A mesterséges intelligencia és a társasjátékokFórum > Minden más: Csevegő

PatronKiscirmo

A témához kapcsolódó gondolataimat azért neked válaszolva írom, mert megörültem, amikor azt láttam, hogy szerinted is stockfotós a Mars terraformálása paklija. Jómagam első látásra rosszul voltam tőle és az Ark nova kártyáitól is. Nekem azok is nagyon stockos-összeollózott hatást keltenek. De persze van, akinek meg ez a fajta valósághű ábrázolás tetszik.

De a mesterséges intelligencia által készített illusztrációkkal kapcsolatban azt gondolom, jelenlétük elkerülhetetlen már és egyre nagyobb szeletet fognak képviselni ott, ahol grafikusi vagy illusztrátori munkára lesz igény. Egyre több helyen fogunk vele találkozni, és leginkább a profi verzióival. Nem az elrontott emberábrázolásokkal - alakok több karral, fura szemmel - variáns lesz a jövő, ezek csak elbarmolt mellékágak, ide értendőek a Faresz által említett félresikerült AI képekkel teli fb csoportokban megjelenő fotók (azok azért viccesek is néha 😁 ).
És nem is bánom, hogy terjed, mert láttam már olyan rajzokat, amik nem ember által kreáltak voltak, és sokkal jobbak voltak középszintű emberi rajzoknál. Érzem velük kapcsolatban az említett lélektelenséget, de én tényleg azt gondolom, hogy nagyon közel már az az óra, amikor már meg sem fogjuk tudni ezeket különböztetni az ember által rajzolttól.
Megnéztem az említett Porsche reklámfilmet (Gaál László műve, itt láthatjátok: https://www.youtube.com/watch?v=OlRYl212PUM) és azt gondolom ez alapján, hogy már jelenleg is rendelkezésre áll ez szintű technológia, csak nem a mindennapi felhasználók előtt, mert ahhoz túl drága még.
Viszont ha valaki készített már grafikát mesterséges intelligenciával, az tudhatja azt is, hogy ez nem egy "betáplálok pár perc alatt a számítónak valamit és kijön a tökéletes kép" esete ez. Ez szintén egy eszköz, amit meg kell tanulni használni, ki kell tapasztalni, hogy hogyan működik, illetve hogyan dolgozik gyorsan és hatékonyan. Hogyan érdemes vele kommunikálni és milyen inputra van szüksége a programnak a jó eredményhez.

Válasz kvarclovag (márc 28. 21:35) üzenetére

lrekasi

Történetekre, a történeti szálakra, cselekményekre - ami valójában egy hosszabb narratíva (akár videójáték, akár társasjáték, regény, stb.) gerince - szerintem még jobb az ember. Azért gondolom, mert bár remekül szintetizál, de nem generalizál, és nem is érti a dolgokat, egyszerűen csak számokat generál, amelyek egy szótár szavainak (inkább token) indexei, és amelyek statisztikailag egy szövegben magas valószínűséggel szokták egymás követni. De amikor ez megvan, az AI adott stílusban már simán generálhat szöveget.

Példa 1

Prompt: Írj 6 soros verset az időről Shakespeare stílusában

Ai: "Ó, száll az idő, mint a szél fuvalma,
S arany sugárral festi múlt napunk.
De rozsdás éjben elvész fénye, balga,
S mit egyszer elrabol, nem adja unkun’.
Ó, halld, a percnek zord harangja zúg –
Ki tartja vissza? Senki, s elvadul."

Példa 2

Prompt: Írj egy rövid párbeszedét, amiben egy RPG fantasy játék 2 karaktere beszélget az erdőben lakó boszorkányról. Az egyik karakter legyen egy tolvaj, a másik pedig egy vadász.

AI:
"TOLVAJ: (suttogva) Hallod, Rurik, azt mondják, az erdő mélyén él egy boszorkány… és nem túl vendégszerető.

VADÁSZ: (morran) Nem „mondják”, én láttam is. Szeme, mint a borostyán, és ha rosszul kérdezel, talán hollóként repülsz el onnan.

TOLVAJ: (felnevet, majd elkomorul) Hát, én nem repülni akarok, hanem egy kis bájitalt szerezni. Elvégre, mindenki fizet az ilyesmiért a városban.

VADÁSZ: (összefonja a karját) Ha egyáltalán kijössz élve… De rendben, elkísérlek. Legalább lesz ki után elhúzni a hulládat.

TOLVAJ: (vigyorog) Milyen kedves tőled! Na, akkor induljunk, mielőtt még besötétedik… vagy még rosszabb dolgok kelnek életre."

Persze, ez így gyenge, de már valami.

A technológia ahhoz, hogy akár egy teljes videójátékot legeneráljanak töredéke gárdával már most rendelkezésre áll. Egy tulajdonos helyében persze nyilván nem a meglévő stúdiót vágnám haza, hanem indítanék egy másikat, amely már a ezeket használva próbálkozna a piacon. A fejőstehén bevégeleit át lehetne ebbe forgatni.

Válasz godzsakattila (márc 30. 13:30) üzenetére

Patrongodzsakattila

És ami nem fért bele az előző írásba és tök fura, hogy másnak eddig nem ötlött eszébe: csak a grafikákról volt szó. Mi lesz, ha az AI kezd el eleve játékmechanikákat, történeteket alkotni, mármint az ember alkottatni vele. Nah ez milyen hatással lehet az egész iparágra, a tervezőkre és úgy mindenkire? Ezt a kérdést én a levegőben szeretném hagyni, mert örökké lehetne diskurálni pro és kontra. De egy dolog biztos, értékítélet mentesen is. Nagy változásokat fog hozni ezen a téren. Vagy legalábbis egyesek akarják majd, hogy hozzon.

Patrongodzsakattila

Alapvetően el kell különíteni két dolgot, amihez persze ismerni kell a grafikai alkotói folyamatokat. Bizonyos feladatok elvétele sokesetben egyenlő bizonyos emberek kizárása a folyamatokból. És lehet, hogy csak egy ideiglenes folyamat ez a világ változása folyamán (értsétek mondjuk 10 év múlvára teljesen átalakulnak a feladatkörök meg minden), de az elmúlt két évben egyes grafikus ismerőseim, akik "maszekba" alkotnak, 90%-os kereslet csökkenést tapasztaltak.

Mondok egy példát, Józsinak van nem ehhez a szakmához kötődő munkahelye ám szabadidejében (éjszaka, hétvégén) megkeresésekre rajzol, pl. számítógépes játékhoz vagy képregényhez, karaktereket tervez. Ezekért egyösszegben kap pénzt, ami a megrendelőknek aprópénz, egy hazai bérminimumos alkalmazottnak viszont jelentősen megdobja a fizuját már havi 1-2 ilyen tervezés is. Ezekből a karakterekből aztán más grafikusok rajzolják meg a tényleges történetet az alapján, amit kaptak a "tervező grafikustól" Józsitól. Magának a képregényrajzolónak lehet (jelenleg) nem tett keresztbe az AI, ellenben Józsi már egyáltalán nem kapja meg a maga felkérését/pénzét. Mert a terveket AI készíti. Ha egy ember alkotna valamit akkor neki csökkenthetné az AI egy kicsit a fizuját. De a valóságban még egyetlen képregényt is sokesetben sokan rajzolnak, ki melyik karaktert. Ez pedig egy animációs filmnél fokozottan jelen van. Tehát ha mondjuk "csak" a háttérgrafikát AI adná, akkor egy animációs filmél kiesne mondjuk 4 háttérajzoló aki egyáltlaán nem kap megbízást.

Szóval sokkal árnyaltabb a kép sajnos. Csabusa jólírta, lesz egy/két/öt ember aki tényleg "szükséges", de lehet, hogy közbe 40 másik rajzolót elengednek. A társas grafikákat amennyiben egy játékhoz egy ember készíti, ő felhasználhatja saját ötletszerzésre az AI-t, ettől nem függ az összeg amit kap. Ám szeritnem így is több embert igényel eredendően egy-egy játék, nem csupán azt aki nevét "Illusztrátor" megnevezéssel ismerjük.

Válasz Csabusa (márc 29. 09:30) üzenetére

Patronborisztp

Fogyasztói megközelítés: Vásárláskor részemről nem az a lényeg, hogy AI-val készült-e az illusztráció vagy sem (leszámítva a korábban említett lélektelenséget), hanem, hogy maga a játék, hogyan működik. A szívem mélyén azért jobban örülök, hogy ha egy illusztrátor egyedi munkája köszön vissza a játékon, de nem ez fogja befolyásolni a döntésem. Egyébként nem gondolom, hogy mint fogyasztó bármi előnyöm vagy hátrányom származna az AI előretöréséből. Ha esetleg olcsóbb is lesz az illusztráció, a reklám videó költség stb. az valószínűleg nem a mi pénztárcánkban fog megmutatkozni.
Globális megközelítés: Szerintem nagy hatással lesz a társasjáték iparra a jövőben az AI és minden szegmensében meg fog jelenni, ha csak már meg nem jelent ezidáig. A Kickstarteren például már egyre több játéknál látható, hogy AI-val készült az illusztráció vagy a játékot bemutató videó. Van is külön egy pont, amelyben nyilatkozniuk kell a projekt indítóinak, hogy milyen szinten, milyen feladatokra használtak AI-t. Az persze megint egy másik kérdés, hogy ezt mennyire valják be, vagy vállalják fel. Itt én is azon az állásponton vagyok, hogy nem feltétlenül tisztességes, ha ezt valaki nem ismeri el.
Szerintem hamarosan az influenszer videókban is meg fog jelenni az AI alkalmazása, mert egyszerűsítheti és színesebbé teheti a tartalomgyártást.
Számomra nagy kérdés az, hogy el fog-e jönni az a pillanat, amikor már a játék tervezésbe is bevonják az AI-t vagy esetleg azzal terveztetik meg? Ez azért nagyon komplex feladat, erre még jelenlegi állapotában nem képes, de abszolút nem elképzelhetetlen a jövőben. Ha pedig lesz ilyen, akkor fogjuk e ugyanúgy a játék menetben érzékelni a lélektelenséget, mint ahogy most az illusztrációkon?

Szerkesztve: márc 30. 11:31

Patronborisztp

Nagyon jó volt olvasni a véleményeiteket, a sok féle megközelítést. A hozzászólásokat elolvasva is látszik, hogy elég vitatott kérdés még napjainkban is az AI működése és megítélése. Megválaszolom én is a saját kérdéseimet, lehet fel is keverem vele az amúgy sem álló vizet.
Művészeti megközelítés: Többen írtátok a "lélektelen" kifejeztést az AI képekre. Magam is hasonlóan látom. Leginkább arról lehet felisemerni egy illusztrációt, hogy nincs benne az emberi hiba lehetősége és ettől gépies lesz. Kicsianiko érvelése nagyon jól megfogta ezt a megközelítését. Az ember mindig vét apróbb hibákat, amik igazából az esetek többségében fel sem tűnnek, de az összképet illetőleg ez adja meg az illusztráció természetességét. Azzal a véleménnyel egyetértek, hogy alapvetően egy AI által generált képnek önmagában nincs művészeti értéke, de mégis azt mondom, hogy lehet neki, amikor egy hozzáértő a megfelelő promptokal, vagy inkább azok sorozatával készített el egy képet, mert itt már az ő művészetének a kivetülése fog megjelenni.
Erkölcsi megközelítés: Csabusa és kok_o véleménye áll hozzám a legközelebb e tekintetben. Önmagában az AI fabatkát sem ér, egyelőre még nincs azon a szinten és lehet nem is lesz, hogy önállóan egy komplett társasjáték illusztrációt lehozzon, ezért szükség lesz illusztrátorokra továbbra is, csak legfeljebb más formában végzik a munkájukat, adott esetben talán még AI-t is használnak. lrekasi féle szempontot is értem, hogy az önrendelkezés figyelmen kívül hagyása és a felhasználás jogszerűsége kérdéseket vethet fel. De úgy gondolom, hogy ha valaki alkot valamit, azt azért teszi, hogy megmutassa az emberiségnek, közszemlére tegye (kivéve, aki a fióknak dolgozik). Mindig is így működött a világ, hogy a művészek egymásból inspirálódtak, átvették egymás stílusát. Ez viszi előre a dolgokat, ez a fejlődés. Ugyanezt teszi az AI is.Jobb lenne-e nekünk vagy a világnak, ha például a munkáslehelyzés kitalálója levédeti az ötletét és csak egyetlen ilyen típusú játék lenne?

lrekasi

Picit off, de kapcsolódik.

Szerintem, ami a jövőt illeti, az AI nem feltétlen, sőt elsősorban nem már meglévő képekből kell és fog tanulni, dolgozni. A mostani képalkotó szoftverekben 3D, 2D modellezés már megoldott. Ezek animációja, mozgatása is. Rengeteg filter áll rendelkezésre bennük. Tulajdonképpen a 3D levetítése 2D-re, akár több, egymástól független képből, majd mindenféle réteg és szűrő alkalmazásával állhatnának kb elő akár mostani képek is.

A generatív AI-t ezért műveletekkel kell kiegészíteni (valamiért ezt most agentic AI-nak mondják, pedig egyáltalán nem ágens alapú). Így a szöveges utasításokat a képalkotó szoftver műveleteivel kell összekapcsolni. Ez így egy kb hangvezérléses photoshop lesz. Viszont a teljes folyamatot AI-vel lehet majd optimalizálni, és egy másik AI-vel pedig ezeket megtanulni, ha elég adat áll rendelkezésre. Ennek tipikus folyamata: add oda grafikusoknak olcsón, de az ÁSZF-be írd bele, hogy minden adatot tárolunk a felhőben, és a szoftver funkcióinak javítása érdekében felhasználhatunk. Pár év alatt kellő adat gyűlik össze ahhoz általuk, hogy már meg lehet próbálni amatőrök felé is kinyitni, és úgy használni, ahogy a mostaniakat. Viszont ez már nem lesz béna, mert gyakorlatilag fizikai modellekből, rendereléssrl fog tudni dolgozni.

Ha igazam van, akkor ettől a ponttól a digitális, ipari grafikusok feladata ezen a területen a renderelő szoftverek modell készleteinek, funkcióinak javítása, bővítése lesz.

Szóval ez valós veszély tud lenni a grafikusok munkáira, és nagyon is racionális út. Ráadásul képeket sem kell hozzá gyűjteni.

Továbbmegyek, így teljes animációs filmeket is le lehet generáltatni a jelenetek definiálásával, és ezek láncolatával. Ha még nem fejlesztik ezt, akkor kb 10 év, talán annyi sem, de csak az emberi tényező miatt.

Ezek után pedig nem lesz kérdés és választás az AI az ipari termelésben grafikuok helyett.

Szerkesztve: márc 30. 07:10

Patronkok_o

Művészeti megközelítés:
Az a helyzet, ha észreveszem, akkor nem mondom, hogy zavar, de egy kicsit fenntartással kezelem, pedig nincsen semmilyen negatív élményem AI grafikával készült játékkal. Nekem sajnos egy kicsit lélektelenek, bár ez nyilván lehet ízlés kérdése is. Biztos vagyok benne, hogy idővel egyre nehezebb lesz majd észrevenni.
Erkölcsi megközelítés:
Azt gondolom, egyetértve Csabusa véleményével, a jelenlegi az AI jelenlegi (általam gondolt) fejlettségi szintje mellett, mindeképpen szükéség lesz grafikusokra, akik kezében az AI egy újabb eszköz lesz. Valószínűleg idővel nagyon kevesen lesznek akik nem fogják valamilyen szinten használni. A többség szerintem már nem papíron dolgozik. Szoftverek és hardverek hada áll rendelkezésükre, ezek közül egy újabb lesz az AI is.
Azt gondolom, maradva a fényképészet és festészet hasonlatnál, hogy valószínűleg meg lesz a piaca mindkét iránynak (most csak a két szélsőséget tekinteve, azaz 0% AI és 100% AI). Abban sem vagyok biztos, hogy a 100% ember által alkotott grafika lesz minden esetben a drágább. Ma is lehet arányaiban olcsón és nagyon drágán is venni fotót, de igazi festményt is.
Fogyasztói megközelítés:
Szerintem teljesen mindegy, hogy száramzik-e belőle előnyünk vagy hátrányunk, az már most látszik, hogy kikerülni nem nagyon lehet majd. A kiadók pedig olyan megoldásokat fognak alkalmazni, amivel ár(-érték arány)ban a legjobban járnak.
Globális megközelítés:
Röviden? Szerintem mindegyikben.
Hogy melyiknek örülnék legjobban az már más kérdés. Egyelőre nagyon idegenkedem az applikáció vezérelt játékoktól, de simán el tudnék képzelni olyan játékot, ahol ellenfél lehet az AI. Valamilyen módon figyeli mit lépsz és reagál rá, nehézségi szintjének megfelelően. Persze benne van, hogy ha tanul, akkor idővel nem lehet majd legyőzni, de ez például jól jöhet majd a játékok tesztelésénél is, sőt akár a játékszabály pontosításánál is. Aztán a teszetlésre használt AI adatbáziását használva egy másik jó lehetne szabálytanulásnál.


Válasz borisztp (márc 28. 19:16) üzenetére

Patronbabinszkijano

Az AI nem feltétlen rossz, csak helyén kell kezelni. Például az új Ghibli stílusú képek. Én például egy társasomhoz ezzel kíséreletezek. Alapból van egy szabad felhasználású történelmi kép és azt ilyen stílusra alakítja.

https://ibb.co/qLq0h2hF

Horthy Miklós, Lehár András, Stromfeld Aurél képeivel alkotok most egy társasötlethez. Szerintem a kreatív szabadságba még belefér a gépi munka, mely meglévő szabad anyagból egy kiválasztott stílusban módosít.

Inkább az szokott bosszantani, mikor úgy csinál valamit, hogy meglévő grafikákból emel át részeket és a végeredmény gyatra.

Válasz kvarclovag (márc 29. 16:51) üzenetére

kvarclovag

Te sem ragadtad meg a válaszom lényegét 😃

Egyetértek veled, az AI csak azt használhassa amire az alkotó engedélyt adott. De rengeteg ilyen kép is van, és az is lehet, hogy megvesz felhasználási jogokat az AI-t futtató cég. Nyilván rengeteg visszaélés is van itt, de amit írtál az azt sugallja, hogy az AI csak azért tudja, amit tud, mert semmibe vesszi az önrendelkezési jogot(*). Szerintem ez nem így van, azon képek felhasználásával is sokat tud tanulni, amikhez joga van.

(*) Az önrendelkezési jog szerintem mást jelent, és semmivel se egyszerűbben védhető, mint az alaposan körbe bástyázott szerzői jog. Amivel vissza is élnek, lásd előző posztom.

Válasz lrekasi (márc 29. 13:35) üzenetére

lrekasi

Az interneten elérhető képek jelentős része fotó. Persze felhasználhatnak videókat is, azokból helyreállított képeket (tömörítés miatt).

Szerintem nem ragadtad meg a lényegét annak amit írtam: az önrendelkezés joga. Rendkívül könnyű megfogalmazni, szabályozni, és ellenőrizni szemben pl. a szerzői jogokkal.

Másrészről tévedés ne essék, gátlástalanul felhasználnak bármit, amire rátehetik a kezüket a technológia cégek. Ez egy verseny, aminek nagy tétje van, és az nem csak az aktuális évi profit. Ebben a küzdelemben a képgenerálás csak egy elem sok más egyéb mellett. Az egyetlen szerencsénk az az, hogy a generatív ai rendkívül korlátos, az architektúrák nem alkalmasak generalizálásra, valós időben történő tanulásra, csupán "szótárakkal" tudjuk ezt utánozni.

Szerkesztve: márc 29. 13:35

Válasz kvarclovag (márc 29. 12:20) üzenetére

kvarclovag

Miből gondolod, hogy az AI tanításakor (tudásbázisának kialakításakor) jelentős mértékben használnak jogvédett képeket? Az AI a szabadon felhasználható képek felhasználásával is tud fejlődni. Ami meg a történelmi idők festményeinek esetleges felhasználását illeti, azt nagyon jól teszi. Nonszensz, hogy pl. reneszánsz festők képeinek digitális reprodukciós jogát birtokolhatja valaki. Azoknak régen közkincsnek kéne lenniük.

Más: a rajzolók, illusztrátorok között is vannak kiemelkedők és gyengék is. Attól, hogy egy játékot emberi rajzoló illusztrál, az még lehet nagyon gyenge és ötlettelen. Szerintem az AI egy jó közepes teljesítményt tud hozni, jó alkotó kezében sokkal többet is.

És az is kérdés, hogy a kártyákat akarjuk-e nézegetni, vagy játszani egy játékkal, ami lehetőleg ne legyen túl drága. És ahogy Pierrot mondta, ebben sokat segít az AI.

Válasz lrekasi (márc 29. 11:11) üzenetére

lrekasi

Megnéztem a videót, sok dologban egyetértek veled, de azért van kivétel.

Szerintem a jog (akár copyright, vagy más) egy társadalmi konszenzus az értékekről és azok védelméről. Nem statikus, de lassabban változik, mint a környezet. Én nem a művészeti szálra helyezném a hangsúlyt, mert a társasok ipari termékek, és széles skálán képzett szakemberek készítik őket. Mint eszköz persze meg fogja tekerni a piacot.

Az én értékeimet az "sérti", hogy az alkotásaimat nem azért hozom létre, hogy valaki tömegtermelésben felhasználja, és profitot termeljen általuk. Nem tekintem plagizálásnak, de hasonlónak, mint amit a GDPR szabályozás Európában bevezetett, azaz önrendelkezési jognak. Hadd legyen már az én döntésem, hogy opensource terméket állítok elő, vagy sem, azaz én járulhassak hozzá, hogy a termékeimet felhasználhassák más termékek előállítási folyamatában, vagy sem.

Bár összefonódik, de még érdemes más érzülettel közeledni a gazdasági, és az érzelmi kérdésekhez. Azért, mert valamit lehet, még nem biztos, hogy kell is - bár nyilván lesznek, akik ezen nem gondolkodnak el. Megállíthatatlan folyamat. Ami pedig a jelenlegi fejlettséget illeti, és ha csak arra fókuszálunk, hogy most mire képes, azzal nagy hibát követünk el, mert a technológia túlságosan gyorsan fejlődik. Alkalmazkodni kell, ez nyilvánvaló.

Ismét hangsúlyoznám az önrendelkezéshez való jogot - a nyilvánvaló értéken túl -, amelyet viszonylag könnyű szabályozni, és kontrollálni is. Példaként tudom hozni a BGG-t. Egyeztettem velük, és bár akkor nem volt megfogalmazva a honlapjukon, de nem járulnak hozzá, hogy az egyébként általuk nyújtott alkalmazási interfészeken (api) keresztül leszedd a tartalmat, és AI tanítására használd. De kérdem én, miben is másabb az, mint amit a képekkel, újságcikkekel, stb. tesznek most a technológiai szolgáltatók? Szerintem semmiben. Azt mégis elfogadja a jog, mint tartalom? De hisz ők csak platformot adnak az egyéni tartalmakhoz. Ha review-kat használok fel, az nem másabb, mint a kép.

Válasz pierrot (márc 29. 01:16) üzenetére

Patronkicsianiko

A grafika, a kártyák külalakja, a komponensek megjelenése nekem továbbra is művészi tevékenység. Tudom, már zenét is tud szerezni az AI, a zenében is ott a matematika, megvannak a szabályai pl egy szonátának, tehát van mihez igazodni, van minek megfeleltetni az elkészült művet, az AI viszont pont a szabályok alóli szandékos kibúvást, a disszonánst, az apróbb hibák okozta egyediséget, a tökéletlen tökéletességet nem tudja hozni. Legalábbis nekem. Eddig nem találkoztam olyan AI alkotással, ami megtetszett volna, társasjáték és zene terén. Képzőművészeti AI alkotással még nem találkoztam, ha egyáltalán van ilyen.

PatronCsabusa

Én is azokat példákat említettem volna, mint kvarclovag. A fényképezés vagy a számítógéppel generált grafika se a világvégét hozta el, hanem megváltoztatott sok területet; új szakmákat és lehetőségeket teremtett. De ez minden találmányra igaz. Mivel egy eszközről van szó, nem lehet megmondani, hogy eredendően jó vagy rossz. Lehet jól használni és lehet rosszul is. Ahhoz nem kell képzett grafikusnak lenni, hogy lássuk, egy az egyben felhasználni az AI generált képeket az esetek többségében nem jó ötlet. Mindenkinek szemet szúr, hogy furcsa, valami nincs rendben a kompozícióval vagy a modellekkel. Erre mondják, hogy "lelketlen", ami abszolút nem írja le a problémát, de hangzatos, mert egy program rajzolta.

Számomra nem kérdés, hogy az AI grafika olyan lehetőségeket fog hozni, ami a mostani módszerekkel drága, körülményes vagy akár lehetetlen. Olyan módon nyilván nem fog működni, hogy mindent rábízunk, aztán jön az ingyen munka. Egyetértek, hogy vannak borzalmas képek, de ez egy fejlődő terület és inkább kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Részemről a vásárlást közvetett módon befolyásolja. Én mindig az összképet nézem. Ha az adott játék mechanikája, asztalképe, témája egymással harmóniában áll (tehát koherens hangulatot adnak), akkor nem érdekel, milyen eszközökkel érték el a végeredményt. Elképzelhető, hogy pont a grafika miatt ferde ez a háromlábú szék és nem veszem meg? Igen, abszolút, mindegy hogy ki/MI rajzolta.

Hogy elveszi a grafikusok munkáját? Inkább csak bizonyos feladatokat. Ugyanúgy kell az emberi tapasztalat mögé, hogy jól használják. Ne felejtsük el, hogy egy eszközről van, amit tudni kell használni. Nagyon izgalmas sci-fi alkotások vannak, de maradjunk reálisak.

JNLuca hozzászólásához: Megnéztem ezt a Zoo On nevű csodát. Amúgy én se mondtam meg volna, hogy ez AI, de ettől függetlenül nem tetszett 😄 Nekem azokat a katttintás-vadász, undorító, kamu mobilreklámokat juttatja eszembe ez a giccses, túltolt mesekönyv illusztráció. Nem én vagyok a célközönség.


Új hozzászólás

0 / 2000

Elküldés