Ti írtátok! - Hanamikoji: Utazás a gésák világába

Lágy dallamok szűrődnek ki a régies faépület résein, a függönyön át egy kecses táncot lejtő lány sziluettje sejlik fel. A fülledt levegőt zöld tea fűszeres illata járja át. Díszes lampionok fénye visz színt az alkonyati félhomályba. Mintha a környéket a megtestesült művészet varázsa lengené körül. Nem járhatunk máshol, mint Kyoto város gésáiról híres utcájában, Hanamikojiban.

A gésaház bejáratában állunk -csak mi ketten- szemben hét elbűvölő, földig érő kimonót viselő hölggyel, akik szemérmes, mégis hívogató pillantást vetnek ránk. Mosolyukért cserébe bizony már le kell tennünk valamit az asztalra, kinek ezt, kinek azt. Mi történik, ha véletlenül mindkettőnk ugyanazt a gésát szemelte ki magának? Kezdetét veszi egy fortélyokkal ízesített stratégiai küzdelem, melyet Kota Nakayama meglehetősen apró dobozkába zárt.

A Hanamikoji egy gyors, furfangos, két személyes játék tele konfrontatív szituációval. Egyaránt szem előtt kell tartanunk a saját győzelmünkhöz vezető utat, illetve ezáltal meg kell tudnunk akadályozni, hogy riválisunk előbb hajtsa végre tervét. A játék célja, hogy minél több gésa -vagy ahogy Kyotoban nevezik geikó- szívébe zárjon bennünket nagylelkű ajándékaink révén. Mindegyik művésznőt más és más meglepetéssel tudjuk rabul ejteni. Míg egyikük pompás teáskészlet után áhítozik, addig másikuk egy légies napernyőre vágyik, vagy éppen egy színes virágfüzért tűzne a hajába.

Tartozékok

A dobozka mindössze 7 gésatáblát, 21 ajándékkártyát, 4-4 akciólapkát és 7 hódításjelölőt tartalmaz. Elsőre talán kevésnek tűnhet ez a néhány alkatrész, de mindenkit megnyugtathatok, mindez bőven elegendő egy döntéshozatalokkal teletűzdelt, mégis kellemes hangulatú játékhoz, amely szinte fohászkodik további fordulókért. 

A hét geikót különböző színek jelölik (sárga 2-es, piros 2-es, lila 2-es, kék 3-as, zöld 4-es és rózsaszín 5-ös). Ezek a számok azt jelzik, hogy az egyes gésákhoz tartozó ajándékokból, mennyit tartalmaz a pakli. Az egyes gésákhoz tartozó kártyák ugyanolyan színnel vannak jelölve.

Előkészületek és a játékmenet

Az előkészületek során az asztalon pontszám szerint növekvő sorban egymás mellé helyezzük a gésa kártyákat és közepükre tesszük a hódításjelölőket. Megkeverjük az ajándékkártyákat, melyek közül egyet lefordítva eltávolítunk a játék adott köréből. Mindkét játékos 6 lapot kap, majd a kezdőjátékos húz a megmaradt lapokat tartalmazó pakliból még egyet. Ezt követően egy tetszőleges akció kiválasztásával megkezdi a kört. Majd felhasznált akciólapkáját lefordítja. Akciója végeztével ellenfele következik, aki szintén lapot húz és akciót hajt végre. Ez a folyamat egészen addig folytatódik, míg el nem fogynak a játékosok ajándékkártyái és ezáltal az akciólapkái is. Pontszámításkor meg kell nézni, hogy melyik játékosnak melyik gésák kegyeibe sikerült beférkőznie nagyobb, ezt a hódításjelző átmozgatásával jelezzük. A győzelem elérése két módon lehetséges: négy gésa szívének elnyerésével vagy 11 kegypont összegyűjtésével. Ha egyik félnek sem sikerült teljesíteni az alábbi feltételek egyikét, új forduló következik új lapok osztásával, csupán a hódításjelzők maradnak a kiértékeléskor megállapított helyükön.

Mindkét játékos 4 akció közül válogathat a játék során.

  • Titok: Egy kiválasztott lapot lefelé fordítva magunk mellé helyezünk, megőrizve azt magunknak a forduló végéig. a forduló végén felfedjük titkunkat és a saját oldalunkra helyezzük a megfelelő gésa alá.

  • Kompromisszum: Kettőt a kezünkben tartott lapok közül a játék adott fordulójából, ezzel megakadályozva, hogy ellenfelünk hozzájusson. Hátulütője viszont az, hogy ezekhez a lapokhoz már mi sem férhetünk hozzá.

  • Ajándék: Három kártyát kiválasztunk a kezünkben tartottak közül és magunk elé helyezzük őket. Riválisunk egyet választhat a felajánlott kártyák közül a saját oldalán lévő gésák alá. A másik kettő lap a mi oldalunkra kerül a megfelelő gésák alá.

  • Versengés: Négy kiválasztott kártyát kettő két-kártyás szettbe rendezünk, melyek közül  ellenfelünk az egyik szettet magához veszi és a saját oldalára helyezi a megfelelő gésák alá. A másik szett a mi oldalunkra kerül. 

Vélemény

Kiemelendő a játék „adok-kapok” mechanizmusa, amely megköveteli a játékosoktól, hogy ellenfelük fejével próbáljanak meg gondolkodni. Egyaránt kell törekednünk a saját célunk elérésére, de úgy, hogy eközben ne riválisunk  malmára hajtsuk a vizet. Kétségtelenül rá kell éreznünk a játék egyedi metódusára, amely rendkívül változékony, hiszen egyetlen akció is feldöntheti a kialakított taktikánkat és megfordíthatja a játék állását.

Az ötletes játékmechanizmus mellett a gyönyörű grafikákat sem hagyhatjuk szó nélkül. Minden egyes gésakártya részletesen kidolgozott, kellemes színhatásával bámulatba ejti játékosait.

A Hanamikoji játék során olyan élményben lesz részünk, amely szerencsével és stratégiával alaposan megfűszerezett koktélt kínál számunkra, na meg igényt újabb és újabb fordulókra.

19Nov

Ti írtátok! - Agricola ízelítő: Földet művelni jó!

Ismertető | 2019.11.19. 08:00:00

Uwe Rosenberg egyik legnépszerűbb játékáról az Agricoláról tudhatok meg többet a Ti írtátok! legújabb részében.

13Dec

Nagaraja - Kalandra Fel!

Ismertető | 2019.12.13. 07:00:00

Bruno Cathala játékában Indiana Jones Bőrébe bújhatunk, hogy összegyűjtsük a Kígyókirály kicseit, és elnyerjük az ezzel járó Isteni hatalmat. De jól vigyázz: ha kudarcot vallasz örök átok vár rád!


Kommentek

  • zsiray.barbara

    2019-09-23 20:47:25

    Köszönöm szépen! :-)

  • kchpank1.kv

    2019-09-23 20:13:56

    Gratulálok, ügyes, frappáns bemutató. 😊

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Hanamikoji