A Risk 2210 egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 4 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az aukció/licit, a váltakozó képességek, a terület mozgatás, a kockadobás és a terület befolyásolás/irányítás mechanizmusokra....
A Risk 2210 egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 4 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az aukció/licit, a váltakozó képességek, a terület mozgatás, a kockadobás és a terület befolyásolás/irányítás mechanizmusokra.
Évszázadokkal később is dúl a háború a Föld uralmáért. A mechanikus gépek és robotok küzdenek egymással, míg az emberek hátulról osztják a parancsokat. Az ütközet feldúlja a földeket, tengereket, még a Holdat is!
A Rizikó játékok ezen kiadása a nem túl távoli jövőben játszódik, ahol hatalmas gépekkel, robotokkal folyik a harc a Föld és a Hold területeiért. A játék alapszabályai nem sokban különböznek más Rizikó-játékoktól, így ezekről nem fogok sok szót ejteni, inkább a 2210 A.D. egyedi vonásairól fogok írni. Ha esetleg nem ismernéd a Rizikó működését, ajánlom ennek a cikknek az elolvasását: Rizikó – A világ meghódítása.
Mindegyikőtök egy-egy nemzet hadseregét irányítja. Egymással küzdötök a teljes uralomért. Jelentős változás a többi Rizikóhoz képest, hogy két térképen folyik a harc: a Hold három „kontinensre” lett felosztva, melyek ugyanúgy működnek, mint a földi kontinensek. Amennyiben egy teljes kontinenst sikerül elfoglalnia valamelyikőtöknek, több katonához jut minden kör elején. Ugyanez igaz a tengeri terültekre is. Sokkal több taktikai lehetőséget nyújt a 2210 A.D., mint bármely más Rizikó.
A háború nem kíméli a Földet. A játék elején négy véletlenszerűen kiválasztott területre fel kell helyezni egy-egy pusztulásjelzőt. A nukleáris háború teljesen lakhatatlanná tette ezeket a földrészeket, így nem elfoglalhatóak, kimaradnak a játékból.
Az előkészítéskor az alap Rizikóhoz hasonlóan fel kell helyezni a játékosok számától függő mennyiségű egységet. Az összes katona felhelyezése után még minden játékosnak el kell helyeznie egy földi parancsnokot, egy diplomata parancsnokot és egy űrállomást a saját területein. A parancsnokok segítségével különleges kártyákat lehet majd kijátszani, amik könnyen megfordíthatják a csaták kimenetelét. A többi parancsnokot (tengerész, holdi és nukleáris) a későbbiekben megvásárolni. Az űrállomásokkal értelemszerűen a Holdra lehet katonákat eljuttatni.
Egy játszma öt fordulóig, azaz évig tart. Ez egy jó pont, mert nem tart öt-hat óráig egy háború lejátszása. Minden kör elején kaptok ún. energiát, amivel licitálhattok a kezdés jogára. Aki a legtöbbet teszi fel, az kezd. A második legtöbb a második lesz és így tovább.
A maradék energiából a toborzás során vásárolhattok további katonákat, parancsnokokat, űrbázisokat vagy kártyákat. Csak olyan kártyákat használhattok, amilyen parancsnokkal rendelkeztek. A parancsnokok a kártyák használatán kívül más előnyöket is adnak. Némelyik jobb a harcokban, valamelyik a védekezésben, az egyikkel a tengerre lehet szállni, a másikkal a Holdat lehet célba venni és még akár atomfegyverekkel is lőhetjük ellenfeleinket. Érdemes rájuk figyelni!
A játék az ötödik kör befejezésével véget ér. Ilyenkor kezdődik a pontozás. Minden elfoglalt terület egy pontot ér; teljes kontinensek, tengerek, kolóniák plusz pontokat adnak, valamint némely parancsnoki kártya is sok pontot hozhat. Akinek a legtöbb pontja lett, az lesz a világ új ura!
Egy játéktábla a Föld térképével, egy tábla a Holddal, egy pontozótábla, tíz dobókocka (öt hatoldalú és öt tízoldalú), 71 területkártya, öt készlet műanyag katona, öt készlet parancsnok figura, 20 űrállomás, 109 parancsnoki kártya (melyből kilenc üres), négy pusztulásjelző, öt sorrendjelző, egy évjelző, valamint 80 energiajelző.
A Risk 2210 A.D. az alapjáték remek újragondolása. A több és változatosabb terület, egy új térkép bevezetése, Ausztrália könnyebb támadhatósága (ami nem ártott, hisz’ mindig volt egy játékos, aki teknősbékaként elbarikádozta magát a kontinensen), a parancsnokok mind-mind nagyon jól működnek és hatalmasat dobnak a játékon. A szerencsének ezek mellett is nagy szerepe van, de mégsem olyan jelentős, mint az alap Rizikónál. Jó stratégiával ellensúlyozni lehet a kockák eredményeit.
A rövidebb játékidő is jót tett a Rizikónak, ugyanis az eredeti változat sokszor egész nap tartott és a kiesett játékosok csak nézhették a többiek háborúját. Az öt kör épp’ elég idő ahhoz, hogy kibontakozzanak a játékosok, viszont nagyon ritkán fordul elő az, hogy valaki kiesik. Ez egy nagyon jó pont.
Ha valami könnyebb stratégiai játékot kerestek, esetleg az eredeti Rizikót már meguntátok, érdemes kipróbálni ezt a társasjátékot. Nem kíván nagy stratégákat és sok agyalást, de sokak nem is ezt akarják egy háborús játéktól. Bátran ajánlom kipróbálását!
Készülj a technika harcára!
Szabálykönyv (a fordítást Bertyák Istvánnak köszönhetjük)
Magyar kártyalapok (szintén Bertyák István munkája)
Alapváltozatok:
- Rizikó - Modern idők
- Rizikó - A világ meghódítása
Kampány mód, változó játékmenet:
-Risk: Legacy
Két játékosra:
- Rizikó - Szemtől szemben
- Rizikó - A világ meghódítása
Rizikó a jövőben (robotokkal és energiával):
- Risk 2210 A.D.
Kategória:
Sci-Fi, Háború, Építés / Terjeszkedés
Mechanizmus:
Aukció/Licit, Váltakozó képességek, Terület mozgatás, Kockadobás, Terület befolyásolás/irányítás
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Szeged, Sándorfalva! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Használt, de megkímélt állapotú.
0 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
RISK 2210 AD - ADVANCED TECH COMMANDER DECK (UNOFFICIAL): In the not too distant future, with the face of the planet having been ravaged and torn apart by decades of hostilities, the world's top minds have been tasked with creating more devious and devastating ways of waging war. The time for diplomacy has long since passed. The time for advanced...
Do you have what it takes to become the Warlord of Mars? FRONTLINE: SEASON ONE: MARS expands upon Risk 2210 A.D. by adding two new maps: Mars and the Martian Moons (Phobos and Deimos). The maps are based off of actual satellite photos captured by the Hubble telescope. Martian territories are named after the regions of Mars. The core Risk 2210 A.D. rules...
The wars of the future will be won with advanced weaponry. FRONTLINE: SEASON TWO: TECH COMMANDER adds a sixth commander and a new command card set for use with Risk 2210 A.D. The included Tech Commander - like the Diplomat from the standard game - attacks using a die 6 and defends with a die 8. The new command card set adds advanced weapons and tactics...
Which side will you choose? FRONTLINE: SEASON THREE: FACTIONS introduces six new factions to Risk 2210 A.D., each with their own unique agenda and abilities. At the beginning of the game, each player picks a Faction play-mat. The amount of energy, cards, commanders, and special abilities players begin with is solely based on your choice of faction. If you...
Can Earth's warriors repel the alien menace? FRONTLINE: SEASON FOUR: INVASION OF THE GIANT AMOEBAS adds a new twist to Risk 2210 A.D. in the form of an extraterrestrial threat. Included in the expansion are a set of Amoeba Event Cards, three copies of a new Diplomat card, and Amoeba tokens. At the beginning of their turn, each player must draw from the...
With the race for supremacy becoming ever more desperate in a world driven by the war machine: with extremist views becoming the mainstay and with the political system being domineered by tyrannical warmongers, the time has come for...TERROR TACTICS! No longer do bureaucrats endlessly try in vain to foster peace treaties between opposing factions. Instead...
A deck of cards that adds missions to Risk 2210 (similar in some ways to the way the Mission Deck does in regular Risk). Cards are color coded (in red, amber, and green) for difficulty and the deck can be altered accordingly. Included are rules for various ways of incorporating the 20 card deck into the base game. Here at last we have something that has...
Introduces a new Aerial Commander to Risk 2210 along with a corresponding deck of Command cards. According to Insurgency Gaming, "Each of these new commanders, once brought into play, allows the player who owns them to fly a Sortie at the beginning of each of their turns prior to making a standard attack. FLYING A SORTIE Each sortie flight takes part in...
Unlike other decks within the Risk 2210 AD arena the Day Of The Dead deck neither requires a unique commander nor does it require players to expend valuable resources both purchasing the cards themselves or paying their activation costs. Instead, at the beginning of each player's turn a single card is drawn from the deck, revealed to all players and it's...
From the publisher's site: The primary deck starts by focusing on specific continents and territories, something that will be echoed in more depth by the later expansions by focussing each deck on tactics and game-play based upon individual countries or regions. Players can either choose to play this original 20 card standalone deck or mix and match it...
From the publisher's site: At Insurgency Gaming we've now release our seventh expansion deck for Risk 2210 AD and as such we'd like to give you the opportunity of adding this exciting new deck to your collection. With the release of our brand new A Call To Arms - Celestial Dawn command deck, alongside our six other existing decks including it's sister...
From the publisher's site: Trickery and cunning are the main characteristics of this Commander. He always attacks with an 8-sided dice and can acquire new much needed MODs for your army. That is why he can be an excellent aid to your cause. The card deck that becomes available to you after hiring this Commander consists of the following 20 cards: Colony...
The Majors Promo Cards are a set of promotional cards that were given away at GenCon 2001 to promote Risk 2210 A.D. The cards are powerful (but expensive to activate) command cards to supplement each commander's card deck. The art on the cards pays tribute to several people involved with the creation of Risk 2210 A.D. Five cards are included: Major Power...
Risk 2210 A.D.: Frontline contains four expansions previously released only as tournament prizes in the mid-2000s. Mars: Shake up combat by fighting in two new locales: Mars, and the Martian moons Phobos and Deimos. Unlike the Earth map, these maps add neutral territories that don't belong to any continent, so no continent bonus can be gained from having...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Risk 2210 társasjátékhoz