A Farkasok egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a hatszög-rács, a terület befolyásolás/irányítás, a rács mozgás és a vedd el mechanizmusokra. Egy falka mind felett! A Farkasok egy...
A Farkasok egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a hatszög-rács, a terület befolyásolás/irányítás, a rács mozgás és a vedd el mechanizmusokra.
Egy falka mind felett!
A Farkasok egy falkaépítő stratégiai játék 2-5 játékos számára. A játék a legrátermettebbek túlélésért folytatott küzdelme, miközben a játékosok a legnagyobb, legdominánsabb falkát területfoglalással, magányos farkasok toborzásával és zsákmányra vadászva próbálják összeállítani. Azonban ügyelniük kell arra is, hogy ne terjeszkedjenek túl vakmerően a riválisok uralta terepre, itt ugyanis elcsábíthatják falkájuk tagjait.
A döntéseket egy okos akcióválasztó mechanizmus irányítja. Minden akcióhoz olyan területlapkákat kell felfordítanod, amelyek megegyeznek azzal a tereppel, ahol az akciót végrehajtani szeretnéd. A kétoldalas lapkákon ebben a körben végrehajtott akcióid megszabják, hogy a következő körben milyen tereptípusokon hajthatsz végre akciókat. Ahogy kiterjeszted a falkád irányítását az egyes régiókra, egyúttal a falkád tulajdonságait is fejleszted, így a játék előrehaladtával még agresszívabb akciókat hajthatsz végre.
A játék közbeni három pontozási fázisban a játékosok minden régióban kiszámítják, melyikük van erőfölényben. A játék végén a játékosok összesítik a pontozási fázisokban szerzett győzelmipont-jelzőket, valamint a játékostábla hat pontozósávján elért legmagasabb győzelmi pontokat. A legtöbb győzelmi ponttal rendelkező játékos nyer!
Magyar nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Építés / Terjeszkedés, Állat
Mechanizmus:
Moduláris tábla, Hatszög-rács, Terület befolyásolás/irányítás, Rács mozgás, Vedd el, Változó setup
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Csomagküldéssel, vagy személyesen! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Pesten személyesen átvehető, vagy foxpost (vevő fizeti).
1 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Az év egyik meglepetés kiadványát egy kisebb kiadó, a Vagabund hozta el, hogy farkasokkal küzdjünk a területért és a túlélésért.
2023-09-29 23:04:57
Pesten nem megoldhatlan, bár ha a Gémklubban játszunk megnézem, ott nincs e meg a kínálatban a HT és akkor le se kell cipeld, plusz előtte a Farkasokkal lehetne bemelegíteni. (Az ugyanis ott megvan, náluk nézegettem :D) Legalább meglenne az összehasonlítási alap, és választ kapnál arra is, megéri e elkótyavetyélni a komplexebb játékot. Na de ezt majd inkább levélben kommunikáljuk le.
2023-09-29 22:55:11
Nem mondom, hogy neked adom, de ha adnál társaságot Pesten vagy Hatvanban elvinném valamikor játszani. 😂
2023-09-29 22:22:41
Ajh...🤦♀️😃 Amúgy mondanám, hogy cserélnék, de nincs meg a Farkasok.
Nekem is tetszik a téma, meg jónak tűnik a mechanika is, viszont az egyik negatívum, amit így az élőben való kipakolásánál (még nem játszottuk csak meglestem milyen) észrevettem, és ami nem csak rá, hanem mostanában sok másik játékra is igaz, hogy már annyira szépre akarják varázsolni, hogy játék közben elvesznek a táblán a tokenek és egyéb elemek, ha meg túl hiperrikító színre tervezik őket akkor azért "csúnya" kicsit. De értem én, hogy a nagy többség, köztük én is, hajlamos vagyok beleszeretni a tematikába és ezzel könnyebb eladni. Viszont minél több és nehezebb játékot játszunk mostanában, egyre inkább igényelném, hogy jobban átlátható legyen inkább a társas, mintsem szép, mert nagyon sokat kell még agyalnom egy-egy jelentősebb döntesnél és volt, hogy "elveszett" egy elem a táblán és emiatt nem vettem számításba. Szomorú... minden esetre tetszik, és listán van tesztelés szempontból.
2023-09-29 20:58:48
Igazából meg van már szerintem több, mint egy éve és azóta nem volt társaság/alkalom, hogy előkerüljön. Próba nélkül megválni valamitől nem szeretek, de a Farkasok tematikája és a valamivel könyebb szint megnövelné a játék esélyét.
szerk: pedig kíváncsi lennék rá, hidd el.
2023-09-29 20:30:15
Én ennél még életemben nem hallottam szomorúbb dolgot, hogy valaki le akarja cserélni a Hansa T-jét, ráadásul játék nélkül. ADJ NEKI EGY ESÉLYT!
2023-09-29 16:19:24
Így ezt elolvasva még játék szűz Hansa Teutonicám cserélném rá valakivel 😂
2023-09-29 12:38:47
Egy játék után azt mondom, ez nekem egy kicsit Hansa Teutonica Light Thematic Edition. Ez most jó minősítés? Hát, ha engem engem egy gémer nagybetűs klasszikushoz hasonlítanának, nem sértődnék meg.
Sokan írtak itt róla, van róla pár videó is, az általános ismertetőhöz azt ajánlom.
A személyes véleményem:
+ a tematika jól szolgálja a mechanikát, elfedi az absztrakciót;
+ inkább mély, mint szabálynehéz;
+ üdítően interakítv játék a mai közegben;
0 szép a kialakítása, igényesek az alkatrészek, de az én bézs eurókhoz szokott szememnek kicsit zajos már;
0 kicsit newro érzés ad ez a táblámról lepakolok és alatta pontot kapok érzés, de ennyit elviselek;
0 még elemezni kell az egyes akciók erősségét, lásd zsákmányállatok plusz pontjai és akciói nekem így elsőre erősnek tűnik, de mondom, ehhez még játszani kell;
0 még nem tudom, hogy a kártyadraft része limitáló ez esetben, vagy a játék része. Kategóriájából fakadóan talán az előző.
- a fenti ponthoz kapcsolódóan:
- AP veszélyes;
- meredek fejlődési íve van szerintem;
- sakkszerű élményként akinek erre rááll az agya, azt nem lehet itt megverni;
- nem feltétlen számolható a vége, és hogy sorra kerülök-e még, amivel beragadhatnak akcióim.
Jó-e a játék? Szerintem igen. Kinek ajánlanám? Azoknak, akik szeretik az igényesen kialakított játékokat, és nem a - társasbarátomat idézve - "Mars terraformálása generáció" tagjai az interakció okán. Több kell ennél? Akkor ott a Hansa Teutonica. Kevesebb, de vegytiszta area control saját tábla és bónuszok nélkül? Power Plants
Mogul skála szerinti értékelés: 2C
BGG szerinti értékelés: 8/10
2023-09-22 16:27:16
:) A párommal való első próbajátékunkról még nem tudnék semmi érdemlegeset írni, mert noha előtte végigolvastam a szabályt - ami nem különösebben bonyolult -, illetve végigjátszást is néztem, ennek ellenére nagyjából lépésenként nézegettem a leírást, nehogy valamit eltévesszek, mert vannak apróságok, amiket nem hagyhatunk figyelmen kívül.
Szóval elsőre a játékmenet koránt sem volt gördülékeny, de ennek ellenére nekem tetszett. :) Érdekes volt, nem utolsósorban azért, mert azt vettem észre, hogy bár én egyáltalán nem szeretem a konfrontatív(abb) játékokat, itt valahogy mégis izgalmas volt, hogy elvehettünk egymás elől területetket, ledominálhattam párom falkájának egyik tagját, közben ügyelnem kellett arra, hogy a lépésemmel lehetőleg ne adjak lehetőséget neki arra, hogy ő tegye meg ezt az én farkasaimmal.
(Kíváncsi vagyok, hogy ha legközelebb már jobban átlátjuk az egészet, és szabályosan fejezzük be a játékot, akkor milyen élmény lesz.)
__________________________________________
A "kör/forduló" jelentését én is Tozsi által írtak szerint értelmeztem, és az eddig olvasott szabályokban is eszerint találkoztam a meghatározásokkal, ezért is lep meg most ennél a játéknál, hogy ezek szerint másként használták a fogalmakat.
2023-09-21 20:06:26
Igazad van, a te meghatározásod sokkal inkább találó és a hozzászólásodból eszembe is jutott, hogy sok játéknál kifejezetten ki van emelve, hogy a játékos köre. Ebből kifolyólag a kör és forduló a te megfogalmazásod szerint sokkal 8nkább helytálló. Habár azt én is kétlem, hogy ez egységes fogalom lenne a fordítók között.
2023-09-21 15:48:11
A Társasjáték Fb csoportban írt valaki a játékról (de az is lehet, Vagabundos csoportban :)), és neki pont az volt a problémája, hogy az utolsó jelölő felkerülésekor azonnal vége van a játéknak. Erre utal a PcGuru-s cikkben Böjti is. Ezt erősíti meg D3Meeples videója is, tehát amikor valamelyik játékos játékelemet rak a telihold mezőre, akkor a játékelemet felhelyező játékos köre végén azonnal vége van a játéknak, nem megy végig a forduló, a többiek (ha volt még valaki akinek nem volt köre abban a fordulóban) már nem kerülnek sorra.
Az angol szabály alapján is ez a helyzet: "When a component is placed on a date of the Moonlight Board, that shows a phase of moon, all Region Boards featuring a matching region scoring token are scored at the end of current player's turn (after they have taken all of their actions)."
(...)
"The game immediatly ends at the end of the turn when a piece is placed on the (player-count-specific) Full Moon space on the Moonlight Board."
Ez így elég szigorú, nyilvánt a másikra való odafigyelést és persze jó időzítést igényel, mondhatni itt farkastörvények uralkodnak... :)
Egyébként nálam az egy kör az, amíg egy adott játékos végrahajta az akcióit, egy forduló pedig az, amikor minden játékos lejátssza 1 körét.
2023-09-21 00:40:09
És akkor jön a mars terra, hogy legyen kör-forduló-generáció. 😅
De hogy értelmeset is írjak, alapesetben így van szerintem is, ahogy Maroval írjátok. Azonban vannak játeook ahol az elfogyó a húzópakli jelzi a végét, ilyenkor ha a hìzás elengedhetetlen, akkor nyilván azzal a játékossal aki az utolsó lapot felhúzta (vagy felhúzatta valakivel) ér véget a játszma.
2023-09-21 00:34:24
Én azt veszem észre, hogy az ehhez hasonló félreértések, vagy hibás értelmezések fő oka az, hogy sokan (játékosok és sajnos szabályleírások/fordítások is) eltérően használják a két szóban forgó kifejezést. A magam részéről annak a verziónak vagyok híve, hogy a kör (turn) az az egység, ami egy ember akcióit foglalja magába, mondjuk úgy, hogy passzolásig, a forduló (round) pedig a résztvevők köreinek összessége kezdőjátékostól kezdőjátékosig. És valóban, az esetek többségében, az ilyen játék végi kondíciókat tekintve, az a bevált szokás, hogy az adott forduló még befejeződik, ezzel biztosítva, hogy mindenki ugyanannyiszor kerüjön sorra, kiegyenlítendő az esélyeket.
2023-09-20 23:43:20
Ezekben az esetekben az a szokás, hogy végigmegy a kör. Viszont ha ez az esemény az adott kör utolsó jàtékosánál üt be akkor ott a vége. Ha viszont a kezdőjátékos éri el ezt akkor az utána következők még megcsinálhatják az elképzelt akcióikat és az ezekkel az akciókkal szerzett összpontszámmal kell számolni.
Ezt úgy írtam, hogy én még nem játszottam és szabályt se olvastam hozzá. Viszont az idézetedből is ezt értem ki. :)
Igen, a turn alapesetben egy teljes kört jelent társas vonatkozásban.
De mostmár számolj be arról az egy játékról is. :)
2023-09-20 17:29:51
Bár eddig csak egyszer próbáltuk ki, úgyhogy nem vagyok túl tapasztalt , és lehet, hogy mi értettük félre, viszont a szabály azt írja: "A játék azonnal véget ér annak a fordulónak a végén, amikor egy játékelem a Holdfénytábla (játékosszámnak megfelelő) Telihold mezőjére kerül lehelyezésre...."
Ennek alapján még mindenki befejezheti a körét. Vagy rosszul értelmeztem?
Utólagos kiegészítés: mi magyar szabálykönyvből játszottuk, és annak a szövegében "forduló"-nak írják, viszont megnéztem, az angolban ugyanott a "turn" szerepel, ami - jól tudom ? - a magyar "kör"-nek felel meg. Így érdekes...
2023-09-17 13:56:24
Jó kis játék, a szabályok könnyen tanulhatóak, miközben abszolút gondolkodós. A komolyabb gamereket is bőven le fogja kötni. Viszont az ajánlott játékosszámmal nem értek egyet, 2-3 főre ajánlanám csak, afölött nem a játék igazságtalan vége miatt.
A játék azonnal véget ér annak a játékosnak a köre végén, aki letesz a a moonlight board-on (elnézést, nem tudom, mi a neve magyarul) a telihold mezőre egy figurát. Ez azt jelenti, hogy mindenki, aki a játékossorrendben a játékot befejező játékos mögött van, elveszít egy teljes kört a játékból, és ezáltal tuti, hogy veszített, mert annyira sok pontot bukik. A játékossorrend nem változik a játék során. Vagyis aki az első játékos, az garantáltan mindig maximális számú kört teljesíthet, miközben az utolsó játékost (és ez a sokkal nagyobb probléma) kizárólag akkor nem bünteti a játék eggyel kevesebb körrel, ha ő fejezi be a játékot. Ez alacsonyabb játékosszámnál még abszolválható (bár szerintem már 3 főnél is komoly hátrány, a jaték vége felé szinte mindent ennek kell alárendelnie, hogy ő legyen a befejező), 4 és különösen 5 főnél viszont semmi ráhatása sincs arra az utolsó játékosnak, hogy mikor fejeződik be a játék. Annyira sok figurát kellene letennie egy körben, hogy idő előtt lezárhassa, ami lehetetlen. Csak akkor fejezheti be az utolsó játékos a játékot nagyobb játékosszámnál, ha a többiek gyakorlatilag nem tudják, mit csinálnak. 5 játékosnál szerintem kb. a lottó ötösre nagyobb esélye lenne az utolsó játékosnak, mint megnyerni a Farkasokat.
Elnézést, hogy ezt ilyen hosszan írtam le, de szerintem ez fontos infó lehet olyanoknak, akik szeretik, ha a játékban mindenki uyganakkora eséllyel indul.
2023-08-26 21:41:51
Kipróbáltam ezt a frissen megjelent gyöngyszemet is, ahol farkasok falkáját kell felfejleszteni, pontokat kell gyűjteni, hogy a tiéd legyen a legerősebb horda. Már a tanulójáték alatt bekerültem a darálóba, két játékos ellen folytattam területfoglaló háborút, mert folyamatosan az én területemet és pontgyűjtő helyemet támadták, dominálták a falkám tagjait, pedig a hófarkasok azért nehezen tudnak elvegyülni a többi szedett-vetett farkascsapatban, így a zsákmányállatok (préda) elejtésére alig jutott időm. Kicsit négy játékossal úgy éreztem, hogy folyamatosan 3 játékos ellen harcolok, ami már a magyar történelem alapján is kiderült, sose vezetett semmi jóra. És tényleg így is volt! A játék persze a sok háborús esemény miatt hamar véget is ért, sikerült még akkor lezárni, amikor két 8 pontos terület irányítása is az én falkám harcokban edzett erős mancsaiban volt, de valójában örülhettem, mert éppenhogy csak sikerült megőrizni a két sereg által támadott területen a dominanciát (egy barlang + 2 alfa és egy odú (6 pont) vs 1 alfa és 4 falkatag (5 pont) vs 2 alfa és 2 falkatag (4 pont) ellen.
Ha családi játékként tekintek rá, akkor is nagy az interakciós lehetőség, könnyen lehet egymást bántani (gonoszkodni is!), és ha két sereg együttes erejével kell felvenni a versenyt, akkor az nehéz harcokat eredményez. A harmadik sereg a másik terület feletti dominanciát kevésbé veszélyeztette, pedig ezzel 4 pontról le is mondott.
Persze engem nem zavar a viszonylag nagy interakció, a játék komponens minősége szuper, látványos és szórakoztató. Az asztalkép meglepően komplex, jó ránézni a szemnek, könnyen átlátható. Van benne komoly újrajátszási lehetőség is. Ajánlom azoknak, akik nem sértődnek meg akkor, ha a farkasaikat lezúzzák és még az alfáikat is kiszorítják, ütik-verik, minden lehetséges módon ledominálják, űzik, vadásszák. Vissza lehet foglalni sok területet, le lehet rázni a gonoszok igáját. A farkasvilágban úgyis a farkastörvények uralkodnak. A gyengéknek pusztulnia kell!
2023-05-08 07:03:51
Szép, tematikus játék, könnyen tanulható és átláthatóak a szabályok. A komponensek szépek és jó minőségűek, ár-érték arányban nagyon jó választás és családi játéknak is megfelelő, de a gamerek sem unatkoznak felette. Az interakció is kellő mennyiségű, de nem mondanám különösen konfrontatívnak, hiszen az ellenfél farkasainak behívását muszáj meglépnie mindenkinek, aki nyerni akar.
2023-03-13 11:08:54
Rettentően be tud húzni a tematika, pont ahogy hazafelé mentünk a feleségemmel a kocsiban, azt beszéltük tényleg nagyon jól átadja, hogy Mi egy farkasfalka tagjai vagyunk. Szóval amint elő lehet majd rendelni, nyomjuk is le a gombot.
2023-03-12 22:18:14
Nekünk is tervben volt, nagyon szerettük volna kipróbálni de végül nem jutott rá idő sajnos, de majd legközelebb. Mást azért sikerült Péternél kipróbálni (Sör és kenyér), amit elő is rendeltünk. :)
A The Wolves tematikája igen nekem nagyon tetszik, a játék igen szép. Péter elmondása alapján is igen tematikusnak tűnik. :)
2023-03-12 00:17:03
Volt szerencsém kipróbálni KMO társas fiestán és azt kell, hogy mondjam WÁÁÓ. Ízig vérig átjárka a tematika, tényleg mintha egy farkasfalkát irányítanánk.
Alapjába véve egy területfoglalós játék, egymásközti interakció nincs sok, de pont elég, hogy bele tudjunk köpni a másik levesébe. A célunk az, hogy amikor pontozunk bizonyos területeket mi legyünk többésgi uralomban rajta a farkasainkkal és az "épületeinkkel", ez 3x fog megtörténni, fordulonként pedig 2 területet értékelünk ki.
Vannak különböző tereptípusok amiken akciókat tudunk végrehajtani, ami úgy fog kinézni, hogy a saját készletünkben van 5 kétoldalú és egy ugyan olyan lapka, ami meghatározza milyen típusú lapkán hajthajtunk végre dolgokat.
Ez lehet lépés, falkabővítés, odú lehelyezése, barlang bővítés, vagy dominancia. Egy körben két akciót tudunk végrehajtani , aminek lapka költsége van, egy vagy több egyforma tereptípusú lapkát kell átfordítani, attól függ milyne lehetőséget választunk. Az odúk lepakolásával tudjuk az lépés számot, a mozgásunkat vagy a vonyítás hatósugarát bővíteni.
Menet közben prédákra is tudunk vadászni, amiből a cél az, hogy különbözőeket gyűjtsünk össze a több győzelmipont érdekében.
Elképesztően visz a téma, zseniális! Péterünk ígérete szerint, szuper előrendelési kedvezmények lesznek a Magyar jétákra (jóval olcsóbb árban lesz mint az angol). Időre azt mondanám, hogy játékosonként kb. 20-25p , maximum 5 fő tudja egyszerre játszani, de itt már azért szép asztalat is kér, mert akkor már 11 lapka fog lekerülni az asztalra.
Nekünk baromira átjött a játék, bízunk benne őszre tényleg ide ér.
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Farkasok társasjátékhoz