Kép forrása: pcguru.hu

Call of Madness – Ismered az őrület definícióját? [Társalgó]

A Call of Madness ötletesen alakítja az alapvetően egyjátékos tower defense alapokat egy számos lehetőséget rejtő kompetitív játékká.

Majdnem pontosan kettő kerek évvel ezelőtt foglalkoztunk a Czacha Games, a Kickstartert két nekifutással is megjárt projektjével, a Call of Madnessszel. A tisztánlátás érdekében meg kell jegyezzem, hogy a gyűjtés nem a sikertelenség okán kényszerült egy új rajtra, csupán a közösség visszajelzései alapján átrendezték a stretch goalokat, majd a lehető legteljesebb csomaggal indították újra a kalapozást. A játék a gondterhes idők ellenére is elkészült – igaz, majdnem másfél év csúszással –, és a prototípus után végre a teljes verzió is megérkezett hozzánk, hogy újfent kibővült tartalommal és végső minőségében vehessük szemügyre a kifejezetten érdekes ötletekkel dolgozó, kompetitív tower defense játékot. 

Maga a játék nem sokat változott azóta, hogy megismertük: a cél a játékostáblánkon fentről érkező detektív-hadak megállítása vagy legalábbis lassítása, míg ellenfelünk el nem veszti az összes szektás-tokenét. Az induláskor soknak tűnő ötven követő igen hamar fogy, hiszen ők a „valuta”, mellyel kezdő, négy lapos paklinkat fokozatosan bővítgetjük; ők hullanak akkor is, ha a detektívek bejutnak búvóhelyünkre, azaz a tábla legalsó sorából is belépnek; illetve egy esetlegesen beütő tűzvész martalékául is követőink esnek. Második valutánkat az őrület-tokenek jelentik: ezeket a színes kis kristályokat elsősorban a legyőzött vagy bázisunkra bejutott detektívek lapkái hordozzák. Utóbbi esetben, azaz az ellenfél bejutásakor, további büntetéssel járnak: a piros tüzet okoz, ami minden kör elején további veszteséget jelent; a zöld táborokat telepít a táblánkra, melyek gyorsítják a detektíveket; míg a kék további extra kultistákat veszejt el. Ha már egyszer a markunkban vannak, onnantól egyes kártyákat és célokat leszámítva nem fontos a színük.

Egy kör kezdetén változik a napszak, és egyetlen lapot húzunk fel, viszont egy kör több fordulóból áll a passzolásig, vagyis jól kell gazdálkodnunk a kártyáinkkal. Egy fordulóban egy fő akcióra, azaz egy lap kijátszására vagy passzolásra van lehetőségünk – egyes kártyák újabb akció végrehajtását engedélyezhetik, vagy új lap húzására szólítanak föl, így hosszabban tudjuk láncba fűzni őket. Lapjainkkal védekezhetünk a saját táblánkon, vagy különféle aljas trükkökkel segíthetjük az ellenfél tábláján közlekedő detektíveket, illetve rituálét hajthatunk végre. Ez utóbbi a módja annak, hogy új kártyához jussunk: karakterünk mellszobrát a kiválasztott istenség erőkártyájára tesszük, és az alatta levő kártya szektásokban mért árának kifizetésével azt azonnal a kezünkbe vesszük.

[Cikk folytatása]

[Társalgó] Call of Madness a Czacha Gamestől - Ismered az őrület definícióját?

A Call of Madness ötletesen alakítja az alapvetően egyjátékos tower defense alapokat egy számos lehetőséget rejtő kompetitív játékká. Majdnem pontosan kettő kerek évvel ezelőtt foglalkoztunk a Czacha Games, a Kickstartert két nekifutással is megjárt projektjével, a Call of Madness szel.

Hol vásárolhatom meg?

forrás -- www.pcguru.hu

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

21Nov

Ebben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]

Kedvcsináló | 2024.11.21. 14:00:00

A Hajdanvölgy mítosza hosszú idő óta a legjobb társasjáték, ami nálunk járt.

09Okt

Érdekes játék születik abból, ha a Tetrisezést az újságszerkesztéssel keverik [gsplus.hu]

Kedvcsináló | 2024.10.09. 18:51:00

A Lapzárta Bogáncsváros különféle lapjainak szerkesztőit ereszti össze, akik cikkeket, fotókat és hirdetéseket válogatva igyekeznek gyorsan jó újságokat összeállítani.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Cthulhu: Call of Madness