A Heat: Padlógáz egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 60 perc. A játék több, összesen 4 díjat és jelölést is kapott 2022-ben. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az egyidejű akciók, a pakli tervezés, a szimuláció, a merj...
A Heat: Padlógáz egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 60 perc. A játék több, összesen 4 díjat és jelölést is kapott 2022-ben. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az egyidejű akciók, a pakli tervezés, a szimuláció, a merj és nyerj és a pakli építés mechanizmusokra.
Egy túlfűtött verseny!
Megkezdődik a visszaszámlálás, és hirtelen mély dübörgés hasít a levegőbe. Az összes autó elrugaszkodik a rajtvonalról, a nagydíj elkezdődött. Por és a szél hasít el a sisakod mellett, ahogy az első kanyarba érsz. Tövig nyomod a gázpedált, a kocsid motorja felbőg, szinte kipördülsz az őrült sebességtől, de a kormányra szorított kezeddel még mindig biztosan tartod az első helyedet. Megcsináltad!
De ahhoz, hogy végig az élmezőnyben maradj, tényleg a végsőkig kell hajtanod az autódat. Vajon az autód kibírja a hosszú egyeneseket, vagy az utolsó kanyarban feladja a harcot, mert túl sok hőt vettél fel? Több HEATet az autódnak!
A Heat: Pedal to the Metal egy egyszerű és intuitív lap menedzsment játék, ami egyenesen a pilótaülésbe szegez. A versenyen a célod természetesen az, hogy a többiek előtt érj a célba, miközben szabályozod a kocsid sebességét, ha nem akarod, hogy túlmelegedjen. Éld át egyetlen futam izgalmát, vagy használd a bajnoki rendszert, hogy egy egész szezont lejátszhass egy este alatt. Minden egyes verseny előtt alakítsd át autódat, hogy a dobogó legfelső fokára állhass.
A Legends Module segítségével hozz be legendás, automatizált versenyzőket, így egyedül is játszhatsz, vagy növeld az ellenfelek számát a többjátékos módban.
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Verseny, Sport
Mechanizmus:
Egyidejű akciók, Pakli tervezés, Szimuláció, Merj és nyerj, Pakli építés, Solitaire, Verseny, Catch the Leader, Változó setup, Track Movement, Programmed Movement
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Személyes átadás Dunaújváros és környékén. Csomagküldés a vevő terhére.! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Ajándékba kaptam és már megvolt.
0 érdeklődő
Csak személyesen!
Csak kipróbált, Budapesten hibátlan állapotban átvehető
0 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
A Heat: Padlógáz egy idei magyar megjelenésű családi társasjáték, ami mára a BGG családi társasjáték ranglistán a 7. helyre kapaszkodott fel...
JEM 2023 JÚLIUS
Dizájnjával és játékmenetével egyaránt tarol a Heat: Padlógáz, az év egyik legkellemesebb társasjátéka.
A kezdeti Formula One-versenyek világát és hangulatát hozza el asztalra a Heat: Padlógáz, mely híre alapján az eddigi legjobb versenyjáték, amivel találkoztunk.
2024-03-04 12:10:04
Nem a társasági hangulatról beszéltem, hanem a tanulás folyamatáról, annak eltérő mivoltáról élőben. Online jórészt a különböző sablonok jönnek ki, ki milyen utakat tart előnyösnek bizonyos helyzetekben, de ott a képernyőn kívül nincs interakció, élőben viszont a tanulásnak is van egy saját vetülete. Nem csak azt látod ki milyen helyzetben mit reagál, hanem, hogy hogyan, esetleg min gondolkodik, mi között vacillál. Úgy fogalmaznám meg, hogy online biztos nagyobb a merítés, de felszínesebb, élőben biztos kisebb, de mélyebb.
Azt mondom, hogy élőben más megtanulni egy társast, mint online, ergo online nem fogod tudni a mechanikai kereteken túl megismerni a játékot. Avagy, Pál inkább úgy gondolja, hogy egy a sakknál, vagy bármilyen absztrakt jellegű társasnál többrétű darabot az online térben mechanikailag el lehet sajátítani, de az nem fogja visszaadni a társasági játék lényegét, azt a szintű ismeretet. Természetesen lehet online gyakorolni, tanulni, biztos sokat tud számítani az is, viszont nem fogja a játék működésén túl elmélyíteni az ismereteket. Az is jó, de nem minden.
A BGA-n való videócsetelés és az élő játék egészen különbözőek, azt hiszem. Élőben sörözni és szkájpon sörözni is egészen más lehet.
2024-03-04 11:14:18
Persze, jó látni a társak reakcióit, jó beszélgetni játék közben, jó froclizni őket, és jó dolog a pszichológiai hadviselés is, ha a többieket nem zavarja. De nem erről volt szó. Egy pillanatig nem vitattam, hogy a társasági hangulatot a BGA nem tudja hozni. Vitám azzal volt, hogy a BGA csak kipróbálásra jó, mert igazán megtanulni egy játékot csak asztal mellett lehet. Erre írtam, hogy szerintem nem. De ha Pál úgy gondolja hogy a kerületi klubban jobban meg lehet tanulni sakkozni, mint egyre erősebb játékosok ellen játszva a chess.com-on, akkor ezzel tovább nem vitatkozom. Én továbbra is azt gondolom, hogy attól leszek jobb Azul játékos, ha a BGA-n játszom, és nem attól, ha a családdal. Persze ettől még nagyon szívesen játszom velük is. Sőt!
Amúgy ha barátaimmal játszanék a BGA-n, akkor mellete mehetne a videócsetelés is, szóval a társalgás, grimaszolás része nem maradna el. És, ha nem tud összejönni a csapat, akkor egy BGA-s játék velük még mindig jobb, mint a semmi. Csak sajnos ezt nekem nem sikerült összehozni. Helyette egymagam versenyezgetek, és azért ez se rossz, szeretem 😃
Az interakcióban és a szóló játékokban nincs vitám, az interakció nekem is kell, és szóló társast nem játszom. Illetve hát ugye a mobilos logikai játékokat igen, de azok nem egy társasjáték szóló változatai.
2024-03-04 08:23:24
Ó, Kvarc, az interakció... abban a topikban már sokat írtunk róla. Én egy sakk mellett is szeretem, ha látom az ellenfelem, és nem csak a láthatatlan kéz tologatja a bábukat. Egyszerűen nekem ad annyit az, hogy észreveszem a hirtelen felvont szemöldököt, a résnyire szűkűlő szemeket, a kézbe támasztott állat, amikor az ujja a szája elé kúszik akaratlanul is, mintegy intve, hogy "Shhh! gondolkodom." Vagy az apró biccentések, fellélegzés, takargatott örömittas mosoly... Egyszerűen érzem, hogy nem géppel, hanem emberrel játszom, emberrel interaktálok... na, nekem pont ezért nem kellenek az interakciót mellőző játékok, mint pl. a Heat is, amiben ha kettőt hátralépsz, tényleg csak biodíszlet a többi játékos.
2024-03-04 07:45:24
Mi lenne? Akár a mimika, vagy az akció-reakció relációja ami nem csak a játék mechanikájában jelenik meg (habitusok is vannak, nem csak így, vagy úgy működő taktikai-stratégiai sablonok) és itt még csak a játékosok közötti tanulásról beszélünk, nem a közöttük létrejövő játékélményről. Ezek nem kizárólag egy blöffölős játékban tudnak megjelenni, akár egy Eclipse-nél is jelen vannak.
2024-03-03 23:34:52
"de onnan meg hiányzik az a típusú interakció, tapasztalati dimenzió, ami élőben a kevésbé változatos társaság mellett megvan" ez mi lenne? Arckifejezésre, szövegelésre tudok gondolni, de ezek az általam kedvelt játékokban nem lényegesek. A blöffölős, alkudozós játékoknál igen, de azért a játékok többsége nem ilyen.
2024-03-03 23:25:24
Annyit olvastam a BGA-val kapcsolatban, hogy kevesebb emberrel lehet élőben találkozni, mint ott, ott többféle stratégia bukkanhat fel. Ebben van igazság, de onnan meg hiányzik az a típusú interakció, tapasztalati dimenzió, ami élőben a kevésbé változatos társaság mellett megvan. Ez valószínűleg vegyes, gyakorolni lehet ott is, vagy szólóban is, persze.
Ha nagyon béna vagyok és mondjuk nagy különbséggel kapok ki, nyilván nekem sem esik jól, senkinek, de ez is a tanulás része szerintem.
Ha egyedül akarok játszani, én videójátékokkal szoktam molyolni, szerintem sokkal jobb élményt adnak és nincs bennük az pótlék érzet, mint egy szóló társasban. Számomra a szóló társas nem igazán társasjáték. Amivel persze nincsen baj, egy játék egy főre, társasos formátumban, csak nem azonosak. Érdekes egyébként, hogy manapság mennyire próbálják kitágítani a társasjáték fogalmát és mondjuk passziánsz jellegű, absztrakt logikai játékokat, vagy társasjátékra mechanikailag nem emlékeztető darabokat adnak el társasjátékokként. De ez már egy másik kérdés.
2024-03-03 18:06:44
Én azt hittem, leírtam, mit lehet jobban megtanulni a BGA-n, de lehet, hogy nem pontosan fogalmaztam. Én sem a szabályra gondoltam, bár, ahányszor olvasok a fórumokon szabályértelmezéssel kapcsolatos kérdéseket, meg rosszul értelmezett szabályokat, hát a szabályok pontos betartása is egy előny a BGA-n. Amit sokkal jobban meg lehet tanulni, az a jó és eredményes játék. Játszhatsz az adott játék legjobbjai ellen. Már persze akik fönt vannak a BGA-n, de nagy részük fönt lesz. Visszanézheted a játszmáikat. És pusztán azzal, hogy sok emberrel játszol, sokféle stílust, stratégiát, taktikát ismersz meg. Én legalábbis sokmindent lestem el nálam jobb játékosoktól, olyan megoldásokat, amire magamtól talán rá se jöttem volna soha.
Ami meg a mindenkinek legyen sikerélménye a társaságban dolgot illeti, nyilván egy adott játszmában nem lesz mindenkinek az, nem fog mindenki nyerni. De van azért pontozás, nem mindegy mennyire vesztettél. Mi sokat kártyáztunk, és a kártyának nagy előnye, hogy sok parti (20-30) lemegy egy este, és abból azért mindenki nyerhet párszor. És a játékja is válogatja, mennyire ad sikerélményt a gyengébb játékosnak. Nem véletlenül tarokkoztunk inkább, és nem bridzseltünk. A nagyobb szerencsével dolgozó játékoknak is pont az az értelme, hogy időnként mindenki nyerhessen.
Én nem játszom szóló játékokat, nem igazán érdekelnek. Helyette sok logikai játékot játszom mobilon. Azok is szóló játékok, ha úgy veszem, de nem egy társasjáték szólósított verziói, hanem olyan logikai faladatok, amiket meg kell oldani, és elég természetes, ha ezt egyedül teszem.
2024-03-03 13:32:43
Ebben akkor nem értünk egyet. Az asztal mellett a társasági hangulat is kijön, a dinamika, de ez a társasjáték része. Ha olyan a társaság, persze lehet rossz élmény is egy jobbra érdemes társas, ezért érdemes akár több emberrel játszani, vagy olyanokkal, akik tudják milyen típusú játékokat nem kedvelnek. Egy kooperatív játékban is bőven hozzáad az alkalomhoz, hogy a többiek hogyan reagálnak.
A mindenkinek legyen sikerélménye véleményes, mivel egy kompetitív társasnál törvényszerű, hogy egy alkalommal valakinek nem lesz. Viszont egy motorépítő játéknál például a vereség mellett is bőven ki tud jönni a játék élmény mivolta, hogy építettél, alkottál valamit, ami jó.
Én inább úgy fogalmaznék, hogy másképpen történik a tanulás az asztal mellett. Tanulás alatt persze nem a szabyálok tanulását értem, hanem a játékmenet optimalizálását. Szerintem nem nehezebb. Avagy, szerinted miben könnyebb online elsajátítani, mint az asztalnál?
Ha viszont azt nézed, hogy a társaság a hangulata miatt esetleges, akkor ott van az, hogy az élő társaságnél vagy-vagy az eredmény, az online játéknál pedig sosincs semmi, csak a száraz és kicsit személytelen mechanika.
Ez a felvetés kicsit rímel a manapság elterjedt szóló játékmódra is, ahol ugye népszerű álláspont, hogy egy többjátékos társas szóló módja is simán lehet olyan jó, mint a több fős. Az egyszemélyes játék is visszaadja a társas lényegét, de élményben nem közelíti meg a többfős változatát. Viszont az eladhatóság és a relatíve sok magányos ember miatt beleerőltetik szinte mindenbe. Azok, akik pedig inkább szólóban társasoznak nyilván nem fogják azt mondani, hogy az egy működő, de kevésbé teljes változata a társasjátékozásnak.
2024-03-03 11:54:26
Szerintem ez pont fordítva van. Asztal mellet a társasági hangulat jön át. Ha olyan a társaság, akkor egymás heccelése, ugratása is belefér. És valóban, figyelheted a másik arcát, és, ha nem egy pókerarc, akkor esetleg ebből is következtethetsz arra, milyen lapjai vannak. Már, ha van rejtett információ a játékban. De ez nem a játék sajátja, ez a társaságé. Ezért aztán más és más társasággal máshogy játszol.
Baráti tásasággal rendszeren játszva az is szempont, hogy mindenki élvezze a játékot, mindenkinek legyen sikerélménye. Ezért a pénteki kártyapartijainkon sose bridzseltünk, hanem tarokkoztunk. A tarokkban ugyanis a gyengébb kártyásoknak is jut sikerélmény, a bridzsben ez nem így van. Értelemszerűen amikor a bajnokságban bridzseltünk, ott nem volt szempont, hogy a másik párnak is legyen sikerélménye. Sajnos ők se figyeltek arra, hogy nekünk legyen, és ha tehették, bizony könyörtelenül legyőztek minket 😃
Ha viszont meg akarod tanulni jól és eredményesen játszani a játékot, vagyis kicsit versenyezni is akarsz, akkor ez egy asztal melletti társasággal sokkal nehezebb. Sokkal kevesebb játékossal találkozol, ennek következtében sokkal kevesebb stratégiával és játékstílussal is.
Abban igazad van, hogy egy játék lehet remek társasági játék, ami asztal mellett nagyon élvezetes, ha olyan a társaság, de enélkül a hangulat nélkül, pusztán magát a játékot kevésbé fogod élvezni, mert az társaság nélkül száraz lesz. Pont a Heat egyébként eléggé versenyzős játék, és a BGA-n is nagyon népszerű, ott is sokan szeretik. De nem mindenki, ahogy coldnuit sem, és én sem. Én ki se próbáltam, annyira nem stílusom, és a témáját se szeretem. Ezért aztán én most nem is annyira a Heatről beszéltem, hanem a BGA-n való játék értelméről és sajátosságairól.
2024-03-03 10:17:16
A kipróbálásra egyébként megfelelő lehet, a teljes megtapasztaláshoz kevésbé. Egy társas nem pusztán a mechanikáiból áll, hanem a játékosok közötti dinamikából is és online ez nem úgy jön vissza. Az világos, hogy ha egyértelműen nem tetszik egy játék online, akkor könnyen lehet élőben sem fog, de ha vegyes a benyomás, mondjuk a játékmenet lassúsága miatt, az változhat az asztali viszonyok között. Élőben szinte minden más mint online, persze könnyebb, ha mondjuk egy oldal nem hagy szabálytalanul játszani, viszont eközben az az élmény is kiveszik, hogy ott vagy a többiekkel, figyeled a reakciókat, te is benyomást gyakorolsz, kezeled a társast, vagy, hogy ti irányítjátok/építitek a játékot és a közben elkövetett esetleges hibákból tanulni lehet.
Persze, hogy meg volt említve, ami rendben is van. Van itt egy félreértés, nem állítottam, hogy a véleményednek ne lenne helye. Azt állítottam inkább, hogy egy 5/10 inkább szól kifejezetten a BGA-nak, mint a társasjátéknak. Egyébként nem vagyok róla meggyőződve, hogy érdemes-e úgy társasjátékot játszani, hogy az ember mondjuk könyvet olvas közben, ez szerintem nagyon sokat ronthat az élményen. Persze könnyen lehet, hogy az olvasás nélkül sem tetszett volna online, ebben az esetben viszont az merül fel bennem, hogy mi értelme így többször játszani bármit is?
2024-03-02 15:29:45
Pedig szerintem BGA tökéletes platform arra, hogy megismerjünk játékokat. Lehetetlen minden játékot élőben kipróbálni, hát még megvenni. Nekem ha már BGA-n sem tetszik egy játék, akkor nem gondolom, hogy élőben sokkal jobban fog. És nem is fogok időt pazarolni rá hogy erőltessem. Ettől még alkothatok róla véleményt, szerintem.
Meg is volt említve a kommentemben, hogy BGA alapján írom a véleményt. Mindenki vonja le magának belőle a következtetéseket. Miért ne lenne helye ennek a fórumon?
Egyébként a véleményem azon részén kívül, hogy sok a holtidő és közben könyvet olvastam, nem tudom mi változna ha asztal mellett ülve játszanám. Persze biztos jobban szórakoznék, lehetne tologatni a kocsikat és menne a vroom vroom, ezt aláírom. De az, hogy szinte lehetetlen egy nagyobb (1-2 kanyar) lemaradást behozni, vagy az, hogy a teljes játékod múlhat egy peches húzáson, az miért más asztal mellett ülve?
Nyilvánvalóan BGA nem adja vissza 100%-ban a játékélményt, ezt tény, és ezzel mindenki tisztában is van. A játék mechanikája azonban nem változik ha online, vagy fizikálisan játszunk vele.
2024-03-02 14:25:47
Hát, ez azért attól is függ, mi a fontosabb cél. Az asztal melletti játék hangulatát a BGA valóban nem tudja visszaadni. De ha a játék minél alaposabb megismerése, a minél jobb lejátszás megtanulása a cél, akkor a BGA lesz a nyerő.
2024-03-02 12:51:52
Nem vagyok róla meggyőződve, hogy BGA-ról érdemes-e értékelni asztali társasjátékokat. Valamit biztos visszaad, de kicsit olyan, mintha tájképekről akarnánk egy vidéki helyszín tényleges arculatát megítélni.
2023-10-10 20:06:00
Nekem meg van a játék. Mindenkinek meg van a saját véleménye. Én annyival vagyok előrébb, hogy valódi és virtuális asztalnál is játszom.Valódi asztalnál, teljesen más, nem tudsz el olvasni 5 oldalt sem. Mert egyszerre kell kiválasztani a sebesség váltó állását, majd egy más után lépjük le amit kell, nagyon kevés a holt idő. Mondhatnám, hogy virtuális asztalnál sokat kell várni, de nem lenne igazságos, mert levelezőn játszom csak. Persze nem gond ha nem jön be, nekem sem tetszik sok játék.
2023-09-29 09:47:23
Nos, BGA-ra felkerült a Heat, hát kipróbáltam. Olyan népszerű, hogy szinte kötelezőnek éreztem kipróbálni. Alapból ez egy nagyon ötletes, és okos játék. Tetszik a mechanika, amivel fentebbi sebességbe váltva többet tudsz előre haladni, hisz tök logikus. Ahogy az is, ahogy a kanyarokban visza kell váltani, lassítani kell. Az autó felmelegedése is remekül ki van találva, a szélirány (noha bosszantó tud lenni), realisztikus.
És hiába érdekel is a téma (minden hétvégén nézem a Nascar-t.. 😁😁) és gondoltam ötletesnek a játékot.... halálosan untam minden percét. És mielőtt elkezdene mindenki leszavazni.... ez az én véleményem, nem kell személyes sértésnek venni, ha valaki nem szeret egy játékot. 😉 Szerintem nem csak pozitív véleménynek van helye ezen az oldalon. Főleg ha egy hirtelen felkapott játékról van szó. Azt azért hozzafűzném, hogy teljesen alapjátékot játszottam, és tudom, hogy lehet nehezíteni, vannak modulok. Ezt értékelem, imádom az ilyen játékokat. De engem annyira nem fogott meg, hogy ezekbe beleássam magam.
Pár játék után úgy látom vannak hibái, nem tudom mások mennyire értenek egyet vele. Elég egyszer pechesen húzni, vagy nem akkor felhúzni pl. hő kártyát amikor tudnád használni, ne adj isten kipörögsz és vissza kell menni.... Ha csak egyet rontasz és valaki el tud menni annyira, hogy 1 esetleg 2 kanyarral eléd kerüljön.... azt lehetetlen behozni. Ez egy kicsit bosszantó tud lenni. Egyik játékomban egyszer kockáztattam, onnantól kezdve veszett ügy volt a verseny, gurultam csak a tobbiek után. Ha egyszer leszakadsz, kb annyi neked. Nálam minden játékban ha a második körben átment valaki az első kanyaron, és én még kanyar előtt voltam, akkor biztos volt, hogy őt már nem fogom behozni.
Egyértelműen többen jó játszani, de borzalmasan unalmas a várakozás. 6 fős játéknál 50+ oldalt olvastam a könyvemből amíg a többiekre vártam, és egyáltalán nem érdekelt, hogy nézzem őket.
Ez nekem 5/10, és csak azért nem kevesebb, mert az ötletek jók benne.
2023-09-03 18:36:39
Három újabb nekifutás után az alábbiakban összegezném a véleményem: Az egyforma lappaklik nem adják meg a játék változatosságát, én azonnal ugranék is erről a verzióról, hiszen sosem egyforma versenyzők egyforma vezetési stílussal közlekednek a pályán, ez esetleg a társasjátékok világában kezdők számára ajánlott, senki másnak nem. Ezzel szemben a három draftolt lap már megadja azt a változatosságot, hogy egymástól eltérő képességű pilóták haladjanak a pályán, és a lapokkal beépített bónuszok alapján tényleg egyedi előrehaladási lehetőségekkel tudjanak haladni. Az időjárás beépítése is kötelező és nélkülözhetetlen elem, ami a játék változatosságát is biztosítja. A valódi versenypályákon is eltérő kihívást biztosít, ha esik az eső, mert a vezetés taktikai lehetőségei is módosulnak. Az egyes szakaszokon elérhető kihívások/ bónuszok szintén egyedivé varázsolják a pályát. Minden extrát érdemes már az első játéktól beépíteni, enélkül a játék sematikusan ismétlődővé válik, hamar kimeríti a játék érdekességét. Az egyediesítés viszont érdekessé és izgalmassá teszi a versenyt, amit megbolondíthat az időjárás, az útszakaszok és kanyarok eltérő bónusza.
A figurák (kis méretű versenyautók) szépek, a pályák szépen rajzoltak. A szélárnyék hatás felforrósítja az aszfaltot (és a játékosok agysejtjeit), felborítja a számítható értékek alapján megállapítható sorrendet. Az utolsó játékosok "come back" felhozatala is nagy ötlet, aki az elején nagyon lemarad, az a végére simán nyerhet is így.
Taktikailag érdemes úgy készülni, hogy az utolsó kanyarban minden elérhető hőt érdemes beépíteni a motorba (higítva a paklit), persze úgy, hogy még legyen húzópakli legalább két húzásra, hogy a hő ne kerüljön feleslegesen a kezünkbe. Azok a draftolható kártyák a legértékesebbek, amiket szabadon, az 5. lépés során is ki lehet játszani, tehát a sebességfokozattól eltérően plusz lapként, ingyen vehető figyelembe, illetve a guberáló lapok, amivel a dobópakliból egy-két lapot vissza tudsz húzni a kezedbe.
2023-07-15 16:18:20
Cimbimnél játszottunk vele a héten 4en. Ezzel kezdtük, majd a Wild Serengeti jött ráadásnak.
Nagy kíváncsisággal ültem le az asztalhoz, és nagyjából azt hozta is, amire vártam. Sok tipikus verseny játékkal még nem játszottam, talán a Jamaica és a Vár az Auróra került eddig az asztalra ebben a kategóriában - és mindkettő polcon is van, alkalmasint elő is kerülnek. A Jamaicát azért veri nálam, mert sokkal ötletesebb, gondolkodósabb a mechanikája, és bár az nagyon egyszerű, ugyanakkor több benne az interakció, amit nagyon szeretek. Be kell vallanom, nekem a "Vár az Auróra" jobban bejön. Szerintem az taktikusabb, gondolkodósabb és legalább olyan, hanem jobban tematizált, ami azonban a Heat értékéből mit sem von le, ez egy nagyon élvezetes játék. Az elején, akár csak a F1-ben szépen vonatoztunk egymás után, de a végén egy kanyarban nagyon elszámoltam magam, és utolsónak futottam (volna, ha eljutottam volna a célig) be. Felforrt... a motor 🙂. Csak magamat okolhattam. Talán majd máskor. Említettem az interakciót... nos, nekem ez az egyik hiányérzetem, mert ha lehet egyáltalán annak mondani, akkor az a szélárnyék használatában kimerül - talán ezért sem rajongok a versenyjátékokért.
Még mindig gondolkodom rajta, hogy beszerezzem-e, mert tényleg jó móka volt, de félek, az újrajátszhatósága az alapjátéknak nem elég kiemelkedő. S bár nagyon ötletesnek találom a kártya vezérelt mechanizmusát, valószínű a "nem" felé fog billenni a mérleg. Ennek ellenére, ha úgy adódik, bármikor szívesen leülök vele játszani, mert remek szórakozást kínál az egyszerű szabályaival, kevés kártyáival, okos taktikázásával (hő menedzselés). Szerintem egy remek családi+ kategóriás játék - de én másfajta játékokat kedvelek igazán.
2023-07-09 06:47:59
Én nem akarom semmihez hasonlítani, azt majd meg teszik a hozzászólok. De ami teszik, az az egész. Jó a tematika, isteni a komponens, király inzert. Na és a játék.... Egyenesben felváltasz, kanyarban vissza, kettőt kellene de nincs már hő kártyád 13 al bele mész a 3 as kanyarba. Szélárnyékban elsunnyogsz balról, vigyorogva. Ehh, jó kis játék. Bármit mondhatok, jól összerakott cucc. Nekem nagyon bejött, nagyon jót játszotunk vele. A kedvencek közt van.
2023-06-14 23:30:24
Hosszas gondolkodás után erre esett a választásom a Rallyman Gt helyett. (Bár mire kijön a Deltavision kezei alatt, lehet beszerzem azt is). Nagy a különbség a két játék mechanikája között, de számomra az volt a döntő, hogy játszható nem játékos által irányított autókkal. Próbáltam valódi és "gépi" ellenfelekkel is. Bedobtam az összes autót és hadd szóljon. 😄 Nem csalódtam benne, de a nagy hype-ot én se értem. Van benne jókora szerencsefaktor, de ezen a lap eldobásokkal, tervezéssel tudsz ellensúlyozni és javítani az esélyeiden. Ha "nyomod" neki mint a hülye, akkor kellően büntet a játék. Grafika egész jó, hangulatos. Van egy egyedi stílusa. Nincs tapasztalatom más hasonló versenyzős társasjátékkal, de nem bántam meg a vásárlást.
2023-06-14 23:04:56
Az alapmechanika és alapjáték családi játék színvonalat és nehézséget hoz. Azonban ezt a bővebb mechanikai elemek és szabályok (lapcsere az alappaklikban, időjárás, stb.) bekapcsolásával, az eltérő pályákkal (több egymást követő körrel) és a bajnokság végigjátszásának lehetőségével (amivel jobban kivételre kerül a szerencsefaktor) meg tudták még erősíteni. Az óriási lelkesedés inkább a Forma-1 és egyéb autóverseny rajongók hirtelen felbuzdulásának látszik, de számomra a pakliépítés mechanika miatt is érdekes. Ajánlott a figyelemre, de a push your luck mechanika nem egyedi, ez több autóversenyes játékban is benne van. Egy nagyon ötletes és szépen rajzolt játék.
2023-06-12 18:31:05
Ugyanezt gondolom én is.
Azt mondjuk én megértem, hogy az autósport rajongói szeretik, de szerintem is nagyobb a füstje, mint a lángja. Nagyon egyedi, nagyon tematikus, de nem hatott meg különösebben.
A lentebb hadhaz.sandor által írtakkal is egyetértek, az ikonográfia nekem se jött át, a választható fázisokat a játékostábla tetején lévő akciókból nem tudtam kikövetkeztetni.
Folyton első vagy utolsó voltam. Ha felkapcsoltam, akkor elhúztam, utána automatikusan jöttek a kisebb lapok, visszaestem. És hogy a végén hiába állok jól, ha a puszta szerencse miatt a versenytársam sokkal jobb lapokat húz... Én is azt éreztem, hogy nem sok befolyásom volt a végeredményre. Így elég lehangoló volt, de maga a játékmenet se érintett meg. Simán lehet, hogy ez a műfaj nem nekem való... Más pedig imádni fogja! Azt gondoltam, hogy a férjem és a fiam miatt beszerezzük, ők nagy F1 rajongók, de rá kellett jöjjek, hogy a téma nem minden.
2023-06-12 17:23:32
Megosztó lesz a véleményem, de én nem értem a hype-ot körülötte. Nem azt mondom, hogy rossz játék vagy nem tetszett, mert egyik sem. Inkább csak nem tudok azonosulni a témájával és nem értem, hogy miért kapták fel ennyire.
Mechanizmusában nem mutat ujjat. Ez egy nagyon hangulatos, jól tematizált versenyjáték szép alkatrészlet készlettel. Az inserten már most látszódik, hogy fognak érkezni kiegészítők hozzá, helyet kapunk + 2 játékosnak, ez kicsit vegyes érzelmekkel tölt el, de ez egy üzleti döntés.
Gyorsan lejátszható egy parti, könnyen tanítható családi asztalon is megállja a helyét, de nekem nem feltétlenül hozott akkora játékélményt amennyit elkérnek érte. Ha versenyjátékkal szeretnék játszani nem biztos, hogy ez lenne az első választásom.
2023-06-08 23:30:49
Értem a hype-ot körülötte, Forma1 rajongóknak majdhogynem kötelezőnek mondanám. Tematikus, már ha egy fordulókra és lépésekre osztott Forma1 játék tematikus lehet. Ez volt az első versenyzős játékom, nem játszottam még a Flamme Rouge-zsal vagy a Jamaicával és nem is vagyok benne biztos hogy ezek után fogok. Nehéz megmondani hogy maga a műfaj nem a zsánerem vagy csak a Heat. Viszont nem nyűgözött le a decision space. Gyakorlatilag annyi a feladatod, hogy a kezedben lévő kártyákból ki tudod-e hozni megfelelő számú lépést (egyenes szakaszon minél többet, kanyarban minél kevesebbet) vagy kockáztatsz és beledobsz pár stresszkártyát, amivel a push-your-luck mechanizmus jön be. Itt nem árt némi kártyszámolgatás is, figyelni kell hogy a kis vagy a nagy kártyáid mentek ki. Számomra ezek nem izgalmas döntések. Emellé a nagyon erős szerencsefaktor lehet hogy tematikus, de ebben a mennyiségben már nem kedvelem. Kicsit az az érzésem hogy a játék játszik velem és nem én vele.
A játék balansza már-már túl jó, folyamatosan előzgettük egymást. Ha valaki előreszaladt, őt utána jó eséllyel hátráltatta a játék a hő kártyákkal és az előzés hiányával. Viszont olyan érzésem volt, hogy az utolsó két fordulóig igazából egyáltalán nem számít hogy mit csinálsz. És akkor miért is menjünk kétszer körbe, játsszunk le 10-15 fordulót, ha úgyis csak az utolsó kettő a lényeg? Ez nem egy engine builder, ahol az utolsó körre már csak lecsapod az eddig felépítetteket, itt minden körben ugyanazt csináljuk, csak éppen nincs semmi tétje. A 90 perces játékidőből 80at megspórolhattunk volna. És igen, játékidő. Egy ilyen mélységű játékkal még el is szórakoznék egy fél órás fillerként. De egy óra egyszerűen túl sok rá.
Az ikonográfiáját nem tudtam megszokni. Ha a szélárnyékban előzés nem számít bele a lépésembe a kanyarban, akkor a játékostáblán miért van előbb mint a lépésszám vizsgálat? Mit keres a váltó minden fokozatán a hő és a plusz jel?
2023-05-09 08:58:13
A hétvégén kipróbáltuk, hónapok óta vártam már a magyar megjelenést, a Dice Tower videói kellően felcsigáztak. Teljes mértékben megfelelt az elvárásaimnak, sőt, az egy személyes játékmód, a különböző modulok, amikkel bővíthető a játék (időjárás, bajnokság, alkatrészek) már-már egy analóg videojáték érzetét keltik. Arról nem is beszélve, hogy végig izgalmas tud lenni, ha kis létszámmal játszunk, akkor is be lehet rakni "gépi" ellenfeleket és hát öröm ránézni, annyira gyönyörű és stílusos!
Ékköve lesz a gyűjteményemnek, az tuti! :)
2023-05-04 13:46:43
A Gémklubnál megjelent a Heat magyarul.
2022-12-31 13:18:03
Ezt próbálta már valaki? Kicsit a Flamme Rouge találkozik a Formula D-vel érzés. 😍 Mindemellett Days of Wonder játék, szóval nem olcsó, de legalább garantált a minőség. 🤩
A versenypályán nincs esőnap... A Heat: Esőfutam kiegészítővel két új versenypályával (Japán, Mexikó) és különleges körülményekkel bővíthetjük az alapjátékot. Zivatar és sikánok nehezítik a versenyzők dolgát, és akár már 7-en is rajthoz állhatnak. A játékhoz szükség van a Heat – Padlógáz társasjátékra! Megjegyzés: Az 1964-es bajnoki szezonban a "Globális...
Heat: Esőfutam társasjáték Kiegészítő 10990 Ft-tól! - 20 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Heat: Padlógáz társasjátékhoz