Száguldó Robotok
Száguldó Robotok
Száguldó Robotok
Száguldó Robotok
Videó beküldése

Száguldó Robotok

Társasjáték, 2008
Értékelem!

A Száguldó Robotok egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 99 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla és a rács mozgás mechanizmusokra. A Száguldó robotokban a játékosok megpróbálják megfejteni, hogy egy robot...

A Száguldó Robotok egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 99 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla és a rács mozgás mechanizmusokra.

A Gémklub leírása:

A Száguldó robotokban a játékosok megpróbálják megfejteni, hogy egy robot pontosan hány lépésből jut el egy bizonyos mezőre a táblán. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy szegény robotok nem éppen csúcsmodellek, és nem tudnak maguktól kanyarodni – addig mennek egyenesen, amíg akadályba nem ütköznek a fal vagy épp egy másik robot miatt!

A Száguldó robotok egy olyan logikai játék, melyben a játékosoknak különböző robotokat kell eljutatni az egyik pontból a másikba. A robotok képesek a falról lepattanva haladni mindaddig, amíg nem zárja el az útjukat fal, vagy másik robot. Ahhoz, hogy ez ne történjen meg, előre ki kell számolni, hány lépésre van szükség a cél eléréséhez. Aki okosan ki tudja számolni, az szerez pontot!

A Richocet Robots társasjáték célja minden fordulóban, hogy a középen lévő lemezeket összegyűjteni. Van a táblán egy „célmező”, egy olyan mező, aminek a színe és a rajta található szimbólum megegyezik a lemezével. A játékos feladata, hogy az ezzel megegyező színű robotot, az „aktív robot”-ot a lehető legkevesebb lépéssel eljuttassa a célmezőbe. Az a játékos kapja meg a lemezt, akinek ez sikerül, a játékot pedig az a játékos nyeri meg, aki a legtöbb lemezt összegyűjti.

A kör akkor kezdődik, amikor egy játékos fog egy lemezt és középre helyezi. Ezután minden játékos megpróbálja kitalálni, hogy az aktív robot (a robot, amelyiknek a színe megegyezik a lemezével) hogyan juthat el a célmezőbe (a mező, amelyiknek a színe és szimbóluma megegyezik a lemezével) a lehető legkevesebb lépéssel. A legtöbb esetben a többi robotot is mozgatnunk kell, hogy a megfelelő helyen akadályként szolgáljanak, és ezeket a lépéseket is bele kell számítanunk a tervbe.

Ha a középen lévő lemez a „kozmikus örvény” (cosmic vortex), amelyiken minden szín fel van tüntetve, akármelyik robotot tekinthetjük aktívnak, és vihetjük a kozmikus örvény célmezőbe.

A célmező felé vezető útján a robotnak le kell pattannia (elfordulnia jobbra vagy balra) egy akadályról legalább egyszer. Ha el tudna jutni a célmezőbe lepattanás nélkül, másik utat kell választania.

Amint egy játékos úgy látja, tudja a megoldást, hangosan bemondhatja a lépések számát, amely szerinte szükséges a célmező eléréshez, és elindítja az órát. A többi játékosnak innentől számítva 1 perc áll rendelkezésére, hogy a saját megoldását megtalálja. A megoldások bemondásának nincs sorrendje, és egy játékos többször is mondhat be megoldást. Az egymást követő, bemondott lépésszámok általában egyre kisebbek, de lehetnek egyenlőek, vagy akár nagyobbak is, ha egy játékos egy előbbi bemondást nem talált helyesnek. Viszont, ha egy játékos bemondott egy lépésszámot, ő maga már nem mondhat be nagyobbat.

Amikor letelik az egy perc, a legkisebb számot bemondott játékos kezd. Mozgatja a robotokat, ahogy tervezte, és közben hangosan számolja a lépéseket. Ha a megtett lépések száma megegyezik azzal a lépésszámmal, amit bemondott, vagy annál kevesebb, begyűjti a lemezt, és a fordulónak vége. Ha hibázik, a robotokat vissza kell tennie a kiindulási helyükre (a színes lapocskákkal jelölt mezők), és az a játékos kerül sorra, aki növekvő sorrendben a következő számot mondta be. Egyenlő bemondás esetén az a játékos élvez elsőbbséget, aki hátrább van a játékban (kevesebb a begyűjtött lemeze). Ez addig folytatódik, amíg egy játékos sikerrel nem jár.

A JÁTÉK VÉGE
A kétszemélyes játék akkor és véget, ha egy játékos 8 lemezt begyűjtött, a háromszemélyes játék akkor, ha egy játékos 6 lemezt gyűjtött, a négyszemélyes akkor, ha 5-öt. Ha több, mint négyen játsszák a játékot, folytassák addig, amíg a lemezek el nem fogynak.

Forrás: Gémklub
  • 8 770 Ft-tól
  • 8 ajánlat

Beágyazás már oldalra


A fenti modul beágyazásához, csak be kell szúrdnod az alábbi kódot az oldalra:

<a href="https://tarsasjatekok.com/tarsasjatek/szaguldo-robotok-1999" target="_blank" data-bgapp="boardgame">
    Száguldó Robotok társasjáték<br>
    Tarsasjatekok.com - Magyarország társasjáték keresője! A társasjáték érték!
    <script>
        (function(i,s,o,g,r,a,m){
            ((g in o)&&('init' in o[g])&&o[g].init())||(a=i.createElement(s),a.src=r,
                a.async=1,m=i.getElementsByTagName(s)[0]);a&&m.parentNode.insertBefore(a,m);
        })(document,'script',window,'BGapp_module','https://tarsasjatekok.com/lib/bg.min.js');
    </script>
</a>
Mielőtt a használod a fenti kódot, kérlek olvasd és fogadd el az ÁSZF-ben leírtakat!

Kategória: Stratégia, Rejtvény / Kirakós, Idő alapú, Útvesztő
Mechanizmus: Moduláris tábla, Rács mozgás

Szabálykönyv

Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!

Videók

A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézzed meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézzed meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

Szabálykönyvek (1)

Száguldó Robotok társasjáték videók (2)

Kapcsolódó cikkek

Kommentek

A(z) Száguldó Robotok társasjáték kiegészítői (1)

  • Micro Robots társasjáték

    Gyorsan találsz megoldásokat? Mérd össze tudásod a barátaiddal az Abacus Micro Robots társasjátékával! A játék lényege A Micro Robots célja az, hogy a 6x6-os táblán a játékosok...

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  30 perc
  • Játékosok:  1 - 99
  • Ajánlott életkor:  10+
  • Komplexitás:  Egyszerű
  • Tervező:  Alex Randolph
  • Illusztrátor:  Franz Vohwinkel
  • Kiadók:  Rio Grande Games, ABACUSSPIELE, Hans im Glück Verlags-GmbH, Z-Man Games, Devir, Oya, Korea Boardgames co., Ltd., Playgo Hungary, Gém Klub Kft., Swan Panasia Co., Ltd.
  • Elérhető nyelvek:  katalán, kínai, angol, francia, német, magyar, Korean, portugál, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • Hans im Glück German edition 1999
    • Kiadás éve: 1999
    • Nyelv: német
    • Méretek: 22.6 cm x 31.5 cm x 5.2 cm
  • Ricochet Robots
    • Kiadás éve: 1999
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 31.7 cm x 22.7 cm x 5.2 cm
  • Rio Grande English edition
    • Kiadás éve: 1999
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 22.6 cm x 31.5 cm x 5.2 cm
    • Súly: 0.6 kg
  • Rio Grande multilingual edition
    • Kiadás éve: 2003
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 22.7 cm x 31.7 cm x 5.5 cm
    • Súly: 0.6 kg
  • Gém Klub Hungarian edition 2008
    • Kiadás éve: 2008
    • Nyelv: magyar
  • Rio Grande Multilingual "Original Version" edition 2008
    • Kiadás éve: 2008
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 22.5 cm x 31.2 cm x 5.1 cm
  • Oya French edition 2012
    • Kiadás éve: 2012
    • Nyelv: francia
  • ABACUSSPIELE English/German edition 2013
    • Kiadás éve: 2013
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 29.5 cm x 29.5 cm x 7 cm
    • Súly: 1.2 kg
  • Korean edition
    • Kiadás éve: 2013
    • Nyelv: Korean
  • Z-Man English edition 2013
    • Kiadás éve: 2013
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 29.8 cm x 29.8 cm x 7.3 cm
  • Devir Portuguese/Spanish/Catalan edition
    • Kiadás éve: 2014
    • Nyelv: katalán
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
  • Swan Panasia Chinese edition 2014
    • Kiadás éve: 2014
    • Nyelv: kínai
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Száguldó Robotok társasjátékhoz