Anachrony: A jövő útjai
Anachrony: A jövő útjai
Anachrony: A jövő útjai
Anachrony: A jövő útjai
Videó beküldése

Anachrony: A jövő útjai társasjáték

társasjáték, 2021
Értékelem!

Az Anachrony: A jövő útjai egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 30 - 120 perc is lehet. A játékot az Év Játékának jelölték 2017-ben (BGG), illetve ebben az évben több, összesen 4 másik jelölést is kapott. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 15 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a...

Az Anachrony: A jövő útjai egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 30 - 120 perc is lehet. A játékot az Év Játékának jelölték 2017-ben (BGG), illetve ebben az évben több, összesen 4 másik jelölést is kapott. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 15 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a váltakozó képességek, a kockadobás, a munkás-elhelyezés, a solitaire és a turn order: claim action mechanizmusokra.

A Szellemlovas leírása:

A távoli 26. században az emberiséget a kipusztulás veszélye fenyegeti.
Egy hatalmas meteorit a Földbe csapódott, és a túlélőknek az utolsó reménysége, ha egyetlen zászló alá egyesülnek. De vajon kinek az útját kövessék? Válj a 4 frakció egyikévé, erősítsd meg hatalmadat, fejleszd a bázisodat, segíts a túlélők evakuálásában, és vezesd az emberiséget egy új ösvényre! A világhírű és népszerű, magyar fejlesztésű Anachrony társasjáték végre magyar nyelven is megérkezett! Vesd bele magad a hatalomért vívott küzdelembe az emberiség jövőjéért ebben az izgalmas, ideológiákkal és időutazással átszőtt stratégiai játékban. Képes leszel biztosítani a túlélést és a te filozófiádat tovább örökíteni? Tedd próbára magad az Anachrony: A jövő útjai társasjátékban!

Az Anachrony: A jövő útjai egy többszörösen összetett, komplex stratégiai játék, amit 2-4 játékos játszhat, átlagosan 120-150 perc játékidővel, 14 éves kortól.

A játék története szerint az emberiségnek a 26. századra birtokában lesz az időutazás tudása, ám ez a tudás egy elkerülhetetlen, tragikus eseménnyel kapcsolódik össze, egy meteorit becsapódásával, ami a lakosság jelentős részét kipusztítja. A megmaradt túlélők 4 filozófiai ideológia mentén csoportosulnak, akik közt törékeny béke honol. A nagyobb jóért való együttműködés helyett azonban mind a 4 frakció a saját hatalmát igyekszik növelni, és önmagukat segítik az időutazás kihasználásával, hogy a múltban építkezzenek. A céljuk, hogy felkészülten várhassák az elkerülhetetlen meteorbecsapódást, a tragédia bekövetkeztekor pedig ők evakuálhassák a legtöbb túlélőt és nyersanyagot, remélve, hogy ezzel megszerzik az emberiség feletti uralmat és az ő útjukat követik a megmaradt túlélők.

Az Anachrony szabályai túlságosan összetettek ahhoz, hogy mindent átvegyünk, így csak nagy vonalakban: a játék legfőbb része a munkáslehelyezés, amit egy rendkívül innovatív kölcsönszerzési szabállyal támogat meg a játék, így gyönyörűen idomul egymásba a játék tematikája és szabályai.

A munkáslehelyezést szinte már klasszikusnak lehet nevezni, arról nem is kell sokat beszélni. Különböző típusú munkásokat különböző akcióhelyekre lehet küldeni, és a munkások típusa alapján valamilyen bónuszokhoz lehet ezáltal jutni, pl. akár olcsóbbítani lehet így építkezést. A játéktér egy közös táblából és az egyéni táblákból áll. A közös táblán az akciók fixek, míg az egyéni táblákon épületek építésével lehet egyéni akciókra szert tenni. Értelemszerűen a nyersanyagokkal és munkásokkal való gazdálkodás fontos szerepet kap a játék során.

Az egyedi kölcsönszerzési rendszer azonban az, ami világhírűvé tette a játékot, valamint az, ahogyan ez tökéletesen beilleszkedik a játék témájába. A fordulók elején a játékosok ugyanis megjelölhetik, hogy milyen nyersanyagra vagy éppen munkásra van szükségük, és ezt saját maguktól kapják, pontosabban a jövőbeli énjeiktől. Az így kapott erőforrásokkal ugyanúgy lehet gazdálkodni, ám a későbbi fordulókban ezeket vissza kell fizetni, ugyanis ha ez nem történik meg, azzal felszakad a tér-idő kontinuum, ami anomáliákhoz, és ez által győzelmi pont büntetésekhez vezet annak, aki nem tudja törleszteni az adósságát.

A játék egyébként a klasszikus stratégiai játékok vonalát követi, tehát a játékosok nyersanyagot gyűjtenek, eltervezik azok minél hatékonyabb felhasználását, és igyekeznek a legtöbb győzelmi pontot összehozni ezáltal. Ami mégis kiemelkedővé tette ezt a nagyszabású játékot, az az időutazásnak és a kölcsönszerzési-szabálynak az okos és találékony összeboronálása, ami hatalmas élményt nyújt játék közben, a játékosok tényleg úgy érezhetik, hogy a jövőbeli énjeiktől igényelnek segítséget, és a múltbéli énjeiken segítenek.

Ha kedvet kaptál, hogy egy jobb jövő felé, a TE jövőd felé vezesd az emberiséget, vagy eddig nem mertél belevágni ebbe a remek játékba, mert magyarul még nem volt elérhető, ne habozz, rendeld meg az Anachrony: A jövő útjai társasjátékot! Képes leszel megmenteni az emberiséget?

A kiadásnak már nem része az egyszemélyes mód! A letölthető magyar szabály viszont még tartalmazza a komponenseket, leírást!

Magyar nyelvű játékszabály (2020. December)
Letöltés

Angol nyelvű játékszabály
Letöltés

Egyszemélyes Chronobot PnP 1.0
Letöltés

Magyar nyelvű ismertető

Magyar nyelvű ismertető (angol kiadás)

Forrás: Szellemlovas
Az üzletekben most 13% kedvezménnyel kaphatod meg ezt a játékot!
  • 13 000 Ft-tól
  • 37 ajánlat

Kategória: Sci-Fi, Közgazdaság
Mechanizmus: Váltakozó képességek, Kockadobás, Munkás-elhelyezés, Solitaire, Turn Order: Claim Action, Játék végi bónuszok, Contracts, Különböző típusú munkás

Szabálykönyv

Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!

Videók

A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

Anachrony: A jövő útjai társasjáték vásárlása, árak és üzletek

A felhasználók ajánlatai

Anachrony: A jövő útjaiorzol, Budapest, M3 (piros) metró vonala, H2 (szentendrei) HÉV budapesti megállói

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest, M3 (piros) metró vonala, H2 (szentendrei) HÉV budapesti megállói! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Eladó egy egyszer játszott magyar nyelvű Anachrony. Csere most nem, köszi, elsősorban budapesti személyes átvétellel.

0 érdeklődő


Anachrony: A jövő útjaiSzobi, Győr, Miskolc, Bp

Csak személyesen itt: Győr, Miskolc, Bp!

helyhiány miatt 2017-es első kiadás

0 érdeklődő


Anachrony Essential editionvbalint11, Budapest

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Nem kerül elő

1 érdeklődő


Anachrony: A jövő útjaimemzs73

Csomagküldéssel, vagy személyesen! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Nem kerül elő nálunk, ezért adnám el, hibátlan állapotban van,csak kipróbálva lett.

0 érdeklődő


Anachrony: A jövő útjaikrizsan.david.norbert, Szeged, Sándorfalva

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Szeged, Sándorfalva! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Solo automával, amihez magyar nyelvű, nyomdai szabály is van: alap: 15.000 Ft automa: 3.000 Ft

1 érdeklődő


Anachrony: A jövő útjai + exopáncél készletgaligerm, Szekszárd

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Szekszárd! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Egyszer játszott, tökéletes állapotban. Cserelni nem szeretném.

0 érdeklődő


Anachrony: A jövő útjai Bontatlan!dudus0823, Győr

Akár cserélném is! Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Győr! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Kedves Érdeklődő! Eladásra kínálnám a bontatlan dobozos Anachrony: A jövő útjai társast. Győrben és környékén megtekinthető és átvehető személyesen is, posta/csomagküldés rendben van a vevő terhére.

3 érdeklődő


Anachrony: A jövő útjaikovacsdaniel2015, Budapest

Akár cserélném is! Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Alapjáték+ Exopáncél készlet+ A végítélet árnyékában+Future Imperfect+ Fractires of Times.Az alapjáték és A végítelet árnyékában kieg. magyar nyelven a többi angolul. Az alapjátékhoz otthon készült habkarton inzert.

0 érdeklődő


Anachrony: A jövő útjaiStylee, Debrecen, Berettyóújfalu

Csak személyesen itt: Debrecen, Berettyóújfalu!

Születésnapra kaptam, de előtte már megvettem.

1 érdeklődő




Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

Szabálykönyvek (2)

Anachrony: A jövő útjai társasjáték videók (13)

Kapcsolódó cikkek

Díjak és jelölések

Legjobb grafika/prezentáció

jelölt, Golden Geek Awards, 2017

Legjobb stratégiai játék

jelölt, Golden Geek Awards, 2017

Legjobb tematikus játék

jelölt, Golden Geek Awards, 2017

Leginnovatívabb játék

jelölt, Golden Geek Awards, 2017

Kommentek

Kommentek

  • BorzAlom

    2024-10-21 07:23:04

    Ó, értem! Belekukkantottam, és tényleg furcsa megoldással éltek: a szabályban bemutatják a mintás és a sima kockákat, előbbi nem alaptartozék, mégis magyarázatot ezekhez fűznek, grafikailag jellemzően ezeket használják, viszont bizonyos kártyákon (pl. alapanyag kiosztáskor) sematikusan ábrázolják. Monitoron nyilván más, itt nagyíthatom, hogy láthatóak legyenek még a rovátkák is (egész eddig fel sem tűnt, hogy ez így meg van rajzolva), viszont érezhetően púderesebb árnyalatokat választottak a színüknek. Nyomtatott formában ehhez jön a papír és a nyomdafesték anyaga - nekem az ezekről visszaverődő fény szokta bántani a szemem (nem csak az Anachronynál), mert a szemüveg még rá is erősít.

    Erre a gondodra sajnos nem tudok megoldást. Ötletem van, csak nem akarlak vele fárasztani. Talán akad itt olyan fórumtárs, aki hasonló cipőben jár és tud ajánlani valami egyszerű és fixen bevált módszert.

  • petersson8

    2024-10-20 22:19:01

    Ez tök jó ötlet amúgy! De én nem fogalmaztam pontosan, érdekes, mert nekem a fizikai kockák megkülönböztethetőek, számomra az ikonográfiában használt kockajelzések nem megkülönböztethetőek, és hiába "más" rajtuk a minta, mert kb ahhoz is nagyító kell, hogy lássam. Névlegesen én a titánt és az uránt nem tudom megkülönböztetni az ikonográfiában, ami építéseknél okozott számomra kellemetlen meglepetéseket.

  • BorzAlom

    2024-10-18 08:06:53

    A kockákkal kapcsolatos problémádat megértem, ez nálunk is okozott némi fejtörést, pedig nem vagyunk színtévesztők, de a lila neutróniumot és a fekete (szürke?) titánt, ha egymás mellé kerülnek, bizonyos fényviszonyok mellett egyszerűen alig lehet megkülönböztetni. Már szeparáltan csomagolom, hogy könnyebb legyen a közös készletbe kitenni, illetve az egyedi készletekhez is olyan edénykéket használunk, ahol jól kivehetően külön lehet szedni őket. Lehet kapni anyagában mintás fémkockákat, de színükben azok is hasonló árnyalatúak, mint a műanyagok.

    Amíg nem írtál erről a gondról, meg is feledkeztem róla, mert házi módszerrel áthidaltuk, és a szuper játékélmény is elterelte róla a figyelmünket, de sokat számít minden ilyen optikai megoldás, ha az a játékmenetet erősen befolyásolja.

  • petersson8

    2024-10-17 21:59:13

    Ez a játék nálam nagyon betalált. Évekig szemeztünk egymással a polcon, mert 4+-os nehézségű játék mellé leülni, a szabályait megismerni egy szertartás, ami nem 5 perc. De nem kellett volna tartanom tőle, ez nem egy bonyolult játék, mindössze nagyon nyílt és összetett, amiben nehéz igazán jónak lenni és egyenesen lehetetlen a terveidet 100%-ban véghez vinni.

    Az Anachrony brilliáns, és szerintem sok játékosnak túl sok, sokakat elrettent a tömérdek tartozéka, sokak nem adnak neki esélyt és nem fektetnek bele energiát, hogy megismerjék, ezért lehet az, hogy alig 10-12.000 forintokért dobálják őket használtan tucatszámra. Nem baj, addig jó, amíg ilyen gyöngyszemekre áron alul lehet szert tenni.

    Az Anachronyban minden megvan, amit szeretek: munkáslehelyezés, szettgyűjtés, tabló építés, asszimetrikus játékostáblák, nyersanyagmenedzsment, engine building, építkezés és rengeteg nagyon nagyon súloys döntés. A játék tele van lehetőségekkel, de ezekhez baromi szűkösen lehet csak hozzáférni, ugyanakkor lehetőséget ad arra, hogy a saját játékterünket kiépítsük. Mindemellett zseniális benne az ötlet, hogy utazhatunk az időben, ezáltal saját jövőbeli önmagunktól kérhetünk nyersanyagot a játék elején, amit később vissza kell küldenünk az időben, különben anomáliát okozhatunk. WOW! Melyikmásik játék tud ilyet?

    Persze kötekedni is tudok: azt az energiát, amit beleöltek a játék háttértörténetébe, a dizájnba, picit feleslegesnek érzem. Vért izzad az Anachrony azért, hogy tematikus legyen, de sajnos nem az. Talán, ha a munkásaink picikét máshogy néznének ki, ha lenne nevük (a Luna Maris ezt megoldotta!), ha az épületek, amiket építhetünk nem csupán szöveg és ikonhalmaz lenne, hanem lenne valami minimalista kinézete, én sokkal jobban élném a tematikát.
    Színtévesztőként pedig számomra egyenesen kínszenvedés megkülönböztetni egymástól egyes kockákat.

    De nem érdekel, bár jó lenne a tematika, de nem érzem hiányát. Az Anachrony közel tökéletes játék!

  • deadfly

    2024-08-17 11:21:22

    Kifejezetten örömmel, de legfőképp kíváncsisággal töltött el, hogy egy magyar szerző játéka képes volt ilyen magasságokba emelkedni a bgg-n. Éppen ezér úgy döntöttem, hogy megvásárolom a játékot, a minikkel együtt. Talán a túlzott elvárásaim is hozzájárulhattak a megítéléséhez, ugyanis a sokadik játszma után sem tudott megfogni. Pedig szuper ötletek vannak benne. Az időutazás mechanikája nagyon jól ki van találva, a megszerzett munkásaink "cirkuláltatása" pedig zseniális, és nem mellesleg az egyik fő mozgatórugója a játéknak. Még a miniket sem érzem feleslegesnek, mivel egy kicsit tematikusabbá válik tőle a játék. Nekem mégis egy száraz pakolgatás volt minden egyes alkalommal. Lerakom a melóst, megkapom a cuccokat, amiket majd menedzselnem kell a legjobb tudásom szerint. Az épületek építése sem túl izgi, számos másik gazdasági játékban láttam már ezt. A komponenseibe nem tudnék belekötni, egy jó insertet viszont mindenképp érdemes beszerezni hozzá. Az Anachrony összességében csalódás volt számomra, ugyanakkor a sikerének kimondottan örülök, annak pedig végképp, hogy a szerző azóta számos sikeres játéktervezővel kolaborált már. Szerintem erre nagyon büszkék lehetünk.

  • soosbali1986

    2024-05-06 15:24:24

    Szia!

    Olvasgatom a hozászolásokat és az inzert hiányolását. Én nyomtattam magamnak 3D rendezőt, nagyban gyorsít a setup-on. Imádom, de csak az alapjáték és max pár modul fér el benne (ha már vettél kieget hozzá). Ha érdekel keress bátran.

    A kiegészítő modulok sokat adnak a játékélményhez, főleg, ha többet bedobtok egyszerre. A legjobb kieg a Fractures of Time!

  • molnar.laszlo.sirius

    2024-04-13 20:11:59

    Magyar játék, és már észrevettem, hogy ezekkel valamiért szigorúbbak vagyunk mi magyarok, ez lejön a kommentek egy részéből is, ráadásul ugye hype-olt is valamennyire, ez megint csak előhúzza a fanyalgást sokakból. Bevallom, belőlem is, ezért is váratott magára 2024-ig, hogy megszerezzem és játszak vele. Két egyedinek mondható mechanika van benne, az "időutazás" és a munkások efféle előreaktiválásos kettébontása az exopáncélok révén, ezek teszik különleges élménnyé. Csak az alapjátékkal játszottam eddig, és mindenképp azt javaslom, hogy 3-an vagy 4-en játszátok, úgy szorosabb, vérremenőbb a játék, 2-en szinte bőséges, ezért kevésbé jön át mindkét egyedi mechanika értelme is (konkrétan szinte felesleges a jövőből nyersanyagot kérni a kataklizmáig). Szóval én csak ajánlani tudom, az, hogy Top50 a bgg-n már évek óta, az pedig a fanyalgás kollektív ellensúlyozása, de nyilván nem lesz mindenki kedvence, nekem befér a Top50-be, szóval hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

  • Kiscirmo

    2024-02-20 17:19:11

    A rendező hiányát én is érzem, egyelőre a "simítózáras tasakok felirattal" rendszer van, de ez szerintem sem állapot.

  • Syl

    2024-02-20 16:29:46

    Kb. két éve vettem meg, volt egy hosszú játéktalan időszakom, aztán tavaly év végén nekiláttam megtanulni videók alapján végre. Bazi sok az ikon, megjegyeznivaló, de tök szép a logikája amúgy, amikor már megvannak, hogy mit mi után érdemes megcsinálni.
    Aztán BGG-n letoltam pár tanulókört és végre hétvégén kiraktam az asztalra. Őrjítő kirakni a sok a bizbaz, de megérkezett a FLOW, amit imádok, teljesen belemerültem, órákra. Majd valahogy összeeszkábálok egy rendezőt, mert ez a sok simítózáras tasak nem állapot.
    Nekem a dizájn NAGYON bejön, de imádom ezt a sci-fi világot, zseniális a grafikája, a téma is átjön, az időutazás izgalmas, egyedi.
    Most már csak a szólóverziónak kell nekiveselkednem és megtanulni, még pár hónapba bele fog telni, de egyelőre érzem a rezgést a játékkal, ami jó jel.

  • Kiscirmo

    2024-02-20 07:37:47

    Körülbelül mi is januárban bontottuk, van benne több kétszemélyes és 2 négyszemélyes party, még kizárólag az A oldalon.

    Szerintem az időutazás nagyon megéri, úgy gondolom, ebben a játékban ez egy kulcsmozzanat. Mivel mindketten kevés gyp-t gyűjtöttetek, emiatt talán nem ütközött ki, hogy hátrányt jelent, ha nem használod, de szerintem érdemes nem lemaradni. Bár ez sem általános aranyszabály, biztos, hogy csak ezzel nem lehet megnyerni a játékot.

    Azt tapasztaltam, hogy a négyszemélyes verzióban teljesen más, nyilvánvaló persze, de plusz nyomásként tényleg ott van a "nekem már nem jutott hely építkezni, vagy bányászni" jelenség.

    Ketten két óra alatt szoktuk kb befejezni (az első party a setup miatt nekünk is kb 4 volt), négyen felszaladt a játékidő 3-3,5-re.

    Űrtéma miatt semmit nem veszek le a polcról, ezt a Mindclash miatt akartam megvenni, de tetszenek a színek, a rajzok, az egyéni táblák is kifejezetten szépek, részletgazdagok. Nekem az egyik kedvenc játékom lett.

  • balazspeter6

    2024-01-27 12:24:45

    Hosszas gondolkodás után sikerült jó áron beszerezni ezt a remek játékot a metagames-től (ezúton is köszi nekik az akciót).

    Féltem a játéktól, a design elsőre engem nem kapott el, és sajnos így voltak előítéleteim, fenntartásaim. De milyen jól tettem, hogy beszereztem. Még csak 1 tanulójáték van benne, de valami eszméletlen jó volt így is. 2-en játszottunk párommal, ő némileg vegyes érzésekkel állt fel, de csak azért, mert az egyik szabályt félreértelmezte, ami az evakuáláshoz kell.

    Az első játék nagyjából 4 óra volt a szabályok tanulásával, ezt eléggé le lehet rövidíteni, kíváncsi vagyok mennyi idő alatt tudjuk majd lejátszani, ha már tudjuk mit hogy kell. Az időutazást kevésbé használtuk, talán 2-2 GYP-t kaptunk onnan, kiváncsi vagyok, mennyire fogja megérni utazgatni és onnan pontot gyűjteni. Külön pozitivum a fajok A-B oldala és a különböző evakuálási feltételek.

    Összességében eddig tetszik, de még csak épphogy elmerültünk a szabályokban, kell még 1-2 játék, hogy mindent elsajátítsunk.

    Kiegészítőket mennyire érdemes beszerezni, illetve melyiket érdemes / kihagyható?

  • orzol

    2023-09-25 09:01:49

    Szia! A tábláról veszi el az alapanyagokat, úgy ahogy a játékos. Én úgy értelmezem, hogy választ egyet a prioritási lista/hiányzók alapján, és utána választ egyet még, attól függően, melyik helyre rakta a munkását (vagyis az exo páncéját) - vagyis úgy, ahogy a játékosok. A sorrend azért kell, hogy, ha több választási lehetőség van, akkor a sorban előbb jövőt válassza - a neutrónium a "legértékesebb", legnehezebben megszerezhető szerintem. A 2 akcióval összejöhet az 5 pont, de nem biztos, mert a bónusz alapanyag attól függ, hova helyezi a munkását (hol van hely). Most, hogy beszélünk róla, lehet, játszom is egyet a héten, ha lesz időm - már rég került elő:)

  • qgtanton

    2023-09-24 14:11:19

    Én is megismertem ezt a nagyon szép euró gyöngyszemet. A tábla és az extraként értékesített exopáncélok nagyon látványossá teszik a játékot. Két tapasztalt játékossal játszottam. A játék során végig azzal az érzéssel küzdöttem, hogy nagyon lemaradtam. Szuperprojektre gyúrtam, de a végén nem sikerült egyet sem megvalósítani közülük. A motorépítés egészen jól alakult, sajnos lila kocka termelést nem sikerült vásárolnom, amire lehetett volna, már nem volt erőforrásom hozzá.

    Az általam választott faj a kivándorlást időbeni visszautazás három épülete esetén tudta megvalósítani, és a lila kockák bedobásával tudott volna igazán pontot gyűjteni. Az ipar építéséhez viszont éppen a lila kockákra van szükség. Itt taktikailag sokat veszítettem (6 pontot), hogy építettem egy 1 pontot adó épületet, amit kétszer használtam összesen egy-egy aranykockát nyerve vele.

    Jól egymásra épített erőforrásszűkös munkáslehelyezős játék, ahol lehet agyat égetni. Kellemes élményt nyújt, de figyelni ebben a játékban is érdemes, a kezdőjátékos pozíció nagy hatalmat biztosít, azt első munkás lehelyezésén keresztül. A játékban nincs történet, de a tematikusan szép táblák, és az exopáncolok ezt részben pótolják az asztalképpel. Ajánlom a komoly gondolkodást preferáló, egymás ellen játszani szerető euró játékosok számára, ahol egymás elől zárjátok el folyamatosan a lehetőségeket. Ebben a játékban sem könnyű profinak lenni, de nem is lehetetlen.

  • hierroo

    2023-09-03 11:19:03

    A szóló módot elővettem és újra végigbogarásztam a szabályokat. Végülis nem tudtam értelmezni a bányászatnál, hogy a automa hány alapanyagot szerez meg? És azt sem tudom, hogy azokat honnan veszi ki? A játéktábláról, vagy a készletből? Talán először nem a készletből, mert akkor nem azt mondaná, hogy "ha Nyersanyag nem áll rendelkezésre". Azt értem, hogy mi a sorrend viszont azt nem hogy minek kell a sorrend, amikor úgy is megfelelő mennyiség alapanyagot meg fog kapni az addigi üres helyekre. Talán az ellenfelét nehezebb helyzetbe hozhatja ha kiveszi a neutrónium (stb a sorrend alapján), de ez nem feltétlen biztos.

    Tehát leegyszerűsítve a dolgot, két bánya akcióval 5 győzelmi pontot kap? Az azért elég nagy előny. De ha csak egy alapanyagot szerez meg, akkor 4 akcióból kap 5 GYP-t. Szóval tud valaki erre válaszolni?

    Lehet, hogy nem annyire érthető amit írtam. Az is elég nekem, ha csak azt írja meg valaki, hogy ő hogy játsza ezt?

  • kardostibor44

    2023-07-15 10:31:47

    Nagyon szeretem a munkáslehelyezés mechanikáját, mert könnyű tanítani. Jól szerepelnek azok a játékok nálam, amelyek ezt ügyesen tudják fűszerezni. Az Anachrony ilyen, több szempontból is.

    Előnyei:
    - ez szubjektív, de szerintem lenyűgöző asztalképe van.
    - nagyon magába szippant a világ, amit a készítők megálmodtak. Ha a kiadó honlapján elolvassuk a bővített lore-t, az egyes frakciók történetét, az még többet segít.
    - nagyon tetszik, hogy többféle munkás van. Az is, hogy vannak helyek, amikhez exoruhába kell bújni, vannak, ahová csak simán mehetnek.
    - a munkások fáradása és többféle ébresztése érdekes döntésekre ad lehetőséget.
    - az időutazás, ami igazából egy kölcsön, nagyon tematikus, emellett hoz egy kis push your luck-ot a játékba.
    - mivel mindenkinek van egy saját célja az evakuációkor, akkor is úgy érezheted, hogy sikeres voltál, ha nem nyersz.
    - tetszik, ahogy felpörög a játék a becsapódás után valamint, hogy nem tudni, mennyi őnk van a játék végéig.
    - a remek ikonrendszernek köszönhetően koránt sem olyan nehéz, mint ahogy sokan értékelik.

    Hátrányai:
    - eszméletlen hosszú set-up, rendező ajánlott.
    - a minik nem kötelezők, de nagyon megdobják a játékélményt
    - az alapjátékban a kutatás akció nem túl jelentős, valamint a superprojectek használata is elég esetleges
    - idézet a feleségemtől: "A Harmonyval nem lehet veszteni, a Salvationnel nem lehet nyerni!" Persze tapasztalatból tudjuk, hogy ez nem így van. Mi mindig az asszimetrikusabb felével játszunk a frakciótábláknak és bár nem ennyire sarkosan, de én sem érzem egyformán erősnek a frakciókat sok játék után.

    Összegezve: engem ez a játék teljesen elvarázsolt. Sokszor ezt veszem elő, ha valakinek meg szeretném mutatni, hogy milyen egy szép, modern konfrontációmentes játék. Aki szereti a sci-fit és a munkáslehelyezést, az mindenképp próbálja ki.

    Egyéb, extra fűszert tartalmazó munkáslehelyezős játékok:
    Dominant Species, On Mars, T'zolkin, Dune Imperium (vagy Arnak), Dungeon Petz, Village, Champions of Midgard,

    BGG értékelés: 10/9

  • hamu80

    2023-02-26 18:17:42

    BGA-n játszottam. Kitűnő az interface. Nem ezen múlik a benyomásom. Jó pár játékot vettem meg azért, mert volt lehetőségem kipróbálni online, tehát félre tudom tenni azt, hogy nem a fizikai példánnyal játszom. Egyszerűen valószínűleg nem az én játékom. Valószínűleg az sem segít, hogy általában nem jönnek be a szerződés teljesítésen alapuló társasok, itt meg az igen domináns. Soetigabor, engem is picit zavar, ha lötyög a téma, de bevállalom, ha cserébe izgalmas döntéseket kapok. A mechanika számomra fontosabb, mint a téma illeszkedése.

  • soetigabor

    2023-02-22 15:37:13

    Teljesen egyetértek veled abban, hogy ez kisarkítva egy kereskedelmi játék. Úgy emlékszem, mintha az is lett volna az alap koncepció, de ráhúztak egy másik köntöst és milyen jól tették.

    Igazából nekem pont az adja a játék esszenciáját, amit te az első mondatoddal letudtál. A külső megfog, a belső megtart. A külsőt átvitt értelemben a témára értem (tényleges értelemben nekem nem kiemelkedő). A téma megfogott, az azzal összegyúrt mechanika megtartott.

    Nálam mindig rossz pont, ha nem érzem ki a mechanikából a tematikát. Itt pedig tocsog tőle, és teszi ezt úgy, hogy egy ikonvezérelt játékról beszélünk. Ezt az élményt nálam csak a Szellemek szigete tudja fokozni, a gazdag illusztrációval és szöveges kártyáival.

    Ettől függetlenül elismerem, hogy aki mást keres egy játékban, azt nem biztos, hogy meggyőzi, ahogy téged sem tudott.

  • kvarclovag

    2023-02-22 10:45:31

    @hamu80 Hol próbáltad ki online? Mától bétában elérhető a BGA-n is, ott is ki lehet próbálni. Ahogy nézem, mobilon elég nehézkesen fér el, nem lesz élvezhető, de monitoron jól néz ki, csak lefele is kell görgetni az egyéni táblákhoz.

    @kelemen.ati van sok olyan játék, ami még nagy képernyőn se fér ki jól, lapozgatni kell meg görgetni, azokat nyilván elég macerás online játszani. A Gaia is elég lapozós, nagyítós, talán ezért nem tetszett neked online. A képernyőn, mobilon való megjelenés nekem is fontos szempont egy játéknál. Van amit azért sem játszom a BGA-n mert nem néz ki jól a képernyőn. De velem inkább fordítva szokott lenni, vannak olyan játékok, amit online szívesen játszom (vagy inkább játszottam), de asztalon soha nem játszanék a hibázási lehetőségek miatt. Pl. 7WD ilyen.

  • kelemen.ati

    2023-02-09 20:39:58

    Szerintem is adj. Én nagy BGA-s vagyok, több mint 13.000 lejátszott partim van és jó néhány játék van, amit nem lehet összehasonlítani a fizikai játékkal való élménnyel. Az Arnakot a BGA-n játszottam először s egyátalán nem jött be, amikor leültem vele játszani élőben, teljesen más élményt adott. 460 Terra Mystica partim van online, nagyon szeretem, ezért amikor megjelent a Gaia azt is nagy vehemenciával próbáltam ki...egyszerűen borzasztó élményt nyújtott, épp ezért akarok adni neki még egy esélyt az asztalnál is. :)

  • hamu80

    2023-02-09 16:25:27

    Óriási pacsi, hogy a téma ennyire egyedi és, hogy jól passzol a mechanikához. Öröm, hogy magyar fejleszésű játék a bgg 100-as listájában foglal helyet. Viszont számomra itt ki is fogy a játék pozitívuma. Nekem eddig tipikusan a császár meztelen esete az Anachrony. A csillivilli külcsíny és téma egy számomra iszonyatosan középszerű erőforrásátváltó munkáslehelyező játékot próbál takarni. Egyszerűen nem látok semmi izgalmas döntést, problémát itt (mint pl. a Gaia projectben), vagy érdekes játékosok közötti interakciót (mint pl. a Concordiában). Bizbaszt váltunk bizbaszra és számomra rettenetesen érdektelen módon. A munkáslehelyezés sem hozza azt a feszültséget mint pl. egy Caylus vagy Agricola. Lehetne, hogy oké de mindennek a szinergiája viszont ott van a játékban, de én azt mondanám, hogy nem. Persze lehet, hogy az is hozzájárul az elmaradt ovációhoz, hogy online próbáltam ki, ahol kimaradt az exosuitok taktilis ingere, de engem hidegen hagynak a minik, szóval nem hiszem, hogy ez az oka a lelelkesedés elmaradásának. Mindenesetre adok még esélyt a játéknak.

  • boocus

    2023-01-02 20:44:44

    Karácsonyra szereztük be a játékot, és azóta ma játszottunk vele másodjára. A játékmechanizmus szerintem könnyen tanulható, az ikonográfia is nagyon jól használható. Ami viszont most felbosszantott, hogy mekkora különbsègek vannak a frakciók között. A mostani játéknál a férjem az Uralom frakciót kapta, én a Harmóniát. A játék során folyamatos nyersanyag hiány miatt az első lépésem a bányászat volt, így valamelyik helyen már biztosan fizetnem kellett az akcióért. Míg az Uralom vezető nyersanyag bónuszt adott, és az evakuáció feltétele is a nyersanyagtermelő épületek voltak, ráadásul a mérnök ér pontot titánnal, ami ugye pont egy bónusz titánt spórol meg építkezésnél. Az első játéknál pont a másik két frakciót kaptuk, ott nem jött ki ekkora különbsèg, de ez most nekem nagy csalódást okozott a pontszámításnál. A játék maga amúgy tetszik, biztosan fogok még vele próbálkozni, de ezt a frakciók közötti ekkora különbséget nem tudom még, hogy hogyan lehet áthidalni.

  • mr.zehy

    2022-12-23 10:50:35

    Tetszett, jó élmény volt, szerintem fogunk még vele játszani. Jó ötletek vannak benne, tetszett az időutazás és a többi mechanika is jól kitalált.

  • whanklee

    2022-11-05 22:31:32

    Köszi igen, Időközben megkérdeztem Dávidot is (készítő), és csak akkor jár érte pont ha visszautazom az időben, és visszadok behíváslapkát.

    Köszi neked is az utánajárást. Amúgy néztem én is több külföldi videót, és minden egyes részben akkor léptettek pontot, ha visszafizettek.

  • MaRo

    2022-11-02 20:32:24

    Elolvastam a szabály idevonatkozó részét.

    Az én értelmezésem szerint a visszautazás ezen része választható és nem kötelező. A szabály is feltételesen kezeli, hogy megteheted. Vagyis jól értelmezed ezt a szabályrészt, ha nem küldesz vissza nyersanyagot nincs időutazás.

    Egyébként annak érdekében, hogy ne mondjak túl nagy baromságot megnéztem egy szabálymagyarázó videót is amelyben ez direkt ki is van emelve. Szóval jól értelmeztétek ti is és én is de jó volt ezt megerősítve látni is.

    A videóban te is letudod chekkolni vagy ha más kérdés van esetleg azt is megválaszolhatja. A kérdésedre a válasz a 40. perc előtt van nem sokkal, pontasan már nem tekertem vissza ezen infóért.

    Anachrony szabálymagyarázó D3meeples

    Remélem ezzel eldől a vita és sok játékórát biztosít majd számotokra.

  • whanklee

    2022-10-31 21:12:08

    Sziasztok,

    Egy kis segítséget szeretnék kérni. A társaságban vita alakult ki, hogyan kell értelmezni a szabálykönyv 16-17. oldalán az "ERŐMŰ ÉÜLETEK: IDŐUTAZÁS ÉS FÓKSZ" részt. Mi úgy értelmezzük ezt, hogy az időutazás-jelölőt csak abba az esetben lehet jobbra mozgatni a időutazássávján, ha behíváslapkát visszaadunk. Tehát azzal, hogy én utazgatok az időben, de nem küldök vissza nyersanyagot, nem léptethetek az időutazássávon. Jól értelmezzük ezt a szabályrészt?

  • hierroo

    2022-09-05 14:09:17

    Én kinyomtattam sima papírra és utána ráragasztottam egy keményebb papírra. Nem fóliáztam, de azért szebb lenne tőle. A szabályt azt pont itt az Anachrony oldalán találtam a szabályok között. Az egyszemélyes mód szabályai a végefelé vannak. A nyomtatványok itt érhetők el: https://boardgamegeek.com/filepage/196135/original-chronobot-solo-mode-rules

  • Syl

    2022-09-05 13:22:53

    Még egy kérdés. A szóló játéktáblát és a "kinyomókat" mire nyomtattátok? Sima papír és ráragasztottátok kartonra vagy matrica és úgy kartonra vagy csak vastagabb papír?

  • Syl

    2022-09-05 13:14:51

    Szóló módhoz magyar szabályt hol találtál?

  • hierroo

    2022-09-05 10:48:03

    Értem. Szóval akkor a pontozólap felső részét kell lepontozni, a célkártyák nem kellenek (tehát nem kell az 5 célkártyát kihúzni az elején). Még az érdekelne, hogy hány szuperprojektet lehet elkészíteni? Nyilván az automa csak kettőt, de a játékos akár négyet is elkészíthet? A másik kérdés pedig az, hogyha az épület helyek megtelnek és már nincs dupla hely a szuperprojektekhez, akkor már nem fizethető ki szuperprojekt? Még ha meg is volna hozzá a szükséges hozzávaló?
    Tényleg sokat kell tervezni, mert ha nem figyel az ember, akkor pl. elpocsékolhatunk páncélt, vagy ha rossz sorrendet találunk ki, akkor esetleg fizethetünk többet pl. vizet. Nem egyszerű ez! :)

  • orzol

    2022-09-05 10:04:23

    Szia! Megnéztem a szabályokat, bocs, csak most volt időm/erőm:).

    - 3 anomáliát gyűjthet max. össze. Ha egy összegyűlt, a paradoxonok lekerülnek, és kezdődik újra az egész folyamat (ahogy egy normál játékosnál).

    - A pontozási bónusz elvileg a célkártyákat jelenti, de azokat nem kell használni, úgyhogy ezt kicsit megtévesztően írja a magyar szabály a pontozásnál (megnéztem, az angol szöveg mindenhol endgame condition-t használ).

    - A chronobot, kb. ugyanúgy, mint egy játékos, minden megszerzett dolgot (lapkát) is lepontoz, ami kivétel, az benne van a végén. Tehát pl. az épületeiért és a szuperprojektjeiért is kap pontot, de a találmányaiért is (ld. szabályban külön is nevesítik ezt).

    - Szerintem is szűk a játék, főleg az elején, így, ha van egy terved, sokszor nagyon jól jön a behívás az elején. Később pedig már meg is termelheted valamelyik épületeddel a szükséges erőforrásokat. Emellett pontokat is kaphatsz az időutazásért. Szóval szerintem érdemes használni, de nagyon meg kell gondolni, mire. Számomra olyan ez a rész is, mint az egész játék - sok lehetőséged van, de küzdeni/tervezni/erőforrásmenedzselni kell, hogy minél több pontot szerezz belőle. (Ha igazán szűk játékot szeretnél, akkor ld. Terra Mystica...::)))).

    - Javaslom, ha még nem tetted, nézz meg solo játékvideó(ka)t, nekem is sokat segített(ek).

  • hierroo

    2022-08-28 13:52:01

    Köszi az információkat! Most már sikerült beszereznem és tesztelem a játék szóló módját. Tényleg nem volna rossz, csak nem értem a végpontozásnál, hogy mit jelent az, hogy "pontozási bónuszok"? Mármint, hogy azokat nem kell figyelembe venni. A saját pontjaimat értem, mert a pontozó tömb adja magát, viszont a chronobot pontozása nem világos számomra. Szóval mi számít pontozási bónusznak? 🤔 Szóval miket számoljak hozzá a chronobot pontjaihoz? Mert például az épületek soraiba beletartoznak a szuperprojektek is, de az automának teljesen külön helyezhető el a lapkája. És akkor a chronobotnak teljes sornak számít 3 egyszínű épület?

    Aztán egy csomószor átolvastam a paradoxon meg az anomália fejezeteket, de nekem az elég kacifántosnak tűnik. Sima partiban ha összegyűlik több mint 3 paradoxon lap, akkor azokat le kell venni és anomália kerül az épületek közé. Viszt az autománál egy db anomália hely van csak, és ha leszedjük a paradoxonokat, akkor töltődnek újra a paradoxonok? És késő több anomália is összegyűlhető? Vagy addig, amíg az első anomália nincs eltávolítva, addig nem kaphat paradoxonokat?

    Még az érdekelne, hogy az idővonal lapkákra miért jó nekem ha behívásokat kérek. Hiszen csak kellemetlenséget okoznak, mert azok visszaszerzése is plusz páncélok és munkások használatát generálják, amiknek a megszerzése sem valami könnyű. Víz és energiacella megszerzése sem könnyű. Vagy valamit megint nem értelmeztem jól.
    Furcsa az is, hogy energiacellát is csak a mérnökkel együtt kaphatok (vagy kereskedéssel). Viszont egy enegria megszerzéséért majdhogynem el is vesztettem, hiszen csak kellett hozzá egy páncél, amihez pl. az energia kellett. Nagyon szűk ez a játék! Vagy csak én gondolom így?

  • orzol

    2022-08-23 15:45:59

    Én szóló játékra vettem, de még csak néhányszor játszottam vele. Letöltöttem az ingyenes első kiadású automát (Chronobot) a kiadó honlapjáról, az ellen játszottam. Alapvetően könnyen menedzselhető az automa, ugyanakkor a játék nem egy könnyed darab, sok kis szabály van, elég sokmindenre kell figyelni, de ettől még a játékmenet fő koncepciói szerintem is jól érthetőek. A Chronobot a kockadobásnak köszönhetően kissé random, de jól megtervezettnek tűnnek a lehetséges "ösvényei", számomra kemény ellenfél még könnyű szinten is. Valószínűleg jól kell érteni a játékot a győzelemhez, ki kell tudni használni a legtöbb pontszerzési lehetőséget - ehhez több játékot kell beletenni, mint egy átlagos játék esetén. Egyébként kifejezetten olyan érzésem volt itt, hogy valaki ellen játszom. Összegezve nekem bejött, ezzel sem fogok mindennap játszani, de időnként birizgálja a fantáziámat, hogy jó lenne újra játszani (és végre győzni):)

  • hierroo

    2022-08-22 08:52:06

    Nagyon gondolkodok azon, hogy megvegyem, mert a videók alapján elég jól érthetőnek tűnik a játékmenet. A kinézete nem annyira nem vonz, bár a témához illeszkedik. Viszont nem tudom, hogy milyen az egyszemélyes módja. Van aki már kipróbálta ezt a szóló verziót? Változatos, vagy csak a győzelmi pontok nagysága mutatja meg, hogy milyen eredményt értünk el? Szeretem ha van automa ellenfél, amelyik nem csak fékez a játékban, hanem ellenfélként jelenik meg.
    Látom, hogy nem mindenkinek jön be, ugyanannyian viszont magasztalják.

  • ryoulaughing

    2022-08-02 22:27:33

    Csatlakoznék az előttem szólóhoz meg nem is. Igazad van, kicsit ilyen élét vesztett érzés jön az emberbe mikor először játszik vele. Szerintem ez legfőképp a pályának köszönhető és a kevés "flow" élménynek amit mondjuk az akció mezők nyújtanak, lepakolod felveszed a jutalmat és ennyi, a játékosok közötti interakció is csak a helyek elfoglalásában jelenik meg.
    Viszont ha ezt leszámítod egy remek euró játékot kapsz, hozza az időben visszautazást érzését, mivel azt használni kell egyrészt +nyersanyag + exo ( ha pedig visszaviszeted rengeteg győzelmi pontot hoz) , tetszik az alap asszimetria is ami szerintem egyik fajnál sem számottevő de mégis egyedi. A kiegészítők javarésze roppantul el lett találva tessék kisérletezgetni :) (előrehozható a meteor vagy akár el is törölhető, lehet menni kaladozgatni stb stb)

  • ronaiheni

    2022-07-28 20:34:13

    Hát kövezzetek meg de engem ez a játék nem villanyozott fel. Kétszer játszottam. Elsőre tartottam tőle , de elég jól érthető volt a szabály és videót megnézve már teljesen logikus és áttekinthető votl , tehát a megértéssel nem volt baj. A második játéknál már taktikát felállítva is tudtam haladni mégsem ragadott magával . NAgyon szerettem volna lenyűgözve érezni magam , de nem tudtam rezegni. Szeretem a sci-fi témát pl. Gaia projekt tetszett is . A komplexitása kifejezetten tetszett , de nem éreztem az időben ide oda utazás lényegét nem éreztem , hogy megérné kikérni nyersanyagot , aminek a visszajuttatására megérné ennyi erőforrást elhasználni . Biztos az én készülékemben van a hiba. Ha valaki megkér játszunk vele bármikorszívesen leülnék vele de én magam nem fogom forszírozni. Egyszerűen azt éreztem több energiát fektetek az ide oda mászkálással exopáncél használatára emberek ébresztgetésére , mint amennyit nyerek rajta.

  • porcine

    2022-05-01 08:57:51

    Kiváló játék. Tocsog a témában, zseniális az időutazásos rész. Nekem a játék története is nagyon tetszett, gond nélkül tudtam magam beleélni. Hatalmas ötlet a munkások pihentetése. A játék pörög, nem jellemző rá az AP, négyen jatszva felerősödik a taktika szerepe a stratégiához képest. Tényleg jelen van a szerencsefaktor, de abszolút kezelhető, inkább csak egy kis izgalmi faktort ad hozzá.

    Összetett és mégis könnyű tanulni, mert áramvonalas, szépen illeszkednek az egyes részek és nincs teleszórva apróbb szabályokkal. Könnyen tanítható, bár kezdő játékosoknak azért nem ajánlanám. A szépség ez esetben szubjektív, nekem a főtábla, a játékostábla és az épületek tetszettek, de egyes vezetők borzalamasan rondák. Annyira, hogy nálam sajnos már a játék elején korlátozódott a vezetők száma, mert némelyiket képtelen vagyok kiválasztani, annyira taszít a megjelenése. De ez egyéni probléma. Viszont az exopáncélok beszerzése erősen ajánlott, mert nagyon szépek (pláne kifestve) és rengeteget dob a hangulaton.

    Azonban nekem valami mégis hiányzik belőle. Egyszerűen nem érzek arra késztetést, hogy újra és újra elővegyem. Pedig minden mellette szól, minden megvan benne, amit szeretek: munkáselhelyezés, időutazás, posztapokaliptikus föld, pörgős játékmenet, gyönyörű exopáncélok, szépen követhető ikonrendszer, stb. Mégis hiányzik valami, és a legrosszabb: fogalmam sincs, hogy mi.

  • kovacsdaniel2015

    2022-02-20 20:39:50

    Számomra eddig csak két szembeötlő negatívum jelent meg és mindkettő a világépítéről semmint a játékmenetről. Az épületek nagyon egysíkúak lettek szerintem, tudom kicsik a lapkák, de ha van mindnek valami neve az szerintem sokat dobott volna rajtuk. A másik hogy bár a lore letölthető a gyártó oldaláról, de egy 20k-s játéknál én elvártam volna hogy mellékeljék, mert sokat dob rajta.

  • Mixike

    2022-02-17 14:39:05

    Infinity box beszerzése miatt felszabadult üres alapjáték doboz illetve exosuit tároló.

    Ha esetleg valakit érdekel írjon, sajnálnám kidobni őket.

  • harnas1207

    2021-12-03 19:57:29

    Létezik hozzá magyar szabálykönyv!

  • baconjockey

    2021-12-03 16:21:37

    Köszönöm! Kár hogy a "Fractures of Time" nincsen magyarul ugyanis a solo mód nagyon érdekelt volna, bár a szabálykönyvön kívűl gondolom túl nagy jelentősége nincs hogy angolul van...

  • szocsadam

    2021-12-02 19:34:06

    Én úgy tudom, hogy csak magyar szabályt kapott, minden más ugyan az maradt benne!

  • baconjockey

    2021-12-02 17:11:47

    Lenne egy hülye kérdésem... A magyar verzió megegyezik az angol "Essential Edition"-el, vagy ez két különböző verzió? Ha különbözik valaki leírná hogy mi a különbség a kettő között? Köszönöm!

  • Mixike

    2021-11-02 10:00:14

    Ha valaki csak 1 munkás lehelyezős játékot, vagy csak 1 sci-fi témájú játékot tarthat a polcán, mindenképpen ez legyen az! Nehéz objektíven értékelni egy olyan játékot, amely ennyire fantasztikus, és teljesen magyar tervezés. Hatalmas elismerés mindenki számára, aki dolgozott a játékon!

    Már a doboz kibontásakor elkápráztatott. Rengeteg jelölő, gyönyörűen designolt játéktér, az EXOSUIT kiegészítőt én kötelezőnek tartom a játékhoz. Nem találkoztam még játékkal, amelynél a minifigurák ennyire sokat hozzáadtak volna az élményhez.

    Teljesen kezdőknek nem ajánlanám, mert ugyan ők is meg tudják tanulni a szabályokat és elsajátítani a játékmechanikát, de számukra ez munka lesz az elején. Egy társasjátéknál pedig nem feltétlenül szerencsés, ha meg kell dolgoznunk azért, hogy tudjuk játszani. Tapasztalt játékosok számára viszont kötelezővé tenném, hogy kipróbálják, legalább egyszer!

    Ha a játékosszám pont 4 fő, szinte kivétel nélkül előkerül az anachrony.

  • vacogi

    2021-10-18 19:48:44

    Elmondhatom, hogy ez a kedvenc komplex játékom. A téma nagyon idegen, éppen ezért nem is szoktam időutazni, amit a férjem nagyon furcsáll, mivel ez alapvetően egy időutazós játék, de nekem ez nem számít. Szeretem a munkásokat meg a nyersanyagokat és épületeket gyűjtögetni. Nem is nagyon nyerek benne, pedig mindig én kapom meg a legOP-bb karaktert, a férjemnek meg odaadom a (szerintem) legrosszabbat. De nem is izgat a nyerés, mert a játék hangulata és változatossága nekem simán megéri, amúgy is lúzer típus vagyok a játékok terén.

    Még jó, hogy a férjemnek vettem szülinapjára, aztán én szinte jobban szeretem mint ő. 😆

  • harnas1207

    2021-01-02 01:37:44

    Az Anachrony egy igazi talány számomra. Kinézetre csúnya, filingre nem fog meg, és közel sem olyan összetett, mint ahogy azt sok helyen megírják. Mindezek ellénre mégis az egyik legerősebb játékom. Nagyon vonz, hogy játszak vele újra és újra. Egy egy party rövid, akár 1 óra alatt lemegy tapasztaltabbaknál. A játékmenet erősen agyalós jövőbe tervezős és b terv szövögetős. Szerencsefaktor van a játékba, néha kellemetlenül sok is, de ezen a különböző modulokkal lehet segíteni. Ami kicsit negatívum, hogy kevés a 4 nép és mivel a taktikádat ez határozza meg, így hamar rájuk lehet unni. Illetve az akciómezőkben sem duskálunk, így aki megérti az Anachrony, annak hamar kiismerhető lesz a játék. Ezen segít ha többen játszák, mert akkor beköszön az Agricola efektus. Azaz kevés idő alatt kevés lehetőségből kell a legtöbbet kihozni. Számomra az Anachrony egy nagyon jó stratégiai játék, ami hibái felett érthetetlenül simán szemet hunyok.

  • kemonszt

    2020-09-06 16:56:39

    Az Anachrony a legeslegjobb euro típusú, munkáslehelyezős típusú társasjáték, amivel valaha is játszottam eddig.

    Az Anachrony tendkívül gyönyörű képi világgal rendelkezik, nagyon kiegyensúlyozott a játék, bármilyen stratégiát is választunk, illetve nagyon jól vegyíti a különböző mechanizmusok használatát a játékban. Egyszerűen mesterien jó egységet sikerült elérni ebben a játékban, ebben minden játék alkalmával megbizonyosodok.

    A társasjáték egy posztapokaliptikus világban játszódik a jövőben, ahol az emberek az élhetetlenné vált Föld bolygó teljes evakuálását készítik elő. Ebben a disztopikus világban kell a megmaradt ember törzseket menedzselni, segíteni, hogy generációkon keresztül minél jobban fel tudjanak készülni az evakuációra.

    Kifejezetten lenyűgözött, hogy az Anachrony mekkora hírnévre tett szert és milyen széles körben elterjedt, kedvelt és elismert (Board Game Geek TOP100-ból 47.) játék lett. Különösen azért örülök ennek a ténynek, mert viszonylag ritkán hallani magyar, vagy félig magyar tervezésű társasjáték sikerről, talán egyet tudok mondani, a Trickerion-t (ez is nagyon jó euro játék, rendkívül igényes a képi világa, játékmenete, mechanizmusai, habár egy kicsit komplexebb az Anachronynál). Az Anachrony kivitelezésében is részt vett egy magyar srác, mégpedig Péter Viktor.

    Az Anachronyban az egyik legérdekesebb dolog, hogy a játék szabályai a játék egy részénél megváltoznak majd egy katasztrófa következtében.

    Az embereinket csak védőöltözetekben (exosuit) küldhetjük el a bázisunkról, mert különben nem élnék túl az utukat, annyira élhetetlen már a Föld számukra.

    A játékhoz kifejezetten ajánlom a nagyon szépen kidolgozott műanyag miniatűr exosuitok beszerzését (10.000-15.000Ft), hihetetlenül sokat dob a játék hangulatán és az ember beleélőképességén. Illetve az összes kiegészítőt nagyon ajánlom beszerzésre, mind egy szálig teljesen megéri beszerezni őket szerintem.

    Ha szereted az euro játékokat, akkor ezt a játékot tényleg nagyon muszáj kipróbálnod legalább 1x!

  • rejuniv

    2019-09-17 22:47:32

    Mindig nagy öröm, ha az ember magyar fejlesztésű játékot lát. Az meg igazán nagyszerű, hogy a BGGn 47. helyen áll a sok ezerből. Magáért beszél ez a szép eredmény. Még sok ilyet!

  • Herdd

    2019-05-24 22:38:10

    Hű ez a játék nálam nagyon nagy sikert aratott bár a játékostársaim tetszését nem nyerte el annyira mint az enyémet. Ők legjobb esetben is csak úgy gondolták egynek elmegy. A játék nagyon csapatra szabható a kiegészítőivel és a variánsaival, de már az alapjáték megismeréséhez is nagyon sok játék szükséges.

  • craslorg

    2019-03-01 07:58:55

    Ez az egyik, ha nem a legnagyobb kedvencem, így az értékelés nem biztos, hogy teljesen objektív.

    A játék során munkások lehejezésével tudunk akciókat végrehajtani, amely során az általában szokásos lehetőségek tárulnak fel: nyersanyagbányászat, építkezés, munkások szerzése, tudományos munka. Ezek az alap funkció a fő játéktáblána taláhatóak és itt jön az első kis csavar. A Fő játéktáblán (főváros) csak exopáncéllal együtt lehet akciózni, mely védi a munkásunk életét.

    A saját játékostáblánk kezdetben nem sok akciót kínál, cserébe ezekhez nem szüksége exopáncél. A passzív munkásainkat tudjuk aktiválni 2 módon, vagy vízet fizetünk és akkor a moráljuk is nő vagy kényszerítjük őket, ekkor a morálunk csökken (cserébe extra akcióval teljesíthető, amely a körönkénti normál akciónkon felül alkalmazható egyébként korlátlanul). A későbbiek során azonban a saját népünknek, frakciónknak építünk új épületeket, amelyek bővítik az ekcióhelyeinket. Amellett, hogy a végén pontot is adnak, szerezhetünk minden nyersanyagból, vízből, energiából - ez szükséges az exopáncélok aktiválásához, ami nélkül azok csak a raktárban porosodnak és nem lehet a fővárosba menni velük -, emellett épület segítségével lehet visszamenni az időben, hogy visszafizessük azt, amit korábban elkértünk önmagunktól a jövőből.

    Itt jön képbe az időutazás, ugyanis minden forduló elején a jövőbeni énünktől kérhetünk - akár 2 - valamit a behívásfázisban: munkást, nyersanyagot, vizet, energiát vagy akár exopáncélt is. Így viszont metörik az időkontinuum, amire feigyelnünk kell, mert ha anomáliát okozunk, akkor egyrészt az egyik épülethelyünk a 12-ből használhatatlan lesz, másrészt az anomália épület még csökkenti is a pontjainkat. Ráadásul ha a játék végén marad nem visszafizetett behíváslapkánk az idővonalon, az is mínuszpont. Ugyanakkor - kicsit skizofrén helyzet - érdemes a jövőből kölcsönöznünk, hogy legyen célja az időutazásunknak, hiszen a visszafizetésekkor fejlődik az időutazás technológiánk, ami szintén plusz pont. Ráadásul vannak extra épületek (szuperprojektek), amelyeket sokszro csak időutazással szerezhetünk meg, ha a normál időben nem szereztük be, ami ritka.

    Természetesen amellett, hogy népünk élén vagyunk, van egy vezetői képességünk is, amit érdemes, sőt kell is kihasználni. Ez minden vezetőnél egyedi képesség és az extrája adott akciókörökben érvényesül. Ha elfelejtkezünk a használatáróül, akkor bizony lemaradunk a végére.

    Kisebb csavar, hogy az elkerülhetetlen meteorbecsapódás után igyekeznünk kell, ha még a fővárosi akcióhelyeket akarjuk használni, ugyanis ettől kezdve csak egyszer használhatóak, utána kikerülnek a játékból. Cserébe, aki használja őket, az kap az adott 3 akcióhoz kapcsolódó bónuszt is. Emellett minden népnek van egy feltétele, amelyet ha teljesít, akkor a becsapódást követően megnyíló újabb akcióhelyen lévő evakuálással még több pontot szedhet össze (a feltétel teljesítése fix, de mellett a bónusz a teljesítés időpontjában meglévő állapot szerint bónuszt ad, pl nyersanyag+adott munkás párosokért 2-2 vagy 3-3 pontokat).

    Összességében nagyon jól oldották meg az időutazást. Nem tolja a képünkbe, de mégis szükséges a jobb előrehaladáshoz. Az elején kiderített játék végi célokkal még inkább megdobhatjuk a pontjainkat, és nem is szabad ezeket másoknak hagyni. A játék kidolgozása is nagyszerű. A minik - ha megvásároltuk a kiegészítő packot - jól néznek ki, mindegyik emlékeztet valamilyen filmben látott lényre, vagy robotra, de ez egyáltalán szebbé teszi a játékot. Aki ért hozzá, az ki is festegetheti őket még inkább megdobva az élményt. Ha már kiegészítők, mindegyik ad hozzá a játékhoz, nem éreztem egyiket se fölöslegesnek, bár a szabálykönyv van, amelyeknek az együtt használatát nem javasolja.

    Van 1 fős játékváltozat is, ha épp nincs társaság, akkor jól eltalált mechanikával teszi kihívássá a telljesítését és a "gép" legyőzését.

    Mindenkinek ajánlom, aki szereti az eurókat és szeret előre gondolkodni. Lehet is. Ugyan előfordul, hogy keresztbe tesznek nekünk valamelyik akcióhely lefoglalásával, de ez inkább plusz költséget, mint az adott körben az adott akció elmaradását eredményezheti, így stratégia is építhető. Annak viszont nem szabad 1 dologra koncentrálódnia, mert azzal nehéz célba érni.

    Egyértelmű 5 csillagos játék, mondhatni, hozza a Mindclashtől - most már - elvárt minőséget és játékélményt.

Az Anachrony: A jövő útjai társasjáték és kiegészítői (12)

  • Anachrony: Doomsday Enhancement Pack társasjáték Kiegészítő

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 60 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Komplexitás: 4/5
  • Anachrony: Exopáncél készlet társasjáték Kiegészítő

    Az emberiség jövőjéért vívott küzdelem, bár rendkívül izgalmas, látványában eléggé laposra sikeredett. Szerencsére az Exopáncél készlettel nem csak időben, de térben is kiemelheted munkásaid az asztal síkjáról. Dobd fel az Anachrony: A jövő útjai társasjátékodat ezekkel a látványos, minden frakciónak egyedi megjelenésű exopáncélokkal! Szerezd be őket, ha...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 60 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
    • Komplexitás: 4/5

    Anachrony: Exopáncél készlet társasjáték Kiegészítő 11978 Ft-tól! - 14 üzlet árulja ezt a játékot!

  • Anachrony Leader Box társasjáték

    Anachrony features a unique two-tiered worker placement system. To travel to the Capital or venture out to the devastated areas for resources, players need not only various Specialists (Engineers, Scientists, Administrators, and Geniuses) but also Exosuits to protect and enhance them — and both are in short supply. The game is played in 4-7 turns...

    • Játékidő: 90 perc
    • Min. játékidő: 60 perc
    • Max. játékidő: 90 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
    • Komplexitás: 3/5
  • Anachrony: The Sentry Post társasjáték Kiegészítő

    Promo card that was given for free as part of the Pocket Dragon Kickstarter-campaign. Setup: Place this card next to the main board, within reach of all players. Gameplay: This is a new Hex space available to use in Phase 5 (Action Rounds). Its action: The player may remove all Free Action markers from their player board (including from buildings and...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 30 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
  • Anachrony: Fractures of Time társasjáték Kiegészítő

    Fedezd fel a Fractures of Time alternatív történetét, ahol az Új Föld magányos területei maradtak csak fenn a Megtisztulás napján. Közülük az Amethynia-völgy, ahol a titokzatos növényzet a kataklizma nyomán kristályosodott meg, és neutronium porral olvadt össze. A következő évtizedekben a völgyben lévő titokzatos túlélők megtanulták kinyerni az értékes...

    • Játékidő: 150 perc
    • Min. játékidő: 90 perc
    • Max. játékidő: 150 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
    • Komplexitás: 5/5

    Anachrony: Fractures of Time társasjáték Kiegészítő 14000 Ft-tól! - 1 felhasználó és 4 üzlet árulja ezt a játékot!

  • Anachrony: Infinity Box társasjáték

    Anachrony is a worker placement and tableau building game set in a foreboding future. As a leader of one of humanity's four ideological Paths, your goal is to prepare for an asteroid impact bound to happen over the course of the game, and become the dominant power on New Earth once the dust has settled. At your disposal are not only your loyal workers and...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 30 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
    • Komplexitás: 3/5
  • Anachrony: The Secret Cabal 2019 Promo Cards társasjáték Kiegészítő

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 30 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
  • Anachrony: The Board Game Spotlight Promos társasjáték Kiegészítő

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 30 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
  • Anachrony: Future Imperfect társasjáték Kiegészítő

    A Future Imperfect egy moduláris kiegészítő az Anachrony-hoz, mely három új modullal bővíti a lehetőségeket az új láthatáron túl. Ezek a modulok önállóan játszhatóak, de kompatibilisek is egymással, valamint a legtöbb múltbeli és jövőbeli Anachrony modullal és bővítménnyel is. A három új modul: Hypersync, Quantum Loops és az Intrigues of the Council.

    • Játékidő: 150 perc
    • Min. játékidő: 90 perc
    • Max. játékidő: 150 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
    • Komplexitás: 4/5

    Anachrony: Future Imperfect társasjáték Kiegészítő 8190 Ft-tól! - 3 üzlet árulja ezt a játékot!

  • Anachrony: A végítélet árnyékában társasjáték Kiegészítő

    Úgy érzed, elégszer megmentetted már az emberiséget, és mind a 4 frakcióval, csukott szemmel képes lennél ezt újra megtenni? Már nincs elég kihívás számodra az időutazásban? Bővítsd akkor ki az Anachrony: A jövő útjai játékodat A végítélet árnyékában kiegészítő modulokkal. Ebben a csomagban ugyanis 3 kiegészítővel bővül az Anachrony játékod, amik jócskán...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 60 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
    • Komplexitás: 5/5

    Anachrony: A végítélet árnyékában társasjáték Kiegészítő 7800 Ft-tól! - 1 felhasználó és 19 üzlet árulja ezt a játékot!

  • Anachrony: Infinity Upgrade Pack Box társasjáték Kiegészítő

    Anachrony is a worker placement and tableau building game set in a foreboding future. As a leader of one of humanity's four ideological Paths, your goal is to prepare for an asteroid impact bound to happen over the course of the game, and become the dominant power on New Earth once the dust has settled. At your disposal are not only your loyal workers and...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 30 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 1
    • Ajánlott életkor: 15+ éves
  • Anachrony Chess társasjáték

    • Játékidő: 60 perc
    • Min. játékidő: 15 perc
    • Max. játékidő: 60 perc
    • Max. játékosszám: 2
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 10+ éves

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  30 - 120 perc
  • Játékosok:  1 - 4
  • Ajánlott életkor:  15+
  • Komplexitás:  Összetett
  • Tervező:  Dávid Turczi, Viktor Peter, Richard Amann
  • Illusztrátor:  Márton Gyula Kiss, Villő Farkas, Péter Meszlényi, László Fejes, Laslo Forgach
  • Kiadók:  Albi, YOKA Games, Korea Boardgames co., Ltd., MYBG Co., Ltd., Mindclash Games, Super Meeple, Maldito Games, Crowd Games, Reflexshop Kft, Quality Beast, Engames, Skellig Games, Games Warehouse, Grok Games, Albi Polska
  • Elérhető nyelvek:  cseh, kínai, angol, francia, német, magyar, japán, Korean, lengyel, portugál, orosz, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • English/French/German Print and Play edition
    • Kiadás éve: 2016
    • Nyelv: angol
  • English/French/German "Path of Dominance" Leader edition
    • Kiadás éve: 2017
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
    • Súly: 5.4 kg
  • English/French/German "Path of Harmony" Leader edition
    • Kiadás éve: 2017
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
    • Súly: 5.4 kg
  • English/French/German "Path of Progress" Leader edition
    • Kiadás éve: 2017
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
    • Súly: 5.4 kg
  • English/French/German "Path of Salvation" Leader edition
    • Kiadás éve: 2017
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
    • Súly: 5.4 kg
  • English/French/German regular edition
    • Kiadás éve: 2017
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
  • English/German-only edition
    • Kiadás éve: 2017
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 29.2 cm x 41.9 cm x 10.2 cm
  • Chinese/English edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: kínai
    • Méretek: 29.2 cm x 41.9 cm x 10.2 cm
  • Czech edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: cseh
  • Japanese edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: japán
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
  • Polish edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: lengyel
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
    • Súly: 5.4 kg
  • Russian edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: orosz
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
  • Spanish edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: spanyol
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm
    • Súly: 5.4 kg
  • English Essential edition
    • Kiadás éve: 2020
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 26 cm x 35 cm x 6.2 cm
    • Súly: 2.5 kg
  • French-only edition
    • Kiadás éve: 2021
    • Nyelv: francia
    • Méretek: 26 cm x 35 cm x 6.2 cm
  • Hungarian edition
    • Kiadás éve: 2021
    • Nyelv: magyar
    • Méretek: 26 cm x 35 cm x 6.2 cm
  • Portuguese edition
    • Kiadás éve: 2021
    • Nyelv: portugál
  • Chinese edition
    • Kiadás éve: 2022
    • Nyelv: kínai
  • German edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: német
  • Korean edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: Korean
    • Méretek: 30 cm x 42 cm x 10 cm

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Anachrony: A jövő útjai társasjátékhoz