A Szunnyadó istenek egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 1 - 20 óra is lehet. A játék több, összesen 6 díjat és jelölést is kapott 2021-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít az akció pontok, a történetmesélés, a...
A Szunnyadó istenek egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 1 - 20 óra is lehet. A játék több, összesen 6 díjat és jelölést is kapott 2021-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít az akció pontok, a történetmesélés, a pakli tervezés, a merj és nyerj és a solitaire mechanizmusokra.
1929. Jómagad, Sofi Odessa kapitány és legénységed elveszett egy furcsa világ tengerén. A Manticore gőzhajó fedélzetén együtt kell működnöd a túlélés érdekében! Titokzatos szigeteket fedeztek fel, lényekkel harcoltok és kapcsolatot kell teremtenetek e világ lakóival. Utatok során istenek totemjeit is kutatjátok.
Ébreszd fel az isteneket, és talán hazatérhettek.
Fedezzétek fel a hatalmas nyitott világot az összekapcsolódó térképek (összesen 26 oldal) segítségével, miközben egy 10-20 órás kampány során fejleszted a legénységetek tagjait.
Kooperatív játékról lévén szó, a játékosok könnyedén be- vagy kiszállhatnak a játékból, a rugalmas játékrendszer pedig lehetővé teszi az aktuális játék tetszőleges ponton történő megállítását és elmentését. Küzdjetek a vérszomjas vadak ellen egyedülálló, kockák nélküli harci rendszerrel, amely a tervezést kimondottan előnyben részesíti.
A történeti döntéseknek mély és tartós következményei vannak. Egy falu porig éghet, mert te meg akarod védeni a legénységedet. Egy kétségbeesett kapitány bosszút állhat, ha nem tudsz segíteni a felesége megmentésében. A játék több száz küldetést tartalmaz, mindegyik többféle végkifejlettel. Teljesíts minél több kampányt az alvó istenek titkainak és rejtett kincseinek teljes megismeréséhez. A regényhosszúságú történetkönyv lapjai tele vannak veszélyekkel, felfedezésekkel és intrikákkal.
Te mit fedezel fel legközelebb?
Kategória:
Tenger, Fantasy, Felfedező, Kaland, Harc
Mechanizmus:
Akció pontok, Kooperatív, Történetmesélés, Pakli tervezés, Merj és nyerj, Solitaire, Szcenárió / Küldetés / Kampány, Események, Narrative Choice / Paragraph
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Ebben a játékban az együttműködés a cél. Nem egymást, hanem magát a játékot kell legyőznötök!
Csomagküldéssel, vagy személyesen! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Szunnyadó Istenek alapjátèk + Romlás hullámai kiegészítő + Kazamaták kiegészítő + Fémpénz + Fém hajó jelölő Személyesen Veszprém, Várpalota Foxpost, Packeta megoldható Az alapjátékon nincs fólia (többin igen), de nem volt játszva (pl, kártyák nincsenek kibontva)
0 érdeklődő
Csak személyesen itt: Budapest!
Újszerű, egyszer játszott. Átvehető személyesen Budapest, Örs Vezér tere környéke vagy 2-es metró vonalán.
4 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
... A nap első sugarai éppen csak utat törtek maguknak a környező helyek csúcsai fölött, miközben ébredezik a hegyi kis falu...
Meneküljetek meg a Mantiókór fedélzetén ebből a sötét, őrült világból! Játssz akár egyedül, akár másokkal összefogva, a szunnyadó istenek több tíz órányi szórakozást kínál.
JEM 2023 JÚLIUS
Hétévesen még mindenkinek egyértelmű, hogy az igazán jó történeteket nemcsak nézni és olvasni kell, hanem el is játszani. Egy jobb cowboyos vagy Zorro-film után a játszótéren egyértelmű volt, hogy mit csináljunk...
2024-03-05 17:32:32
Válaszolok pár kérdésedre, amiket itt feltettél, habár mi sem vagyunk még akkora szakértők, eddig összesen úgy 8 órát raktunk bele. Nincs most a kezemben a szabálykönyv, szóval lehet, hogy nem pont a megfelelő kifejezéseket használom, de igyekszem érthető lenni.
Ikonok: valóban nincs minden apróság lefedve az ikonográfiában, de ami hiányzik a szabálykönyvből, azokra elég hamar rá tudtunk jönni, hogy mit jelenthet.
Képességkártya hajóakciókor: igen, gyűjteni kell, de max. 3 db lehet a kezedben. Ha már van 3, és újabbat kapsz, akkor annyit el kell dobni, hogy max. 3 maradjon. Ha valamelyik használhatónak tűnő tulajdonságot ad, akkor érdemes hozzárendelni valamelyik karakterhez, ehhez a megfelelő mennyiségű parancsjelölőt kell elkölteni (jobb felső sarok a kártyán).
Homokóra jel: ez a hatás akkor érvényesül, ha véget ért a támadó köröd, vagyis elfogyott az összes harci akciójelződ, és az ellenségek köre következik. A csapással le nem fedett, homokórás hatások ekkor érvényesülnek (az ellenség sebzései mellett), de te döntöd el, hogy melyik karaktered kapja. Ha az ellenség megmurdelt, akkor ezek nyilván nem érvényesek.
Együttműködés jelölő: ha az épp támadó karaktered egyik csapása olyan mezőt ért az ellenségen, amin ott van a gyémántjel, akkor ezt a jelölőt átrakhatja egy másik karakterre, aki aztán a saját körében felhasználhatja a jelölőn lévő bónuszt, de nem kötelező felhasználni. Ha felhasználja, akkor vissza kell rakni a jelölőt a tulajdonos karakterre, akitől jött.
Harci szint: minden ellenségkártyának van valamekkora szintje, rá van írva a kártyájára. Minél nagyobb, nyilván annál táposabb az ellen. Amikor azt olvasod, hogy pl. 12-es és 13-as ellenség, 11-es szint, akkor a 11 a két ellenség szintjének összege (pl. 5+6). Ezzel valami képet kapsz arról, hogy mennyire nehéz harc vár rád, ha a harcot választod (már ha választhatsz :)). Van valahol a szabálykönyvben egy táblázat is erről:
3-8: nagyon könnyű
9-11: könnyű
12-13: közepes
14-17: veszélyes
18-22: végzetes.
2024-03-03 18:09:10
Köszi a bíztatást! Azért nem akarom eladni, mert biztos vagyok benne, hogy ez egy jó játék, még így is, amiket írtam. Talán kezdetben kicsit magas a léc számomra, de ez még megváltozhat. Mivel ez a játék eléggé időigényes minden szempontból (tanulás, kirakás, végigjátszás), ezért reménykedek abban is, hogy egyszer kicsit több időm lesz rá, mint most. Vagy sikerülne többedmagammal körülülni a játékot és kibogozni, majd megnyerni ezt a társast. Meglátjuk.
2024-03-03 17:01:04
Szia! 👋
Elöljáróban leszögezném, hogy nekem ez a játék (egyelőre) sajnos kimaradt, így konkrét segítséget nem tudok nyújtani, de általánosságban azért talán. ✌
Ez egy komplex társas. Nem olyan nagyon, de azért az. Egyáltalán nem szokatlan, hogy mint ilyen, elsőre-másodikra, vagy akár többedik nekifutásra sem gördülékeny még. Erre szokták mondani, hogy befektetést kér. Ez pedig sok gyakorlást és bizony, szabálykönyv lapozgatást jelent. Még jobb, ha segítséghez folyamodsz, akár magyarázó, akár végigjátszós videók formájában. Persze csak óvatosan, a spoiler-ek miatt! 😉 Az is működhet, ha valamilyen klubban, csoportban keresel egy "játékmestert", aki végigvezet az alapokon.
Mindenesetre nagy kár lenne porosodni hagyni, annál talán már az is jobb, ha megválsz tőle. 🤷♂️
Én azért kitartást és sok sikert kívánok a megfejtéséhez! 💪🙃
2024-03-03 15:38:44
Ez a játék nagyon tetszik. Sokáig nézegettem, olvasgattam róla, videókat néztem meg és aztán megvettem. Minden része vonzó, szépek a kártyák, látványos a térkép, a történet is izgalmas. Hetekig olvastam a szabálykönyvet, és azt gondoltam, hogy megértettem. De rájöttem, hogy nem. Amikor belekezdtem a kalandba, akkor teljesen lelombozódtam. Az, hogy csak a szabálykönyvet olvasom, a történet pedig annyira háttérbe szorul, hogy így ez egész élvezhetetlenné válik számomra. Az ikonok egy részét alig tudtam rájönni, hogy mit is jelentenek (nincs rajta a ikonográfián). Aztán meg sosem tudom megjegyezni, hogy melyik értéket kell hozzáadni a melyik kártyához? És mit csináljak azzal a képességkártyával amit minden hajóakció elején kapok? Gyűjtögessem? Vagy dobjam el a végén? Aztán itt van a küzdelem. Nem értem ezt a homokóra jelet, az együttműködés jelölőnél is vannak bajaim, és nem értem hogy a harcoló játékos adja a jelet a következő harcasnak vagy fordítva? És ha vége a csatának, akkor visszarakjul a jelölőket a tulajdonosnak? Bementem a 63-as helyszínre és azt írja a 11.szint. Ez is egy újdonság volt számomra. Ilyen szintekről nem is volt szó! Biztos, hogy én vagyok a béna. Nagyon úgy néz ki, hogy egyedül ezt a játékot nem fogom tudni megtanulni.
Régen szerettem ezeket a kaland, játék, kockázat könyveket, de az, hogy végig csak a játékszabályt bújom, az nem valami izgalmas. Mire megtalálom azt amit kerestem, addigra teljesen elfelejtettem, hogy mi is volt a célom. Szóval ez olyan analízis paralízis gyanús dolog nekem. Csak azt nem gondoltam, hogy a szabályok miatt (pedig elég részletes és követhető). A nyugati királyság lovagjainál is azt mondták, hogy az is ilyen. Igaz, de ott mégis tudtam élvezni. Nem adja könnyen magát ez a játék, és szerencsések azok, aki már ezen a kezdeti nehézségen túl vannak! Szomorú vagyok, hogy nálam ez a játék lehet, hogy porfogó lesz. Pedig ez volt a legdrágább játék, amit megvettem. 😭
2024-01-13 20:05:59
Sziasztok! Sikerült egy kampányt végig mennem. A térképen 9 oldalon kalandoztam, ott sem mindenhol. Tehát, ha valaki a megvetelén gondolkodik s az ujrajátszhatóság lehetőségén gondolkodik, az vegye meg bátran. Sok sok újrajátszhatóság van. Azon kívül, ott van a felszabadított kártyák adta szabálymódosítás lehetősége. Pl a 173-as kártyát 22 feloldott kártya és befejezés egyvelegével lehet megkapni. Tényleg van akár 1200 óra játékidő benne. A kazamatákkal nem jutottam még dűlőre. Majd kialakul. Kitapasztalom.
Hasonló játékokat tudtok írni?
2024-01-08 10:44:36
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a Kazamaták kiegészítővel ? Szólóban pontosan miként is zajlik? Szabadon "kóvályoghatok "? Ahogy én értelmezem, nem vagyok köteles táborozni. Tehát, csak mozoghatok is és felfedezhetek. Tehát nincs korlátozva az akcióim száma. Köszönöm a segítséget.
2024-01-06 17:47:15
Köszönöm a választ! Tegnap valahol kért az egyik küldetés ereklyét. Akkor még nem volt a tulajdonomban. Majd x kör után meghaltam. Ma már van ereklyém. Viszont még senki és semmi sem kérte. A két akciót néha úgy csinálom, hogy ugyanoda megyek be egymás után. Pl: 201-es majd mikor menjek vissza a hajóhoz utasítást kapom, a második akcióm megint a 201-es. Most újra kezdésem után kb 3 órát játszottam. Eddig csak 3 oldalon bolyongok. A 2. , a 16. és a 17.oldalt. Még csak most fog meglenni a kampányom egy harmada. Általában ez után két három fordulóval szokott végem lenni. Most viszont jól állok. Majd minden legénység fel van szerelve képességkártyaval. Nagyon jó játék. Ilyen csendes őrülteknek való , mint én vagyok.
2024-01-06 07:16:44
Ha megnezed az ereklyét, kicsibe ott van a pénz ikonja és egy 2-es, így 2 fizetőértékkel bír.
2024-01-04 21:00:57
Köszönöm. Majd kiderül. Nem könnyű egy játék. Én brutális módban játszom. Kell egy kis idő, mire menni fog. Röpke 2 év s tehetséges kezdő leszek. Minél többet játszik vele az ember, annál letisztultabb lesz a szabálya. A sikeres kampány is természetesen fog jönni. Ma az étel s az érme veszett el. Nem jött. Így nem tudtam főzni, hogy jobban regenerálódjon a csapat.
2024-01-04 20:27:37
Ne haragudj, én néztem be. Ha jól emlékszem az ereklyékkel "fizettünk" valamiért, de nem emlékszem pontosan hol, és miért, viszonylag keveset játszottunk a játékkal és az sem mostanában volt. Ha elkezdesz kalandozni, biztosan hamar kiderül, pontosan mire is váltható be.
2024-01-04 19:59:35
Köszönöm a választ. A totemeket értem. Csak az ereklyéket nem. Azokra gondoltam amik az ételekkel vannak együtt. Jobban mondva, ugyanolyan lapkák . Nem tudom " hova tenni" azokat az "ereklyéket ". Még egyszer köszönöm a választ.
2024-01-04 19:42:31
Valahol a szabálykönyv elején írja, a történetben, hogy az istenek totemei szükségesek a hazatéréshez, tehát lényegében ezeket kell gyűjteni, hogy sikeres legyen a kampány.
2024-01-04 15:24:53
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy az ereklyék mire valók? Így szépen fogalmazva... . Sehol sem olvastam róla. Elképzelhető , hogy mindig átfutok rajta. Ma megjöttek a kiegészítők. A kalandkártyáim száma 147 lett. Gondolom ez a jó.
2023-12-30 13:49:32
Veerzoltán80 javaslata szerint játszom. Már tegnap elkezdtem a kalandot. Ha minden jól alakul, szerdán legkésőbb itt lesznek a kiegészítők. Addig ezt a tanuló kalandot remélem befejezem. Majd a kiegészítőkkel indul az igazi hajrá. Addig is bőszen jegyzetelek. A szabálykönyv engedi. Nálam mindig az asztalon lesz. Ha egy nap csak egy maximum két fordulóhoz lesz kedvem, időm , akkor csak annyit játszok. Ha több órát, akkor annyit. Szerintem kb májusig biztosan játszani fogom. Kiakarom, megakarom ismerni a játék minden zegét-zugát, fortélyát stb. Most már 3 nap után kezd tiszta lenni a káosz a fejemben.
2023-12-30 12:03:54
Pár hete már megvan a játék, most a kicsit hosszú hétvégén ki is próbáljuk remélhetőleg.
Akik hozzánk hasonlóan most kezdték, vagy fogják kezdeni, Reflexshop kiadta a magyar nyelvű Errata-t (javításokat), itt a link hozzá:
Ezen felül az angol FAQ, Errata, survival tips itt található, nem tudom a reflexshop ezeket javította, érdemes összevetni, illetve ha mi belefutunk, megírom hogy javította-e a RS:
2023-12-30 06:39:16
Szerintem a kiegészítők bővítik a világot és új utakat adnak a térképhez. Én előbb befejezném az alap kalandot és utána újat kezdenék a kiegekkel.
2023-12-29 23:11:25
Nekünk megvan mindkét kiegészítő, de eddig csak az alappal játszottunk. Ha jól emlékszem, A romlás hullámai kiegészíti a térképet, tehát vannak olyan részek, amik csak ezzel a kiegészítővel fedezhetőek fel. A Kazamaták-nál viszont úgy olvastam, hogy bizonyos helyszíneken a kazamata egy választható opció, egy helyszín helyett.
2023-12-29 22:35:36
A Kazamatáknál már feltettem az alábbi kérdést, de úgy látszik, ott nincs túl nagy forgalom. Hátha itt nagyobb szerencsével járok.
Arra lennék kíváncsi, hogy érdemes-e az alapjátékkal együtt beszerezni a kiegészítőket. Ha már elkezdtünk egy kalandot a „csupasz” Szunnyadó istenekkel, minden további nélkül be tudjuk vonni a kiegészítőket, vagy úgy nyögvenyelős lesz a dolog? A rövid leírásokból leszűrt információk alapján nekem úgy tűnik, hogy már a kiegészített játékkal érdemes elkezdeni a kalandot, máskülönben megfosztjuk magunkat pár lehetőségtől, amiket később nem is tudunk pótolni.
Van valakinek tapasztalata erről? Köszönök minden infót!
2023-12-29 14:44:18
Köszönöm. A kiegészítőket ma rendeltem meg hozzá. Nekem is nagyon tetszik a játék. A kiegészítők megjöttéig is játszom, de onnan fog " élesben " menni ....
2023-12-29 13:40:15
Szia. Én úgy emlékszem hogy nem kell eldobni. Holnap terveztük újra elővenni mert a kieggel még nem játszottunk. Nekem nagyon pozitív volt a játék igazi gyöngyszem. Jó játékot hozzá.
2023-12-29 07:04:28
Sziasztok! Ezt a játékot kaptam a "Jézuskától " ! Tegnap kezdtem bele az igazi játékomba. Sajnos én a butább emberek közé tartozom. Így biztosan lesz egy pár kérdésem, ami számotokra egyértelmű. Előre is köszönöm a türelmeteket és a válaszokat.
Első kerdesem: a felszerelt képességkártyát , használatakor mindig el kell dobni? Vagy csak akkor , ha a kártyán a szöveg erre utasít ? Pl: az Aoshima Kasumi kap egy felszerelt képességkártyát. Mondjuk azt amelyiken csak egy szem van. Semmi több. Egy észlelés. Ha szükséges , igénybe veszem a kártyát, így Kasumi kettő észleléssel rendelkezik. Ilyenkor el kell dobnom a felszerelt képességkártyát, vagy a továbbiakban is Kasumi " tulajdona " ?
2023-08-11 21:22:42
Nagyon jókat hallottam a játékról a kiprópálása előtt. A játék gyermeteg grafikája azonban engem egyáltalán nem fogott meg, így gondolkodtam rajta, hogy érdekel-e engem a társasjáték annyira, hogy megvegyem. Nekem a történetalapú kooperatív játékok a kedvenceim, így a végén elég volt egy akció, hogy beruházzak rá.. :) A játékalkalom kiválasztása ennél a játéknál különösen fontos, mert simán 8-10 óra lehet egy szakasz, amíg lemegy a 18 eseménykártya és ez még csak az élmény harmada. A térképes rajzok szépek, de a karakterek ábrázolása... A történet viszont nagyon adja! Teljesen magával tudott ragadni a történet két másik játékostársammal együtt. Érdekelni kezdett a szereplők sorsa és innentől kezdve nagyon megtetszett a sztori is. Vannak elég aljas feladványok is benne, (pl. egy rejtvénynél minden lehetőség rossz, össze kell törni a dobozát, nem megoldani a feladványt) teljesen igaz, hogy a Kaland-Játék-Kockázat stílusát adja a játék. Azt pedig én nagyon szeretem! A játék mentése elég nehéz viszont, a legjobb, ha a teljes időigény alatt az adott asztalon tud maradni. Nálunk erre nem volt mód.
A küldetéseket érdemes megoldani, a totemeket onnan lehet kapni ugyanis, illetve értelmes fegyverekkel is onnan lehet felszerelkezni. A kezdeti három harcost így lehet mennyiségben növelni. Fejenként két használható harcos több harcot is túl lehet élni. A védőérték óriási kincs, a csapatunk a védőértéket bizotsító fegyverek felé ment el a választások során. Rengeteg sérülést lehet begyűjteni egyébként. Folyamatosan nehéz szinten tartani az egyes karakterek életerejét és hogy cselekvésre készek maradjanak. A gyógyítás ebben a játékban jó barátunk. A térkép óriási, a sandbox játékmenet a Vértengerek című KJK könyvre hajaz, kicsit kevésbé kalózos stílusban. A történet szabadon alakul, ahogy a játékban elérhető lehetőségek is. Ajánlom a kooperatív játékok kedvelőinek, akik nem félnek a hosszú játékidőtől. Tényleg együttműködést követel a játék, ahol az élmény a haladástól fögg. :)
2023-04-23 03:00:03
Mi úgy játszottunk, hogy ne felejtsük el, ha aktiválva volt csak rátettük a parancsjelölőt. Ha felhasználtuk a receptet vagy pajzsot, akkor elfordítottuk a lapot 90°-kal, hogy azt már nem lehet felhasználni, míg le nem kerül róla a parancsjelölő, utána visszaforgattuk.
2023-04-22 16:04:08
Köszönöm szépen a segítséget mindkettőtöknek. Játszani egyébként én is úgy játszottam, hogy csak az aktiváláskor használtam a karakterkartya képességét, csak a 3. harc környékén gondolkodtam el, hogy amikor+ sebzesert aktiváltam a karakter erre való képességét, akkor az tart-e vajon az egész harc ideje alatt, vagy sem. Ez pedig azért vetődött fel bennem, mert ugye harv közben nincs lehetőség hajoakciot végrehajtani, ezáltal olyan helyet választani, amivel levehetem a parancsjelölőt. De akkor lényegében ezek mindig pillanatnyi képességet adnak, még inkább megfontolandó, mikor aktiválja az ember ezeket.
2023-04-22 10:11:04
Igen igen bocsánat. Tegnap már nem kellett volna belemennem ebbe mert már világomat nem tudtam. :D Amúgy eleg jó a szabálykönyv, leszámitva persze hogy nem igazán passzol minden kép a fordításhoz.
2023-04-21 23:23:07
Nem egészen így van (amennyiben általánosságban írtál a felszerelt képességkártyákról.)
A 18. oldalon a felszerelt képességkártyákra vonazkozó rész így kezdődik: "NÉHÁNY..."
A 17. oldal alján 1értelműen le van írva, hogy a legtöbb felszerelt képességkártya képességének használatához nem kell további parancsjelölőt használni.
Kieg.: Amelyikhez kell, annál ábrázolva is van a képesség leírásánál. Ezekről értekezik a 18. oldal.
Abban igazad van, hogy nem marad rajtuk a parancsjelölő.
Hozzátenném, hogy a kérdező nem erre kérdezett rá, csak a karaktertábla képességek és a kalandkártyák aktiválás utáni "hatóidejére". ;)
2023-04-21 20:24:13
Erőteljes helyesbítés!!!
Jól megkeveredtem a fogalmakban, úgyhogy újrafogalmaznám x'D a táblán szereplő képességek a rájuk helyezett parancsjelölővel aktivalhatóak, ez egyszeri hatás. Amig le nem kerül róluk a parancsjelölő, addig nem lehet újra aktiválni.
A képességkártyáról a 18. oldal vilagosan leírja "..aktiválásukhoz parancsjelölöket kell elköltened még azután is, hogy felszerelted az egyik karakterre..." annyi, hogy itt nem kell rátenned a kártyára a jelölőt, csak visszatenned a tartalékba, tehát ha megint aktivalnád akkor csak újra be kell fizesd a kért parancsjelölőket. Egyedül a kaland es a karakter képesség kártyákra kell rátenni a parancsjelölöt, mert ugye ezek addig nem hasznalhatók megint, amig le nem vesszük róluk. Ez a felszerelt, parancsjelölő ikonnal nem rendelkező fegyverekre nem igaz, ezeket ugyanis használhatod bármikor, csata során. A többi kalandkártyát mindenki szabadon használhatja, ezekre a kért parancsjelölő ráhelyezésével aktivalható a képesség, és ezekről kell eltávolitani a jelölőt az újbóli használathoz.
2023-04-21 16:37:50
Minden parancsjelölővel aktíválható képesség (képességkártyán, karakteren, kalandkártyán) csak 1x fejti a hatását az aktiváláskor (tehát még 1 körig sem tart, ráadásul egy karakterlap képességeiből is max 1et lehet aktiválni) és nem lehet újra használni, amíg van rajta, vissza nincs véve megfelelő hajóakcióval. Szabálykönyv 18. oldal.
Ez a "nem logikus" része a játéknak pár kártya esetén (pl. védőfelszerelések). 1szerű játéktervezői döntés, így balanszolt a játék erőforrás menedzsment része, amire az egyedi harcrendszere is épül. Kieg.: Ha megszerzel még pár kártyát, akkor látni fogod, hogy pl. sebezhetetlen karaktereket lehetne csinálni, ha folyamatos lenne a hatásuk.
2023-04-21 13:44:32
Sziasztok! Ismerkedem a játékkal, de még van néhány homályosabb pont benne. Többek között a legénység táblákon található képességek használata, illetve érvényben maradása. Tehát, ha aktivalkm valamely karakter képességét, akkor az addig érvényben van, míg le nem veszem a parancsjelölőket róla, vagy csak abban a körben használom, amelyikben ráraktam azokat. (Nekem az első verzió a logikus, tehát amíg nincs eltávolítva a parancsjelölő, addig használhatók annak a karakternek a képességét (Persze az adott karakter használatakor). Ugyanez a kérdésem áll fenn a kalandkartyak aktiválása utánra (nyilván nem a recepteket gondolok, hanem pl van az a pajzsszerű valami, ami ha jól emlékszem+2 védelmet ad.) Ez kire vonatkozik, és meddig van érvényben? Köszönöm ha valaki segít. További jó játékot Mindenkinek!
2023-04-19 10:56:44
megjöttek a kiegészítők, már alig várjuk hogy újra az asztalra tegyük :) van az úgy mindenkéniél hogy beszippantja egy téma, hát mi most beszopódtunk rendesen :)
2023-04-18 13:22:53
hétvégén befejeztük az első kalandozásunkat a tengeren. hárman játszottunk összesen három alkalommal nagyjából 8-9 órát. 12 totemet találtunk meg a kaland alatt és a végén felébresztettük a csávókat, amihez 8 is elég lett volna. a hectacron a játék végén meglepően hamar taccsra lett téve pedig addig sok bajunk volt a harci hatékonysággal. egy embert - laurent - vesztettünk el a legvégén, illetve talán 3 alkalommal futottunk bele, hogy 0-ra került valaki a csapatból életerő szempontjából.
5-6 térképszeletet kóboroltunk végig nyugati déli végül északi rányba, ami a lehetségeseknek nincs a fele, tehát még rengeteg opció és felfedezni való van a játékban. mivel az alapjáték 50 totemet tartalmaz így ezeknek még a felét sem pecáztuk ki.
a játék hangulata egészen remek és nagyon sokáig képes lekötni a résztvevőket. befejezési verzió is jópár van, a beszélgetésekből kiderült hogy meg is ölhetjük az isteneket, vagy hagyhatjuk a francba és a helyieknek dolgozhatunk stb. nem muszáj visszamenni nyújorkba. elképesztő mennyiségű döntést kell meghozni a játék során, gyakorlatilag mindenkinek minden körében kell hogy több dologban is határozzon ami aztén az egész legénység tevékenységét befolyásolja. szuperül működik ez a fajta játékmechanika, hiába nem te vagy a kapi, ha harc van azért ott kell lenni - márpedig van bőven.
egyáltalán nem könnyű a játék, aki rendesen csinálja és nem bundázza meg az idelapozzodalapozz részt vagy a próbákat - aki azt állítja hogy sosem hagyta ott az ujját KJK könyvben mikor máshova kellett lapozni és nem volt biztos a döntésben az festi magát :) - annak lesz bőven nehézség és meglepetés a kalandok során.
hogy ne legyen teljesen ingermentes az újrajátszás már úton van a két kiegészítő, amikor megjönnek akkor ismét nekiveselkedünk. és azt hiszem még jópárszor majd.
2023-04-18 12:01:00
Utólag nem lehet karaktert kapcsolni az utazáshoz (és más próbához sem). Ráadásul utazáshoz max 1 karaktert lehet rendelni.
Van lehetőség utólag növelni az értéket bárki által KÉZBŐL eldobott bármennyi, Kézügyesség készségikonnal rendelkező képességkártyával, illetve parancsjelölő használatával ha van olyan kalandkártya, ami ad ezen a módon Kézügyességet. (Kiegészítés: Sz.k. 13. oldal - Utazás). Ez egyébként más próbák esetén is így működik.
2023-04-18 11:37:07
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, ha tegyük fel utazok és szeretném egyel növelni a sorsértéket a húzás után, azt megtehetem úgy, hogy mondjuk Mac-re teszek egy parancsjelölőt ezáltal a képessége miatt plusz 1-et hozzáadhatok a húzás sorsértékéhez úgy is, hogy Mac-et nem használtam az utazás során? Így nyilván fáradtságjelölőt sem raktam rá....
Vagy ilyen esetekben nem használható a hasonló képességeik a karaktereknek?
2023-04-17 04:37:27
Én múltkor rááldoztam 2-3 órát a szabálykönyvre és szóló módban rengeteg kis utalás van ami felett könnyebb átsiklani a játék során, ugyhogy esetleg érdemes kiírni az egyszeri említésszinten tartott szabályrészleteket. Bár a többjátékos módhoz az útmutató is teljesen jó, de ha könnyebbséget jelent, én ajánlom hogy készits rövid segédkártyát. Kényelmesebb mint visszakeresgetni a 40 oldalas szabálykönyvben.
2023-04-17 00:53:14
Nagyon szépen köszönöm a válaszod! Világos és érthető volt! :)
2023-04-17 00:24:05
Tudtommal csak akkor gyógyul fel a legénység (vagy a hajó) maximumra automatikusan ha 0-ra csökken a teljes legénység életereje (vagy a hajó összes sebzésjelölője felkerül). Ilyenkor a legközelebbi kikötőbe sodródik a hajó + lekerül minden fáradtságjelölő a karakterekről, ha a karakterek lettek mind harcképtelenek (Sz.k. 28. oldal - Vereség).
Ez igaz az eseménypakli kifogyásakor bekövetkező történetrész Kudarca esetén is. Siker esetén simán megy tovább a játék az új eseménypaklival, a bekapott sérülésekkel/fáradtságokkal, hajósérülésekkel.
Az eseménypaklit nem kevered újra - a kimaradtakból kell az újat összeállítani úgy, ahogy az első paklit kellett.
Kövesd a Történetkönyv Eseménypakli kifogyásakor bekövetkező történetrészének leírását.
Próbáknál a KÉZBEN TARTOTT, próbához kapcsolódó készségű kártyák eldobásával kapsz pluszt (Sz.k. 19. old., 3. pont) - ezt bárki - akár más körében - megteheti, ehhez nem kell parancsjelölőt sem felhasználni.
A felszerelt képességkártyák eldobása csak a fegyver sebzését növeli harcban (ha egyezik az eldobott kártya készsége a kártyatulajdonos karakter fegyverének sebzésénél feltüntetett készségikonnal - Sz.k. 22. old. szövegdoboz jobbra-alul).
A felszerelt képességkártyákat a rajtuk lévő leírás használata miatt általában nem kell eldobni (csak ha a leírás ezt kéri) - 1x-i, folyamatos, vagy parancsjelölővel aktiválható hatásuk van, de a készség ikonjuk pl. mindig folyamatos (ahogy a karaktertáblák készségei is).
2023-04-16 23:00:56
Sziasztok! Én is pár napja játszom a játékot, nagyon tetszik egyébként. A 63-as pont hibát én is észre vettem a mesélő füzetben. Illetve néha van pár apróság ami nem teljesen egyértelmű a szabályban. Azt szeretném kérdezni tőletek spoiler mentesen, hogy amikor elfogytak az eseménykártyák először és másodszor is és újra kell keverni ott a paklit, akkor mindenképpen megyógyithatom a friss új körre az összes karaktert? Vagy nem minden esetben?
Továbbá ha felhasználok egy felszerelt képességkártyát, akkor csak akkor kell eldobjam ha a készségként használom a próbán ugye? Ha a leírt tulajdonságát használom és nincs oda írva, hogy dobjam el, akkor rajta maradhat a karakteren?
Köszönöm a segítséget, örülök, hogy rátaláltam erre a kis "fórumra"! Jó játékot mindenkinek!
2023-04-16 10:32:24
Az 1-1 képességkártya és Parancstoken húzás benne van az Útmutatóban (9. oldal - alul) és a Szabálykönyvben, az 5. oldalon (11. pont).
Viszont pl. könnyen kimaradhat az, hogy az 1. és 2. küldetést is mindig, minden nekifutáshoz megkapja a csapat attól függetlenül, hogy a bevezetőt nem kell lejátszani már többször.
Kieg.: A Bevezetőfüzetben (12. oldal) és a Szabálykönyvben (13. oldal) le van írva, hogy ha belépsz egy veszélyes térségbe utazás során, akkor vagy próbát "dobsz" (sikertelenség esetén sérülsz), vagy fixen sérülsz. Tehát nem kerülöd ki távolabbra utazás során - így logikus, ahogy te is írtad. ;)
Az ANGOL verzióhoz készült Errata (ennek zöme javítva lett a magyar kiadásban - lásd lejjebb), Survival tips és FAQ itt érhető el.
2023-04-16 00:43:40
Tegnap nekem is összejött az első játék, haverok nélkül nem akartam kipróbálni.
Észrevételek: - Az útmutatóba nincs benne, de d3meeples videójábán és az két oldalas összefoglalóban is szerepel, hogy mindenki húzzon egy képességkártyát és egy parancsjelölőt a játék elején.
- Ami nincs megadva, hogy a veszélyes területen ha áthaladunk, akkor is kell-e sorshúzás, ha belegondolok igen logikus, de konkrétum nincs leírva, csak ha ott tartózkodunk.
- Ha a kimerülés jelölőt el kell távolítani, akkor a 2-es szint egyesre vált, mi könnyítésnek levettük a 2. szintűt is. Mivel röviden úgy van megfogalmazva, hogy távolítsd el a kimerültségjelölőt, így akár teljesen is el lehetne (mi csak forgattuk nem tettünk fel kettőt, kettővel már más lenne a helyzet).
- 63-as küldetésre találtam eddig én is egy hibát.
Összefoglalva 6 óra alatt nem jutottunk el a játék harmadáig, 2 kör még lett volna, nagyon hosszú és nagyon jó. A baj az hogy folytathatom solo-ba, mert ez nem az a társas amit 1,5-2 havonta találkozó barátokkal piálás mellett sűrűn elő fog kerülni, de mindenki élvezte. A harc kicsit félelmetes, de ha logikusan összerakjuk 2 kör alatt leverhetők a szörnyek, csak első ránézésre tűnnek soknak. A szabályrendszer se túl bonyolult, inkább összetett. A játék maga egy nyilt világú single playerre hasonlít, aminek van értelme többször nekiállni (pl.: Fallout).
McMad-nek válasz, igen megtaláltam, de a jutalmakhoz írták volna akkor én se siklok át felette az olvasásnál, köszi. :)
2023-04-14 18:34:45
Nekem jelenleg a kipakolás résznél csak az kavart be, hogy a kezdő 4 kalandkártyát a piackártyák paklijában találtam és a hátlapjuk is a piackártyákéval egyező. ( ez csak egy apróság ami valoszínűleg azért készült így, hogy a játékosok ne túrjak át a kalandkártyakat ezeket keresve, bár szerintem ha annak elejére lettek volna betéve, akkor se kellett volna átturni...igy viszont a keresés közben valamelyest megis sikerült abba is beletekinteni. :'D) na mindegy...olvastam a szabályt, de az elejében nem utaltak erre, gondoltam a többieknek ezzel ne legyen már gondja.
Mellesleg solo módban borzasztó nagy asztalképet kell áttekinteni és a karakterkártyak közt se árt ha szellős a hely a hozzájuk betűzhető képességkártyák miatt. Amúgy szép az asztalkép és az elemek is minőségiek.
2023-04-14 11:08:00
Egy gyors hibajegyzéket összedobtam az angol erratával összevetve (a zömét javították a magyar kiadásban):
2023-04-06 20:10:47
Köszönöm szépen kimerítő válaszod :) Jó játékot kivánok.
2023-04-06 18:16:38
Egyik sem szükséges elem.
/Ettől én még megvettem, mert csomagban kedvezőbb volt az ár + minden érdekel ebben a zsánerben-játékban + / A romlás hullámai hoz még egy KB. +30-35%-nyi történetet. Kapsz még vele új eseményeket és tárgyakat (ezeket lehet vegyíteni is az alapjátékkal növelve a változatosságot), totemeket (+19), befejezéseket (szerintem ezzel együtt van 13 féle) és persze új szörnyeket, ami a kieghez kell csak. Behoz egy új játékmódot, ami egyfajta "kihíváspaklin" keresztül teszi próbára a csapatot állítható nehézséggel, játékidővel (a történetkönyv nem játszik benne szerepet) - ezt sokan felesleges plusznak tartják, de szerintem nem rossz gondolat.
A Kazamaták extra kihívást tudnak jelenteni (és kissé eltérő szabályokkal működnek), inkább az egy-egy nekifutás játékidejét/nehézségét növelni akaró játékosoknak ajánlható. Hoz 6 új totemet.
Érzésem szerint a kiegek árfekvése jól lett belőve - kb. annyi pluszt jelentenek, mint amekkora az áruk az alapjátékéhoz képest (nem jobb lesz tőlük a játék, "csak" több.... objektíve. Szubjektíve jelen esetben a több jobb. :D Méééég! A Distant skies-t és a Mac's journal-t is várom, de ez utóbbi tényleg szinte csak színesítő cucc. :X).
A megvétel időzítése.... Hm... Nehéz téma. Mindkét kieget inkább előbb venném meg, mint hogy ki lenne játszva a játék. Szerintem ha valaki túl van már 1-2 nekifutáson, AKKOR érdemes elgondolkodni ezeken a kiegeken (szeretné-e bővíteni az élményt, vagy kb. elég lesz amit az alap még tud).
Megjegyzés: az Eredménylapon 4 totem "(kiegészítő)" kieg-meghatározást kapott. Az angol adatlap szerint ezek is A Romlás hullámai-ban vannak.
2023-04-06 12:56:29
Sziasztok, a kiegészítőkről tudtok valamit?
Érdemes-e megvenni valamelyiket és ha igen , mikor vegyem meg? Egyből kiegészítővel kezdjük a játékot vagy végigjátszás után? :)
2023-04-05 16:48:28
Nem véletlen szerettem bele. Köszönet a hosszú és nagyon jól megfogalmazott leírasért, meg a tippekért. Húsvét után még lesz pár szabadnapom, arra terveztem a nagy nekiülest. Remélem sikerül is, ha lesz kezdőként bármilyen észrevételem amit megosztanék a már általad leirtak mellett, természetesen nem tartom magamban. :D Jelenleg úgyis csak szólóban próbálom ki.
Mellesleg a szellemlovas tényleg gyors ...vasárnap este adtam le a rendelést...kedden már küldték. :'D
2023-04-05 16:39:04
:) Lányom (16) Sz.I. játék közben: "Apa, meg van még az a lapozgatós könyved?"
Kb. 5 éve mutattam meg gyerekeimnek egy KJK könyvet... Le is csapott játék után mind az 5 megmaradt darabomra, hogy addig se maradjon hasonló élmény nélkük, amíg újra neki tudunk ülni egy hosszabb Sz.I. partinak. ;) :X
2023-04-05 16:01:13
Rendkívül gyors volt a szellemlovas csapata, már itt is van a cucc, az oktató küldik hamar meg is néztük. Mivel nagy KJK rajongó voltam fiatalon asszem nekem ez igencsak ülni fog. 😁
2023-04-04 00:26:52
köszönöm szépen, le is adtam a szellemlovasnak a rendelést, remélem még a nyúl előtt ideér :)
2023-04-03 21:49:37
Hm... Nem a legjobbtól/legtapasztaltabbtól kérdezed. CSAK mások álláspontján/tapasztalatán keresztül tudok válaszolni (sok van: YT, BGG, stb.). FELTÉTLEN javítson ki bárki, aki másképp látja/tapasztalta, mert ez fontos téma.
Első nekifutásra, tapasztalat nélkül az ALAP játék kb. 9-12%-át lehet felfedezni. Tapasztalattal kb. 15-20%-át.
/Egy maximalista állítólag 1 menettel szuperoptimalizált/megtervezett útvonallal (solo játékkal darabokra tesztelte) 13 db totemet szedett össze.... az alapjátékban lévő 50-ből./
A történet úgy van kitalálva, hogy "megmagyarázódik" miért fut neki a csapat újra és újra.
Az egyik csavar a történetben már az első/induló atlaszoldalon el van helyezve ezzel kapcsolatban.
Ha a játék, játékélmény megragad, akkor esélyes hogy enélkül is nekivágnál újra csupán a felfedezésvágytól hajtva.
Az open world jelleg miatt bármerre elindulhatsz, de minél messzebb merészkedsz annál veszélyesebb vizeken fogsz járni, ami azért kéri a játéktapasztalatot. Az, hogy mindig kb. a 0-ról kezded csak látszólag "unalmas".
13(!!!) eltérő befejezés érhető el a játékban, amelyek elérése az összegyűjthető megtalált totemek mennyiségével összeadódva további lehetőségeket adnak a kezedbe új kártyák feloldásán keresztül.
Legacy jelleg.... Nem olyan.... jellemzően, szerintem. Játékelem nem rombolódik, vagy.....
---------- SPOILER(?) -----------
Nem tudom mennyire az, mert még egy BGG-s fórumcsoport is nyílt erre a témára....
Szóóóóóval.... A feloldható kártyák új, OPCIONÁLIS szabályokat, játékelemeket hoznak be, amik zömmel megtámogatják a felfedezést a távolabbi vizeken.
A BGG-n van egy riport Laukat-al, a szerzővel, aki megemlíti, hogy (szerinte) a legérdekesebb kalandok a világtérkép legeldugottabb, szélső részein vannak... :X
Lényeg a lényeg: 1x "végigrohanva" a játékon elérve egy befejezést (10-20 óra) még BŐVEN hagy maga után kérdéseket és lehetőségeket, felfedezni valót a játék. ;)
Kiegészítés: BGG-s fórumbejegyzések alapján pontosítottam a kijátszhatósági százalékokon.
2023-04-03 20:46:56
engem az érdekelne - ilyen árú játéknál azért nem mellékes - hogy mennyire legacy jellegű? van-e újrajátszhatóság a dologban?
Egy igazán kalandos és rejtélyes utazás vár rád,ami visszarepít az 1900-as évekbe! A Szunnyadó istenek: A romlás hullámai kiegészítő kibővíti a Szunnyadó istenek világát egy második atlasszal, a hozzá tartozó sztorikönyvvel, új kalandkártyákkal, ellenségekkel, eseményekkel és még sok mással. A Wandering Sea tele van rejtett kincsekkel és elveszett...
Szunnyadó istenek: A romlás hullámai társasjáték Kiegészítő 12000 Ft-tól! - 1 felhasználó és 16 üzlet árulja ezt a játékot!
A Sleeping Gods: Dungeons 6 kazamatát ad a Sleeping Gods alapjátékhoz. Minden kazamata tartalmaz egy térképet és saját történeteket, és odalent még a játékmenet is kissé megváltozik a normál játékhoz képest. Mindegyik térkép vastag kartonpapírra készült (21×28 cm). Egy külön füzet tartalmazza az összes leírást, találkozást és rejtvényt, amelyekkel a...
Szunnyadó istenek: Kazamaták társasjáték Kiegészítő 4990 Ft-tól! - 18 üzlet árulja ezt a játékot!
"Are the stars unfamiliar here?" she asked, and the sky grew suddenly dark, the star's patterns alien and exotic. "This is the Wandering Sea. The gods have brought you here, and you must wake them if you wish to return home." In Sleeping Gods, you and up to 3 friends become Captain Sofi Odessa and her crew, lost in a strange world in 1929 on your...
Sleeping Gods: Kickstarter Edition társasjáték 55000 Ft-tól! - 1 felhasználó árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Szunnyadó istenek társasjátékhoz