A Mosaic: A civilizáció története egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A játékot 2022-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Medium Game of the Year kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kollekció...
A Mosaic: A civilizáció története egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A játékot 2022-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Medium Game of the Year kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kollekció gyűjtés, a váltakozó képességek, a pakli tervezés, a kártya húzás és a terület befolyásolás/irányítás mechanizmusokra.
Legyen a tiéd a leggazdagabb földközi-tengeri civilizáció!
A Mosaic: A civilizáció története egy akcióválasztós civilizációépítő játék. A játékosok körről körre fejlesztik saját civilizációjukat, termelnek és használnak erőforrásokat és szereznek újabb területeket különböző régiókban.
Nagy volt a jövés-menés a Földközi-tenger környékén az utóbbi pár ezer évben. Birodalmak emelkedtek és tűntek el, volt amelyik alig néhányszáz, de volt, ami néhány ezer évig is húzta. Persze felépíteni egy civilizációt a nulláról nem kis vállalkozás: a Mosaic: A civilizáció történetében lehetőségetek lesz ezt testközelből megtapasztalni, méghozzá észbontó változatossággal!
Ahhoz, hogy egy nagy civilizáció létrejöhessen, stabil alapokra van szükség: olyanokra, mint a tudomány, a kormányzat, gazdaság, építészet, mezőgazdaság, harcászat, kultúra vagy a népegészség és városiasodás. A játékban ki-ki erre a kilenc pillérre építi a maga civilizációját, és hogy Te éppen melyik oszlopot teszed igazán erőssé, az csakis rajtad múlik, elvégre a te birodalmadról van szó.
Azért nem kell megijedni, szó sincs végtelenül bonyolult szabályokról vagy nehezen befogadható játékmenetről – ellenkezőleg! A Mosaic: A civilizáció története bár nem kezdő társasjáték, de azért igen jól átlátható és rendkívül gördülékeny, dacára annak, mennyi lehetőség kínálkozik, miközben az ember csodákat épít, városokat emel, újabb árukkal kezd kereskedni vagy különböző technológiákkal fejleszti az élet más-más területét a maga birodalmában.
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Civilizáció, Közgazdaság, Ősi, Építés / Terjeszkedés
Mechanizmus:
Kollekció gyűjtés, Váltakozó képességek, Pakli tervezés, Kártya húzás, Terület befolyásolás/irányítás, Megtervezett körök/akcók, Játék végi bónuszok, Változó setup, Tags
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Szeged, hétvégénként Budapest 13. kerület! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
MTL kártyavédő az összes kártyán
2 érdeklődő
Akár cserélném is! Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Újpest,Balassagyarmat! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Kipróbáltam, nem tetszik Az érdeklődések ellenére még mindig elérhető 06.27. :)
3 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
JEM 2024 FEBRUÁR
Érdekelnek a jövő év társasjátékai? Támogatnál valami feltörekvő projektet? Kövesd a heti rendszerességgel jelentkező Kickstarter ajánlónkat és ne maradj le semmi érdekesről!
2024-07-28 00:58:32
Az utóbbi idők egyik legtúlárazottabb játéka (bár szép, de nem érzem indokoltnak a komponensek tekintetében ezt az eget rengető árat) kimondottan jó! Bármikor szívesen leülnék mellé, de annyira nem jó, hogy helyet kapjon a polcomon.
Egy civilizáció építős játékban és sokkal több interakciót igényelnék a játékosokkal és mindenekelőtt sokkal erősebb hangulatot. Sajnos az atmoszférának eléggé alávág, hogy a fejlődésünk, az újabb technológiák random és össze-vissza kerülnek játékba. Az sem tett jót a tematikának, hogy a Szfinxet simán felépíthetem Franciaországba, és sajnos az is negatívan sült el, hogy a magunk előtt gyűjtött kártyákkal egyrészt elférni is nagyon nehéz, másrészt egymást letakarva folyamatosan gyilkolja a hangulatot.
De mondok jókat. Ez a játék nagyon Mars terraformálása. Legalábbis nekem. Persze, nincsen közös cél és nincsen a Marsban területfoglalás sem, de a kártyák működése, a szettgyűjtés őrülete és az akciók mind-mind a Mars terraformálását jutatta eszembe. Ez persze jó dolog, mert szeretem a Marsot.
Mindezek mellett tetszik, hogy az achievementekért küzdeni kell, hogy a körönként egy akció mennyire kevés, hogy körökkel előre tudsz tervezni, hogy a termelés nem bőkezű, hanem alapos átgondolást igényel. Tetszik, hogy nem tudsz mident is megszerezni és hogy a győzelemhez több út is vezethet.
Nem tetszik viszont a szerencsefaktor. Míg a Marsban bármikor építhetek egy várost, addig ittmeg kellvárni, hogy a kínálatba bekerüljön egy város kártya. Nyilván nem jött egy sem, amikor körökön át vártam rá. Ez egy teljesen szükségtelen szerencsefaktor.
Lehet picit negatív a hangvétele az írásomnak, de a játék nem hagyott bennem rossz élményeket és több ponton is találkoztam vele. De semmiképpen nem az én játékom a Mosaic. Marad a Mars.
2024-01-07 16:22:41
Pár kevesbé rutin játékosnak segítenék saját tapasztaltből. Ha próbálod tanulni/tanítani mint én :)
Részben a játékszabályt okolva ezen pontok hiányáért.
A kezdő technológia kártyák:
Ezeket korlátlanul kijáthaszhatod a játékban, így még a kezdet előtt (vezető oztáskor) érdemes lehet mind az 5-öt kijátszani.
Azokat is kijáthszhatod aminek már valamilyen civilizációs alappillér az előkövetelménye. Ha ügyesen válogattál lehetséges (nem kell egy újabb kört várni rá.)
A legnagybb fejtörést az építés fázis adta.
Kártyával: vedd el a kártyát és magkapod érte az előnyöket. (Kikiötőváros,Város - kell fizetni (4kő, 2 népesség) még Falu(Födműves falu, Kézműves falu nem kell fizetni).
Ha (szárazföldi várost) építesz 5 pénzt be kell tenni a kincstárba a készletből (nem saját pénzből). Még Kikötőváros építésekor 10 pénzt.
(Nekem ebből nem derült ki, hogy szintén ez a teendő, ha kártya nélkül építek várost. De feltételezem igen.)
Ezt követően ha eljutsz oda, hogy építkezz és letegyél egy települést típust tartsd észben, hogy az eredti szabály szerint csak a város köré építhetsz falut a mellette lévő (teljes)hexákba és nem hosszabbíthatod meg a kiterjedését hogy két falu van egymás melett! Azaz, max 6 falu lehet egy város melett.
A Katonaság akció is zavart keltő.
A katonaság során nincs letisztázva van-e bármi különség a lovasság és gyalogság között. (Egyébként nincs különbség, erősségben vagy mozgásban csak a technológiai kártyák különböztetik meg őket.) Ez első játékban biztosan felmerül mindenkiben.Főként ha Rizikóztál életedben :)
Szintén fontos elem katonaságot csak olyan régióban játhatsz le ahol van városod. (Kivéve ha kártya nem ad rá felhatalmazást, hogy bárhova teheted.)
Egy katona természetesen egy régiót tud mozogni max (kivéve ha egy kártya engedélyez mást.)
(+Az Adó és Vám kártyáknál tartsd észben, hogy a kincstából is jár az összes bentlévő pénzt nem csak a lapka után.)
Illetve legjobb szabálymagyarázatnak ezt ajánlom:
Mosaic: A Story Of Civilization - How To Play (youtube.com)
2024-01-04 10:25:48
véleményt szeretnék kérni a játék magyar verziójáról, milyen lett, van e benne a ks-hez képest bármi módosulás. a TJÜ-n nagyon szemeztem vele de aztán elriasztott a kismillió lapka és alkatrész, kíváncsi lennék a véleményére annak aki már próbálta, hogy mennyire lett jó a cucc. köszönöm előre is.
2023-02-07 19:00:46
Nézzük kicsit a kiszereléseket. Colossus edition-re fizettem be. Véleményem az, hogy a játékélményhez nem szükséges ez a verzió, az alap is megteszi. A műanyag minik sztem látványilag rosszabbak, ameddig nincsenek kifestve, főleg a sötétebb tónusúak (csodákat leszámítva). A festett papír alapú tokenek sztem pont megteszik. A BGG-n persze vannak más vélemények is, ott a papír alapúra panaszkodtak többen, hogy elsőre nehezen látták át a különbséget (másoknak nehezebben tudták elmagyarázni a játékszabályok során, hogy mi mire való). A Colossus edition-ban mindkét verzió megtalálható. Kifestésük rengeteg idő, cirka 6x50db + csodák.
A neoprene mat sztem inkább dob a játékon. Én valahogy jobban szeretem ezt a megoldást, mint a sérülékeny papír alapú táblákat. Van olyan ami megvan már 15+ éve és még most is hibátlan, egyben van, nem fakult ki, stb.
Maga a játék:
A szabálykönyv sztem érthető, logikus felépítésű. Talán a nyersanyagok nincsenek megnevezve így amire azt hittem, hogy réz, arról kiderült, hogy farönk... BGG-n van egy lista. Nem árt tudni, mert a játék viszont utal arra, hogy x bronzzal csinálj vmit.
Nagyon keveset kell forgatni a BGG-t, amin főleg olyan kérdéseket tettek fel a játékkal kapcsolatban, ami benne van a szabálykönyvben. Ami miatt én magam is forgattam többször az Herobotus volt, az automata ellenfél.
Játék mechanika, mivel CIV fan vagyok, így mindig is kerestem a táblajáték verzióit. Ha nem is egy CIV, de sok közös van bennük:
- építés, fejlődés
- csodák
- "kereskedés"
- aranykor
- stb.
A játék mechanikája sztem jó, könnyen megérthető. Nem egy hard core stratégia, de azért lehet benne előre tervezni, gondolkodni, taktikázni.
A hadseregnek nincs jelentős szerepe, de mégis megvan a helye, szükség van a győzelemhez. Maga a játék nem is a harcra lett kiélezve.
Kinézet. Amint szaporodnak a városok, farmok, kikötők, csodák, színessé válik a térkép. Ami alapból sem üres, hiszen kezdetben tele rakjuk nyersanyaggal.
A játékot ajánlom CIV fanoknak, meg persze bárkinek!
The story of Civilizations is punctuated with wars and disasters. Civilizations either survived them, and continued on their journey, or succumbed to them and faltered. Will your Civilization be strong enough to weather the storm? The Mosaic: Wars & Disasters Expansion contains many new elements to allow you to explore deeper strategies and face new...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Mosaic: A civilizáció története társasjátékhoz