Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Támad a Kraken! - Kooperatív tengeri csata

... Már harmadik napja, hogy egy szemhunyásnyit sem aludtunk, a szörnnyel vívott harcunk napról-napra kimerítőbb. Félelmetes micsoda erő lakozik benne, hatalmas csápjaival már léket ütött a hajó bal oldalán. A jobb felén épphogy ki tudtuk védeni a végzetes csapást, de a hajókorlát megsérült. A legénység bizakodó, hisszük, hogy közös erővel le tudjuk győzni a hírhedt Kétszín Krakent! ...

Előkészület

Az előkészület során a hajótáblára helyezzük a hozzá tartozó játékelemeket: korlátok, tekergőkarok, lékjelölők, támadásjelölők és a játékosszám szerinti kalózfigurák. A kraken táblára kerül a kraken és a hozzá tartozó dobókockákból négy. Magunkhoz vesszük a választott kalózunkhoz tartozó akciókártyákat és egy-egy segédletet, és ezekkel nekivágunk a krakennel vívott csatának.

Játékmenet

Az aktuális játékos két akciót hajt végre a körében: elsőként dob az éppen játékban lévő kockákkal - ez kezdetben kettő - és mozgatja a Kraken karjait. Ezután akciókártyát játszik ki, amivel igyekszik minél hátrébb szorítani a víziszörnyet.

Kockadobás

A dobott szimbólumok és a kocka színei szerint haladnak előre a Kraken karjai, egyre közeledve a hajónk felé, ezzel egyre nagyobb fenyegetést jelentve. A hajótábla bal oldalán lévő karokat a lila, a jobb oldaliakat a piros kockák mozgatják. A négyzetrácsos felosztásban a sorok mutatják, hogy melyik csáp fog előre indulni, itt négy szimbólummal találkozunk: hal, csillag, medúza és rák. Üres kockaoldal esetén szerencsénk van: megúsztuk a mozgatást, nem kell előre lépni. Ha viszont kraken szeme szimbólumot dobunk, akkor minden, a kockával azonos színű karral előre kell lépnünk egyet. Amennyiben már nincs hely tovább lépni, tehát a kar közvetlenül a hajó mellett tartózkodik, akkor sajnos megsemmisíti a hajókorlátot. Ha úgy törne be, hogy már nincs hajókorlát, akkor léket üt a hajón. Abban az esetben, ha már a negyedik lékjelölő kerül fel a hajóra, úgy sajnos elveszítjük a csatát. Ha a karok vagy a kraken hajókorlátot semmisít meg, vagy léket üt a hajón, minden esetben visszavonul a szimbólum szerinti kezdőmezőjére.

Akciókártyák

A tábla oszlopai segítenek nekünk abban, hogy milyen támadást tudunk indítani a Kraken ellen, ezeket tudjuk az akciókártyákkal aktiválni. Az első oszlopban tartózkodó csápot szablyával, a másodikban lévőt pisztollyal, míg a harmadikban tartózkodót ágyúlövéssel tudjuk támadni. A lapjaink segítségével tudunk továbbá lépni a hajómezők között és hajókorlátot javítani. A kalóz zászló joker, ezzel bármelyik akciót választhatjuk. Ezek a szimbólumok az akciókártyáinkon láthatóak, amiből minden körben egyet játszhatunk ki, az éppen felfordított kettőből. A rajta lévő akciókat szabadon választott sorrendben használhatjuk fel. Amennyiben a kijátszott lap alján grimaszolás található, akkor a kigúnyolt kraken feldühödik és elkezd menetelni a saját tábláján, így halad előre és egyre több kockát hoz játékba. Ha a karokat vagy a Krakent megtámadjuk akciókártyával, minden esetben visszamegy a szimbólum szerinti kezdőmezőjére.

Különleges kalóz képességek

A közös harcban segítségünkre lesznek azok a különleges képességek, melyekkel a kalózaink rendelkeznek. Asztrid egy akciót kétszer hajthat végre, Samu a kockadobás során figyelmen kivül hagyhatja a Kraken szeme szimbólumot. Vili az ágyulövés akcióval minden kart vagy krakent visszalök, ami az adott oldalon ott tartózkodik, Szilvi pedig a pisztolyával bánik mesterien és bármelyik oldalra tud lőni, függetlenül attól, hogy a hajó melyik oldalán áll.

Kraken a vízfelszinen

Ha a csápos már végig haladt a tábláján, akkor bekerül a hajótáblára, lecseréljük az egyik kart a kraken figurára és innentől még izgalmasabbá válik a játék. Immár három esetben is lép a kraken a hajónk felé: kockadobással, ha szemet dobunk vagy azt a szimbólumot, aminek a sorában tartózkodik, valamint grimaszolás esetén. Ha sikerül a kártyák segítségével visszalökni a kezdőmezőjére, akkor kap egy sérülésjelölőt a karjára. Ezt háromszor kell teljesítenünk, és akkor mámoros ünneplésbe kezdhetünk, legyőztük a víziszörnyet!

Vélemény

Ha valakinek ismerősen cseng Antoine Bauza neve, akkor már tudja, hogy nagyjából mire számíthat. Jónéhány nagy sikerű játék került ki a keze alól, a teljesség igénye nélkül: 7 csoda, 7 csoda párbaj, Takenoko, Draftosaurus, Hanabi. A Támad a Kraken! dobozára már a fia neve is felkerült, így ez a gyerekjáték már családi közös munka gyümölcse. 

A játékban a szerencsefaktor iszonyat erős: a tenyerén dédelgethet minket, vagy egy csapással palacsintává lapíthat. Viszont pont ennek a változatosságnak köszönhető, hogy nem lesz két egyforma játék, habár maga a játékmenet változatlan marad. Gyerekekkel játszva igyekezzünk elengedni az irányítást és csak a háttérből rávezetni őket arra, hogy a két kártya közül melyiket célszerű választani, és az akciókat milyen sorrendben érdemes végrehajtani. A saját körünket mindig érdemes narrálni, az nagyon nagy segítség nekik, ha elregéljük, hogy mit, miért csinálunk, mi az, ami még várhat, esetleg milyen előkészítést teszünk a következő körre. A Támad a Kraken! kiválóan alkalmas az összedolgozás és az előre tervezés gyakorlására. Rávezet bennünket arra, hogy ne csak az adott helyzetet orvosoljuk, hanem előrelátóan felkészüljünk a következő körökre és a kockadobás veszélyeire. 

A Támad a Kraken! minden alkatrésze szépen kidolgozott, igényes, LOKIs minőséget kapunk. Sokat ad hozzá az élményhez a kraken figura és a csápok, valamint az, hogy minden szereplőnek van neve és egy kis extra körítést is kapunk a különleges képességeik mellé.

A játékban lehetőségünk van könnyebb és nehezebb verziót is kipróbálni, attól függően, hogy milyen csapattal vágunk neki a tengeri csatának. Sőt akár egyedül is nekigyürkőzhetünk a krakennek, de maximum négyen játszhatunk vele. Az egyszerű mechanizmusnak, a kooperatív és szintezhető játékmódoknak köszönhetően már 7 éves kalózok is a legénység tagjai lehetnek. A 25 percre tervezett csaták nem húzódnak el nagyobb játékosszám esetén sem.

Kinek tetszhet?

Szerintem sikere lesz azoknál, akik szerették a Dínó mentőakciót, esetleg keresik a következő lépcsőfokot a Rókanyomon után. Pozitív élményt nyújthat a kooperatív játékok kedvelőinek és azoknak, akik próbálják kerülni a konfrontációt. Jól működhet ott, ahol gyakran ülnek asztalhoz gyerekek is, hiszen ők általában nehezebben tűrik a vereséget. Ebben a csatában együtt bukunk, vagy együtt vigadunk, tehát közösen élhetjük át a mélységeket-magasságokat, nem generál sértődöttséget senkiben.

A(z) Támad a kraken! társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- Dzsuzsi

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

02Okt

Farkaskoma és az elveszett melódia - Rókanyomon felturbózva

Ismertető | 2024.10.02. 17:51:00

Nyomozzatok és csípjétek nyakon az enyveskezű farkast és simlis társait, mielőtt meglógnak a neves zenei díjjal.

17Nov

Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit

Ismertető | 2024.11.17. 13:25:00

A Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Támad a kraken!