A Dungeons & Dragons: The Legend of Drizzt Board Game egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a váltakozó képességek, a szerepjátszás, a kockadobás és a...
A Dungeons & Dragons: The Legend of Drizzt Board Game egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a váltakozó képességek, a szerepjátszás, a kockadobás és a rács mozgás mechanizmusokra.
A körök három fázisból állnak: egy a hősnek, egy a felfedezésnek és egy az ellenségnek.
A hős fázis (Hero Phase) elején, ha az életerőd nulla, fel kell használnod egy gyógyítást (Healing Surge) a játék elején kapott jelzők közül. Ezek a jelzők közösek: ha elfogy, mindenkinek elfogy. Ha hősöd nem tudod felgyógyítani, sajnos a játék véget ért, elvesztettétek a küldetést.
Ezután egy akciót választhatsz. Lehetőség van mozgásra, majd egy támadásra; támadásra, utána mozgásra; vagy két mozgásra. Miután végrehajtottad az akciódat, a fázis véget ér.
A felfedezés fázis (Exploration Phase) során kerülnek fel az új területek az asztalra. Amennyiben hősöd egy fel nem fedezett terület szélén áll, fel kell helyezned egy új térképrészletet, majd egy szörnylapot kell húznod. A szörny figuráját fel kell raknod az új területre, a kártyája pedig hozzád kerül, te fogod irányítani a későbbiekben.
A gonosztevők fázisában (Villain Phase) az ellenség lépései következnek.
Ha nem fedtél fel új területet vagy a területen szerepel egy fekete háromszög, fel kell csapnod egy eseménylapot a találkozás pakliból (Encounter deck). Ezek a lapok nem sok jót ígérnek nektek: vannak itt különleges támadások, csapdák, átkok… olyasmik, amiket mindenképp’ el szeretnétek kerülni.
Néhány küldetésben felbukkanhatnak igazi gonosztevők: például Artemis, az orgyilkos vagy Errtu, a démon. Az ő lépéseiket, támadásaikat minden egyéb szörny előtt el kell végezni.
Mikor ezzel megvagy, jöhet a többi ellenséges akció: a nálad lévő szörnyek és csapdalapok végrehajtása következik a kártyájukon szereplő utasítások szerint.
Mindhárom fázis elvégzése után köröd véget ért, a tőled balra ülő játékos köre következik.
A harcrendszer nincs túlbonyolítva, elég egy kockadobás a támadások elvégzéséhez. Először is ki kell választanod, hogy melyik hatalmad vagy tárgyad szeretnéd bevetni a harcban. Ki kell jelölnöd a megfelelő célpontot, majd jöhet a dobás! A húszoldalú kocka eredménye lesz a támadóértéked. Ezt a használt hatalomtól vagy tárgytól függően módosíthatod, így nagyobb számot elérve.
A végső támadóértéked össze kell hasonlítanod a célpont védőértékével (Armor Class). Ha a támadásod egyenlő a védelemmel vagy nagyobb annál, sikeresen eltaláltad az ellenfelet. Az okozott sebzést (amit szintén a kártyákról tudsz leolvasni) le kell vonni a célpont életerejéből. Ha nem marad több életpontja, az ellenfél elesett: szörny esetén a tapasztalati pontok közé kerül (Experience pile), hősnél pedig a figura a helyén marad, a következő köréig meg kell őt gyógyítani.
Szörny legyőzésekor húznod kell a kincslapok (Treasure card) közül egyet, amit megkapsz. A kincsek kétfélék lehetnek: szerencsék (Fortune) vagy tárgyak (Item). A szerencselapok felfedésük pillanatában valamilyen hatást eredményeznek, majd el kell dobni őket. Ez lehet egy bónusz tapasztalati pont vagy egy átok eltávolítása is. A tárgyat valamelyik hősnek kell odaadnod, amit a későbbi körök folyamán használni tud az adott karakter. Ez lehet egy egyszerű gyógyital, de egy erősebb fegyver is.
Már volt szó a tapasztalati pontokról. Ezeket két módon használhatjátok fel. Egyrészt semlegesíthetitek a találkozás pakli lapjait, másrészt szintet léphettek a hősökkel. Az első esetben öt tapasztalati pontot kell elkölteni és a lap hatása nem jön létre. A szintlépés nem ilyen egyszerű…
Először is dobnod kell egy tiszta húszast harcban vagy csapda semlegesítésekor. Ez a tiszta húsz annyit tesz, hogy mindenféle módosító nélkül sikerült húszat dobni. Ha ez megvan, elkölthetsz szintén öt tapasztalati pontot és hősöd szintet lépett. Ez számos előnnyel jár: hősöd életereje és védelme megnő, új képességeket kap, valamint kritikus találatot tud okozni ellenfelének. Ha lehetőség van szintlépésre, ne sajnáljuk rá a tapasztalati pontot!
A játék kétféleképpen érhet véget: a játékosok nyernek, ha sikerül minden feladatot megoldaniuk, amit a küldetés meghatározott. Ez általában egy szörny legyőzése vagy kimenekülés a labirintusból. Vereséget akkor szenvedtek, ha egyikőtök hőse elesett vagy valamilyen feladatot nem sikerült megoldanotok.
A készítők nagyon sok dolgot zsúfoltak bele a dobozba, nem fogtok csalódni a tartalomban. A térképhez 58 lapka jár, amik között vannak termek, folyosók, különleges helyek. Kereken 200 lap van a játékban, 100 a kezdőjátékokhoz, 100 az összetettebb küldetésekhez. Nyolc hőslap, négy gonosztevő, több mint száz jelző, egy dobókocka, egy szabálykönyv és egy küldetésfüzet.
A hősök és a szörnyek figurái elsőrangúak, összesen 40 darab található a dobozban. A figurák könnyen beleférnek a dobozba, még Errtu, a démon is!
A játék szabályaival nem kell sokat vesződni, minden könnyen megérthető, használható. Sok ilyen típusú kalandjátéknál bonyolultak a szabályok, órákig kell keresgélni a szabálykönyvben. Itt nagyon jól megoldottak mindent a készítők: a játék gyors, kevés a holtidő, hamar lejátszható egy-egy parti. A másik sarkalatos pontja ezeknek a játékoknak, hogy kell egy mesélő vagy kalandmester, aki az esetek többségében esélytelenül ül le a szörnyekkel játszani. Ebben a játékban mindenki együtt van, nincs szükség játékmesterre!
A minőségre, látványvilágra és hangulatra nem lehet panasz. A karakterek sokunk számára nem csak egyszerű kalandozók, hanem igazi hősök, akikkel már többször is találkoztunk a regényekben. Jó érzés Drizzt Do’Urdennel kalandozni vagy Wulfgar pörölyével odacsapni az ellenségnek!
Szerencsére gondoltak azokra is, akiknek megvan a Castle Ravenloft vagy a Wrath of Ashardalon játék. Mindhárom társas ugyanúgy működik és nyugodtan használhatjuk bármelyik hőseit, szörnyeit, lapjait.
Bátran ajánlom azoknak, akik ismerik a könyveket, illetve szívesen szerepjátékoznának, de nincs idejük összehozni egy igazi, hosszú játékot vagy csak nem akarják a vaskos szabályrendszereket bújni. Ha szeretitek a fantasy-t és a sötétség szörnyeire való vadászatot, próbáljátok ki ezt a játékot, nem fogtok csalódni!
Szabálykönyv
Videó ismertető
Kategória:
Fantasy, Felfedező, Kaland, Harc, Miniatűrök, Könyv alapú
Mechanizmus:
Moduláris tábla, Váltakozó képességek, Kooperatív, Szerepjátszás, Kockadobás, Rács mozgás, Solitaire, Szcenárió / Küldetés / Kampány
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Ebben a játékban az együttműködés a cél. Nem egymást, hanem magát a játékot kell legyőznötök!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2022-08-09 22:21:36
Én is beszereztem a játékot, mert a könyvsorozat az egyik nagy kedvencem. Sajnos a játéktól én sem estem hasra, nincs benne túl nagy mélység. 2-3 küldetést végig toltunk már és fogunk is még vele játszani, de ennél azért sokkal jobb játékok vannak. A karakter fejlődés is gyakorlatilag +1 szintből áll. Nem kell hozzá túl nagy angol tudás, főleg úgy hogy tényleg van a kalandfüzethez és a szabálykönyvhöz is minőségi fordítás. De ha valaki szívesen kipróbálná, Debrecenben ösze tudunk hozni egy játékot. :)
2022-05-23 12:38:12
Ez a játék jelentette az egyik legborzalmasabb társasos élményemet. Lehet, hogy az volt a gond, hogy 2-en játszottuk a tanulópályát, de a szabályok szerint a többi forgatókönyvből sem nézek ki többet. Mész gyaksz-mész gyaksz mindezt valami iszonytatóan unalmas mechanikával karöltve. A karakterfejlődések is laposak.
2021-05-04 15:11:53
Nekem nem sikerült élnem az akciókkal, de majd szépen lassan pótolom.
A játékhoz meg le lehet tölteni a magyar szabályt; meg is tettem, de egyelőre csak futólag tanulmányoztam. A gonosz karakterekhez nem kell KM, te magad tudod dobni az értékeket és van nekik is ÉP/FP/stb alapjuk.
A nyelvfüggőség így a karakterkártyákra korlátozódik, azokon van egy kevés szöveg, de egy jobb fordító programmal el lehet vele boldogulni. Ha esetleg találok hozzá fordítást, azt jelzem.
2021-05-04 14:30:21
most kezdtem újra olvasni a könyveket miután a Tűzben a nagy akciózásban 50% kedvezménnyel beszereztem minden hiányzót. nem akarok hülyeséget mondani de 35 körül van most a sorozat teljes hossza...
sajnos a játékot nem ismerem, nem bánnám én sem ha valaki fényt gyújtana a mély-sötétségben. a koop jellege egyértelmű, de önállóan megy, vagy kell kalandmester a gonoszok irányítására? mennyire nyelvfüggő - mert magyarul nem jelent meg emlékeim szerint?
2021-03-23 10:25:33
Drizzt a mai napig az egyik kedvelt hősöm, R.A. Salvatore pedig az kedvenc írom. Sajnos egy ideje lemaradtam a történettel, de amikor megláttam, hogy van játék megdobbant a szívem😊
Tudna esetleg valaki, akinek megvan véleményt mondani róla?
The Gray Hag is a promo card that was being given out at GenCon and PAX Prime 2010. It's also been reported that it was being given away to people who were already a part of the DM Rewards program but that people who now sign up will not get the promo. --- Gray Hag is a Fey creature. AC of 14 and HP of 4 Tactics: -If the hag is within one tile of a hero...
The Kobold Champion is a promo card that was being given out at PAX West 2010 to go with the Grey Hag promo card (which was previously available at Gencon and was also handed out at PAX) --- Kobold Champion is a Reptile creature. AC of 16 and HP of 3 Tactics: -If the kobold is within one tile of a hero, it moves adjacent to the closest hero and attacks...
Vierna Do'Urden is a promo card (#3) that was being given out at Comic Con, GenCon, and PAX for participating in the Legend of Drizzt Demo. Vierna Do'Urden Drow AC - 14 HP - 4 Tactics If Vierna is within 1 tile of a Hero, she attacks the closest Hero with a poisonous curse. After the attack, pass this card to the player on your right. Otherwise, Vierna...
Dungeon Command: Sting of Lolth is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Heart of Cormyr is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Tyranny of Goblins is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Curse of Undeath is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
Dungeon Command: Blood of Gruumsh is a card-driven skirmish game played on modular interlocking map tiles that uses order cards, creature cards and miniatures. The object of the game is to have the highest remaining Morale when an opposing warband's Morale has been reduced to 0 or below, or if a player ends his or her turn with no creatures on the...
A Ghosts of Saltmarsh egy kiegészítő a Dungeons & Dragons kaland rendszerű társasjáték sorozatához, mely bármely önálló címével együtt játszható. Új kalandok, térképlapok, szörnyek, csapdák és varázslatok várják a játékosokat. A kiegészítő használatához nincs más dolgod, mint kiválasztani a kedvenc hősödet a meglévő játékok közül, és elmerülnöd ebben az...
Ghosts of Saltmarsh társasjáték Kiegészítő 18990 Ft-tól! - 3 üzlet árulja ezt a játékot!
Élőhalottak, vérfarkasok, fekete mágia és a Köd. Ravenloft világán az élet nem sokat ér. Strahd von Zarovich, a vámpír báró dönt minden élő sorsa felől. Hőseitekkel ebben a világban néztek szembe a kalandokkal. Vajon túlélitek a kastélyt vagy bővíteni fogjátok az élőholtak seregeit? Ravenloft vár A Wizards of the Coast eme kalandjátékában behatoltok...
Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game társasjáték 32969 Ft-tól! - 4 üzlet árulja ezt a játékot!
A Tűzvihar-csúcs körüli településeket nagy veszély fenyegeti: goblinok és orkok portyáznak a közelben és gyakran fosztogatják a falvakat. Még ennél is rosszabb hír, hogy a vulkánnak új lakója akadt: Ashardalon, a hatalmas vörös sárkány. Csak egy bátor hősökből álló csapat képes bejutni a hegy mélyébe és elpusztítani a sárkányt. Üdv, kalandozók! Íme, a...
Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game társasjáték 22505 Ft-tól! - 5 üzlet árulja ezt a játékot!
Újabb kooperatív társasjáték a Dungeons & Dragons világából.Angol:In the Dungeons & Dragons: Temple of Elemental Evil Board Game, you play as a heroic adventurer. With amazing abilities, spells and magic weapons, you must explore the dungeons...
Temple of Elemental Evil Board Game társasjáték 31990 Ft-tól! - 2 üzlet árulja ezt a játékot!
A legújabb Dungeons & Dragons játék, mellyel a szokásos sémát követve indulhatunk újabb kalandokra.Angol:Tomb of Annihilation Board Game is a cooperative adventure design in the same series as Castle Ravenloft that's based on the "Tomb of Annihilation" storyline for Dungeons &...
Tomb of Annihilation Board Game társasjáték 30990 Ft-tól! - 2 üzlet árulja ezt a játékot!
Waterdeep városában van egy Yawning Portal nevű kocsma, melyet a belsejében található gödörről neveztek el. Ennek a gödörnek az alján van egy labirintus kazamata, úgynevezett Undermountain, Halaster Blackcloak, az őrült mágus birodalma, aki szörnyekkel, csapdákkal és sok más misztikus dologgal tartja távol a bemerészkedőket. Waterdeep: Dungeon of the Mad...
Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage társasjáték 37990 Ft-tól! - 2 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Dungeons & Dragons: The Legend of Drizzt Board Game társasjátékhoz