Az Ősidők öröksége egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a pakli tervezés, a kártya húzás, a játék végi bónuszok, a delayed purchase és a tags mechanizmusokra. Vajon kiállják a műemlékeid az idő kegyetlen...
Az Ősidők öröksége egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a pakli tervezés, a kártya húzás, a játék végi bónuszok, a delayed purchase és a tags mechanizmusokra.
Vajon kiállják a műemlékeid az idő kegyetlen próbáját?
A világ ősi építészei vagytok, az előttünk lévő civilizáció utolsó sarja, és mostanra már csak ti őrzitek ezt a több évezredes tudást. Váljatok halhatatlanná a történelem csarnokában, és óvjátok meg az ősidők örökségét!
Az Ősidők öröksége egy különleges és izgalmakkal teli stratégiai játék, melyben játékosként egy folyamatosan fejlődő gépezetet kell létrehoznod. Minden körben az összes műemléked egyre közelebb kerül az elkerülhetetlenhez, a teljes elmúláshoz. Ahhoz hogy sikerrel járj meg kell találnod a törékeny egyensúlyt, hogy még a hanyatlást megelőzve továbbadd tudásod a világszerte megtalálható műemlékek megépítésével.
Az Ősidők örökségében a legnagyobb ellenséged az idő. A megépített műemlékekhez különböző tudás társul, köröd végén pedig egyből elindulnak az elfeledés és hanyatlás útján - ennek pedig te látod a kárát. Ha egy játékos múltjában 14 műemlék található, akkor a játék egyből véget ér.
Vajon a te neved marad fent örökké?
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Kártyajáték, Civilizáció, Ősi, Mitológia
Mechanizmus:
Pakli tervezés, Kártya húzás, Játék végi bónuszok, Delayed Purchase, Tags
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2024-02-01 13:48:49
Szóval nem rossz játék ez, de én is legfeljebb átlagosnak mondanám. De az asztalkép tényleg szép. Ha valaki vevő az ilyen különböző képességű kártyákra, annak biztos érdekes lesz. Azóta játszottam még vele, de én sajnos arra a következtetésre jutottam, hogy nincs teljesen rendben a balansz. Lehet nagyon szerencsétlenül húzni, és gyakorlatilag esélytelennek lenni ezáltal. Második játékban már tudatosabban kerestem a képességeket, de nagyon nem sikerült semmi jót húzni. Nagyon kellenek a jó műtárgyak, és lehetőleg minél hamarabb, muszáj kiépíteni egy passzív engine-t a tudások levételére, illetve nem árt ha tudsz kártyákat is húzni több forrásból. Kellenek a játék végi pontozó kártya képességek is, legalább 3-4 ilyen kerüljön a múltba, de ha nem húzol ilyet, vagy nagyon nem jól kombózik a kártyáiddal... akkor sajnos így jártál. És ezeken felül kellenek a magas értékű kártyák, ha minden kártya a múltban 0-1 pontot ér, akkor nem sok pontod lesz.
Egyébként interakcióról annyit, hogy tényleg nem sok van, de azért érdemes figyelni a többi játékos tablóját. Hiába van egy tök jó terved, ha valaki kiszór sok kártyát az első oszlopokba, és befejezi a játékott mielőtt a kártyáid a múltba kerülnének.
Nekem egy másik játék jutott róla eszembe, Wizards of the Grimoire, ami nekem jobban is tetszett. Ott is minden kártyának képessége van, csak ott varázslatok, és a cél a másik játékos sebzése. Mana kártyákat kell a kijátszott varázslatokra rakni, és ha azok elfogynak (körönként lekerül 1-1, és továbbiakat lehet leszedni más képességekkel) akkor lehet újra az adott varázslatot használni. Tehát tudás helyett a támadást kell menedzselni, és hanyatlás helyett cooldown van a kártyákon. BGA-n szintén kipróbálható, ha esetleg valakit érdekel! 😁 Persze angol tudás kell hozzá a kártya képességek megértéséhez, plussz nálunk nem nagyon kapható a játék, szóval alternatívának nem mondanám.
2024-02-01 13:46:15
Nekem vegyes érzéseim vannak ezzel a játékkal kapcsolatban. Szabályismertetés után elsőre nagyon megtetszett, ötletes, és szép a megjelenése. Ahhoz én is tudnék csatlakozni, hogy absztrakt. Szinte biztosra veszem, hogy itt a kártyák hanyatlása, a tudás megszerzése volt az alap koncepció, és ráhúzták a témát. Ami gyakorlatilag bármi más is lehetne, csak a kártyák típusa és hatása volt a játék során mérvadó. Ezzel persze nincs semmi gond. És ha már kártyák.. tipikusan az a játék, ahol minden egyes kártyán el kell olvasni a szöveget, és értelmezni, felmérni az aktuális helyzetet, keresni a kombókat.... új játékosoktól ez elég nagy befektetést kér. Én nem szoktam szeretni az olyan játékokat, amik kártyaképességekre építenek, számomra ez nem ad olyan nagy játékélményt. Szóval ha ezzel más is így van, ez a játék nem neki való.
Az első lelkesedés elég hamar aláhagyott, és mondhatni csalódás volt maga a játék. Persze biztos az is befolyásolt, hogy az első játékomban fele annyi pontom lett mint az ellenfelemnek, vagy talán annyi se. Csak pislogtam, hogy honnan kellett volna pontot szereznem?? Persze, persze, első játék, de azért kezdő játékos sem vagyok, és rég volt, hogy ennyire ne találjam meg az utat, a kombókat egy játékban. A műtárgyak kifejezetten frusztrálóak, hisz limitált számban lehet őket kijátszani, ezért a kevésbé jó kártyákat fájó szívvel rakom oda mert elveszik a helyet jobb kártyáktól, de hiába várok jobb képességekre, ha olyat meg nem húzok. És akkor két szék között a pad alá szituáció.... 😬 Miközben nézed, hogy a másik játékos olyan műtárgy engine-t épít ki amivel gond nélkül leszedni a tudásokat passzívan minden körben, és szórja ki a kártyákat a tablójába. Én pedig remegő kézzel teszek le egy kártyát, amire 6 tudás kerül, mert hogy a francba fogom leszedni? 1-2 erősebb kártyát addig-addig halogattam, míg vége lett a játéknak és már nem tudott a múltba kerülni.
folyt. kövi kommentben.
2024-02-01 09:56:17
Alapvetően egyetértek azokkal amiket írtál, de nálunk maradt az átlagos kategóriában. Ha úgy van, még leülnék vele játszani, kicsivel talán jobb is lenne, úgy hogy jobban ismeri az ember, de nem fog a polcra kerülni.
A játék lényegében nem más mind engine building semmi más. Ami egy kicsit érdekesé teszi az szerintem is a műemlékek puszulása, illetve az azokkal való játék, hogy mikorra pusztuljanak el, de részemről ennyi. A grafika, az asztalkép jól néz ki, de semmi kiemelkedő.
Absztraktnak azért nem modanám a játékot, de a téma az nálunk a kezdő kéz kiválasztásánál lehullott róla, lényegében bármi lehetne, mert csak az ikonokat és számokat néztük. Például a játék végi pontozásnál tűnt fel, hogy minden kártyán fel van tüntetve a műemlék neve és helye... Az ikonográfia egyébként jó, egyértelmű, könnyen tanulható.
A fejlesztéseknél volt néha olyan érzésem, hogy jó lenne venni valamilyet, de igazán jó nem mindig volt, és sajnos ott a kínálat nem frissül magától. A műtárgyak nekem is tetszettek, hogy nem lehet akár mennyi, bár nekem volt egy olyan ami használatkor eldonandó volt, így tudtam lerakni egy hatodikat. :)
A szerencserfaktor a kártyahúzás miatt jelen van, ez kétségtelen. Ezen felül, mivel nem annyira egyszerű értelmes akció kertében kártyákhoz jutni (a húzz egy kártyát egy akcióért dolgot igyekeztük elkerülni, mert az tényleg csak egy mentő öv, ha kifogynál), ezért fontos egy olyan engine építése, amivel folyamatosan újabb és újabb kártyákhoz juthass, így csökkentve a szerencse szerepét.
Az interakció 1-2 gonoszkodós fejlesztést leszámítva 0.
Összességében nem egy rossz játék, belépő színtű engine building. 2 fővel jól működött, több fővel el tudom képzelni hogy elhúzódik, akár AP veszélyes is lehet. Azoknak akik ismerkednek az ilyen jellegű játékokkal, vagy csak valami könyebb engine buildingre vágynak, amiben folyamtaosan változik az engine, tudom ajánlani.
Érdekes, hogy legfeljebb témájában van hozzá köze, de nekem valahogy 7 csoda hangulatom volt játék közben.
2023-11-22 09:53:31
-folyt jön-
Ami kérdéses lehet, nekem személy szerint bejött, de elhiszem, hogy lesz akit zavar, az a műtárgyak kérdése. Főszabály szerint öt műtárgyat tudunk begyűjteni, amiktől nem lehet megszabadulni, lecserélni. Ha begyűjtöttük, ott maradnak. Nem láttuk a teljes paklit, úgyhogy lehet, hogy vannak benne olyan lapok amik ezt felülírják. Mi egy darabbal találkoztunk, ami másik játékostól dobat el.
Én pozitívnak értékelem ezt, mert így jól meg kell gondolni, hogy milyen műtárgyakat hozunk játékba.
A szerencsefaktor erősen jelen van. Hatalmas a húzópakli és nem biztos, hogy egymást segítő lapok jutnak a kezünkbe. Számomra ez nem volt zavaró, mindig ki tudtam találni valamit, hogy mire jó ami éppen nálam van.
Asztalt viszont kér, komoly helyigénye van a relative kis doboz ellenére, úgyhogy egy konyhaasztalon lehet, hogy nem fog elférni. Inkább kettőn...
Valaki megállt mellettünk míg játszottunk és feltett egy nagyon jó kérdést. "Milyen a játék? Olyan átlagos vagy komolyabb?"
Számomra az átlagos fölött van. Tetszett a folyamatos feszültség amit az elmúlással vívott harc keltett.
Jó képességeket lehetett csattogtatni, tényleg okos döntéseket hozni amik néha ahhoz vezettek, hogy egy-egy épületet a nagyobb jó érdekében hagyni kellett a feledés homályába veszni.
2023-11-22 09:53:08
TJÜ-n volt szerencsénk kipróbálni. Vasárnap ezzel nyitottunk, amíg még senkinek nem vagyunk útban.
Nagyon jó gyorstalpalót kaptunk a Reflexshopos segítőtől (innen is köszönjük, bár névtáblát nem láttam, így nem tudom pontosan kinek) csak 2-3 alkalommal kellett belenéznünk a szabálykönyvbe.
A játék szerintem szép, a kártyák illusztrációi kellemesek és egyediek, bár nagyjából a tizedik perctől már csak az érkező táblákat és az írásos hatást néztük. Nem lesz meglepetés, hogy a játék teljesen absztrakt. A téma érdekesebb mint az implementálása. Jól jelzik ezt az olyan kártyák amiknek az a képessége, hogy "cserélj meg két műemléket az idősávon"...
A mechanika működik. A folyamatos pusztulása a műemlékeknek komoly nyomást helyez a játékosokra, szerintem pozitív értelemben. Folyamatosan arra figyelünk, hogy a kártya hatásokat maximálisan kihasználhassuk, mielőtt az épületek az enyészeté lesznek, így versenyt futunk az idővel. Nekem ez kifejezetten tetszett.
Ehhez kapcsolódik ami nem tetszett. A játékosok közötti interakció. Zömmel kártyaelhappolásként van jelen, ami bőven elég, szoliter hangulatú a játék, mindenki a saját "civilizációjából" menti ami menthető. Éééés ezért nem fér a fejembe, hogy mégis ki szerint volt jó ötlet "take that" jellegű lapokat, első sorban műtárgyakat rakni a játékba.
Semmi szükség rájuk és mivel egyébként is 4-5 dologra figyelünk párhuzamosan, különösen bosszantóak, ha egy-egy ilyen hatás miatt a teljes körünket újra kell tervezni, mert adott esetben elveszítünk egy, a stratégiánk szempontjából fontos lapot/képességet.
Ide -is- kapcsolódik a másik problémám a játékkal, a holtidő. A játék vége felé, amikor valakinek 3-4 épület, plusz műtárgy hatást is le kell zongorázni, akkor azért lehet csendben várni. Itt is hátrányos a "take that" jelenléte ami ezt tovább nyújtja.
Emiatt 3 fővel már csak akkor ülnék le mellé, ha mindenki ismeri a játékot. 4 fővel szerintem még akkor sem.
-folyt köv-
The Ancient Knowledge: Heritage expansion consists of three elements: • 16 solo mode cards that allow you to play a campaign. You choose 1-5 objectives, placing them in the artifact slots on the player board (and thereby denying you the potential use of artifacts!), and whichever objectives you complete become powers that you can employ in future games. •...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Ősidők öröksége társasjátékhoz