Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai
Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai
Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai
Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai
Videó beküldése

Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai

Társasjáték, 2019
Értékelem!

Az Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a kollekció gyűjtés, a kártya húzás és a minták mechanizmusokra. Szeretitek a piramisokat...

Az Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a kollekció gyűjtés, a kártya húzás és a minták mechanizmusokra.

A Gémklub leírása:

Szeretitek a piramisokat, sakálokat és szkarabeuszokat? Vonz titeket az ókori Egyiptom világa? És még ráadásul kereskedni is szerettek? Akkor csak titeket vár az Ankh’or – A Nílus-völgy kalmárjai!
Válasszatok ügyesen árukat, és adjatok rajta túl jókor, hogy a vásárolt lapkákból minél értékesebb területet tudjatok kiépíteni – akár két szinten is! Figyeljetek jól, mert az életet adó ankh segítségével módosíthattok az építményeteken, vagy a piaci árakon... vagy esetleg eltüntethettek a piacról olyan lapkákat, amelyekre a vetélytársaknak szemet vetettek!

Ankh’Or – Az egyiptomi piacolós játék, ami kilóra megvesz!

Szent állatok, egzotikus sivatagi bazár, papirusznád, hal, finom kelmék, és lárma: főleg, ha valaki lenyúlta azt a szép sólyom szobrot, amit más nézett ki magának. Nagy a sürgés forgás, de észnél kell lenni, mert verseny nélkül nincs ám piacolás!

Rétegelt, mint a papirusz

Az Anhk’Or alapműködése egyszerű: a soron lévő játékos vagy három korongot vesz el, vagy egy lapkát, aztán a következő játékos jön. Az elvett korongok lehetnek áruk (fa, nád, elefántcsont, hal vagy kelme), de lehet Ankh-korong is, ami egy kicsit speciális. Amikor lapkát szerez meg, azért árukorongokkal fizet. Ezek a lapkák különböző színűek, és rajtuk főleg szent állatok szobrát látjuk: sólyomét, szkarabeuszét és sakálét – vagy ahogy egy kedves kollégám fogalmazott: az egyiken madár van, a másikon bogár, a harmadikon meg kutya.
Amikor a játékos megszerez egy lapkát, azt a már megszerzett lapkáihoz illeszti, praktikusan ugyanolyan színűhöz, vagy ugyanolyan állathoz, ugyanis a lapkáinkból, szín és állatok szerint kialakított szettekért jár majd pont.
Az alapgondolat nagyjából ennyi – és most jönnek a rétegek.

Az Ankh-korongokkal a játékos nem lapkákhoz jut majd, hanem két lehetséges bónusz akcióhoz, a körében egyébként végrehajtott akción felül. Ezek közül az egyikkel egy már megszerzett lapkáját helyeztheti át más lapkái mellé, a másikkal pedig a piacot töltheti újra.
Bizony, a piac, ahonnan a játékosok a lapkákat szerzik, nem töltődik automatikusan, csak akkor, ha erre egy játékos kifejezetten elkölt egy ilyen korongot. Ezzel persze a többi játékos előtt is új lehetőségeket nyit meg, de cserébe ő választ először a friss áruból.

Aztán ott vannak a speciális lapkák, amiken nem állatszobrok vannak, hanem pl. írnokok, akiket megszerezve végrehajthatunk még egy akciót, vagy raktárak, amiken tárolhatunk egy-egy árut. Ez utóbbi azért is érdekes, mert összesen legfeljebb öt árukorong lehet egy játékosnál, ami nem túl sok, ugyanis a lapkák 2 illetve 3 árukorongba kerülnek, és ha csak egy vagy két konkrét lapka árát gyűjtögettük össze, azt könnyen elvihetik az orrunk elől. Ha viszont van raktár, akkor kicsit megnő a mozgásterünk.

És akkor még nem is beszéltünk magáról a piacról! A lapkák árai a játék elején véletlenszerűen alakulnak ki, így előfordulhat, hogy egy áru több különböző lapka árában is szerepel, ez által hasznosabbá válik másoknál – az árak alakulásától függően gyakorlatilag játékról játékra más árut más arányban érdemes készletezni.

Egyébként a lapkákért még a teljes árat sem kell feltétlen kifizetnünk: ha 4 meglévő lapkánk már egy négyzetet formáz, annak a tetejére is rakhatjuk a következőt, amit megszerzünk, és ilyenkor eggyel kevesebb árut kell csak fizetnünk érte.

Nagyon ott vagyunk – az ókori Egyiptomban

A kis dobozos, fél órás játékoktól tapasztalataim szerint ritkán várják el, hogy a témája átjöjjön, ha jó a mechanizmus, elég, ha szép, az sem baj, ha színes. De ennél a játéknál a készítők nagyon odafigyeltek a hangulatra. Minden nagyon találóan ókori egyiptomi.

Az első dolog, ami a legtöbbeknek feltűnhet, az a három állatszobor: a sólyom Hórusz megtestesülése, a sakál Anubiszé, a szkarabeusz, nos, az már kicsit trükkösebb, de maradjunk annyiban, hogy Kheper, a hajnali nap istenének szimbóluma (meg az újjászületésé, a valamivé válásé stb.)

A piactábla egy kártus (olyan keret, amibe a fáraók, nemesek nevét írták), a bónuszpont-lapkák piramisok. Az áru korongokon valóban értékes árukat látunk, amik előfordulhattak az ókorban a Nílus-menti piacokon. Az a zöld nád, az konkrétan papirusznád és a fa azért fekete, mert ében, mint azok a faragványok az orientalista boltokban. A pontot érő lapkákon meg is nézhetjük a beszerzést/felhasználást, a raktár lapkákon ott vannak a raktárak, tódul ki belőlük az áru, a legkevésbé értékes lapokon pedig csak a végtelen sivatagot látni: csak homok, semmi más – szinte perzseli az ember lábát játék közben.

Mennyire Splendor?

Gyakran hasonlítják össze a két játékot, pedig…

Oké, mindkettőben vannak műanyag zsetonok, amik árukat szimbolizálnak, és azokkal gazdálkodunk, ez igaz, de a hasonlóságok sora ezzel nagyjából véget is ér.

A Splendor többé-kevésbé arról szól, hogy a vásárlásainkkal későbbi vásárlások költségét csökkentjük, és egyre több „kedvezményt” felhalmozva egyre drágább lapokat tudunk megvenni, amik a további kedvezmények mellett már egyre több győzelmi pontot is hoznak.

AzAnkh’Orban ezzel szemben a játék adta alapvető lehetőségeket próbáljuk minél ügyesebben kitágítani, hogy minél jobb ritmusban csaphassunk le a kínálkozó lehetőségekre, mert pontot első sorban az okosan és jó ritmusban összeszedett szettekkel tudunk gyűjteni.
Ez egész más dinamika.

Mit sodort ide a Nílus?

Az Ankh’Or egy kis dobozos, nagyjából fél órás, könnyed játék. Ennek megfelelően a szabályai sem bonyolultak, mégis van benne egy-két olyan apróság, ami elegendő mélységet, és figyelemre méltó újrajátszahtóságot ad neki.
Lényegében absztrakt, de van hangulata. Nem izzaszt meg túlságosan, de lehet benne azért számolni. Bizonyos döntéseknél érdemes hosszú távon tervezni, mégis első sorban a kínálkozó lehetőségek megragadásán van benne a hangsúly. Mindig egy kicsit más, de mindig megéri elővenni.

Forrás: Gémklub
Ez társasjáték akciósan elérhető!
  • 5 160 Ft-tól
  • -11%-676 Ft

Beágyazás már oldalra


A fenti modul beágyazásához, csak be kell szúrdnod az alábbi kódot az oldalra:

<a href="https://tarsasjatekok.com/tarsasjatek/ankh-or-a-nilus-volgy-kalmarjai-2019" target="_blank" data-bgapp="boardgame">
    Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai társasjáték<br>
    Tarsasjatekok.com - Magyarország társasjáték keresője! A társasjáték érték!
    <script>
        (function(i,s,o,g,r,a,m){
            ((g in o)&&('init' in o[g])&&o[g].init())||(a=i.createElement(s),a.src=r,
                a.async=1,m=i.getElementsByTagName(s)[0]);a&&m.parentNode.insertBefore(a,m);
        })(document,'script',window,'BGapp_module','https://tarsasjatekok.com/lib/bg.min.js');
    </script>
</a>
Mielőtt a használod a fenti kódot, kérlek olvasd és fogadd el az ÁSZF-ben leírtakat!

Kategória: Mitológia, Állat
Mechanizmus: Lapka-elhelyezés, Kollekció gyűjtés, Kártya húzás, Minták

Videók

A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézzed meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézzed meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Árak és üzletek



Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai társasjáték videók (11)

Kapcsolódó cikkek

Kommentek

Kommentek

  • PlayHoo_95

    2020-04-03 17:19:02

    Számomra az Ankh'or a Jaipur és a Splendorhoz hasonló, nagyon szép és igényes játék. Igazi adok-veszek, kombinálok, elszedem a másik elől amire gyűjt, vagy épp újratöltöm a kínálatot, így elcsúszik az amire az ellenfél hajt, és már nem annyiba kerül... rengeteg csavar lehetőség van benne. Ráadásul ezzel a lapka-lehelyező, kombinálós pontszerző versennyel megspékelve szuper játékélményt ad. A dobozon az van, hogy 4 játékos is játszhatja, de mi csak ketten játszottuk eddig és szerintem kíválóan működött így is. Kicsi helyet foglal, remek utazó játék, nagyon szép a doboz, az alkatrészek is igényesek. Nekem a szabályfüzet hagyott itt-ott nyitott kérdést, de azóta megnézem pár játék-videót, ami segített értelmezni. Nagyon ajánlom mindenkinek kipróbálásra! :)

  • crazyoh

    2020-02-09 15:11:12

    Az Ankh'or egy teljesen jó egyszerű, de nagyszerű kompetitív társasjáték. Több játékhoz is hasonlít a játékmechanikája, mint például a Splendor vagy a Tribes. Alapkoncepciója az, hogy területeket kell vásárolni árukorongokból. Így egy körben két fő lehetőségünk van: vagy árukorongokat veszünk el a készletből vagy különböző szinű/szimbólumú lapkákat veszünk belőle. A korongokért megvásárolt lapkákból összefüggő területet kell kialakítani. Viszont oda kell figyelni arra, hogy hogyan tesszük le a lapkáinkat, mert a játék közben és a játék végén is kaphatunk érte pontokat. Minél okosabban tesszük, annál több pontot tudunk összeszedni. Színeket vagy állatokat vagy mindkettőt gyűjthetjük a játék során, de minden döntés számít, hiszen csak a 13. lapkáig megy a játék (amíg egy játékos meg nem szerzi a 13. lapkát, de természetesen az a kör még végigmegy). Állatok közül megcélozhatjuk a szkarabeuszokat vagy a sasokat vagy a sakálokat. A színek pedig a korongok szerint vannak, tehát 5 színt különböztetünk meg. Van egy speciális akciólehetőség, amit minden játékos a köre elején vagy végén használhat. Ehhez azonban szereznie kell legalább egy Ankh korongot. A már lerakott lapkákat lehet elmozgatni VAGY az egész piacot át lehet rendezni. Ezt használhatjuk a saját előnyünkre vagy pedig az ellenfél hátráltatására. Egy játékos akár két ilyen extra akciót is végrehajthat a körében.

    Kis dobozával és 3 perces előkészületével nagyon belopta magát a szívembe ez a társas. Még így is, hogy más társasokhoz hasonlít, képes megállni a helyét a maga egyediségével. A temtaikát is nagyon eltalálták szerintem, mert megvan benne az az egyiptomi feeling. Valami egyiptomi zenével ajánlom játszani :D

  • nagysandor.mc

    2019-07-19 17:35:21

    A Gémklub ma bejelentette, hogy gondozásában magyarul fog megjelenni az Ankh’or – A Nílus-völgy kalmárjai!
    Szeretjük a fáraókat és a piramisokat. Izgatottan várjuk! :)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  30 perc
  • Játékosok:  2 - 4
  • Ajánlott életkor:  8+
  • Komplexitás:  Egyszerű
  • Tervező:  Sébastien Pauchon, Frank Crittin, Grégoire Largey
  • Illusztrátor:  Gaël Lannurien
  • Kiadók:  Korea Boardgames co., Ltd., Gém Klub Kft., Space Cowboys
  • Elérhető nyelvek:  holland, angol, francia, magyar, olasz, Korean, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • English edition
    • Kiadás éve: 2019
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 13 cm x 18 cm x 4.1 cm
  • French edition
    • Kiadás éve: 2019
    • Nyelv: francia
  • Hungarian edition
    • Kiadás éve: 2019
    • Nyelv: magyar
  • Korean edition
    • Kiadás éve: 2019
    • Nyelv: Korean
  • Dutch/French edition
    • Kiadás éve: 2020
    • Nyelv: holland
    • Méretek: 13 cm x 18 cm x 4.1 cm
    • Súly: 0.5 kg
  • Italian edition
    • Kiadás éve: 2020
    • Nyelv: olasz
  • Spanish edition
    • Kiadás éve: 2020
    • Nyelv: spanyol
    • Méretek: 18 cm x 13 cm x 4.4 cm

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Ankh'or: A Nílus-völgy kalmárjai társasjátékhoz