The Sneaky Snacky Squirrel – elég ügyes mókus lennél?

Egy játék, ami aranyos mókusos sztorival köti le a gyermekek figyelmét, miközben fejleszti a mozgáskoordinációjukat. Nem vitás, hogy a játékkészítők mindent megtettek azért, hogy ez a játék a gyerekek számára egyszerre legyen szórakoztató, és jelentsen megugorható kihívást. Nézzük hogyan sikerült mindezt kivitelezniük.

Kezdjük a The Sneaky Snacky Squirrel dobozával: igazán egyedülálló ötlet, hogy maga a doboz legyen fa alakú, így az oldalai közül csak az alja egyenes. Ezt biztos nem volt számukra egyszerű feladat kivitelezni, de az eredmény elbűvölő lett.

A mókuscsipesz

Az egész játék készítése során azt tartották szem előtt, hogy az óvodás korú gyerekek kézügyességét hogyan tudnák fejleszteni, hogy az írás elsajátítása ne okozzon később nehézséget. A mókuscsipeszt hasonlóan kell kezelni, mint egy ceruzát, és precíziós mozgásra vagyunk kényszerítve a makkgyűjtés során, így a finommotoros készségek óhatatlanul fejlődni fognak. A feladat konkrétan az, hogy a mókust megfelelően tartva a kezébe gyűjtsünk egy makkot a dobozból, és ügyesen, egy előre meghatározott kis lyukhoz eljuttassuk, majd abba belehelyezzük. Kisebb gyerekeknél megengedhetjük, hogy újra próbálja akkor is, ha kiejtené a makkot, míg nagyobb gyerekeknél, akiknek már flottul megy minden, időkorlátot is szabhatunk (hasonlóan a felnőttek dolga is megnehezíthető, így kihívást jelenthet a közös játék is). A kétéves korosztály is bevonható a játékba, ha nekik megengedjük, hogy puszta kézzel rakják a kis makkokat, a mókuscsipesz helyett (így nekik a szín szerinti csoportosítás feladata jelentheti a készségfejlesztő kihívást).

A játék menete

Az alapkoncepció az, hogy az éhes mókuskáink összegyűjtsék a fáról a télire a makkokat. Minden játékos kap egy fatörzset, amin öt kis lyuk helyezkedik el, mind különböző színnel jelölve. A feladat, hogy a fatörzset a megfelelő színű makkokkal feltöltsük, amint ez valakinek sikerül, meg is nyeri a játékot.

Kezdetben az összes makkot kiszórjuk a fa mintájú dobozba. A játékosok sorban következnek, akire sor kerül, megpörgeti a “mókuskereket” (ami egy nyilacskával ellátott kör alakú lehetőség választó, mint például a twister legendás kereke), és az alábbiak szerint cselekszik:

  • ha valamelyik színre pörgetett, akkor a mókuscsipesszel a fáról egy megfelelő színű makkot kísérelhet meg a fatörzsére tenni, amennyiben az ő fatörzsén az a lyuk még nem tartalmaz makkot.

  • ha az egyes vagy a kettes számú makkot pörgeti, akkor megfelelő darab tetszőleges színű makkot megkísérelhet begyűjteni.

  • ha a szomorú mókust pörgeti, akkor át kell adnia a lehetőséget a következő játékosnak (ő kimarad a körből).

  • ha a huncut álarcos mókust pörgeti, akkor másik mókus fatörzséről csenhet el egy makkot, és teheti azt a saját fatörzsére.

  • ha a szélvihart jelentő motívumot pörgeti, akkor a fatörzséről az összes makkot vissza kell tennie a dobozba.

A játék tehát így megy játékosról játékosra, körről körre, amíg valakinek meg nem telik a fatörzse. Természetesen a sikerélmény fokozásáért játszhatunk addig, amíg mindenkinek meg nem telik (aki már kész persze kimarad a körökből, különben végtelen lehetne a játék).

A felhasznált anyagok

A játékhoz felhasznált anyagok jók, jó érzés kézbe venni a mókust (ami műanyagból van), vagy megfogni a makkokat (ezeket gumiból készítették) – A másfél éves kislányunk imádja szorongatni őket, ki se lehet imádkozni a kezéből.

A műanyag fatörzsek strapabíróak, nem fognak eltörni, ha leejtené őket valaki. A doboz keményebb papír alapból készült, amire ragasztva lettek a minták. Ennek a kivitelezése nem teljesen tökéletes (az illesztések látszódnak), de így is messze felülmúlja az elvárásokat, ha figyelembe vesszük, hogy hullámos alakra készült. A papírból készült mókuskerék bőven elég kemény ahhoz, hogy egy gyerek semmiképp se tudja meghajlítani, ha szándékosan nekiállna a tönkretételének, akkor is csak a nyilacskát tudná nagy nehezen letörni.

Játékélmény

A játék leköti a kicsiket, nagyon szeretik. Nagyobb gyerekeknek már egyre kevésbé ragadja meg a figyelmét, de persze nem is volt cél, hogy 8-10 évesek is még ezzel szórakozzanak, amikor kidolgozták a koncepciót.

Felnőttek számára kifejezetten idegesítő lehet, mert kihívás nuku, a szerencse viszont mindent felülírhat. A felnőtteknek azt javaslom, hogy – ahogyan bármi más gyerekjáték esetén – itt se a játék versenyszellemében próbálják meglelni a szórakozást, sokkal inkább a kicsik ügyeskedéseinek megfigyelésére, a nekik való szurkolásra fektessék a hangsúlyt.

Azt javaslom, hogy figyeljünk oda a szélviharra, mert nagyon demoralizáló és idegesítő tud lenni, hogy az ügyes kisgyerek összes addig gyűjtött makkja elveszik. Ez egyrészt persze szintén fejlesztő hatású, és segíti abban, hogy a csalódást miként dolgozza fel a gyermek, azonban az igazságtalanság miatt könnyen megutálhatják a játékot. Lehetséges, hogy inkább úgy játsszuk a játékot, hogy a szélviharnál újat pörgetünk, avagy egy makkot teszünk vissza a fára. Ezek a változatok mindenképp békésebbek.

A huncut mókuska koncepció kevésbé rontja a játékélményt, de a gyerekeknél könnyen konfliktust szülhet. Ha nagy nehezen megtanulták a szülőktől, hogy nem szabad egymástól elvenni dolgokat, könnyen félreértést jelenthet, hogy mikor van kivétel. Ezt a részt érdemes átbeszélni a gyermekkel, hogy tiszta kép alakuljon ki a fejében arról, hogy mi is a játék, és ott miért más a helyzet, mint a valóságban (elmesélhetjük, hogy a huncut mókuskát a játék után mókusbörtönbe zárták a mókusrendőrök).

A(z) The Sneaky Snacky Squirrel Game társasjátékot a Okosjáték biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a teljes kínálatot!


BOLT FELKERESÉSE
írta -- cscsgy

09Szep

Hanamikoji - Az udvarlás művészete

Ismertető | 2019.09.09. 18:00:00

A Hanamikojival elutazhatsz a gésák birodalmába, hogy elnyerd a támogatásukat és ezzel együtt a győzelmet is. Egy kiváló két fős játék, utazóbarát kiszerelésben, könnyen tanulható szabályrendszerrel, de nagy mélységekkel.

07Szep

Szócsapdák - A tiltott szavak másik játéka

Ismertető | 2019.09.07. 09:00:00

A hősök csak akkor juthatnak át a csapdákkal telezsúfolt kazamatán, ha kitalálják a továbbjutáshoz szükséges szót. Ha viszont tiltott szót ejtenek ki a szájukon, elszabadíthatnak egy szörnyűséges átkot. Hogy mi a tiltott szó? Azt senki nem tudja!


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • The Sneaky Snacky Squirrel Game