Formule Dé Circuit № 4: GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND – Hockenheim Ring
Videó beküldése

Formule Dé Circuit № 4: GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND – Hockenheim Ring társasjáték Kiegészítő

társasjáték Kiegészítő, 1992
Értékelem!

Ez a játék a Formula Dé kiegészítője.

A Formule Dé Circuit № 4: GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND – Hockenheim Ring egy nagyszerű kiegészítő a Formula Dé társasjátékhoz, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a forgass és mozgass mechanizmusra.

A Formule Dé Circuit № 4: GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND – Hockenheim Ring egy nagyszerű kiegészítő a Formula Dé társasjátékhoz, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a forgass és mozgass mechanizmusra.

Kategória: Verseny, Sport, Kiegészítő
Mechanizmus: Forgass és mozgass

Kiegészítő

Ez a játék egy kiegészítő. Ez ilyen játékok az eredeti játékhoz, annak élményéhez, mechanizmusához, készletéhez, adnak plusz elemeket.

Nagy csoport

Nyolc, vagy akár annál több személy esetén is játsztható!

Hosszú

Hosszú játékidő! Ha egy egész estés/napos kikapcsolódásra vágysz ez a neked való!

Formule Dé Circuit № 4: GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND – Hockenheim Ring társasjáték kiegészítő vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

Kommentek

  • asztalbetyár

    2020-02-10 22:11:07

    Az alapjátékról röviden

    Laurent Lavaur és Eric Randall 1991-ben megjelent játéka úgy forgatta fel a Formula-1, Speed circuit, Tempo (ld. utóbbi Detroit-tal, Nascar-ral, Lauda-val, Nordschleife-vel fémjelzett változata) verseny-társasjátékok állóvizét, mint ahogy egy bizonyos Michael Schumacher szintén 1991-es debütálása rúgta fel a Senna-Prost-Piquet-Mansell F1-es frontvonalak pangó fegyverszünetét. Bátran nyúltak a faék dobok-lépek mechanizmushoz, amolyan mozgáspontos vektormátrixot kreálva egy D30 dobásainak eredményéhez, lehetővé téve a sebességváltó használatát társasjátékban, forradalmian újat alkotva ezzel.

    Igen ám, csakhogy ha visszakacsintunk 33 évet az időben, egy bizonyos Jeremy W H Davies nevével fémjelzett bizonyos Monaco Grand Prix kerül a piacra. Ja, semmi, csak hát hogy - hogy nem dobókockával kell haladni benne egy elsőre inkább kígyós-létrás játékokra hajazó, régi monacói aszfaltcsíkot mintázó mezőrengetegen, és sebességet váltva más más mozgáspontokat ér ugyanaz a kockadobás. Szóval Lavaur-ék ötlete eredetinek nem mondható, de kétségtelen, hogy a mozgás mechanikájához ők készítették a legjobb játékot.

    Az akkurátusan kialakított aszfaltcsíkokkal, az azt szegélyező káprázatos grafikával, modern (mai szemmel persze már amolyan Formula Student-ös) kinézetű minikkel kombinált mozgás mechanizmus elképesztő sikert aratott:

    • Fellendült az F1-es minik készítése (addig jobbára 60-as évekbeli kisautók voltak fellelhetők)
    • Beindult a mini autófestés
    • Felpezsdült a lokális, területi, majd nemzetközi verseny-társasjáték bajnokságok közössége

    Az alapjáték sikerének titka

    A Formula-Dé a gyors setuppal nyert teret, tulajdonképpen kitesszük az asztalra a pályát, kisautót, műszerfalat és már gurulhat is a dobókocka, lőhet ki az autó a rajtrácsról. Egyszerű alapszabálya olyan családoknak is felhőtlen szórakozást jelent, akik nem feltétlenül autósport rajongók.

    Terjeszkedés - Hockenheim

    Rengeteg kiegészítő pálya jelent meg ugyanis az alapcsomaghoz, 97-re már sebességi fokozatonként különböző dobótestek adták a mozgáspontokat, de még 2008-ban is sikeres tudott lenni a kiadás utcai versenyekkel/autókkal és pilótaképességekkel bővítve az elemtárat.

    Nincs ez másképp a hockenheim-i esetén sem. Gyönyörű grafika, ahogy megszoktuk, abszolút átadja a tábla az F1-futamok hangulatát. Monaco-hoz képest, ahol a rengeteg kanyar és a kevés, többnyire rövid egyenes szakasz próbára teszi a ... hát, ugye kocka, szóval bátorságunkat. 149 mezőn (azért ezzel figyeltek, hogy a sebesség átjöjjön, mondjuk egy Magny Cours-hoz képest) keresztül kell megküzedenünk a mindössze 7 kanyar jelentete kihívásokkal, melyek közül csak 2 komolyabb sikán van, a kanyarok eléggé nyújtottak, egyébként szabad a száguldás.

    Realitás - avagy egy motorsport-rajongó szemével

    Végre egy játék, ahol nem csak 2 (ld. Formula-1/Parker brothers vagy netán 1-féle, mint a Speed Circuit palettája) jellemzője/komponense/erőforrása van az autónak. A Formula-Dé tartalmazott mindent, ami egy vérbeli motorsport-rajongónak nem hiányozhat egy ilyen játékból: kasztni, gumik, üzemanyag, úttartás, motor, boxkiállás, időjárás, eltérő abroncsok.

    Valami azonban hibádzik: ezek egyenautók. Eltérő persze az erőforrások élettartama, de mind ugyanolyan gyors, nincs különbség, hogy melyik a pálya mely részére van beállítva, vagy épp melyik pályán milyen autó a gyorsabb. Persze ez nem a kocsikról szól, hanem a játékosokról, így nem mentek bele az ilyen igényeket kielégítése szülte balanszolási teendőkbe a tervezők.

    Currywurst mellé

    A pálya elég hosszú, hozzá jókora mennyiségű, akár 30 mezőnyi mozgáspontot is szolgáltathat egy-egy gázfröccs - igen, magasabb fokozatoknál akár 9 mező különbség is lehet fokozaton belül a dobás "minőségétől" függően, ami azonban itt annyira nem jelent hátrányt, mint Monaco-ban, ahol hamar a következő kanyarban találjuk magunkat. De itt is igaz, hogy néha olyan a játék, mintha egy 80-as évekbeli turbófeltöltős F1-es autót próbálnánk megzabolázni változó turbolyukkal.

    Ami az alapdobozra is igaz, hogy a játékosok egymás után hajtják végre a cselekvést, így nagyobb társaságban rendkívül megnőhet a várakozási idő. Ezzel egyrészt veszít a a játék a szimulációs jellegéből, másrészt miniőrültek bespájzolhatnak, ha a 30-fős F1 mezőnyüket a pályára szeretnék szabadítani.

    A kocka itt is lutri, vagy megoldja az elhúzó játékos problémáját... Vagy nem... Nyilván amíg a szerencse ilyen téren jelen van, stratégiának, taktikának nincs sok értelme, mert egy rossz sorozat és hamar falhoz csaphatjuk a sisakot.

    Magához a pályához személyes élmények is fűződnek, de egyébként nem nagy kihívás, legalábbis ami a vonalvezetést illeti, szimulátorban igencsak egyhangú, hamar meg lehet találni a féktávokat, onnantól pedig csak az izgalmas, hogy mikor hibázunk:

    1. Az első kanyar jól igazodik azalacsony sebességi fokozathoz, így inkább csak a második körtül jelent kihívást, ha megfelelő sebességet szeretnénk átmenteni az első sikánig.
    2. Hosszú egyenes következik, az ember csak úgy ugrana át a sebességi fokozatokon ;)
    3. A sikán nem különösebben veszélyes, egész sok mező áll rendelkezésre a megfelelő stophoz.
    4. Egy rövidebb, de azért jelentős egyenes visz minket a második, technikásabb sikánhoz
    5. A második sikánban kicsit ügyeskedni kell, eléggé felszámolja az addigi sebességet, így nem árt taktikusan már előtte lassítani, vagy igénybe venni keményen azt a féket és gumikat :D
    6. A stadionokig szívünk szerint száguldanánk, de egy újabb sikán teszi próbára a szerencsénket
    7. Rövid egyenes, kanyar, rövid egyenes, Fisichella tudn mesélni, mennyire gumikoptató szakasz tud ez lenni ;)
    8. A célegyenesre ráfordító kanyart megelőző rövid egyenes a valóságban kicsit kifelé dől és jobban próbára teszi az itt ideális felfüggesztéssel és kormányozhatósággal hasító mini autóinkat :D
    9. Csak el ne nézzük a boxbejáratot, mint Hamilton, mert nekünk bizony több, mint 200 mezőt kellene addig megtennünk XD

    A német pálya tehát megbocsátóbb és jobb ritmusú, mint egy monacoi kör, igazi száguldás-specialistáknak való, de igaz, hogy ebben a játékban továbbra is a bátraké a szerencse.

    A pályáról BGG elemzést csak ezen a gyűjtőoldalon találtam: formula-de-circuits-strategies

    Ma már a pálya sokkal rövidebb, mint egykor volt, 2003-ban átépításre került a Hockenheimring. Volt szerencsém személyesen is kilátogatni a helyszínre, az aszfaltcsíkon kívül remek múzeum található ott, tele mindeféle kincsekkel, mint motorkerékpárok, F1-es autók (ATS-BMW, Arrows-Megatron, BMW-Sauber, csak hogy néhányat említsek). A szimulátorban ki is próbálhatjuk, milyen egy kör, akár egy DTM autóval is.

    És ami miatt igazán felejthetetlen volt az élmény: Ott láttam először Formula D-t, a 2008-as kiadást, a múzeum shopjában :D.

A Formula Dé társasjáték és kiegészítői (47)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  2 óra
  • Játékosok:  2 - 10
  • Ajánlott életkor:  12+
  • Tervező:  Laurent Lavaur, Eric Randall
  • Kiadók:  Ludodélire

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Formule Dé Circuit № 4: GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND – Hockenheim Ring társasjátékhoz