- Ismertető
- 2020.10.13. 17:00:00
Tea 2 főre - A Szívkirálynő birodalma
Az udvar közepén álló asztalon csészék, és piték sorakoznak. A kártyakatonák az asztal körül remegve várják úrnőjüket. Alice az asztalhoz sétál és leül. A pite illatának és korgó gyomrának engedve magához vesz egy szelet pitét. „Üssék le a fejét!”, „Üssék le a fejét!” hallatszik a Szívkirálynő rikácsolása, aki az asztalhoz viharzik. Alice bátran pillant a nála jóval magasabb királynőre.
- „Hát te ki vagy gyermekem?”
- „Kérem hagyja abba a hisztizést!” vetette oda Alice.
A királynő meglepetten rogyott az asztalhoz.
Ilyesmi kép élhetett a fejlesztőcsapatban, miközben a Tea 2 főre játék fejlesztésén dolgoztak.
A Tea 2 főre egy kártyajáték, de a dobozban találunk még jelölőket, játéktáblát és egy nagy zsebórát is. A szabályai egyszerűek, és könnyen tanulhatók, talán az előkészítés fog több időt elvinni. A teapartit két főre szervírozták, de nem is tudnánk többen játszani.
Tejjel és cukorral
A kezdés elött üljetek az asztalhoz egymással szembe és tegyétek középre a játéktáblát. A pontozó lapkákat keverjétek meg és helyezzétek a táblára. Az egyik játékos vegye el a kék, a másik a rózsaszín kezdőpaklit. Ezeket keverjétek meg és tegyétek magatok elé képpel lefordítva. A fehér hátterű kártyákat értékük szerint helyezzétek a tábla alján jelzett mezőkre. Az 1-es Fehér nyúl kártyákat és a zsebórát tegyétek elérhető helyre. Aki utoljára ivott teát megkapja a flamingót és egy piteszeletet, az ellenfele pedig 3 piteszeletet kap. A maradék pitét és a homokórákat hagyjátok az asztalon, és kezdődhet a parti.
Mindkét játékos egyszerre felcsapja a paklija felső lapját. A két kártya értékét összevetve az erősebb lap tulajdonosa győz, és a következő lépések egyikét teheti meg:
- aktiválja az egyik felcsapott kártya hatását. (piteszeletet, vagy homokórákat vesz fel, kivégez kártyákat, vagy győzelmi pontokat kap)
- vagy egy karakter kártyát vásárol a tábláról. A vásárlási érték mindig annyi amennyi a a két kijátszott kártya különbsége. Drágább kártyát is megvehetsz, ha a különbséget piteszeletekkel pótolod.
Az akciók végrehajtása után a győztes elkölthet tetszőleges számú homokórát is, amiért darabonként eggyel elfordíthatja az óra mutatóját és végrehajthatja az ott látható akciót. Ezután következik az újabb kártyafelcsapás. Amikor a paklink utolsó lapját is felfordítottuk egy nyúl kártyát helyezünk a lapok közé és újra megkeverjük, majd folytatjuk a játékot.
Ha már nincs több fehér nyúl, vagy kétféle karakterkártya is elfogyott a tábláról, a játék véget ér. Ekkor kiértékeljük a pontozó lapkákat és összeszámoljuk a kivégzett lapokat, a pontértéket pedig lelépjük a táblán. Érdekesség, hogy a pontozólapkák csak akkor elszámolhatók, ha az alattuk lévő kártyacsomag elfogy. A játékot az nyeri, akinek több pontja van.
Milyen mély a nyúl ürege?
A Tea 2 főre játékmenete meglehetősen egyszerű és nagy szerencsefaktorú, amibe azért sikerült beletenni több döntési lehetőséget is.
A téma leginkább a grafikán jön át, viszont a kártya kivégzés akció nagyon jól passzol az Alice Csodaországban témához. A szabálykönyv egyszerű nyelvezetű, logikusan felépített és gazdagon illusztrált, amihez példákat is mellékeltek, viszont több helyen egy-egy fontos részlet kimaradt. Erre a boardgamegeek.com oldal fórumán találtunk pontosításokat.
Ha kinyitjuk a dobozt és elolvassuk a szabályt az az érzésünk, hogy ez egy nagyon okosan összeállított gazdag mechanizmusokkal és megannyi döntéshelyzettel gazdagított játék. Viszont menet közben ezt kevésbé éreztük. A random kártyafelcsapással egyszerűen a győztes mindent visz. A vesztes nincs kompenzálva semmivel és gyakori, hogy egy játékos körökön át nem tud semmilyen akciót végrehajtani.
Persze, mivel ugyanazzal az alappaklival indít mindkét játékos, előbb-utóbb matematikailag a másik fél is kikerül legalább annyiszor győztesként, viszont nálunk ez nem egyenlítődött ki, ha valaki többször nyert zsinórban a játék elején.
Ami a legjobban tetszett, az a játék hangulata. Menet közben nem teázást idézett, hanem inkább az Alice csodaországban világába csöppenünk. Egy fárasztó nap után kellemes időtöltést nyújt. A pontozólapkák haladóbb döntési lehetőségeket és kombinációkat hoznak a játékba.
Könnyed, dinamikus, és sokféle ízt, mechanikát megtalálunk benne. Ráadásul rövid, 20 percbe belefér. A grafika nagyon szép lett, az alkatrészminőség is nagyon jó. A taktikai lehetőségek ellenére a játék erősen belépő szintű és ez a magas szerencse faktornak köszönhető. Éppen ezért akik szeretik kezükben tartani a döntéseiket és maguk irányítani a játékot, azoknak valószínűleg túl sok lesz a randomitás. Viszont kezdőknek és a társasjátékok világával ismerkedőknek jó választás.
A(z) Tea 2 főre társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!
Keresd fel a boltot és tekintsd meg a teljes kínálatot!
BOLT FELKERESÉSE
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Kluster Duo - Mágneses pörgettyűk
Ismertető | 2024.10.11. 14:00:00Ha szereted az ügyességi játékokat, és odavagy egy kis kiszámíthatatlanságért, akkor olvass tovább. Ez a játék a fizikusok rémálma (vagy felfogástól függően álma).
1% - A csekély esélyek játéka
Ismertető | 2024.11.22. 14:00:00Tudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.
Népszerű
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
2024.11.17. 13:25:00 / Ismertető, BemutatóMűgyűjtők társasága
2024.11.13. 15:59:00 / Ismertető, BemutatóA Mars terraformálása: Kockajáték - Zsebterraformálás
2024.11.10. 13:00:00 / Ismertető, BemutatóEbben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]
2024.11.21. 14:00:00 / Kedvcsináló, novemberHallatlan - Bujkáló surströmming
2024.10.25. 20:10:00 / Ismertető, Bemutató
Friss
1% - A csekély esélyek játéka
2024.11.22. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóTudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.
Ebben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]
2024.11.21. 14:00:00 / Kedvcsináló, novemberA Hajdanvölgy mítosza hosszú idő óta a legjobb társasjáték, ami nálunk járt.
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
2024.11.17. 13:25:00 / Ismertető, BemutatóA Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.
Műgyűjtők társasága
2024.11.13. 15:59:00 / Ismertető, BemutatóA Műgyűjtők társaságában egy-egy festménykedvelő arisztokratát alakítunk, akik az irdatlan sok pénzüket festményekre költik.
Kommentek
hierroo
2021-01-10 00:07:57
Szerintem is túl sok véletenfaktor van ebben a játékban beépítve. A kinézete egy kissé lányos, bár ez a mechanizmuson nem látszik. És ugyebár a kék, meg a rózsaszín azt tudjuk hogy mit jelent, de akkor is egy kicsit rózsaszín az egész. Na, persze ilyen is kell.
bunnyprincess17
2021-01-09 22:55:09
Mik azok a lényeges dolgok,amik kimaradtak a szabálykönyvből?
Barnil
2020-10-14 18:07:24
Számomra igazán érdekes ez a játék. Több szempontból is. Az első benyomásom igencsak vegyes volt. Tetszett is meg nem is. Imádom a csak két fővel játszható társasjátékokat, főleg a szivatósabbakat. Már akkor is el tudtam képzelni, hogy ez a játék jól működik ketten. Ahogy azt is, hogy az általam kedvelt kategóriába tartozik. A grafika itt is tetszik, valamiért nekem a modern képregények stílusát juttatja eszembe, bár fogalmam sincs miért. És igen a téma. Kezdjük ott, hogy az Alíz Csodaországban téma, egy társasjátéknál nem rossz, egészen egyedi. Viszont mivel én nem vagyok nagy rajongója, sőt inkább nem szeretem, ezért ez az a pont amiért engem nem vonz ez a játék. Másrészt, indokolatlan a témaválasztás. A mechanizmus, talán az órát leszámítva, egyáltalán nem hozza az Alíz témát. Én is úgy érzem, mint azt már sok helyen hallottam, hogy csak rá lett húzva a játékra, mert kellett egy viszonylag népszerű téma. Félreértés ne essék, ez egyáltalán nem rossz. Csak fura, főleg nekem, aki nem nagy Csodaország rajongó.
A mechanizmus, amit a játék használ, szavakba nem tudom önteni mennyire tetszik. A szerencsefaktor nagy, hatalmas. Engem nem zavar, de biztos vagyok benne, hogy többeket igen. Ugyanakkor el kell ismernem, hogy a szerencsefaktor mértékéhez képest, szerintem hosszú a játék. Simán lehet, hogy a másik játékosnak szerencsésebben jönnek a lapok, míg nekem egyfolytában nem és nem. Ez elég nagy szívás lehet... Szóval tételezzük fel, hogy olyan szerencsétlen vagyok, hogy sorra kisebbek a lapjaim, akkor végig ülöm a 30-40 percet, amit a doboz ír, és nézem, ahogy ellenfelemnek minden szipi-szupi? Jó elég szürreális és végletekig menő, de megeshet. A ráhatás a lapokra lehetne több is, de elfogadom, ezzel nincs bajom. :) Szimpatikus a sok lehetőség, amit a játékos csinálhat, ha ő nyerte a kört, valamint az újrajátszahósága. Szerintem akinek ez bejön, az a végtelenségig tudja játszani.
Kedvenc elemeim a flamingó, a kis fabábuk és az óra a játékban betöltött szerepével. :)