- Ismertető
- 2020.05.15. 08:00:00
Ti írtátok! - Szörnyek hősök ellen-1. Kötet: Viktoriánus rémálmok
Sötét éjszaka van London kihalt utcáin, a lámpák fénye nem világít be a szűk sikátorokba, kezd leszállni a köd és ekkor baljós vonyítás szakítja meg az alvók nyugalmát, és fagyasztja meg a vért az ereinkben! Készüljetek a Viktoriánus rémálmokra, ma senki nem alszik nyugodtan! Kezdődik a halálig tartó küzdelem!
Ki ne ismerné Drakula vagy épp Dr. Jekyll és Mr. Hyde borzongató figuráját? Természetesen, ha ők feltűnnek a színen, Van Helsing sem lehet messze! Ez a játék a legszörnyűbb rosszfiúkat vonultatja fel a legnagyobb hősök ellen, igazi örök klasszikus, a jó és a rossz összecsapása a téma.
A Szörnyek hősök ellen kártyajátékban visszarepülünk az időben a 19. századi Londonig és elmerülünk a krimik és horrortörténetek legjobb figuráinak harcában.
A kompakt doboz két különböző tematikájú paklit rejt: London éjfél után és Sherlock a pokolban.
Az előbbiben találhatóak a híres horrorszereplők, mint a Múmia, Drakula vagy a Vérfarkas, és az ellenük küzdő 19. századi irodalmi alakok, mint Arsène Lupin vagy Van Helsing, a Sherlock a pokolban pakli pedig a Sherlock Holmes sztorikból ismert figurákat hozza, akik a démonok hordájával veszik fel a harcot. A két paklit a lapok jobb alsó sarkában található szimbólumok különböztetik meg.
Az egyes paklik 30 karakterlapot és 6 frakciólapot tartalmaznak. A karakterlapoknak kék színű a hátlapja, ezeken minden karakternek egyedi képessége van; a frakciólapok piros hátlappal rendelkeznek, ezeken szerepel majd a titkos küldetésünk és ez a lap dönti el, hogy a jók vagy a gonoszak táborát erősítjük.
Egy paklival legfeljebb négy ember játszhat, ha többen vagyunk, összekeverhetjük a két paklit és így akár nyolc fővel is tudunk csatázni. (Mi nagyon sokat játszunk ketten is, és akkor is dupla paklit szoktunk használni, hogy színesítsük a játékot és hogy ne legyen olyan gyorsan vége.)
A szabálykönyv azt írja, hogy ez egy sorozat első doboza, és a későbbiekben megjelenő paklik is kombinálhatóak lesznek ezekkel.
A játék tehát 2-8 fővel játszható, gyors és egyszerű kártyajáték, egy meccs 10-30 percig tart, minél többen játszunk, annál hosszabb.
8 év felett akár gyerekekkel is játszhatunk, de a picit félősebb gyerkőcöknek nem ajánlom, mert egy-két kártya esetleg rémisztő lehet számukra.
Előkészületek a játék kezdete előtt
Egy kis előkészület szükséges csak az összecsapás előtt: attól függően, hogy hány fővel játszunk, kivesszük az egyik vagy mindkét paklit.
A frakciólapokat összekeverjük és mindenki kap egyet véletlenszerűen. Ezeket megnézzük a játék elején, innen derül ki, hogy a hősökhöz vagy a szörnyekhez tartozunk. Valamint minden frakciólapon két karakter neve is szerepel: őket érdemes majd megszereznünk és a területünkre helyezni, mert a végén plusz pontot fognak érni. A frakciólapon szereplő információkat tartsuk titokban a játék végéig, a kártyát képpel lefelé tegyük félre.
A nem kiosztott frakciólapok mehetnek vissza a dobozba, nem lesz rájuk szükség a későbbiekben.
A karakterlapokat megkavarjuk, a legfelsőt felfordítjuk, ez lesz a dobópakli, a többi képpel lefelé lehelyezve pedig a húzópaklit fogja alkotni. Mindenki húz 3 lapot (mi osztani szoktunk, de ez részletkérdés). Miután megkaptuk a kezdő 3 lapunkat, megnézzük, hogy olyan karaktereket kaptunk-e, akiket nekünk gyűjteni kell. A kártyák jobb felső sarkában a napocska szimbólum a hősöket jelöli, a koponya a szörnyeket.
A játék kezdete előtt eldönthetjük, hogy a kapott karakterlapokat megtartjuk vagy eldobjuk. Ha eldobjuk, akkor húzhatunk másik három lapot, amiket már meg kell tartanunk. Ezután kezdődhet a játék!
Játsszunk!
A játékot az kezdi, aki utoljára látott horrorfilmet vagy a legfiatalabb játékos, és óramutató járásával megegyező irányba haladunk. A játék célja, hogy a frakciólapunkon szereplő csapat (hősök vagy szörnyek) karaktereit gyűjtsük magunk előtt, és a végén a legtöbb pontot összegyűjtő játékos nyer.
Két dolgot csinálhatunk, amikor ránk kerül a sor: vagy végrehajtunk egy akciót a kezünkben lévő lapok egyikével vagy húzunk a húzópakliból.
A húzás lehetőségével csak akkor élhetünk, ha háromnál kevesebb lapunk van, minden más esetben muszáj kijátszani egyet a kézben lévők közül. Ilyenkor ezt saját területünkre helyezzük és végrehajtjuk a rajta szereplő akciót. Vannak kötelezően végrehajtandó képességek, amiket akkor is meg kell csinálnunk, ha ránk nézve negatív a hatása és vannak olyan karakterek, akik lehetőséget biztosítanak: vagy elvégezzük a rajtuk lévő lépést, vagy nem.
A játék azonnal véget ér, amikor felhúztuk az utolsó karakterkártyát a húzópakliból. A kezünkben tartott lapok a dobópakliba kerülnek, nem számítanak.
Az eddig titkolt frakciókártyát most mindenki felfedi a többiek előtt is, kiderül, hogy ki melyik oldalon állt.
Na de ki a győztes?
A területünkön lévő figurák pontokat érnek. Ha például a szörnyek csapatát erősítettük, akkor a koponyával ellátott lapok érnek pontokat nekünk, minden koponya 1 pont. Vannak olyanok, amiken 2 vagy akár 3 koponya is szerepel, akkor azok annyi pontot érnek. Az előttünk elhelyezett hős karakterkártyák ebben az esetben mínusz pontot jelentenek nekünk.
Ha sikerült magunk elé gyűjteni a frakciókártyán szereplő karakterek közül egyet vagy mindkettőt, akkor az további két pluszpont.
Az győzött, aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze.
Karakterlapokról bővebben
A karakterlapoknak három típusa van: Hőslapok, Szörnylapok, és semleges lapok.
A Hőslapok jobb felső sarkában legalább egy fehér napszimbólum szerepel, és a karakter neve narancsszínnel van jelölve.
A Szörnylapok esetén a felső sarokban fekete koponya található és a szörny neve zöld színnel került a kártyára.
A semleges lap lila színnel lett jelölve, és ezek a lapok a végén abba a csapatba számítanak a pontok összeadásánál, amiket gyűjtenünk kellett. Fontos, hogy a semleges lapok immunisak azokra a hatásokra, amik hősöket vagy szörnyeket céloznak, viszont ha egy kártyán csak lapokat említenek, akkor annak hatása a semleges lapot is érinti.
A karakterlapok mindegyike különböző képességekkel rendelkezik, más-más akció hajtható végre velük.
Vannak figurák, amik segítenek nekünk: megszabadulhatunk a negatív pontjainktól; kiválaszthatunk valakit a dobópakliból és az magunk elé helyezhetjük vagy épp elcsenhetünk az ellenfelünk lapjai közül egyet.
Néhányan inkább arra szolgálnak, hogy kiszúrjunk játékostársainkkal, eléjük helyezhetünk olyanokat, amik nekik fognak mínusz pontot érni, de akár ellophatjuk az összes szörnyüket is.
Sok lap lehetőséget nyújt arra, hogy vagy magunkat segítjük, vagy az ellenfelünk dolgát nehezítjük. Például, ha az ellenfelünk láthatóan a szörnyekre utazik, akkor a Pappal kiválaszthatunk a dobópakliból egy több pontos hőst és lehelyezhetjük a társunk területére, ezáltal csökkentve a pozitív pontjait.
Ugyanezt tudja az Ipsissimus is, csak vele szörnyet vehetünk ki a dobópakliból. (Az Ipsissimus karakterlapokon van egy elírás, dobott szörny helyett dobott hős szerepel, erre figyeljünk!)
Természetesen vannak kártyák, amik nagyon nagy pusztítást és kavarodást tudnak okozni, teljesen képesek felborítani az erőviszonyokat. Az Óriáspók kényszerít minket, hogy az összes eddig összegyűjtött lapunkat a dobópakliba hajítsuk, míg a Szukkubusszal kicserélhetjük az eddig lehelyezett karaktereinket valaki máséval.
Remek játék családoknak és baráti társaságoknak egyaránt, akik szeretik az egymással kiszúrós játékokat, azoknak teli találat. Nálunk megunhatatlan, soha nem állunk meg egy partinál, és mindig izgalmas és vicces élményt nyújt, a karakterek pedig egyedi hangulatot kölcsönöznek a játéknak.
Mindenkinek ajánlom, hogy merüljön el a Viktoriánus rémálmok legmélyebb bugyraiba, és próbálja ki ezt a kiváló kártyajátékot!
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Aranyásók: A sötét barlang - Te a klántársam vagy... Ugye?!
Ismertető | 2024.11.24. 14:00:00Az aranyat kibányásztuk, de van egy kis bökkenő: emelkedik a vízszint, ezért gyorsan ki kell jutnunk, hogy ne vesszen kárba a munkánk gyümölcse. A klánban azonban lehetnek árulók is, ezért sosem tudhatjuk pontosan, hogy kiben bízhatunk meg.
Similo – A néma barkohba
Ismertető | 2024.12.19. 14:00:00Hasonlít, vagy nem hasonlít? Ez itt a kérdés! Na de miben hasonlít? Mindegyiknek nagy a feje? Vagy van kalapja? Esetleg nemzetiség, kor, foglalkozás? Ja, hogy mindkettőnek arany gallérgombja van. Naná, hogy egyértelmű…
Népszerű
Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között
2024.12.21. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóSarkvidék - Hangolódás télre
2024.12.17. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóTriot minden háztartásba!
2024.11.30. 19:46:00 / Ismertető, BemutatóSimilo – A néma barkohba
2024.12.19. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóKluster – Mágneses vonzerő
2023.12.13. 17:25:00 / Ismertető, Bemutató
Friss
Babaróka karácsonya - Ünnepi hangolódás ovis kortól
2024.12.23. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóBabaróka a családjával nekilát a karácsonyfa díszítésnek, de jajj a díszek szétgurulnak, elbújva mindenféle zegzugos helyen a szobában. Gyertek, keressük meg együtt az összes díszt és öltöztessük ünnepi díszbe a fenyőfát!
Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között
2024.12.21. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóFigyelj! Négy szürke gomb: ventilátor, ejtőernyő, ventilátor, gázmaszk. A gázmaszkot kell megnyomni! Nagy piros tekerő, körbe mindenféle jel, a négylábú pókra tekerd át! Kék mosógépszerű, alatta két kék gomb, a bal oldalit nyomd meg!
Similo – A néma barkohba
2024.12.19. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóHasonlít, vagy nem hasonlít? Ez itt a kérdés! Na de miben hasonlít? Mindegyiknek nagy a feje? Vagy van kalapja? Esetleg nemzetiség, kor, foglalkozás? Ja, hogy mindkettőnek arany gallérgombja van. Naná, hogy egyértelmű…
Sarkvidék - Hangolódás télre
2024.12.17. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóGyűjts minél több ugyanolyan állatot egymás után, és tedd minél erősebbé a titkos totemállatodat!