A rókák tudománya
A rókák tudománya
Videó beküldése

A rókák tudománya társasjáték

társasjáték, 2024
Értékelem!

A rókák tudománya egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kártya húzás, a kockadobás, a solitaire, a turn order: claim action és a játék végi bónuszok mechanizmusokra. Rókatenyésztés a...

A rókák tudománya egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kártya húzás, a kockadobás, a solitaire, a turn order: claim action és a játék végi bónuszok mechanizmusokra.

A Szellemlovas leírása:

Rókatenyésztés a háziasítás jegyében!
1958-ban Demitri Beljajev és Ljudmila Trut háziasítási kísérletbe kezdett. Egy nagyobb rókacsoportból kiválasztották azokat a rókákat, amelyek az emberre több kíváncsisággal és kevesebb agresszióval reagáltak. Minden egyes generációból csak a legbarátságosabb kölyköket választották ki szülőknek - remélve, hogy így újra alkotják azt a több ezer éves folyamatot, amely egykoron a háziasításhoz vezetett. A kísérlet megdöbbentő eredményeket hozott. Annak ellenére, hogy a rókákat csupán amiatt választották ki, hogy mennyire barátságosak, hamarosan számos olyan fizikai tulajdonságot kezdtek mutatni, amelyek a háziasított állatokra jellemzők - mint például a foltok, a lógó fülek és a göndör farok. A rókák így jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy megértsük, miként fejeződnek ki ezek a tulajdonságok. A kísérlet a mai napig folytatódik.

A The Fox Experiment-ben saját háziasított rókákat kell tenyésztenetek. Minden fordulóban kiválasztotok egy rókaszülő párost, akik bizonyos tulajdonságokkal rendelkeznek. Megszerzitek ezeket a bizonyos tulajdonságkockákat, dobtok velük, majd megpróbáljátok úgy elhelyezni őket, hogy teljes tulajdonságszimbólumokat alkossanak, amelyeket aztán bejelölhettek a kölyökkártyán. Ezután tulajdonságjelzőket kaptok attól függően, hogy hány tulajdonságot sikerült megjelölnötök, amelyekkel utána a személyes játékos táblád sávjaidat növelheted.

A forduló végén az előző generációs rókákat kiürítitek, és az összes új kölyköt a kennelbe helyezitek - így azok a következő fordulóban szülőnek választhatók. A játék 5 forduló után ér véget, pontokat kaptok a pártfogókért (játék végi pontszerző bónuszok), a teljesített tanulmányokért (személyes játékos célok), az elnyert legbarátságosabb róka díjért, a személyes játékostáblátok állásáért és az extra zsetonokat. A legtöbb pontot gyűjtő játékos nyer!

Angol nyelvű játékszabály
Letöltés

Szellemlovas dobozbontás

Forrás: Szellemlovas
4 üzlet árulja ezt a játékot!
  • 20 891 Ft-tól
  • 4 ajánlat

Kategória: Kockajáték, Állat
Mechanizmus: Kártya húzás, Kockadobás, Solitaire, Turn Order: Claim Action, Játék végi bónuszok

Videók

A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

Akár egyedül is

Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!


Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

A rókák tudománya társasjáték videók (11)

Kommentek

Kommentek

  • pepetoth

    2024-04-13 11:32:58

    (folytatás)

    A játék négy fázisra van osztva, az első licitálás, a másodikban kockákat dobálunk és az eredmények alapján próbálunk minél háziasítottabb rókákat kitenyészteni, aztán díjazzuk a legjobbakat, jutalmakat szedünk be, majd jön egy adminisztrációs fázis. És ez ötször. Egyszerűnek tűnik, elmagyarázni is az, könnyen tanítható, de elég sok döntést kell hozni a játékban ahhoz hogy a viszonylag egyszerű szabályok ellenére komplex legyen a játékélmény.

    A tematika nagyon átjön annak ellenére, hogy ez a mechanika bármi más tematikával is működne. Lehet izgulni, hogy milyen kisrókák születnek, milyen tulajdonságokkal fognak rendelkezni, és megfelelnek-e majd a kitűzött céloknak. A játék inkább taktikai mint stratégiai, mert fordulóról fordulóra változnak a lehetőségek és alkalmazkodni kell hozzájuk, de adott fordulón belül jól tervezhető. A döntéseknek súlya van, játék azonban folyamatosan kompenzál, lehetőséget ad a javításra, sosincs olyan érzésem, hogy reménytelen lenne a helyzetem. Mivel játékról játékra új rókakártyákat hozunk létre, az újrajátszhatóság magas. A játék nyelvfüggő ezért tök jó hogy magyarul is megjelent.

    A Fox Experiment nekem annak ellenére egyedi játék élményt nyújtott, hogy már több száz játékot kipróbáltam, tudott újdonságot nyújtani és még sokszor az asztalra fog kerülni. A rókák pedig cukik. Ez egy kifejezetten jó családi játék, amely könnyen tanítható, pörgős, de kellően gondolkodtató is. Intenzív egy órás élményt nyújt. Mindenképp ajánlom kipróbálásra. Az értékelésem 8/10 a kickstarteres bénázások miatt.

  • pepetoth

    2024-04-13 11:29:21

    Kickstarterről rendeltem all-in verziót, és bár a szállítás hónapokkal csúszott, megérte várni. A játék első ránézésre gyönyörű, sokadik ránézésre még mindig az. A foxmeeple-k, a kockák és a kártyák mind hozzáadnak a játékélményhez. Ugyanakkor kicsit csalódás, hogy a playmat-eken van egy nyomtatási hiba, ami csupán annyi hogy egy játék végi pontszám eggyel kisebb értékkel szerepel, valamint a jelzések kicsit elcsúsztak, ez a játékot minimálisan befolyásolja. Továbbá az egyik rókakártyára rossz értéket nyomtattak. Ezek bosszantó dolgok, főleg hogy nem egy első játékos kiadóról van szó. A magyar verziót ezek azonban vagy nem érintik (playmat) vagy remélhetőle javítva lesznek (rókakártya).

    A játékmenet tartogat néhány érdekességet, amiért mindenképp megéri kipróbálni. Először is a fázisok szimultán történnek, minimálisan kell csak egymásra várni. Így 6 játékossal is tartható az egy óra játékidő, amikor már mindenki ismeri a szabályokat. A fő fázisban mindenki a saját kockáival és rókakölykeivel molyol, ilyenkor nincs interakció és csak a becsületre van bízva, hogy nem fordítjuk át “véletlenül” az egyik kockát egy kedvezőbb oldalára. Ha nem bízunk játékostársainkban, ezt a fázist érdemes egymás után játszani. A licit fázis viszont kellő interakciót ad a játéknak.

    A születendő rókakölyköket szépen illusztrált kártyák jelképezik, amelyekre letörölhető filccel írjuk az értékeket. Nem tudom, hogy mennyire tartósak a kártyák így, mert én azzal kezdtem, hogy kártyavédőbe tettem mindet, ha az elkoszolódik, majd kicserélem. A játék végi pontösszesítő kártya is így van megoldva, ez az ötlet egyedi és nekem nagyon tetszik, és tökéletesen működik. A kártyákat nem szoktuk azonnal letörölni, a következő játéknál a filc már kicsit rá van száradva, de még mindig teljesen törölhető.

    (Folyt.köv.)

Az A rókák tudománya társasjáték és kiegészítői (2)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  1 óra
  • Játékosok:  1 - 4
  • Ajánlott életkor:  14+
  • Komplexitás:  Közepesen összetett
  • Tervező:  Elizabeth Hargrave, Jeff Fraser
  • Illusztrátor:  Joe Shawcross
  • Kiadók:  Pandasaurus Games, Reflexshop Kft
  • Elérhető nyelvek:  angol, magyar

Kiadások

  • English edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
    • Súly: 2 kg
  • English Kickstarter edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
  • Hungarian edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: magyar

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) A rókák tudománya társasjátékhoz