Formule Dé Circuit № 1: Grand Prix de MONACO
Videó beküldése

Formule Dé Circuit № 1: Grand Prix de MONACO társasjáték Kiegészítő

társasjáték Kiegészítő, 1991
Értékelem!

Ez a játék a Formula Dé kiegészítője.

A Formule Dé Circuit № 1: Grand Prix de MONACO egy nagyszerű kiegészítő a Formula Dé társasjátékhoz, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a forgass és mozgass mechanizmusra.

Angol:
The first course was included in Ludodélire's french version of Formule Dé. For other countries, he was sold standalone too. 38" x 24"; 167 spaces long; 10 corners (one "3", two...

A Formule Dé Circuit № 1: Grand Prix de MONACO egy nagyszerű kiegészítő a Formula Dé társasjátékhoz, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a forgass és mozgass mechanizmusra.

Angol leírás

The first course was included in Ludodélire's french version of Formule Dé. For other countries, he was sold standalone too.

38" x 24"; 167 spaces long; 10 corners (one "3", two "2"); straights 28, 23, 18; longest straight starts from "3".

PLUE : 1 A 7 VARIABLE : 8 A 12 SOLEIL : 13 A 20

Kategória: Verseny, Sport, Kiegészítő
Mechanizmus: Forgass és mozgass

Kiegészítő

Ez a játék egy kiegészítő. Ez ilyen játékok az eredeti játékhoz, annak élményéhez, mechanizmusához, készletéhez, adnak plusz elemeket.

Nagy csoport

Nyolc, vagy akár annál több személy esetén is játsztható!

Hosszú

Hosszú játékidő! Ha egy egész estés/napos kikapcsolódásra vágysz ez a neked való!

Formule Dé Circuit № 1: Grand Prix de MONACO társasjáték kiegészítő vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

Kommentek

  • asztalbetyár

    2020-02-07 08:56:18

    Az alapjátékról röviden

    Laurent Lavaur és Eric Randall 1991-ben megjelent játéka úgy forgatta fel a Formula-1, Speed circuit, Tempo (ld. utóbbi Detroit-tal, Nascar-ral, Lauda-val, Nordschleife-vel fémjelzett változata) verseny-társasjátékok állóvizét, mint ahogy egy bizonyos Michael Schumacher szintén 1991-es debütálása rúgta fel a Senna-Prost-Piquet-Mansell F1-es frontvonalak pangó fegyverszünetét. Bátran nyúltak a faék dobok-lépek mechanizmushoz, amolyan mozgáspontos vektormátrixot kreálva egy D30 dobásainak eredményéhez, lehetővé téve a sebességváltó használatát társasjátékban, forradalmian újat alkotva ezzel.

    Igen ám, csakhogy ha visszakacsintunk 33 évet az időben, egy bizonyos Jeremy W H Davies nevével fémjelzett bizonyos Monaco Grand Prix kerül a piacra. Ja🤔semmi, csak hát hogy - hogy nem dobókockával kell haladni benne egy elsőre inkább kígyós-létrás játékokra hajazó, régi monacói aszfaltcsíkot mintázó mezőrengetegen, és sebességet váltva más más mozgáspontokat ér ugyanaz a kockadobás. Szóval Lavaur-ék ötlete eredetinek nem mondható, de kétségtelen, hogy a mozgás mechanikájához ők készítették a legjobb játékot.

    Az akkurátusan kialakított aszfaltcsíkokkal, az azt szegélyező káprázatos grafikával, modern (mai szemmel persze már amolyan Formula Student-ös) kinézetű minikkel kombinált mozgás mechanizmus elképesztő sikert aratott:

    • Fellendült az F1-es minik készítése (addig jobbára 60-as évekbeli kisautók voltak fellelhetők)
    • Beindult a mini autófestés
    • Felpezsdült a lokális, területi, majd nemzetközi verseny-társasjáték bajnokságok közössége

    Az alapjáték sikerének titka

    A Formula-Dé a gyors setuppal nyert teret, tulajdonképpen kitesszük az asztalra a pályát, kisautót, műszerfalat és már gurulhat is a dobókocka, lőhet ki az autó a rajtrácsról. Egyszerű alapszabálya olyan családoknak is felhőtlen szórakozást jelent, akik nem feltétlenül autósport rajongók.

    Terjeszkedés - Monaco

    Rengeteg kiegészítő pálya jelent meg ugyanis az alapcsomaghoz, 97-re már sebességi fokozatonként különböző dobótestek adták a mozgáspontokat, de még 2008-ban is sikeres tudott lenni a kiadás utcai versenyekkel/autókkal és pilótaképességekkel bővítve az elemtárat.

    Nincs ez másképp a monacói pálya esetén sem. Gyönyörű környezet, csillogás, abszolút átadja a tábla az F1-futamok hangulatát. A rengeteg kanyar és a kevés, többnyire rövid egyenes szakasz próbára teszi a ... Hát, ugye kocka, szóval bátorságunkat?🤔

    Realitás - avagy egy motorsport-rajongó szemével

    Végre egy játék, ahol nem csak 2 (ld. Formula-1/Parker brothers vagy netán 1-féle, mint a Speed Circuit palettája) jellemzője/komponense/erőforrása van az autónak. A Formula-Dé tartalmazott mindent, ami egy vérbeli motorsport-rajongónak nem hiányozhat egy ilyen játékból: kasztni, gumik, üzemanyag, úttartás, motor, boxkiállás, időjárás, eltérő abroncsok.

    Valami azonban hibádzik: ezek egyenautók. Eltérő persze az erőforrások élettartama, de mind ugyanolyan gyors, nincs különbség, hogy melyik a pálya mely részére van beállítva, vagy épp melyik pályán milyen autó a gyorsabb. Persze ez nem a kocsikról szól, hanem a játékosokról, így nem mentek bele az ilyen igényeket kielégítése szülte balanszolási teendőkbe a tervezők.

    Monaco mayhem

    A pálya ugyan elég hosszú, hozzá jókora mennyiségű, akár 30 mezőnyi mozgáspontot is szolgáltathat egy-egy gázfröccs - igen, magasabb fokozatoknál akár 9 mező különbség is lehet fokozaton belül a dobás "minőségétől" függően, ami egy kisebb egyenes hosszával felér. Mintha egy 80-as évekbeli turbófeltöltős F1-es autót próbálnánk megzabolázni változó turbolyukkal.

    A játékosok egymás után hajtják végre a cselekvést, így nagyobb társaságban rendkívül megnőhet a várakozási idő.

    Ezzel egyrészt veszít a a játék a szimulációs jellegéből, másrészt miniőrültek bespájzolhatnak, ha a 30-fős F1 mezőnyüket a pályára szeretnék szabadítani.

    A kocka - legalábbis monacói tesztjeim során ezt tapasztaltam - jól megoldja az elhúzó játékos problémáját... Vagy nem... Nyilván amíg a szerencse ilyen téren jelen van, stratégiának, taktikának nincs sok értelme, mert egy rossz sorozat és hamar falhoz csaphatjuk a sisakot.

    Kipróbáltam, mi van, ha az 1. és a 10. játékos csap össze, más nincs a pályán. Mondhatnánk, hogy hát ilyen sose lesz, meg ilyen esetben kettejük közt kéne még pár autó, de higyjétek el, ha alkalmazzuk is a haladó szabályokból a szélárnyék adta plusz három mezőt sincs elég interakció q Formula Dé-ben. Az első játékos így 13 mező előnnyel indult, ami aztán nagyjából a Casino környékén már el is fogyott az előny, végig ment onnan az adok-kapok, végül a futam a célegyenes-ráfordítóból való kigyorsítással dőlt el. Persze az is mázli volt, hogy a 10. helyről így feljött az ellenfél.

    A monacói pálya tehát, mint a valóságban a kockáztatásról szól, bátraké a szerencse 😉

A Formula Dé társasjáték és kiegészítői (47)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  2 óra
  • Játékosok:  2 - 10
  • Ajánlott életkor:  12+
  • Tervező:  Laurent Lavaur, Eric Randall
  • Illusztrátor:  Babbette Huckaba
  • Kiadók:  Ludodélire, Asmodee

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Formule Dé Circuit № 1: Grand Prix de MONACO társasjátékhoz