- Ismertető
- 2022.01.23. 13:00:00
Time's Up! Harry Potter
Rengeteg mindent terveztem idén karácsonyra, milyen játékokat fogok majd a régen látott családtagoknak megmutatni, miket fogunk majd együtt kipróbálni! A szokásos ünnepi bakik idén elmaradtak, a fával minden rendben volt, a bejgli-ügyet időben elengedtem, a takarítással sem készítettem ki senkit, csak épp a játékválasztásra sikerült rágörcsölnöm. Így, és csak is így fordulhatott elő, hogy az utolsó pillanatban egy Harry Potter tematikájú partijátékot sikerült elvinnem egy teljesen mugli családnak.
Talán jobb is így, mert akkor eredetileg egy igazi „varázsvilág-fan” cikk született volna egy remek társasjáték bemutatása helyett! De kezdjük az elején, milyen játék is az a Time's Up!?
A Time’s up egy nemzetközi sikerű szókitalálós partijáték. Magyarországon inkább a rokonai ismertek, legfőképp az Activity játékcsalád. Szerencsére azért túlságosan nem hasonlítanak egymásra, ebben a játékban például nem kell rajzolni, nincs tábla, és - az én esetemben – nincs kudarcélmény. Itt csapatok versenyeznek azon, hogy ki talál ki több szót, először még körülírva, majd egy szóval jellemezve, végül csak mutogatva.
Előkészületek
Vegyünk néhány varázslót, majd ugyanennyi varázstalan embert, és alaposan keverjük meg őket! A viccet félretéve, a szabály így szól: „Alkossatok legalább két fős csapatokat.” Véleményem szerint jobb a több kétfős elosztás, mint a két többfős. A Harry Potter változat esetében pedig erősen ajánlott, méghozzá vegyes társaság esetén - egy varázsló egy mugli - párokat alkotva.
Miután eldöntöttük, hogy a fehér vagy fekete hátterű feladványokkal játszunk (nincs különbség a nehézségben, azt más jelöli), kiosztunk 30 darab kártyát a játékosok között. Mindenki átnézi a kapott lapjait, és ha esetleg nem tetszik vagy túl nehéznek találja eldobhatja, és húzhat helyette egy másikat. Megpróbálhatunk esetleg néhányat memorizálni a játék előtt, de nincs semmi értelme. Ezután fogjuk a 30 lapot, összekeverjük, és egy húzópaklit alkotunk belőlük az asztal közepén. Szükség lesz még a homokórára, a pontozófüzetre és egy ceruzára.
Első Forduló – Beszélj!
Minden csapatnak pontosan 40 másodperce van, hogy minél több kártyát kitaláljon. Az egyik játékos felhúzza a pakli legfelső lapját, és megpróbálja minél pontosabban körülírni a feladványt. De nem betűzheti le, nem fordíthatja le más nyelvre (ebbe rengetegszer beleszaladtunk), nem használhat azonos szótőről eredő szavakat! A csapattársak most még annyit tippelhetnek amennyit csak akarnak. A kitalált kártyák felfordítva az asztalon maradnak. Nem kell erőltetni, ha valamelyik nem megy, passzolhatunk és húzhatunk helyette másikat! Az eldobott lapok (kihagyott, eldobott, rosszul megtippelt) pedig az idő lejárta után visszakerülnek a húzópakliba a következő csapat számára. A forduló addig tart, amíg el nem fogy a pakli. Végül felírjuk a helyes tippekért kapott pontszámokat.
Második Forduló – Csak egy!
A már kitalált 30 lapot összeszedjük, megkeverjük, és újra húzópaklit képezünk belőlük az asztal közepén. A játékmenet megegyezik az előzővel, de már csak egyetlen szót mondhatunk kártyánként, és a csapatunk is csak egyet tippelhet! Amikor minden feladványt kitaláltunk, felírjuk a pontokat, és kezdődhet a végső összecsapás!
Harmadik forduló – Most mutasd meg!
A 30 lapot újrakeverjük, húzópaklit képezünk, és kezdődhet a végjáték! A játékmenet megegyezik a második fordulóéval, azzal a különbséggel, hogy már csak mutogatnunk szabad. Nem beszélhetünk, de szerencsére hangokat adhatunk ki. Brummoghatunk, moroghatunk, huhoghatunk, höröghetünk kedvünkre. Most szabad.
Éééés a játék végén a legtöbb pontszámmal rendelkező csapat nyer!
Játék akár muglikkal is
Nem volt könnyű meggyőzni a rokonságot, hogy ez jó lesz nekik. Ami azt illeti, az elején én sem voltam biztos magamban. Mit csináljunk, ha játékostársaink nem csak a könyveket nem olvasták, de még a filmeket sem látták? Húzd ki magad, mosolyogj, és bízz az asztal alatt elsuttogott varázslatban!
A játék szerencsére a varázsvilágban való jártassághoz igazítható, a kártyák sarkában csillagozás jelöli a nehézséget. Az egy csillagos lapokon általános szavak vannak, a két csillaggal jelöltekhez már kell a könyvek vagy a filmek ismerete, a három csillagos pakli pedig a rajongóknak is okozhatnak meglepetést.
A Time’s up játékmechanikájának legnagyobb előnye, hogy ugyanazzal a paklival játszunk le egy partit. Mindig van olyan feladvány, ami többször is felbukkan akár egy fordulón belül is, így előbb utóbb mindenki tudja miről van szó, még akkor is, ha magát a kifejezést esetleg nem is ismeri. Nálunk ilyen volt az „Átváltoztatástan”, ami többször is körbement mire valaki végre ráhibázott. Az egyszavas fordulónál már elég volt csúnyán nézve azt mondani: „Aaaaz”.
Itt jegyzem meg, hogy ha nem találtunk ki valamit, nem szabad elmondani a megoldást! Csak a másik csapatnak segítünk vele, hisz a kitalálatlan lapok a húzópakliba kerülnek. Az interakció nagyon magas, így akkor sem pihenhetünk, ha épp nem mi vagyunk soron. A körünkben hivatkozhatunk más játékosok körére, akár a másik játékosra is, nem tiltja a szabályzat.
Az Activity-vel ellentétben a Time’s up Harry Potter nem büntet, ha nem vagy kreatív. Elég, ha figyelsz a játékostársaidra, vagy ha elég jó a memóriád ahhoz, hogy tudjad mi maradhatott a pakliban mire újra te következel. Egyszerűen vedd könnyedén!
Jól jönne az időnyerő
Az egyetlen negatívum a játékkal kapcsolatban a homokóra volt, de nem az idő rövidsége miatt. Egyszerűen nem vettük észre, ha lepörgött a homok. Mindenki beszél, egymás szavába vágva tippelget, nevet, vagy csak erősen koncentrál játék közben. Ki figyel ilyenkor az időre? Egy egyszerű telefonos applikáció, jó hangos csipogásra állítva megoldotta a problémát.
Vélemény
Harry Potter rajongóknak kötelező!
A(z) Time's Up! Harry Potter társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!
Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!
MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között
Ismertető | 2024.12.21. 14:00:00Figyelj! Négy szürke gomb: ventilátor, ejtőernyő, ventilátor, gázmaszk. A gázmaszkot kell megnyomni! Nagy piros tekerő, körbe mindenféle jel, a négylábú pókra tekerd át! Kék mosógépszerű, alatta két kék gomb, a bal oldalit nyomd meg!
1% - A csekély esélyek játéka
Ismertető | 2024.11.22. 14:00:00Tudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.
Népszerű
Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között
2024.12.21. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóSarkvidék - Hangolódás télre
2024.12.17. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóTriot minden háztartásba!
2024.11.30. 19:46:00 / Ismertető, BemutatóSimilo – A néma barkohba
2024.12.19. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóKluster – Mágneses vonzerő
2023.12.13. 17:25:00 / Ismertető, Bemutató
Friss
Babaróka karácsonya - Ünnepi hangolódás ovis kortól
2024.12.23. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóBabaróka a családjával nekilát a karácsonyfa díszítésnek, de jajj a díszek szétgurulnak, elbújva mindenféle zegzugos helyen a szobában. Gyertek, keressük meg együtt az összes díszt és öltöztessük ünnepi díszbe a fenyőfát!
Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között
2024.12.21. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóFigyelj! Négy szürke gomb: ventilátor, ejtőernyő, ventilátor, gázmaszk. A gázmaszkot kell megnyomni! Nagy piros tekerő, körbe mindenféle jel, a négylábú pókra tekerd át! Kék mosógépszerű, alatta két kék gomb, a bal oldalit nyomd meg!
Similo – A néma barkohba
2024.12.19. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóHasonlít, vagy nem hasonlít? Ez itt a kérdés! Na de miben hasonlít? Mindegyiknek nagy a feje? Vagy van kalapja? Esetleg nemzetiség, kor, foglalkozás? Ja, hogy mindkettőnek arany gallérgombja van. Naná, hogy egyértelmű…
Sarkvidék - Hangolódás télre
2024.12.17. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóGyűjts minél több ugyanolyan állatot egymás után, és tedd minél erősebbé a titkos totemállatodat!
Kommentek
kisanna12
2022-07-28 10:17:05
most szereztük be ezt a játékot, és nekem nem egyértelmű a szabályból (illetve ebben a beszámolóban se derül ki ti hogy játszottátok): a 2. és 3. körben is csak annyi idpnk van, amíg a homokóra lepereg, vagy ott végig lehet menni mind a 30 kártyán? az első körhöz írja a szabály a homokórát, de a 2-3hoz már nem (és a 3. körhöz írja csak, h úgy megy, mint a 2., az 1. körhöz nem hasonítja)