Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Ti írtátok! - A Rhino Hero visszatért!

Ezúttal azonban nem csak megmászni kell egy felhőkarcolót, hanem heves csatákra is számítani kell. A 2011-ben a HABA Games által kiadott Rhino Hero társasjáték is már belopta magát a szívünkbe, ezért hát sokan örülhettek, amikor kiderült, hogy egy önálló folytatása is a boltok polcaira kerül.

A Rhino Hero: Állati Csete-paté egy fergeteges, 3D építős társasjáték 2-4 szuperhős részére, 5 éves kortól. Ezúttal azonban nem lesz egyedül főhős barátunk, hanem a barátai: Giraffe Boy, Big E. és Batguin is vele tartanak a játék során. Feladatuk az lesz, hogy együtt építsenek meg egy hihetetlenül magas felhőkarcolót, azonban csak egy lehet az, aki végül feljut a legtetejére.

Csak azoknak a szuperhősöknek lesz esélyük ebben a versenyben, akik megfelelő ügyességgel és koncentrációval építkeznek. Nem szabad azonban túl korán örülni, mivel bármikor visszaeshetnek az óvatlan játékosok az alsóbb szintekre.

Legyél te az, aki megszerzi a szuperhős érmet, és ne engedd a pókmajmoknak, hogy megzavarjanak téged a győzelemhez vezető úton!

Szabály

A doboz tartalma:

  • magyar játékszabály
  • 24 darab alacsony fal
  • 24 darab magas fal
  • 30 darab padlókártya
  • 3 darab alapzatkártya
  • 4 darab pókmajom
  • 3 darab dobókocka
  • 4 darab játékosfigura
  • 1 szuperhős érme

A játék előkészítése

Az alapzattáblák 2 oldalasok, az első játszmához a sárgakörös oldalakra lesz szükség. Helyezzük őket az asztalra egy sorban, majd a padlókártyákat keverjük meg, és ebből a pakliból minden játékos kapjon 3-3 kártyát. A játékosok a lapokat a kezükbe veszik úgy, hogy a többi játékos ne láthassa azokat, a megmaradt kártyákból pedig képezzünk egy húzópaklit, és fordítsunk fel ebből 3 padlót képpel felfelé a húzópakli mellé. Helyezzük mindenki számára könnyen elérhető helyre a magas, illetve alacsony falakat. A pókmajmok, a dobókockák, és a szuperhős érem szintén kerüljön elérhető helyre. A játékosok választanak maguknak egy-egy szuperhősfigurát, és azt magukhoz veszik.

A legügyesebben mászó játékos lesz a kezdőjátékos, és a körsorrend az óramutató járásával megegyező irányba halad.

Egy játékos köre hat lépésből áll.

Az első lépés az építkezés. Ilyenkor a játékos kiválaszt egyet a kezében tartott padlókártyák közül és a kiválasztott kártyán látható szimbólumok alapján felépíti az egy vagy két falat, majd ezekre ráhelyezi a padlókártyát. A kezdőjátékos csak az alapzattáblákra tud építkezni úgy, hogy a felrakott falaknak mindenképpen érinteniük kell egy sárga építési pontot. Minden sárga ponton csak egy fal állhat!

A későbbi körökben már a játéktéren lévő padlókártyákra is lehet építkezni. Arra azonban figyelni kell, hogy a felhelyezett padlókártyának minden esetben vízszintesnek kell lennie. A padlókártyák bármely irányba elmozgathatók, nem kell párhuzamosnak lennie az alapzatkártyák széleivel. Az építkezéshez mind a két kezünket használhatjuk.

Pókmajmok!

A második lépés annak megvizsgálása, hogy támadnak-e a pókmajmok. A pókmajmok akkor támadnak, ha olyan padlókártyát játsszunk ki, amelyen pókmajom szimbólum játható. Ilyenkor kötelező a készletből elvenni egy pókmajmot és azt vagy kezénél, vagy a farkánál fogva felakasztani az újonnan felhelyezett padlókártyára. Ha minden pókmajom felakasztása megtörtént már, akkor egy tetszőleges pókmajmot le kell venni valahonnan, és azt kell az új helyre felakasztani.

A harmadik lépés a mászás. Ilyenkor a világoskék dobókockával kell dobni, és az eredmény megmutatja, hogy legfeljebb hány emeletet mászhat fel a szuperhősünk. A játék során folyamatosan változik, hogy hány emeletből áll az építmény, és az is előfordulhat, hogy egy emeletet több, független padló is alkot, ilyenkor a játékos választhat, hogy melyik padlóra helyezi fel a szuperhősét.

A dobókockán 0, 1, 1, 2, 3 és -1 értékek vannak. 0 dobás esetén a játékos nem mehet fentebb, 1, 2 és 3 dobása esetén a játékos legfeljebb annyi emeletet léphet fel, amennyi a dobott érték, -1 dobása esetén pedig a játékosnak egy szinttel lentebb kell helyezni a szuperhősét.

A mászás után a negyedik lépés a csata. Csata esetén meg kell vizsgálni, hogy a szuperhősünk egy szintre került-e egy másik szuperhőssel, és ha igen, akkor csatára kerül a sor. Mindig az újonnan érkező játékos lesz a támadó, ő kapja a piros kockát, a védekező játékos pedig a kéket. A piros kockán páros, a kék kockán páratlan értékek találhatók, így tehát a támadó játékos előnyben lesz. Egyszerre dobnak a kockával, és aki nagyobb értéket dobta az megnyeri a csatát, és ott maradhat, ahova lépett a vesztes pedig egy szinttel lejjebb lép. Előfordulhat az is, hogy a vesztes a lefele mozgásával egy olyan szintre érkezik, ahol már van egy hős, ilyenkor egy újabb csatát kell lejátszani.

Az ötödik lépésnél meg kell vizsgálni, hogy kié lesz a szuperhős érem. Ezt az a játékos birtokolja, akinek a figurája a legmagasabban áll a toronyban.

A hatodik és egyben utolsó lépés pedig a kártyahúzás. A körünk végén a kézben tartott lapjainkat ki kell egészíteni háromra, kártyát elvenni pedig vagy a húzópakli tetejéről, vagy a három felfordított lap közül lehet. Ha utóbbit választanánk, akkor a húzópakliból a helyére egy újabb kártyát kell felfedni. Ezt követően a tőlünk balra ülő játékoson a sor.

A játék vége

A játék kétféleképpen érhet véget. Az első lehetőség, hogy egy padlókártya sem marad, amit már fel lehetne húzni, és már egy játékos kezében sincs kártya. Ilyenkor az a játékos lesz a győztes, akinek a figurája a legmagasabban van. A másik lehetőség, hogy egy játékos ledönti a felépített tornyot. Ebben az esetben, akinél abban a pillanatban a szuperhős érem van, az megnyeri a játékot. Abban az esetben, ha ez a személy az, aki lerombolta a felhőkarcolót, akkor a többi játékos együtt nyeri meg a játékot.

Kisebb gyerekekkel játszva kivehetjük azokat a kártyákat, amelyeken különböző falak vannak, illetve a világoskék kockán a -1 jelet használhatjuk úgy, mintha +1 lenne.

A játék nehezebbé tehető, ha az alapzatkártyákat átfordítjuk a másik oldalukra, mivel a piros pontokból sokkal kevesebb van. Ráadásul az alapzatkártyákat nem is fontos egy vonalban elhelyezni, így a játéktér alakját is változtathatjuk.  További nehezítésként minden játékos használja csak az egyik kezét, vagy akár pont, hogy az ügyetlenebb kezét.

Vélemény:

Első benyomások:

Amikor megjelent, mi már rendelkeztünk a Rhino Hero játékkal, és azzal meglehetősen sokat játszottunk, mivel nagyon tetszett az egész társaságnak. Ebből kifolyólag, amikor értesültünk az új játékról, mindannyian izgatottak lettünk. Amikor először láttunk róla képeket, bemutatókat, már akkor látszódott, hogy egy sokkal komolyabb és nagyobb volumenű játék készül, mint a „kistestvére”, és alig tudtuk kivárni, hogy végre kipróbálhassuk.

Benyomások néhány játék után:

Rendkívül egyszerűek a szabályok, gyorsan meg lehetett őket tanulni, nem kellett az első játék előtt órákat ülni az asztalnál a szabályokat bújva, a játék előkészítése pedig rendkívül egyszerű.

Pontosan annyira szórakoztató volt, mint amennyire számítottunk rá. Ennyi nevetést, izgulást és lélegztet visszatartást már rég nem váltott ki belőlünk társasjáték.

Sokkal tematikusabb érzést nyújt a játék nekünk, mint a Rhino Hero nyújtott. Ebben a játékban mindenkinek megvan a saját karaktere, és nem pedig egyfajta külső erőt képviselünk a torony építése során, ami nekünk szimpatikusabb volt.

Az egyetlen dolog, amit ki tudnék emelni negatívumként az az, hogy legyél bármilyen ügyes, végső soron kockadobások döntenek a feljebb jutásról, és ha ebben nincs szerencséd, akkor sajnos kevés az esély a győzelemre.

Ezen kívül egy apróság, amely bizonyos esetekben bosszantó lehet, az a doboz mérete. A benne található játékelemek számához és méretéhez képest hatalmas dobozban érkezik a játék, ami adott esetben a polcon való elhelyezését a többi társasjáték mellett nehezítheti.

Konklúzió:

Játszottuk már családdal, barátokkal és még ismeretlenekkel is, mindenkinek nagyon tetszett a játék. Minden meg van benne, aminek meg kell lenni egy családi játékban. Nevetés, izgulás és az esély bárki győzelemére. Mindenkinek bátran ajánlom ezt a játékot!

írta -- laczkodavid

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

26Nov

A rókák tudománya - Tenyéssz saját rókákat!🦊

Ismertető | 2024.11.26. 14:00:00

A Fesztáv szerzőjének új családi játéka csodaszép külsővel, sok dobókockával, holtidő nélkül.

17Nov

Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit

Ismertető | 2024.11.17. 13:25:00

A Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.


Kommentek

  • Robby

    2020-11-26 13:29:14

    Ez mekkora játék! Elég sokat játszottunk vele, ahol a móka és kacagés garantálva volt. Először azt hittem, hogy egy kis egyszerű gyorsan felejtős játék lesz (mikor megláttam, hogy mi van a dobozban), de szerencsére csalódnom kellett. Hatalmas party játék, aki teheti próbálja ki. Esetleg gyerekekkel is kipróbálható, de egy jól körüljárható asztal az kelleni fog mindenképpen.

  • laczkodavid

    2020-11-25 19:40:01

    Hát nekünk szerintem ez a játék ilyen örök top5 :D annyira szeretjük, hogy azt nehéz leírni. Ha új ember jön a társaságba, akivel nem komoly játékot akarunk, hanem csak egy kis beszélgetős kikapcsolódást, akkor valahogy mindenki ezt választja. Onnantól kezd el érdekes lenni, amikor már mindenki kényszert érez arra, hogy felkeljen és távolabb menjen, mert fél hogy a levegőjével ledönti. Nagyon fogjátok szerintem szeretni. :)

  • Eyesis

    2020-11-25 16:38:31

    Nekünk a sima Rhino Hero is bejött, sokat játszunk vele. Többször szabályok nélkül pusztán a lehető legmagasabb tornyot próbáljuk csak megépíteni.
    Köszi a kis ízelítőt, nálunk majd ezt hozza a Jézuska, biztos vagyok benne, hogy örülni fognak mjad neki :)

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Rhino Hero - Állati csete-paté