A Farkasok egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a hatszög-rács, a terület befolyásolás/irányítás, a rács mozgás és a vedd el mechanizmusokra. Egy falka mind felett! A Farkasok egy...
A Farkasok egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a hatszög-rács, a terület befolyásolás/irányítás, a rács mozgás és a vedd el mechanizmusokra.
Egy falka mind felett!
A Farkasok egy falkaépítő stratégiai játék 2-5 játékos számára. A játék a legrátermettebbek túlélésért folytatott küzdelme, miközben a játékosok a legnagyobb, legdominánsabb falkát területfoglalással, magányos farkasok toborzásával és zsákmányra vadászva próbálják összeállítani. Azonban ügyelniük kell arra is, hogy ne terjeszkedjenek túl vakmerően a riválisok uralta terepre, itt ugyanis elcsábíthatják falkájuk tagjait.
A döntéseket egy okos akcióválasztó mechanizmus irányítja. Minden akcióhoz olyan területlapkákat kell felfordítanod, amelyek megegyeznek azzal a tereppel, ahol az akciót végrehajtani szeretnéd. A kétoldalas lapkákon ebben a körben végrehajtott akcióid megszabják, hogy a következő körben milyen tereptípusokon hajthatsz végre akciókat. Ahogy kiterjeszted a falkád irányítását az egyes régiókra, egyúttal a falkád tulajdonságait is fejleszted, így a játék előrehaladtával még agresszívabb akciókat hajthatsz végre.
A játék közbeni három pontozási fázisban a játékosok minden régióban kiszámítják, melyikük van erőfölényben. A játék végén a játékosok összesítik a pontozási fázisokban szerzett győzelmipont-jelzőket, valamint a játékostábla hat pontozósávján elért legmagasabb győzelmi pontokat. A legtöbb győzelmi ponttal rendelkező játékos nyer!
Magyar nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Építés / Terjeszkedés, Állat
Mechanizmus:
Moduláris tábla, Hatszög-rács, Terület befolyásolás/irányítás, Rács mozgás, Vedd el, Változó setup
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Vezesd falkádat a csúcsra! Hódíts területet, építs odúkat és barlangokat, csábítsd el a magányos farkasokat, domináld le riválisaid, és cserkészd be a zsákmányt!
JEM 2023 NOVEMBER
2024-07-30 15:07:52
🔎 Területfoglalós, győzelmi pont gyűjtögetős, taktikai és stratégiai játék. A játékos interakció magas; van benne konfrontáció is, de azért nem az egymást szétalázós fajta.
✔️ Nagyon tetszik az irányítás mechanikája. Gyakorlatlag rákényszerít, hogy előre gondolkodjunk, ami szerintem zseniális húzás. A téma jól el van találva, végig benntartja az embert. Sőt, mivel jól illeszkedik az játékmenethez, ezért tanítani is könnyű. Ugyan van benne konfrontáció, de épp annyi, hogy ne legyen zavaró. Egymás "kicsi egységeit és kicsi építményeit" el lehet foglalni, de az általuk feloldott bónusz viszont nem veszik el! Eddig 3-4-5 játékossal játszottuk, de egyikben sem volt probléma. Persze, öten zsúfoltabb a pálya, de messze nagyon kevés csak a területfoglalásra összpontosítani. Bőven van esélye annak is, aki inkább az építkezésre és a prédákra összpontosít. A termék minőség is nagyon szuper, rendben vannak az alkatrészek és szép a grafika. Tehát nem csak okos, csinos is.
❌ Komoly negatív dolgot nem tudok mondani, inkább csak szörszálhasogatásokat. A figurák színe fura. Például a sivagi farkashoz a barnás tartozik, a préri farkashoz meg a sárga. Miért nem a sivatagi a sárga? Egy-két grafikával se vagyok kibékülve. Például ha a hegyi tájra ránézek, mindig mocsár jut eszembe. A szabályfüzet túl nagy. Simán lehetett volna kiebb méretűre szerkeszteni. Hasonló dolgokat tudnék még felsorolni, de egyiket se gondolom igazi negatívumnak; plusz egy része ízlés kérdése.
🐺 Nálunk betalált ez a játék; jó érzés időnként a falka élére állni és terjeszkedni a vadonban. Teljesen átjön a hangulat, az irányítás kényelmes, átlátható és bőven vannak taktikai és stratégiai mélységek. Aki szereti a műfajt, szerintem ezt is szeretni fogja. Bár nem biztos, hogy én vagyok rá a legjobb szűrő. Utoljára területfoglalós játék nekem a Rizikó volt gyerekkoromban; és hát mai fejjel azt már senkinek sem ajánlom 😄 A Farkasokat viszont nagyon is. Sokkal okosabb, összetettebb játék, és a szerencsefaktor szinte nulla.
2024-03-05 21:27:59
Nálunk két fővel volt az igazi, háromnál több probléma is felmerült. Volt olyan, hogy ketten sanyargattak egy játékost, akinek így nem a legjobb élmény volt a játék, de olyan is előfordult, hogy mindenki betelepedett az utolsó helyre a végső (döntő) pontok reményében és így nekem kellett kimenni, hogy legyen már vége.
2024-03-05 18:58:53
Mostanában rengeteget játszottunk vele. Kisebb játékosszámmal működik jobban, 2 fővel is. Moonrisedeejay, jól írtál a 2 fős játékról. A 3. falkát menet közben egyáltalán nem kell vezérelni... Viszont vele is, és a másik játékossal is lesz bőven dolgod a 2 fős játékban 😅. Nekünk 3 és 4 fővel is jól jött ki. Játékosszámot tekintve ugyanaz igaz rá, mint talán minden hasonló játékra. Igazából a kategóriájában nagyon nehéz (ha ugyan lehetséges) kihozni játékot olyan szabályokkal, hogy teljesen jó, és teljesen „igazságos” legyen többen játszva is.
[Ez a kategória sajátossága. A 4 fős sakk legjátszottabb változatai is szemikooperatívak; valójában két két fős csapat van egymás ellen, a végén 2 pontszámot kapunk, nem 4-et, vagy 1 győztest és 1 vesztest. A Go-ra sem tudok több fős szabályt; nehéz elképzelni, hogy egy 3., 4. szín beszálljon (-ha valaki mégis tudna valami ilyesmit, akkor szóljon!). És a modern, teljesen nyílt információs, magas interakciós játékok is, napjainkig is hasonlóan vannak…]
Ennek a játéknak több arca van, eléggé különböző játékélményeket tud adni. Ezt jó tudni, ezért jók az ilyen fórumokon felmerült kérdések… A Farkasok mindenképpen ketten lesz a legjobban számolható, egyre többen pedig egyre kaotikusabb (kicsit túl sok minden történik mire újra ránk kerül a sor) és sűrűbb, „élettől nyüzsgőbb”.
A sok pozitív mellett olvasható néhány, jogos negatív kritika ellenére ez szerintem kategóriájának egy igazán kitűnő játéka. Komplexen értékelve is nagyon jó arányban állnak a: tanulási idő – játékidő – komplexitás – mélység – tematika erőssége!
2024-02-18 11:05:05
Egy fontos dolog még a körök számáról: a játék egészét tekintve minden játékosnak pontosan ugyanannyi köre van. (Hogy mennyi, az a játékosok játékstílusától függ, mert ők váltják ki a lezárást, de az utolsó kör mindenképpen a kezdőjátékostól jobbra ülőé.) Az egy kör veszteség csak a régiópontozást érinti (ami persze még tud kemény dió lenni).
A holdfénytábla teliholdjának letakarása után a forduló végigmegy még az utolsó játékosig. És még lehet sok pontot szerezni odúkkal, barlangokkal, ledominálással, esetleg vadászattal [pl. van egy zsákmány, amiből mindenkinek jut, annak elejtését lehet a végére pótmegoldásként is hagyni, mindenre úgysincs idő alapon. (Setup-kor ezeket mindig távol rakjuk egymástól)]. Szóval nálunk ez, bár szokott hátrányt jelenteni, de nem szokott döntő lenni. Valami kompenzáció ettől függetlenül tényleg elférne a játékban.
Az nagyon becsapósnak tűnhet, hogy az utolsó körben szerzünk olyan nagyon sok pontot, de ez azért nem teljesen igaz, mert azt korábbi körökben készítjük elő. Küldtünk adott helyekre farkasokat, odúkat tettünk le, hogy most barlanggá beváltsuk, dominálhatunk, hogy újabb farkasok kerüljenek le a táblánkról… és előkészítés az is, ha gyűjtöttünk néhány +akció-jelzőt, hogy megtoljuk pl. az utolsó kört.
De pl. hogy a +akció-jelzőket meddig érdemes gyűjtögetni/tartogatni, az is jó taktikai kérdés – ez a játék állásától függ, de kiélezett helyzetben semmiképpen nem érdemes. Azt is nagyon szoktam figyelni, hogy a többieknek mennyi +akció-, és területjoker tokenjük van. Nálunk legtöbbször ez segít a pontozások idejének becslésében. A játék előretolása, vagy visszafogása erős taktikai lehetőség, olyan, aminek a jelenléte kevesebb játékossal kifejezetten pozitív, többen pedig nem olyan jól jön ki, mert kevésbé tervezhető.
2023-12-24 10:55:22
Működik két fővel, sőt én a nagyobb társaság hiányában eddig csak 2 fővel játszottam. Ott eleve kisebb a pálya, és van egy úgymond automata, aki ugyan nem csinál semmit, de az előkészüléketek alapján random uralja a területeket. Tehát nem csak a másik játékos uralma a lényeg, hanem, hogy az automata erőit is megdöntsd. Emiatt szerintem élvezhető 2 fővel, akinek eddig mutattam mindenkinek tetszett. Így bátran ajánlom kisebb társasággal is. Az elején még könnyedebb, azán ahogy egyre szűkül a tér, úgy fogsz egyre többet is gondolkodni a lépéseiden, hogy pontosan mi is éri majd meg számodra.
2023-11-24 21:09:13
A TJÜ-n mi négyen próbáltuk, lehet, hogy csak a tapasztalatlanság miatt, de nekünk nem volt akkora hatalmas különbség a végső pontozásnál. Talán az is véletlen, hogy én voltam az utolsó játékos, és végül nekem sikerült lezárni a játékot, így mindenkinek ugyanannyi körre volt. Mi úgy éreztük, ez a játék csak három-négy játékossal müködik igazán, ezért meg is kérdeztük a játékmestert, aki szintén azt mondta, nem igazán müködik két fővel. Itt viszont pont az ellenkezőjét olvastam. Szóval, akik rendszeresen játszák ketten, azoknak szerint mennyire müködik jól? Van-e benne interakció/konfrontáció, vagy inkább a békés egymás mellett építkezés jellemző rá?
2023-10-03 22:47:11
A pontozások között nem kezdjük előről a játékot, a játék összefüggő, amit az elején csinálsz kihat a játék végére is. Körönként 1 farkast/fészket/barlangot minimum fel tudsz tenni, így a technikailag "csak" az első fordulóban elveszett köröd miatt farkashátrányba kerülsz az egész játékra.
2023-10-03 16:09:29
Ebben a játékban az utolsó kör nagyon fontos, a pontjaid legnagyobb részét akkor fogod szerezni.
Hogy mondjak egy példát, én az utolsó körömben kb 22-23 pontot gyűjthettem. Nem emlékszem már pontosan. Letettem egy barlangot és beüvöltöttem két farkast a szomszéd falkákból, ezáltal le tudtam tenni az összes farkasomat és az utolsó pontozásnál az egyik területet megnyertem, a másikon 2. lettem. Fontos figyelembe venni, hogy a 3. pontozás sokkal fontosabb, mint pl. az első, mert sokkal több pontot ad. A játékot én nyertem meg 56 vagy 58 ponttal talán. Ez azt jelenti, hogy a pontjaim kb 40%-t a legutolsó kör adta. Én voltam az utolsó játékos 3 közül. Ha nem tudtam volna én befejezni, és ezáltal elveszítettem volna egy kört a többiekhez képest, tök utolsó lettem volna.
szerk.: Annyit még hozzá tennék, hogy a pontozás részt nem jól látod. A 3 pontozás nem független egymástól. Az első pontozás előtt nem csak az első pontozásra fogsz koncentrálni, hanem már készülsz a 2.-ra is a farkasaiddal. Nem csak akkor fogsz elkezdeni foglalkozni a 2. pontozáshoz tarozó területekkel, amikor már megvolt az első pontozás. És így tovább. Legalábbis, ha nyerni akarsz. Ha mondjuk a 2. játékos fejezné be az első pontozást. Ez nem fog semmi előnyt jelenteni a következő körre a 3. játékosnak. Ez csak annyit jelent, hogy esetleg a következő pontozásnál már ő is pl. 10 környi akciót hajthatott végre, mint az előtte levők, nem pedig eggyel kevesebbet. Már ha ő tudja befejezni azt.
És ahogy halad előre a játék, egyre több pontot tudsz begyűjteni. Több pontot ér a 3. pontozás, mint a korábbiak. Sokkal több farkas van a pályán, így könnyebb beüvölteni is őket. Pláne, mert a játék végére már több jolly joker élőhely lapkát tudsz beszerezni, mint a játék elején. A játék végén messze a legnagyobb szívás elveszíteni egy kört.
2023-10-03 11:19:44
Elöljáróban jelezném, hogy még nem volt alkalmam kipróbálni a játékot, a szabályokat már olvastam, néztem több videót is. Nyilván ez messze nem ugyan az, mint játszani vele, de az 5. játékos rendelkezésére álló körök számában azért egy kicsit vitatkoznék veled.
Ha jól értelemzem amit írtál, illetve a játék szabályait, akkor az 5. játékosnak csak 1-gyel volt kevesebb köre, méghozzá a legelső holdfázis utáni pontozásban. A másik kettő holdfázisban ugyanannyi kört játszott, mint a többi játékos, mivel azokat a holdfázisokat lényegében ő kezdte, ő volt azokban a kezdőjátékos. Ennek megfelelően a 2. és 3. fázisban minden játékos ugyanannyi kört játszott le. Abban az esetben volt, illetve lett volna 3-mal kevesebb köre, ha a részpontozások után újból az kezdő játékos került nálatok sorra, holott a játék szabályaiból (6. oldal) számomra nem ez következik:
"» Az akcióink befejezése után ellenőrizzük a Holdfénytáblát, hogy
elérkezett-e a Régiók pontozásának az ideje.
» Az óramutató járásának megfelelően folytassuk a játékot."
Részemről ez azt jelenti, hogy a soron következő játékos körével folytatódik a játék.
Ez alapján szerintem nem is olyan durva ez a hátrány,1 kör rengeteg játékban előfordul. Ezen felül nyilvánvalóan más taktikával kell játszani 3-4-5 játékosként, mint mondjuk kezdőjátékosként. Egyébként meg, a vadon sem kegyes, mondhatni farkastörvények uralkodnak odakint. :D 🐺
Azt nem vitatom, illetve nálam sokkal tapasztaltabb játékosok is írták már itt is, hogy inkább kisebb játékosszámra ideális ez a játék. Ezen felül Porcine véleményével is teljes mértékben egyet, sokkal korrektebb lenne a játékosszámot úgy feltüntetni egy-egy játékon, hogy az egyben az ajánlott játékosszámot is jelentse, vagy akár a BGG-hez hasonlóan, hogy igen lehet játszani 2-en, meg 5-en is, de 3-4 fővel az igazi.
2023-10-03 11:12:29
Szólj te, a te hangod mélyebb!:)))))
Van a csapatban példány, és nekik tetszett, pozitívan nyilatkoztak róla. Ha kérik, kipróbálom.
2023-10-03 11:01:59
Akkor írj a Deltának, hogy az AOS-et doboz szerint lehet egyedül játszani, csak épp minek? Ne írják rá. 😌 A Kartográfusokra meg annyit, hogy egy és végtelen számú játékos is játszhatja. És akkor a mai newro dömpingről ne is beszéljünk...
A motorépítés hasonlatos a HT-ához, de ez nem folytogat, nem a folyamatos blokkolásról szól. Neked szerintem tetszene. Petinél biztos lesz tesztpéldány a TJÜ-n.
2023-10-03 08:33:13
Egyetértek veled, hogy ne készítsünk szabvány eurokat, mert azokból van elég a piacon, de abban vitatkoznék, hogy tartson ott a világnak, miszerint utána kellene nézni a bgg-n minden játéknak, ami 20e forint felett mozog és megvásárolnám. A kiadó írjon a dobozra igaz számokat, különben tényleg bicskanyitogató a hozzáállása. Amellett a tisztelt nagyérdemű játékosközösség sajnos számos esetben téved, mondjuk ezzel semmi újat nem mondtam.:)
De köszönöm, hogy a Hansa-hoz hasonlítottad, mert eddig a kívánságlistámon volt. Eddig...:)))
2023-10-03 07:54:41
Azért azt szögezzük le, hogy a Farkasokban a tempót a játékosok diktálják, a ti lerakott játékdarabjaitok váltják ki a pontozásokat, és nem előre meghatározott körök. Ez a játékosok közötti interakció része.
Megnéztem neked, a 10 kedvenc játékomból 8 így dolgozik. A játékosok akciói határozzák meg a játék közbeni pontozásokat, és döntik meg a játék végét is. Igen, a Hansa Teutonicában is. Ott is rögtön vége van, ahogy írtam, nincs kompenzáció, ha az első váltja ki, akkor ott van slussz. Ne akarjunk már egy tipikus szabvány eurót csinálni ebből a játékból is... Mi lesz a következő? Legyen középkori európai kereskedés a témája? Ez a játék épp ilyen.
A csízió pont ebben van, hogy felépítsd úgy a játékod, hogy hatékony legyen a vége, de még le tudd zárni a vége előtt.
Megértem, hogy szélsőséges lehet 5 fővel, de ahogy Pisti írta, ez nem 5 fős játék. Erre a számra van épp elég más játék. Ahogy két fősre is, elég csak a Paxokat mondani. Amúgy meg, tartson már ott a világ, ha valaki beruház közel 20 ezret egy játékra, akkor megnézi a játék BGG adatlapját, hány főre is ajánlja azt a tisztelt nagyérdemű játékos-közönség.
2023-10-02 21:58:39
Én nem utolsó kört akarok. Hanem egyenlő számú kört, egyenlő esélyt minden játékosnak. Nem csak a végén, de mindhárom pontozásnál. És ha ezt már az első pontozásnál sem adja meg, akkor egyeseknek elveszett a játék az egyharmadánál. Sose álltam még fel játéktól, de itt nem sok híja volt, mert értelmetlen volt végigtolni.
Nem ismerem a HT-t. Ott sem egyenlő számú köré van a játékosoknak? Az is azonnal véget ér és nem megy végig a forduló? Ott is több pontozás van? Összesen két másik játékot ismerek ami azonnal véget ér az adott játékosnál: a Scythe és a Copenhagen. Utóbbi kompenzál.
Gamer, gonoszkodós, interaktív. Ebbe bele lehet jönni. Nem is a többi játékosra haragszok, akik megpörgetik a pontozást. A játékra, ami ezt nem csak engedi, de kifejezetten jutalmazza. Úgy hogy kevesebb körrel rendelkező játékos ez ellen semmit nem tehet.
Két fővel ez nem jön ki, nem is próbáltam annyival. Nem is tudom hogy egy area majority játék hogy működik két fővel. Három főnél talán nem zavaró. De egy max 3 fős játékra ráírni hogy 5 fő? Az már bicskanyitogató. És teljesen felesleges anyagpazarlás két felesleges bábukészlet.
Kár érte, mert tetszett a kártya puzzle, az akciórendszer és az engine építés is.
2023-10-02 18:47:06
Rövid leszek, mert nálam okosabb emberek mindent elmondtak. (Robi) :)
Ahogy a vidónkban is elmondtam: egy egy 2 fős játék, annak szinte tökéletes. Maximum 3-an játszanám.
4 főnél már esélyes hogy akit nem marnak meg a többiek, vagy nem fogyelnek rá, megnyeri a játékok.
Azt hiszem volt már ilyen a történelemben, hogy egy játék nem működött valami felett vagy alatt, hiába volt ráírva.
2023-10-02 18:38:36
Mondjuk ha 5 főnél már egyeseknek élvezhetetlen, akkor a nagy létszámos kiírás tényleg lehet hiba. Bár szerintem ez az a game, amit kevesebben szeretnek játszani, mert sokaknak nem gyere be a drasztikus pontkülönbség a játék végén. Itt az győz, aki az elejétől a vegeig kepben van mindennel.
2023-10-02 17:58:13
Ezért írtam én is a zsákmányállatok plusz akcióit, az még fel is gyorsítja a végét. Kicsit erősnek tűnt nekem is, mikor az egyik ellenfél vagy 3 plusz akciót hajtott végre, majd lezárta.
Nem feltétlen nevezném én ezt hibának, és nem hiába hasonlítottam a HT-hoz. Ott nem ugyanez van? Valaki a passzív pontokkal idő előtt mindig lezárja a játékot, és ott is roló lehúz, nincs több lépés, nincs utolsó kör. Gyorshalál van. Lehet hogy pont én váltom ki a bónuszlapkáimmal és zárom le. Ez egy teljesen jogos húzás.
Kicsit nekem is ez a furcsa a játékban, hogy egyrészt megpróbál cuki lenni, holott nem az véleményem szerint. Abszolút gémer játék. Gondolj bele: a kártyadraft maga is egy külön fejtörő, és akkor még senkire nem figyeltél. Úgy összehozni azt, hogy ne legyen felesleges akciód is szép teljesítmény, nem hogy azok hatékonyságát még maximalizáld is, és mint írtam, másokat se veszíts szem elől. Kicsit olyan, mint a Photosynthesis. Az is kis aranyos, fákat növesztő játék, aztán meg a túrót, egy könyékharc...
Ez nem öt fős játék, sokkal inkább 2-3 szerintem. Egyszerűen sodródsz több főnél, kicsúszik az irányítás a kezedből. Nem tudsz felkészülni előre, reagálni. Ez most hiba? Kinek hogy.
2023-10-02 13:26:15
Nem is emlékszem mikor játszottam utoljára ennyire rossz, kibalanszolatlan játékkal. Az area majority játékok egyik legfontosabb eleme a játékossorend: minél inkább a pontozás előtt jössz, annál nagyobb esélyed van a tervedet véghezvinni anélkül hogy mások keresztülhúznák. Ezt a legtöbb játék ellensúlyozza valahogy: licittel meghatározott játékossorend, leggyengébb kerül a legjobb pozícióba, stb. De még a gyengébb játékokban is tervezhető hogy ki hogy jön, és mindenkinek ad 1-1 erősebb kört. Na a Farkasok ezt telibes***ja, lesz ahogy lesz.
A mi 5 fős játékunkban ez úgy jött ki, hogy a kezdőjátékostól jobbra ülő, tehát az 5. játékos előtt volt mindhárom pontozás. Igy minden egyes értékelésnél annak a játékosnak eggyel kevesebb köre volt. Mert így jött ki. És erre a legkevesebb ráhatása pont szegény 5. játékosnak volt. Az első után gondoltuk majd kárpótolja a játékost a többi pontozás. Hát nem, minden egyes pontozás az ő köre előtt volt.
Ennek vagy az az oka, hogy teljesen teszteletlenül tették bele az 5. játékos lehetőséget egy kis plusz pénzért, vagy igazából semmilyen játékosszámmal nem működik ez a pontozási mechanika. Valamiért az utóbbira tippelek. Egy szép, közepes tematikus, de mégis sakkszerűen teljes információs játékot teljesen elrontottak és játszhatatlanná tettek ezzel. A játék egyébként eléggé hajlamosít az AP-re, ezért egyébként sem ajánlanám 3 főnél többel. De gondolkozhatsz te akárhogy, ha semmi ráhatásod nincs arra, hogy mikor jön a pontozás, így inkább azt mondanám, hogy sok AP a semmiért.
2023-10-02 09:28:09
Nem nehezebb feltétlen mechanikailag a HT, sőt.
Ami ott az érdekes, és ez növeli a mélységét, az időzítés és a győzelmi út kérdése:
- meddig építed a motorodat?
- hogy, mi módon blokkolod az ellenfeleket?
- passzív pontokra mész, vagy érdemben igyekszel a játék végét felépíteni?
- milyen módon, stratégiával szerzel pontokat?
A HT-ban ezeket a döntéseket sokkal inkább neked kell meghoznod, mint a Farkasokban. Utóbbiban a játék vezet azért, hogy mivel érvényesülsz. Reagálni kell az ellenfelek lépéseire. A HT-ban viszont van egy ív, melyet követni kell, ezáltal inkább stratégiai a játék, míg a Farkasok taktikai.
Tegyél egy próbát a HT-val. Két fős (nem hivatalos) verziója is van, elmegy azzal is, ez ne tartson vissza, de azért 4-5 fős játék alapvetően.
2023-09-29 23:04:57
Pesten nem megoldhatlan, bár ha a Gémklubban játszunk megnézem, ott nincs e meg a kínálatban a HT és akkor le se kell cipeld, plusz előtte a Farkasokkal lehetne bemelegíteni. (Az ugyanis ott megvan, náluk nézegettem :D) Legalább meglenne az összehasonlítási alap, és választ kapnál arra is, megéri e elkótyavetyélni a komplexebb játékot. Na de ezt majd inkább levélben kommunikáljuk le.
2023-09-29 22:55:11
Nem mondom, hogy neked adom, de ha adnál társaságot Pesten vagy Hatvanban elvinném valamikor játszani. 😂
2023-09-29 22:22:41
Ajh...🤦♀️😃 Amúgy mondanám, hogy cserélnék, de nincs meg a Farkasok.
Nekem is tetszik a téma, meg jónak tűnik a mechanika is, viszont az egyik negatívum, amit így az élőben való kipakolásánál (még nem játszottuk csak meglestem milyen) észrevettem, és ami nem csak rá, hanem mostanában sok másik játékra is igaz, hogy már annyira szépre akarják varázsolni, hogy játék közben elvesznek a táblán a tokenek és egyéb elemek, ha meg túl hiperrikító színre tervezik őket akkor azért "csúnya" kicsit. De értem én, hogy a nagy többség, köztük én is, hajlamos vagyok beleszeretni a tematikába és ezzel könnyebb eladni. Viszont minél több és nehezebb játékot játszunk mostanában, egyre inkább igényelném, hogy jobban átlátható legyen inkább a társas, mintsem szép, mert nagyon sokat kell még agyalnom egy-egy jelentősebb döntesnél és volt, hogy "elveszett" egy elem a táblán és emiatt nem vettem számításba. Szomorú... minden esetre tetszik, és listán van tesztelés szempontból.
2023-09-29 20:58:48
Igazából meg van már szerintem több, mint egy éve és azóta nem volt társaság/alkalom, hogy előkerüljön. Próba nélkül megválni valamitől nem szeretek, de a Farkasok tematikája és a valamivel könyebb szint megnövelné a játék esélyét.
szerk: pedig kíváncsi lennék rá, hidd el.
2023-09-29 20:30:15
Én ennél még életemben nem hallottam szomorúbb dolgot, hogy valaki le akarja cserélni a Hansa T-jét, ráadásul játék nélkül. ADJ NEKI EGY ESÉLYT!
2023-09-29 16:19:24
Így ezt elolvasva még játék szűz Hansa Teutonicám cserélném rá valakivel 😂
2023-09-29 12:38:47
Egy játék után azt mondom, ez nekem egy kicsit Hansa Teutonica Light Thematic Edition. Ez most jó minősítés? Hát, ha engem engem egy gémer nagybetűs klasszikushoz hasonlítanának, nem sértődnék meg.
Sokan írtak itt róla, van róla pár videó is, az általános ismertetőhöz azt ajánlom.
A személyes véleményem:
+ a tematika jól szolgálja a mechanikát, elfedi az absztrakciót;
+ inkább mély, mint szabálynehéz;
+ üdítően interakítv játék a mai közegben;
0 szép a kialakítása, igényesek az alkatrészek, de az én bézs eurókhoz szokott szememnek kicsit zajos már;
0 kicsit newro érzés ad ez a táblámról lepakolok és alatta pontot kapok érzés, de ennyit elviselek;
0 még elemezni kell az egyes akciók erősségét, lásd zsákmányállatok plusz pontjai és akciói nekem így elsőre erősnek tűnik, de mondom, ehhez még játszani kell;
0 még nem tudom, hogy a kártyadraft része limitáló ez esetben, vagy a játék része. Kategóriájából fakadóan talán az előző.
- a fenti ponthoz kapcsolódóan:
- AP veszélyes;
- meredek fejlődési íve van szerintem;
- sakkszerű élményként akinek erre rááll az agya, azt nem lehet itt megverni;
- nem feltétlen számolható a vége, és hogy sorra kerülök-e még, amivel beragadhatnak akcióim.
Jó-e a játék? Szerintem igen. Kinek ajánlanám? Azoknak, akik szeretik az igényesen kialakított játékokat, és nem a - társasbarátomat idézve - "Mars terraformálása generáció" tagjai az interakció okán. Több kell ennél? Akkor ott a Hansa Teutonica. Kevesebb, de vegytiszta area control saját tábla és bónuszok nélkül? Power Plants
Mogul skála szerinti értékelés: 2C
BGG szerinti értékelés: 8/10
2023-09-22 16:27:16
:) A párommal való első próbajátékunkról még nem tudnék semmi érdemlegeset írni, mert noha előtte végigolvastam a szabályt - ami nem különösebben bonyolult -, illetve végigjátszást is néztem, ennek ellenére nagyjából lépésenként nézegettem a leírást, nehogy valamit eltévesszek, mert vannak apróságok, amiket nem hagyhatunk figyelmen kívül.
Szóval elsőre a játékmenet koránt sem volt gördülékeny, de ennek ellenére nekem tetszett. :) Érdekes volt, nem utolsósorban azért, mert azt vettem észre, hogy bár én egyáltalán nem szeretem a konfrontatív(abb) játékokat, itt valahogy mégis izgalmas volt, hogy elvehettünk egymás elől területetket, ledominálhattam párom falkájának egyik tagját, közben ügyelnem kellett arra, hogy a lépésemmel lehetőleg ne adjak lehetőséget neki arra, hogy ő tegye meg ezt az én farkasaimmal.
(Kíváncsi vagyok, hogy ha legközelebb már jobban átlátjuk az egészet, és szabályosan fejezzük be a játékot, akkor milyen élmény lesz.)
__________________________________________
A "kör/forduló" jelentését én is Tozsi által írtak szerint értelmeztem, és az eddig olvasott szabályokban is eszerint találkoztam a meghatározásokkal, ezért is lep meg most ennél a játéknál, hogy ezek szerint másként használták a fogalmakat.
2023-09-21 20:06:26
Igazad van, a te meghatározásod sokkal inkább találó és a hozzászólásodból eszembe is jutott, hogy sok játéknál kifejezetten ki van emelve, hogy a játékos köre. Ebből kifolyólag a kör és forduló a te megfogalmazásod szerint sokkal 8nkább helytálló. Habár azt én is kétlem, hogy ez egységes fogalom lenne a fordítók között.
2023-09-21 15:48:11
A Társasjáték Fb csoportban írt valaki a játékról (de az is lehet, Vagabundos csoportban :)), és neki pont az volt a problémája, hogy az utolsó jelölő felkerülésekor azonnal vége van a játéknak. Erre utal a PcGuru-s cikkben Böjti is. Ezt erősíti meg D3Meeples videója is, tehát amikor valamelyik játékos játékelemet rak a telihold mezőre, akkor a játékelemet felhelyező játékos köre végén azonnal vége van a játéknak, nem megy végig a forduló, a többiek (ha volt még valaki akinek nem volt köre abban a fordulóban) már nem kerülnek sorra.
Az angol szabály alapján is ez a helyzet: "When a component is placed on a date of the Moonlight Board, that shows a phase of moon, all Region Boards featuring a matching region scoring token are scored at the end of current player's turn (after they have taken all of their actions)."
(...)
"The game immediatly ends at the end of the turn when a piece is placed on the (player-count-specific) Full Moon space on the Moonlight Board."
Ez így elég szigorú, nyilvánt a másikra való odafigyelést és persze jó időzítést igényel, mondhatni itt farkastörvények uralkodnak... :)
Egyébként nálam az egy kör az, amíg egy adott játékos végrahajta az akcióit, egy forduló pedig az, amikor minden játékos lejátssza 1 körét.
2023-09-21 00:40:09
És akkor jön a mars terra, hogy legyen kör-forduló-generáció. 😅
De hogy értelmeset is írjak, alapesetben így van szerintem is, ahogy Maroval írjátok. Azonban vannak játeook ahol az elfogyó a húzópakli jelzi a végét, ilyenkor ha a hìzás elengedhetetlen, akkor nyilván azzal a játékossal aki az utolsó lapot felhúzta (vagy felhúzatta valakivel) ér véget a játszma.
2023-09-21 00:34:24
Én azt veszem észre, hogy az ehhez hasonló félreértések, vagy hibás értelmezések fő oka az, hogy sokan (játékosok és sajnos szabályleírások/fordítások is) eltérően használják a két szóban forgó kifejezést. A magam részéről annak a verziónak vagyok híve, hogy a kör (turn) az az egység, ami egy ember akcióit foglalja magába, mondjuk úgy, hogy passzolásig, a forduló (round) pedig a résztvevők köreinek összessége kezdőjátékostól kezdőjátékosig. És valóban, az esetek többségében, az ilyen játék végi kondíciókat tekintve, az a bevált szokás, hogy az adott forduló még befejeződik, ezzel biztosítva, hogy mindenki ugyanannyiszor kerüjön sorra, kiegyenlítendő az esélyeket.
2023-09-20 23:43:20
Ezekben az esetekben az a szokás, hogy végigmegy a kör. Viszont ha ez az esemény az adott kör utolsó jàtékosánál üt be akkor ott a vége. Ha viszont a kezdőjátékos éri el ezt akkor az utána következők még megcsinálhatják az elképzelt akcióikat és az ezekkel az akciókkal szerzett összpontszámmal kell számolni.
Ezt úgy írtam, hogy én még nem játszottam és szabályt se olvastam hozzá. Viszont az idézetedből is ezt értem ki. :)
Igen, a turn alapesetben egy teljes kört jelent társas vonatkozásban.
De mostmár számolj be arról az egy játékról is. :)
2023-09-20 17:29:51
Bár eddig csak egyszer próbáltuk ki, úgyhogy nem vagyok túl tapasztalt , és lehet, hogy mi értettük félre, viszont a szabály azt írja: "A játék azonnal véget ér annak a fordulónak a végén, amikor egy játékelem a Holdfénytábla (játékosszámnak megfelelő) Telihold mezőjére kerül lehelyezésre...."
Ennek alapján még mindenki befejezheti a körét. Vagy rosszul értelmeztem?
Utólagos kiegészítés: mi magyar szabálykönyvből játszottuk, és annak a szövegében "forduló"-nak írják, viszont megnéztem, az angolban ugyanott a "turn" szerepel, ami - jól tudom ? - a magyar "kör"-nek felel meg. Így érdekes...
2023-09-17 13:56:24
Jó kis játék, a szabályok könnyen tanulhatóak, miközben abszolút gondolkodós. A komolyabb gamereket is bőven le fogja kötni. Viszont az ajánlott játékosszámmal nem értek egyet, 2-3 főre ajánlanám csak, afölött nem a játék igazságtalan vége miatt.
A játék azonnal véget ér annak a játékosnak a köre végén, aki letesz a a moonlight board-on (elnézést, nem tudom, mi a neve magyarul) a telihold mezőre egy figurát. Ez azt jelenti, hogy mindenki, aki a játékossorrendben a játékot befejező játékos mögött van, elveszít egy teljes kört a játékból, és ezáltal tuti, hogy veszített, mert annyira sok pontot bukik. A játékossorrend nem változik a játék során. Vagyis aki az első játékos, az garantáltan mindig maximális számú kört teljesíthet, miközben az utolsó játékost (és ez a sokkal nagyobb probléma) kizárólag akkor nem bünteti a játék eggyel kevesebb körrel, ha ő fejezi be a játékot. Ez alacsonyabb játékosszámnál még abszolválható (bár szerintem már 3 főnél is komoly hátrány, a jaték vége felé szinte mindent ennek kell alárendelnie, hogy ő legyen a befejező), 4 és különösen 5 főnél viszont semmi ráhatása sincs arra az utolsó játékosnak, hogy mikor fejeződik be a játék. Annyira sok figurát kellene letennie egy körben, hogy idő előtt lezárhassa, ami lehetetlen. Csak akkor fejezheti be az utolsó játékos a játékot nagyobb játékosszámnál, ha a többiek gyakorlatilag nem tudják, mit csinálnak. 5 játékosnál szerintem kb. a lottó ötösre nagyobb esélye lenne az utolsó játékosnak, mint megnyerni a Farkasokat.
Elnézést, hogy ezt ilyen hosszan írtam le, de szerintem ez fontos infó lehet olyanoknak, akik szeretik, ha a játékban mindenki uyganakkora eséllyel indul.
2023-08-26 21:41:51
Kipróbáltam ezt a frissen megjelent gyöngyszemet is, ahol farkasok falkáját kell felfejleszteni, pontokat kell gyűjteni, hogy a tiéd legyen a legerősebb horda. Már a tanulójáték alatt bekerültem a darálóba, két játékos ellen folytattam területfoglaló háborút, mert folyamatosan az én területemet és pontgyűjtő helyemet támadták, dominálták a falkám tagjait, pedig a hófarkasok azért nehezen tudnak elvegyülni a többi szedett-vetett farkascsapatban, így a zsákmányállatok (préda) elejtésére alig jutott időm. Kicsit négy játékossal úgy éreztem, hogy folyamatosan 3 játékos ellen harcolok, ami már a magyar történelem alapján is kiderült, sose vezetett semmi jóra. És tényleg így is volt! A játék persze a sok háborús esemény miatt hamar véget is ért, sikerült még akkor lezárni, amikor két 8 pontos terület irányítása is az én falkám harcokban edzett erős mancsaiban volt, de valójában örülhettem, mert éppenhogy csak sikerült megőrizni a két sereg által támadott területen a dominanciát (egy barlang + 2 alfa és egy odú (6 pont) vs 1 alfa és 4 falkatag (5 pont) vs 2 alfa és 2 falkatag (4 pont) ellen.
Ha családi játékként tekintek rá, akkor is nagy az interakciós lehetőség, könnyen lehet egymást bántani (gonoszkodni is!), és ha két sereg együttes erejével kell felvenni a versenyt, akkor az nehéz harcokat eredményez. A harmadik sereg a másik terület feletti dominanciát kevésbé veszélyeztette, pedig ezzel 4 pontról le is mondott.
Persze engem nem zavar a viszonylag nagy interakció, a játék komponens minősége szuper, látványos és szórakoztató. Az asztalkép meglepően komplex, jó ránézni a szemnek, könnyen átlátható. Van benne komoly újrajátszási lehetőség is. Ajánlom azoknak, akik nem sértődnek meg akkor, ha a farkasaikat lezúzzák és még az alfáikat is kiszorítják, ütik-verik, minden lehetséges módon ledominálják, űzik, vadásszák. Vissza lehet foglalni sok területet, le lehet rázni a gonoszok igáját. A farkasvilágban úgyis a farkastörvények uralkodnak. A gyengéknek pusztulnia kell!
2023-05-08 07:03:51
Szép, tematikus játék, könnyen tanulható és átláthatóak a szabályok. A komponensek szépek és jó minőségűek, ár-érték arányban nagyon jó választás és családi játéknak is megfelelő, de a gamerek sem unatkoznak felette. Az interakció is kellő mennyiségű, de nem mondanám különösen konfrontatívnak, hiszen az ellenfél farkasainak behívását muszáj meglépnie mindenkinek, aki nyerni akar.
2023-03-13 11:08:54
Rettentően be tud húzni a tematika, pont ahogy hazafelé mentünk a feleségemmel a kocsiban, azt beszéltük tényleg nagyon jól átadja, hogy Mi egy farkasfalka tagjai vagyunk. Szóval amint elő lehet majd rendelni, nyomjuk is le a gombot.
2023-03-12 22:18:14
Nekünk is tervben volt, nagyon szerettük volna kipróbálni de végül nem jutott rá idő sajnos, de majd legközelebb. Mást azért sikerült Péternél kipróbálni (Sör és kenyér), amit elő is rendeltünk. :)
A The Wolves tematikája igen nekem nagyon tetszik, a játék igen szép. Péter elmondása alapján is igen tematikusnak tűnik. :)
2023-03-12 00:17:03
Volt szerencsém kipróbálni KMO társas fiestán és azt kell, hogy mondjam WÁÁÓ. Ízig vérig átjárka a tematika, tényleg mintha egy farkasfalkát irányítanánk.
Alapjába véve egy területfoglalós játék, egymásközti interakció nincs sok, de pont elég, hogy bele tudjunk köpni a másik levesébe. A célunk az, hogy amikor pontozunk bizonyos területeket mi legyünk többésgi uralomban rajta a farkasainkkal és az "épületeinkkel", ez 3x fog megtörténni, fordulonként pedig 2 területet értékelünk ki.
Vannak különböző tereptípusok amiken akciókat tudunk végrehajtani, ami úgy fog kinézni, hogy a saját készletünkben van 5 kétoldalú és egy ugyan olyan lapka, ami meghatározza milyen típusú lapkán hajthajtunk végre dolgokat.
Ez lehet lépés, falkabővítés, odú lehelyezése, barlang bővítés, vagy dominancia. Egy körben két akciót tudunk végrehajtani , aminek lapka költsége van, egy vagy több egyforma tereptípusú lapkát kell átfordítani, attól függ milyne lehetőséget választunk. Az odúk lepakolásával tudjuk az lépés számot, a mozgásunkat vagy a vonyítás hatósugarát bővíteni.
Menet közben prédákra is tudunk vadászni, amiből a cél az, hogy különbözőeket gyűjtsünk össze a több győzelmipont érdekében.
Elképesztően visz a téma, zseniális! Péterünk ígérete szerint, szuper előrendelési kedvezmények lesznek a Magyar jétákra (jóval olcsóbb árban lesz mint az angol). Időre azt mondanám, hogy játékosonként kb. 20-25p , maximum 5 fő tudja egyszerre játszani, de itt már azért szép asztalat is kér, mert akkor már 11 lapka fog lekerülni az asztalra.
Nekünk baromira átjött a játék, bízunk benne őszre tényleg ide ér.
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Farkasok társasjátékhoz