Formula Dé Circuits 11 & 12: Watkins Glen & Silverstone
Videó beküldése

Formula Dé Circuits 11 & 12: Watkins Glen & Silverstone társasjáték Kiegészítő

társasjáték Kiegészítő, 1998
Értékelem!

Ez a játék a Formula Dé kiegészítője.

A Formula Dé Circuits 11 & 12: Watkins Glen & Silverstone egy nagyon könnyen tanulható kiegészítő a Formula Dé társasjátékhoz, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a forgass és mozgass mechanizmusra.

A Formula Dé Circuits 11 & 12: Watkins Glen & Silverstone egy nagyon könnyen tanulható kiegészítő a Formula Dé társasjátékhoz, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a forgass és mozgass mechanizmusra.

Kategória: Verseny, Sport, Kiegészítő
Mechanizmus: Forgass és mozgass

Kiegészítő

Ez a játék egy kiegészítő. Ez ilyen játékok az eredeti játékhoz, annak élményéhez, mechanizmusához, készletéhez, adnak plusz elemeket.

Nagy csoport

Nyolc, vagy akár annál több személy esetén is játsztható!

Hosszú

Hosszú játékidő! Ha egy egész estés/napos kikapcsolódásra vágysz ez a neked való!

Formula Dé Circuits 11 & 12: Watkins Glen & Silverstone társasjáték kiegészítő vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

Kommentek

  • asztalbetyár

    2020-02-12 23:33:40

    Häkkinen, Schumacher, boxutcában megnyert nagydíj

    Egészen '98-ig kellett várni a nagyközönségnek, hogy kipróbálhassa a Formula-Dé-t azon az aszfaltcsíkon, ahol 1950. május 13-án az egész sorozat kezdetét vette, Alfa győzelemmel. Silverstone egy mai - nagyon megvetem - kifejezéssel élve amolyan "must have kiegészítője" lett a pályakiegészítők sorozatának az 1968-as, W H Davies nevével fémjelzett Monaco Grand Prix-ben debütáló mechanizmus ihlette, Laurent Lavaur és Eric Randall munkájaként 1991-ben megjelent alapjátéknak, melyről behatóbban már írtam itt.

    Pont abban az évben az F1 olyan futamot produkált akkor és ott, hogy csak néztek a szabályalkotók, az FIA rendszerét ugyanis teljes mértékben jogosan használta ki a Ferrari, és Schumacher behajtott letölteni büntetését, csak hát közben megnyerte a versenyt ;) Jó, mi? Persze utána már a szabályokhoz kellett nyúlni, hát ez van, ha nem egyértelműsítenek valamit egy kutyafuttában összetákolt rendszerben... De legalább az FIA nem másolni akart valakit. A Ferrari meg eredeti volt. Ha valaki szeretné audiovizuálisan (na, nem reflexisnpirátorban :D ) felidézni a történteket, akkor íme, katt ;) (Vicces, hogy a kommentátorok, Palik és Dávid Sándor sem értik, mi van.) Na ezt másolja le valaki Formula-Dé-ben :D

    Amerikai álmaimban visszainteget

    Watkins Glen sokáig meghatározó futama volt, főleg a ground effect (szoknyás autók) érában az F1-nek és USA-nak, na nem mondom, hogy a Formula-Dé épp nyitni akart abba az irányba, de nyilván a 90-es évek apukái még úgy nőttek fel, hogy ez a helyszín benne volt a körforgásban.

    Analízis

    Watkins Glen

    • Van egy alap vonalvezetésünk és kétféleképpen is kiegészíthetjük, vagy kurtíthatjuk a pályát, ami növeli az újrajátszhatóságot.
    • ehhez a sötétszürke területeket kell becsatolni
    • a 6. kanyar előtti sikán egyébként a valós vonalvezetésbe is biztonsági okokból került
    • a tábla alsó részének használatával plusz 4 kanyar épül be
    • maga a világosszürke vonalvezetés csak egy 2-stopos kanyart tartalmaz, viszonylag tehát egyszerű a hét további egy megállós kanyarral
    • ehhez azonban viszonylag rövid egyenesek társulnak, szóval inkább a taktikai helyezkedés, mint a hatalmas (mázlista) dobások döntenek arról, hogy ki a gyorsabb

    W. G. - alap pálya

    1. legrövidebb kör: 114 mező
    2. leghosszabb kör: 133 mező
    3. 8 kanyar/ 1 db 2 stopos, 7 db 1 stopos
    4. Leghosszabb egyenes: 20 mező

    W. G. - módosított pálya

    1. legrövidebb kör: 159 mező
    2. leghosszabb kör: 166 mező
    3. 11 kanyar/ 11 db 1 stopos
    4. Leghosszabb egyenes: 27 mező

    Említettem az alapjátékkal kapcsolatban, hogy olyan, mintha egy folyton változó turbolyukkal rendelkező versenyautóval kéne haladni, na, ilyen körülmények között tényleg ember legyen a talpán, aki megzabolázza, ha túl sokat akar markolni. XD Nem hiába volt ez kedvelt helyszín a szívóhatás idején. Mármint, most nem a hippik tudatmódosítgatására gondolok :D

    BGG-s stratégiai elemzés: itt.

    Silverstone

    • egy vonalvezetést kapunk, hiába változott a pálya az évek során, nem rajzoltak nekünk olyan plusz mezőcskéket, mint Monza-ban, a vicc kedvéért sem
    • eléggé kompromisszumos pálya, alapvetően kétféleképpen is előnyre tehetün szert: vagy bevetődgetünk a kanyarokba, vagy a kigyorsításokra összepontosítunk
    • sok stop nincs, de a második kanyar (itt is összenőttek szépen, ld Spa megoldásai) kicsit megtöri a lendületet

    Silverstone

    1. legrövidebb kör: 147 mező
    2. leghosszabb kör: 169 mező
    3. 5 kanyar/ 2db 3-, 1 db 2 stopos, 2 db 1 stopos
    4. Leghosszabb egyenes: 31 mező

    BGG-s stratégiai ajánlás itt található a pályához.

    Mindkét pályát nagyon élvezetesnek találtam, Watkins Glen pont a rövid egyenesei, Silverstone pedig a gyors kanyarjai miatt jelent kihívást.

A Formula Dé társasjáték és kiegészítői (48)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  2 óra
  • Játékosok:  2 - 10
  • Ajánlott életkor:  12+
  • Komplexitás:  Nagyon egyszerű
  • Tervező:  Laurent Lavaur, Eric Randall
  • Illusztrátor:  Bernard Bittler
  • Kiadók:  Descartes Editeur
  • Elérhető nyelvek:  angol, francia

Kiadások

  • First edition
    • Kiadás éve: 1998
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 24.8 cm x 32.4 cm x 1.9 cm

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Formula Dé Circuits 11 & 12: Watkins Glen & Silverstone társasjátékhoz