Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Skicc - Rajzolj gyorsan valamit!

Vlaada Chvátil 2011-ben megjelent Pictomania című játéka 2018-ban ráncfelvarrást kapott. Kis hazánkban ezt a verziót, Skicc néven már magyar nyelven is elérhetjük. Tekintettel arra, hogy ez egy ízig-vérig partijáték, ahol a kisgyerektől kezdve a nagymama is beszállhat egy-egy körbe, mondhatni már kötelező volt ez a fordítás.

Ne kerülgessük tovább a forró kását, ebben a játékban bizony rajzolni kell. De várj még kedves rajzolni nem tudó sorstársam! Ebben a játékban nem kell Monet megszégyenítő munkákat leadni, hogy elnyerhessük a győztes címet. A játék célja, hogy minél gyorsabban felskicceljük a feladványunkat és közben próbáljuk minél előbb kitalálni a többiek munkáját. Ha elég felismerhető műveket hozzunk létre és még a többiek képeit is jól értelmezzük könnyen megnyerhetjük a játékot.

Mi van a dobozban?

A dobozban találunk négy különböző nehézségű szókártya csomagot. Ezek elég jól szintezettek, a legtöbb esetben jól ismert fogalmakat/kifejezéseket/tárgyakat tartalmaz. Van pár tematikusabbnak tűnő lap pl.: szuperhősök. De ne aggódjunk nem kell a nagypapának Marvel vagy DC rajongónak lennie a játékhoz! (Persze, azért ilyen skill sosem árt! ;)) Hogyha a felhúzott kártyák valamelyikén bárki nem ismerne valamit, akkor azt nyugodt szívvel cseréljük le egy másikra.

A nehézségi szintek szemléltetésére.

Ezenkívül a dobozban találunk még a hat játékos színében ceruzákat, tippkártyákat és pontozó lapkákat. Valamint egy faragót, hat semleges pontozó lapkát, egy kártyatartót és egy elég vaskos papírtömböt (sőt Czech Games oldaláról extrán le is tölthetünk még belőle, ha kifogynánk). Ne aggódjunk, a ceruzák külseje a megfelelő játékosszínben pompázik a belseje a szokásos HB-s grafitot tartalmazza. (Azért gondoljuk csak végig mennyire lenne fair a sárga játékosnak sárga színnel rajzolnia papírjára.)

Játékmenetről

Az előkészületekhez nem kell más, minthogy mindenki választ magának egy színt, amihez megkapja a hozzá tartozó ceruzát, pontozólapkát és tippkártyát, plusz egy lapot. Ezenfelül a játékosszámtól függően kitesszük a fekete pontozólapokat, előkészítjük a különböző paklikat és a kártyatartót. Fontos, hogy a saját pontozólapkáinkat mindig a bal oldalon tartsuk, míg a játék közben szerzett lapkákat pedig jobb oldalon tároljuk.

A játékban összesen négy fordulónk lesz pontokat szerezni, melynek menete:

  • Felcsapunk három szókártyát, az adott nehézségi szintből. A legkönnyebbtől a legnehezebb szintig haladunk a fordulók során, sorrendben: zöld, sárga, narancs, piros szegélyű lapok.
  • Mindenki titkosan kap egy oszlop és egy sor jelölőt. Minden oszlopjelölőből 2-2-2 darab van, míg a sor jelölőből csak egy. Ezért, ha én kapom a B7-est, akkor más már biztos nem rajzolja se az A7-et, se a B7-et, se a C7-et. (Bővebben lásd lejjebb a képen.)
Az én titkos szavam ebben az esetben az A3, azaz a joghurt. Ami egyben azt is jelenti, hogy senki nem rajzolja az alsónadrágot vagy a színészt.
  • Ha mindenkinek volt egy kis ideje megtalálni a szavát, akkor elindul a rajzolás. Közben érdemes nem csak a saját munkánkra, hanem a többiekére is pislogni. De arra is ügyeljünk, hogy minél egyértelműbb legyen a kép, amit rajzolunk.
  • Ha elkészültünk a rajzzal, letesszük a ceruzát és elkezdhetünk találgatni. Ha elég ügyesek vagyunk, akkor könnyen lehet, hogy mi leszünk az elsők, akik elkezdhetnek tippelni, ez azért fontos, mert minél gyorsabbak vagyunk, annál több pontot kaphatunk a forduló végén. Tippelni, úgy kell, hogy az általunk kapott tippkártyákból kiválasztjuk, hogy szerintünk melyik sort (1-7) rajzolta a játékostársunk. Majd letesszük a fejjel lefelé a rajza mellé. Ha mindenki mellé leraktunk egyet a tipplapkáink közül akkor középről elveszünk egy fekete csillagos pontozólapot. Ezekből érdemes a legnagyobb értékű lapot elvennünk, de nem kötelező!
  • Ha mindenki elkészült a tippeléssel ideje leellenőrizni, hogy ki mennyire teljesített jól a fordulóban. Először felfedjük a feladványokat meghatározó lapokat, majd végig ellenőrizzük, hogy ki hogyan tippelt. Helyes tipp esetén gyorsasági sorrendben szétosztjuk értékességi sorrendben a pontozólapkákat. Tehát, a leggyorsabban jól tippelő játékos kapja a legtöbb pontot az adott feladványért. Ha valaki helytelenül tippelt, akkor a nálunk maradt pontozólapkánk mínusz pontnak fog számítani. A rossz tippkártyát pedig bedobjuk az asztal közepére. Ha végeztünk minden eredmény leellenőrzésével összeadjuk a jobb oldalon található plusz pontjainkat és a bal oldalon található mínusz pontjainkat és a kettő összegét felvéssük a papírunk sarkába. Fontos, hogy a második körtől kezdve a fekete pontozólapkák, akár mínusz pontokat is érhetnek nekünk. Ha a forduló végén nekünk lesz a legtöbb tippkártyánk középre bedobva (rossz válasz miatt), akkor a fekete csillagos jelölőt át kell helyeznünk a bal oldalra, tehát mínusz pontot fog érni nekünk az elszámolás során. Szintén nehezítés, hogy ha senki nem találná ki a rajzunkat, akkor a fekete lapkát vissza kell dobnunk középre, ilyenkor ezért nem kaphatunk pontot a fordulóban.
A bal oldalon -1 pontot, míg a jobb oldalon +13 pontot szereztem, így 12 pontot kapok.

A játékban az győz, aki a negyedik forduló végére a legtöbb pontot gyűjti össze.

Kiknek, hogyan, hányan?

A játékot 3-6 fővel ajánlják, amivel teljesen egyetértünk. Hat fő esetén már nagyon kell figyelni minden apróságra, ezért az első játék alkalmatokkor, inkább kevesebben üljetek neki, de a későbbiekben nagyon élvezetes lehet belecsöppeni ebbe a káoszba is. :) Szívünk szerint, azonban a négy fős játék működik a legjobban.

A társasban található feladvány kártyák legtöbbje általános tudást kér a játékosoktól, így könnyen tudjátok majd bárkivel játszani. Sőt életkortól, kreativitástól és bármi egyébtől függően könnyen variálhatjátok a nehézségi szintet. Gyerekekkel érdemes lehet az egyes és kettes szintű (zöld és sárga) lapoknál maradni, míg egy jól összeszokott társaságnak nagyon élvezetes lehet a kezdetektől haladó módba kapcsolni. Egy biztos a nevetés minden alkalommal garantált, egy-egy forduló végén már a könnyem is kicsordult úgy röhögtem a saját vagy akár más alkotásán. Gondolva rátok le is fotóztuk nektek a kedvenceket. A helyes megfejtésekkel együtt.

A miniatűr rajzolás művészete. (biztonsági őr)
Hát ki ne ismerné fel ebből a Kívánságkosarat? (kívánság)
Mosómedve és borz nászának gyümölcse. Melyre külön büszke lehetek a biológus végzettségemmel... (borz)

Egy-egy kör nagyon gyorsan végett ért, és azon kaptuk magunkat, hogy csak újra és újra készítjük elő a következő fordulókat. Ami kifejezetten meglepett, mert kipróbálás előtt még eléggé ódzkodtam a rajzolás miatt. De abszolút pozitívan csalódtam, jelenleg az év egyik legkellemesebb csalódása, biztos, hogy viszont látjátok még valamelyik évvégi top listám tetején! :)

A(z) Skicc: Mi az ábra társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a teljes kínálatot!


BOLT FELKERESÉSE

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

30Nov

Triot minden háztartásba!

Ismertető | 2024.11.30. 19:46:00

Tedd próbára a memóriádat a Trioval, ami garantáltan jó hangulatot teremt családi és baráti körben is!

22Nov

1% - A csekély esélyek játéka

Ismertető | 2024.11.22. 14:00:00

Tudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Skicc: Mi az ábra