A Tiny Epic Kalandok birodalma egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 60 perc. A játék több, összesen 3 jelölést kapott 2017-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a terület mozgatás, a kockadobás és a merj és...
A Tiny Epic Kalandok birodalma egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 60 perc. A játék több, összesen 3 jelölést kapott 2017-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a terület mozgatás, a kockadobás és a merj és nyerj mechanizmusokra.
Verd vissza a koboldok áradatát!
A tündék békés világát szétszakította a koboldok királyságából nyíló aljas portál. A komisz kis lényeg elözönlötték a ligeteket és falvakat, lángba borítva a birodalmat. Most nektek, a hősöknek kell sikerre vinni a küldetést, amely helyrehozhatja a dolgokat. A győzelemhez két út vezet: a kapu bezárása vagy az összes kobold legyőzése. Melyiket választjátok? Bármelyik úton is jártok majd, küldetéseteket a túlélő gombák népe segíti - és a birodalom mély tömlöceiben is epikus tárgyakra lelhettek. A világ a végéhez közeledik, ezért gyorsan kell cselekednetek, hogy megmentsétek, de azzal is legyetek tisztában, hogy a szerencsétek is elhagyhat benneteket…
Minden forduló két szakaszra oszlik: nappalra és éjszakára. Nappal a játékosok messzire utaznak, falvakat keresnek fel, hogy küldetéseket szerezzenek, műemlékeket, hogy varázslatokat tanuljanak, gombaligeteket, hogy útmutatást kérjenek, és veszélyekkel teli helyeket, hogy ereklyék után kutassanak! Az ereklyék megszerzése egyedi képességekkel ruházzák fel a hősöket, ami növelheti a hős mozgását vagy harci képességét, a varázslatok tanulását vagy a káros kockadobások mérséklését. A hősök utazhatnak gyalogosan, lóháton, tutajjal, csónakkal vagy akár griffmadárral, hogy eljussanak küldetésük céljaihoz - vagy hogy felkészüljenek arra, amit az éjszaka hoz.
Mivel minden mozgástípus más és más, illetve korlátozott, a játékosoknak alaposan meg kell fontolniuk, hogy mikor és hogyan haladnak tovább, ha minden céljukat el szeretnék érni. Az éjszaka folyamán a játékosoknak kockadobás formájában szembe kell néznie a küldetéseik és döntéseik kihívásaival, bízva a szerencsében, és tudni azt, hogy mikor kell feladni. Tovább fogsz menni? Vagy itt az idő megpihenni, amivel megmentsd a haladásodat? Holnap ugyanis egy új nap virrad.
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Fantasy, Kaland, Harc, Videójáték alapú
Mechanizmus:
Moduláris tábla, Terület mozgatás, Kockadobás, Merj és nyerj
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Mosonmagyaróvár! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Kibontott, nem játszott. Hiánytalan, sérülésmentes.
0 érdeklődő
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Bp Keleti! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
ritkán kerül elő
1 érdeklődő
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest, XIV. Szigetszentmiklós! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Csak a polcon állt, fóliás, magyar nyelvű.
1 érdeklődő
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest XIV.kerület! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Eladó a fent említett játék, mert nem játszok vele. Max 1-2x volt használva, tökéletes állapotban. Helysileg Zuglóban található, Bosnyák tértől nem messze, de a posta is megoldható.
0 érdeklődő
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Miskolc! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Egyszer játszott, újszerű, hiánytalan! Miskolcon személyesen átvehető (legfőképpen a villamos vonalán).
0 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Ha valamikor, akkor most végre van idő egymással lenni és játszani!
A közelmúltban magyarul is megjelent játékok közül válogattunk azoknak, akik szívesen vennének karácsonyra társasjátékot a gyereküknek, szüleiknek, barátjuknak, vagy épp maguknak.
5 társasjáték családi összejövetelekre
2021-05-09 22:14:22
Egyetértek, nekünk a TE: Zombi vérfürdő és ez a játék van meg, de a kettő nagyon különbözik. Mondhatni témánként változik a mechanika. Sanszos, hogy nemsokára landol nálunk a többi rész is😉
2021-05-09 21:40:28
"Ár-érték arányban újonnan vagy akár használtan is, a sorozat minden darabja megéri a pénzét."
Az biztos, a sorozat darabjainak árai a dobozok méretét tükrözik, nem pedig a bennük levő sok sok mindent és még a bennük rejlő élményt nem is említettem! Szóval, aki alacsonyabb költségvetéssel dolgozik és jó a szeme 😂 annak tökéletes választások és itt a "sorozat" a méret + anyagtechnikai kapcsolódást jelenti, ne tévesszen meg senkit a címek elsőfelének azonossága (Tiny Epic) a játékok mechanikája is más nem csak más-más téma van ráhúzva ugyanarra a játékra, mint pl. a Pandemic: Róma Bukása.
2021-05-09 19:17:31
Nemrég ment le egy hosszú tanulójáték ebből a kisdobozos csodából. A dobozon az áll, hogy 60 perc, de mi most bele tettünk egy szűk 90 percet. Ismerkedtünk a szabályokkal, lapoztuk a füzetet, ellenőriztük magunkat.
Viszont az már innen is látszik, hogy a második játék majd sokkal rövidebb lesz max csak akkor nyúlik tovább ha majd többen is játszuk nem csak ketten.
Egyszerű és tisztán érthető szabályokkal dolgozik, viszont abból azért van egy pár. Nem kell megijedni, pikk-pakk meg lehet tanulni.
Ebben a kis dobozban egy egész világ elfért, mint ahogy azt a sorozat más tagjaitól is láthatjuk. Ebben minden terepkártyának két oldala van, egy könnyebb (világos) és egy nehezebb (sötét).
A kalandozó kártyákból 2fajta: mozgás és kincs. 4 alapszínű felszerelhető műanyag meeple, a hozzájuk tartozó pici apró felszerelések, ezeknek egy állvány és még rengeteg minden.
Első élményként mi pozitívan éltük meg; egyedüli enyhe negatívum amit tudok mondani, az a terület kártyák zsúfoltsága. Szerintünk túl sok vizuális infó van rajtuk, de idővel megszokja a szem és már ki lehet venni azt ami lényeges és kell neked.
Ár-érték arányban újonnan vagy akár használtan is, a sorozat minden darabja megéri a pénzét.
2020-05-02 17:31:00
Kompakt, mégis összetett annyira, hogy időről időre előkerüljön. Komoly stratégiát nem kell képzelni, de taktikázik van lehetőség. Tetszenek, a játék elemek,nagyon tetszik, hogy fizikailag fel lehet szerelni a harcosokat. A kicsi doboz ellenére kipakol a kell neki hely!
2020-03-28 21:53:51
ATiny Epic Kalandok birodalma egy összetett, de nagyon izgalmas kompetitív társasjáték. Ez a Tiny Epic egy másik olyan kisméretű dobozba varázsolt játéka, mint a Végtelen Galaxisok vagy a Zombi Vérfürdő. A játéknak elég hosszadalmas az előkészülete, amit nem szeretnék részletezni, de lássuk mi mindent is rejt a doboz.
A doboz tartalma:
Igen! Ennyi minden fér bele ebbe a kicsi dobozba.
Röviden a játék lényege annyi, hogy egy kalandos és varázslatos világban megjelenik a gonosz, és nekünk játékosoknak kell különböző küldetéseket teljesítenünk, hogy megmentsük a Gomba Birodalmat.
A játék 5 fordulóból áll és a célunk, hogy az 5. forduló végére a legtöbb győzelmi pontunk legyen. Ezeket a pontokat meg tudjuk szerezni a küldetések teljesítésével, de varázslatok megtanulásával és goblinok legyőzésével is. Minden forduló két fázisból áll: nappal és éjszaka fázis. Nappal különböző mozgásokat hajtunk végre, goblinokkal küzdünk stb. és az éjszaka folyamán próbára tesszük a szerencsénket. Kockákkal kell dobnunk, és a dobások eredménye bizonyos hatásokat eredményez, amiket megosztunk a többi játékossal. Az ötödik forduló után a játéknak vége és a legtöbb ponttal rendelkező játékos lesz a győztes.
Miután megvagyunk az előkészületekkel, és felraktuk a térképet, kezdődhet is a játék a nappal fázissal.
Nappal fázis
Ez a fázis 4 körből áll. Akárhány játékos is van, az 5 mozgáskártyából mindig csak 4 lesz felhasználva.
A körünkben ki kell választanunk egy mozgáskártyát, majd kicsit feljebb kell csúsztatni jelezve a többieknek, hogy ez az aktív mozgás. Ezután választani kell, hogy egy helyben maradunk, tehát nem mozgunk, vagy pedig mozgunk a mozgáskártyának megfelelően, de ilyenkor kötelezően egy másik térképlapkán kell állnia hősünknek a mozgás befejeztével. Majd minden játékos az aktív mozgáskártya szerint szintén dönthet, hogy mozog-e avagy sem. Ha mindenki sorra került, akkor a következő játékoson a sor, aki megfordítja az aktív mozgáskártyát, visszacsúsztatja a többi mellé és választ egy következő mozgást. Mindezt addig kell ismételgetni, amig 4 mozgáskártya meg nem lesz fordítva. Fontos, hogy a kiindulási és az érkezési térképlapka közötti területeken keresztülhalad a hősünk. A mozgáskártyák egyedi mozgásokat tesznek lehetővé a térképen:
Lóháton: Mozgassuk 1 hősünket vízszintesen valamelyik térképlapkára!
Tutajjal: Mozgassuk 1 hősünket függőlegesen valamelyik térképlapkára!
Griffháton: Mozgassuk 1 hősünket átlósan egy tetszőleges másik térképlapkára!
Hajóval: Mozgassuk egy tengerparton álló hősünket egy tetszőleges másik tengerparti térképlapkára!
Gyalog: Mozgassuk 1 hősünket bármilyen irányba egy szomszédos térképlapkára!
A térképlapkákon lévő goblinjelölők kétoldalasak, van piros és zöld oldaluk. Mozgásunk során, ha keresztülhaladunk egy piros (agresszív) goblinon, akkor el kell költenünk egy erőt és a goblinjelölőt átfordítani a zöld (passzív) oldalára. Ha a mozgást egy olyan térképlapkán fejezzük be, ahol piros goblin van, akkor anélkül kell átfordítani a zöld oldalára, hogy elköltenénk egy erőt. Amennyiben nincs elég erőnk ehhez, úgy nem hajthatjuk végre a mozgást. Természetesen úgy is dönthetünk, hogy egy helyben maradunk, és akkor egyik hősünk sem fog mozogni, Viszont ha bármelyik játékos kastélyában tartózkodik egy hősünk és a helyben maradást választjuk, akkor kaphatunk vagy egy életet vagy egy erőt. De ez nem minden kastélyban tartózkodó hős után jár, hanem csak egyszer.
Minden térképlapkának két területe van, amikor egy játékos egy térképlapkára mozgatja a hősét, akkor el kell döntenie, hogy melyik területére teszi. Sok ilyen lapkán már a megérkezéskor is lehet akciót végrehajtani. A területek, amiket felfedezhetünk a következők lehetnek:
Templomok: Ha sikerül felderítenünk, akkor kincsekhez juthatunk. Egyszerre csak két játékos egy hőse tartózkodhat itt.
Varázsobeliszkek: A területhez tartozó varázslatot lehet itt megtanulni az éjszaka fázis során. A különböző játékosok hősei akár egyszerre is megtanulhatják.
Gomba barlangok: A gomba alatt olvasható akciót azonnal végre lehet hajtani, de akkor az éjszaka során nem csinálhat semmit a hős.
Goblinátjárók: Ha ide helyezzük a hősünket, akkor megtámadhatjuk a goblint. Egyszerre csak egyetlen egy hős tartózkodhat itt.
Kastélyok: Helyezzük egy hősünket egy kastélyra és azonnal kapunk egy életet vagy egy erőt.
A játékban mindig 3 aktív küldetéskártya van, amelyeket úgy tudunk megszerezni, ha a rajtuk szereplő feltételeket teljesítjük. Kétféle küldetéskártya van: mozgásos és kincsszerzős. A mozgásos kártyákat természetesen úgy tudjuk teljesíteni, hogy a mozgás fázisban a hőseink teljesítik a kártyán feltüntetett küldetést (pl.: egy sorban legyen mindegyik hősünk). A kincskeresős küldetéskártyákat pedig úgy, hogy sikeresen felderítjük a kártyán megemlített templomokat és megszerezzük a kincseket. A hőseinket fel kell szerelni a megszerzett tárgyakkal (fegyverek, pajzsok). Egy hős legfeljebb két tárgyat tarthat magánál. Ha neki már nem tudjuk adni a következő megszerzett tárgyat, akkor egy másik hősünknek kell. A saját kastélyunkban a saját hőseink között szabadon cserélgethetjük a megszerzett tárgyakat. Amikor egy küldetéskártya kikerül a sorból, mert valamelyik játékos megszerezte, akkor a többit jobbra kell csúsztatni és az üres helyre újat húzni. 4 kör után a nappal fázis befejeződik és kezdődik az éjszaka fázis.
Éjszaka fázis
A játékosok dobnak az 5 kalandkockával és az eredmény alapján cselekednek a hőseikkel. Háromféle kaland közül választhatnak: templom felderítése, goblin megtámadása, varázslat megtanulása. A fázis kezdetén minden játékos kalandkártyája a Kalandozás oldalával felfelé van az asztalon mindaddig, amíg a Pihenést nem választják. Akkor viszont át kell fordítani a kártyát és abban a körben a játékos már nem csinálhat semmit. Egy kocka 6 oldala a következő lehetőségeket jelzi: Sebesülés kiosztása, Erő növelése, Mágiaszint emelkedése/Sebesülés kiosztása, Fáklya, Tekercs, Goblin megtámadása. Az utóbbi 3 lehetőséget a többi játékos is felhasználhatja a saját kalandjában való előrejutáshoz. Miután minden játékos kimerült vagy a pihenést választotta, ez a fázis lezárul.
Sebesülés kiosztásánál minden játékos megkapja a sebződést szépen sorban. Előfordul, hogy valaki többet kap, valaki kevesebbet, illetve valaki nem is sebződik. Két erő elköltésével azonban ki lehet védeni egy sebzést. A mágiasáv mágiaszintje módosíthatja a kiosztandó sebzések számát.
Amikor egy játékos életereje 0-ra csökken, akkor a játékos kimerül és az összes hősét vissza kell raknia a kastélyába, majd az életét visszaállítani 6-ra és az erőt 3-ra. A varázslatszintjéből pedig veszít egyet.
Az Erő növelése ugyanúgy működik, mint a Sebesülés kiosztása, amennyit dobott az aktuális játékos (pl.: 4en játszanak és 4 erőt dobott), annyit kell kiosztani a játékosok között. Tehát minden játékos kap egyet.
A Mágiaszint emelkedésénél a mágiajelölőt egyel jobbra kell léptetni, ez jelzi, hogy milyen szintű varázslatokat tanulhatnak meg a játékosok. Minél magasabb szinten van a jelölő, annál jobb varázslatokat lehet megtanulni, de annál többet is sebezhetnek a kockák.
A Fáklyák és Tekercsek a megfelelő templomok felderítésében segítenek. Ezt minden kalandozó játékos végrehajthatja egymás után. Ezenkívül bárki megcsinálhatja azt, hogy minden Fáklya vagy Tekercs szimbólum után 2 erőért cserébe előretör, tehát tovább lép a templomban. Ha az éjszaka fázis során lép a játékos a templomsáv utolsós mezőjére, akkor még nincs felderítve addig, amíg a pihenést nem választja. Ha a nappal fázis során deríti fel, akkor a hőse visszakerül a kastélyba, megkapja a küldetéskártyát és kap 1 életet vagy erőt. A templomok felderítésével lehet legendás tárgyakat is szerezni, amelyeket aztán a hőseink kezébe rakhatunk és a kártyán lévő képességet is használhatjuk.
És már csak a Támadás maradt, ami azt jelenti, hogy megküzdhetünk a goblinokkal. A goblinjelölőt ötször kell elforgatni, tehát ennyiszer kell megsebezni, ahhoz, hogy megöljük. Ha legyőztünk egy goblint, akkor azt magunkhoz kell vennünk, mert a játék végén pontot jelent.
Pihenést választva az átjárókon, obeliszkeken, vagy a templomsáv utolsó mezőin álló hőseidnek KÖTELEZŐ visszatérniük a kastélyodba. Amint mindenki pihent vagy kimerült, lezárul az éjszaka fázis és kezdődik a lezárás, majd megint a nappal fázis. Lezárásnál vissza kell állítanunk a mágiajelölőt az egyes szintre, minden passzív goblinjelölőt át kell fordítani a piros oldalára, minden üres átjáróra zöld goblinjelölőt kell rakni, a mozgáskártyákat vissza kell fordítani, és a kezdőjátékos jelölőt tovább adni. Amikor az 5. forduló is befejeződik véget ér a játék és jöhet a pontozás.
Nagyon sokféleképpen lehet pontokat szerezni, és természetesen az fog nyerni, akinek a legtöbb pontja lesz.
Szerintem nagyon jó játék, csak a komplexitása és a hosszú előkészületei miatt nem gyakran kerül elő a szekrényből. Viszont nagyon hangulatos, és sokoldalú játék. A két fázis olyan, mintha két különböző játékkal játszana az ember. Én személy szerint jobban szeretem a Végtelen Galaxisokat, persze az teljesen másmilyen játék, de jól tettem, hogy ezt is kipróbáltam, ahogy az összes Tiny Epicet ki szeretném.
In this mini-expansion the goblins have captured some of the most magical mushroom folk of the land and the heroes that can rescue them will be generously rewarded! Quest for the Golden Mushrooms adds a capture-the-flag element to Tiny Epic Quest, as well as some additional variability through the addition of Golden Grotto Map Cards! Note: This is included...
A world of peace has been torn asunder by the opening of a vile portal from the goblin kingdom. Nasty goblins pour into the peaceful groves and villages of the elf world, setting the realm ablaze. Now you, the heroes, must quest in order to right this wrong. There are two paths to victory: closing the portal or slaying all the goblins. Which one will you...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Tiny Epic Kalandok birodalma társasjátékhoz