A Sztroganov egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a kollekció gyűjtés, a terület mozgatás, a pontról pontra mozgás és a munkás-elhelyezés mechanizmusokra. A XVI. században a vállalkozó kedvű...
A Sztroganov egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a kollekció gyűjtés, a terület mozgatás, a pontról pontra mozgás és a munkás-elhelyezés mechanizmusokra.
A XVI. században a vállalkozó kedvű Sztroganov kereskedőcsalád kivívta a cár érdeklődését és támogatását. A gazdagságuk és befolyásuk kihasználása érdekében a cár földeket és előjogokat adományozott a Sztroganovoknak, melyek segítségével azok tovább erősíthették vállalkozásaikat. Az évszázad végére a cár a család segítségével kívánta a birodalomhoz csatolni Szibériát, vagyis az Urál hegységen túl fekvő végtelen területeket, melynek meghódítása korábban hatalmas nehézségekbe ütközött. A Sztroganovok e területeken vadásztak és kereskedtek állatbőrökkel, így felbérelték a kozákokat a munka elvégzésére. Ezzel megnyílt az út kelet felé.
A Sztroganov társasjátékban a Sztroganov család tagjaiként a kozák vadászaitokkal igyekeztek megismerni a kelet felé található Szibériát. A tavasztól őszig tartó kedvező időjárás során a kozákok fel-fedeznek, értékes prémeket szereznek és kisebb előőrsöket alakítanak ki. Ahogy a vidéket járják, történeteket gyűjtenek, melyeket majd a tűz körül énekelhetnek, amikor hazatérnek a téli pihenőre. A megszerzett oroszországi befolyás azonban csak a cár kegyeitől függ. Teljesítsétek óhajait Szibériá-ban, hogy megtarthassátok hatalmatokat és dicsőséget hozhassatok a Sztroganov háznak!
Kategória:
Felfedező
Mechanizmus:
Akció pontok, Kollekció gyűjtés, Terület mozgatás, Pontról pontra mozgás, Munkás-elhelyezés, Solitaire, Turn Order: Claim Action, MOV-16 Map Addition
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Személyes átadás Dunaújváros és környékén. Csomagküldés a vevő terhére.! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Ki lett bontva, de sajnos egyszer sem került elő. Kártyavédőzött Kickstarter Deluxe kiadás, minden exclusive-al és strech goal-al (pl fa lovasok, fémpénz, custom insert, screen printed jelölők, sok egyéb extra) Itt látható milyen extrák vannak a KS deluxe változatban. https://www.kickstarter.com/projects/gamebrewer/stroganov/description
0 érdeklődő
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Győr! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Bontott, egyszer játszott
1 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Ismét egy játék, amin sikerült felbosszantanom magam. És mivel nagyon szerettem volna szeretni, egyben mély csalódásként is éltem meg az első találkozást.
2024-03-11 07:07:55
Két fővel is jól működik. Mi hamar ráéreztünk és nagyon jó, de a pontokat nem ingyen adó játéknak tartom. Már az gyanús annak, aki először játszik, hogy 50 pontos a pontozósáv és nincs is bővítőlapka. Nem igazán tartom igaznak azt, hogy csak tájlapkák hoznak pontokat. Nagyon sok helyről lehet pontokat szerezni, de ez nem jelenti azt, hogy a végén már számológép kell hozzá. A játék maga arról szól, hogy hogyan balanszoljuk a játékunkat segítő és a pontokat hozó akciókat. A témát az illusztráció nagyon szépen hozza. Engem nem zavar a húzózsák, nem is ennek használata a legfontosabb a játékban. Én jó szívvel tudom ajánlani. Furcsa, de játékbemutató videókon összetetebb tűnik a játékmenet, mint amilyen egyébként. Valamiért adja magát a játék, nekünk az ikonok is egyértelműek voltak.
2022-05-20 22:13:16
Bőven megfér egymás mellett a két játék. :)
2022-05-20 20:49:03
A Parks-ot meg én nem ismerem.
Nekem Szkítiásnak tünt, de az a jó egy játékban, ha nem hasonlít semmihez. Akkor egyedi. Azt meg szererem, ha jó a játék.
2022-05-20 17:46:45
Pont azért tetszik, mert nem nagyon tudnom máshoz hasonlítani. Mondták már rá, hogy ez a gémert Parks, ami félig igaz is, mert egy útvonalon haladsz - de itt nem csak előre sőt, az útvonalat akár "össze is szedheted". :)
Szkítia teljesen más, ott gyűjtögetünk, összerakunk egy csapatot, aztán egymást megelőzve rohanunk fosztogatni. A téma ott is lovas, kb. ennyi. :) Egyedül még nem próbáltam.
2022-05-18 21:51:48
Nekem nagyon tetszik a leírások alapján a játék, az ötlet a téma.
A videok azok sajna elbizonytalanítottak amiket láttam róla.
A te leírásod alapján meg tök jó lehet.
Valamelyik más társashoz nem tudnád hasonlítani? ( Például Szkítia Fosztogatoi )
Egyedül nem próbáltad ki, hogy milyen?
Jó volt a leírásod, köszi
2022-05-17 09:39:03
Viszont 2-3 fővel már sokkal jobb a helyzet. Megmarad a tervezhetősége a játéknak, miközben mégis van némi interakció, ami pont elég ahhoz, hogy ne érezzük egyedül magunkat az útvonalon - sőt, néha azt kívánjuk, bár egyedül lennénk. :) A tájlapkák elvétele valóban erős pontszerzési lehetőség, és ez adja a játék gerincét, az egésznek ez a mozgatórugója: nem lehet kiváltani mással, különben beállna az útvonal, és túlságosan nagy előnybe kerülnének azok a játékosok, akik tele vannak lovakkal.
Ez viszont korántsem jelenti azt, hogy ne lenne más lehetőségünk. Sok játék van, amelyben központi szerepet játszik egy adott mechanizmus, amit nem tudsz teljesen kizárni, nem is szabad. Ott a Marco Polo, amiben nem az a kérdés, hogy utazol-e, hanem az, hogy mennyit, mert önmagában a piac nem tudja kiváltani a térképen való akciózást. Vagy a szerző korábbi játéka a Gugong, amiben szintén csak kötelező előrehaladnod a palotasávon. Ahogy a Stroganovban sem lehet kiváltani a tájlapkák vásárlását. Ne lenne stratégiailag változatos emiatt? Ó dehogyisnem. :) A Stroganov lényegét ez adja, de az, hogy miként építed rá a játék többi részét, az fogja igazán meghatározni azt, hogy ki mennyire tud jól tervezni és kivitelezni.
Ne menjünk el szó nélkül az illusztrációk mellett sem: fantasztikusan szép minden lapka a játékban, szinte fáj, hogy a téma nem lett erős része a játéknak. Persze egy vérbeli euróst ez nem fog különösképp érdekelni.
Hogy milyen játék lett a Stroganov? Újszerű, jól átgondolt alapműködéssel megáldott interaktív darab, amit kifejezetten 2 vagy 3 fővel tudok ajánlani. Viszont tele van apró szálkákkal, amik eleinte az ember torkán akadhatnak - de attól még finom lehet, ha nem adjuk fel az elején, és kellően kitartóak vagyunk. Nem ez Steding legjobb alkotása. Viszont a hibái ellenére mégis az egyik legérdekesebb lett, amihez kitartás kellhet, cserébe viszont képes azt meghálálni.
2022-05-17 09:27:08
Két fajta játékos van.
Vannak, akik falják az újdonságokat, akiknél egy játéknak 1-2 alkalommal van esélye asztalra kerülni, aztán máris rohan az ember BGG-re értékelni, és jöhet a következő újdonság.
És vannak azok, akik jobban körüljárják a vásárlás előtt az adott játékot, és bár jóval kevesebb újdonságot tudnak így kipróbálni, de aminek végül bizalmat szavaznak, abban szívesen elmélyednek, kipróbálják minden felállásban, utána olvasnak a témának, egyszóval belemerülnek, mint Toldi a söröskorsóba egy fárasztó nap végén...
Komoly fenntartásaim vannak az első csoporttal szemben annak ellenére, hogy részben közéjük tartozom. Mert egy felületes kép sosem fog tudni visszaadni minden részletet a játékkal kapcsolatban - és az a bizonyos kisördög a részletekben tud megbújni.
Ékes példa erre a Sztroganov, amely nem tökéletes játék. Az ikonok kesze-kuszák, a szabályai nem intuitívak és a téma sem jelenik meg elemi erővel a játékban. És az első néhány alkalom nekem sem volt meggyőző, de az a fajta megközelítés, hogy az útvonalunkat felépítő lapkákat meg is tudjuk vásárolni, ezáltal képletesen (és szó szerint is) kihúzva a talajt a többiek, esetleg a saját lábunk alól, mégis újra és újra visszacsábított a játékhoz.
...ami egyébként egy igazi kis görény tud lenni 4 fővel. Konkrétan a pálya olyannyira megváltozik, mire ránk kerül újra a sor, hogy csak kapkodjuk a fejünket, és stratégiai döntések helyett szinte csak taktikai lehetőségeink vannak. És igen, ilyenkor lehetne azt mondani, hogy ilyen a jó interaktív játék, de nekem akkor is sok volt.
Folytatása a következő hsz-ben...
2022-03-25 11:58:11
Steadinget a médium euróiért szeretjük, abban jókat alkot. A helyén kell kezelni. Ami nekem tetszik benne, hogy még mindig bézs eurós fejjel gondolkodik, és nem fél "interaktiv" elemeket használni, mi több, erre is építi a mechanikáit.
Amennyiben gémer játék kell tőle, akkor ott a Hansa Teutonica. Ott nulla szerencsefaktor van. Elegáns játékmenet, könnyű szabályrendszer, több út vezet a győzelemhez, ronda bézs tábla. Mi kell még? Nekem ennyi bőven elég... :D
2022-02-06 20:26:00
A Sztroganov 2021 év végi magyar megjelenése kellemes meglepetés volt. Bár a játéknak nem volt nagy marketinge, mégis meglepett, hogy ennyire rákaptak a hazai boltok. A lelkesedés nem volt alaptalan, valóban egy érdekes, merőben újszerű mechanikával operáló társast ismerhettünk meg.
A játékról röviden: Négy éven át folyamatosan haladunk előre Szibéria tájain és vadásszuk az ott fellelhető állatokat. A begyűjtött prémekkel meg is hódíthatjuk ezen területeket, melyek rengeteg pontot és jutalmat jelentenek. Az igazi érdekesség az, hogy ezen a képzeletbeli futószalagon táncolunk előre (és ritkán hátra) attól függően hol tudunk többet szakítani és minden évben visszakerülünk a start pozicióra. Ergo a játék arról szól, hogy a játékosok egymásnak kaparják ki a gesztenyét miközben nagyban megy az előre tervezés. Emellett gyűjthetünk trófeákat, dalpontokat, látogathatunk jurtákat és falukat.
Pozitívumok:
Negatívumok:
Összegzés: A Sztroganov elsőre kellemes élmény volt, de hamar kitűntek a gyerekbetegségei. Leginkább a balansz probléma az, ami hamar unalmassá teszi a partykat, ezt csak tetézi az állandó húzózsák adminisztráció. Bár sok helyen gémer csemegeként jellemzik a játékot, de a fent leírtak miatt, ettől nagyon messze áll. Ha nem ismernénk a szerző munkásságát, azt hinném egy egy kezdő tervező szárnypróbálgatása, mely indokolatlanul van túlárazva. Azonban ha nem egy komplex euroként gondolunk rá, hanem haladó családi játékként, akkor sokkal több kritériumnak megfelelne.
Számomra: 6/10
Originally available as part of the Man vs. Meeple Season 4 Kickstarter. Requires 4 wolverine furs to complete (1 fur returned to the bag) Scores 1 VP Ongoing benefit: when drawing furs from the bag, instead of following the usual procedure (draw two furs randomly, select one, and return the other to the bag), you may now look at the furs in the bag and...
Return to the vast Siberian wilderness in this expansion for the beloved game by famous designer Andreas Steding: Stroganov. As you cross the Turukhan river and establish new relationships with the local population, you will embark on new adventures that will spice up your game of Stroganov. This expansion consists of 4 different modules. You can combine...
Stroganov: Big Box is a deluxe big Box that includes the Stroganov base game, as well as the Turukhan expansion. In the 16th century, Russia began to expand eastwards to develop the vast expanses of Siberia. This phase in history is closely associated with the name "Stroganov". In Stroganov, players try to collect the best furs to gain wealth and fame as...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Sztroganov társasjátékhoz