A Mage Knight: Bővített kiadás egy nagyon összetett társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 2.5 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a moduláris tábla, a váltakozó képességek, a szerepjátszás és a pakli tervezés...
A Mage Knight: Bővített kiadás egy nagyon összetett társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 2.5 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a moduláris tábla, a váltakozó képességek, a szerepjátszás és a pakli tervezés mechanizmusokra.
Az Altheai Birodalom nem maradhat fenn a mostani formájában. A Tanács téged küldött, a nagyhatalmú mágust és harcost, hogy törj be a birodalomba. Csupán hűséget kérnek tőled, cserébe viszont hatalom, hírnév és vagyon jár. Képes vagy teljesíteni a Tanács akaratát vagy névtelenül buksz el?
A Mage Knight egy küldetésalapú fantasy játék 1-4 fő részére. Minden játékos egy nagyhatalmú személyiség bőrébe bújik, aki járja a világot, megütközik a szörnyekkel, városokat ostromol, tornyokba tör be új varázslatokért, templomokat pusztít el a Tanács nevében.
A játék számos, előre meghatározott körből áll a küldetéstől függően. A rendelkezésre álló idő alatt kell összegyűjteni a legtöbb pontot a győzelemhez. Hogy mi is szükséges a győzelemhez a küldetés leírásából kiderül. El kell foglalni a városokat, fel kell szabadítani a bányákat, fel kell deríteni a földrészt és így tovább.
Hőseitek a kalandozások során fejlődnek: erősebbek lesznek, új varázslatokat, támadásokat tanulnak, hadsereget toboroznak. Ezeket mind kártyák jelképezik. A hősök tizenhat lapos alap paklija folyamatosan bővül, így újabb lehetőségekkel tudnak majd élni.
Egy körben két cselekvést tudsz véghezvinni: mozoghatsz, majd akciózhatsz. Dönthetsz úgy is, hogy nem teszel semmit. A két cselekvést nem cserélheted fel (akcióba lépni a területen, majd mozogni nem szabad).
A mozgáshoz ki kell játszanod a kezedből olyan kártyákat, amik mozgáspontokat adnak. Többet is kijátszhatsz, sőt: megfelelő manapont elköltésével erősítheted a kártyáid hatását. A különböző területek más-más mennyiségű mozgást igényelnek. Két pont felhasználásával felfedezhetsz új területet, így a térkép kibővül, újabb lehetőségek tárulnak fel.
Ha egy olyan mezőn állsz, ahol található település, akcióba léphetsz vele. Ilyenkor meglátogatod a falut és a hírnevedtől függően vásárolhatsz, toborozhatsz, pihenhetsz, akár ki is foszthatod őket! Mindehhez olyan kártyákat kell kijátszanod, ami befolyáspontokat ad. Ez ugyanúgy működik, mint a mozgásnál.
A városok, erődök, kolostorok is így működnek, bár más és más lehetőségeket nyújtanak. Előfordulnak szörnyodúk, mágikus források, labirintusok és még néhány helyszín, amelyekről részletes magyarázatot és példákat tartalmaz a szabálykönyv.
Gyakori akció a harc. Ilyenkor a területen álló szörnyeket vagy éppen más játékosokat megtámadhatsz. A harc négy fázisból áll: távolsági harc, blokkolás, sebzések kiosztása, közelharci ütés.
A távolsági harcban megpróbálhatod elpusztítani az ellenséget még azelőtt, hogy a közeledbe érne. Ehhez olyan képességeket és kártyákat használhatsz, amik nem a közelharcban használatosak.
A blokkoláskor meg kell védened hősödet és embereidet a támadásoktól. Itt is a kártyáidat fogod használni.
A nem kivédett támadások sebzéseit ki kell osztanod. Sérülhet a hősöd vagy az emberei, rajtad áll.
Az utolsó szakaszban visszatámadsz. Itt csak a közelharci támadásaid vetheted be. Ez után a fázis után a csata véget ér.
A harcokat tovább színesítik a lények egyedi tulajdonságaik, az erődítmények, a különböző ellenállások a sebzésekkel szemben. Ritkán könnyűek az összeütközések.
A végső pontszám sok tényezőből áll össze. Pont jár a megtanult varázslatokért, megszerzett kincsekért, a nagy hadseregért, az elfoglalt építményekért, a felfedezésekért. Ezeken kívül a küldetés speciális feladatainak elvégzése is jelentős pontot ad. Mint látható, nem csak egy út vezethet a győzelemhez.
240 kártyalap, 196 jelző, 20 térképdarab, 8 figura, 54 manakristály, 7 manakocka és két szabálykönyv.
A készítők figyeltek arra, hogy az egyes elemeket könnyen tárolni tudjuk, és mindennek meglegyen a maga helye. Meg kell említeni azt is, hogy a figurák festettek, így ezzel sem kell a későbbiekben bajlódni. A játék minősége szuper!
A Mage Knight kétségkívül egy remek játék lett – de mi más is lehetne Vlaada Chvátil-tól? A világ és a téma garantálja a hangulatot, a karakterek látványosan fejlődnek, erősödnek, a harcok izgalmasak. Egyszóval fantasztikus!
A taktikázás és stratégiai lehetőségek sok jó megoldást eredményeznek, nincs egy tökéletes játékstílus. Ezt tovább erősíti a négy különböző karakter és a rengeteg kártya.
A játékidő elfogadható. Rá kell szánni két vagy három órát, de ez egy ilyen típusú játéknál nem meglepő. Sajnos az előkészületek és a végső pontozás is elvesz még legalább félórát, ami talán kicsit soknak tűnhet.
Hátrányként említeném azt, hogy a felhúzott kártyák miatt a szerencsének is szerepe van. Néha túlságosan is. Aki a játék első egy-két körében lemarad, az valószínűleg nem is fog győzni. Persze visszavágóra mindig van lehetőség.
A szabálykönyvvel lehetnek még problémák. Nem a legmegfelelőbb az összeállítása és a szabályokból is sok van, így az első pár játéknál sokat kell lapozgatni.
Aki fantasy rajongó, szereti a hosszú stratégiai játékokat és nem ijed meg az összetett szabályoktól, az feltétlenül próbálja ki a Mage Knight-ot!
Hivatalos honlap
Szabálykönyv
Szabálykönyv az első játékhoz
Lost Legion:
Egy új hős lépett át a portálon. Két kardjával és mágikus képességeivel nem sokat állták a nő támadásait. Wolfhawk csatát csatára nyer, de nem csak egyszerű rablók vagy orkok járják a környéket. Volkare, a hadúr támadást indított a máguslovagok és a birodalom ellen. Vajon ki lesz a harcok győztese?
A Mage Knight első kiegészítője ez a darab, amely számos új elemmel gazdagítja a játékot oly’ módon, hogy a szabályrendszert nem bonyolítja. Szerencsére nem esik ebbe a hibába a Mage Knight, aminek az alapszabályai is elég összetettek. A Lost Legion inkább csak tovább csiszolja a remek játékmenetet, rengeteg új lényt, képességet, eszközt tesz elérhetővé, új területeket enged felfedezni és egy új játékmódot is alkot, melyben egy hadúr csapataival kell szembeszállnotok.
Az ötödik játszható karakter Wolfhawk. Ő egy női harcos, aki két pengéjét forgatva bocsátkozik harcba. A többi karakterhez hasonlóan Wolfhawk is saját paklival rendelkezik, valamint az ő figurája is festett. Minden gond nélkül beilleszthető a többi hős közé.
Mivel már öt hős áll a játékosok rendelkezésére, így egyszerre már nem négyen, hanem öten is játszhattok.
A korábbi mágusokról sem feledkeztek meg a készítők. Mindegyik kapott új lapokat, így sokkal változatosabb és színesebb játékot lehet velük is folytatni. Mind gyengébb, mind fejlettebb kártyák is szerepelnek a készletben.
Hat új területlapka került a kiegészítőbe. Ezek nagyon hasonlóak az alapjáték területeihez, mégis bővítik a választékot, ami az újrajátszás szempontjából mindenképp’ előnyös.
A veszélyes vadonban új ellenségek várnak rátok. Katapultok, fosztogatók, hidrák, sárkányok és így tovább. Nem csak új szörnyek, de új romvárosok, tornyok, kazamaták is felbukkannak. A negyvennyolc új jelzővel együtt sok meglepetéssel futhattok majd össze a földrészen.
A kutakodással és a harcokkal új tárgyakat is fogtok találni. Olyan felszerelések kerülhetnek elő, mint például a Bukott Királyok Pajzsa vagy a Druidák Botja. A nyolc tárgyon kívül még négy új varázslat is megismerhető.
Természetesen új zsoldosokat is magatok mellé állíthattok, összesen tíz különfélét. A választékban vannak fosztogatók, famulusok, de még nagyhatalmú hősök is.
Volkare egy nagyhatalmú ellenség, aki két új küldetésben is felbukkan. Az egyik küldetésben egy várost próbál meghódítani, miközben bárkit lemészárolni, aki az útjába kerül. A másik feladat során Volkare a hősök portálja felé tart. Meg kell állítani, mielőtt elérné azt és átjutni rajta.
Volkare figurája is festett, akár a hősöké. Ő is a világot járja, folyamatosan fejlődik, sereget toboroz. Legyőzése nagy feladat, igazi epikus küzdelem vár a játékosokra!
Ennél jobb kiegészítőt talán nem is alkothattak volna a Mage Knighthoz. Szerencsére a szabályok a régiek, így szinte azonnal belevethetitek magatokat a kalandba.
A rengeteg új kártyalap és a jelzők miatt sosem fogjátok ugyanazt a játékot játszani. Az új küldetések remekül sikerültek. Nehéz elérni egy ilyen stílusú társasjátékban az igazi hősies és elkeseredett harc érzékeltetését, de a Volkare-ral folytatott küzdelem sikeresen eléri ezt.
Ha tetszik az alapjáték, ezt a kiegészítőt feltétlenül érdemes beszerezni. Szuper lett!
Hivatalos honlap
Kategória:
Fantasy, Felfedező, Kaland, Harc
Mechanizmus:
Lapka-elhelyezés, Moduláris tábla, Váltakozó képességek, Kooperatív, Szerepjátszás, Pakli tervezés, Kártya húzás, Kockadobás, Pakli építés, Rács mozgás, Solitaire, Card Play Conflict Resolution
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Ebben a játékban az együttműködés a cél. Nem egymást, hanem magát a játékot kell legyőznötök!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Hatvan! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Magyar. A belső doboz egyik sarkan 4 cm szakadás, de nem tragikus. Átvehető személyesen Hatvanban vagy előreutalás után tudom küldeni a válaszott szállítási móddal.
0 érdeklődő
Csak személyesen itt: Ajka!
Párszor játszott tökéletes állapotú. Személyes átvétel.
0 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
A Mage Knight a fantasy színe-javát sűríti egy kicsinek éppen nem nevezhető csomagba, és egy már-már monumentális társasjátékba.
2024-01-19 07:54:34
Sziasztok!
Aki ismeri mindkét nyelvű kiadást, attól kérdezném, hogy mennyire pontos a magyar szabály?
Több fórumon is olvastam, hogy a kártyák illetve lapkák háttere különböző lehet nyomtatási hibák miatt. Ilyennel találkozott valaki a magyar kiadásnál?
Köszkösz
2023-11-24 16:14:24
A leírás alapján szerintem az odalent a sötétség legendái a legjobb választás a homályrév mellett.
2023-11-24 15:09:44
A Mage Knight-ban van kooperatív mód, de mi inkább kompetitív módban játszunk. Ráadásul a történet nem igazán játszik nagy szerepet a játékban. Mi ketten játszunk, úgy jól müködik, de valószínűleg nagycsl-nek igaza van, három vagy négy fővel már nem lehet az igazi. Én ezeket is megnézném a helyedben: Homályrév, Oroszlánfalka, Tainted Grail...
2023-11-24 14:38:43
Szia! A Mage knight 3-4 játékossal nagyon nem ajánlott, a Massive Darkness viszont jól működik ennyi játékossal - remélem ez megkönnyíti a döntést :)
2023-11-24 12:27:29
Sziasztok!
Segitsegeteket kerem, mert nagy dilemmaban vagyok! Tudnatok objektiv tanacsot adni a kovetkezo kerdesben: Angliaban elek es magyar nyelvu tarsast kivanok beszerezni, amennyiben megvan, nem tudom magam meggondolni ha nem jon be. 2 - 4 fo jatszana, es kooperativan szeretjuk, mely, tortenet alapu gamet, a grafika, a kivalo reszletes minik es a komponens minoseg is fontos szamomra az elmeny mellett! A kovetkezo ket jatekon gondolkodom mar hetek ota, olvastam szinte minden forumot roluk, megsem tudok donteni! 1. MASSIVE DARKNESS 2: A POKOL KAPUJA , 2. MAGE KNIGHT: BŐVÍTETT KIADÁS, koszonom!
2023-09-24 13:50:48
Negyedszer mentem neki a Mage knight élménynek, de most már egy városfoglalós küldetéssel. Hihetetlen, hogy mennyire megszólít ez a játék, a városok elfoglalása komoly kihívást is jelent a játékosok számára (3 fő). Azt választottuk, hogy kooperatívan is támadhatjuk a városokat. A 16 lapból álló (2 egyedi lap van benne karakterenként) paklikból 5 lapos kézzel indul a játék, minden tevékenységet a lapok által biztosított lehetőségek (gyenge és erős képességek) választásával lehet megvalósítani, az erős képesség viszont vagy egy megfelelő oldalú kocka kiválasztását igényli a napszaknak megfelelő szettből, vagy egy manajelzőt, vagy pedig egy készletedből elérhető mannakristályt. A mozgást, a harcot, a toborzást és a kolostorok, mágustornyok kifosztását is a kézben tartott lapok felhasználásával lehet megvalósítani.
A pakli bővítése így egy nélkülözhetetlen opció a győzelem elérése érdekében. A gyengébb lapok kiégetése elsősorban a szükséges megfelelő ereklyetárgyakkal és egyedi akciókkal valósítható meg, annak ellenére, hogy célként próbáltam erre célirányosan fejleszteni, a játékalkalom során csupán 3 kártyát tudtam kiégetni. Egy adott napszakban a paklid lapjai egyszer kerülnek elő, minél kevesebb lapod van, annál rövidebb a napszak, amiben a többiek max egy körrel tudnak többször cselekedni. A játékban a hős sérülései a kézbe kapott sérüléskártyákban fejeződnek ki, amivel az adott forduló kukázható, két-három sérülés begyűjtése esetén.
Ahogy a Heroes of Might and Magic III-ban, a szörnyek irtása, a katakombák felfedezése és kifosztása, a kolostorok, mágustornyok legyőzése és kifosztása egy nagyon is eredményes játékstílusnak minősül. Előtte azért célszerű kísérőket is toborozni, akik védelmet nyújtanak a mágusunknak, vagy támadják az ellenség erőit (napszakonként egyszer). A végére sikerült felfedezni a városokat. Az elsőt kooperatívan, egymást segítve le tudtuk egy körben győzni. Ezt követően a város körül sepkedő sárkányokat kivégeztem. A 2. várost egyedül vettem be.
2022-12-11 22:21:08
Nagyon jó, hogy egyben van a teljes pakk, jól mutat a dobozban, egészen addig amíg nem akarsz vele játszani...
Mivel nem ismertük a játékot, az első kipakolás elég hosszúra nyúlt. A szörnyek szétválogatásához van egy külön lap a dobozban, de az összes többi alkatrészhez át kell olvasni a kiegészítők szabályfüzetét is. Jó lett volna egy pár oldalas leírás képekkel, hogy pontosan mi tartozik az alapjátékhoz és mik az egyes kiegészítőkhöz.
A játék viszont, bár csak az első küldetésen vagyunk túl, nagyon magával ragadott.
Nagyon tetszik, hogy az új területek felfedezése előtt nem tudod, mire számíthatsz, az pedig, hogy a felfedezett területeket többféleképpen is le tudod tenni, és nem is mindig ugyanoda kerülnek, nagy újrajátszhatóságot ad.
Szintén növeli az újrajátszhatóságot, hogy nem mindig ugyanazok a szörnyek kerülnek ugyanazokra a helyekre.
A játék harcrendszere nagyon bonyolult, de nagyon életszerű, pl. ha nincs megfelelő védelmed, hiába a páncél, akkor is megsérülsz...
A különféle karakterek különböző képességeik ellenére jól balanszoltak.
Valószínűleg gyakran elő fog kerülni és a magas újrajátszhatóság miatt sokáig nem fogjuk megunni.
2022-06-11 22:22:18
Erre konkrétan nincs infóm, de pl a szellemlovastól általában lehet beszerezni angolul sokmindent ami magyarul is fut. Ők talál külföldről hozzák, megérős szállítással, magyarán neked nincs plusz rajta.
2022-06-11 17:52:46
Van esetleg valakinek információja hogy angolul is kapható lesz majd a játék kis hazánkban? Csak magyar előrendeléseket találtam és jobban szeretem az eredeti angol játékokat mint a lefordított magyarokat. Köszönöm!
2020-08-12 12:07:20
A Mage Knight 2011-ban jelent meg, utána jött néhány kiegészítő, majd az egészet kiadták egyben 2018-ban, Ultimate Edition néven. Még 2020-ban is a legjobb solo játéknak tartják. Nem tudok ezzel nagyon vitatkozni. Nagyon sok órát beleöltem a játékba, teljesen rabul ejtett. Csak a teljesség igénye nélkül, amik eszembe jutnak a játékkal kapcsolatban:
- Nagyon lassan tanulható, rengeteg apró szabályt tartalmaz, e miatt nehéz játék.
- Hatalmas mennyiségű kontent van a méretes dobozban. Ezért a kipakolás-elpakolás még megdobja a játékidőt egy bő órával.
- Felfedezés: A térképet folyamatosan fedezed fel, ahogy haladsz előre. Sose tudhatod, mi vár rád a hegyen túl. :)
- RPG-elemek: Karaktered tapasztalati pontokat gyűjt és fejlődik, így egyre erősebbé válik.
- Pakliépítés: Az egész játék a folyamatos pakliépítésre épül. Alaphelyzetben elég gyenge a karaktered, de később egyre több jó lapokat tehetsz a paklidba, amikkel plusz képességekre tehetsz szert.
- Egységek menedzselése: A sikeres hadjárathoz vehetsz fel katonákat, akik segítenek a harcok, vagy akár a térképen való mozgás stb. során.
- A játékot lehet játszani egyedül solo-ban, vagy akár öten is, kompetitív és kooperatív módban is.
- Sok-sok időre elegendő küldetések.
- Az újrajátszhatóság óriási. (Ritkán lesz ugyanaz a paklid és ugyanazok a képességek a játék végére.)
- Pozitívum, hogy bármelyik kártyát lehet használni a három fő akció egyikére, hogy egy pontot érjen: támadás, védekezés, mozgás.
- Ennek ellenére többször voltam úgy, hogy nem tudtam támadni, vagy éppen tudtam volna támadni, de mozogni nem tudtam. Ez a laphúzás miatti random faktor miatt van.
- Skálázható a nehézség: A concquer mission-ök végén lévő városok erejét lehet állítani.
- Külön szabály van arra, ha egy szörny sebződik, külön arra, ha a fő karakterünk, s külön más szabály van arra, ha az egyik egységünk sebződik. Kár, hogy nem egységes, mert külön videókat kellett néznem, mire megértettem, hogy mikor melyik fajta sebzést kell figyelni. És még nem is említettem a két táblázatot, ami másként számolja, hogy milyen, amikor egy tűz, vagy jég sebzés ér minket, s milyen, ha van ellenállásunk, vagy pont ugyanez az ellenféllel szemben, de ott másként kell számolni ugyanezt.
A legjobb solo játék és egyben életem legösszetettebb, legbonyolultabb játéka. És imádtam minden egyes vele eltöltött órát/napokat.
2019-05-24 23:00:07
Tökéletes azoknak akik szeretnének egy teljes Mage Knight pakkot a nulláról. Mindenki más jobban járt volna egy újranyomással.
Explore and conquer a corner of the Mage Knight universe! You'll meet a new playable hero: Coral, who wants revenge on the Apocalypse Cult. You'll also find new enemies to fight, including the four horsemen and the fearsome Apocalypse Dragon. You'll explore new tiles with new locations and challenges. This all comes together in a story-driven campaign...
Mage Knight: The Apocalypse Dragon társasjáték Kiegészítő 25024 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Mage Knight: Bővített kiadás társasjátékhoz