Az Oath: A birodalom és a száműzetés krónikái egy nagyon összetett társasjáték, 1 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 45 - 150 perc is lehet. A játék több, összesen 4 díjat és jelölést is kapott 2021-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a moduláris...
Az Oath: A birodalom és a száműzetés krónikái egy nagyon összetett társasjáték, 1 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 45 - 150 perc is lehet. A játék több, összesen 4 díjat és jelölést is kapott 2021-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a moduláris tábla, a történetmesélés, a terület mozgatás és a kockadobás mechanizmusokra.
Az Oath-ban egytől hat játékosig irányíthatjátok egy ősi ország történetét. Egy játékos a kancellárt fogja alakítani, aki vasmarokkal és fegyelemmel kormányoz. A többi játékos a kancellár utódjává válni kívánó polgárok vagy a birodalom megdöntésére törekvő, kétségbeesett száműzöttek szerepét veszi át.
Kezdj el gyorsan játszani. Ha nem szereted előre elolvasni a szabályokat, a kártyaalapú előkészítés és a gyors ismertető segíteni fog neked az elkezdésben! Egy kiterjedt és lenyűgöző világ. Az Oath több száz egyedi illusztrációkkal és képességekkel rendelkező kártyát tartalmaz, amelyek még a legügyesebb játékos számára is elképesztő stratégiai lehetőségeket kínálnak.
Az Oath emlékezik. Minden Oath-játék egy állandóan változó kampányban kapcsolódik össze, amely több játékoscsoportot is képes kiszolgálni. Az asztalnál ülő minden játékosnak megvan a képessége arra, hogy megváltoztassa a történelem menetét. Építs nagyszerű műemlékeket, majd nézd végig, ahogy azok a következő generációkban romba dőlnek.
A doboz tartalma:
Neoprén játéktér, 23 helyszínkártya, 198 lakosságkártya, 5 jövőképkártya, 6 játékosbábu, 94 hadtest, 36 támogatásjelző, 20 titokjelző, 17 kocka, 8 haladásjelölő, 6 játéktábla, birodalmi ereklyetár-tábla, 21 ereklyekártya, 2 lobogólapka, esküdtjelző, 4 célreferencia-kártya, 6 építménykártya, 2 játékossegédlet, krónikasegédlet, 8 archívum-elválasztó, világdoboz, 8 titok-szorzójelző
Mechanikus herceg (egyszemélyes bot)
mechanikus herceg tábla, hercegi ereklyetár, szabálylapka, gondolatmenetlap, 10 kartonjelölő
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Politika, Fantasy, Háború, Közgazdaság, Alkudozás, Építés / Terjeszkedés
Mechanizmus:
Akció pontok, Moduláris tábla, Történetmesélés, Terület mozgatás, Kockadobás, Terület befolyásolás/irányítás, Vedd el, Szcenárió / Küldetés / Kampány, Változó setup, Negotiation
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Mágia, kard, harc, lovagok, papok és minden, ami egy jó fantasy-hez tartozik!
Csak személyesen itt: Veszprém!
Doboz enyhén sérült, beltartalom hibátlan kérésre küldök képet, kártyavédőzve. Csak személyesen.
1 érdeklődő
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest (Mom park, Moszkva tér, Móricz háromszögben)! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Egyszer játszott. Visszarendezett. + Oath: Card Sleeves, Oath: Deluxe Components, Oath: Chronicle Journal
0 érdeklődő
Csomagküldéssel, vagy személyesen! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Egyszer játszott visszarendezett. Beszámítok: windmill valley, Castle of burgundy promók és kiegészítők, Carnagie, Tiletum, padló gáz, ora at labora. De mást is meghallgatom.
0 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Az erdei népek harca után most egy komplett birodalomért marakodnak az aszimmetrikus multiplayer játékokra szakosodott Cole Wehrle legújabb játékában.
2023-09-22 07:02:43
Itt nagyon úgy tűnt, hogy az ereklyék száma miatt a szövetséges győzelmi esélyei komolyak. Egészen addig tartott minden, amíg a könyvet gyűjtő nemeshölgy meg nem szerezte a Legsötétebb titok zászlót, és négy könyvet rá nem rakott. Öt szabadon pakolható könyve senkinek sem volt. Az új körben én befoglaltam időlegesen egy területet a központi zónában, amivel az Oathkeeper kártya az enyém lett, de kevés seregem maradt a megtartásához, amit szinte azonnal vissza is vett a kancellár.
A kancellári dobás pillanatában a kancellár a hatos dobás győzelmi feltételének teljesítése helyett 2-est dobott. 6-os dobásnál a szövetséges nyerte volna a játékot.
A szövetséges próbált könyvet szerezni, sikerült is 5-re növelni a számát a készletében, de a megfelelő jelölésű szövetséges miatt a zászló védett pozícióban is volt, elvenni nem tudta a száműzött nemeshölgytől, aki gyorsan meg is nyerte a játékot.
A játékot ajánlom annak, akit nem zavar az, hogy konfrontatívan egymás ellen játszanak a játékosok, és sokszor a nevető harmadik /sokadik nyeri majd a játékot. Azt azonban én nem mondanám, hogy a gyűjteményem része lesz ez a játék, mert annyira két játék után sem győzött meg, hogy sokszor asztalra tegyem. A motorépítés a véletlen miatt nagyon bizonytalan, és kiszámíthatatlan. A célok közül is a szerencse adja a nyerés lehetőségét.
A hódítás egyedül kiszámítható, de nagy sereggel a területek védelmi igénye miatt két hódítás után senki sem fog rendelkezni, tehát a megfelelő pillanatban kell ellőni az esélyt vele.
Valahogy a sok bizonytalanság miatt lehet feszült érzésű a játék az Oath-szal, mert bármit is szeretnél, ha nincs hozzá lapod, esélytelen leszel. Jó játék, de valahogy valami hiányzik nekem belőle, hogy igazán "jó játék" legyen belőle. Leülnék még vele játszani, mert jó társasággal ad élményt, de tudatosan tervezni a megnyerését szerintem nem lehet.
2023-09-22 06:48:40
Két játékom van már benne. A játék szabályai bonyolultak, de egymásra épülők szerintem. Jelentős szerencse faktor van abban, hogy eleve milyen lapok bekeverésére kerül sor a főpakliba, illetve, hogy abból milyeneket húzol ki. Nagyon nem mindegy az sem, hogy hol kezded a játékot és ez milyen lehetőséget biztosít számodra. Innentől van igazság abban, amit írsz, hogy lehet unalmas, nyomasztó a játék, ha olyan lapokat húzol, ami nem kedvez a számodra, vagy a háborút segítő tanácsadókat /lakosokat választottál.
A játék motorépítéséhez tartozik, hogy tudsz-e/ akarsz-e erőforrástermelő lapot lerakni tanácsadóként, vagy az adott területre lakosként. És ezzel már lehet, hogy el is dőlt a játék. Ha nincs gazdaságod, a két zászlóért nem lehet sikeres a harcba szállásod.
Gyakorlatban én azon a véleményen vagyok, hogy szerencsefüggő a játék, ahol kell a közvetlen harc, a területfoglalás is, de a zászlók is nélkülözhetetlenek.
Nálunk egy játékos elég hamar sikeresen megszorongatta a kancellárt, el is vette tőle az Oathkeeper kártyát, ami plusz védelmet biztosított a számára. Amit egy körben vissza sem tudott venni, mert egy másik száműzött is tőle vett el területet. Két játékosnak indult be valamennyire az erőforrástermelő motorja, mert mindketten egy-egy titkot tudtak szerezni körönként. Egyikük a kancellár volt, aki tanácsadónak választott egy olyat, amelyik korlátozta a tanácsadók számát kettőre, de adta a könyvet fordulónként. A másik pedig egy távoli vidéken elhelyezkedő nemeshölgy volt, aki csendben gyűjtögette szintén tanácsadójával egy pénzért és egy könyvért az újabb könyvét.
Én területet foglaltam a távoli vidékeken, illetve a Usurperré fellépő hódító majdnem meg is nyerte a játékot azzal, hogy meg tudta tartani a területeit. A kancellár erre egy szövetségest keresett és fogadott be a királyságba, neki azonnal oda is adta a négy kincstári ereklyét, mire ajánlatát elfogadta. A szövetség és az ereklyék hatására több terület a kancellár és szövetségese irányítása alá került.
2023-06-26 15:42:09
Nekem semmi bajom azzal, ha bárki kritizál egy játékot, csak kíváncsi voltam rá, hogy neked mi nem tetszett benne. Pici hiányérzetem maradt még, miután a válaszodat olvastam. Wehrle munkái nem a könnyedebb vonalat képviselik, ezt elismerem. Elég csak a Pax Pamir-ra, vagy a John Company SE-re gondolni. (A ROOT-ot nem említem, mert nem próbáltam.) És ettől az Oath sem tér el. De az "összevisszaság", vagy a "felesleges túlbonyolítottság" nem illenek rá. Komplex, az igaz, azonban szép hálózatot alkotnak a szabályok. A felvezető játékban hamar elengedi a szabálykönyv a játékos kezét, és itt megjelenik egy nagy adag bizonytalanság a célokat és a játékmenetet illetően, de mi hamar beleràzódtunk, utána pedig egy izgalmas, csatázós, tervezgetős, kitűnő játékot játszottunk. A harc valóban kockadobással dől el, de erre alaposan fel lehet készülni.
Igaza van thufirhawat333-nak, valóban nem való mindenkinek. Ti nem passzoltatok össze vele, ami nem a játék hibája, és nem is a tiétek. Egyszerűen csak nem nektek való.
Én azonban bátran ajánlom a komplexebb játékok kedvelőinek, mindössze egy játék után is. (Persze a kockázatok elkerülése végett érdemes utánaolvasni, vagy megkérdezni egy ismerőst, aki már kipróbálta.;)
2023-06-26 07:22:53
Ahogyan titkot szerzel, ahogyan pénzt. Összevissza van variálva minden. Feleselegesen túlbonyolitott. Még felidéznem is nehéz pedig tegnap játszottunk. Aztán sima kockadobással döl el a harc. De látom a kommentemre jött minuszokat, emiatt is írtam h számomra.
2023-06-26 05:28:26
Egy kicsit bővebben kifejtenéd, hogy mi volt benne a vicc kategória? Miért volt lapos és unalmas? Köszönöm!
2023-06-25 19:27:45
Hát igaza van az előttem szólónak, nagyon nem való mindenkinek. Számomra végtelenül lapos, érdektelen és unalmas volt. Azért nyertem mert csak azért nem vették el a legsötétebb titkok lapkát tőlem, hogy mihamarabb vége legyen. A komponens minőség tényleg osztályon felüli, de a játékmenet.... Hát számomra vicc kategória volt.
2022-10-07 16:15:39
Oath - a nem legacy játék, ami sokkal legacybb játék, mint a legtöbb legacy játék.
Minden bizonnyal a gyűjteményem legszebb darabja. Még a retail verzió is neoprén playmat és fém érmék társaságában érkezik. Nincs olyan részletesen kidolgozott műanyag mini, amelyre lecserélném a fa figurák bármelyikét. Kyle Ferrin ismét remekelt a grafikákkal, már csak a lapokon található képek is saját történetet mesélnek el.
És ez az Oath erőssége. Történetet mesél el. A Te történetedet, s nem olyan esetlenül, mint a lapozgatós könyvekre hajazó fél-RPG-k. Nincs lore, nincs színesítő szöveg a kártyákon, mert felesleges. Ti vagytok a történet.
Esetünkben adott volt egy vasmarokkal uralkodó despota, aki idővel felismerte, hogy képtelen lesz tartani a földjeit (s vele együtt a népnek tett ígéretét), ezért jobb belátása ellenére állampolgárságot ajánlott egy kimondatt kétszínű, orgyilkosokkal és árulással operáló száműzöttnek. Innentől persze teljes bizalmatlanság légköre szállt az egykor fényes birodalomra, mindenki gyanús lett mindenkinek, miközben a maradék önjelölt szabadságharcos arra kötett kényszerszövetséget, hogy a hirtelen összeállt fenyegetéssel szemben egyáltalán túléljenek. Hátbaszúrás követett persze hátbaszúrást, s végül a száműzöttből lett állampolgár nyerte el az uralkodói tisztséget - hogy aztán a következő játékalkalommal a saját fegyvere által vesszen el.
Mert a játék emlékezik. Az előző játék győztese az új játék uralkodója, természetesen viszi magával a tanácsadóit és az eszközeit is tovább (átalakítva a játékmenet gerincét adó paklit új kártyák hozzáadásával és néhány, a vesztesekhez tartozó kártya kivonásával), esetünkben intrikával és ármánykodással töltve fel a paklit, és a sötét fellegek egyre csak gyűlnek és gyűlnek a birodalom körül, lassan már a sarki kereskedőben is besúgót látsz...
Egyedülálló élmény ez a játék.
Nem való mindenkinek. Nagyon nem. De akiknek igen, ők a kedvenceik között fogják számon tartani.
Return to the world of Oath with the New Foundations expansion. Develop your family’s lineage through quests and intrigues, construct an empire that can withstand the torrents of a fallen world, and shape the very foundations of the game in your own image. New and experienced players will find hundreds of new cards and fascinating new systems that help...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Oath: A birodalom és a száműzetés krónikái társasjátékhoz