Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Adventure Games spoilermentes bemutató

Egy sötét börtönben ébredsz, és semmire sem emlékszel. Szerencsére néhány barátod is veled van - már ha ezt lehet annak nevezni. De mégis mi történhetett? És mihez kezdtek a helyzettel? Ilyen és hasonló szituációkból kell kihoznunk a lehető legtöbbet az Adventure Games kalandjai során.

Az Adventure Games sorozat tagjai különféle alaptörténettel indulnak, és izgalmas, három fejezetből álló kalandot rejtenek a dobozban. Ezek közül eddig kettő jelent meg magyarul a Piatnik gondozásában: A börtön és Monochrome Rt. Vajon mit takarhat ez a "PC kalandjátékok menetéhez hasonló" működés?

22 - bontatlan Adventure Games

A doboz tartalma kalandtól függően változó lehet, ami leginkább rengeteg kalandkártyát, néhány karakterjelölőt (a börtönben fa figurák, a Monochrome Rt.-ben pedig kartonfigurák műanyag talpakkal), helyszínkártyákat, valamint a játék központi elemét, egy kalandkönyvet takar.

A szabálykönyv minden esetben pontosan leírja, hogy hogyan tudjuk előkészíteni az adott kalandot, és milyen lehetőségeink vannak a játék során. Általában közös pont, hogy a karakterünkkel valamilyen módon mozoghatunk a helyszínek között, felfedezhetünk mezőket vagy új helyeket, illetve kombinálhatunk kalandkártyákat más kalandkártyákkal vagy mezőkkel. Kombinálás esetén egy varázsszám fog kijönni, amit a kalandkönyvben kell megkeresnünk, hogy lássuk az eredményt.

Például (szigorúan spoilermentesen!) ha a 10-es számú macskaeledel konzervet kombináljuk a 11-es konzervnyitóval, akkor a kalandkönyvben kikeressük a 1011-es számú bejegyzést, ami egyértelmű utasításokkal segít minket: a 10-es és 11-es kártyákat rakjuk vissza a dobozba, és vegyük magunkhoz a 12-est (nyitott macskaeledel konzerv). Ezután a kapott kártyát párosítjuk a 104-es mezőn megbújó macskával, és a 12104-es bejegyzés szerint eldobjuk a 12-es lapot, majd magunkhoz vesszük a 13-ast (macska). Ez valóban hozza a jól ismert "kraftolós" hangulatot.

A kalandozások során nem csinálhatjuk ész nélkül a dolgokat, hiszen valamiféle büntetés mindegyikben van, de mégis bátornak kell lennünk, hiszen az elején alig tudunk valamit, és a felfedezéseink közben áll össze a nagy kép. Az egyes fázisok végén mindig pontozunk, majd a harmadik végén egyértelmű jelzést kapunk, hogy itt a vége - de még ne fuss el véle, mert az eddig összegyűjtött kalandkártyáink és a döntéseink alapján olvassuk el a megfelelő végződést.

"A játék egyik szerzője az a Phil Walker-Harding, akinek többek között nem kisebb címeket köszönhetünk, mint a Sushi Go Party!, Sushi Roll, Bärenpark, Kütyük, Silver & Gold, Kakaó, valamint a (magyar kiadásban legalábbis) még ropogós Felhőváros."

36 - Olló

Íme egy rövid kedvcsináló a két magyar részhez.

A börtön

Egy sötét börtönben ébredünk néhány barátunkkal, de nem emlékszünk, hogy hogy kerültünk ide. Elkezdünk körülnézni a cellánkban, kombináljuk a dolgokat, ahogy csak tudjuk, és megpróbálunk kijutni, valamint rájönni, hogy mégis mi a csudáért vagyunk itt. A kalandjaink során nagyon kell vigyáznunk az egészségpontjainkra, hiszen egy ilyen hely tele van veszélyforrásokkal.

Monochrome Rt.

A Monochrome Rt. egy biotechnológiai cég, melynek sikerült bejutni a sötét titkokat rejtő kutatólaboratóriumába. Izgalmasan hangzik, de vajon kik vagyunk mi, és mit keresünk itt? Lehet, hogy nem várt vendégek vagyunk, ezért nem érdemes nagy zajt csapni az épület átfésülése során - a nevek alatt található titulusokkal (csempész, hekker, betörő, csaló) valószínűleg nem sokan látnának szívesen.

2236 - Tedd vissza a bontatlan Adventure Games-t a dobozba, és vedd magadhoz a 23-as kártyát (bontott Adventure Games)!

Remek kalandokat tartogat az Adventure Games sorozat. A játék elején alig van valami információnk, hogy kik vagyunk és mit keresünk a kezdőhelyszínen, ami kicsit aggasztó lehet, hiszen joggal gondolhatjuk azt, hogy "Mit kéne csinálnunk és mi a célunk egyáltalán?". Szerencsére ezek menet közben fokozatosan kiderülnek, és mindig kapunk valami értékes információmorzsát. Így a játék közepefelé már egészen kezd összeállni a kép - aztán néha kiderül, hogy még mindig van mit felfedeznünk.

Nekem személy szerint a börtön kicsit jobban tetszett, mert az elején nehezebb kontextusba helyezni az alapsztorit, titokzatosabb, és nagyobb heurékaélményeket tartogat magában. Természetesen a Monochrome Rt. is nagy élmény volt, a börtön középkorias körítésével szemben annak sokkal modernebb, futurisztikusabb hangulata van. Egy-két lap elhelyezésével kapcsolatban lehetett volna egyértelműbb a szabály, de semmi olyanra ne gondoljunk, ami rontaná a játékélményt, csak apróságokról van szó. Illetve mindenképpen érdemes figyelembe venni, hogy a 16+ korhatár a helyenként kifejezetten explicit, részletes leírások miatt van, ezért nem is ajánlatos gyerekekkel játszani - arra ott van a börtön a maga 12+ besorolásával.

Mi ketten kalandoztuk végig mindkét részt. Talán ez az ideális létszám, hiszen van társunk, aki átlendíthet az ötletnélküliségen, de nincs is túl sok vélemény, ami könnyen megoszthatná a társaságot. A karakterek száma miatt azonban egytől négyig bármennyi fő játszhatja bármelyiket. Apropó karakterek: mindkét részben egyedi képességekkel bír minden szereplő, ami leginkább abban nyilvánul meg, hogy változó irányokba vezet minket a kalandkönyv a személytől függően. Ezen kívül a felfedezésekkel kapcsolatban is lehetnek apró különbségek. Jól vannak balanszolva az erősségek és a gyengeségek, szóval mindenki válassza azt a karaktert, amelyik a legközelebb áll a szívéhez.

A kalandkönyv lapozgatása hangulatos, a könyv jól felépített. Itt szembe is állítanám a Bűnügyi krónikák sorozat appos megoldásával, hiszen annak az applikációja tulajdonképpen ennek a kalandkönyvének felel meg.

Tény, hogy sokan azért is társasoznak, mert addig el lehet dobni minden kütyüt. Ez érthető, de egyfelől a Bűnügyi krónikák (illetve a Rettegés éjszakája is) kifejezetten jól operál vele, és kizárólag narrátor szerepet tölt be az okoseszköz, másfelől megvannak a módszerek, melyekkel az esetleges figyelemelvonó tényezőket (például felugró üzenetek) is ki tudjuk iktatni. Emellett az Adventure Games kalandkönyve még egy erősségét mutatja meg az applikációs megoldásnak: (jó esetben) nem futhatunk bele spoilerekbe.

Itt például arra gondolok, hogy sajnos előfordul olyan, hogy nem figyel az olvasó, és beleolvas olyan szövegekbe, melyekbe még nem kéne, és onnantól kezdve nem tudja csak úgy elfelejteni vagy figyelmen kívül hagyni. Vagy ha a kombináláskor próbálkozunk, hogy egy adott dolgot milyen másik dologgal kéne kombinálni, hogy legyen előrelépés, akkor látjuk, hogy például 25xx bejegyzésekből csak 2538 van. Ilyenkor mit tegyünk? Hagyjuk a többi játékost, hogy találgassanak, mert mi véletlenül megtudtuk a megoldást? Vagy csináljunk úgy, mintha semmi sem történt volna, és megpróbálunk magyarázatot adni, hogy miért pont ezt a kombinációt próbálnánk ki?

Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy márpedig minden narrátori szerephez appot kéne készíteni, hanem inkább azt, hogy egy megfelelő szereppel ellátott alkalmazás kifejezetten jól illik bizonyos játékokhoz. Mindkét megoldásnak megvannak az előnyei és a hátrányai, szerencsére mindkettőből van bőségesen választék.

23105 - A játékot kombináltad a 105-ös mezőn található játékosokkal, jutalmad egy páratlan játékélmény.

Úgy gondolom, hogy élvezetes órákat biztosít az imént bemutatott két kalandjáték. A történet érdekes, vannak benne meglepő és kevésbé meglepő csavarok, és kifejezetten élvezetes felfedezni a körülöttünk történő dolgokat és kibogozni a csomókat. A szabálykönyvben találunk segítséget az egyes mezőkkel és lapokkal kapcsolatban, ha valahol elakadnánk, és nem jár érte büntetés, ha igénybe vesszük némelyiket.

A nagy felfedezőknek tudom leginkább ajánlani, akik örömüket lelik abban, hogy agyalhatnak nagyjából háromszor 90 percen keresztül, és közben folyamatosan bújhatják a kalandkönyvet.

A(z) Adventure Games: A börtön társasjátékot a Piatnik biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT

A(z) Adventure Game: Monochrome Rt. társasjátékot a Piatnik biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- gyd

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

19Dec

Similo – A néma barkohba

Ismertető | 2024.12.19. 14:00:00

Hasonlít, vagy nem hasonlít? Ez itt a kérdés! Na de miben hasonlít? Mindegyiknek nagy a feje? Vagy van kalapja? Esetleg nemzetiség, kor, foglalkozás? Ja, hogy mindkettőnek arany gallérgombja van. Naná, hogy egyértelmű…

23Dec

Babaróka karácsonya - Ünnepi hangolódás ovis kortól

Ismertető | 2024.12.23. 14:00:00

Babaróka a családjával nekilát a karácsonyfa díszítésnek, de jajj a díszek szétgurulnak, elbújva mindenféle zegzugos helyen a szobában. Gyertek, keressük meg együtt az összes díszt és öltöztessük ünnepi díszbe a fenyőfát!


Kommentek

  • godzsakattila

    2021-07-19 21:40:39

    Nagyon köszönöm, mások nevében is 😊

  • gyd

    2021-07-19 21:38:05

    Alapvetően nem egy konkrét megoldás/út van, de mivel a sztori lényegét ismered már, ezért inkább felejtés után újrajátszható. Persze ha bizonyos dolgokra kíváncsi vagy, hogy mi lett volna, ha, akkor vagy megnézegeted utána, vagy egyszerűen újrajátszod úgy, hogy megpróbálsz más döntéseket hozni, más utakat járni. Mi inkább az előbbit csináltuk.

  • godzsakattila

    2021-07-19 15:41:36

    Az ok, hogy nem kell rongálni, de ha egy lehetséges út van győzni (mindenhol egy jó lehetőség etc.) akkor nyílván másodjára nem élvezetes, csak egy idő eltével, ha már az ember elfelejtette a dolgokat. Ebből a szempontból újrázható?

  • gyd

    2021-07-19 08:12:42

    A játék teljes mértékben újrajátszható egy visszarendezés után, semmilyen alkatrészt nem kell "pusztítani".

    Ami a segítséget illeti, a szabálykönyv végén van súgó a kártyákhoz és a mezőkhöz, ami segít, hogy mit kéne csinálni azzal kapcsolatban. Mi egyszer használtuk ezt, és segített, de mivel kiderült, hogy pár lépéssel le voltunk még maradva, ezért kellett egy kis idő, amíg a kérdéses dolgok tisztázódtak - tudniillik olyan tudás birtokában voltunk, amit elvileg néhány mező kapcsán még nem kellett volna tudnunk. Összességében tetszett, mert átlendített a holtponton.

  • anikopal

    2021-07-18 15:48:17

    Végig átszottam mindkét magyarul megjelent játékot. Mivel addigra már játszottam Unlock-kal (ahol baromi ügyesen van kitalálva az apphasználat) is, nekem pont az volt az első benyomásom már a szabály olvasásakor, hogy neemáááár, tényleg egy füzetet kell lapozgassak. És őszintén ez a végéig meg is maradt. Ráadásul nagy elakadásoknál ez a rendszer semmit, de szó szerint semmit nem segít, úgyhogy volt olyan, hogy a füzetet lapozgatva keresgéltem helyszíneket és próbáltam meg visszafejteni a megoldást. Nem érzem benne a nagy újrajátszhatóságot sem, egynek nem volt rossz, de van hasonló olyan játék, ami nekem jobban fekszik.

  • godzsakattila

    2021-07-18 12:26:19

    Az utolsó gondolatodhoz: Igen ez bennem is felmerült, így a leírás alapján úgytűnik, hogy többször is játszható, mert mint a KJK-kban, szeritnem több út vezet a győzelemhez, tehát több választás lehet jó, nem egyértelmű jó/rossz törésvonal van, ileltőleg biztos van egy leggyorsabb mód, de néhány roszabb döntés után is visszalehet a vágányra térni szerintem, de lehet rosszul gondolom.

  • Alleira

    2021-07-18 10:01:12

    Az applikàcióval dolgozó játékok mellett a cikkben felsorakoztatott érvek eddig eszembe se jutottak, teljesen más megvilágításba helyezi számomra a kérdést. A füzetlapozgatás állna alapból közelebb a szívemhez, de így már árnyaltabban látom a dolgot.

    Tetszenek az ilyen nyomozós típusú játékok, szerintem az Exit kipróbálás után egy Adventure Games fog terítékre kerülni :)
    Külön dicséret a cikknek a frappáns kiemelt szövegrészekért :D

    Számomra csak az nem volt egyértelmű, hogy mennyire újrajátszható (akár más jàtékosok által), de úgy tűnt nem kell jàtékot rongálni ezesetben.

  • godzsakattila

    2021-07-17 15:01:58

    Kicsit mintha a szabadulószobás játékok ("szabadulópaklik" és itt nem csak erre a konkrét brandre értve) lennének jobban vizualizálva és nyakonöntve a KJK (Kaland Játék Kockázat) típusú "szerepjátékos lapozós könyvekkel". Számomra egyébként teljesen érdekesnek tünnek, lehet listára kerül majd valamelyik 😊

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Adventure Games: A börtön
  • Adventure Game: Monochrome Rt.