![](/assets/v58062/images/article-placeholder.jpg)
- Ismertető
- 2024.07.20. 14:00:00
Hupp - Cuki agyégetés
Cuki cicák, mosolygó macska a dobozon, steppelt szövet játéktábla, aranyos elnevezés, boldog ugrándozás az ágyon. Ez biztos valami egyszerű gyerekjáték. De miért van a dobozon, hogy "Megtévesztően cuki, meglepően cseles taktikai játék két főre"? Nos, pont azért, mert a cuki küllem meglepően mély beltartalmat takar.
Ahogy már a dobozon is láthatjuk, a Hupp egy cicás témával ellátott kétfős taktikai játék, melyben a cicáinkkal és macskáinkkal úgy ugrálunk az ágyra, hogy az ellenfél szőrmókjait minél rosszabb helyre lökjük, a mieinket pedig minél jobbra. Tulajdonképpen egy tematizált, nagyobb táblás, komplexebb amőbával van dolgunk.
Hipp-hupp
![](/files/images/profile_xlarge/d/d7/d7c/d7cbe4c65becc41ec08ed48ae4cfb64d/hupp-02.jpg)
A játék komplexitása szerencsére nem az előkészületekben rejlik. Kiveszünk mindent a dobozból, majd megfordítjuk azt, hiszen az lesz a játéktáblánk. Erre ráhelyezzük a steppelt ágytakarót, majd színválasztás után (vörös vagy szürke) mindenki megkapja az összes cicát és macskát (8-8), melyekből mind a nyolc cicát magukhoz veszik. Ha mindezekkel megvagyunk, az kezdi a játékot, aki legutóbb simogatott cicát.
A körünk abból áll, hogy letesszük a készletünkből az egyik cicát a takaró egy üres mezőjére, majd minden szomszédos (átlósan is) állatot arrébb huppantunk egy mezővel. A huppanás úgy történik, hogy a lehelyezett állattól kiindulva a szomszédos négylábú felé meghatározott irányába léptetünk egyet az utóbbin. Fontos, hogy így a huppantott cicák akár le is eshetnek az ágyról, és nem csak az ellenfél nyávogó hadseregét lökjük meg. A huppanást csak az tudja megakadályozni, ha az adott irányban a szomszédos mező - ahova érkezne a cica - nem üres. Ja, és persze annyira nem túlsúlyos az egyik házikedvenc sem, hogy a huppantott egyedek is huppantsanak másokat.
Amennyiben a huppanások elvégzése után három cicánk sorakozik egymás mellett (vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan), akkor eltávolítjuk azokat a tábláról és a készletünkből, majd cserébe magunkhoz veszünk három macskát. Ha egyszerre hosszabb vagy több sor is kialakul, akkor három figurát kiválasztunk, és azokat vesszük le. A szabály alapján csak a saját körünkben szedhetünk le cicákat a tábláról, így ha véletlenül jól járunk a másik lépése után, meg kell várnunk a sajátunkat is. Természetesen vegyes és csak macskákból álló sorokat is kihozhatunk, ekkor csak a cicák fejlődnek, a macskák csak lejönnek a takaróról - biztos megunták a többiek társaságát.
Ha elfogyott a készletünkből az összes cica és macska, akkor leszedhetjük egy tetszőleges cicánkat, és továbbfejleszthetjük egy macskává - amely a készletünkbe kerül. Ugye, milyen gyorsan felnőnek? Természetesen macskát is leszedhetünk, de az ilyenkor csak visszakerül a készletünkbe, semmi fejlesztés nem történik.
De miért is jók a macskák? Egyrészt azért, mert őket a cicák semmilyen esetben nem tudják huppantani - fordítva viszont nem igaz a dolog. Másrészt pedig azért, mert a játékot az nyeri, akinek kigyűlik egy három macskából álló sora a huppanások elvégzése után, vagy a táblán van mind a nyolc macskája.
![](/files/common/5/53/532/532d2c8393a927c344d654d74dedc990/hupp-03.jpg)
A mosolygó cicákban sosem bízhatunk
Komolyan kell vennünk a dobozon és a szabálykönyvben látható utalásokat, ugyanis jóval komolyabb játék a Hupp, mint amilyennek tűnik. A szabályok elég könnyen elsajátíthatóak, nincs sok apró részlet sem, ez szerintem többeknek örömteli dolog. Nálunk egy dolog maradt csak nyitott kérdésként, de erre könnyedén megtaláltuk a választ a BGG-n, egyenesen Scott Brady-től (a játék tervezőjétől). (A kérdéses dolog az volt, hogy ki nyer, ha egyszerre jön ki mindkét játékosnak a három macskából álló sor? A válasz pedig az, hogy az aktív játékos, ugyanis mindig a körünk végén ellenőrizzük, hogy nyertünk-e.)
Kevés alkatrészt tartalmaz a doboz, de azok cukik és ötletesek. Kifejezetten kreatív - de persze, nem egyedi -, hogy a dobozra is szükségünk van, hiszen az adja az ágykeretet.
Visszatérve a komplexitásra, igazi agyégetés a játékmenet. Nekem eddig az a tapasztalatom, hogy érdemes szinte mindenáron megakadályozni, hogy a másik macskákat szerezzen, mert amint valaki felfejleszti néhány cicáját, óriási előnybe tud kerülni a másikhoz képest - mivel azok ellen nem lesz ellenszerünk. Nem feltétlenül válik egyértelművé ilyenkor a végkimenetel, de jelentősen eltolódnak a győzelmi esélyek. Ez igazából nem negatívum, hiszen ez teszi igazán izgalmassá és taktikaivá a működést. Rákényszerít minket a fokozott figyelemre, ugyanis ha egyszer valamit benézünk, akkor előnybe hozzuk a másikat, és a saját esélyeinket rontjuk.
A játékban gyakorlatilag nincs szerencsefaktor, hiszen minden a döntéseinken múlik, véletlen történésekkel nem találkozhatunk - mármint azon kívül, hogy véletlenül rosszul döntünk.
A sok taktikázás miatt jelentős különbséget okozhat az életkorbeli előny (leginkább gyerek a felnőtt elleni szituációkban), ezért van egy egyszerűsített szabályrendszer is: a macskákat a dobozban hagyjuk, és az nyer, aki létrehoz egy három cicából álló sort, vagy a táblára helyezi az összes cicáját. Bár ha jobban belegondolunk, ez nem annyira segít az előny áthidalásában, inkább a gyerekeknek nagyobb élményt nyújthat egymás ellen.
![](/files/common/7/76/767/767f025f37fc5112c011ba786242b773/hupp-07.jpg)
Ez az én ágyam!
A Hupp sokkal komolyabb játék, mint amilyennek látszik. A cicás témával valószínűleg elég sok ember számára vonzóvá válik, de nálunk az is előfordult, hogy némelyek nézték a játékmenetet, aztán a komplexitása, taktikussága miatt tetszett meg nekik, és ezért próbálták ki végül. Úgyhogy a játékot "eladni" nem nehéz, de jó tisztában lenni azzal, hogy mire számíthatunk. Én egy kifejezetten jó és gondolkodtató párbajjátéknak gondolom.
A(z) Hupp társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!
Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!
MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Szupercsapat! - Strandkupa: Paklimenedzselés akár tizenhatan
Ismertető | 2024.05.18. 17:03:00A Szupercsapat! áttematizált változatában új csapattagok érkeznek, esélyt kapunk híres edzőként is kipróbálni magunkat, másik dobozzal kombinálva pedig már tizenhatan is részt vehetünk a gigászi bajnokságon!
Sárkányok völgye - Csodás lények kavalkádja
Ismertető | 2024.06.20. 14:00:00Hetven csodálatos lény csak arra vár, hogy csatlakozzon hozzád a Sárkányok völgyében! Szelídítsd meg őket, gyűjts varázsköveket és járulj a fenséges Örökkévaló színe elé!
Népszerű
A társasjátékban is lehet a kevesebb több [telex.hu]
2024.07.16. 14:00:00 / Kedvcsináló, 2024Darwin nyomában [Tarsasjatszunk.hu]
2024.07.15. 15:00:00 / Kedvcsináló, 2024Anarchista palacsinta🥞 – „Kirobbanó-Dobble-Élmény”
2024.07.13. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóMaui - Tengerparti színkavalkád
2024.07.09. 15:27:00 / Ismertető, BemutatóNyári challenge + nyereményjáték
2024.07.02. 14:46:00 / Toplista, 2023
Friss
Hupp - Cuki agyégetés
2024.07.20. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóCuki cicák, mosolygó macska a dobozon, steppelt szövet játéktábla, aranyos elnevezés, boldog ugrándozás az ágyon. Ez biztos valami egyszerű gyerekjáték. De miért van a dobozon, hogy "Megtévesztően cuki, meglepően cseles taktikai játék két főre"?
Hangzavar - Tervezett káosz
2024.07.18. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóVajon csukott szemmel ki tudod találni, hogy a szomszédod minek a hangját utánozza? Egyszerű, nem? És mi van, ha 13 másodperced van öt egyidejű hangutánzást megfejteni? Na ugye!
A társasjátékban is lehet a kevesebb több [telex.hu]
2024.07.16. 14:00:00 / Kedvcsináló, 2024Az utóbbi években sorra dőlnek meg a legnagyobb, legnehezebb, legtöbb alkatrésszel bíró társasjátékok rekordjai. Nem ritka, hogy egy-egy játék egy teljes rekeszt elfoglal a társasjátékosok által etalonnak tartott IKEA-s Kallax-polcon...
Darwin nyomában [Tarsasjatszunk.hu]
2024.07.15. 15:00:00 / Kedvcsináló, 2024Ma a Darwin nyomában című társasjátéknak ugrottunk neki, hogy asztalra tesszük, és megtanuljuk, mert a barátaink voltak olyan kedvesek, és itt hagyták nálunk.