Torpedót tölts!

„Tudom hol vannak, kapitány! Tudom, hol vannak!” – hadarja a lokátoros. „Északnak fognak fordulni.” „ÉSZAK!” – hangzik fel a túloldalról. Mire a kapitány rendelkezik: „Meglőjük őket. Első tiszt, be van töltve a torpedó? – Igen, kapitány!” – majd a mérnökhöz fordul: „Működik a fegyverrendszer?” „Igen, kapitány!” „ÁLLJ! Lövünk.” A lokátoros megadta a koordinátákat. Telitalálat.

A történet szerint 2048-at írunk. Új gazdasági háború dúl. A ritkaföldfémek kulcsfontosságú szerephez jutottak az új, fejlettebb gépek építése során, és ezért az egész világon meghatározó gazdasági tényezővé váltak. A legújabb tengeralattjáró-prototípusokat magáncégek fegyverzik fel, hogy az óceán mélyére merülhessenek az értékes anyag után kutatva satöbbi. Lényeg a lényeg: merülünk, lövünk, próbáljuk elérni, hogy minket ne találjanak el.

Egy újabb torpedó? Ó, bőven több annál!

Captain Sonar csapatjáték. A hatalmas paraván (két, 115 centi hosszú darab egymás mellett) két oldalán a két tengeralattjáró legénysége: a lokátoros, a kapitány, az első tiszt és a mérnök. (Nyugalom, a játék játszható nyolcnál kevesebb játékossal és két és fél méter hosszú asztal nélkül is!)

A kapitány adja meg az irányt, az első tiszt kezeli a különböző fegyverrendszereket és a tengeralattjáró eszközeit, a mérnök arra ügyel, hogy a rendszerek lehetőleg ne hibásodjanak meg, a lokátoros pedig vadul kagylózza az ellenfél kapitányát, és próbálja meghatározni az ellenfél pozícióját. Bizony, nem csak úgy vaktában lövöldözünk, meg aztán a fegyverrendszernek is rendben kell lennie, a torpedót is be kell tölteni, nem lehet úgy köpködni, mint a meggymagot.

Forrás: boardgamegeek.com

Mindenki a helyére!

A kapitány előtt egy térkép hever. Amikor megadja az irányt, ezen a térképen jelöli a tengeralattjáró útját, egy egységet az adott irányba. A lokátoros előtt ugyancsak ott a térkép, rajta egy átlátszó plexilap. Ő ezen jelöli, hogy az ellenfél épp melyik irányba haladt. Mivel a pálya sosem teljesen üres – néhány sziget itt-ott akadályozza a tengeralattjárók szabad kóválygását –, manőverezni kell, így a tengeralattjáró által leírt minta előbb-utóbb láttatni fogja, merre is vannak éppen. Ha a lokátoros ügyes, akkor inkább előbb, mint utóbb.

A kapitány táblája

Az első tiszt előtt ott a tengeralattjáró teljes eszközkészlete: torpedó, akna (támadáshoz), drón és szonár (az ellenfél hatékony felkutatásához), valamint a lopakodó üzemmód és egy speciális műszer, ami forgatókönyvenként változik. A dobozban öt különböző térképet találtok, mindegyikhez egy-egy forgatókönyv tartozik. Az egyes forgatókönyvek nem egyszer játszósak.

Az első tiszt táblája

Amikor a kapitány kiadja az irányt, az első tiszt egy tetszőleges eszközön tölt egy egységnyit, ezzel közelebb hozva őket ahhoz, hogy aktiválásra készen álljanak. A mérnök pedig ugyanekkor ikszel egyet a tengeralattjáró áramkörein. Ezek bizonyos kombinációban elromlanak, amitől a hajó sérül, más kombinációban megjavulnak. De az egyes rendszerek már egy iksztől is leállnak, így a mérnöknek okosan kell egyensúlyoznia, hogy a megfelelő rendszereket a megfelelő pillanatban aktiválni lehessen, ugyanakkor a jármű se tegye fel a kezét egyhamar.

A mérnök táblája

A sikerhez mindenkire szükség van. Nincs olyan, hogy ki a fontosabb. Mindenkinek koncentrálnia kell a maga területére, persze az összhang is kiemelten fontos: ha a lokátoros tudja, merre van az ellenfél, a kapitány vagy szonárt fog kérni, hogy ellenőrizze (akkor a szonár be kell, hogy legyen töltve az első tiszt által, a zöld rendszernek működnie kell, mert ide tartozik a szonár – ez a mérnök felelőssége), vagy lőni fog (ekkor pedig torpedó kell és a piros rendszernek kell működnie). Senki sem dőlhet hátra, hogy majd a többiek megoldják.

Három, kettő, egy – IDŐ!

Captain Sonar játszható körökre osztottan vagy valós időben. Az igazi ízét persze az utóbbi esetben adja ki. A versenyfutás az idővel, a káosz, ami akkor jelentkezik, amikor az ellenfél lő, mi meg azt sem tudjuk, merre vannak vagy mihez fogjunk egyáltalán – dicsőségesebb esetben ugyanez fordítva. A játékosoknak villámgyorsan kell döntéseket hozniuk, a lokátoros folyamatosan figyel, mert nem szalaszthat el egyetlen irányt sem, közben persze a kapitánnyal is kell kommunikálnia. A fejetlen kapkodás süllyedéshez vezet, így a legénységnek meg kell őriznie a hidegvérét, és koncentrálnia kell. A feszültség hullámai szorult helyzetekben így is magasra csapnak, és a játékosok valóban érzik azt a bizonyos „egy mindenkiért, mindenki egyért” érzést. Mert csak egymásra számíthatnak.

Captain Sonar - Mindenki nyer! - A Gémklub és a Tarsasjatekok.com közös nyereményjátéka

NYERJ PÁR KATTINTÁSSAL EGY MAGYAR CAPTAIN SONAR TÁRSASJÁTÉKOT! MINDEN RÉSZTVEVŐ 10% KEDVEZMÉNYT KAP A GÉMKLUB OLDALÁN!

26Feb

Ugrik az asszociációs nyuszi!

Ismertető | 2018.02.26. 15:13:00

Engedd szabadjára a fantáziád! A Dixit az a társasjáték, melyben a legfontosabb erény a képzelőerő!

25Feb

Hogyan válasszunk társasjátékot?

Ismertető | 2018.02.25. 12:07:00

A kérdés hasonló ahhoz, mintha azt kérdeznénk, hogyan válasszunk édességet. Sok van, széles a skála, és valaki amint megkóstolja az egyiket, azonnal tudja, hogy ízlik-e neki vagy sem.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Captain Sonar