A Septima egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 50 - 100 perc is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a váltakozó képességek, az egyidejű akciók és a pakli tervezés mechanizmusokra. Építsd fel a boszorkányszövetségedet, nyűgözd le a...
A Septima egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 50 - 100 perc is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a váltakozó képességek, az egyidejű akciók és a pakli tervezés mechanizmusokra.
Építsd fel a boszorkányszövetségedet, nyűgözd le a városlakókat, és emelkedj hatalomra, mint az új Septima.
Sok holdciklus eltelt már, hogy a Félhold és a Nap megjelent a tenyereden, amivel a Septima a boszorkányszombatra idézett téged. Visszagondoltál az ezt követő útra Noctenburg felé, ahol összegyűltetek a többi boszorkánnyal, akik szintén viselték a jelet. És most, amikor a Mindenszentek éjszakája előtti utolsó telihold fénye a fűzfák lombkoronáján át a kristályok körére vetül, magához kell hívnia azokat, akik majd megalakítják az új boszorkánygyülekezeteket...
A Septima egy kompetitív, interaktív boszorkányos stratégiai játék. Gyülekezeted vezetőjeként bizonyítanod kell Noctenburg városában, hogy Septima, az összes boszorkány vezetőjének utódja lehess. Gyakorold a mesterségedet és szerezz bölcsességet (Wisdom) azáltal, hogy alapanyagokat gyűjtesz, bájitalokat főzöl, gyógyítod a városlakókat, elsajátítod a varázslatokat és megmented testvéreidet a boszorkányperektől. Ám jól vigyázz: a mágia, még ha jóra is használod, gyanút kelt a városlakók köreiben…
Szimultán akcióválasztás pozitív játékos-interakcióval: A Septima központi mechanizmusa a kilenc akciókártya közül egyidejűleg, titokban történő választás. Az alábbi akciók közül egyet hajhatsz végre a körödben: mozgás, gyűjtögetés, főzés, gyógyítás, toborzás, védőbeszéd, kántálás, szertartás és emlékezés. Minden akció erős bónuszt kap, ha több játékos választja, de együttes végrehajtásuk gyanút kelt a városlakókban, és felkelti a boszorkányvadászok figyelmét. A közös akció végrehajtásának időpontjáról (és arról, hogy kivel együtt végezzük el) való döntés friss, kooperatív játékhoz hasonló jelleget kölcsönöz a kompetitív játéknak, és sok játékos interakciót eredményez.
Mentsd meg a boszorkányokat, és építsd a Gyülekezeted: Gyógyítsd meg, nyűgözd le vagy győzd meg a városlakókat, és gyűjts elég támogatót ahhoz, hogy a fordulónkénti boszorkánypereket a te javadra billentsd. Ha az ellenséges tanúkat túlszavazzák, az elítélt boszorkányt felmentik bűnei alól, és csatlakozik az őt megmentő gyülekezethet. Bővítsd akár négy boszorkányra a szövetségedet - mindegyikük saját személyiséggel és különleges képességgel segítheti az ügyedet. A boszorkányvadászok által elfogott vakmerő boszorkányok is bíróság elé kerülnek, így a városlakók kellő támogatásával akár más, kevésbé óvatos játékosok gyülekezetéből származó boszorkányok is a tiédbe kerülhetnek.
Hozzáférhető, intuitív és ismerős: Farkas Villő gyönyörű, kézzel rajzolt művészeti stílusával, Bernát Barbara karakterrajzaival, fából készült alkatrészekkel és intuitív, téma ihlette mechanizmusokkal: a Septima a Mindclash Games eddigi legkönnyebben hozzáférhető címe. Gyorsan megtanítható és előkészíthető, és kevesebb mint 2 óra alatt lejátszható, akár négy játékossal is.
Kategória:
Fantasy, Mitológia
Mechanizmus:
Váltakozó képességek, Egyidejű akciók, Pakli tervezés
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Mágia, kard, harc, lovagok, papok és minden, ami egy jó fantasy-hez tartozik!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Az inkvizíció már a nővérek nyakán tapos, de a legjobb magyar társasjátékokat készítő Mindclash Games a legfőbb boszorkány keresi, aki bölcsességével jobbá teheti a világot.
A heti Kickstarter körképen túl szeretnénk a jövőben egy-két kampánynak nagyobb figyelmet szentelni. A magyar Mindclash csapat most induló Septima játéka ideális, hogy elindítsuk ez a sorozatot.
2024-05-17 14:36:34
Nincs azzal baj, ha valaki kizárólag magyar nyelven vesz játékot; neki úgy kényelmes. Amiket nagyobb társaságba szánok, én is csak magyarul veszem meg, mert tudom, hogy a többiek lusták angollal foglalkozni (pedig vannak akik tudnak annyira és értenék). Viszont ha csak kettőnknek veszem, akkor nem probléma az angol; megvan a szókincsünk, hogy gördülékenyen haladjunk. Ha pedig új kifejezéssel találkozunk, legalább újat tanulunk.
Azt visszásnak gondolom, mikor valaki büszkén kihúzza magát, hogy elvből nem vesz nem magyar társast, nem néz filmet, nem olvas könyvet, stb. És az az érv, hogy mert magyar nyelv olyan szép, meg a világhírű szinkron... De ez irreleváns, nem azért értékelünk valamit, hogy milyen nyelvű. Nem azért játszol Carcassonne-t, mert nagyon szépen mutatnak a magyar szavak a szabálykönyvben, hanem mert nagyon jól el van találva a játékmenet. Nem azért emlékezetes egy film, mert adott helyen az hangzott el, hogy "kutya" és nem az, hogy "dog". A valódi ok az egyszerű, hétköznapi lustaság. Kényelmetlen megtanulni valami újat, az plusz odafigyelés, koncentráció, energia. Pedig a leghatékonyabb és legszórakoztatóbb módja a tanulásnak, ha azt hobbiként, kikapcsolódásként éled meg. Ez dupla győzelem: a művet eredeti pompájában élvezheted, ráadásul hasznos, új tudásra is szert teszel. Kár, hogy általánosságban a magyarok inkább akadályt és nem lehetőséget látnak ebben.
De még egyszer mondom, nem gond, ha valaki a kényelmes utat választja, teljesen megérthető. Csak ne legyen már ez egy szent küldetésnek beállítva, nem ettől lesz valaki jobb ember. Nem az a jobb, ha rugalmasabb vagy, ha nyitott vagy újat tanulni? Ugyanez fordítva: attól nem lesznek rosszabbak, hogy magyarként nem magyar nyelvű a játékuk. Úgy látszik, azt hozta ki a matek, hogy nem éri meg erre a nyelvre is elkészíteni. Költözzenek külföldre, hogy ne ez fájjon a nagy hazafiaknak?
2024-05-16 18:15:40
Az hogy nem jelent meg magyarul nem a Mindclash hibája, ők angolul készítenek játékokat. A különböző nyelvekre pedig helyi partner kiadók adják ki pl. az Anachronyt is a Reflexshop hozta ki magyarul. A Septimánál is elsőkörben a reflextől lehet megkérdezni hogy mi az oka annak hogy nem adják ki magyarul.
2024-05-01 22:12:36
kidásoknak az újabb KS-kampányok alapján, hányan szerezhették be a játékot? Az Anachrony-t nem 4 év után kellett volna kiadni magyarul, hanem rögtön, vagy pár év múlva és sokkal többen vettek volna belőle magyar példányt. Én például elvből nem vettem meg az Anachrony-t, és végül magyarul lett meg, viszont a Trickerion esetében hiába lenne jó beszerezni, magyarul a mai napig nem kapható. Valószínű nem is lesz, szóval nekem sem lesz meg.
Szerintem pedig elmondom a véleményemet és te reagálsz úgy, mint egy a kiadó részéről kéretlen prókátor. Érdekes az is, hogy manapság egyre több ember a nyers céges logika mellett tör pálcát, határozottan azzal azonosul az álláspontjában (mi hoz több hasznot és mi kevesebbet, hiszen logikus). Nyilván nyugodtan reagálj a felvetésemre, de szerintem tartalmasabb lenne a diskurzus akkor, ha több valódi érvet és kevesebb "nem tudhatjuk" és "irreleváns" ultima ratio-t alkalmaznál (vagy annak hiányában elmondanád, hogy bizony nem értesz egyet). Van egy nézeted erről, de igazából nem meggyőzni akarsz, hanem legyőzni (ahogy ezt virtuálisan szokás), amikor pedig elmondom mit miért írok, akkor jön a mik vagyunk mi ahhoz, hogy eldöntsük mit gondolunk erről. Ez valami túl nagy és misztikus dolog? Láthatatlan? Hogyne, bizonyára.
A magyar szinkron még úgy is világszintű, hogy már nem olyan jó, mint volt évtizedekkel ezelőtt. De a legtöbb más országhoz képest igen magas színvonalú most is. Vagy a szinkron is rossz, mert magyar? A magyar nyelvvel van a baj? Szerinted az angolszászok milyen gyakran néznek szinkron nélküli nem angol nyelvű filmeket, vagy sorozatokat? Vagy akkor jó a szinkron? Szóval ja, nagyon nem értünk egyet.
2024-05-01 21:56:29
Az összevetéses összevetésed kicsit irreleváns volt a téma szempontjából. Az egyéb nyelvek az angolon és a spanyolon kívül nem azért születnek, mert a világban bárhol el lehet őket adni, hanem mert vannak olyan csoportok, amelyek bár alapvetően jól tudnak angolul, mégis a saját anyanyelvükön akarnak társasjátékozni. Az angol az új latin és a spanyol is népszerű, de ezekért ezt az érvet minden más nyelvre ráhúzni?
Gondolatunk azért lehet róla, ha kinyitjuk a szemünket. Látunk dolgokat a környezetünkben és érzünk a bőrünkön is. Nem kell belsősnek lenni ahhoz, hogy lásd a jelenséget. Persze, biztos a halál meg az adó, meg az, ha próbára van bocsájtva az adott kérdés. És itt térünk vissza a szándék kérdésére, annak a teljes hiányára. Az egy teljesen fals felvetés volna, hogy de belebukhatnának, ha esetleg megpróbálnák, jaj. Nem egy garázskiadóról van szó, itthon is és külföldön is nagy közönségük van, a Mindclash egy név lett. Tudod ezt nem kockázatnak tartom, hanem megspórolásnak, nem anyagilag, hanem szellemileg.
És olyat se adj a számba, amit nem mondtam. Értem én a retorikai eszközöket, de érvelj akkor, ha nem értesz egyet a véleményemmel. Nem dobálózok semmivel, sem számokkal, sem játékokkal, állításaim vannak egy jelenséghez.
Nem irreleváns az alkotók származása, mindegy, milyen nyelven készülnek a játékaik. Pontosabban, az ő felfogásuk szerint édesmindegy, talán a számodra is, viszont sokaknak nem az. És nem csak itthon nem az, hanem külföldön sem. Vannak helyek, ahonnan a nemzetköziségbe úgy akarnak betörni emberek, hogy az előzményeiket tökéletesen záróljelbe teszik és vannak helyek, ahol szeretnek tisztelegni a honfitársaik előtt, vagy ilyenmódon büszkélkedni az elért eredményekkel.
Az Anachrony tipikus példája az elhanyagolt, túl késői kiadásnak. Mennyi idő telt el az első megjelenés és a magyar kiadás között? 4-5 év? Szerinted ennyi idő alatt, miközben hírből sem lehetett hallani jövőbeli magyar megjelenésről, és látni sem lehetett jelét a magyar
2024-05-01 18:29:30
Amennyiben kiadsz egy magyar játékot azt sehol máshol a világon nemtudod eladni és pont. Értelmetlen is összevetni azzal a 4 nyelvvel amin megjelent a játék, mert a világ nagyrészén ezeket beszélik. Értem, amit mondani akarsz és biztosan lenne magyar példánynak közönsége,de ezt se te, sem én nem tudhatjuk, hogy tényleg így van-e. A levegőbe dobálózol, hogy hány játékból mit lenne érdemes mire fordítani és fogalmad sincs sem a bekerüléséről, sem arről, hogy ténylegesen mekkora piaca van. (hozáátenném nekem se) . Illetve az alkotók anyanyelvi kérdése teljesen irreleváns, mert a játék alap verziója angolul készült el. Az anachrony megjelent magyarul. Fogalmam sincs mennyi fogyott belőle, de ha olyan hatalmas siker lett volna kétlem, hogy kihagynák a lehetőséget másik játéknál. A másik opció, hogy habár kereshetnének vele pénzt, DE puszta gonoszságból nem adják ki magyarul. :D "a hazai játékosok eddig sajnos az angol példányokhoz lettek szocializálva" Szerintem azért eléggé felfújod ezt a dolgot. Azért nem fog kettéesni a világ ha angolul kell játszani egy magyar kiadó játékával. :D Személy szerint kifejezetten kerülöm a magyar kiadásokat...
Ez olyan mint a világhírű magyar szinkron.. ami nyilván csak a magyaroknak ér bármennyit is. :D
2024-05-01 08:45:20
Alapvetően sikeresek a nemzetközi piacon, de nem erről volt szó.
A lengyel piac nagyságrendileg nagyobb, a cseh valószínűleg valamennyivel. Ott a nagyságrendileg kifejezés szerintem a puszta feltétlezés. A Mindclash Games játékok mindig az úgynevezett nemzetközi piacra készülnek, igen, a magyar nyelven kívül 3-4-re már, nem arról van szó, hogy van az angol, aztán jó napot. Igazság szerint a hazai dömpingben nem hiszem, hogy egy-egy tényleg jó Mindclash-játéknak ne lenne közönsége, miközben Homályréveket, Odalent 3-akat és sok-sok más társast adnak ki idehaza. Szándék nincsen rá, azt gondolom a jelek alapján. Persze, lehet azt mondani, hogy de nem fogynának olyan jól, mert akiket érdekelt javarészt már beszerezték angolul, vagy más nyelven, azonban, ha kiadták volna az első pár évben azokat magyarul (ne adj isten rögtön), nyilván nem "kényszerültek" volna sokan az idegennyelvű darabok beszerzésére. Ne mondja már senki, hogy egy ekkora kiadónak lehetetlen volna anyanyelven is kiadni egy új társast... De tudod, akkor tennének vele legalább egy próbát, hogy hogyan alakul. Szerintem még úgy is összejönne megfelelő számú magyar rendelés, hogy a hazai játékosok eddig sajnos az angol példányokhoz lettek szocializálva.
A szabyálykönyv, a borító, a cím. Én pedig úgy érzem, és talán többen is így vannak ezzel.
2024-04-30 20:43:26
Kár szerintem olyan dolgon felháborodni, ami csak feltételezés. Lehet, hogy próbálták lokalizálni, és a magyar kiadók nem kértek a játékból.
Egyébként szerintem még bőven benne van, hogy majd valamelyik magyar kiadó bejelenti.
2024-04-30 14:03:54
A lengyel és es cseh piac is nagyságrendileg nagyobb a magyarnál. Ráadásul az MC játékok az első perctől nemzetközi piacra készülnek és elég sikeresek is! Nagyon sok Ks projektnél is kiderült, hogy a lokalozáciohoz szükséges minimum mennyiségnek a közelébe sincsenek a magyarok. Ehhez még nemvolt szerencsém, de több Mc játék is itt van a polcomon angolul(egyebkent kis tulzassal nyelvfuggetlenek) és sosem éreztem azt hogy zárojelbe tettek volna mert egy szabalykönyvet angolul kell elolvasnom. :D
2024-04-15 15:26:26
A kritika alapgondolatával mélyen egyetértek. Lengyel és cseh kiadóknál például sikerül az angol/német/francia mellett anyanyelven is hozni a saját társasokat, a Mindclash Games-nél nem. Ez alapvetően szándék kérdése a részükről azt gondolom, nem más kérdése. Nem hiszem el, hogy veszteséges lenne, azt hiszem inkább arról lehet szó, hogy a készítők abban a felfogásban élnek, hogy a hazai játékos, aki az ő játékaikkal akar játszani úgyis beszél idegen nyelveket, és emiatt tökéletesen lényegtelen, hogy angol, vagy magyar az adott játék, hiszen a fejlett angol a közönségnek úgyis megfelelő. Persze a részükről az angol mellett németül és franciául kiadott társasokat nézve talán mégsincs ez így, tőlünk nyugatabbra is van igénye az embereknek arra, hogy a saját anyanyelvükön játsszanak. Azt hiszem mi így jártunk, nálunk nagyon sokan a nemzetköziségbe akarnak betörni és közben zárójelbe teszik a hazai vonatkozásokat.
2024-02-06 11:41:38
Mindig csalódás számomra, mikor magyar szerzők annyira közönyösek sajátjaik iránt, hogy még csak ki se adják magyarul, az anyanyelvükön, a játékukat. De, ha nem forint kell nekik, hanem euró, dollár, meg font, én elfogadom, majd megveszi más.
2023-11-24 07:52:13
Szia Ottó! Kicsi a világ! :D Teljesen egyetértek veled, nekem is az utolsó 1-1,5 évszak volt az amire azt mondom, hogy kitisztult a dolog és tudtam már arra is figyelni, hogy ki mit tervezhet. Az utolsó évszakban már az első holdáfizra megvolt, hogy mik lesznek a következő lépéseim, figyelve arra, ahogy te is tetted, hogy lehetőség szerint ne legyen összedolgozás se veletek se Septimával. Ennek köszönhetően ugye nem kellett azzal foglalkozni, hogy meneküljek a boszokrányvadászok elől. Sikerült megelőzni húgodat az utolsó 2 beteg gyógyításával, elnézést kérek érte ;),de így teljesült a 3. cél, és már csak a zsáknak kellett mellém állnia. :) Ezúton is mégegyszer köszönöm neki a szabály ismertetést, nélküle szerintem nem ment volna végig a játék ilyen simán! :)
2023-11-23 23:18:01
Nahát! Gábor? 😯 Itt a 91 pontos Ottó! 😛✌ Eeegen, az az utolsó tárgyalás fájt egy kicsit...nagyjából 10 pontnyit! 😅 Nekem ugyanis teljesült minden személyes küldetésem, csak kellett volna az utolsó segítő, hogy le is tudjam pontozni az összeset. 😇 Engem a szerencsefaktor ennek ellenére egyáltalán nem zavart, sőt! Inkább azt éreztem, hogy menedzselhettem volna jobban is a zsákot, tehettem volna többet a sikerért. Agyaltam azóta én is az élményen és arra jutottam, hogy az újrajátszhatóságra nem nagyon lehet panasz. Jó pár stratégiai variációt el tudok képzelni, ami így, vagy úgy győzelemre vezethet. Nem is beszélve a modulokról, kiegészítőkről. Az utolsó fordulóban végig az volt bennem, hogy bárcsak lenne még legalább egy, mert már elkapott a lendület, kezdtem átlátni mi miért és hogyan történik. 👌 Rögtön éreztem, hogy a játék első felében mik voltak a vakon tapogatózó hibás, vagy felesleges lépéseim, döntéseim. Szerencsére húgom már korábban előrendelte, így hamarosan lesz is lehetőségünk újra nekifeszülni! Meglátjuk ketten milyen, de nagyon bizakodó vagyok. 😌 Innen is gratulálok a győzelemhez, szép munka volt! 😉
2023-11-23 15:07:49
Két személlyel talán azért lehetett jobban kordában tartani mindent, mert ennek a játéknak az egyik különlegessége, hogy úgy kompetitív, hogy közben összedolgoztok. Mi mindig úgy osztjuk be az akciókártyákat, hogy nem titokban játsszuk ki azokat, és kerüljük az akcióegyezést, hogy ne kelljen a gyanakvás sávon felfelé mozogni. Éppen ezért mindketten arra törekszünk, hogy kevés mérges városlakó kerüljön a zsákba. Ez a legfőbb oka, hogy megszerettük a Septima-t, mert egymást támogatva is lehet harcolni, minimalizálva a kiszúrás faktort.
2023-11-23 14:16:09
Az utolsó 2 tárgyalásánál már mind a 6 támogatóm a tömegben volt. Igaz, nem kerültek első helyre, de még a döntetlenig sem jutottam. A fő gond az volt, hogy az egyik játékos gyanakvás sávja mindig elég magasan volt, ezért általában 4-5 piros bábu került miatta a tömegbe. Ő egyébként mindig arra ment, hogy sok támogaója legyen bent, volt is 4 boszija elég hamar, de a célokból csak egyet vagy kettőt sikerült teljesítenie. A 4-ből hárman igyekeztünk mindig támogatókat jutattani a tömegbe és a sok piros miatt, elég nehezen volt kalkulálható a tárgyalás eredménye. A saját gyanakvás sávomat sikerült jól kordában tartani, a boszorkány vadászok is talán csak egyszer, vagy kétszer indultak utánam, de esélyük sem volt, ezzel így nem volt gondom.
A titkos céloknál mi is úgy vettük, hogy nem kell sorba menni, így sikerül 40 pontot összeszedni onnan 3 boszival a végső 95-ből.
Az nyilván elfogadható, hogy nem egy teljesen nyílt heavy euró a játék és fűszerként van benne némi szerencse, ráadásul, minimálisan tudjuk befolyásolni is, illetve kalkulálni, de náluk pont az utolsó húzás döntött. De ez ugye csak egy alkalom volt, így nem akarnám senki kedvét elvenni, mert egy igazán különleges játék, minden tekintetben.
Korábbi véleményeket olvasva, egyébként lekerült a TJÜ-n kipróbálandó játékok listájártól nálam, szinte véletlen, vagy pont a szerencse :) alakította így, hogy kipróbáltam.
2023-11-23 13:52:23
A segítő boszik valóban sokat számítanak a játék végén, de a szerencse nem olyan domináns, mint gondolod. A plusz boszorkányok beszerzéséhez ott kell lenned a tárgyalóteremben, lehetőleg az első helyen, hogyha döntetlen lenne valakivel, akkor is te hozd el a boszorkányt. Ezt egy kártyaakcióval bebiztosíthatod. A tárgyalás kezdetéig alacsonyan kell tartanod a gyanakvás sávod pontjait és annyi támogató lakost kell a tömegbe küldened, amennyit tudsz. Így nagy eséllyel kevés mérges lakó (piros bábu) és sok saját bábu közül te kerülsz ki győztesen. Mivel a szabályban én nem találtam, hogy sorban kell haladni a játék végi titkos célokkal, így szerintem a 20 pontos célt is megcsinálhatod akár az egyik 10 pontos helyett is, ami szintén rádob a győzelmi esélyekre.
Természetesen nem egy Food Chain Magnate, ahol a szerencsefaktor szinte nulla, mert itt a segítő boszorkányok képessége is nagyban támogathat vagy éppen nem sokat ér, ha nem esik egybe a stratégiáddal. Mindenhol kicsit felbukkan a szerencse, de így legalább csökken a többiek frusztrációja, ha te nyersz, mert ugyebár mákod volt :)
Eddig csak két fővel játszottuk és semmilyen hátrányt vagy egyensúlytalanságot nem tapasztaltam. A napokban bevonjuk a kiegészítőt is, és beszámolok a tapasztalataimról.
2023-11-23 12:42:24
Első körben érdeklődnék, hogy mennyire működik jól 2 fővel, illetve van-e tapasztalatod más játékosszámal is?
A TJÜ-n volt szerencsém 4 fővel kipróbálni a játékot. Tanuló játék volt, kiegészítő modulok nélkül is elég jól elhúzódott, a végére egy kicsit úgy éreztem, hogy elég repetitív volt, de összességében tetszett. Aztán vasárnap óta, valahogy mindig eszembe jut a játék, egyre jobban piszkálja a fantáziámat. A partit egyébként sikerült 4 ponttal megnyerni. Azon múlott, hogy az utolsó tárgyaláskor, az utolsó húzott bábuval sikerült megszerezni egy harmadik boszorkányt, így tudtam a 3. célt is teljesíteni. Ha nem az enyém lesz, akkor 10 ponttal kevesebb és teljesen másképp alakul a végeredmény. Egyébként ez zsákból húzogatós módszer kétségtelenül ad némi izgalmat a játékhoz, de ha egyszer beszerzésre kerül a játék, nekem szimpatikusabb az umfuhrerrichard által posztolt szabályvariáns. Érdekes, hogy a kockadobások nem zavartak, mert a boszorkányvadászok maximális lépése azért jobban kalkulálható, viszont mivel plussz boszorkányok kevesebb titkos célt lehet teljesíteni, ezek nélkül szerintem nem lehet nyerni. Ott egy kicsit zavart a szerencse.
Egy játék, valamint a kiegészítő modulok nélkül nyilván nem eldönthető, hogy vajon lehet-e jó, illetve van-e tényegesen több győzelmi irány. A próbajáték alapján, a gyógyítás igen jövedelmezőnek tűnik, főleg ha egyenletesen, mindegyik betegséggel folglalkozunk. Azt elhanyagolva nem tudom, hogy lehet-e nyerni. Nem baj, ha nem, mert elég fontos szerepe van a játékban. Kicsit olyan, mint az Arnakban a templomsá.
Egyébként tetszik a kártyás titkos akcióválasztás mechanizmusa, jók maguk az akció lehetőségek, az együttműködés által adott erősebb akció és annak ára. Azt tapasztaltuk, hogy az ingyen 1 lépés nagyon fontos tud lenni, célszerű vele kalkulálni, bár többször azért elfelejtettük. Nyilván TJÜ-n azért nehez kizárni a környezetet, de elég jól átjön a játék hangulta is.
A grafika meg egyszerűen pazar.
Erősen javaslom kipróbálni! :)
2023-11-19 12:37:00
Az inzertes használati uti tényleg zse-ni-á-lis. És a játékelemek csodálatosan szépek. Nekünk még idő hiányaban nem sikerült kipróbálni, de azon vagyok, hogy még idén asztalra kerüljön.
2023-11-18 23:42:43
Már megvolt az ötödik játékunk (alapjáték) is kétszeméllyel. Ez az egyik euró, ami üdítő kivétel abból a szempontból, hogy a téma zseniálisan átjön. A boszorkányvadásztól óvakodsz, a feldühödött helyiek kajabálnak a bíróságon, a segítő boszik bájolnak neked ezt-azt, stb. Gyönyörű a játék és élvezetes. Külön kiemelném, hogy nem egy Kickstarteres játékunk jött már inzerttel (kisebb-nagyobb tároló rekeszek, dobozok), de ötből négyhez semmilyen pakolási útmutató nincs, így bújhatod a netet, mit hova kell tenni. Egy-két esetben pedig nem is igazán passzol pár helyen akkor sem, ha jó helyre rakod. A Septima tökéletes útmutatót mellékel és az inzert olyan pontos, hogy minden elpakolásnál újra és újra meglepődök. Körülbelül etalon lett a játék a gyártási minőség szempontjából. A játékmenet izgalmas, nem ül le, és ketten 3 óra alatt kényelmes tempóban (egy-két kisebb teaszünettel) lejátszottuk.
2023-11-11 18:59:21
Van a szerző által készített szabály variáns, amivel a szerencsefaktor szinte teljesen kiiktatható:
https://boardgamegeek.com/thread/3187925/septima-deterministic-variant
- A boszorkányvadászok hatóköre minden körben előre tudható, így tervezhető az akciónk
- A boszorkányper kimentele is befolyásolható, mivel mindig látjuk a pillanatnyi állapotot, így tudjuk a mi és mások lépésének a következményeit
2023-10-20 11:32:18
Szerintem még sokan nem kapták meg, de próbáld meg itt:
https://www.facebook.com/groups/mcghunfan/
Azt gondolom előbb-utóbb lesz a használtpiacon belőle. ;)
2023-10-20 11:20:09
Nagyon szuper beszámoló lett. Már csak egy kérdésem van: Valakinek eladó delux? Érdekelne.
2023-10-19 20:54:18
Megérkezett a kickstarter deluxe edition, gyönyörű :)
Mindenkinek van egy boszorkánycsapata (különböző képessége van mindegyiknek), akik a város környékén bolyonganak az erdőben és mindenféle alapanyagokat gyűjtenek, főzeteket készítenek, melyekkel gyógyitják a városlakókat, valamint vannak extra főzetek melyek a célok elérérésben, bizonyos események manipulálásában segítenek. Mindezt azért, hogy a leköszönő Septima (főboszorka), helyét kiérdemeljük.
Mindenkinek van 8-9 akciókártyája, ezek kijátszásával cselekedhetünk, minden évszakban (összesen 4 évszakig, vagyis 1 évig tart a verseny). Ha bármelyik játékos olyan kártyát választ, ami azonos egy másik játékos vagy a Septima akciójával, akkor ezen furcsa együttállás hatására gyanút keltünk a városlakókban és megindulnak utánunk a boszorkányvadászok is minden kör végén. Minnél nagyobb a gyanú szintünk annál nagyobb az esély hogy elkapjanak. Ilyenkor elveszítjük csapatunk egyik tagját, akit elhurcolnak a városházára. Itt minen évszak végén boszorkányperek veszik kezdetüket. A csapatainkat támogató lojális városlakók és a dühös/elégedetlen vársolakók vegyesen kerülnek azt eszküdtszékbe. Ha a dühösek nyernek örökre száműzik az elkapott boszorkát, ha mi nyerünk, akkor visszakerül valamelyik játákos csapatába az ártatlannak ítélt boszorka.
Bölcsesség pontokat kapunk a gyógyitások, az extra főzetek és a nyert perek után. A legbölcsebb játékos a végén elnyeri a Septima címet.
ez az alapjáték. Akinek ez kevés az játszhat a profi verzióval, ahol asszimetrikusak lesznek a játékosok akciói is: mindenki gyűtjhet várazslatokat és ezeket egy rituálé táblán felfelé haladva szerezhetjük meg.
Akinek még ez sem elég, az tegye még hozzá a kiegészítőket is: mindenki alakváltó lesz és mikor már forró a talaj a lába alatt átváltozhat egy álattá: kevsebb tudással, de nagyobb biztonságban mozogva tovább.
Szóval elég összetett is tud lenni, nagyon jól működik minden mechanizmus benne, így az első 1-2 játék alapján.
Ajánlom :)
2023-01-24 14:21:53
Köszönöm
2023-01-24 13:33:24
Valamiért az rémlik, hogy nem lesz magyar, de tévedhetek is.
Részletekért érdeklődhetsz ITT
2023-01-24 13:26:32
Nincs róla semmi infó, nem csapott még le rá senki tudtommal.
2023-01-24 12:22:58
Sziasztok. van valakinek infója erről a játékról, hogy ki hozza esetleg magyar nyelven? és kb mikor?
Állati formák és baljós előjelek! Noctenburg szerte azt pletykálják suttogva, hogy furcsa, emberhez hasonló állatokat látnak az otthonuk, a kórház, sőt még a bíróságon környékén is. Valóban baljós ómenek ezek... Szerezz új képességeket, amikor átváltozol állati formádba, és óvakodj a fenyegető ómenektől a Septima moduláris kiegészítőjében. A kiegészítő...
Septima: Shapeshifting & Omens társasjáték Kiegészítő 5943 Ft-tól! - 4 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Septima társasjátékhoz