A Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A játékot 2011-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb tematikus játék kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet...
A Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A játékot 2011-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb tematikus játék kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a váltakozó képességek, a szerepjátszás, a kockadobás és a rács mozgás mechanizmusokra.
A Tűzvihar-csúcs körüli településeket nagy veszély fenyegeti: goblinok és orkok portyáznak a közelben és gyakran fosztogatják a falvakat. Még ennél is rosszabb hír, hogy a vulkánnak új lakója akadt: Ashardalon, a hatalmas vörös sárkány. Csak egy bátor hősökből álló csapat képes bejutni a hegy mélyébe és elpusztítani a sárkányt.
A Wrath of Ashardalon a D&D játékok egy újabb darabja, melyben a játékosok hősöket alakítanak, akik készen állnak harcba szállni és megmenteni a birodalmakat. A játék során behatoltok a vulkánba, körbejárjátok a barlangrendszert, szörnyeket győztök le, kincseket találtok és fejlődtök.
A játék elkezdéséhez ki kell választanotok egy küldetést a mellékelt küldetésfüzetből. Ebben szerepel minden, amit csak tudnotok kell a feladatról. Fontos, hogy a térkép a játék közben épül véletlenszerű elemekből, így sosem tudhatjátok, hogy mi vár rátok a következő teremben. Átgondoltan kell haladnotok Ashardalon birodalmában.
A következő feladatotok annak eldöntése, hogy ki melyik hőssel szeretne játszani. Öt karakter közül választhattok: Heskan, a sárkányszülött varázsló; Quinn, az ember pap; Keyleth, az elf lovag; Tarak, a fél-ork kalandor és Vistra, a törpe harcos. Bizonyosan talál mindenki megfelelő szereplőt.
A karakterek kiválasztását követően meg kell határoznotok a kezdőképességeket is. Vannak kisebb hatalmak, amiket minden körben használhattok, és vannak olyanok, amik rendkívül erősek, de csak egyszer alkalmazhatók. Például Keyleth használhatja a Gyógyító kezek varázslatot, valamint választhat négy további képességet.
Ha megvagytok az előkészületekkel, helyezzétek fel hőseiteket a térképen kijelölt pontra, majd jöhet az első kör.
Minden kör három fázisból áll: egy a hősnek, egy a felfedezésnek és egy az ellenségnek.
Hős fázis (Hero Phase): első teendő annak ellenőrzése, hogy mennyi az életerőd. Ha nulla, fel kell használnod egy gyógyítást (Healing Surge). A küldetés elején kettőt kaptok, amik közösek. Ha a jelzők elfogytak és nem tudod meggyógyítani a hősöd, elvesztettétek a játékot.
Ezután egy akciót végrehajthatsz. Mozoghatsz, majd támadhatsz; esetleg támadsz, majd mozogsz; avagy kétszer mozogsz. Az akciód végrehajtása után elkezdődik a következő fázis.
Felfedezés fázis (Exploration Phase): ebben a fázisban kerülnek fel az újonnan felfedezett területek. Ha hősöd egy terület szélén áll, fel kell csapnod egy új térképdarabot és fel kell helyezned a megfelelő helyre. Ezután egy szörnylapot is fel kell húznod, aminek figurája felkerül, kártyája pedig a tied lesz. A továbbiakban te fogod irányítani a rémséget.
Gonosztevők fázisa (Villain Phase): Amennyiben nem helyeztél fel új területet vagy a felhelyezett részen fekete háromszög van, fel kell húznod egy eseménylapot a találkozás pakliból (Encounter deck). Ez a pakli sok-sok elkerülendő dolgok rejt: csapdák (pl. lávafolyam), események (pl. egy szörny őrjöngve rád ugrik) vagy veszélyek (pl. a sziklaomlás). Egyik sem ígér túl sok jót.
Bizonyos küldetésekben találkozhattok igazi gonosztevőkkel. Ilyen például Otyugh, ami egy aberráció, egy igazi szörnyeteg. A gonosztevők minden más lény előtt cselekednek a kártyájuk alapján.
Ezután jöhetnek a nálad lévő kisebb szörnyek, csapdák. A kártyájukon szereplő utasítások szerint kell irányítanod őket.
A három fázis elvégzése után a kör véget ért és a balra ülő játékos fordulója következik.
A harcok levezénylése egyszerű: csupán egy kockadobás elég az egészhez! Első teendő a használandó képesség vagy tárgy kiválasztása, majd a célpont megnevezése. Ezután jöhet a dobás a húszoldalú kockával. Az eredmény lesz a támadóértéked, amit néhány tényező módosíthat.
A módosított támadóértéked össze kell hasonlítanod ellenfeled védőértékével (Armor Class). Amennyiben a támadóértéked egyenlő vagy nagyobb a védőértéknél, eltaláltad az ellenséged. Az okozott sebzést – ami a használt eszköz határoz meg – le kell vonni a célpont életéből. Ha nincs már több életpontja, az ellenfél elpusztult. Ha a célpont egy szörny volt, a tapasztalati pontok közé kerül (Experience pile). Amennyiben a hősöd életereje esett nullára, a figurát el kell fektetni azon a mezőn, ahol állt, majd a következő kör elején fel kell gyógyítani.
Szörny elpusztításakor fel kell húznod egy kincskártyát (Treasure card). Az összes kincs valamilyen tárgy. A választék elég nagy: van itt vorpálpenge, az átalakítás pálcája vagy a szörnyirányítás tekercse. Ezeket a hősök a későbbiek során használhatják.
A tapasztalati pontokat két módon használhatjátok fel. Semlegesíthetitek a felcsapott találkozás lapokat öt tapasztalati pont elköltésével, avagy szintet léphettek.
A szintlépés első lépéseként vagy egy tiszta húszast kell dobnod harcban, vagy semlegesítened kell egy csapdát. Ezután el kell költened öt pontot és hősök második szintű lesz. Ennek több előnye is van: a hős életereje és védelme megnő, új képességeket szerez, illetve képessé válik a kritikus találatra. Mindenképp’ érdemes szintet lépni!
A játékot akkor nyeritek meg, ha sikerül minden előre meghatározott feladatot teljesítenetek. Vereség akkor ér titeket, ha egyikőtök meghal, vagy valamilyen részfeladatot nem tudtok megoldani.
Számos opcionális szabállyal tehetitek érdekesebbé a kalandokat.
Az áldás lapok (Boon cards) előnyöket biztosítanak a hősöknek. Ilyet akkor szerezhettek, ha sikerül teljesítenetek valamilyen kihívást.
A kamrák különleges termek, melyekben előre meghatározott gonosztevők és szörnyek vannak. A hősök célja vagy a benn lévők elpusztítása vagy akár a rabok kimenekítése onnan. Ezek az egyedi feladatok színesítik az egyes kalandokat.
Az ajtók használata is jó pont. Három különböző ajtó állhat a hősök útjába. Vannak nyitott ajtók, zárt ajtók és csapdával felszereltek is.
Nagyon sok elem található a dobozban. Összesen 41 térképdarab, 200 kártyalap, öt hős, hét gonosztevő, száznál is több jelző, egy húszoldalú dobókocka, a szabálykönyv és a küldetésfüzet.
A hősök és szörnyek figurái kiválóak. A 42 bábu mind-mind aprólékosan kidolgozott. A figurák könnyen elférnek a dobozban, még Ashardalon is, pedig nem kicsi!
A szabályrendszer könnyen megtanulható, így akár az első egy-két játék után el is tehetitek a szabálykönyvet. A játék gyors, holtidő ritkán akad, az egyes küldetések egy-két óra alatt lejátszhatóak. Fontos megjegyezni, hogy itt mindegyikőtök a hősök táborát gyarapítja, nincs szükség mesélőre, aki a szörnyeket uralja. A játék teljes mértékben kooperatív.
A minőség kiváló, a figurák csodálatosak, a hangulat is megfelelő. A lények a tipikus fantasy szörnyek: orkok, goblinok, gonosz törpék, sárkányok. Élvezetes lesz harcba szállni velük!
Nem ez az első D&D társasjáték. A Wrath of Ashardalon szabályrendszerét használja mind a Castle Ravenloft, mind a The Legend of Drizzt. Ebből következik, hogy az egyes kártyák, karakterek, szörnyek, varázslatok használhatóak mindhárom játékban. Nagy piros pont a készítőknek!
Méltó tagja az új D&D játékoknak, így bátran ajánlom minden kalandorlelkű társasjátékosnak, esetleg szerepjátékosnak, hogy próbálja ki. A társasjátékosoknak jó alapozást jelenthet a szerepjátszáshoz, míg a szerepjátékosoknak könnyed kikapcsolódást nyújt, mert nem kell hosszú órákat, napokat készülni a játékra. Persze nem csak nekik jelent szórakozást a játék! Bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a fantasy-t, szeret orkokra vadászni, szeret kincsekre lelni.
Jó játékot! Ashardalon már vár…
Angol nyelvű szabálykönyv
Kategória:
Fantasy, Felfedező, Kaland, Harc, Miniatűrök
Mechanizmus:
Moduláris tábla, Váltakozó képességek, Kooperatív, Szerepjátszás, Kockadobás, Rács mozgás, Solitaire, Szcenárió / Küldetés / Kampány
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Ebben a játékban az együttműködés a cél. Nem egymást, hanem magát a játékot kell legyőznötök!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
The Gray Hag is a promo card that was being given out at GenCon and PAX Prime 2010. It's also been reported that it was being given away to people who were already a part of the DM Rewards program but that people who now sign up will not get the promo. --- Gray Hag is a Fey creature. AC of 14 and HP of 4 Tactics: -If the hag is within one tile of a hero...
The Kobold Champion is a promo card that was being given out at PAX West 2010 to go with the Grey Hag promo card (which was previously available at Gencon and was also handed out at PAX) --- Kobold Champion is a Reptile creature. AC of 16 and HP of 3 Tactics: -If the kobold is within one tile of a hero, it moves adjacent to the closest hero and attacks...
Three scenarios for Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game, combining the Castle Ravenloft and Wrath of Ashardalon components. Rules for playing the scenarios as a campaign are included. Adventure 1: The Lost Souls: During a recent orc raid, several villagers were abducted. Adventure 2: The Trap: An evil hag has allied with the Orc King!...
Vierna Do'Urden is a promo card (#3) that was being given out at Comic Con, GenCon, and PAX for participating in the Legend of Drizzt Demo. Vierna Do'Urden Drow AC - 14 HP - 4 Tactics If Vierna is within 1 tile of a Hero, she attacks the closest Hero with a poisonous curse. After the attack, pass this card to the player on your right. Otherwise, Vierna...
Dungeon Command: Sting of Lolth is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Heart of Cormyr is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Tyranny of Goblins is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Curse of Undeath is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Blood of Gruumsh is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
A Ghosts of Saltmarsh egy kiegészítő a Dungeons & Dragons kaland rendszerű társasjáték sorozatához, mely bármely önálló címével együtt játszható. Új kalandok, térképlapok, szörnyek, csapdák és varázslatok várják a játékosokat. A kiegészítő használatához nincs más dolgod, mint kiválasztani a kedvenc hősödet a meglévő játékok közül, és elmerülnöd ebben az...
Ghosts of Saltmarsh társasjáték Kiegészítő 18990 Ft-tól! - 3 üzlet árulja ezt a játékot!
Élőhalottak, vérfarkasok, fekete mágia és a Köd. Ravenloft világán az élet nem sokat ér. Strahd von Zarovich, a vámpír báró dönt minden élő sorsa felől. Hőseitekkel ebben a világban néztek szembe a kalandokkal. Vajon túlélitek a kastélyt vagy bővíteni fogjátok az élőholtak seregeit? Ravenloft vár A Wizards of the Coast eme kalandjátékában behatoltok...
Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game társasjáték 23990 Ft-tól! - 5 üzlet árulja ezt a játékot!
Teljes sötétség, földalatti barlangrendszerek, rémséges szörnyetegek, kegyetlen varázslatok – ez Mélysötét világa. Itt élnek az Elfeledett Tartományok leggonoszabb lényei, a drow-k és ez Drizzt Do’Urden otthona, ahonnan menekülni kényszerült. Társaival most visszamerészkednek Mélysötét birodalmába, hogy szembeszálljanak a nem evilági rémségekkel. Vár rád...
Dungeons & Dragons: The Legend of Drizzt Board Game társasjáték 23990 Ft-tól! - 9 üzlet árulja ezt a játékot!
Újabb kooperatív társasjáték a Dungeons & Dragons világából.Angol:In the Dungeons & Dragons: Temple of Elemental Evil Board Game, you play as a heroic adventurer. With amazing abilities, spells and magic weapons, you must explore the dungeons...
Temple of Elemental Evil Board Game társasjáték 38790 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
A legújabb Dungeons & Dragons játék, mellyel a szokásos sémát követve indulhatunk újabb kalandokra.Angol:Tomb of Annihilation Board Game is a cooperative adventure design in the same series as Castle Ravenloft that's based on the "Tomb of Annihilation" storyline for Dungeons &...
Tomb of Annihilation Board Game társasjáték 30990 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
Waterdeep városában van egy Yawning Portal nevű kocsma, melyet a belsejében található gödörről neveztek el. Ennek a gödörnek az alján van egy labirintus kazamata, úgynevezett Undermountain, Halaster Blackcloak, az őrült mágus birodalma, aki szörnyekkel, csapdákkal és sok más misztikus dologgal tartja távol a bemerészkedőket. Waterdeep: Dungeon of the Mad...
Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage társasjáték 38790 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game társasjátékhoz