A rókák tudománya egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kártya húzás, a kockadobás, a solitaire, a turn order: claim action és a játék végi bónuszok mechanizmusokra. Rókatenyésztés a...
A rókák tudománya egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kártya húzás, a kockadobás, a solitaire, a turn order: claim action és a játék végi bónuszok mechanizmusokra.
Rókatenyésztés a háziasítás jegyében!
1958-ban Demitri Beljajev és Ljudmila Trut háziasítási kísérletbe kezdett. Egy nagyobb rókacsoportból kiválasztották azokat a rókákat, amelyek az emberre több kíváncsisággal és kevesebb agresszióval reagáltak. Minden egyes generációból csak a legbarátságosabb kölyköket választották ki szülőknek - remélve, hogy így újra alkotják azt a több ezer éves folyamatot, amely egykoron a háziasításhoz vezetett. A kísérlet megdöbbentő eredményeket hozott. Annak ellenére, hogy a rókákat csupán amiatt választották ki, hogy mennyire barátságosak, hamarosan számos olyan fizikai tulajdonságot kezdtek mutatni, amelyek a háziasított állatokra jellemzők - mint például a foltok, a lógó fülek és a göndör farok. A rókák így jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy megértsük, miként fejeződnek ki ezek a tulajdonságok. A kísérlet a mai napig folytatódik.
A The Fox Experiment-ben saját háziasított rókákat kell tenyésztenetek. Minden fordulóban kiválasztotok egy rókaszülő párost, akik bizonyos tulajdonságokkal rendelkeznek. Megszerzitek ezeket a bizonyos tulajdonságkockákat, dobtok velük, majd megpróbáljátok úgy elhelyezni őket, hogy teljes tulajdonságszimbólumokat alkossanak, amelyeket aztán bejelölhettek a kölyökkártyán. Ezután tulajdonságjelzőket kaptok attól függően, hogy hány tulajdonságot sikerült megjelölnötök, amelyekkel utána a személyes játékos táblád sávjaidat növelheted.
A forduló végén az előző generációs rókákat kiürítitek, és az összes új kölyköt a kennelbe helyezitek - így azok a következő fordulóban szülőnek választhatók. A játék 5 forduló után ér véget, pontokat kaptok a pártfogókért (játék végi pontszerző bónuszok), a teljesített tanulmányokért (személyes játékos célok), az elnyert legbarátságosabb róka díjért, a személyes játékostáblátok állásáért és az extra zsetonokat. A legtöbb pontot gyűjtő játékos nyer!
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Szellemlovas dobozbontás
Kategória:
Kockajáték, Állat
Mechanizmus:
Kártya húzás, Kockadobás, Solitaire, Turn Order: Claim Action, Játék végi bónuszok
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
A Fesztáv szerzőjének új családi játéka csodaszép külsővel, sok dobókockával, holtidő nélkül.
2025-01-03 23:24:32
Az állatos szerző következő állatos játéka. És meglepően kellemes élmény volt, talán még azt is rámondom hogy a szerző legjobb játéka. Tematikusan nekem nagyon bejött, hogy bizonyos gének továbbörökléséhez kockával dobunk. Ahogy megy előre a játék, egyre több kockával dobunk, egyre több kellemes tulajdonsága lesz a rókáinknak.
Játékmechanikailag is szeretem a kockadobást, ha kellően manipulálható és kellően rövid a játék. Manipuláció az van is bőven, de az egy óra felé nyúló játékideje talán egy kicsit sok. A kör eleji draft is érdekes döntések elé állít, a fejlesztések is több irányba vihetik a stratégiánkat.
Bgg szerint komplexebb, mint a Fesztáv, de én ezt nem így látom. A fesztávban kombózni kellett, engine-t építettünk, a rókák tudománya viszont inkább egy lightos kockajáték sok szabállyal körítve, de messze nem olyan mély. Én élveztem a játékot, de míg a Fesztáv egy egész estés darab, a rókák tudománya egy könnyed tematikus yahtzee. Mondjuk ahhoz pofátlanul sok alkatrésszel és hosszú el(ő)pakolási idővel. És bár tetszett, az újrajátszhatósága nagyon kérdéses számomra. A fejlesztésekkel talán még 1-2 irányt kisérleteznék, de lehet nagyon gyorsan monoton kockadobálásba fullad a játék. Addig is adok neki egy 7/10et, aztán kérdés hogy előkerül-e még.
2025-01-03 07:02:24
Karácsonyra vettem, tegnap este végre asztalra került. Négyen játszottuk, nem szimultán, hanem kivárva egymást és lesve, hogy kinek milyen rókája születik és mi lesz a neve, így viszont kb 3,5 óra lett a játékidő. Jó sok nevetést hozott a játék, családi kategóriában szerintem ez a lényeg, az asztal tele volt vele és szép a játék képe. Ha csak egymás mellett kellene játszani, akkor az pont elvinné a tematikus részt, csak számolgatnám, hogy hány lila, hány kék, ami jelentősen csökkentené a családi érzetet. A rókák elnevezésén sokat nevetgéltünk, nekünk tetszett a játék hangulata. A szponzor kártyák illeszkedését nem értettük és valószínűleg nem is jól használtuk, annak legközelebbre még utána kell néznem. Összességében nekünk nagyon tetszett.
2024-11-17 10:42:11
Az egyik legmagányosabb társasjáték, amivel valaha játszottam. A fordulónkénti körsorrend meghatározása és a szülők kiválasztása után mindenki azt csinál, amit akar. Az előbb említettek sem bírnak különösebb jelentőséggel, de ezeken kívül ténylegesen semmilyen ráhatásunk nincs a többiek játékára. Sőt még csak figyelnünk sem kell a tevékenységüket, a játék végi pontozáson majd kiderül kinek sikerült szerencsésebbet dobnia. A szülők jellemvonásainak öröklése ugyan ötletesen megvalósított, maguk a jellemvonások teljesen semmitmondóak, valójában nem mások mint színek. Ennél is zavaróbb azonban a szponzorkártyák céljaival történő absztrakció beemelése az egyébként tematikusnak látszani akaró játékba, amik révén például a saját játékostáblán elhelyezett jelölők egymáshoz viszonyított elhelyezkedéséért kaphatunk pontot. Gyerekeknek még talán elmegy, de a korosztály besorolás (14+/10+) számomra teljesen hiteltelenné teszi.
2024-04-28 08:48:55
Közben már utána néztem, a szerző Druzhok kártyáját mondja hibásnak! Bgg-n mutatja is a komment szekcióban a barna kockával! De jó, hogy írtál véleményét a játékról, és ezt a hibát megemlítetted, azt hiszem enélkül számomra nem derült volna ki! Eszembe nem jutott, hogy leszámoljam a nyomtatott kockák mennyiséget a kártyákon. Úgyhogy nagy köszönet neked!😉
2024-04-28 00:00:03
Aramis kártyáján egy lila és egy barna kocka kellene hogy legyen.
2024-04-25 23:50:18
A hibás rókakartyánál te a segédletre gondolsz?
2024-04-13 11:32:58
(folytatás)
A játék négy fázisra van osztva, az első licitálás, a másodikban kockákat dobálunk és az eredmények alapján próbálunk minél háziasítottabb rókákat kitenyészteni, aztán díjazzuk a legjobbakat, jutalmakat szedünk be, majd jön egy adminisztrációs fázis. És ez ötször. Egyszerűnek tűnik, elmagyarázni is az, könnyen tanítható, de elég sok döntést kell hozni a játékban ahhoz hogy a viszonylag egyszerű szabályok ellenére komplex legyen a játékélmény.
A tematika nagyon átjön annak ellenére, hogy ez a mechanika bármi más tematikával is működne. Lehet izgulni, hogy milyen kisrókák születnek, milyen tulajdonságokkal fognak rendelkezni, és megfelelnek-e majd a kitűzött céloknak. A játék inkább taktikai mint stratégiai, mert fordulóról fordulóra változnak a lehetőségek és alkalmazkodni kell hozzájuk, de adott fordulón belül jól tervezhető. A döntéseknek súlya van, játék azonban folyamatosan kompenzál, lehetőséget ad a javításra, sosincs olyan érzésem, hogy reménytelen lenne a helyzetem. Mivel játékról játékra új rókakártyákat hozunk létre, az újrajátszhatóság magas. A játék nyelvfüggő ezért tök jó hogy magyarul is megjelent.
A Fox Experiment nekem annak ellenére egyedi játék élményt nyújtott, hogy már több száz játékot kipróbáltam, tudott újdonságot nyújtani és még sokszor az asztalra fog kerülni. A rókák pedig cukik. Ez egy kifejezetten jó családi játék, amely könnyen tanítható, pörgős, de kellően gondolkodtató is. Intenzív egy órás élményt nyújt. Mindenképp ajánlom kipróbálásra. Az értékelésem 8/10 a kickstarteres bénázások miatt.
2024-04-13 11:29:21
Kickstarterről rendeltem all-in verziót, és bár a szállítás hónapokkal csúszott, megérte várni. A játék első ránézésre gyönyörű, sokadik ránézésre még mindig az. A foxmeeple-k, a kockák és a kártyák mind hozzáadnak a játékélményhez. Ugyanakkor kicsit csalódás, hogy a playmat-eken van egy nyomtatási hiba, ami csupán annyi hogy egy játék végi pontszám eggyel kisebb értékkel szerepel, valamint a jelzések kicsit elcsúsztak, ez a játékot minimálisan befolyásolja. Továbbá az egyik rókakártyára rossz értéket nyomtattak. Ezek bosszantó dolgok, főleg hogy nem egy első játékos kiadóról van szó. A magyar verziót ezek azonban vagy nem érintik (playmat) vagy remélhetőle javítva lesznek (rókakártya).
A játékmenet tartogat néhány érdekességet, amiért mindenképp megéri kipróbálni. Először is a fázisok szimultán történnek, minimálisan kell csak egymásra várni. Így 6 játékossal is tartható az egy óra játékidő, amikor már mindenki ismeri a szabályokat. A fő fázisban mindenki a saját kockáival és rókakölykeivel molyol, ilyenkor nincs interakció és csak a becsületre van bízva, hogy nem fordítjuk át “véletlenül” az egyik kockát egy kedvezőbb oldalára. Ha nem bízunk játékostársainkban, ezt a fázist érdemes egymás után játszani. A licit fázis viszont kellő interakciót ad a játéknak.
A születendő rókakölyköket szépen illusztrált kártyák jelképezik, amelyekre letörölhető filccel írjuk az értékeket. Nem tudom, hogy mennyire tartósak a kártyák így, mert én azzal kezdtem, hogy kártyavédőbe tettem mindet, ha az elkoszolódik, majd kicserélem. A játék végi pontösszesítő kártya is így van megoldva, ez az ötlet egyedi és nekem nagyon tetszik, és tökéletesen működik. A kártyákat nem szoktuk azonnal letörölni, a következő játéknál a filc már kicsit rá van száradva, de még mindig teljesen törölhető.
(Folyt.köv.)
The Fox Experiment: 5-6 Player Expansion társasjáték Kiegészítő 13793 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
Includes 1 double sided Patron Card and 2 Science Cards. The Science Cards have the same effect, but different flavor text. The new Patron card: Side A: Earn 8 points if you have no other Sponsors claimed Side B: Earn 8 points if none of the pups you created in the last round have a friendliness score of less than 13 The new Science card: When scoring...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) A rókák tudománya társasjátékhoz