Az Imperium: Horizons egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 40 - 160 perc is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a váltakozó képességek, a pakli tervezés, a pakli építés, a solitaire és a játék végi bónuszok mechanizmusokra. Legyél te a...
Az Imperium: Horizons egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszú, akár 40 - 160 perc is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a váltakozó képességek, a pakli tervezés, a pakli építés, a solitaire és a játék végi bónuszok mechanizmusokra.
Legyél te a legnagyobb civilizáció, amelyet a világ valaha látott!
A te kezedben van a történelem egyik leghíresebb népének sorsa. Állandó támadásveszélyben új földek meghódítására kényszerülsz, felügyelned kell a tudomány és kultúra drámai fejlődését, és népedet a birodalom korszakába kell vezetned. Ha túl gyorsan terjeszkedsz, a nyugtalanság térdre kényszeríti a civilizációdat; ha túl lassan építkezel, csak egy lábjegyzet leszel a történelem nagykönyvében. A tizennégy radikálisan aszimmetrikus civilizáció egyikeként azért versenyzel, hogy a világ valaha látott legdominánsabb birodalmává válhass.
Az Imperium: Horizons egy önálló játék, amely civilizációinak mindegyike egyedi és kihívást jelentő ellenfelet jelent a szólójátékban. A játék teljes mértékben kompatibilis az Imperium: Classics és Imperium: Legends játékokkal, ha még tovább szeretnéd bővíteni a rendelkezésre álló civilizációk körét. A játék tovább tartalmaz egy új kereskedelmi modult, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy átélhessék egy virágzó gazdaság minden intrikáját, vagyonosodását és dinamikus politikáját.
Kategória:
Kártyajáték, Civilizáció
Mechanizmus:
Váltakozó képességek, Pakli tervezés, Pakli építés, Solitaire, Játék végi bónuszok, Market, Move Through Deck
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2024-04-11 09:11:59
Szia, szerintem a játék alapmechnikája egyáltalán nem bonyolult, kártyákat szerzel meg egy közös piacról, majd a legoptimálisabb módon játszod ki azokat a körödben, láttuk már sokszor. A sok kulcsszó miatt lehet az első néhány játék még bogarászós, de utána szerintem a nehézséggel nincs gond. Önállóan is játszható ez a játék, nem szükségesek az előző dobozok, sőt némely review-ban azt is mondták, hogy jó ötlet lehet ezzel kezdeni, ha valakinek egyik sincs meg, hiszen sok nemzet van benne, az egyszerűbbektől a kimondottan bonyolultig. Viszont a Horizonsban lévő közös paklik (régió kártyák, civilizált és civilizálatlan lapok) érezhetően a kereskedő modul támogatására szolgálnak, így ha olyan nemzettel játszunk, amelyiknél nem használnánk a kereskedős kieget, mi az első két rész közös pakliját szoktuk használni. Szóval az az igazi, ha mindhárom megvan, de nem feltétel, az ebben lévő közös kártyák is tökéletesen működnek. Jó játékot, használjátok a scoring appot a játék végi pontszámításhoz, támogatja a Horizonst is és szerintem a játékhoz elengedhetetlen :)
2024-04-10 22:36:54
A magyar frakció miatt venném meg a játékot. Baj, ha nincs meg az első kettő rész? Ha csak ez van, sokat vesztek? Gyakorlott társasosként is kell tartanom a nehézségétől?
2024-03-24 11:01:50
(folyt.)
Szerencsésebb lett volna az is, ha teljesen opcionálisak maradnak ezek a kereskedőutak, a 14 nemzetből azonban 6-nál kötelező a használatuk, ami leszűkíti a választást azok számára, akik az egyszerűbb Imperium játékmenetet választanák. Igaz, nekik továbbra is ott vannak a Classic és a Legends népei is pluszban, amik persze teljesen keverhetőek az ebben a dobozban lévőkkel. Tegyük hozzá: elsőre számomra is ijesztőnek és vontatottnak tűnt ennek a modulnak a használata, de egyáltalán nem az, néhány kör alatt beletanul az ember! Mégis úgy érzem, a Catan-féle "adok két fát egy birkáért" elven alapuló, egyszerűbb kereskedelmi szabályok áramvonalasabbá tehették volna a játékmenetet, és félő, hogy ez a rendszer első ránézésre egyeseket inkább elrettenthet ettől az egyébként fantasztikus játéktól.
Mert az Imperium: Horizons egy lehengerlő alkotás, ami nem csak megugrotta az előző részek által is igen magasra tett lécet, de még feljebb is helyezte azt. Az eddig megjelent 30 civilizáció, az eltérő hatású közös paklik gyakorlatilag végtelen újrajátszhatóságot biztosítanak, főleg az olyan history nerdeknek, mint amilyen én is vagyok. Nem értek egyet azzal sem, hogy ez csak tisztán szóló játékként jó, de tény, hogy nem ezzel a dobozzal, hanem inkább a magyarul is megjelent Imperium: Ókori birodalmakkal kezdeném a betanítását. Ha az első rész játékmenete, és a második rész fiktív nemzeteinek csavart mechanikája is tetszett, a te polcodon is ott a helye a Horizonsnak!
2024-03-24 10:40:44
Számomra az idei év egyik legjobban várt társasjátéka volt az Imperium: Horizons, miután az előző két részt már rongyosra játszottam itthon, nem volt kérdés, hogy ezzel is bővítem a gyűjteményemet. Nagyjából 10-12 játékot tettem eddig bele, és amellett, hogy a másik szemem nagyon (tényleg nagyon) nevet, az egyik azért egy kicsit sír is.
Nevet, mert van minek örülni a dobozt kinyitva: 14 új nemzetet fedezhetünk fel ebben az önállóan is játszható kiegészítőben, csaknem duplája a korábbi részek felhozatalának (igaz, az ára is csaknem kétszerese). Az új nemzetek mindegyike tömve van jó ötletekkel és mechanikákkal, öröm volt végigpörgetni a perzsa birodalmat felváltó szászánidák, vagy az állandóan utazgató polinézek pakliját, a végén pedig utánaolvasni, hogy egy-egy kártyán lévő esemény vagy személyek milyen szerepet töltöttek be az adott civilizációban. Nem beszélve a magyarokról, akikkel a vérszerződés és a honfoglalás lépéseit kell végigjárnunk, hogy aztán felvegyük a kereszténységet és bezsebeljünk egy rakás győzelmi pontot Szent István mumifikálódott jobb kezének "kifejlesztése" után. Minden játék egy élvezetes, interaktív történelemóra, és egy tucat újabb kör kell ahhoz, hogy egy-egy pakli mesterévé váljunk.
Javítottak emellett a komponensek minőségén is, a tokenek textúrája prémiumabb érzetű, a szabálykönyv pedig jóval használhatóbb az előzőnél. Tetszett a kártyák rendezésére szolgáló papír "járékostábla" is, habár összeragasztottam egy ponton, mert két részből áll és nekem állandóan szétcsúszkált.
Ami viszont nekem kissé csalódás, az a kereskedő modul. Nagyon tetszett a koncepció, hogy növelnék a játékosok közötti interakciókat, és első olvasatra úgy képzeltem, hogy a túltermelődő erőforrásainkat cserélgethetjünk majd általa, valamilyen szabályozott kereteken belül. Ehelyett viszont sok kereskedőút csak újabb kártyaszerzési lehetőséget biztosít, vagy olyan hatásokat, amelyekre pluszban kell figyelni, így még tovább nyúlik az egyébként is sokat kritizált játékidő.
2024-02-15 13:11:38
(folyt)
-Alapvetően kipakolás előtt bizonyos lapokat ki kell venni a common pakliból, általában támadó lapokat, helyettük kereskedelmi lapokat kell betenni. Ez nagyon érdekes, mert maradnak támadó lapok a játékban, de azok többnyire a néped adta lapok lehetnek. Emellett mindenki "kereskedőkkel" kezd, ami egy plusz lap és segít interakcióba lépni az egyéb kereskedelmi lapokkal.
-Ebből következik, hogy az agresszió inkább a játék második felében kerül elő, amikor a birodalmi lapokból megvehető támadó lapok is beköszönnek. (persze van olyan nép, aki a játék elejétől agresszív, de nem ez a jellemző)
- De mi van helyette? A kereskedelmi lapokat röviden úgy lehetne leírni, hogy olyan a tablódba kitehető lapok, melyek közös lehetőségeket adnak az összes játékosnak. Bárki használhatja őket, igaz, ha más használja a te kereskedelmi útjaidat, azért fizetnie kell számodra és győzelmi pontokhoz juttat téged. A kereskedelmi lapok képességei nagyon szerteágazóak, lapokhoz juttathatnak, cserélgetni tudsz velük nyersanyagokat, a piacot tudod manipulálni velük stb.
-Az Imperium eddig is agyégető, matekos játék volt, de most úgy érzem, hogy ez az oldala jobban kidomborodik. A játékban így erősen a kereskedelmi lehetőségek kiaknázásán múlik minden, ami viszont egy verseny a játékosok között, mert - ha nem mondtam volna - nem maradnak ezek a lapok örökre játékban. Az alkalmazkodóbb játékos hamarabb lesz Empire, ergó hamarabb fog a tudni a "kard után kapni." A játék dinamikája ezért sokkal inkább a "békés" tervezést helyezi előre, ami majd háborúba torkollhat. Kevesebb direkt odaszúrást enged a korai játékban, cserébe sokkal több matekozást kíván meg tőled már a kezdeti szakaszban is.
- Bár a modult nem kötelező használni, de a Horizons népei közül akadnak olyanok, akik ha játszanak, akkor muszáj kereskedni. Ezen népekkel a kereskedés még izgalmasabb, mert ők még jobban, saját maguk lapjaival is ezt a mechanikát erősítik.
-Bármelyik néppel kereskedhetünk, akár Classics vagy Legends is lehet.
2024-02-15 13:04:18
Ez a kiegészítő tulajdonképpen kötelező az Imperium fanoknak.
A népek még egyedibbek, még izgalmasabbak mint ez előtt, jóval jobban ráfeküdtek az alkotók az asszimetriára, ami megjegyzem, eddig sem volt kicsi. Az új common pakli okosabb, jóval mélyebb élmény vele játszani, mint ez előzőek dobozainak paklijaival. De ebben a kiegben jönnek be az újra gondolt Legends és Classics lapok, átláthatóbb tokenek, fejlesztett szabálykönyv, játékos "tábla" az előtted fekvő lapok könnyebb kezelésére és a "Kereskedelem modul". Ez utóbbi annyiban érdekes, hogy ha valakinek nem tetszene a kereskedelem modul, az igen nagy baj, mert bizonyos népeknél kötelezően használni kell ezt. A választható népek sokasága pedig rögtön le is csökken emiatt 6 néppel.
Nem akarok minden újdonságról szót ejteni, mert azt gondolom, hogy aki rákeresett erre a játékra, már nagyjából tudja, hogy mire számítson. Egyedül a Kereskedelemről szeretnék pár gondolatot kifejteni röviden, leegyszerűsítve, mert az a legújabb dolog a Classics és Legends fanok szemében és ugye ezen múlik, hogy ténylegesen hány néppel tudsz játszani a dobozban fellelhetőek közül:
(Folyt. köv.)
Formidable adversaries are arrayed against you. Your people stand ready. History beckons. In your hands lies the destiny of one of history's great civilizations. Under constant threat of attack, you must conquer new lands, oversee dramatic scientific and cultural advances, and lead your people into the era of empire. Expand too rapidly, and unrest will...
Imperium: Legends társasjáték 5000 Ft-tól! - 1 felhasználó és 3 üzlet árulja ezt a játékot!
Hódíts, termelj, építs – legyen a te birodalmad a legdicsőbb! Az Imperium: Ókori birodalmak összetett pakli- és birodalomépítő kártyajáték. A játékosok teljesen eltérő működésű népek irányításával, erőforrások gyűjtésével igyekeznek minél virágzóbb birodal-mat felépíteni. Magyar nyelvű játékszabály Letöltés Angol nyelvű játékszabály Letöltés Magyar nyelvű...
Imperium: Ókori birodalmak társasjáték 5000 Ft-tól! - 11 felhasználó és 26 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Imperium: Horizons társasjátékhoz