Robo Rally (2016)
Robo Rally (2016)
Robo Rally (2016)
Videó beküldése

Robo Rally (2016) társasjáték

társasjáték, 2016
Értékelem!

A Robo Rally (2016) egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 20 - 120 perc is lehet. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, az egyidejű akciók, a rács mozgás, a megtervezett körök/akcók és a verseny...

A Robo Rally (2016) egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 20 - 120 perc is lehet. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, az egyidejű akciók, a rács mozgás, a megtervezett körök/akcók és a verseny mechanizmusokra.

A Szellemlovas leírása:

A 2016-os kiadás eltér az előző kiadástól!!!
  • Az új kiadás 6 fős játék.
  • Minden játékosnak van egy pakli kártyája és ebből húz kilencet, majd kijátszhat ötöt és a maradékot eldobja
  • Az első játékos már nem a kártyán lévő számok által van kiválasztva, mivel mindenkinek saját paklija van, így most a játéktáblán dől el, ki fogja kezdeni a menetet.
  • A sebződés mechanikáján javítottak.

Mit tud kezdeni magával egy gigantikus komputer, ha nincs elég feladata, amivel le tudná kötni magát? Versenyt rendez a karbantartó robotok számára. Ebben a versenyben az elhagyott raktár területén száguldoznak a gépek kerülgetve a lézereket, egymást kilökve a pályáról. Nem könnyű a futam, hisz’ még egy szuperkomputer sem számolhat ki minden mozdulatot, minden eshetőséget. Vajon ki lesz a győztes és egyáltalán eljut valaki a célvonalig?

Versenyre készülj!

A RoboRally egy vérbeli versenyjáték, melyben robotjaitoknak előre kiadjátok az utasításokat és csak nézitek, mi is történik az asztalon. Minden kör elején a húzott lapjaitokból kell öt-öt kártyát felhasználnotok a robotjaitok programozására. A gépek a kártyák szerint mozognak a pályán. Célotok, hogy a saját masinátok érje el először a pályán szereplő összes zászlót. Ez azonban nem lesz könnyű feladat!

Raktártérkép betöltése

Az első teendőtök a térkép összeállítása. Több táblából áll minden verseny, amiket számtalan módon kombinálhattok. A szabályfüzetben sok előre megtervezett pálya található különböző játékos számhoz, nehézséghez, de ti is könnyen alkothattok újakat. Csak rajtatok áll, hol versenyeztek!

Start parancs

Miután mindenki kiválasztotta a robotját, felhelyezte azt a megfelelő dokkállásba, megkapta a három életjelzőjét, kezdődhet az első kör!
Minden kör elején kilenc-kilenc programkártyát kaptok. Ez a sérülések számával csökken, így a későbbi körök folyamán előfordulhat, hogy kevesebb lapot kap valaki. Ezeken a kártyákon szerepelnek a robotoknak kiadható mozgásparancsok. A gépek mehetnek előre, kanyarodhatnak balra vagy jobbra, valamint U-alakban is megfordulhatnak.
A kapott kártyák közül le kell helyeznie mindenkinek a saját programtáblájára öt-öt lapot. Ezeket az életbelépésük sorrendjében, képpel lefordítva kell kitenni, így senki sem fogja tudni, hogy a többi robot mit fog lépni ebben a körben. A kézben maradt lapokat el kell dobni. Nem lehet sokáig gondolkodni, hisz’ a homokóra pereg: az utolsó játékosnak szűkös időn belül be kell fejeznie a programozást vagy gondban lesz a gépezete!

Programozás helyett dönthetsz úgy is, hogy lekapcsolod a robotod egy körre. Ilyenkor a masina összes sérülése eltűnik. Ez akkor életbevágó lépés, ha már annyi sérülést szereztél, hogy nem vagy képes elég programot megértetni a gépeddel.
A regiszterek végrehajtása a következő módon történik:
Minden játékos felfedi a legelső lapját. A kártyákon szereplő prioritás-szám alapján cselekednek a gépek. A robotok előre mennek, kanyarodnak, megfordulnak, esetenként össze is ütközhetnek.

Nem csak a játékosok mozognak, hanem a térkép egyes elemei is. A futószalagokon álló robotok a szalaggal együtt mozognak a megfelelő irányba.
A raktár védelmi rendszere is működésbe lép, ami lézerharcot jelent. A pályán található lézerfegyverek egy sugárban lőnek és eltalálják azt, aki megáll előttük. Ám nem csak a pálya jelent veszélyt a gépekre: minden robot fel van szerelve egy elülső lézerfegyverrel, ami hasonló módon működik. Minden találat egy sebzést okoz.
Aki túlélte az ütközetet és azon a mezőn áll, ahol egy zászló található, a játékos „megszerezte” azt és irányba veheti a következő célpontot.
Az első regiszter után következik a többi is.

A kör utolsó szakasza a takarítás.
Azok a robotok, akik egy egyszerű javítómezőn állnak, eldobhatnak egy sérülésjelzőt. A komolyabb javítómezők a sérülésen kívül adnak egy opciókártyát is a játékosnak, amit hangosan fel kell olvasnia és ki kell helyeznie maga elé. Ezek különleges képességekkel rendelkező kártyák, melyekből számos található a játékban.
Ezt követi a kártyák eldobása a regiszterekből. A sérült regiszterekben a kártyák bennmaradnak, így azok nem használhatóak, amíg meg nem javítja a játékos a robotot.
A kiesett játékosok új robottal kezdhetik a következő kört.
Az nyeri a játékot, aki először eléri az összes zászlót a megfelelő sorrendben.

Végszó

A RoboRally igen szórakoztató és egyszerű játék, ami mind kemény játékosoknak, mind újoncoknak jó szórakozást ígér. A gyorsan és könnyen megtanulható játékszabályok miatt hamar el lehet kezdeni a játékot és néhány futam után már csak a tábla felállításához fogjátok elővenni a füzetet.
Igaz, hogy már két fővel is játszható a játék, de ajánlott a minimum négy játékos. A RoboRally egyik legfőbb vonása a kaotikus verseny, a lézerek kerülgetése, a gyakori ütközések. Ezek értelemszerűen kevés játékos esetén ritkábbak, így a játék lényege veszik el. Öt-hat fővel hihetetlen élményben lehet részetek!
Jó pont a sok előre elkészített pálya. Könnyen választhattok megfelelőt a csapatnak, mert a nehézség és hossz szerinti besorolás jó lett.
Aksikat feltölteni, programozást átnézni, raktárt kitakarítani! Kezdődik a verseny!

Magyar szabály a KeTa Klub oldaláról
Magyar nyelvű opció kártyák
Angol nyelvű szabálykönyv

Forrás: Szellemlovas
Egy üzlet árulja ezt a játékot!
  • 16 990 Ft-tól
  • 1 ajánlat

Kategória: Sci-Fi, Verseny, Miniatűrök, Útvesztő
Mechanizmus: Moduláris tábla, Egyidejű akciók, Rács mozgás, Megtervezett körök/akcók, Verseny, Programmed Movement, Bias

Videók

A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Robo Rally (2016) társasjáték vásárlása, árak és üzletek


Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

Robo Rally (2016) társasjáték videók (7)

Kommentek

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  20 - 120 perc
  • Játékosok:  2 - 6
  • Ajánlott életkor:  12+
  • Komplexitás:  Egyszerű
  • Tervező:  Richard Garfield
  • Illusztrátor:  Benjamin Raynal
  • Kiadók:  Hasbro, Avalon Hill (Hasbro)
  • Elérhető nyelvek:  angol, francia, német, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • English edition
    • Kiadás éve: 2016
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 29.5 cm x 29.5 cm x 6.3 cm
    • Súly: 1.5 kg
  • German edition
    • Kiadás éve: 2017
    • Nyelv: német
  • Spanish edition
    • Kiadás éve: 2021
    • Nyelv: spanyol
    • Méretek: 29.5 cm x 29.5 cm x 6.3 cm
  • French edition
    • Kiadás éve: 2022
    • Nyelv: francia

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Robo Rally (2016) társasjátékhoz