A Labyrinth: The War on Terror, 2001 – ? egy összetett társasjáték, 1 - 2 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 3 óra is lehet. A játékot 2011-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb két személyes játék kategóriában, illetve szintén ebben az évben jelölték a Golden Geek Awards díjára is Legjobb harci játék kategóriában. A társast, a...
A Labyrinth: The War on Terror, 2001 – ? egy összetett társasjáték, 1 - 2 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 3 óra is lehet. A játékot 2011-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb két személyes játék kategóriában, illetve szintén ebben az évben jelölték a Golden Geek Awards díjára is Legjobb harci játék kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a váltakozó képességek, a kampány/harci kártya vezérelt, a pakli tervezés és a szimuláció mechanizmusokra.
A háborúk és a terrorizmus korszakában élünk. Az Amerikai Egyesült Államok nyíltan fellép a terrorszervezetekkel szemben. A Közel-Kelet és Európa hadszíntérré válik. Vajon sikerül időben véget vetni a dzsihádnak vagy a terror elszabadul?
Dzsihád! A Labyrinth: The War on Terror 2001 - ? egy nagyon összetett kártya alapú stratégiai játék. Témája a jelenkor terrorizmusának és az USA-nak küzdelme a világért. A két fél más módon, más célokért száll harcba. Ez remekül illik a játék témájához, hisz’ a való életben sincs ez másként.
A játékban központi szerepet kapnak a kártyák. Minden kör elején a két játékos felhúz egy meghatározott mennyiségű kártyát. Az amerikai hadsereg annál kevesebb kártyák kap, minél több katonája vesz részt háborúban. A terroristák a különböző országokból jövő támogatások mértékében kapnak lapokat.
A terroristákkal kezdve mindketten két-két lapot játszotok ki. A két lap egyszerre való kijátszásával könnyen összehozhatsz erős kombinációkat vagy megakadályozhatjuk az ellenfél valamelyik akcióját. A kártyákat két céllal tehetjük ki: a rajta szereplő szöveg aktiválásáért vagy pedig a hadműveleti (Operations value) értékük miatt. Erről a későbbiekben lesz szó.
Államok és kormányok A térképen feltüntetett államok számos jellemzővel rendelkeznek. Lehetnek vallásosak, kisebb-nagyobb erőforrásokat adhatnak, néhány helyen olajt találhatsz, valamint látható, hogy a kormányzat milyen viszonyban áll az USA-val.
A muszlim államok viszonyát mind az USA, mind a terroristák változtathatják más-más irányba. Amennyiben az amerikai erők elérik azt, hogy szövetségesnek tekintik őket az adott országban, részesülhetnek a bevételekből, szabadon állomásozhatnak katonái a területen, de ha a terrorizmus befészkelte magát, nem szívesen látják a távoli kontinensről érkezőket.
A nem-muszlim államok fellépnek a terroristák ellen, viszont nem mindegy, hogy milyen mértékben. Ha Amerika kemény eszközökkel küzd, de a világ többi állama nem kíván fegyveres erőket bevetni, Amerika veszíthet a tekintélyéből, így hátrányba kerülve: levonásokat kap a kockadobásokból. Ez egy nagy hátrány, mert a kártyák mellett a kockák is szerepet kapnak a legtöbb akcióban.
A háború lépései Mindkét fél más-más akciókat hajthat végre amennyiben a kijátszott kártyák hadműveleti értékét használják.
Az USA hat tevékenység közül választhat.
A megzavarással (Disrupt) terrorista csoportokat deríthetsz fel vagy vehetsz le a célpont országban.
A mozgósítással (Deploy) csapatokat tehetsz át az egyik államból egy másikba, avagy katonákat helyezhetsz el a készletből az egyik országra.
A rezsim leváltásával (Resime Change) egy iszlám berendezkedésű agresszív államot lerohanhatsz csapataiddal és kiépíthetsz egy barátságos hatalmi rendszert. Ez egy nagyon erőszakos lépés, viszont a későbbiekben kifizetődő lehet a plusz bevétel miatt. Fontos, hogy nem egyszerű úgy elhagyni katonáiddal egy ilyen államot, hogy azután ne kerülne rossz kezekbe.
Az ideák háborúja (War of Ideas) lesz a leggyakrabban kivitelezett akciód. Egy tiszta ötös vagy hatos dobással pozitív irányba módosíthatod valamely állam viszonyát veled szemben. Sokat számít, hogy hány ország áll a hátad mögött, ha harcra kerül sor.
A visszavonulással (Withdraw) kivonhatod csapataidat egy olyan országból, ahol alkalmaztad a rezsim leváltását. Ez egy nagyon kockázatos lépés.
Végül a riadó (Alert) akcióval megakadályozhatsz egy terrorista terv kivitelezését. Ehhez egy hármas hadműveleti ponttal rendelkező lapot kell felhasználnod.
A terrorista játékos négy akciót hajthat végre.
A toborzás (Recruit) segítségével új terrorista csapatokat állíthatsz fel, de csak akkor, ha van elég támogatásod.
Az utazással (Travel) a terrorista sejteket mozgathatod az államok között. Ez egy kockázatos lépés, könnyen lefülelhetnek a határoknál. A dobókocka dönti el, hogy sikeresen átjutottál-e a másik országba. A szomszédos államokba való utazáshoz nem kell dobni.
A dzsihád (Jihad) egy kockázatos lépés: amennyiben sikerül végrehajtani, az állam kormánya gyengül, de ha elbukja a sejt a feladatot, sajnos kikerül a játékból. A nagyobb dzsihád (Major Jihad) segítségével akár a saját oldaladra is állíthatod az államot!
A terv (Plot) akcióval a terrorista csapat komoly csapást mérhet egy államra, ha Amerika nem lép közbe. Ha sikerül a terv, csökkenhet az ország hatalma, az USA presztízse és növelheti a dzsihád pénzét. Mint látjátok, sok különböző és változatos akciót hajthatsz végre!
Győzelem Az USA győz, ha nincs több terrorista sejt a térképen, vagy legalább 12 erőforrást kap jó viszonyban lévő államoktól, vagy pedig van a világon legalább 15 jó vagy kielégítő kormányzat.
A terrorista játékos nyer, ha sikerül végrehajtania a tömegpusztító-fegyver (weapon of mass destruction) tervét, vagy iszlámirányítás alá kerül hat erőforrás, avagy a térképen van legalább 15 gyenge hatalmú vagy iszlám fennhatóság alá tartozó állam és az USA tekintélye egyes.
Mit tartalmaz a doboz? Egy nagy játéktáblát Európa, a Közel-Kelet és Afrika néhány országával; 156 jelzőt; egy szabálykönyvet; egy-egy segédlapot a játékosoknak; 120 kártyát; 30 fabábút (15 katonai erőt és 15 terrorista osztagot); valamint négy dobókockát.
A térkép igazán nagy, könnyen elfér rajta minden szükséges elem. Az egyes kellékek kialakítása jó, nehezen használódnak el. A játék külseje talán nem a legszebb, de hangulatos és a célnak tökéletesen megfelel.
A játék értékelése Ahogy korábban is említettem, a játék nagyon összetett, sokszor át kell rágni a szabálykönyvet, ami sajnos nem egyszerű. A szabálykönyv nem átlátható, sokszor végig kell lapozni, az első pár játéknál biztosan lapozgatni kell majd. Amint ismerünk minden szabályt, egy rossz szavunk nem lehet a játékra! A szerencsének jelentős szerepe van. Nem mindegy, hogy milyen kártyákat húzunk fel és miket dobunk a kockákkal. Persze, a jó taktika ezen valamelyest segít és a valóságban sem megy minden úgy, ahogy előre el lett tervezve. A játék két játékosra van tervezve, de lehetőség van egyedül is játszani. Ez nem a legjobb játékmód, inkább csak egy lehetőség az egyedüllét unalmának elűzésére. Mégis, ez egy kedves gesztus.
Összességében a játék nagyon jó, változatos, remekül lemodellezi a két szembeálló fél más-más módszereit. A mély stratégiát felvonultató, összetett játékot kedvelőknek feltétlenül ki kell próbálniuk!
Játék közben a lapok sérülnek és kopnak a legkönnyebben. Szeretnéd, hogy "örökké" tartsanak? Akkor ne felejts el kártyavédőt választani hozzájuk! Általános használatra tökéletesen megfelel a Standard készlet, de ha biztosra akarsz menni, válaszd a Prémium készletet: ebben a kártyavédők anyaga 25%-al vastagabb, így még gyakori játék mellett is biztosan megvédik lapjaidat.
általános használatra Mayday Card Game kártyavédő, 100 db Ebből 2 csomag kell. Prémium készlet
igényes játékosoknak Mayday Premium Card Game kártyavédő, 50 db Ebből 3 csomag kell.
Kategória:
Politika, Háború, Modern hadviselés
Mechanizmus:
Akció pontok, Váltakozó képességek, Kampány/Harci kártya vezérelt, Pakli tervezés, Szimuláció, Kockadobás, Pontról pontra mozgás, Terület befolyásolás/irányítás, Solitaire, Szcenárió / Küldetés / Kampány, Akció/Esemény, Command Cards, Események, RES-02 Stat Check, VIC-15 Circuit Breaker / Sudden Death, VIC-19 Tug of War
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Az Awakening kiegészítő folytatja az alapjáték történetét és próbál hű lenni a történelmi alakulásokhoz 2010 után. Fontos megjegyzés: Sajnos a kiegészítő nem külön dobozban, hanem egy kicsit szerencsétlenebb megoldásként, simítózáras csomagolásban került forgalomba. A tokenek, lapok és a fa elemek természetesen kaptak még egy saját csomagolást is, így is...
Labyrinth: The Awakening, 2010 – ? társasjáték Kiegészítő 15581 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
A Labyrinth: The Forever War, 2015 - ? egy 1-2 játékosra tervezett kártyavezérelt társasjáték, ami a szélsőséges iszlamisták - akiknek célja, hogy szélsőséges elveiket a muszlim világra kényszerítsék - által keltett folyamatos fenyegetéseket szimulálja egy stratégiai játékban. Ott folytatódik, ahol a Labyrinth: The Awakening, 2010 - ? abbamaradt, és új...
Labyrinth: The Forever War, 2015-? társasjáték Kiegészítő 13298 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
Labyrinth: The Rise of Al-Qaeda, 1993 - 2001 is the third expansion for Volko Ruhnke’s acclaimed Labyrinth: The War on Terror, 2001 - ?, a 1-2 player card-driven boardgame depicting the geopolitical struggle in the Middle East between revolutionary Islamists (mostly Salafist) on the one hand (represented by the “Jihadist” player), and the US-led West plus...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Labyrinth: The War on Terror, 2001 – ? társasjátékhoz