A Hansa Teutonica: Bővített kiadás egy közepesen összetett társasjáték, 3 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő 45 - 90 perc. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a terület befolyásolás/irányítás, az útépítés, a vedd el és a tech trees / tech tracks mechanizmusokra. A német...
A Hansa Teutonica: Bővített kiadás egy közepesen összetett társasjáték, 3 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő 45 - 90 perc. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a terület befolyásolás/irányítás, az útépítés, a vedd el és a tech trees / tech tracks mechanizmusokra.
A német Hanza-szövetség (latinul Hansa Teutonica) észak-németországi kereskedők szövetsége volt a középkorban. A kereskedők és városok Hanza-szövetségéhez csatlakozó városokat Hanza városoknak nevezték.
A Hansa Teutonica egy nyílt akciós stratégiai játék, amiben a cél gazdagságot és hírnevet szerezni a Hanza-szövetségben.
Kereskedők és ügynökök okos felhasználása, képességeink időben történő fejlesztése, az ellenfelek állandó megfigyelése és a létfontosságú hírnév megszerzéséhez szükséges különféle lehetőségek legjobb felhasználása a kulcsa annak, hogy a történelem legsikeresebb kereskedőcéhét vezessük.
Kategória:
Középkori
Mechanizmus:
Akció pontok, Terület befolyásolás/irányítás, Útépítés, Vedd el, Tech Trees / Tech Tracks, Játék végi bónuszok, Ownership
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2024-08-27 12:00:04
Ez az a játék, amit mindennap szeretnék játszani, de a megjelenése óta még csak két alkalommal sikerült. Az én társaságomban valamiért senki nem szereti, pedig szerintem zseniális. Sajnos további buktatója, hogy csak 3+ fővel működik jól igazán. Ennyi embert pedig nehéz összeszednem a környezetemben. Remélem egyszer felkerül BGA-ra, hogy legalább ott tudjak vele játszani. Sajnos el is adtam emiatt, mert azt nem szeretem, ha valami csak porosodik a polcon. Kimondottan "játékos" szemmel tekintek a hobbira, és utálom, ha valamelyik játékom nincs, és nem is lesz kihasználva.
2024-08-02 09:30:25
Német kereskedelmi szövetség menedzselése a középkorban? "Izgi..." Ha ezen és a külcsínyen átlépünk, egy igazi gyöngyszemre lelhetünk.
✅: A spártai külső remekül összefűzött mechanikákat rejt. A saját játékostáblánkat a saját szánk íze szerint fejleszthetjük, rámehetünk a mozgékonyságra, több kereskedőre, jobb játék végi szorzókra, ez mind csak rajtunk áll. Illetve ellenfeleinken is, mivel a hálózat kiépítése igazán okos interakcióval van megoldva. Ha valakit "kitúrunk" egy helyről, ő kompenzációt kap és teljesen valid megközelítés lehet ezekre a jóvátételekre építeni a stratégiánkat. A győzelemhez rengeteg út vezet és nagyon izgalmas, hogy amint valaki eléri a 20 pontot vége is a játéknak, jön a végső pontozás. Megpróbáljuk hajtani a játék végét a játék közben megszerezhető pontokkal? A végső pontozásra gyúrunk, és ha valaki befejezi a játékot, azzal a mi malmunkra hajtja a vizet? Parádés döntési helyzetek elé állít a játék, ahol a stratégiánkat taktikai döntésekkel módosíthatjuk.
❎: Azon játékok táborát gyarapítja, akiknek a borító a legnagyobb ellensége. A megjelenése is nagyon szegényes, de mivel a játék tematikája nem lehullik, hanem szép magyarosan "még fel sem volt hullva", ezért elég funkcionális. Bár játszható 3 fővel is, a klasszikus játékostáblán ez igazán halvány élményt nyújt.
⚠️: Számomra remek az interakció mértéke, de lesznek akiknek ez sok, mivel itt nem tudjuk a saját pecsenyénket sütögetni csak. A másik terveit is meg kell próbálni kitalálni, mert csak úgy lehetünk igazán sikeresek.
Összegezve: ha 4-5 fővel egy igazán okos, pörgős és interaktív euro játékot keresel, akkor messzemenőkig tudom ajánlani. Ha fontos a téma, akkor inkább menekülj!
Ha kicsit békésebb kereskedésre vágysz, akkor a Concordia okos kártyavezérelt akcióválasztással vár téged.
Ha szerinted a kereskedelem a riválisok eszén való túljárás és a másik cégének bedarálása, akkor a Food Chain Magnate vár még kegyetlenebb interakcióval és zseniális játékmenettel.
BGG értékelés: 10/8
2022-11-02 11:57:28
Ne bánkódj, a játékotok ugyanolyan jó volt így is. Egyszerűen az általatok használt pontozással kalkuláltatok, ahhoz igazítottátok a lépéseiteket. Ahol ennyi helyről jönnek a pontok ott egy két pontozási feltétel változtatása nem sokat jelent. Nincsenek ezek milliméterre kitesztelve, lemodellezve, hogy csak azzal a pontozással legyen optimális a játék.
Ti ilyen háziszabállyal játszottátok, és kész 😃 Ti a hosszabb útvonalakat díjaztátok, az eredetiben a rövidebb, de több állomásos is díjazva van.
2022-11-02 10:58:20
Angolul olvastam és valóban még a kép is ott van. Lehet, hogy a végére már kicsit elegem lett, mert annyira körülményesen fogalmaz a szabály, hogy kb. még azt is megmondja, hogy a kis kockákat a hüvelyk-és mutatóujjaid közé kell fogni és úgy lehelyezni. Biztosan jól olvastam elsőre, csak utána eltelt pár nap, mire tényleg játszottunk is vele és akkor már a rossz szabállyal tanítottam. Át kellett volna futnom még egyszer a szabályt, túlságosan bíztam a memóriámban. Lehet intő jelen annak, hogy kevesebb sört kéne fogyasztanom a játékok mellé, mert kezd beütni a Korsakoff-szindróma.
2022-11-02 10:22:19
A magyar szabályt olvastátok? Mert ott tényleg nem annyira egyértelmű a megfogalmazás. Az angolban még külön kép is van ennek a pontozásnak a magyarázatához. (Nem játszottam a játékot, csak olvastam a szabályait, és beugrott, hogy ehhez pont kép is van.)
2022-11-02 10:03:09
Egyik nap olvasgattam a BGG-n a Hansa Teutonica fórumot és az egyik felhasználó írta, hogy előfordult már emberekkel, hogy a legnagyobb hálózatukért járó pontszámot rosszul adták össze. Mert nem úgy kell, hogy minden, a legnagyobb hálózatodban szereplő város után kapsz egy pontot, és aztán azt megszorzod a megszerzett kulcsok számával. Hanem úgy, hogy megnézed, hogy a legnagyobb hálózatodban összesen hány KERESKEDŐÁLLOMÁSOD van és ezt a számot szorzod meg a megszerzett kulcsok számával. Ledöbbentem, mert ezt a szabályt eddig mi is benéztük, pont így, ahogy a fórumon leírták. Elég sokat játszottunk már vele, de ezek szerint még soha nem a helyes szabály szerint. Nem tudom, hogy, hogyan nézhettem ezt be. Na mindegy, a lényeg, hogy utána írtam a barátaimnak, hogy a hálózatot máshogyan kellett volna pontozni és, hogy ez azt jelenti, hogy visszamenőleg az összes eddigi játékunkat én nyertem volna meg. Sajnos bizonyítékot nem tudtam hozzá szolgáltatni.
A Shut Up & Sit Down srácok fogalmazták meg legjobban: The greatest eurogame ever made.
(Nyilván sokat kéne játszani nagyon sok euroval, hogy ezt az állítást komolyan lehessen venni, de ennyi játékot kipróbálni nem hogy időm, kedvem sincs.)
2022-08-17 19:15:43
Szerencsére mielőtt megvettem volna, lehetőség nyílt a kipróbálásra, így megfontoltabb döntést tudtam hozni. Emlékszem elsőre nagyon megtetszett, sokat vártam tőle. A big boxos kiadással sikerült játszanom, itt meg is jegyezném, hogy nagyon jót tett a vizuális ráncfelvarrás a játéknak. Az eredeti borítója szerintem elég otromba volt, és a központi táblán is tetszik, hogy picit élénkebben jelennek meg a színek. Alapvetően nem egy túl összetett játék, igazi középnehéz eurónak mondanám. Tetszett, hogy egymás kockáinak kiütögetése ellenére sem túl konfrontatív, hiszen ez az akció az ellenfeleinknek is biztosít új lehetőségeket. Nagyon oda kell figyelnünk a saját játékostáblánk (íróasztalunk) megfelelő mértékű fejlesztésére, mert ha ezt elhanyagoljuk, nem sok esélyünk lesz a játék során. Igen jó kis búnuszokkal hálálja meg ezt a játék. A kelet-nyugati összeköttetés létrehozása egy jó kis mini versenyt teremt a játékosok között (azt hiszem ez tetszett a legjobban az egész játékból). Ami viszont nem annyira nyerte el a tetszésem, az a sok kisebb-nagyobb megkötés a kereskedők lehelyezésénél, és a kereskedőállomások építésénél (számomra kicsit szaggatottá válik tőle a játékmenet és ha benéztél valamit, nem tudod annyira könnyen korrigálni a hibádat). Alaposan oda kell figyelned minden egyes helyezkedésre, hogy ha esetleg adódik valami váratlan lehetőség azt ki tudd használni. A próba után tisztán láttam, hogy nem fogom beszerezni a gyűjteményembe a Hansa Teutonicát, de nincs ellene semmi kifogásom, ha valaki szeretné elővenni nem kukacoskodom. Számomra akadnak bőven élvezetesebb hálózat építő játékok, amik kevésbé szárazak tematikailag (az alap elgondolás jó, de valahogy nem csúcsosodik ki a játékmenet során, vagy csak én nem tudom kellőképpen beleélni magam). Egy próbát mindenképp megér, mert van fantázia a játék mechanizmusainak vegyítésében, de nem vált a kedvencemmé, országos példája a BGG-n 7-es értékelésnek (ha előkerül játszom vele szívesen, de abszolút nem favorit).
2022-03-29 11:52:47
Itt emlékezzünk meg akkor már Steding szép (és jó) játékáról is, a Gugongról. ;)
A kis Hansa (Michael Schacht) nevében kikérem a lehanzázását a játéknak. :D Amúgy az is egy jó kis játék, ha ennyi nincs is benne, mint a Teutonica-ban.
A külső funkcionális. Nekem hamar absztrakttá válik egy játék, lepattog a króm, és a mechanikára figyelek, szóval engem nem zavar. Sőt, mint írtam, örülök, hogy nem a talmi csillogással akarják a sokszor középszerű vagy rossz élményt eladni.
A következő játékom a Franchise lesz ebben a zsánerben szerintem. Azt lehet szépnek nevezni, de attól még megmarad old school eurónak.
2022-03-29 00:47:23
A Hansa egy zseniális játék.
Közepes euró, ami nagyon könnyen magyarázható és kiemelkedően nagy az interakció mértéke - pont ezért tud sokkal-sokkal jobb játékélményt, konfliktust és/vagy katarzist is adni mint a legtöbb euró, akár a hobbijátékosoknak is. Szerintem. :)
Kár, hogy Steding is nagyjából egyszer nyúlt igazán bele a tutiba... a Firenze és Staufer is elég jó játékok, de a Hansánál kicsit az az érzésem, hogy ott kb minden összejött / mindent eltalált... (de azért nem titulálnám a szerzőt one-hit wondernek, mint mondjuk Friese a Power Griddel, annál azért Steding bőven többet tett le az asztalra)
Kitétel: a Sztroganovot még nem próbáltam..
PS: Érdekes hogy a külcsínyről ennyire pozitív a vélemény... általában külföldi fórumokon azt ekézik legtöbben, és az én véleményem is elég semleges volt (se nem pozitív, se nem negatív) - de a Staufer pl sokkal szebb :)
Mondjuk 2010 körül ez a barna szín nagyon népszerű volt, a Firenze is hasonló.
2022-03-28 13:48:32
Nézd, én igazi régimódi euró kedvelő vagyok, nekem ez egy jó játék. Engem meg a minikkel telepakolt játékok láttán fog el a gyanakvás. Mikor ez került kipróbálásra, akkor a Nemesis és a Blood Rage helyett választottam ezt. Kinek-mit jelent a katarzis? Hidd el, a videó nem adja vissza a letisztult eleganciát, de lehet, ez csak nekem az. A játék meg kerek szerintem. Nem érzem, hogy foltozni kellene, vagy kimaradt valami. A big box amúgy is rejt magában pár kieget, de a plusz térképek kivételével nem érzem nagy szükségüket.
Ezt a játékot ki kell próbálni 4-5 fővel, hogy megérezd mi van benne.
2022-03-26 19:01:35
Nézegettem ezt a játékot korábban én is és meg kell hagyni a doboz és szerintem a tábla is elég szépen kivitelezett viszont valahogy én a játékban nem fedeztem fel azt a hatalmas katarzist a nézett videók alapján.
Persze ez nem releváns tapasztalat mint a tied és játszva lehet másképp látnám a dolgot viszont úgy éreztem mintha valami hiányozna még a játékból.
2022-03-25 13:20:16
Elegáns játékmenet, könnyű szabályrendszer, több út vezet a győzelemhez, ronda tábla, egyszerű fa jelölők. Mi kell még? Nekem ennyi bőven elég... Újabb nagyszerű játék a bézs eurók dicséretéhez…
Interakció: ez egy euró abból a korból, ahol még építettek a játékosok egymásrahatására. A kölcsönhatás több ponton is érdekes és ötletes. Példa: blokkolhatod a társad az út építésében, ami neked nem csak az ő hátráltatását jelenti, hanem passzív és erős terjeszkedési lehetőséget szül rögtön, ha fellép a blokkolásod feloldására. Dupla haszon. Viszont a játék kínál kiutat is azzal, hogy kimozogjon a másik fél az útról, és máshol jelenjen meg, ezzel viszont veszítesz egy akciót, ami azért elég szűkös a játékban. Ez a húzom-eresztem mechanika elég jól működik, és a taktika része kell hogy legyen. De mondhatnám azt is, hogy passzív pontbevételre tehetsz szert, amit a többiek adnak neked, ha ügyesen építkezel.
Szabályok és a játékélmény aránya: maximális pontszámot kap. A játékot nem hátráltatja a szabályok sokasága, könnyen tanulható. A szabályok elsőre bonyolultnak tűnnek, de a kezdőkörben eloszlik minden kételyed. Pár apróságra kell mindig figyelni (mi megy a saját, és mi az általános készletbe, bónuszlapkák jelentése), ami egy pont levonás nálam az elegancia skálán, de nem vészes, nem válik adminisztratívvá a játék. Ugyan néha kicsit ellentmondásos a példa és a magyarázat a szabálykönyvben, de ezen át lehet lendülni. A játékmenet gördülékeny.
Taktika és stratégia aránya: parádés. Nagyon jó keveréke ez a két ellentétes gondolkodásnak. Ezt főleg az szüli, hogy ebben a játékban nem elég a magad dolgát csinálni, másokat is figyelni, adott esetben hátráltatni kell.
Tanulási görbe: degresszívnek mondanám. Hamar bele lehet jönni az alapokba, de ez egy sakk hatású játék: egyszerű lépések, ám nagy mélység, amit nem lehet egy-két játékkal kijátszani.
2022-03-25 13:19:02
Játékhossz és élmény aránya: partiban van a kettő. Talán kicsit hosszabb, mint kéne, de nem vészesen. Öten két óra alatt játszottuk le.
Felpörgés és halmozódás: szűkösen indul a játék, de aztán beindul a fruttiszórás, ha jól építed fel a tablód és a kereskedővárosaid is jól pozicionálod. Én szeretem, ha a játék a jól megalkotott stratégiám okán ad már a végén, és ezt itt meg tudod tenni. Fel tudok úgy állni, hogy jól kiépítettem, elégedett vagyok.
Használati ergonómia: ez egy bézs euró: ronda, funkcionális, száraz, tematikátlan, barna… stb. Ez ne tévesszen meg, itt az élmény a fontos, nem a külcsín. Ez nem Kickstarteres játék.
Tematikához köthető szerencsefaktor: nem hogy a tematikához, hanem általánosságban is egy nagy nulla. Nincs benne. Talán a bónuszlapkák táblára kerülésében van, de ott se akkora a szórás a hatásokban, hogy túlzónak éreznék párat.
Győzelemhez vezető utak: na, ez igazán nagy erőssége a játéknak. Ugyanis számtalan variáció van. Lehet tablóépítő effektív / bónuszlapka-gyűjtő / kereskedőház-építő / úthosszra építő / aktív - vagy épp ellenkezőleg –, passzív pontokra építő stratégiád is akár, és mindegyik szinte azonos hatású. Ez adja meg a játék magas újrajátszhatóságát igazán: a különböző stratégiák alkalmazása vagy azok keveréke. Ebből látszik, hogy pontsaláta a játék, de közepes szinten. Nem Stefan Feldi értelemben eltúlzott. Jól követhetők és mérlegelhetők a pontszerzési lehetőségek, mi több, megkockáztatom, még számolhatók is, de ehhez több játék során megszerzett gyakorlat kell.
Újrajátszhatóság: a mechanikai ismétlődik, repetitív persze, mert mindenki utakat épít, de eleve 3 térkép van hozzá. Az akcióhelyek is fixek a táblán, tehát jó eséllyel következő körre is arra, azon az úton hajtasz. A győzelemhez vezető utak próbálgatása adja a nagy újrajátszhatóságot.
Kinek ajánlom?: annak, aki értékelik az eleganciát, és nem a külalak fontos számára. Szerintem mindenkinek ki kell próbálni egyszer, de gémereknek kötelező darab.
2021-12-08 13:23:36
A Big Box része a Britannia tábla, ami két fő részére (is) lett kitalálva. Olyan, mint a Concordiában a Kréta vagy Korzika. Kell egy harmadik semleges játékost alkalmazni a főbb helyek blokkolásásra, és akkor elindul egy olyan láncreakció, mint a Pandemicben az ő hatására. De azért ez egy többfős játék marad csak...
2021-08-26 22:26:41
Elég nagy a rizikó ebben a játékban az, hogy alapjában véve 3, de inkább nagyobb játékosszámnál domborodik ki ez a játék. A gyártók ezt bevállalták. Valamit biztos tudnak! Mert amúgy első ránézésre egy átlagos kinézetű játék ez, története nincs, a témája sem egy különleges. Kereskedősnek sem igazán mondható, egy majdhogynem absztrak játék, csak éppen vannak rajta rajzok is... A bábúk is csak kockák vagy korongok. És azért is nehéz, mert ha van is annyi játékos a társaságban aki játszana valamit, akkor benne van a pakliban az is, hogy ezt a száraz mechanikát nem biztos, hogy mindenkli szereti! Útvonalakat és állomásokat kell megszerezni, és hát bizony "gonoszkodni" kell és el kell távolítani néha a más játékosok jelzőit is. Szóval aki ezt a szivatós részt nem szereti, annek nem ez a játéka.
Ellenben nekem tetszik a térkép kinézetű táblája, és tudtommal van több (3) választható térkép is, hogy javuljon az újrajátszhatóság. Én lehet, hogy nem venném meg ezt a játékot, de csak azért, mert tudom, hogy ennyi embert nem tudnék rávenni, hogy játszon. Pláne ilyen mechanikával. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy vannak, akik szeretnek játszani ezzel a játékkal, és ez itt a lényeg!