Hozzászólások

Patronkok_o

Egy dolog merült még fel tegnap a játékkal kapcsolatban a klubban, és az a korhatár. A dobozra írt 14+, de még a BGG-n szereplő 12+ is teljesen érthetelen számomra egy 1.33-as komplexitású, tényleg egyszerű játéknál. Az ég világáon semmi sem indokolja A BGG-n kemény kettő szavazat alapján a felhasználók által javasolt 8+ sokkal inkább helyén való. Többször is játszottuk már 8-9 évesekkel, minden probléma nélkül játszották a játékot. ;)

Játékok / Társasjátékok / Vélemények - Mycology

Patronkok_o

Szia!

Elvileg van Székesfehéráron klub, bár még nem voltam náluk egyszer sem. Viszont Csákváron tartunk nagyjából kéthetente szombaton klubot 16-22 óra között, várunk szeretettel, infók a Facebook csoportunkban. Ezen felül Bicskén is van klub, ők minden pénteken 16 és 19 óra között tartanak klubot, még hozzájuk sem jutottam el, de tervben van. ;)
Másról nem tudok Székesfehérvár környékén. ;)

Válasz mrspeng (pén., 16:30) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték klubok, bemutatkozás, rendezvények, lehetőségek.

Patronkok_o

Ahogy balazspeter6 is írta a SETI és Androméda összecsúszása teljesen véletlen volt, ezt Huni egy kommentjében meg is erősítette, azzal indokolva a dolgot, hogy nem nem akarták egyiket sem elcsúsztatni, mert mindegyiket sokan várták. Oké, el lehet hinni, hogy benne volt ez is, de az biztos, hogy amíg náluk van, áll benne a pénzük ráadásul pénzbe is kerül mindaddig amíg el nem adják.
A többi általad említett játékok többségéről csak a Gémklub FB-os posztjaibaól értesültem,. Ezek kapcsán, nyilván csak találgatni tudunk, tudok, de itt is simán lehet, hogy összecsúsztak megjelensek, mert azt azért tudjuk, főleg akik így vagy úgy de szoktak KS/GF kampányokat követni, hogy a gyártás és szállítás finoman szólva is tud komoly csúszásokat összehozni.

Év elején, az egyik KMO-s rendezvényem beszélgetnünk az egyik kiadóval, és szóba került, szinte mintha mindenki által ismert információ lenne, hogy a Reflexshop az idei évben sokkal kevesebb játékot tervez kiadni mint tavaly. Lehet, hogy a Gémklub ezt az űrt próbálja betölteni ezekkel az egyszerűbb, sokszor nálam már partijáték/gyerekjáték kategóriába sorolódó játékokkal? (pl.: Matricák, Barik..., Üssük verjük egymést szivacskarddal és hasonlók.)

Azon pedig, hogy a Tesco és Auchan vásárlói hozzák a legnagyobb bevételt, meg lehet lepődni, de egy Gémklubos kolléga hozzászólásából ez is kiderült. Az meg a kiadót/honosítót nyilván nem fogja érdekelni, mit kezd majd egy-egy hyper a rajta ragadt címekkel, de ezekkel majd a szemfülesek jól járnak. A hyperek beszedik belőle a várt bevételt, utáa mehet akcósan, mert csak foglalja a helyet. Szóval az utolsó kérdésedre válaszul nem, nem mi vagyunk a célkönzösége a megjelenések nagy részének.

Válasz batik.balazs (pén., 07:52) üzenetére

Minden más / Csevegő / Általános csevej

Patronkok_o

Beszállnék a listába, bár lesz benne kakukktojás. :)

1. 5 fős Mars Terraformálása parti Kezdetek, Vénusz és Távoli gyarmatok kiegészítővel, egy kezdő és egy extrém AP-s játékossal
Évekkel ezelőtt, amíg megvoltak a hétvégi többé-kevésbé rendszeres társaspartik, bekerült a csapat egy új emberke. Ő még tanulta a játékot, de gondoltuk már jöhet pár kiegészítő. Egyrészt a bekerülő új kártyák és mechanika (gyarmatok) hirtelen soknak tűnt, így szegény nagyon lemaradt, míg az AP-s, bár most már inkább döntésképtelennek mondanám játékosra sokszor 10 percet is vártunk. Ez olyan szinten frusztált már, főleg, hogy pont utána következtem, hogy teljes mértékben elvesztettem az érdeklődést a parti iránt. Azóta se vele, se 5 fővel nem Marsoztam. :D

2. Impression 4 fős tanuló játék, ahol a játékmester egy játékost segít, a másik 3-mal nem foglalkozik

Annak ellenére, hogy én voltam a "szerencsés" aki a kapott több segítség miatt kicsit jobban haladt, a többiek részéről teljes érdektelenségbe fulladt a játék utolsó 2/3-a. Részben adódott ez a játékmester tevékenységéből, részben a játék komplexitásából, részben a 4 fős játékból. Az biztos, hogy 4-en soha többet. :D

3. Tokió királya párbaj / Pina Coladice Essen

Két teljesen különböző játék, más időben és helyen, 2 és 3 fővel, de az élmény ugyanaz. Persze, azt tudtuk, pontosabban arra számítottunk, hogy a kockadobás szerepe iszonyat nagy lesz mindkettő játékban, de hogy ilyen szinten kockapóker lett mindkettő arra nem. A Tokió királya egy fokkal jobb volt, de alig vártuk, hogy vége legyen már. Az biztos, hogy soha többet ilyesmi, vagy marad a normál kockapóker, esetleg a Catan. :D

4. Az erdő + Alpok + Cserjék, 6 fő

Mondhatni kakukktojás, mert egyrészt magunk szaladtunk bele a pofonba :D. Másrészt azért, mert ahogy írtam a Mit játszottál utoljára... topicban, 6 fővel, de 3 db 2 fős csapattal még látnék benne fantáziát, kanasztához hasonló szabályokkal, de ezt még ki kell találni, de nyilván legfeljebb érdekesség fog tudni működni. :D

Szerkesztve: pén., 07:40

Válasz kardostibor44 (csüt., 20:55) üzenetére

Minden más / Csevegő / Tematikus listák

Patronkok_o

Folytatás
Igen, az évszakok mellett arra is figyelnünk kell, hogy esetenként milyen sorrendben szüretelünk le gombákat, vállaljuk-e a kockázatot a mérgesgombért a sok pontért cserébe, vagy inkább a biztosra megyünk. A korábban említett 2 speciális gombatípuson felül van még másik kettő is. Vannak a varázsgombák, melyek begyűjtésekor varázsgomba tokent kaphatunk, melyek 2 pontot érnek a játék végén, vagy azokat felhasználva egy vagy 2 lépéssel visszfelé tudjuk módosítani az évszakot. A másik csoport pedig a "büdös" gombák csoportja. Ők relatíve kevés pontot érnek, de amíg bármelyik évszakhoz tartozó kosarunkban legfelül láthatóak, addig nem lehet tőlünk gombát elcsenni.
A játéknak azonnal vége van, amint valaki minden évszakhoz tartozó kosarát teleszedte gombával. Ekkor összeszámoljuk a gombáink pontértékét, a gombatokenekért járó pontokat és mérges gombatokenekért járó negatív pontokat és a legtöbb pontot elérő játékos győz.

Kellemes játék, a klubban sokszor előkerül, jól játszható 6 fővel is, egyszerű, gémereknek filler, alkalmi játékosoknak családi játék. A szerencse jelen van, bár alapvetően kockadobás után cselekszünk, így azért nem végzetes, de egy rosszkor dobott hetes keresztül tudja húzni a számításainkat, de akár nagyon jól is jöhet. Játszható szinte szoliter játékként is, de úgy a legjobb, úgy jön ki a játék sava-borsa, ha mohó gombavadászként folyamatosan figyeljük a többiek kosarát is, nem riadva vissza attól, hogy egy-egy értékes gombát elcsenjünk és kicseréljük egy értéktelenebbre, vagy akár egy értékes, de mérges gombára. Hátha sikerül bezsákolni ezzel a másik játákosnak pár mínusz pontot. :) Ha szükséges, ügyesen lehet manipulálni az évszakot, hogy be tudjuk gyűjteni a kívánt gombát, vagyéppen,. hogy más ne jusson hozzá. :) Szóval, azért lehet egymást szúrkálni a gombaszedő késsel. :D
Gombaszeretőknek bátran ajánlom, de helyén kell kezelni a játékot, valamint legalább 3, de inkább 4 fővel ajánlom. Felette már kevésbé tud taktikus lenni, bár jól működik.




Játékok / Társasjátékok / Vélemények - Mycology

Patronkok_o

Az elmúlt pár évben nagyon sok gombás témájú játék jelent, meg ezek egy része kapott magyar megjelenést, másik része nem. A Mycology az utóbbiak közé tartozik, Kickstarter kampány keretében jelent meg kizárólag angolul első játékos szerzőtől, és kiadótól, nem is lett túl sikeres. A játék maga gyakorlatilag nyelvfüggetlen, angol szöveg kizárólag a játékostáblánkon van, ami lényegében csak játékossegédletként és nyersanyag tárolóként működik, így a szabályok elsajátását követően teljesen nyelvfüggetlenné válik.
Egy ízig-vérig családi játékról van szó. Nagyon egyszerá szabályok (BGG komplexitás 1.33) van benne némi szerencsefaktor, de azt valamelyest tudjuk mitigálni, ki is lehet szúrni a másikkal, de nem végzetesen, a játékdiő 6 fővel sem haladja meg az 1 órát és nem mellesleg nagyon szép játék.
A körükben minden esetben 2 kockával dobunk, amely eredménye alapján mindenki kap nyersanyagot, vagy 7-es dobás esetén lépünk egyet az évszakjelölővel. Ezt követően 2 akciónk lehet az alábbiakból, de akár ugyanazt is végrehajtatjuk 2-szer:

  • begyűjthetünk egy, az évszaknak megfelelő gombát, rendelkezünk a szükséges nyersanyagokkal, vagy
  • cserélhetünk: 3 nyesanyagot másik nyersanyagra, vagy gombatokenre

A gombatoken több mindenre is jók, de ezek végrahajtása is akció:

  • beváltható 1 tetszőleges nyersanyagra
  • a kínálatban szreplő 8 gombából 4-et lecserélhetünk
  • 2 tokenért kicserélhetünk gyombát egy másik játékos kosarában lévő gombával
  • módosíthatjuk az évszakot eggyel előrébb

Utóbbi azért lehet fontos, mert gombát begyűjteni (és lopni) mindig csak az aktuális évszakban termő gombát tudunk.

A játékban 84 db teljesen egyedi gombakártya található, melyek más-más évszakban teremnek, más nyersanyag igényük és pontértékük van. Vannak ehető gombák, melyek begyűjtéséért gombatokeneket kaphtununk, de előfordulnak méges gombák is, melyekért sok pont jár, kevés nyersanyagba kerülnek, de ha adott nyersanyagot dob valaki a kör elején, akkor bizony negatív pontot kapunk érte, amíg a kosarunkban legfelül van.


Játékok / Társasjátékok / Vélemények - Mycology

Patronkok_o

Mennyi időt játszottál a múlt hónapban?

Játékszám: 28 parti (kiegészítők nélkül, sajnos ha azokat is követni akarom, akkor a BGG adatai nagyon csalnak, mert ott 51 parti van, ami nyilván nem jó). Ebből 11 parti BGA és sajnos csak a maradék volt asztalnál.

Játékidő: 33,5 óra

Legtöbbször Az erdő került elő 15 alkalommal, minden más csak egy vagy két alkalommal, de örülök neki, hogy sikerült végre elővenni több olyan játékot is amivel már nagyon régen játszottunk (Arnak, Anachrony, The Castles of Burgundy, Impression, Stone Age). Mindenképpen szeretném folytatni ezt a trendet, mert van még jó pár játék a polcon, ami régóta nem került elő. Szintén örülök neki, hogy mind a Stone Age-et, mind a The Castles of Burgundy-t sikerült játszatni a klubban, mindenki nagy megelégedésére. :)

Hány játékkal játszottál a múlt hónapban?

10 féle külöböző játékkal és 3 kiegészítővel. A játékok között igazából teljesen új játék nem volt, de végre nekiültünk az Impressionnek, ami szerintem nem egy rossz játék, annál mindenképpen jobb, mint amennyire nem lett sikeres. :(
Újdonság kiegészítők terén volt, végre ki tudtuk próbálni Az Arnak elveszett romjai- Expedíióvezetőket, valamint Az erdő: Cserjéket is.

Hány játékostárssal játszottál a múlt hónapban?

Ez a BGA miatt jelentősen emelkdetett, 23 fő, ebből élőben 12 fő, többi BGA.

Hány helyszínen játszottál a múlt hónapban?

3 helyszín élőben + BGA

Mondhatjuk, hogy részben "ráfanyalodtam" a BGA-ra. Jó jó, vannak dolgok amik tetszenek, nagyon kényelmes is, tehát teljes mértékben megértem a rendszeres BGA játékosokat, de nekem nem adja a társasjátékkal játszok érzést.

Kérdezném tőletek, hogy egyébként a kiegészítőkkel való játékot szoktátok logolni? Ha igen, akkor hogyan?

Próbáltam, hogy 0-nak logolom, de akkor nem tudom, hogy a kiegésztővel mennyit játszottam, ha meg 1-nek veszem, akkor nagyon torzítja a játékalkalmak mennyiségét. Ez például Az erdőnél nagyot torzít, mert 15 partim volt belőle, de ez a BGG szerint 37 parti...

Minden más / Csevegő / Mennyit játszottál a múlt hónapban?

Patronkok_o

Igazából nem volt ez címezve senkinek, legfeljebb a csalódottságnak, hogy mennyire nem szokott ilyen sorsolásokon szerencsém lenni, míg másoknak szinte hihetetlen mértékben, de ez nyilván nem róható fel senkinek. ;)

Válasz godzsakattila (sze., 18:26) üzenetére

Gépház / Kérések és vélemények / Pontra fel! javaslatok

Patronkok_o

Gratulálok a nyerteseknek, de azért kíváncsi lennék a sorsolás menetére, illetve arra, hogy mennyiben számít a sorsolásnál a patreon támogatás mértéke...

Szerkesztve: sze., 09:51

Gépház / Kérések és vélemények / Pontra fel! javaslatok

Patronkok_o

A Shield védőkről azt kell tudni, hogy a normál védőkre jellemző vastagság tartomány (30-50 micron) felső határáűn mozognak, de egyébként jók, nekem a Mars Terreformálása van olyan védőben, teljesen jó. A Shiled védők pedig a 110 micron vastagságúak, azok már nagyon vastagok, sok hely kell nekik a dobozban. A TTR Eurpoe 15 éves jubileumi verzióját azzal védőztem be, éppen beleférnek így a kártyák a dobozba, de nagyon jók, jó velük játszani.
A Gémklubos védőkkel nincsen tapasztalatom, de én 1-2 speciális méretet leszámítva maradok a Swan védőknél, így legalább nem keverednek. :)

Válasz feketegabi (sze., 07:07) üzenetére

Minden más / Csevegő / Kártyavédőzés

Patronkok_o

Az a helyzet, hogy feleségem próbálkozott, illetve még próbálkozik vele, őt sokkal jobban érdekli az AI, mint téma mint engem, jobban bele is ásta magát. Egyelőre annyit sikerült elérni, megadva, hogy logot szeretnénk, megadva egy képet, hogy ahhoz hasonló torony legyen rajta nem bírt vele. A vége az lett, hogy az AI "feladta", és közölte, ha ennél jobban hasonlító tornyot szeretnénk a logóra, akkor azt képszerkesztő progammal szerkesszük rá. :D Amúgy is kellett volna szerkeszteni a logót, mert a szövegben is volt. Azt még meg is tudtam volna csinálni, de nyilván a képet, a logó stílusára átszerkeszteni nem. Ebből is tök jól lejött, amit írtam az AI-s topikba is, hogy kell hozzá az ember, mert az AI csak egy eszköz, amit tanulni kell használni, valamint hogy önmagában jelenleg még nem elég.

A logó kapcsán szerintem még próbálkozik, de van 2 grafikus ismerős/rokon is, valószínűleg őket fogom megkörnyékezni, valószínűleg gyorsabb és eredményesebb lesz a dolog.

Válasz kvarclovag (márc 31. 07:52) üzenetére

Minden más / Csevegő / Általános csevej

Patronkok_o

Időtartam: kb. max 45-60 perc egyhuzamban, ha hosszabb akkor több részletben, de van hogy kicsit gyrosítva hallgatom YT-on

Folytatás: ha érdkel a téma mindenképpen folytatom, ilyen esetben nem zavar a hossz

Platform: youtube

Indexelés: nagyon hasznos, ha van és nem feltétlenül érdekel minden téma, akkor természetesen használom

Válasz robsteady (márc 30. 19:18) üzenetére

Minden más / Csevegő / Semminek örülni Podcast

Patronkok_o

Ami tény, hogy ha több farkasod és agancsosod (és olyan lapod amiért ők adnak pontot) jó esélyed lehet a győzelemre. Ezt a kiegészítők valamelyest balanszolják, teljes mértékben ez nem sikerült. Azt mondanám, hogy erős pontszerző taktika lehet ezekre építeni, DE ehhez egyrészt az is kell, hogy azok a lapok hozzád kerüljenek és jól ki is tudd használni őket. Nyilván van az helyzet, mint talán minden kártyjátékban, hogy valaki szerncsés leosztást, kap jókat húz stb.. Azzal nehéz mit kezdeni, bár azt gondolom lehet ellene tenni, mégha teljes egészében nem is tudod megakadályozni. A másik amikor valaki olyan "engine-t" hoz össze, amivel sok lapot tud húzni a pakliból, ezáltal sokkal nagyobb eséllyel jut (neki) jó lapokhoz. Azt gondolom, ez már nem a szerencsefaktor hibája, hanem a sok kártyát használó játékoknál alapvető stratégia lehet a pakli pörgetése, hogy jöjjenek azok a lapok amikre szükségem van. Persze azokat még ki is kell tudni játszani...

Nem vezetek erről külön statisztikát, de nálunk a klubban sokszor előfordult már, hogy nem a farkasos-szarvasos-őzes-hiúzos játékos nyert. A kiegészítőkkel több olyan kombólehetőség is bejött, amikkel fel lehet venni a versenyt a sokak által nyerő gondolt taktikával. Például nagyon sok pontot lehet összehozni lepkékkel (ha van hozzá sünöd, gőtéd, esetleg süvoltőd), hüllőkkel (varangy, szalamdandra, páfrány) vagy ezek kombinácjójával.
Ezen felül simán lehet az is a stratágiám, hogy ha az én tablóm többé kevsébé készen van, vagy látom hogy pár kör alatt be tudom fejezni, a másik meg még építi a drágább lapokból álló farkasos, agancsos tablóját, hogy elkezdem pörgetni a paklit, hogy kevesebb ideje legyen, de pörgethetem a tisztást is, hogy onnan ne tudjon olyan lapokhoz jutni amik vagy jók neki vagy tud használni fizetésre. Egy jól irányzott erdőtűz, azért tud zavart okozni, van olyan, hogy muszáj lesz értékesebb lappal fizetni.
Összefoglalva szterintem ez ne tartson vissza kipróbálásától, mert vannak másik utak a győzelemhez. ;)

Válasz orsi041000 (márc 31. 09:21) üzenetére

Minden más / Csevegő / Mivel játszottál utoljára? Ajánlanád másnak is?

Patronkok_o

Hétvégén több egyéb program mellett, a rossz idő ellenére is csak Az erdő került elő, a frissen beszerzett Cserjék kiégészítővel is megspékelve. Összesen 6 partit tettünk bele, 3-at ketten. Nyilávn tökéletesen jól működik, nem is ez érdekes. Mivel pont hatan voltunk egy példány játékra mindkettő kiegészítővel, gondolotunk egy nagyot, hogy, ha nem veszünk ki egyetlen lapot sem, és opcionálisan 12-re emeljük a tisztáson lapok maximális számát, hogyan működik a játék.

Mi kipróbáltuk, így nektek már nem kell. :D

Mondhatnám, hogy műküdik a játék, mert végülis tudtunk vele játszani, (mindjárt bele is tettünk 3 partit) sőt, többé-kevésbé még élvezethető is volt így családi közegben, még azt is tudom, mondani, hogy majdnem hozta az 5 fős játékélményt, de igazából nem ajánlom. A nagy létszám ellenére egyébként gyorsan lementek a partik (40-50 perc), ezzel nem is volt gond, de a stratégiaalkotást teljesen el kell felejteni, mert annyira sok lap fog fogyni, hogy szinte csak a szerencse dönt arról, ki fog nyerni. Ez nagyon így van már 5 fős játékban is, 6 fővel ez nyilván tovább romlik. Ha jön neked éppen jó lap, akkor lehet "sok" pontod, ha nem akkor jó eséllyel csak szenvedni fogsz. Előfordult olyan, hogy az első helyezett dupla annyi pontot szerzett mint a 6., pedig mindeki rutinos játékosnak mondható (legalább 20 partival a háta mögött).
Nyilvánvalóan nem véletlen, hog legfeljebb 5 fővel játszható a játék, de egy kipróbálást megér.

(A poszt írása közben gondolkdotam, illetve jutott eszembe, hogy legközelebb 6 fővel kipróbálhatnénk 2 fős csapatokban, hasonlóan mint a kanasztát, legfeljebb át kell gondolni, hogy szükséges lehet-e egy szabály módosítása. Egyelőre gondolatban, érdekes kísérletneh tűnik, de lehet hogy felvetem a klubban, hogy prbáljuk ki, akár 4 fős játékban is.)

Minden más / Csevegő / Mivel játszottál utoljára? Ajánlanád másnak is?

Patronkok_o

Amikről a társasjátékokra tudok asszociálni és eddig nem merültek fel (és ha nem is létező sematikus rajzok, lerajzolhatóak lehetnek):

  • kártyalap(ok), kártyapakli
  • sok oldalú dobókocka, bár az tény, hogy sokkal inkább RPG-k használják
  • hatszög, hatszög rács
  • üres kockák, akár különböző méretben, kupacban

  • simítózáras tasak :D

Azon gondolkodtam, hogy vajon miért lehet ezekre szükséged? 🤔
Egyébként jó volt a témafelvetés, segített nekem is, mert mi éppen a társasklub logoján agyalunk a feleségemmel. Szeretnénk, hogy utaljon a települsére, találtunk is olyan jellemzőt (jelen esetben egy épületet) ami utalhat rá, de szeretnénk belecsempészni mi is minél több társasjátékokra történő általános utalást is. De gondolkodom azon is, hogy mivel a klubból szinte mindekinek a kedvenc játékai közé tartozik Az erdő, hogy valami arra való utalást is jó lenne elrejteni benni, például a 'fa' ikont. 🌳 Vagy az alapjáték különböző fafaj ikonjait.

(Egyébként az "ikon" szóról is a társasjátékokra asszociálok elsőre, csak azt nehéz lerajzolni. :D )

Válasz maricusi (márc 30. 16:10) üzenetére

Minden más / Csevegő / Általános csevej

Patronkok_o

Művészeti megközelítés:
Az a helyzet, ha észreveszem, akkor nem mondom, hogy zavar, de egy kicsit fenntartással kezelem, pedig nincsen semmilyen negatív élményem AI grafikával készült játékkal. Nekem sajnos egy kicsit lélektelenek, bár ez nyilván lehet ízlés kérdése is. Biztos vagyok benne, hogy idővel egyre nehezebb lesz majd észrevenni.
Erkölcsi megközelítés:
Azt gondolom, egyetértve Csabusa véleményével, a jelenlegi az AI jelenlegi (általam gondolt) fejlettségi szintje mellett, mindeképpen szükéség lesz grafikusokra, akik kezében az AI egy újabb eszköz lesz. Valószínűleg idővel nagyon kevesen lesznek akik nem fogják valamilyen szinten használni. A többség szerintem már nem papíron dolgozik. Szoftverek és hardverek hada áll rendelkezésükre, ezek közül egy újabb lesz az AI is.
Azt gondolom, maradva a fényképészet és festészet hasonlatnál, hogy valószínűleg meg lesz a piaca mindkét iránynak (most csak a két szélsőséget tekinteve, azaz 0% AI és 100% AI). Abban sem vagyok biztos, hogy a 100% ember által alkotott grafika lesz minden esetben a drágább. Ma is lehet arányaiban olcsón és nagyon drágán is venni fotót, de igazi festményt is.
Fogyasztói megközelítés:
Szerintem teljesen mindegy, hogy száramzik-e belőle előnyünk vagy hátrányunk, az már most látszik, hogy kikerülni nem nagyon lehet majd. A kiadók pedig olyan megoldásokat fognak alkalmazni, amivel ár(-érték arány)ban a legjobban járnak.
Globális megközelítés:
Röviden? Szerintem mindegyikben.
Hogy melyiknek örülnék legjobban az már más kérdés. Egyelőre nagyon idegenkedem az applikáció vezérelt játékoktól, de simán el tudnék képzelni olyan játékot, ahol ellenfél lehet az AI. Valamilyen módon figyeli mit lépsz és reagál rá, nehézségi szintjének megfelelően. Persze benne van, hogy ha tanul, akkor idővel nem lehet majd legyőzni, de ez például jól jöhet majd a játékok tesztelésénél is, sőt akár a játékszabály pontosításánál is. Aztán a teszetlésre használt AI adatbáziását használva egy másik jó lehetne szabálytanulásnál.


Válasz borisztp (márc 28. 19:16) üzenetére

Minden más / Csevegő / A mesterséges intelligencia és a társasjátékok

Patronkok_o

Spiele-offensive-n durván akciós a Century Big box (25 euró) és a Tawantinsuyu (10 euró) (mindkettő német, de nyelvfüggetlen). ;)

Minden más / Csevegő / Akciós játékok

Patronkok_o

Érdekes, hogy felhoztad, pontosabban pont most hoztad fel a témát, mert részben érinti ezt a DRAFT csatorna legújabb 3 személyes podcastja, amiben azt feszegeti Molnár Péter (DRAFT), Gál Soma (Mindclash) és Banitz István (Gémklub), hogy vajon mennyire Hihetünk a BGG-nek? Ebben az adásban került elő, ha jól emlékszem Peti felvetésére, hogy nagyon sokan vannak úgy fele, hogy 7-es BGG értékelés alatt nem érdekli őket a játék, holott mennyi jó játék van ott is. Nem részletezném nagyon a beszélgetést tartalmát, de tény, hogy mostanában nagyon sok, főleg új és komplex játék kap magas pontokat, mert a BGG-t döntően a gamer közönség használja, akik hajlamosak esetlegesen a komplexebb játékokat felül értékelni, míg jó, de esetleges kevésbé komlex játékot alacsonyabbara. Ebből fakadóan egy 6-6.5 pontosra értéklet játék is simán lehet jó. Ez egyébként meg,magyarázhatja, hogy a Csabusa által említett Robbanó cicák miért állhat csak 6.1 ponton.

De akkor az én listám, bár átlagban elégge 6.x teteje :D:

  • Titania - 6.4: 2010-es játék, sajnos nem nagyon ismert, pedig szerintem jobb belépő szintű hálózatépítős játék mint a TTR, az adatlapján írtam róla.
  • Steamopolis - 6.8: MZs-s beszerzés, gőzhajózós, steampunk munkáslehelyezés és érdekes engine buliding, szintén írtam róla az adatlapján, egy érdekes és szerintem különleges játék.
  • The Yellow House - 6.5: kakukktojás mert tavalyi elfogyott minden belőle Essenben, így nem is került polcra, de egy érdekes ütésvivős párbaj játék, amiben kijátszott lapok(színek) erősségge folyamatosan változik
  • Hats - 6.8: szintén érdekes ütésvivős játék szett gyűjtögetéssel, ahol szintén változik az egyes színek értéke, adatlapján írtam erről is
  • Sequence - 6.1: ötödölő kártyával. Nagy a szerencsefaktor emiatt nem is gondolom, hogy több pontot érdemel, de szórakoztató lehet :)
  • Momiji - 6.8: szerintem szép és ötletes szett gyűjtögetés 1-4 fő részére amiben faleveleket gyűjtögetünk, de vannak benne ötletes megoldások, a szóló módja is egészen élvezhetőre sikerült

Szerkesztve: márc 27. 13:57

Válasz Faresz (márc 26. 16:16) üzenetére

Minden más / Csevegő / Tematikus listák

Patronkok_o

Ez nagyon jó módszer, legközelebb kipróbáljuk. Mi egyébként úgy szoktuk, hogy a kezdő 10 kártya a 2 vagy ha van benne több kiegészítő is akkor 3 cégkártya és a 4 kedzet kártya közül egyszerre választunk. Ezt kezdőkkel nem szoktuk alakalmazni, csak olyanokkal akik ismerik a játékot, mert így is szokott azért 5-10 perc lenni néha mire összesakkozzuk mi legyen az induló "kezünk", viszont a játék elejét így sokkal jobban tudjuk optimalizálni. A későbbiekben pedig a generációk elején draftoljuk a kártyákat, de azt is csak haladó játékosokkal. A kezdőknek éppen elég kitalálni mire lehet szükségük. :D

Válasz kelemen.ati (márc 27. 07:09) üzenetére

Játékok / Társasjátékok / Vélemények - A Mars Terraformálása: A kezdetek

Patronkok_o

Azt se felejtsük el, hogy a reflexshopnál még mindig működnek az alábbi kuponkódok:

  • GIFT2YOU: 10.000 forint felett 1.000 forint kedvezmény
  • GIFT4YOU: 16.000 forint felett 2.000 forint kedvezmény

Ha valaki rendelne, másnap arra jó, hogy fedezi a postaköltséget. :D

Eegyébként egyetértek veled, a Nagy jü legendája ennyiért szerintem nagyon jó, a 12 ezer forint szerintem simán megér. Részemről még a Tussie Mussie-val szemezek 3.000 forintért. :)

Szerkesztve: márc 27. 07:42

Válasz Tozsi (márc 26. 22:27) üzenetére

Minden más / Csevegő / Akciós játékok