Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Nemesis: Karnomorfok vs Tébolyfantomok

Te is szívesen beszereznél a Nemesishez egy összetett kiegészítőt, de hiába töprengsz, nem tudod eldönteni, hogy a Karnomorfokat vagy a Tébolyfantomokat válaszd? Ez esetben cikkünk a segítségedre lehet!

Karnomorfok vs Tébolyfantomok

A Nemesisben megismert betolakodókat mind a két kiegészítő leváltja egy-egy új fajra, így helyezve át a játékot új világokba - és így adva ürügyet teljesen új minikészletekre. A hiperugrásnál kinnfelejtett cicus maradványaiból feléledt karnomorfokon belül metafalókat, cammogókat, hústornyokat és mészárost különböztetünk meg. Az új faj könnyen gyógyul, fejlődik, jobb híján egymást is felzabálják, és legyőzésükkor újjászülethetnek. Ezenfelül a metafalók a betolakodózsákba kerülő új, piros korongok miatt folyamatosan felbukkanhatnak különböző helyiségekben. A játékosokat segítő betolakodógyengeségeket tartalmazó betolakodótáblát karnomorftáblára cseréljük, ahol a szörnyeket segítő karnomorfadaptációk kapnak helyet, amelyek automatikusan aktiválódnak, amint a kártyához tartozó ellenfél típus először megjelenik a hajón - szerencsére a megfelelő tárgy analizálásával megszabadulhatunk ezektől.

A tébolyfantomokon belül fürkészeket, suttogókat, lopakodót és árnyrémet különböztetünk meg, és persze ott vannak még az odvak is, amelyekbe helyiségek felfedezésekor botolhatunk. Előbbi három típus nem ölt alakot, így ezeket elpusztítani sem tudjuk. Ez a faj borzalmakról suttogva őrjíti meg a legénységet, helyiségek felfedezése közben.

Zabálás vs Elrejtőzés

Az eseményfázisba egy-egy új fázis került beépítésre. Zabálás során a karnomorfok elfogyasztják a velük egy helyiségben található tojásokat, karakter holttesteket, tetemeket és metafalókat. Ennek hatására begyógyul az összes sérülésük, és átalakulnak következő szintű karnomorffá. Emiatt érdemes likvidálni a szörnyeket még a megjelenésük körében. Természetesen a harckockáknak hála, ez nem sikerül mindig - elképesztően bosszantó, amikor katonaként az egész körömet arra áldozom, hogy lelőjjem a cammogót, majd az a hat sérülésétől pikk-pakk megszabadulva hústoronnyá változik.

A tébolyfantomok az elrejtőzés során visszavonulnak, ha se harcban nem állnak, se karakterrel szomszédos helyiségben nem tartózkodnak: a helyiség minden folyosójára teszünk egy zajjelölőt, egy tébolyfantomjelölőt a zsákba, a figurát pedig levesszük a tábláról. Ez a fázis következménye, hogy nincsenek a pályán kóborló figurák, viszont minden tele van zajjelölővel.

Újjászületés vs Visszavonulás

Ahogy az eseménykártyákból is új készleteket kapunk, úgy a betolakodótámadás-kártyákat is felváltják a karnomorftámadás-kártyák és a tébolyfantomtámadás-kártyák, hogy az adott világhoz igazodjon minden részlet. Ezenfelül egy-egy óriási arcon csapást kapunk a harcok során: a karnomorfok hústornyai és a mészárosa elpusztításakor egy, illetve kettő cammogó is megszületik a legyőzött szörnyből, a tébolyfantomok fürkészei, suttogója és lopakodója pedig mivel nem ölt alakot, így őket legyőzni sem tudjuk sehogy. Harcban aratott sikereinkkel valójában csak elkergetjük őket, hogy a rengeteg zajjelölő miatt pár lépés múlva visszatérjenek megőrjíteni minket.

Mutáció vs Őrültség

Mind a két kiegészítő behoz egy-egy új játékmechanizmust: a Karnomorfok a karaktermutációt, a Tébolyfantomok a karakterőrültséget. Amikor egy karakter először kerül érintkezésbe egy karnomorffal, akkor a metabolizmusában bekövetkező genetikai változások különböző hasznos képességekkel ruházzák őt fel - a játékos húz egy karaktermutáció-kártyát. A képességet mutálódásakció keretein belül lehet felhasználni: a játékosnak egy fertőzöttségkártyát kell kijátszania a kezéből, elemeznie kell azt, majd a kártya fertőzöttségétől függően végrehajtani az akciót. Minden alkalommal, amikor felhasználjuk a mutációnkat, kapunk egy mutációjelölőt, és ezektől sehogy sem tudunk megszabadulni, a negyediktől pedig a karakter meghal. Ha nem tetszik a genetikai változásunk, műtéti beavatkozás útján vagy ellenszérum segítségével meg tudunk szabadulni tőle.

A Tébolyfantomokkal játszva minden játékos kap egy őrületsáv kártyát, amelyen a saját beszámíthatatlanságát tartja számon. Minél magasabb ez a szám, annál erősebb fantomok bukkannak fel, és annál súlyosabb pánikrohamok törhetnek ránk. A betolakodózsákba új, kisebb jelölők kerülnek: karakterőrület-jelölők és csupán számot mutató tébolyfantomjelölők. A támadó típusát minden esetben az áldozat őrületszintje határozza meg. Egy új pakli is játékba kerül az önuralom elvesztését szimbolizáló pánikkártyákkal, amelyeket váratlan támadás és egyéb szerencsétlen esetekben kell felhúznia a játékosnak. Amikor egy játékos felhúz egy ilyen lapot, meg kell vizsgálnia a saját őrültségszintjét: ha az eléri az imént felhúzott kártyán szereplő számot, végrehajtja az azon szereplő hatást. Ha az éppen pánikoló karakterrel egy helyiségben tartózkodsz, és meg szeretnéd védeni saját magától, felhasználhatsz egy közbeavatkozás akciókártyát a hatás érvénytelenítéséhez. Ha a karakter az őrületsávon még nem érte el a szükséges értéket, vagy más miatt nem tudja végrehajtani a lap hatását, akkor növeli eggyel az őrültségszintjét. Minél magasabb a szám a pánikkártyán, annál súlyosabb következményekkel jár a végrehajtása. Ha már ötös szinten van egy játékos tébolyultsága, és tovább kéne növelnie azt, azonnal meghal.

Akció vs Thriller

A Karnomorfok felpörgeti az alapjátékot, több szörnyet hoz a táblára, Dead Space és Doom világok kereszteződésében érzem magam a parti közben. A játék nehézségi szintjén talán mégsem emel, az eseménypaklija gyengébb hatásokkal sújt le ránk, a fertőzöttség kártyák többé nem olyan veszélyesek, lárvával nem fertőződhetünk meg, metafalót megölni viszonylag egyszerű, a mutációk pedig hatalmas előnyökkel járnak. Imádom, hogy jobban kihasználja a figurákat is és a szkennert is, és izgalmas a pörgős szörnydarálás.

A Tébolyfantomok ezzel szemben mintha nehezített volna az alapjátékon, az őrültségen túl főleg mivel a csend és a nyálka felfedezésjelölők eltűntek, és a hajtóművekbe is kerülnek felfedezésjelölők. És bár továbbra is horror játékot játszunk, ahol a fantomok megharapnak, megkarmolnak, vagy megeszik az agyunkat, de erősen kikacsintunk a thriller műfaja felé a karakterőrületnek és a pánikkártyáknak hála. Folyamatosan figyelnünk kell a mentális állapotunkra, a rengeteg pánikkártya miatt mindig vészesen magas az őrültségszintünk, nálunk általában a megőrülés okozta a halálunkat.

Azt mondanám, hogy ha több szörnydarálásra és nyers horrorra vágysz, válaszd a Karnomorfokat, hogyha pedig a lélektani hadviselés felé kacsintgatsz, a Tébolyfantomok lesz a te kiegészítőd! Az igazán nagy Nemesis rajongóknak elfér egymás mellett a két kiegészítő, mivel teljesen más hangulatot és élményt nyújtanak, teljesen más irányba alakítják át az alapjátékot.

Nemesis - A jogdíj nélküli Alien-játék

Ismertető, 2022.01.20. 06:00:00

Awaken Realms túlélős sci-fi játéke elképesztő minikkel és asztalképpel érkezik, sötét, horrorisztikus hangulattal, a kiszolgáltatottság érzésével, hatalmas szerencsefaktorral és az Alien filmek atmoszférájával!

Karnomorfok - Dead space - Doom szerelemgyerek

Ismertető, 2022.01.21. 13:00:00

A Karnomorfok egy összetett kiegészítő a Nemesis társasjátékhoz. Átrepít minket az Alienek világából egy Dead space – Doom szerelemgyerek világba.

Tébolyfantomok - Harc a saját elméddel

Ismertető, 2022.06.02. 13:00:00

A Nemesis összetett kiegészítőjében új ellenfelelink már nem csak fizikai úton támadnak minket, hanem elménkkel játszadozva kergetnek az őrületbe.

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

21Nov

Ebben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]

Kedvcsináló | 2024.11.21. 14:00:00

A Hajdanvölgy mítosza hosszú idő óta a legjobb társasjáték, ami nálunk járt.

25Szep

Ez lett abból, hogy az utóbbi évek egyik legjobb logikai játékát a Cluedóval keverték [gsplus.hu]

Kedvcsináló | 2024.09.25. 15:00:00

A Turing Machine alkotói átvettek néhány mechanikát előző játékukból, meg pár ötletet a Cluedóból, hogy megszülethessen a Kronologic - Párizs 1920.


Kommentek

  • Clio

    2022-06-21 19:13:51

    Nekünk még mindig csak az alapjáték van meg. Sajnos ketten ritkán vesszük elő, ha esetleg többen ülünk le játszani, akkor meg a pörgősebb party játékokat jobban szereti a társaság. Régóta szemezünk a kiegészítőkkel, de nem tudom megéri-e megvenni, főleg így, hogy az alap játék is évente 2-3 alkalommal kerül csak elő :/. Minden esetre a cikk a kedvemet nem vette el, sőt... :D Csak győzzem pénztárcával, ha mégis rászánjuk magunkat a megvásárlásra...

  • ATW

    2022-06-21 16:12:31

    Nekem is "fura" ez a két "kiegészítő", mivel nem bővítik a mechanizmust, hanem szinte teljesen lecserélik azt és új játékot hoznak létre.
    Alapvetően az Alien koppintás tetszik nekünk is az (alap)játékban, de majd lehet hogy rászánjuk magunk valamelyik verzió kpróbálására.

  • gevanda

    2022-06-20 11:34:14

    Mi is imadjuk az alieneket, de amiota megvan a Karnomorfok, eszunkbe se jutna az alapjatekot kiapkolni onmagabab😅 sokkal porgosebb es izgalmasabb a Kanromorfok

  • porcine

    2022-06-17 22:26:28

    Jól néznek ki, jól kitalált sztorival rendelkeznek és eléggé különbözőek ahhoz, hogy érdemes legyen őket kipróbálni. Másoknak. Én ugyanis tartom az állításomat, hogy ezekkel a kiegészítőkkel pont a játék lényegét veszítjük el: a másolt alien-eket. Nekem velük az igazi. Miattuk került a polcomra a Nemesis és marad is ott. De jöjjenek a cáfolatok!

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Nemesis
  • Nemesis: Karnomorfok
  • Nemesis: Tébolyfantomok kiegészítő