A Sid Meier's Civilization: A Társasjáték egy összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 2 - 4 óra is lehet. A játék több, összesen 3 jelölést kapott 2011-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kő-papír-olló, a kereskedés, a moduláris tábla, a váltakozó...
A Sid Meier's Civilization: A Társasjáték egy összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 2 - 4 óra is lehet. A játék több, összesen 3 jelölést kapott 2011-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kő-papír-olló, a kereskedés, a moduláris tábla, a váltakozó képességek és a pakli tervezés mechanizmusokra.
Sid Meier's Civilization: A Társasjáték - magyar kiadás ár: 14,330Ft. A Civilizáció a népszerű PC-s stratégiai játék remekül sikerült táblás változata. A játékosok a hat teljesen különböző nép egyikét irányítva próbálják meg egyengetni civilizációjuk sorsát a számtalan lehetséges út egyikén. Lehet fejleszteni a technológiát, lehet támogatni a kultúrát, vagy véres harcok során legyőzni ellenfeleinket, esetleg mindegyiküknél gazdagabbá válva nyerni meg a játékot... ezek a lehetséges utak állnak a játékosok előtt a győzelem felé.
Ismertető videó (magyar felirattal):
A Civilization társasjáték a húsz évvel ezelőtti PC-s játék (és annak folytatásai) alapján készült táblás átirat. Igaz, már a számítógépes változat sem nélkülözött minden előzményt, hiszen nagyon sok ötletet az 1980-ban megjelent Civilization társasjátékból merített.
A most megjelent változat természetesen már megfelel a kor minden elvárásának, és az utóbbi időszak trendjeit sikeresen építi magába.
A játékosok a hat nép és vezető (Oroszország és Katalin, Egyiptom és Kleopátra, Róma és Julius Caesar, Németország és Bismarck, Amerika és Lincoln, valamint Kína és Wu Zetian) közül választhatnak induláskor, és ezek mindegyike többé-kevésbé tematikusan is indokolható tulajdonságokkal bír. Így például Rómában köztársaság, Oroszországban pedig kommunizmus uralkodik a többi nép despotizmusával szemben. Kína fővárosa már a játék elején fallal van körülvéve, az amerikaiak pedig egy nagy emberrel, vezetővel támogathatják fővárosukat. Ezek csak töredékei a már a játék kezdetén fennálló különbségeknek, de jól példázzák a játék aszimmetriáját.
Miután a játékosok kiválasztották, melyik civilizációt szeretnék győzelemre vezetni, megkapják a hozzá tartozó térképtáblát, ahova felépíthetik fővárosukat. Ezeken a kis részeken kívül a többi terület egyelőre felfedezetlen marad. Egy város elhelyezkedése, ahogy a való életben, úgy itt is meghatározza a lehetőségeket. A környezeti adottságokból adódik, hogy egy város inkább kereskedelmileg erős, vagy a termelés az, amiben élen jár, esetleg egyensúlyt igyekszik fenntartani e kettő között.
A térképlapok lerakása csak a játék előkészületeinek egy részét jelentik. Csak ízelítőül: mindenki kap 8 figurát, 3 városjelzőt, 4 haditechnika-jelzőt, egy segédletet, valamint egy kis pakli kormánylapkát. Ezen kívül ki kell még alakítani (egy külön táblán) egy közös piacot, ahonnan a játékosok katonai egységeket és épületeket, valamint a világ csodáit szerezhetik majd meg. Amint minden kellék készen áll (ez hozzávetőleg 15 percet vesz igénybe), kezdődhet a játék.
A játék körökre oszlik, és minden kör több fázisból áll. Az első fázis az ún. Kör kezdete, ilyenkor leginkább technikai jellegű dolgok történnek (pl. a kezdőjátékos személyének változtatása). Államformát is ilyenkor lehet váltani, valamint egyes kártyák vagy csodák hatásai jöhetnek létre ilyenkor.
A második fázis a Kereskedelem. Ilyenkor minden játékos begyűjti a városai által termelt kereskedelmi pontokat, valamint egymás között is üzletelhetnek, sőt akár ígéretekkel is fizethetnek.
A harmadik fázis a Városigazgatás. Ekkor minden városnak egy akciója lehet (épület vagy katonai egység termelése, kultúra és művészetek fejlesztése, vagy erőforrások begyűjtése).
A negyedik fázis a mozgás, ahol harci egységeinkkel illetve felfedezőinkkel léphetünk a táblán. Kezdetben minden egység kettőt léphet csak, de természetesen ez is fejleszthető a különböző technológiákkal (pl. Hajózás). Ilyenkor lehet harcolni, és békés (vagy kevésbé békés) falvakból erőforrásokat szerezni – akár erővel is.
Az ötödik fázis a Fejlesztés, ahol a játékosok a kereskedelemmel szerzett pontokból új technológiákat tanulhatnak. A technológiák piramis-szerűen épülnek egymásra, tehát a legalapvetőbb, első szintű tudományokból kettővel kell egy játékosnak rendelkeznie ahhoz, hogy egy fejlettebb, második szintűt kijátszhasson. A játék ezekből az egyszerű fázisokból épül fel, bár a rengeteg apróbb szabály és kivétel miatt nem ajánlott nekivágni a szabálykönyv alapos tanulmányozása nélkül.
A játék vége jó néhány ilyen kör után szokott bekövetkezni, és többféle feltétel teljesülése is kiválthatja. Az egyik lehetőség a kulturális győzelem. Ehhez az kell, hogy a játékos a játék során annyiszor áldozzon városaival a kultúra oltárán, hogy az összegyűjtött pontokból végül a kultúra-sáv végére elérjen. Ez talán a legnehezebb, legritkábban bekövetkező útja a győzelemnek, de ez is kivitelezhető. A második lehetőség a technológiai győzelem. Ehhez az ötödik szintig kell építeni a technológiai piramist, és ezzel ki kell fejleszteni az űrrepülést. Ez a játékostól leginkább azt követeli meg, hogy a kereskedelemre koncentráljon a játék során, ilyen épületekkel, csodákkal, vezetőkkel támogassa birodalmát, és eszerint alapítsa új városait. A Harmadik lehetőség a gazdasági győzelem. Ehhez 15 gazdasági pontot kell összegyűjteni, és ez kívánja a legsokrétűbb játékot, hiszen ezek a pontok a térkép bizonyos pontjaiból, vezetőkből, csodákból és technológiákból egyaránt adódhatnak. A negyedik lehetőség a katonai győzelem, ehhez annyi kell „csak”, hogy leromboljuk egyik ellenfelünk fővárosát. Persze ez sem egyszerű, sok és erős egység, valamint fejlett technológia kell általában hozzá.
A játék (gyakorlott játékosokkal is) legalább háromórányi időt vesz igénybe, de megéri a ráfordított időt.
Kategória:
Civilizáció, Felfedező, Alkudozás, Városépítő, Videójáték alapú
Mechanizmus:
Kő-Papír-Olló, Kereskedés, Moduláris tábla, Váltakozó képességek, Pakli tervezés, Kártya húzás, Pakli építés, Rács mozgás, Tech Trees / Tech Tracks, Négyszög-rács
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Nem azokat az időket éljük, amikor észszerű boldog-boldogtalannal összeülni társasjátékozni – de ha már úgy adódik, hogy a család napokon keresztül össze van zárva és a Netflixre már ráuntunk, idővel lekerülnek a polcokról a társasjátékok...
2021-05-24 22:26:56
Komplex stratégiai játék, többféle képpen lehet benne győzni. Változatos. Kettesben a legjobb, mert különben, ha összefognak egy ellen, esélye sincs. A játékidő az egyedüli probléma. Hosszú előkészíteni, még hosszabb lejátszani, ha többen játsszák, sokat kell várni, míg újra sorrakerülök.
2021-03-10 10:40:47
Nekünk mindig nagyon jó időtöltés összeülni a társas mellé, de úgy fair egy rövid elemzés ha a hibáit - mármint amit én annak vélek - megemlítem benne. Azért az látszik a játékon hogy már 10 éves, szinte őskövület ebben a "szakmában", mindennel együtt én bátran ajánlom CIV fanoknak.
2021-03-09 23:58:40
Én nagy CIV rajongó vagyok a számítógépes játékoknál. CIV 1-tő 6-ig mindet kipróbáltam. Társasjátékban nem, de amikor megláttam, rögtön retro érzésem volt. Biztos, hogy megpróbálták kihozni belőle a maximumot, ami egy dobozba belefér. És az is tuti, hogy nem lehet összehasonlítani a PC-vel, még akkor sem, ha sok hasonlóság van benne. Ugyanaz a cél mindegyiknél, de más a kivitelezés. Mást várok el egy számítógépes játéktól, és mást egy társasjátéktól. A számítgépes játékról most nem írnék, viszont a társasjátéknak nagy előnye az én számomra, hogy kézzel foghatóak az eszközök, tokenek, kártyák. És mivel többen játszák, ezért a játékosok közti kapcsolat sokkal izgalmasabb lehet, mit amikor a világ végén egy másik személlyel játszunk multiplayert. És társasjátékozáshoz nem kell internet, vagy számítógép, de akár még áram sem. (bár az este, lámpa nélkül elég problémás :) ) Biztos vagyok benne abban, hogy vannak akiknek kellemes órákat nyújt ez a társasjáték!
2021-03-09 20:13:54
Elolvastam a cikked király lett! A civilization engem valamiért elkerült anno így a játékról nem sokat tudok de az tök jó hogy egyre több pc-s konzolos játékot ültetnek át társasjáték formátumba, hogy csak párat említsek Dark Souls, Bloodborn ami meg van a barátomnak, nekem ennek a kártya válltozata van meg, Doom és ezek sem sikerültek rosszúl kár hogy nincsenek honosítva amit nem is értek bedig szerintem lenne piaca itthon
2021-03-09 18:24:18
Nekem több mint 25 éve van jelen az életemben a CIV mint franchise, ezért elmondhatom, hogy 1000 szállal kötődöm a témához. A társast is beszereztük, amint módunkban állt és nyilván a The New Down-t is becápáznánk ha honosítva lenne.
Sajnos a sok jó tulajdonság mellett ez a játék számos buktatót is tartalmaz. A harcrendszere komolytalan és nehezen áttekinthető, a játék maga nem túl változatos, 3-4 parti után kiismered és tudod mit kell tenned hogy nyerj. Bár több nép is van az alapjátékban is, de nem egy Korképről van szó ami tömegével kínálja a bázisnépeket.
Mindent összevetve én - mi a családban - totálisan elfogultak vagyunk a játékkal, egyet kell értenem harnas1207 kollégával, az egyik legjobban sikerült átültetés PC-ről boardgame-re. Azonban tapasztaltabb játékosszemmel már jönnek elő a hibái, és egyértelmű hogy ma már a Korképpel szívesebben játszunk.
2021-02-26 10:05:47
Két dolgot előre kijelenthetek: Ezt a játékot 10-ből 9 ember az első játék után eladja illetve a Civilization adta át eddig számomra a legjobban a PC játékok hangulatát! Előbbi oka nagyon egyszerű: a borzalmas szabálykönyv és a 4 órás játékidő brutálisan kedvromboló. Sokak számára kérdésként merült fel, hogy Civilization vagy Korokon át? Elmondhatom, hogy nincs határozott döntés, mert különböző a két játék, még ha ugyanazt a stílust képviselik is. A Civilization nagyon hajazni akar a számítógépes játékra, és hatalmas filing a kis mezőkön lépkedni, építkezni csatázni. A fejlődés ága szerencsfaktor és OP mentes, amivel nagyban beelőzi a Korokon átot, de jóval egyszerűbb is, mint az említett konkurencia. Számomra kevésnek tűnt az építkezési lehetőség, és túlságosan leegyszerűsített volt a termelési folyamat. A népek is elbírtak volna különböző techológiákat. A játék nagyszerűsége, hogy 4 különböző módon is lehet nyerni, de ahhoz, hogy ez értelmet kapjon, kell legalább 4 játékos és játékismeret is. Ennek oka, hogy alapvetően a technológia az, amivel legkönnyebben nyerni lehet, ha a játékos ezt nem ismerik fel és nem állnak állandó háborúban egymással, akkor a kezdő játékos mindig megnyeri a játékot. Az állandó háború viszont nyújta a játékidőt és nem mindenkinek lesz tetszetős. Bár az egységek és a harcmechanizmus nagyon ötletes, nekem mégis volt hiányértezetem. (Lehetett volna ennél változatosabb egység felhozatal is) Egyszóval a Civilization hozza a területi rivalizálást, a másik lerohanását a legmegfelelőbb pillanatban, de ezenkívül nem tud többet adni. A fejlődési fázis unalmas, nem igazán lehet taktikákat, stratégiákat kitalálni és erősen befigyel a királycsinálás problémája is. Az ember eltölt 3-4 órát is egy partyval, és azon kapja magát, hogy egy erősen elnyújtott Small Worlddel játszik.
2019-05-04 10:15:05
A játék illusztrációja nagyon szép. Maga a játék élmény is tökéletes, nagyon jó stratégia játék elég jó újra játszhatósággal. Kezdőknek nem teljesen ajánlanám, de kicsit gyakorlottabbaknak teljesen. A főkarakterek változatos képességgel bírnak, ami arra ösztönöz, hogy próbáld ki mindegyiket. Ha szereted a közepesen hosszú játékokat, ahol gondolkodni/stratégiázni kell vagy csak szeretnél egy atombombát dobni a barátodra ez a játék neked való! A harc mechanikája egyébként egyszerű, a kő-papír-olló játékra hajaz, tehát nincs benne lefutott csata.
Az emberiség történetét sokszor néhány kiemelkedő személyiség formálta, egyes építmények meghatározták egy egész kor világképét vagy éppen az ősi ereklyék nagyot lendítettek a civilizáción. Vajon képes leszel kihasználni ezeket és eléred célodat nemzeteddel? Most kiderül! A civilizáció új útjai A Civilization ezen kiegészítője számos új elemmel bővíti a...
Magyar nyelvű szabálykönyv (Filipszki László munkája) A kártyák magyar nyelvű fordítása (Filipszki László munkája)Angol:In Sid Meier's Civilization: The Board Game - Wisdom and Warfare, six new civilizations join in the battle for supremacy: Aztecs, English, French, Japanese, Mongols, and Zulu –...
A new civilisation for the board game: Greeks with Alexander the Great as leader. (Only available in German). Startbonus: Regierungsform Demokratie Startbonus: Infanterie beginnt auf Stufe 2 Spielbonus: +1 große Persönlichkeit extra pro großer Persönlichkeit Spielbonus: Handelspunkte bleiben erhalten bei Erfindung einer Technologie, die noch niemand...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Sid Meier's Civilization: A Társasjáték társasjátékhoz