A Twilight Struggle egy összetett társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 2 - 3 óra is lehet. A játék 2006-ban megnyerte a Golden Geek Awards díját Legjobb harci játék kategóriában, illetve szintén ebben az évben megnyerte a Golden Geek Awards díját is Legjobb két személyes játék kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt...
A Twilight Struggle egy összetett társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 2 - 3 óra is lehet. A játék 2006-ban megnyerte a Golden Geek Awards díját Legjobb harci játék kategóriában, illetve szintén ebben az évben megnyerte a Golden Geek Awards díját is Legjobb két személyes játék kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kampány/harci kártya vezérelt, az egyidejű akciók, a pakli tervezés, a szimuláció és a kockadobás mechanizmusokra.
A Twilight Struggle legendás hírnévvel rendelkezik. Az Ananda Gupta és Jason Matthews által tervezett játék ugyanis már évek óta az első helyen terpeszkedik a társasjátékok nagy listáján, vagyis a Boardgame Geek listán. Ez a megtörhetetlen uralom nem kis érdem, olvass tovább, hogy mitől milyen jó ez a hidegháborús társasjáték!
A játék a világháborúk után beálló hidegháború idején játszódnak, a szemben álló felek pedig természetesen Amerika és a Szovjetunió. Ennek megfelelően a játéktábla lényegében egy világtérkép, amin minden fontos játékinformáció megtalálható. A korszakot három játékfázison keresztül lehet átélni, melyekhez rendre tartozik egy-egy pakli kártya. Ezekből a paklikból kap a két versengő fél kártyákat, amiket a játék során felhasználhat a győzelem elérésének érdekében. A játék mechanizmusa lényegében ennyi, ami pofon egyszerűvé és gyorsan tanulhatóvá teszi a társast.
Az igazi nyomást az jelenti a játékban, hogy minden kártya más képességgel rendelkezik. Egy lap adhat például rengeteg befolyást az országodnak, miközben a képessége éppen az ellenfélnek kedvez. A rengeteg eltérő lap miatt nagyon változatos és nehéz döntéseket kell hozni a játékban, ami rendkívül jól bemutatja a korszakra jellemző feszült légkört. Mivel egy-egy körben általában sok olyan kártyát kapsz kézbe, amit nem is igazán szeretnél kijátszani (mert például az ellenfélnek kedvez), valahogy meg kell szabadulnod ezektől.
Itt jönnek képbe a korszak történelmi eseményei. A játékban megjelenő eseménykártyák mellett (mint amilyen például az Arab-Izraeli konfliktus) lehetőségetek van űrkutatásban versenyezni egymással. Az űrkutatás legnagyobb előnye, hogy kártyát kell kézből eldobni ahhoz, hogy fejlődhessetek e téren, így a fölösleges lapoktól limitált számban ugyan, de meg lehet szabadulni.
A játék fő célja, hogy országod minél több támogató szövetségest szerezzen kártyák kijátszásával, felhasználva azok befolyás értékét. Az ellenfelednek azonban számtalan lehetősége van arra is, hogy a téged támogató országokat rávegye, hogy ne támogassanak többé, megszüntetve ezzel a befolyásod, sőt akár maga mellé is állíthatja az addigi szövetségeseidet. Ezek a szövetségesek bizonyos lapok kijátszásakor vagy más eseményeknél győzelmi pontot jelentenek. Ezeket a pontokat azonban nem külön gyűjtitek, ami neked plusz pontot jelent, az az ellenfélnek mínusz ponttal jár. Aki hamarabb szerzi meg a győzelemmhez szükséges 20 pontot, az lesz a játék győztese.
Ha valaki szereti a tematikus és történelmi játékokat, valamint érdekli a hidegháború, akkor ez a társas a tökéletes választás. A játék minden mozzanata teljesen átadja a tematikát és a hidegháborús hangulatot. A játékmechanizmus alapjai egyszerűek, gyorsan tanulhatóak. A komplexitást a kártyák sokfélesége viszi a játékba, illetve az, hogy a játékosoknak ki kell gazdálkodniuk, hogy úgy játsszák ki lapjaikat, hogy az ellenfélnek az a legkevésbé legyen kedvező. A játék néhány apró hibája közül kettőt fontos említeni. Az első, hogy a rengeteg féle kártya miatt, az aki már játszott a társassal hatalmas előnybe kerül az újoncokkal szemben, csupán azért, mert tudja mire lehet számítani a játék során.
A másik eset pedig az, hogy gyakran kerül elő egy meccs alatt a dobókocka. Ezzel egyébként nem is lenne semmi baj, de sok esetben a kockadobások katasztrófával vagy valami óriási előnnyel járnak, attól függően, hogy mit sikerül dobni. A dobásokat nincs lehetőség manipulálni, így pusztán a szerencsére van bízva néha egy-egy nagy dolog kimenetele. Ezeket szem előtt tartva a játékot olyanoknak ajánljuk akik kedvelik ezt a témát és meg tudnak békélni a kockák szeszélyeivel.
1 szabálykönyv
1 játéktábla
103 kártya
2 dobókocka
rengeteg token
A magyar nyelvű szabályáttekintőt itt találod meg!
Kategória:
Politika, Háború, Modern hadviselés
Mechanizmus:
Kampány/Harci kártya vezérelt, Egyidejű akciók, Pakli tervezés, Szimuláció, Kockadobás, Terület befolyásolás/irányítás, Akció/Esemény, Advantage Token, Események, VIC-15 Circuit Breaker / Sudden Death, VIC-19 Tug of War, Változó setup
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Debrecen! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
- Bontott, soha nem játszott. Hibátlan, hiánytalan. Polckopás mentes. - Turn Zero kiegészítő bontatlan. - Akrill lapkákkal, tároló dobozokkal együtt. - Kártyák védőben. - Angol.
0 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Lassan két évtizedes, mégsem látszik rajta az idő: 2005-ös megjelenése óta uralja témáját és műfaját a Twilight Struggle, melyben a teljes Hidegháborút lejátszhatjuk.
A karantén időszaka elvileg kifejezetten alkalmas, sőt ideális lenne arra, hogy az ember társasjátékozzon.
A modern társasjátékos mérföldkövek. Beszélgetnek: Gál József és Győri Zoltán.
2024-11-19 12:19:13
Minden idők egyik legjobb kétfős társasjátéka, amely nem véletlenül volt évekig a top társasjáték a BGG szavazatai alapján. Az egyik játékos a Szovjetunió, a másik az Egyesült Államok érdekeit igyekszik érvényesíteni a hidegháború során.
Eszméletlenül tematikus játék, vágni lehet a feszültséget. Figyelnünk kell arra, hogy folyamatosan fegyverkezzünk, de ne vigyük túlzásba a háborús tevékenységet, ugyanis ha valakinek a körében kitör az atomháború, ő azonnal elveszti a játékot. A világ egyes részei fokozatosan lesznek egyre fontosabbak, kezdetben Európa, Ázsia és a Közel-Kelet van fókuszban, de aztán nem hanyagolhatjuk el Afrikát, Közép- és Dél-Amerikát sem. Erőforrásokat áldozhatunk az űrversenyre is.
A legjobb kártyarendszert használja a játék, amivel valaha találkoztam. Minden kártyának van egy operáció pont értéke és szerepel rajta egy esemény is (vagy az USA-hoz köthető, vagy a Szovjetunióhoz, vagy semleges.) Ha saját, vagy semleges eseményt tartalmazó kártyát játszunk ki, akkor dönthetünk, hogy az operáció pontokat szeretnénk elkölteni általános akciókra (ezeknél van, hogy kockával kell dobni, ez lehet, hogy nem tetszik valakinek, szerintem izgalmas és tematikus), vagy az eseményt. Ellenben ha az ellenfél eseménye van a kártyán, akkor mi csak az operációpontokat választhatjuk ÉS az esemény mindenképp bekövetkezik. A játék egyik kulcsmomantuma, hogy mennyire ügyesen tudjuk magunkat jókor lábon lőni ilyen lapokkal, ahol azonnal tudjuk menedzselni a károkat. Bizonyos események kijátszás után azonnal kikerülnek a játékból, így azzal is trükközhetünk, hogy most csak az operáció pontokat használjuk és akkor később újra előjöhet a kártya és majd akkor lesz jó az esemény. A pontozás is kártyakijátszáshoz köthető, így azt is tudjuk időzíteni!
A kinézet nekem nagyon tetszik, emellett remekül átlátható, de megértem, hogy a minikhez szokott játékosoknak "fapadosnak" tűnhet.
Ez egy 10/10-es játék, mindenképp ajánlom kipróbálásra, ha bírod a konfrontációt és a feszültséget!
2023-06-22 09:58:21
Ha ismerős lennél a wargame-ek világába, akkor ez nem lenne meglepetés. Jóval kisebb piacra lőnek ezek a kiadók, emiatt olcsóbb komponensekből raknak össze drágább játékot, különben nem lenne kifizetődő a fejlesztési idő, ami esetenként azért sokkal durvább tud lenni, mint egy random családi euróban. Fesztáv gameplay szabálymagyarázattal együtt max egy óra, és elég hozzá 2-3 ember, míg egy standard wargame-nél sokszor a szabálymagyarázat sincs meg egy óra alatt, a játékidő simán felkúszik ennek az 5-6-szorosára, és sokszor nem is elég hozzá 2 ember, kell a minimum 3-5. És ez csak a kitesztelés, amiből esetenként kell 100-200 alkalom, a köztes balanszírozásokról és hibajavításokról nem is beszéltünk még, ahogy a fejlesztési időről sem.
A Fesztáv tervezése ehhez képest csukott szemmel ment csípőből (mondjuk ez meg is látszik rajta). Sokszor, sok helyen elmondtuk már: a társasjátékoknál nem csak a doboz méretét és a komponenseket fizeted meg, hanem az ötletet és a fejlesztést is mögötte. A Fesztáv és hasonszőrű társai a "könnyű" piacra lőnek: családi játék, cuki téma, szép komponensek. Ezekből esetenként a milliós eladott példányszám is megvan röhögve (ezért is volt botrány belőle, amikor megkapta a Spiel des Jahres-t, és Mr. Stegmaier nem volt hajlandó rátenni a dobozra a plecsnit, mert onnantól kezdve minden eladott példány után tejelnie kellett volna a németeknek - bocs, ha most valakinek elrontottam az élményt, de a "társasjátékok Oscar-díja" valójában a pénzről szól, ezért sem az egyébként jobb Carpe Diem kapta a fődíjat). A GMT viszont csupa olyan játékot ad ki, aminek a piaca talán, ha század vagy inkább ezred akkora, mint a Fesztávnál, és sokkal de sokkal több idő kell egy jó és komplex wargame összerakásához és kiteszteléséhez, mint egy random családi játéknál.
Szóval lehet szidni a komponenseket, de a fentieket figyelembe véve inkább ne a Fesztávval mérd össze, semmilyen szinten nem egy súlycsoport a kettő.
2022-08-22 16:35:47
Az egyik barátom szerezte be a deluxe verziót, azóta már sikerült is beletenni 4-5 játszmát. Ahhoz képest, hogy csak két fővel játszható nagyon epic game, megkéri a befektetést a játéksoktól (időben és szabálytanulásban egyaránt, az áráról már nem is beszélve). A doboz a szokásos letisztult semmi pucc GMT stílust tükrözi, na de a beltartalom már egészen más szint. A kiadó eddig megjelentetett játékaihoz képest szerintem messze ez a legszebb. A hatalmas játékostábla igazán jól szerkeztett, és nagyon mutatós, segíti a témában való elmélyülést. A kártyák már picit egyszerűbbek, elég minimalisták, de tetszik, hogy mindegyiken az eseményhez passzoló hiteles kép található. A tokenek is pofásak, és nem kevés van belőlük. Szerintem ez az egyik legtematikusabb történelmi társasjáték a piacon. A játék minden eleméből, mechanizmusából annyira csöpög a hidegháborús érzés, hogy az valami eszméletlen. A defcon status fenntartása, az űrverseny, de még a pontozás is teljesen a témához lett igazítva (az ellenfél kárára szerezzük a pontjainkat, amennyit veszít az egyik fél, annyival lép előrébb a másik). Az eseménykártyák korszakolása jól balanszolt, az ember szinte alig várja, hogy érkezzen az új pakli. A terület befolyásolás/birtoklás nagyon fontos eleme a játéknak, hiszen rengeteg pontot, Európa esetében akár győzelmet is jelenthetnek. A kártyahúzás azonban sajnos eléggé lutri, az utolsó két játékalkalmat meg is keserítette számomra, be tud szorulni az ember, ha nem kap megfelelő lapokat. A lapokat egyébként eseményként, vagy akciópontokként is ki tudjuk játszani. Ha az ellenfélhez tartozó kártyát aktiválunk pontként, akkor bizony el kell szenvednünk a rajta szereplő eseményt, ami nem nekünk fog kedvezni. A területek pontozó kártyáival nagyon jól kell okoskodni, de sajnos itt is megeshet, hogy egy olyan területhez kapjuk meg a lapot, amire nem tudunk túl nagy kontrollt gyakorolni. Nagyon mély, nagyon egyedi hangulatú játék, amihez kell pár alkalom, hogy igazán megmutassa magát.
2022-01-31 14:09:53
Maga a játék nagyon rendben van, azért is vettem meg, mert tudtam mire számíthatok, jatszottam már vele korábban. De! A komponensek minősége elég gyenge, a kártyákat a legolcsóbb kartonra nyomták, 2-3ba volt hiba is. Ha vakon összehasonlítanám a fesztávval, azt mondanám az a drágább játék. A szabályfüzet is a legolcsóbb 80g-os papír. Egyszerűen nem értem hogy egy ilyen presztízsű játékot miért kell ilyenekkel lehúzni.
2019-07-19 15:23:31
A Twilight Struggle mint ahogy a doboz borítója is sugallja, a hidegháborúba kalauzol el minket. Minimál grafikájának hála, az ember tényleg úgy érzi mintha a frontvonal mögött ülve rángatná a politikai szálakat. Meglepő volt a hogy a játékhoz van dobókocka, de a játék során mégse éreztem úgy hogy a szerencsének köze lenne az események alakulásához. (Na jó talán amikor nem sikerült politikai puccsut végrehajtani… ) A játék szabálya komplex, nehéz. Játék idő szerintem a dobozra írt többszöröse.
2019-04-18 11:54:06
Amikor először találkoztam vele, akkor még nem igazán fogott meg sem a doboza, sem a tematikája. Majd a méltán híres BGG lista 1. helyére tört, és nem is tudta senki letaszítani onnan évekig. Szóval, amikor már egy ideje a trónon csücsült, elmerengtem; mi lehet ez a játék, ami ekkora elismerést szerez ennyi lelkes amatőr és szakértő között? Beszereztem egyet, és jónéhány partit lejátszottam - a végére már helyesen, szabályoknak megfelelően is sikerült - és el voltam kápráztatva. Ez tényleg olyan fantasztikus, amilyennek tartják!
A játékot két játékos játssza. Egyikük az Amerikai Egyesült Államokat, másikuk a Szovjetuniót irányítja. Az nyer, akinek a legtöbb győzelmi pontja van a játék végén, először ér el 20 győzelmi pontot, elkerül egy atomháborút vagy bizonyos kártyákon szereplő célokat teljesít. A játékmenet kártyákon alapszik. Mindkét játékos kártyákat kap a kezébe a játék legelején, és ezeket játszák ki a parti folyamán. A kártyák vagy pontozást indítanak be, vagy semleges események, illetve lehetnek USA vagy USSR specifikus események.
A játékot egy világtérképen játsszák, ahol a játékosok megpróbálnak minél több országot befolyásuk alá vonni, hogy több győzelmi pont üthesse a markukat, ha pontozásra kerül a sor. A többi kártyát kijátszhatjuk műveleti pontokért, amik a befolyásunkat növelhetik, vagy magáért az eseményért. Ha az esemény jellege semleges, vagy az országodhoz illő, akkor valószínűleg az eseményért játszol ki egy lapot, mert azok többnyire értékesek számodra. Ha viszont az ellenfeled kártyája van nálad, akkor azt a pontokért játszod ki. Viszont itt jön a csavar! Még ha így is teszel, az esemény ettől függetlenül bekövetkezik. Szóval a játék veleje az ilyen kártyák jó időben való kijátszása, hogy a negatív hatásaikat minimalizáld.
A kártyák 3 részre vannak osztva; korai, középső és késő. Az utóbbiban lévő kártyákat fokozatosan adjuk az előbbiekhez a játék folyamán. Ha nagyjából tisztában vagy a hidegháborúval, akkor fel fogod fedezni, hogy a játékban is, úgy ahogy anno a valóságban, a kezdetekkor Európa a legnagyobb prioritás, de az idő múlásával más területek is a figyelmed középpontjába kerülnek a más jellegű kártyáknak köszönhetően. Sokszor "tűzoltásról" szól a játék, hirtelen jött problémák gyors megoldásáról, annak érdekében, hogy szoros maradjon a verseny, és szemmel kell tartani Európát és a többi értékes területet.
A csak ketten játszható játékok egyrészt áldás, másrészt átok. Átok, mert ha van időm játszani, akkor általában nagyobb csoporttal játszom, így ez a játék nem opció. Viszont egyre jobban értékelm őket, mert sokkal kiélezetebbek a játékok, és nagyobb a befolyásod a játékra.
A promo card published by Asterion for the release of the Italian Edition of Twilight Struggle Card number "111 Optional" US event - Mid War - 1 ops "if there is at least one nation in Western Europe not Controlled by USSR, remove from that nation all USSR Influence but 1 (if there more than one nation not Controlled by USSR, the USA player choose the...
A promo card published by Devir for the release of the Spanish Edition of Twilight Struggle. Card number "111 Optional". Neutral Event - Late War - 1 ops Requires NATO. Each player rolls a die. The active player adds +1 and the player with more influence in Spain/Portugal also adds +1. In case of a tie, roll again. The winner adds 1 VP and adds 1 influence...
Created as part of a contest in the magazine Swiat Gier Planszowych, included in the Polish third edition of Twilight Struggle. Baghdad Pact (Early War) US 1 Op card: Baghdad Pact (Early War) Remove 1 Soviet influence from Iraq and Turkey and add 1 US influence in Pakistan or Iran Martial Law (Late War) USSR 2 Op card: Remove 1 USA influence from Poland....
Twilight Struggle: A Turn Zero egy új mini-bővítés, amely lehetővé teszi a játékosoknak, hogy felfedezzék a két szuperhatalom alternatív kezdési helyzetét. Mi lenne, ha Chiang csapata tartózkodna Dél-Kínában? Mi lenne, ha a Churchill Tories 1945-ben újraválasztást nyerne? És mi lenne, ha a nyugati szövetségesek túl messzire haladnának a hídon, és először...
These 8 cards were included as promo decks #1 and #2 with the Twilight Struggle digital Kickstarter. It comprises of 4 card sheets with descriptions of the cards on them, an alternate Space Race Track board, a special Zaire counter to be used on the board if the "Mobutu Sese Seko" event card is activated, and 8 cards: Non-Aligned Movement Mobutu Sese Seko...
A promo card from the International Twilight Struggle Tournament 2016 that was hosted in Thessaloniki (23/24 April 2016). Promotional Card Neutral Event - 2 IP - MID WAR Cancels/prevents NATO for Greece. Adds 2 IP to Greece. For the remainder of the turn, coups and realignment rolls in Greece are not DEFCON restricted for either player. Remove from play if...
Note: This entry is compatible with the Deluxe Edition of Twilight Struggle. The card backs have the same art as the GMT Games published Deluxe Edition printings from 2009 onwards. Description from the publisher: For those of you who'd like to expand your Twilight Struggle experience, we present the Twilight Struggle Turn Zero and Promo Packs expansions....
A promo card published by GaGa Games for the release of the Russian Edition of Twilight Struggle. This card is created by the community during the contest organized by GaGa Games in collaboration with Ananda Gupta and Jason Mattews. Card number "111 Promo". USSR event - Mid War - 1 OP. «If Finland is USSR controlled, USSR gains 1 VP. Otherwise USSR...
In 1945, unlikely allies toppled Hitler's war machine, while humanity's most devastating weapons forced the Japanese Empire to its knees in a storm of fire. Where once there stood many great powers, there then stood only two. The world had scant months to sigh its collective relief before a new conflict threatened. Unlike the titanic struggles of the...
The USA and USSR vie for control of the Red Sea during the Cold War. Part of GMT's Lunchtime Series, Twilight Struggle: Red Sea – Conflict in the Horn of Africa is a two-player card driven game that builds on the award winning Twilight Struggle. The year is 1974, and the Soviet Union and the United States have been locked in a life-or-death struggle...
Twilight Struggle: Red Sea, Conflict in the Horn of Africa társasjáték 15990 Ft-tól! - 6 üzlet árulja ezt a játékot!
“I have spoken here today about India's race with Red China. We want India to win that race. We want India to be a free and thriving leader of a free and thriving Asia. But if our interest appears to be purely selfish, anti-Communist and part of the Cold War – if it appears to the Indian people that our motives are purely political – then we shall play...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Twilight Struggle társasjátékhoz