzet, ellenük sokkal kedvesebb ellenfél vagyok 😃

  • Tozsi

    2023-11-16 23:24:00

    Igyekeztem hangsúlyozni, hogy hibáztatásról szó sincs. Az is teljesen egyértelmű, hogy ezek jó és célravezető lépések. A félreértés, vagy hívjuk inkább egymás mellett való elbeszélésnek, szerintem abból adódik, hogy nem ugyanúgy értelmezzük a "gonoszságot". Én arra gondolok, hogy az erre érzékenyebb játékosok könnyen zokon vehetik, amikor egy adott szituációban az ideális megoldás nem az én szigorúan vett előrehaladásom, hanem az ő visszahúzása. Teszek valamit, kimondottan csak azért, hogy neki rosszabb legyen, nem pedig azért, hogy nekem jobb. Véleményem szerint pedig, az Azult játszva, a játéknak ez a nem elhanyagolható vonása relatív hamar kiviláglik. Ezt figyelembe véve mondom azt, hogy félrevezető lehet habos-babos családi mókának kikiáltani. Én mindössze ennyit szerettem volna hozzáfűzni! 😊✌

    És ha már így beszélgetésbe elegyedtünk, akkor megragadom az alkalmat, hogy virtuálisan leboruljak az elért eredményeid/eredményeitek előtt! 👏 Számomra szinte elképzelhetetlen ennyi időt és energiát fektetni egyetlen játékba. Hozzátok képest én természetesen csak a felszínt kapargatom, úgyhogy ha azt mondjátok össze-vissza beszélek, tőletek elfogadom. 😅😉

  • kvarclovag

    2023-11-16 22:52:28

    Most csak a kétfős játékról beszélve, az az eset, amit mondtál, nincs. Már nem az, hogy elveszek valamit, hogy ne legyen a másiknak, hanem az, hogy ez gonoszság lenne. Én elveszek valamit, ami a másiknak kéne, de nem tudom használni, viszont a másiknak marad az, amit meg ő nem tud. Ha ezzel jobban járok, mert én vesztek valahány pontot, de az ellenfelem többet, akkor ez nyilván egy jó lépés volt. Ha tévedtem, akkor meg örüljön az ellenfelem, mert ő járt jól.

    Továbbá egy "gonosznak" látszó lépés lehet sima elszámolás, rosszul kalkuláltam. Akkor megintcsak örülhet az ellenfelem. Ha viszont én jártam jobban, akkor egy versenyben nem lehet engem azért hibáztatni, ha olyat lépek, ami nekem jobb. Egy kétfős játékban el kell fogadni, hogy az ellenfél azt lép, ami neki tetszik. Bárminő okból is teszi.

    Ugyanakkor az Azulban az, hogy ne hagyjuk a másikat pontokat szerezni, elég markáns. A Kingdominóban a jó játékosoknak több pontja van, mint a gyengébbeknek. A gyengébbek meccsein 100-120 pontot szereznek, az erősebb játékosok meccsein 130-150-et. Az Azulban a gyengébb játékosok egymás ellen 70-90 pontot is szereznek, az erősebb játékosok 50 pont körül. A gyengébbeknél elég gyakori, hogy hagyják a hatodik kört is, amivel lehet sok pontot szerezni. Az erősebb játékosoknál a hatodik kör nagyon ritka, ugyanis az már lutri, nem lehet tudni, milyen csempék jönnek majd föl.

  • Tozsi

    2023-11-16 21:40:27

    Senki meg ne haragudjon a világért se, de Ti minek neveznétek azt, amikor a saját előrehaladásodat felülírja az, hogy az ellenfelet gáncsold? Nekem mindössze néhány tucat Azul parti van a hátam mögött, de már ennyi is elegendő volt ahhoz, hogy lássam: sokszor teljesen mindegy nekem mi kéne épp, jóval fontosabb, hogy a másik NE jusson hozzá valamihez. És elviszem előle, de legalábbis elrontom neki a helyzetet valahogy..

    Hát mi ez, ha nem gonoszság? 😛

    És akkor itt gyorsan-azonnal hozzá is teszem, hogy nincs ezzel semmi gond! ✌🏼 Az én kedvenc játékaim főleg párbajok, ahol célod az ellenfél földbe döngölése, életerejének nullára csökkentése, eltiprása, megölése, kinek hogy tetszik. 💁🏼‍♂️😇 Na, az aztán gonosz dolog a javából..😅 Szóval nekem semmi problémám ezzel, csak ne tagadjuk le, hogy a kompetitív (profi) Azulnak is a része! Megint más, amikor családi játékként, kipárnázva játsszuk, mert persze arra is alkalmas.

  • Gawain

    2023-11-16 12:33:07

    Azt hiszem nekem is volt már ilyen, ráadásul úgy is, hogy az első körben egy csomó sárga jött fel és ennek ellenére nem kezdtem szélső oszloppal, pedig megpróbálhattam volna. Egyébként ez is egy olyan dolog, amire talán nem is gondolna először az ember, hogy bár mindegyik színű csempéből ugyan annyi van, de mégsem egyforma értékűek. Például egy fehér vagy fekete értékesebb a játék elején, mint a sárga. Bár nyilván ez függ a színek megoszlási arányától a korongokon, szóval nem ilyen egyértelmű, de mindenesetre irányelvnek jó.

    Egyébként most, hogy Iwarizom, az Azulhoz képest nekem ott nehezebb felállítani egy fontossági sorrendet, hogy melyik lépést helyezzem előtérbe. Bár lehet, hogy ez nagyrészt amiatt van, hogy az Iwariban több ellenféllel kell megbírkózni, ami nekem mindig is nehezebben ment.

    Ja és a korábbi posztodra reagálva, ha valaki egy konfrontatív, magas interakciójú játékra azt mondja, hogy gonosz, annak fogalma sincsen az egészről és sajnálom, hogy ilyen tévképzetek terjednek a fórumokon.

  • kvarclovag

    2023-11-15 19:47:44

    Játszottam már pár parti azult, de ma láttam először olyat, hogy az egyik színből 11 csempe jött föl. Nulla és tíz már többször is volt, de tizenegy most először. Kétfős játék, öt korong, ez ugye fontos. Nektek mi volt a legextrémebb kiosztásotok?

  • kvarclovag

    2023-10-05 17:16:40

    Aludtam rá néhányat, meg az ismertető videókba is belenéztem. Tévedtem, nem mondanak bennük semmit rosszul, mondják azt is, hogy a játékot lehet harciasan is játszani. A gonosz szerintem nem jó szó, a versenyszerű az jobb. Ha versenyzek, győzni akarok, akkor az, ami engem a győzelemhez közelebb visz, az jó lépés, és semmiképp sem "gonosz". És, ha nem is így, de ez elhangzik az ismertetőkben.

    Ami meg a békés, családias, relaxálós játékot illeti. Hát, sok ezren játszák így, és örömet okoz nekik, amikor szépen kiraknak egy sort, amikor összejön középen 4 csempe, amit egyből le tudnak rakni. És ha így játszák, és szeretik, akkor biztosan lehet így játszani. Pont az a zseniális az Azulban, hogy így is lehet játszani, meg versenyszerűen is. Persze ez sok játékra igaz, lásd Carcassone, pl. És amikor így játsza valaki, akkor lehet, hogy úgy tűnik, a szerencsén múlik mikor jön ki egy jól lerakható csoport. Pedig nem, ha valaki már tudatosabban játszik valaki, akkor nem.

    Csak akkor lesz valakinek rossz a játék, ha ő még ilyen relaxálós rakosgatást játszik, a másik meg komolyabb játékmódra vált. Akkor bizony jönnek a vereségek, ami nem jó, ha sok van belőle 😃 De a békés rakosgatásból tovább lehet lépni a versenyszerű játékhoz, ha valakinek kedve és ideje is van rá. De az is jó, ha csak havonta párszor kerül elő, és megy a rakosgatás. Ilyenkor tényleg a másik arcát mutatja a játék.

    És ez a Janus-arc jön elő az interakciónál is. Ha csak elveszem a nekem épp legjobb csempéket, és lerakom, akkor nem kell figyelnem a másik játékost. Vagy nem olyan nagyon, tehát nem érzem, hogy erős lenne az interakció. Viszont, ha versenyszerűen játszom, akkor legalább annyira figyelek rá, mint magamra, tehát erős az interakció.

    Rátesz erre még, hogy a versenyszerű játék igazából kétfős. Három és négy játékos a családiasabb irányba viszi a játékot, és ez nagyon jól is van így. És mindig is többen lesznek, akik alkalmanként játszva a játék családiasabb oldalával találkoznak.

  • coldnuit

    2023-10-01 16:28:16

    Én is azt a tábort erősítem, akik azt mondják, hogy ez bizony nem egy békés játék. Nekem ez volt a legnagyobb meglepetés az Azullal kapcsolatban. Csapból is az folyik, kis egyszerű családi játék, ami szerintem félre tudja vezetni a vásárlókat.

    3-4 játékossal kevésbé, ott már tényleg kb. számolhatatlan a játék kimenete.. 2 fővel viszont nagyon kemény, és gonosz párbaj tud lenni. Minden egyes lépésemmel figyelni kell, hogy a másik táblája hogy áll, mit tudok elvenni előle hogy ne tudja befejezni a sorát, hogy alakítsam úgy, hogy ha elviszi ami neki kell, akkor középen nekem kialakuljon egy tökéletes csoport, mi maradjon rá a végén, amit kénytelen lesz kidobni, és negatív pontokat kapni... és még csomó szempton van ami meg a saját érdekemet szolgálja. De ha ez nem interakció, akkor mi? Nem csak pozitív interakció létezik, ez kifejezetten negatív. Sorra olvasom játékokról a véleményeket, hogy "nincs interakció", de az sose derül ki, hogy nekik mi számítana annak. Természetesen a beszélgetős partijátékokon kívül. Én ha azt mondom egy játékra, hogy nincs interakció, az kb azt jelenti, hogy részemről- és a saját pontgyűjtésem szempontjából- édes mindegy, hogy ül-e mellettem valaki, vagy nem.

    Persze, rakhatunk paravánt a saját táblánk elé Azulban, és akkor nincs interakció. Csak így lehetne "békés" játékot csinálni belőle, de nem hiszem, hogy ez volt a játék célja.. vagy ha igen, akkor aki kitalálta nem ismeri az embereket.. :)

    Én próbáltam békésen játszani, hogy "jó most akkor nem fogok DIREKT elvenni valamit ami neked kell, és nekem meg egyébként nem". Működhet, de csak akkor ha a másik játékos is betartja. És akkor is csak egy ideig, biztosan eljön az a pont ahol azt mondom, hogy "na persze... ezt egyszerűen nem hagyhatom, hogy elvidd". Ha pedig csak az egyik játékos tartja be... akkor esélyed sincs. Nem lehet.

    Én nem szeretem a gonosz játékokat, és ez kifejezetten az. Ellek ellenére van 60+ játékom benne... munkahelyen "utolsó 15 percbe még egy Azul a BGA-n belefér" ... 😬😁

  • kvarclovag

    2023-10-01 10:34:00

    Köszönöm Gawain szép szavait, nagyon sajnálom, hogy miattam kapott pirosakat.

    Nem akartam vihart kavarni, azért szoktam hozzászolni, amikor az "egyszerű békés családi játék" véleményeket olvasom, mert bár korábban már többen és többször is írták, hogy nem az, de hát az utolsó néhány vélemény sokkal olvasottabb, és jobban befolyásolja a játékról épp tájékozódni vágyókat. Épp elég baj, hogy a legtöbb ismertető videóban hamis képet alakítanak ki a játékról, ne ez terjedjen itt a fórumon is. Ezért írtam be korábban statisztikákat, a szerzett pontok megoszlását, most meg pár dolgot, amire figyelni kell, hogy kicsit valósabb képét mutassam a játéknak.

    Két dolog az amit mindenképp cáfolandónak tartok, az egyik, hogy az eredményt a szerencse jelentősen befolyásolja, mivel zsákból húzzuk a csempéket, lényegében a szerencsén múlik az eredmény. Nos ezt a BGA statisztikái tökéletesen cáfolják, egy nagyon jó játékos bőven 90% fölötti arányban nyeri a meccseit. A másik pedig, hogy alig van interakció, annyi csak, hogy el lehet venni a másiknak szükséges csempéket. Ez a "gyűlölet draft" ráadásul sokaknak kifejezeten taszító, ezért tartom fontosnak cáfolni. Azt persze nem, hogy sokszor (mindig) ártani akarunk a másik játékosnak, de azt igen, hogy ez csak sima elvételben ölt testet, mert a közös piacteret is aktívan alakítjuk.

    Amivel viszont teljesen egyetértek, hogy ez egy nagyon-nagyon absztrakt játék. Kitalálták hozzá ezt a csempés mesét, de ez teljesen érdektelen. Ültethetnénk virágokat is a kertecskénkbe, rakhatnának tojásokat a madarak a fészkükbe, különféle varázslatokkal átkozhatnánk vagy épp szabadíthatnánk föl falukat. Tök mindegy lenne, semmi témája nincs, csak a színes valamik, amiket egy lerakási szabály szerint kell elrendeznünk és pontoznuk. Dudás Lajos szokta pontozni, hogy mennyire jön át a téma, és kevés pontot ad, ha a téma hamar "leesik" a játékról. Nos, az Azulról nem esik le a téma, mert nincs neki. Akinek a téma fontos, az messziről kerülje el az Azult.

  • kok_o

    2023-10-01 09:16:12

    Nem sok az interakció? Hát nem tudom. Lényegében minden lépésed attól függ, hogy másik mit léphet, illetve mit lépett. Persze, olyan szinten mint egy 4x játékban, vagy a sakkban nincsen benne interakció, mert nem lehet levenni a másik csempéjét, vagy elfoglalni egy értékes mezőt, de igenis erősen befolyásolja a játékodat a másik játékos minden egyes lépése.

    Személy szerint nem vagyok egy nagy Azul mágus, talán néhány 10 alkalalommal játszottam 2-3-4 fővel, messze nem vagyok Kvarclovag és Gawain szintjén, nem is leszek soha, de hogy az Azul egy "szögegyszerű" játék csak részben igaz. Egyrészt igen a szabályok egyszerűek, de itt jön képe a játék mélysége, az hogy nem a játékkal kell megküzded, hanem a másik játékossal. És igen, ehhez gondolkodni kell, de nyilván másképp mint egy családi felsőbb kategóriás játékban (TF Mars, Arnak), vagy egy igazi euroban. Az Azul egy ízig-vérig absztrakt játék, nem arról szól, hogy milyen szép a mese a pontgyűjtés mellett mint például az általad írt játékokban. Almát hasonlítasz össze barackkal. Egyébként írom ezt úgy, hogy a TF Mars egyértelműen közelebb áll a szívemhez mint az Azul, sokkal több játékom is van benne. Az Arnak is közelebb áll hozzán, bár idáig csak pár alkalommal került asztalra. Az igazi eurók meg bőven az Arnak, a TF Mars és a Föld fölött kezdődnek.

    Jöhetnek a pirosak. ;)

  • kok_o

    2023-10-01 09:01:37

    Teljesen igazad van. Azt azért vegyük észre, hogy hónap vége volt, és kellett a pont a kommentekért..... bocs az off-ért.

    Talán korábban már írtam, engem teljesen lenyűgöz ez a fajta elhivatottság egy-egy játék mellett. Emelem kalapom mindekettőtök előtt.

  • Gawain

    2023-09-30 16:58:46

    Én csak azt sajnálom, hogy Kvarclovag egy csomó hasznos dolgot oszt meg it az Azul fóromun - amiket csak olyan tud írni, akinek töb száz játéka van az Azulban és közel mester fokozata a BGA-n, erre jön pár kommentelő és néhány játékalkalom alapján itt okoskodnak. A saját részemről (BGA-n és élőben együtt 700+ parti, BGA-n mester fokozat) annyit tudok hozzátenni, hogy az Azul egy 2 fős játék, amire ráerőszakolták a 3 és 4 fős opciókat, hogy szélesebb közöséghez eljusson. 2 fővel egy kegyetlen, kis szerencsével dolgozó, masszívan tudásalapú játék, ahol minden lépésednek tökéletesnek kell lennie, ha a legjobbakat akarod legyőzni. Aki szerint ez 2 fővel nyugtató , annak fogalma sincsen erről a játékról. Műfajtól függetlenül, én ugyanolyan nagyra értékelem, mint mondjuk egy Pax Renaissance-t vagy Food Chaint.

  • qgtanton

    2023-09-30 16:16:45

    Egyetértek, nekem sem jött be a kinézete a játéknak, mondjuk az ilyen téma nélküli játékokban nem találom meg sose, amit keresek. Egyáltalán minek pakoljuk a csempét? Mert ez akarja a király... Szeretem látni az értelmét annak, amit csinálok, még ha játékról is van szó, nekem ez nem jött át.

    Én ezzel az alapjátékkal játszottam, szerintem a kinézete a fröccsöntött műanyag "izékkel" elég olcsósított érzetű, de akinek tetszik, annak nyilván megfelel. Jól el lehet vele játszani, egymás elől elszedve a csempéket. (Én csak 4 fővel játszottam.) Négy játékosnál már nem jött le nekem a családi feeling (nem volt egymásnak segítő játék), nem családdal, hanem klubban játszottam. Nem volt kooperatív játék! :)

    Játszható sokszor, tényleg mindig más a rendelkezésre álló lehetőség. Az interakció szerintem sem sok a játékosok között, akik két (3-4) táblát figyelnek, (1) azoknak hamar szemtengely ferdülése lesz, (2) sokkal tovább gondolkoznak a másik lehetőségeinek korlátozásán, értelmetlenül lassítva egy szögegyszerűségű játékot (bár kiderült számomra, hogy a Santoriniben is lehet negyedórát gondolkodni egy lépésen, a saját szemmel láttam!). Én azt szeretem, ha ezek a játékok pörögnek, lépnek a játékosok, nem várják a szakállam gyors növekedését és őszülését. Rendkívül unalmassá tud válni ez a játék, ha valaki órákig latolgatja a lehetőségeit, amit négy játékosnál igazából ki sem tud számolni.

    Én többet vártam egy ennyire népszerűsített játéktól, egy Mars Terraformálásához, Arnak elveszett romjaihoz, Földhöz képest össze sem érdemes hasonlítani. Ajánlom a kezdőknek, illetve akik szeretnek pontokat gyűjteni különösebb indok nélkül, vagy akik nem szeretnének euró játékban agyat égetni (pihentető játék rulez!). Ha euró játékokat keresel a három korábban említett sokkal többet ad a játékosoknak.

  • kvarclovag

    2023-09-30 13:53:45

    Hogy amit írsz, az mennyire erős interakció, az lehet megítélés kerdése is. Nekem mindenesetre elég. De azért kicsit árnyalnám a képet: nemcsak azt nézem, mit veszek el a másiktól, hanem azt is, mit lökök középre, hány darabos kollekciót hozok létre így egy színből; mivel tudom kényszeríteni, hogy elvegyen egy csempét mert az az utolsó csoport belőle és kell neki a sora befejezéséhez; a középső gyár páros vagy páratlan számú csoportot tartalmaz majd, vagyis kinek kell majd az utolsó csoportot elvennie. És mindeközben mit tudok én lerakni és mit tud az ellenfelem, mennyi csempe marad még egy színből a későbbi körökre, elég lesz-e befejezni azokat a sorokat, ahova az a szín kell neki és nekem. Szóval van azért mire figyelni, ami szerintem több, mint az elveszem előle.

  • szirom.niki

    2023-09-30 12:29:30

    Két játékosnál valóban ugyanannyira figyelem az ellenfelem tábláját, mint a sajátomét, de a tényleges interakció szerintem minimális marad. Az egyedüli ráhatásom a többiek játékára annyi, hogy millyen csempéket veszek el, esetleg olyat, ami a többieknek jobban kell és itt indul be a matek és a fejszámolás, hogy valóban megéri e ilyen lépéseket hozni. Nem azt mondom, hogy nincs semmi ráhatásom a többi játékosra, mert van csak az én véleményem szerint nem sok, de az is lehet hogy "túl kedvesen" játszunk.

    Nem is hiba, hogy absztrakt, inkább kritikának mondanám, de még mindig jobb, mintha rá lenne erőltetve egy mende mondott téma.

    Én a saját játékostáblánkon még nem vettem észre kopást, a csoki bonbonok ha nagyon közelről nézem a mintájuk mintha kicsit halványodtak volna a zsákban való ütközésektől, de tapintásra én nagyon szeretem őket. Összehasonlítva mondjuk a KURUZSLÓK QUEDLINBURGBAN alkatrészeihez vagy a A MARS TERRAFORMÁLÁSA -ban található jelölő kockákhoz képest kifejezeetten meg vagyok elégedve velük. Az alap Azult csak próbáltam, nincs meg itthon, de minőségi különbséget nem vettem észre én sem.

  • steeeven88

    2023-09-30 08:16:25

    Az Azul nekem nagy kedvencem, ki merem jelenteni, hogy talán "A Kedvencem"!

    Azzal a résszel, hogy kevés a játékosok közötti interakció kvarclovaggal együtt én is vitatkoznék, nagyon figyelni kell a másik/tobbiek lépéseit, ami interakció. Továbbá szerintem, ha hiányozna is a játékból, az sem a hátránya lenne a játéknak, csak egy tulajdonsága... Hibának inkább azt titulálnám, amiben a játék el van rontva, nem tesztelték ki eléggé, nincs meg az egyensúly, stb...

    Ez egy absztrakt játék, igen, ami nem hiba. A pontszámítási rendszere is teljesen rendben van, csak ahogy a szabály is irja, szépen sorban le kell számolni. Ha nem a szabály szerint csinálod, akkor valóban összezavaró lehet, én ebben sem látok hibát.

    Szerintem az alkatrészek minősége azért nem a legjobb, a jatektábla - hiába vigyázunk rá - a csoki bonbonoktól óhatatlanul karcolódik, a bonbonok pedig kicsit kopnak. Javítsatok ki ha tévedek, de szerintem minőségileg a csoki műhely és a sima játék között nincs különbség..?!

  • kvarclovag

    2023-09-29 23:01:57

    Annyira érdemes soronként haladni a pontszámolásnál, hogy muszáj. Azt írja elő a szabály. Más pomtszám jönne ki, ha nem fentről lefelé számolnád ki a sorok pontértékét.

    Ha valaki bizonytalan benne, megéri-e neki megvenni, a tábla egy A4-es lapra lerajzolható, és 5*20 színes gyönggyel a játék tökéletesen kipróbálható. Persza a szabályokat pontosan tudni kell. Néha megdöbbenek a BGG fórumokat olvasva, hogy az Azulnál, Kingdominónál is tudják rosszul értelmezni a szabályt. És ezek 2 alatti komplexitású játékok! Mi lehet ott egy komplexebb euró esetén?

    Igazad van, a 3-4 játékosnál valóban domborodik a családiasabb, relax jellege a játéknak, és, főleg, ha a játékosok is úgy játszák, nem kimondottan erős az interakció. Kétfős játéknál viszont pont annyira figyelem az ellenfelem tábláját, mint a sajátomat. Ez elég erős interakciót sejtet, szerintem.

  • szirom.niki

    2023-09-29 22:32:12

    Minőségi alkatrészlet készletéből adódóan és mivel sok díjat nyert, szerintem a kategóriájához képest magas áron fut, ezért is volt üdítő, amikor megjelent az Azul mini.
    Tudom, hogy sokan dicsérik a kinézetét, de nekem valamiért nem tetszett, nem tudtam azonosulni a csempe lerakós "témával". Apróság, de számomra fontos, hogy külsőre is megvegyen egy játék, úgyhogy az Azul Csokoládéműhely-et szereztem be, amire már tényleg tudom azt mondani, hogy gyönyörű.

    Előnyök:

    + könnyen tanulható

    + minőségi alkatrészek

    + bármennyiszer újrajátszható szerintem, mivel függünk a másiktől minden játék más lesz, jó pár játékunk van benne, de még mindig nem untunk rá

    + kellemes hangulatú, én lélekmelengető játékoknak szoktam ezeket hívni, nagyon nyugodt hangulatú, nem feltétlenül célom a másikat hátráltatni a lépéseimmel

    Hátrányok:

    - a pontszámítás elsőre összezavaró lehet, érdemes lassan soronként haladni

    - kevés játékosok közötti interakció

    - absztrakt, szinte semmi témája nincsen

    - inkább 2 főre optimalizált, ketten jobban számolható

    Összességében szerintem az Azul megér egy próbát, nagyon kellemes filler lehet két nehezebb játék között, mivel egyszerű szabályokkal dolgozik, szerintem az ajánlott életkor reális.

  • kvarclovag

    2023-09-03 10:05:59

    És az Azulnak is van kooperatív módja!

    https://boardgamegeek.com/thread/3146343/cooperative-mode-tile-guild

    Nem próbáltam, de érdekesnek néz ki. A meséje is jópofa: a király megharagszik a sok befejezetlen csempefalért, és minden kör végén bezárat egy gyárat. A célunk hogy a játék végére megőrizzük az összes gyárat. Visszanyitni egy gyárat 10 megszerzett pont beáldozásával lehet.

  • paradipetra

    2023-08-04 08:13:32

    Azul MINI

    Aranyos kicsi, kézben, polcon jól mutató, bőröndöt felnyitva kacsingatós formás kis dobozocska. Jó a fogása, masszív fényes karton amiről pár csepp ráfröccsenő vizet kényelmesen le tudunk törölni. De búvárkodni azért ne vigyük magunkkal. Felbontva egy kihúzhatós kis tálcában fekszik szépen a tartalom. 20-20 darab kis csempe a jól megszokott színekben és minőségben, 4 db tálca (na itt már kicsit legörbült a szám) mivel én nem érzem minőséginek, jobban tetszett volna ha a lap nem kihúzhatós "tetszőlegesen" fordítható lenne, hanem ha mind két oldal felől zárt lenne. Hogy a papír idővel ne sérüljön a forgatással, meg hogy a víz is nehezebben kezdje ki a strandon. (Tudom tudom, nem Azul BeachBody a neve, nem kifejezetten strandra "fejlesztették", de akkor is na) Ha már azul mini, vidd el magaddal akárhova akkor jó lenne a valamennyire vízálló lenne. A kis tányérokat is lehellet vekonyra nyomták. Csúszósak. Persze kaptunk hozzá egy plusz vekony műanyag tálcát amibe bele tudjuk tenni és nem csúszkálnak le róluk a csempék. Eh köszi, miért nem műanyag pici tányér peremmel? Hmm? Vagy 4 bemélyedéssel mint a tábláján? Hmm? Vagy legalább lehetne olyan anyagból mint az UNO-nak a strand verziójú kártyája. (Vonatkozik ez a tábla papírjára is) A szatyorkája viszont a megszokott minőség, plusz pont a patentért ♡ szóval valahogy úgy érzem, hogy eladták, hogy hordozható mindenhová vivős pici helyen elfér doboz se kell stb. De mégsem így van. Hiszen nem cipzáros, a csempék meglóghatnak belőle. Szóval...továbbra is kell a doboz de beleteheted legalább a fancy szatyorba :D !

    Összegezve: csempék minőségiek pont ugyan olyanok érzetre mint a nagy azulban, jól passzolnak a helyükre a táblán, a csúszkák kicsit szorulnak így tuti a helyükön maradnak, a táblákkal elégedetlen vagyok tejfehér, hátulján nem zárt, de legalább nem merev. A fordíthathó papírt úgy érzem ha sokszor fordítgatjuk, elszakad. Tányérkák vékonyak, plusz tálcába beletevősek ami nem is olyan jó anyagú.

  • sztimcsii

    2023-06-29 15:47:18

    Én megvártam a minit direkt (bejelentés óta vártam...), mert praktikusabbnak tűnt. A kis táblák elég stabilak, szerintem vonaton is bírná hogy pakolásszuk rajta a csempéket. Nekem plusz pont hogy kevés helyet is foglal, benne lehet a nyaralásos pakkban.

  • kvarclovag

    2023-06-02 13:29:38

    Itt van egy egész jó videó róla, ahol látszik a méretbeli különbség is. A fele árért cserébe egy sokkal kezelhetőbb, csúszkálásmentesített verziót kapunk, a feleslegesen nagy és rosszul használható pontozósáv helyett egy egész praktikus megoldással. Ha szóba jön az utazás, nyaralás, akkor biztos a mini a nyerő. Ha nem zavar a kisebb méret, akkor szerintem egyébként is. Én most a minit venném. És gondolkodom, hogy eladjam a nagyot, és vegyek egy minit helyette.

  • Tozsi

    2023-06-02 13:28:44

    A mini is abszolút megállja a helyét önállóan! 99,9%-ban ugyanaz a játék;) A pontjelölő kockák helyett csúszka került a táblára, ami (valljuk be) még talán jobb is. Innentől pedig szerintem az egész ízlés és/vagy praktikum kérdése. Valakinek külön pozitívum, ha a komponensek pici cukik, valaki meg elégedettebb, ha szép nagy asztalkép jelenik meg játék közben. Az utóbbi típus valószínűleg fintorogni fog a mini láttán. Előbbinek pedig minden bizonnyal érthetetlen, hogy miért választaná bárki a nagyot (kétszeres áron), amikor ott a "zseb-Azul" is. ;) Abban az esetben, ha valakinek már megvan a klasszikus verzió, én nem igazán látom értelmét beszerezni a minit, hacsak nem tényleg az utaztathatóság a fő szempont, vagy esetleg gyűjtő az illető! 😊

  • pnehandi87

    2023-06-02 12:39:53

    Köszönöm szépen!

    Akkor akinek már megvan az eredeti nem igazán éri meg beszerezni? Esetleg akkor ha sokat utazik és szeretné magával vinni ezt a kisebb verziót.

    Akinek pedig még nincs meg az eredeti nagy dobozos változat elég lehet helyette ez a kisebb és olcsóbb megoldás? Vagy inkább a nagyobbra érdemes spórolni? Vagy a kicsi önállóan is megállja a helyét?

  • zsille.viki

    2023-06-02 12:34:14

    Működésében teljesen ugyan az, igen. Külsőben minimális eltérések vannak a pici méret miatt, kisebb a pontozósáv, és van egy műanyag réteg a táblán, hogy ne csúszkáljanak el az elemek, de ennyi!

Az Azul társasjáték és kiegészítői (9)

  • Azul: Joker Tiles társasjáték Kiegészítő

    • Játékidő: 45 perc
    • Min. játékidő: 30 perc
    • Max. játékidő: 45 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 8+ éves
    • Komplexitás: 2/5

    Azul: Joker Tiles társasjáték Kiegészítő 7000 Ft-tól! - 1 felhasználó árulja ezt a játékot!

  • Azul: Sintra üvegcsodái társasjáték

    Önállóan játszható folytatása az Azul alapjátéknak, összerakni nem lehet a kettőt. I. Mánuel király az evorai kastély felújíttatása után a sintrai királyi palotát kívánta tökéletesíttetni. Összehívatta hát Portugália legnevesebb üvegmíveseit, hogy alkotásaikkal ékesítsék udvarháza folyosóit. Te is egy vagy ezen mesteremberek közül, és pontosan tudod, hogy...

    • Játékidő: 45 perc
    • Min. játékidő: 30 perc
    • Max. játékidő: 45 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott játékosszám: 3
    • Max. ajánlott játékosszám: 4
    • Min. ajánlott játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 8+ éves
    • Komplexitás: 2/5

    Azul: Sintra üvegcsodái társasjáték 11000 Ft-tól! - 1 felhasználó és 47 üzlet árulja ezt a játékot!

  • Deutscher Spielepreis 2018 Goodie Box társasjáték Kiegészítő

    The Deutscher Spielepreis 2018 Goodie Box is a product to support the Deutscher Spielepreis, the second biggest German board game prize, for which thousands of players vote each year between May and July for their favorite game. This box contains small expansions for some of the top ten games of the Deutscher Spielepreis 2018: Azul, Rajas of the Ganges...

    • Azul: Special Factories Promo társasjáték Kiegészítő

      2 Special Factory Displays and 5 Double score markers, contained in "Deutscher Spielepreis 2018 Goodie Box". The Deutscher Spielepreis 2018 Goodie Box is a product to support the Deutscher Spielepreis, the second biggest German board game prize, for which thousands of players vote each year between May and July for their favorite game. 2 Special Factory...

      • Játékidő: 45 perc
      • Min. játékidő: 30 perc
      • Max. játékidő: 45 perc
      • Max. játékosszám: 4
      • Min. játékosszám: 2
      • Ajánlott életkor: 8+ éves
      • Komplexitás: 2/5
    • Azul: A királyi pavilon társasjáték

      A XVI. század hajnalán I. Mánuel király felbérelte Portugália legkiválóbb építészeit, hogy grandiózus palotákkal gazdagítsák birodalmát. Az evorai és a sintrai kastély felépítése után egy emlékhelyet kívánt építtetni az udvarába. Egy királyi pavilont, ahol kellő pompával tiszteleghet családja leghíresebb tagjai előtt. Ezt a megbízást a legragyogóbb...

      • Játékidő: 45 perc
      • Min. játékidő: 30 perc
      • Max. játékidő: 45 perc
      • Max. játékosszám: 4
      • Min. játékosszám: 2
      • Ajánlott játékosszám: 3
      • Max. ajánlott játékosszám: 4
      • Min. ajánlott játékosszám: 2
      • Ajánlott életkor: 8+ éves
      • Komplexitás: 2/5

      Azul: A királyi pavilon társasjáték 13000 Ft-tól! - 3 felhasználó és 50 üzlet árulja ezt a játékot!

    • Super Power társasjáték Kiegészítő

      • Azul: Kristálymozaik társasjáték Kiegészítő

        Az Azul - Kristálymozaik kiegészítő praktikus játékostábla-borítással növeli a játékosok kényelmét, ezzel erősítve a sokszorosan díjazott és elismert Azul-játékélményt. Ráadásul a dobozban található további kétoldalas új játéktáblaszett még a legelhivatottabb játékosok számára is friss és lebilincselő kihívást fog nyújtani. Játékosok száma: 2-4 fő...

        • Játékidő: 45 perc
        • Min. játékidő: 30 perc
        • Max. játékidő: 45 perc
        • Max. játékosszám: 4
        • Min. játékosszám: 2
        • Ajánlott életkor: 10+ éves
        • Komplexitás: 2/5

        Azul: Kristálymozaik társasjáték Kiegészítő 3790 Ft-tól! - 36 üzlet árulja ezt a játékot!

      • Azul: A királyné kertje társasjáték

        Készítsd el a tökéletes kertet Aragóniai Mária királyné számára. I. Mánuel király Portugália legjobb kertészeit bízta meg azzal, hogy megépítsék a valaha volt legkülönlegesebb kertet a felesége, Aragóniai Mária királyné számára. Az Azul: A királyné kertje játékban a játékosok azt a megbízatást kapják, hogy csodaszép növények, fák és díszítőelemek...

        • Játékidő: 60 perc
        • Min. játékidő: 45 perc
        • Max. játékidő: 60 perc
        • Max. játékosszám: 4
        • Min. játékosszám: 2
        • Ajánlott játékosszám: 2
        • Max. ajánlott játékosszám: 3
        • Min. ajánlott játékosszám: 2
        • Ajánlott életkor: 10+ éves
        • Komplexitás: 3/5

        Azul: A királyné kertje társasjáték 14880 Ft-tól! - 28 üzlet árulja ezt a játékot!

      • Azul: Csokoládéműhely társasjáték

        Melyikőtök rak ki csodásabb csokimozaikot? Az első, év játéka díjas Azul legújabb, újra gondolt változatában a lényeg nem változott: a játékosok felváltva vesznek el színes csempéket a manufaktúra korongokról, és helyezik le azokat a saját játéktáblájukra. A forduló későbbi szakaszában így pontok szerezhetők az alapján, hogy hogyan lettek a csempék...

        • Játékidő: 45 perc
        • Min. játékidő: 30 perc
        • Max. játékidő: 45 perc
        • Max. játékosszám: 4
        • Min. játékosszám: 2
        • Ajánlott életkor: 8+ éves
        • Komplexitás: 2/5

        Azul: Csokoládéműhely társasjáték 19490 Ft-tól! - 8 üzlet árulja ezt a játékot!

      Részletes adatok

      Részletek

      • Játékidő:  30 - 45 perc
      • Játékosok:  2 - 4
      • Ajánlott életkor:  8+
      • Komplexitás:  Egyszerű
      • Tervező:  Michael Kiesling
      • Illusztrátor:  Chris Quilliams, Philippe Guérin
      • Kiadók:  Pegasus Spiele, Asmodee, Hobby Japan, Zvezda, Ghenos Games, Lacerta, Kaissa Chess & Games, REBEL.pl, MINDOK, Korea Boardgames co., Ltd., Gém Klub Kft., Broadway Toys LTD, TwoPlus Games, KADABRA, Galápagos Jogos, Plan B Studio, Next Move Games, Tower Tactic Games, Divercentro, Orangutan Games, Green Elephant Games, SuperHeated Neurons, Бельвіль, MIPL
      • Elérhető nyelvek:  arab, cseh, kínai, dán, holland, angol, észt, finn, francia, német, görög, magyar, indonéz, olasz, japán, Korean, lett, litván, norvég, lengyel, portugál, román, orosz, spanyol, svéd, ukrán, hindi, bolgár, szerb, thai, maláj, Macedonian

      Alternatív nevei


      Kiadások

      • Dutch/French first edition
        • Kiadás éve: 2017
        • Nyelv: holland
        • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
      • English/French first edition
        • Kiadás éve: 2017
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • English-only first edition
        • Kiadás éve: 2017
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7.3 cm
        • Súly: 1.3 kg
      • French-only first edition
        • Kiadás éve: 2017
        • Nyelv: francia
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • German first edition
        • Kiadás éve: 2017
        • Nyelv: német
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • Baltic edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: észt
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • Chinese edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: kínai
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Czech edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: cseh
      • Divercentro Portuguese edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: portugál
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.3 kg
      • Dutch/French second edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: holland
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • English/French second edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 25.4 cm x 25.4 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • English giant edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 27.2 cm x 37.1 cm x 5.6 cm
      • English/Indonesian/Malay edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • English-only second edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 25.4 cm x 25.4 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • French-only second edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: francia
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • Galápagos Portuguese edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: portugál
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • German edition 2018
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: német
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • German second edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: német
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • German second edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: német
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Hungarian edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: magyar
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7.5 cm
      • Italian edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: olasz
      • Japanese edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: japán
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Korean edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: Korean
      • Nordic edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: dán
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7.2 cm
        • Súly: 1.6 kg
      • Polish edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: lengyel
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Romanian/Arabic edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: arab
      • Russian edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: orosz
      • Spanish edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: spanyol
      • Thai/English edition
        • Kiadás éve: 2018
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Bulgarian/Serbian/Macedonian edition
        • Kiadás éve: 2019
        • Nyelv: bolgár
      • English-only edition 2019
        • Kiadás éve: 2019
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 26.2 cm x 26.2 cm x 7.2 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Greek edition
        • Kiadás éve: 2019
        • Nyelv: görög
        • Méretek: 25.4 cm x 25.4 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Czech edition 2021
        • Kiadás éve: 2021
        • Nyelv: cseh
        • Méretek: 66 cm x 66.3 cm x 18.3 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Ukrainian edition
        • Kiadás éve: 2021
        • Nyelv: ukrán
      • Czech edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: cseh
      • Dutch/French edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: holland
        • Méretek: 15.5 cm x 20 cm x 5 cm
      • English edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 15 cm x 20 cm x 5 cm
        • Súly: 0.5 kg
      • Galápagos Portuguese edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: portugál
        • Méretek: 15.5 cm x 19.8 cm x 5 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • German edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: német
      • Greek edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: görög
      • Hindi/English edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: angol
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
      • Hungarian edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: magyar
      • Italian edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: olasz
        • Méretek: 15 cm x 20 cm x 5 cm
      • Japanese edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: japán
      • Korean edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: Korean
      • Polish edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: lengyel
        • Méretek: 15.5 cm x 20 cm x 5 cm
        • Súly: 0.5 kg
      • Rebel Polish edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: lengyel
        • Méretek: 26 cm x 26 cm x 7 cm
        • Súly: 1.2 kg
      • Russian edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: orosz
      • Serbian edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: szerb
      • Spanish edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: spanyol
        • Méretek: 15 cm x 20 cm x 5 cm
      • Ukrainian edition
        • Kiadás éve: 2023
        • Nyelv: ukrán

      Hasonló játékok

      Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Azul társasjátékhoz