Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Kipróbáltuk: Perseverance - Castaway Chronicles

Hajótörötten, egy vérszomjas dinoszauruszoktól hemzsegő szigeten...nem is az emberről lenne szó, ha nem próbálna még ebből a kilátástalan helyzetből is előnyt kovácsolni. Megjelenés előtt bemutatjuk nektek a Mindclash Games új játékát, a Perseverance-t!

A visszajelzések alapján lightosabb, mint az eddigi játékaink!” – kezdte a beszélgetést Hegedűs Robin, a Mindclash Games játékfejlesztője. Kíváncsi voltam, hogy mennyire fogja zavarni a rajongókat a paradigmaváltás, de aztán a szabálymagyarázat harminc-negyvenedik percében megnyugodtam: a Perseverance hozza ugyanazt az agycsavaró szintet, mint a Mindclash bármelyik korábbi játéka.

Lost - Eltűntek

Egy luxus óceánjáró zátonyra fut egy egzotikus szigethez közel. A túlélők partra úsznak és már éppen kitöltenék a maradék pezsgőt, hogy koccintsanak a szerencséjükre, amikor rájönnek, hogy nem mindennapi helyen kötöttek ki. A szigetet ugyanis valahogy elkerülte a meteorbecsapódás szele és még mindig vidáman élnek rajta a dinoszauruszok!

Meglepődni sajnos nincs idő, mert az őshüllőknek a hajó érkezése olyan, mint amikor a futár becsönget a három doboz XXL pizzával. A wannabe-túlélők elbarikádozzák magukat néhány szedett-vedett bunkerben majd hozzáfognak a lehető legemberibb dologhoz: poltikai csatározásokba kezdenek.

„A jó vezetőnek nemcsak erőskezűnek, de gyakran kíméletlennek is kell lennie.”

A borítókép ellenére a Perseverance nem egy dínóhentelős akciójáték. Persze, el fog hullani benne pár őslény, de ők is csak eszközéül szolgálnak a játék vezérelemének: a politikai haszonszerzésnek. A cél a túlélők manipulálása lesz, hogy mögénk álljanak fel a legtöbben, és megszavazzák nekünk a vezetői szerepet.

Műfaját tekintve a Perseverance dice drafting/dice placement játék lesz, vagyis egy olyan munkáslehelyezős játék, ahol a munkásainkat dobókockák helyettesítik. Összesen négy szektor van a táblán: ezek csoportosítják az akciókat, ezekben szerezhetünk befolyást, illetve ezekben laknak a követőink, de ide gyűlnek a dínók is. Ha használunk egy szektorhoz tartozó akciót, akkor szinte mindig kerülnek oda dinoszauruszok, amik, ha elérik a kritikus tömeget, támadásba lendülnek.

A játék fontos része a település fejlesztése és a támadások kordában tartása. Ezekkel szerezhetünk követőket, akik a győzelmi pontokat érő szavazatokat adják nekünk. A követők szerzésének legjobb módja, ha házat építünk nekik az egyes szektorokban. Ekkor biztos, hogy a forduló végén (vagyis, ha elfogytak a munkásokat jelképező dobókockák), minket támogatnak majd.

Ez még csak a bemutató darab. A végleges változatban a dínók figurák lesznek!

A házak mellett a jelenlétünket katonákkal is megerősíthetjük az egyes szektorokban. A falakon álló fegyveresek jól mutatnak (főleg akkor, ha maga a vezérünk áll be segíteni) és megvédik a tábort az ostromló dínóktól. Maga a harc nem bonyolult: egy közkatona egy dínót tud feltartóztatni, egy jól felfegyverzett heavy soldier kettőt – ám, ha raptorral kerülnek szembe, mindketten otthagyják a fogukat.

Ha a katonák nem tudták föltartani a támadókat, akkor bizony beszabadulnak a településre és fajuktól függően nagy vagy még nagyobb rumlit csinálnak. A tramplernek keresztelt nehézfiúk lerombolják az első utukba kerülő házat. A raptorok ugyan tisztelik az építészeti alkotásokat, de kieszik belőlük az embereket. Látható, hogy egy dínótámadás tragikus is lehet – feltéve, ha tartózkodik az adott területen olyan, aki velünk szimpatizál. Ha az ellenfeleink támogatói laktak ott, akkor csak sajnálatos.

Csatázni egyébként nem csak azért lesz kifizetődő, mert a raptorok emésztőnedveiben úszó polgároknak nincsen szavazati joga. A nép kifejezetten értékeli és jutalmazza, ha valaki megvédi őket a ragadozóktól. Még az sem mindegy, hogy a katonáinkat hősiesen az első sorba küldjük magunk helyett, vagy inkább a hátsó, védekező állást foglaljuk el velük. Elvégre más típusú emberek támogatottságát nyeri el (és válthatja be bónuszokra) az, aki levágott dínófejekkel állít haza és az, aki közvetlenül a házak között helyezkedik lőállásba, az otthonokat védendő.

A harcosok körében a piros és a sárga játékosok népszerűek.

Ez a pár bekezdés csak vázlatos hangulati bevezetője volt a teljes játéknak. Ha részletesen akarnám leírni a szabályokat, valószínűleg ez lenne az oldal egyik leghosszabb cikke (csak a dínók elleni védekezésnek három féle módja van). Ennek ellenére nem lesz nagyon elnyújtott játék, Robin szerint „gyorsan le lehet pörgetni, de vannak szituációk, amikor mindenkinek nagyon kell agyalnia egy helyzet megoldásán”. Még négyen is bele lehet majd férni a két órába, mert a játékosszám növekedésével nem emelkedik nagy mértékben az akciók száma.

Nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy semelyik taktikával ne lehessen könnyebben győzelmi pontokat gyűjteni a többinél. Sőt, ha elég jók vagyunk, akkor megtehetjük azt is, hogy egyes területeket akár teljesen elhanyagolunk – ehhez viszont nagyon meg kell tolni a jelenlétünket a többi helyen.

Tetralógia?

...és ez még mind csak az első rész volt! A Perseverance legalább négy epizódból fog állni, melyek közül az első kettőt tartalmazza a holnap induló kampány. A részek mind önálló játékként is megállják a helyüket, de ha sorrendben játsszuk őket, egy komplett történet bontakozik ki előttünk a szerencsétlenül járt hajó utasairól. Mechanikájukat tekintve az egyes részek hasonlóak, de nem ugyanolyanok lesznek. Az egyes epizódok alatt elért eredményünk hatással lehet a következőre, de a készítők nem győzik hangsúlyozni, hogy nem legacy játékról van szó.

A második részben a túlélők kiépítették a tábor védelmét egy óriási fallal. Több dínó már nem fog betörni közéjük, így elérkezett az idő, hogy ők menjenek ki a ragadozók közé. A vadonban gyűjtögetés többféle nyersanyagot termel, de egyben azt jelenti, hogy többféle dínóval lehet találkozni. Viszont itt már nem csak egyszerű szörnyek lesznek: akár be is foghatjuk és erőforrásra válthatjuk őket. A kockás munkáslehelyezés itt is megmarad, de a tábor bővítésével bővíthetjük a lehetőségeinket is.

A piros játékos táblája

A Perseverance méltó társa lesz a Trickerionnak, az Anachronynak és a Cerebriának. A megkapó történet és a látvány mellé megkapjuk majd ugyanazt az összetett, de magával ragadó játékélményt, amit a Mindclash-től megszokhattunk.

A Perseverance Kickstarter kampánya már aktív. Szokás szerint standard és deluxe verzió közük  lehet válogatni. Boltokba viszont nem kerül, úgyhogy ne maradj le róla!

Perseverance: Castaway Chronicles

Mindclash Games is raising funds for Perseverance: Castaway Chronicles on Kickstarter! Discover a living dinosaur world in two standalone, thematic strategy games, also playable as a campaign with evolving game mechanisms.

írta -- Ludens

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

21Nov

Ebben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]

Kedvcsináló | 2024.11.21. 14:00:00

A Hajdanvölgy mítosza hosszú idő óta a legjobb társasjáték, ami nálunk járt.

15Okt

Ezek a társasok bizonyítják, hogy néhány kocka, kártya és íróeszköz is elég a mókához [gsplus.hu]

Kedvcsináló | 2024.10.15. 14:41:00

Mostanában egészen sok írogatós társas jelent meg - mutatunk négyet-ötöt, amit érdemes kipróbálni.


Kommentek

  • armad0r

    2020-07-07 09:43:06

    Egy titokzatos viharban elkapva egy modern luxus óceánjáró hajótörést szenved egy másik világ szigetén. Az egyik nagyratörő túlélő hamarosan megtudja, hogy a szigeten dinoszauruszok találhatók. A javításra szoruló cirkálóval nem marad más választás, mint hogy kalandok után kutassunk a szigeten, ellenálljunk a dinoszauruszok támadásainak, és hogy kapcsolatokat kezdeményezzünk, amelyek egy nap erős és kitartó közösséggé válnak, és képesek legyünk felfedezni a sziget rejtélyeit.
    A Castaway Chronicles első két epizódjában az euró stílusú kocka-rajzolási / kocka-elhelyezési stratégiai játékkal ismerkedhetünk meg. A történet négy epizódból fog állni, amelyek azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy egy túlélő csoport egy hatalmas civilizációvá válik egy eddig ismeretlen szigeten. Mivel mindegyik epizód egyedi jellemzőkkel és eltérő játékhangulattal, sémákkal rendelkezik, önálló közepesen nehéz játékokként, de folyamatos történetként is játszhatóak. A téma és a történet az epizódok fejlődő játékmechanizmusain keresztül bontakozik ki, megkönnyítve ezzel a szabályokat is. Történeti módban az egyes eseménysorozatok eredményei befolyásolják a következőket, de a játéknak nincs örökölt eleme és rejtett szabálya; az egész történet többféleképpen újrajátszható.

    Az 1. részben a játékosok arra törekszenek, hogy megvédjék Perseverance városát, amelyet a sziget dinoszauruszai ostromoltak le. A falak, csapdák és települések építésével, a védekezés felállításával és a formáló közösség korai politikai hatalmi küzdelmeiben való részvétellel a játékosok követőket szereznek, hogy vezetőkké váljanak. Az 1. rész bemutatja a kocka elhelyezésének / területének többségi mechanizmusát, amely a sorozaton keresztül fejlődik és átterjed, valamint ebben a részben egyedülálló védekező mechanizmust is tartalmaz a támadó dinoszauruszok hullámaival szemben.

    A 2. részben a túlélők sikeresen megvédték Perseverance városát, és egy hatalmas falat építettek köré, hogy megállítsák a dinoszaurusz támadását. A hajó vezető tisztjei irányítása alatt a játékosok most arra indulnak, hogy felfedezzék a környező pusztát, kibővítsék a települést a falakon túl, és feltérképezzék az utat a láthatáron található titokzatos szerkezethez. Ez az epizód új lépéseket tesz fel az alapmechanizmus kibővítése érdekében, és tucatnyi egyedi készség révén lehetővé teszi a vezető és a követők testreszabását. Az előző rész védelmi mechanizmusa kalandvágyra és bővítésre módosul, lehetővé téve telephelyek építését a város falain túl, de vigyázz - a dinoszauruszok még mindig nem a barátok lehet hogy csak még.

    És ki tudja, mit hoz még a jövő...

Népszerű

Ludens Blog bejegyzései

  • Etherfields, a sötét mestermű

    2021.02.09. 19:56:21 / vélemény, játék, horror, figura, társasjáték, kickstarter

    Bontottál már ki úgy társast, hogy már az első pillanatban, egyetlen másodperc játék nélkül tudtad, hogy most aztán igazán jól döntöttél? Én pontosan így éreztem, amikor a...

  • Így ábrándultam ki a világ legjobb játékából

    2021.01.26. 16:24:39 / játék, fantasy, figura, szerepjáték, társasjáték, fail

    Sosem rejtettem véka alá, hogy engem bármilyen társasjáték meg tud venni kilóra, ha van benne legalább egy az alábbiak közül: Fantasy | Minik | Látvány Nem csoda hát, hogy úgy...

  • Age of Mythology - Matuzsálem a múltból

    2020.11.22. 18:54:53 / teszt, ajánló, játék, stratégia, ókor, videójáték, társasjáték

    A nullás évek eleje elég jó volt a videójáték felhozatalt tekintve, nem? Javában tombolt a Diablo láz, mindenki ezerrel nyomta a Warcraft 3-at, 2002 vége felé pedig megjelent egy...

  • Ez lenne a kiállítások jövője?

    2020.11.05. 17:31:38 / vélemény, játék, rendezvény, digitális, társasjáték, essen

    A koronavírus betett a társasjátékos közösségnek is. A fertőzésveszély miatt az összes rendezvényt le kellett mondani, köztük az Essen Spielt is. A szervezők és a kiadók ezt úgy...

  • Mit lépsz most, Kickstarter?

    2020.10.07. 08:35:25 / vélemény, játék, hír, társasjáték, kickstarter

    Az elmúlt években a közösségi finanszírozás-alapú társasjáték kiadás annyira összeforrt a Kickstraterrel, hogy az oldal mellett már magát a kampányokat és a jelenséget is...

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Perseverance: Castaway Chronicles